המוסד האוניברסיטאי אריאל - אקדמיה לכיבוש - מאמר מערכת - הארץ
המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אקדמיה לכיבוש

בעיצומו של העימות האלים בשטחים בראשית העשור הקודם, הסביר הרמטכ"ל אז, משה יעלון, כי היעד של ישראל הוא לצרוב בתודעת הפלסטינים את ההבנה, שהאלימות אינה משתלמת.

בימים אלה, הממשלה שבה מכהן יעלון אינה מחמיצה הזדמנות לצרוב בתודעתם של הפלסטינים, כמו גם של הישראלים, את הרעיון שהסדר מדיני המבוסס על פתרון שתי המדינות עבר מן העולם. הרחבת ההתנחלויות והכשרת המאחזים תורמות למחיקתו הפיסית של הקו הירוק. הקמת "היכל התרבות" באריאל, סיורי תלמידים בגדה, וכעת - הכוונה להפוך את "המרכז האוניברסיטאי" באריאל לאוניברסיטה - מוחקים את קווי 67' מהתודעה הקולקטיבית של הפלסטינים והישראלים.

המשמעות התקציבית של קביעתה של ועדת המעקב במל"ג יו"ש, כי "המרכז האוניברסיטאי" באריאל עומד בתנאים הנדרשים להפיכתו לאוניברסיטה, מתגמדת לעומת המסר המדיני והחינוכי של ההחלטה. המסר הזה עולה בבירור מהצהרתו של שר החינוך, שהבטיח באחרונה בביקור באריאל לקדם את המרכז, שבו הוא רואה "עוגן חשוב" בשומרון.

כפי שמציינים כ-300 האקדמאים שחתמו על עצומה נגד שדרוג "המרכז", הקמת מכללת אריאל נבעה משיקולים פוליטיים, ללא קשר לצורכי הפיתוח של האקדמיה בישראל. בתגובה טען נשיא המרכז באריאל, פרופ' דן מאירשטיין, כי הכרה באוניברסיטאות צריכה להיבחן לפי קריטריונים אקדמיים ולא לפי מיקום. אבל אריאל אינה עוד "מקום". היא מצויה בשטח כבוש השנוי במחלוקת בישראל ובקהילה הבינלאומית. מדינת ישראל הדירה את הפלסטינים מרוב שטחי הגדה. הם רשאים לבנות את בתי אריאל, אך לא לגור בהם. אריאל, כמו כל ההתנחלויות, היא שטח צבאי סגור.

אם הממשלה מבקשת להותיר את פתרון שתי המדינות בתודעה וגם להגן על מעמד האוניברסיטאות הישראליות בקהילה האקדמית הבינלאומית - מוטב שתעצור את המהלך המסוכן שמוביל שר החינוך.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אוניברסיטת אריאל אינה מצויה ב"שטח כבוש", כי עם אינו כובש בארצו-שלו.  (לת) אברהם ב. מלמד
  • 04:27
  • 15.02.12

02 טרמינולוגיית הדיבור על יהודה ושומרון כשטחים כבושים, היא זו המייצרת עובדות אדמות אבותינו המשוחררות
  • 05:37
  • 15.02.12

לא משנה מה יקרה בשטחים, אתם לא תתייחסו למקרה לגופו, אלא תמיד תכניסו אותו לקונטקסט של שטחים כבושים.
כלומר אין לכם אינטרס אף פעם לעסוק בנושא המסויים שעולה על סדר היום, כמו האם האקדמיה האריאלית שווה מספיק כדי להפכה לאוניברסיטה, אלא הנושא משמש עבורכם רק פלטפורמה לסיפור הפוליטי, שאותו אתם תוקעים מכל חור אפשרי.
או קיי, מכיוון שזאת הפלטפורמה, אז אין ברירה אלא להתייחס דווקא אליה, כלומר לספר לעם ישראל שיהודה ושומרון אינם שטחים כבושים.
גם אילו האדמות לא היו בכלל אדמות אבותינו, עדיין השטחים לא היו כבושים, כי הם הגיעו אלינו בעקבות מלחמת שמד שהם יצאו אליה נגדנו.
כשמדינה יוצאת לכבוש מדינה אחרת כפי שעשו הערבים ב67, היא לא יכולה להלין על תוצאות המלחמה ההפוכות, הגלגל אפאס לא התגלגל להם לכיוון הנכון, והכיבוש לא צלח.
עכשיו כשהאדמות עברו אלינו שלא בטובתינו, היו הערבים עצמם צריכים ליזום משא ומתן על החזרתם לידיהם, ליזום הצעה שתפתה את ישראל לסגת מהם תמורת משהו שישראל רוצה.
מכיוון שישראל הודיעה שהיא חפצה תמורתם רק בשלום מלא ובר קיימא, הרי הסירוב להצעה מציב את הערבים בעמדה של: ימשיכו לנסות עד לכיבושה של ישראל כולה.
מעבר לכך, אנחנו מדברים בכלל על אדמות אבותינו, כלומר מבחינת המורשת שלנו אלו אדמות יהודיות שכבר נכבשו בזמנו מאיתנו ועכשיו במטה הקסם הערבי הן חזרו אלינו, צחוק הגורל.
כיבוש, כיבוש, כיבוש, צועק העיתון בקול גדול, כשהכיבוש אמור היה להתבצע בכלל נגדנו.
אילו דייק העיתון והיה אומר, נכון הם ניסו לכבוש אותנו ולא הצליחו, אולם האינטרס שלנו הוא להיפרד מהשטחים, כי איננו רוצים לשלוט על עם זר, היה מתרחש השיח האמיתי בציבור.
כך אחרי כל כך הרבה שנים שהעיתון גורר אותנו לשיח שלא עומד על העובדות שהביאו אותנו עד הלום, אלא מנסה לכפות עלינו מציאות מדומה כדי להשיג את מטרתו, הוא מרחיק אותנו מהסוגייה של הפתרון לפלסטינים שלעולם לא נשייך אותם אלינו.

 

03 הכלבים נובחים והשיירה עוברת יוסוף מהעיריה
  • 05:44
  • 15.02.12

מתי עיתון הארץ יתאים את כתביו והאנרגיה שלו להצלת מדינת ישראל. להיות ולא לחדול זה לא בדיוק קללה

04 למעשה מודה הכתבן שהתנגדותו היא הפוליטית בכך מסתיים העניין אך כדאי לבדוק מי מאותם ה"אקדמאים", מיעוט זעיר ושולי באקדמיה הישראלית ובכלל, מצוי באותם המחלקות שועדה בינלאומית קבעה שהן לא עומדות ברמה האקדמית הנדרשת, מינויים לא נעשה לפי פרמטרים אקדמיים, אינם מתאימים לתפקידיהם וממילא, כל הימצאותם באקדמיה היא פוליטית בלבד ולא אקדמית., למשל, ניב גורדון ולא רק. שוחר אקדמיה אמיתי אינו יכול להתנגד למוסד אקדמי כלל, מקסימום הוא יכול לדרוש את התקדמותו רק שאלה, כאמור, לא שוחרי אקדמיה אלא נציגי הפו"צ באקדמיה, או, אפידמיה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:57
  • 15.02.12

05 אתם מתכוונים ודאי לפתרון שתי המדינות הערביות? מודרניסט
  • 07:03
  • 15.02.12

כי פתרון שתי המדינות, אחת ערבית ואחת יהודית, נדחה בבוז בידי הפלסטינים פעמים אינספור - לאחרונה השבוע מפי אבו מאזן. מה לזה ולאריאל, אידיוטים שימושיים?

06 כבר מזמן אין מקום לשתי מדינות בארץ ישראל אבל יש ציונות ויש מדינת הרוב יהודי - אז מה טוב ליהודים??  (לת) פלץ
  • 07:05
  • 15.02.12

07 שאלת תם אורי
  • 07:12
  • 15.02.12

האם זה מקרה, שמערכת הארץ מדברת רק על שתי מדינות ולא על שתי מדינות לשני עמים?

08 שטח כבוש זאת המצאה של השמאל צחי
  • 07:31
  • 15.02.12

ישראל כולה הינה יהודית וכל שטחה, קניינה!‏

09 גם אם תחזרו על המנטרה עוד אלף פעם השקר לא יהפוך לאמת והשטחים לא יהפכו ל"כבושים" מנחם
  • 07:53
  • 15.02.12

המושג "שטחים כבושים" נשמע תדיר במקומותינו עד כי הפך למטבע לשון. שהרי חייזר שיגיע לכאן יחשוב שמדינת ישראל יצאה למסע כיבושים בסגנון אלכסנדר מוקדון או אטילה ההוני. מעניין מתי מישהו טרח לנבור בהיסטוריה הקרובה לדעת את מקורותיו. ולפני שאנו דנים במושג זה בואו ונבדוק מה קרה בהיסטוריה הקצרה של העולם למדינות תוקפניות אשר חשקו באדמות שכניהן.
קו "אודר-נייסה" נקבע בעקבות מלחמת העולם השנייה כגבול המזרחי של גרמניה והגבול המערבי של פולין. הקו נוצר בעיקר בתוואי הנהרות אודר ונייסה, עד לים הבלטי. כל השטח מזרחית לקו שהיה גרמני לפני המלחמה טוהר אתנית מגרמנים אחרי המלחמה (שגורשו מערבה) והוענק לפולין ולברית המועצות. ולמה?? כי גרמניה הייתה התוקפן ולבסוף הפסידה במלחמה וזהו טיבעו של עולם , המפסיד - משלם.
בתום מלחמת העולם הראשונה ויתרה גרמניה על חלקים נכבדים מהטריטוריה שלה כמו: חבל הסאר שעבר לידי חבר הלאומים, שטחי אלזס לוריין שחזרו לריבונות צרפתית, וחבל הסודטים העשיר במכרות, אשר אוכלס ברובו על ידי גרמנים ועבר לריבונות צ'כוסלובקיה ולמה?? כי גרמניה הייתה התוקפן ולבסוף הפסידה במלחמה וזהו טיבעו של העולם , המפסיד – משלם.
ולא רק גרמניה, במלחמת הבלקן הראשונה נאלצה בולגריה שהובסה בצורה מחפירה לוותר על שטחים רבים לטובת סרביה, יוון ורומניה, וכך ההיסטוריה מלאה בעשרות דוגמאות שכאלה.
רק שההיגיון הבריא האומר שהתוקפן חייב לבוא על עונשו - מסתיים בכניסה למזרח התיכון.
רק כאן (ומי שחי בימי ההמתנה בשנת 1967 זוכר את התחושה של חורבן הבית ההולך ומתקרב) התוקפנים שזממו להשמיד את מדינת ישראל זועקים כיום על ה"עוול" שנעשה להם.
מעצבי דעת קהל ופובליציסטים קיבעו בתודעתנו שמדובר ב"שטחים כבושים" שהפך למטבע לשון, ומה? יצאנו למסע צלב וכבשנו שטחים? לא, זו הייתה מלחמת מגן שתוצאתה הסופית הייתה שליטה ישראלית ברמת הגולן, בגדה המערבית ובחצי האי סיני.

הגיע הזמן לומר את הדברים בצורה ברורה: אכן ישנם שטחים שנכבשו במלחמה אשר נכפתה על ישראל שאוימה בהשמדה משלוש חזיתות ועתידם יקבע במו"מ עם המעורבים בדבר, אך מתוך הבנה שהתוקפן צריך לשלם בטריטוריה על תוקפנותו.

10 אריאל נכבשה על ידי התורכים, הבריטים, הירדנים, וכעת היא שבה לבעליה החוקיים  (לת) רמת אביב שטח כבוש
  • 07:54
  • 15.02.12

11 גם תל אביב היא שטח "כבוש" דויד
  • 08:22
  • 15.02.12

רק כשזה נוח לכם אתם מקטלגים אזורים כ"כבושים".

12 מספר הסטודנטים יוצאי אתיופיה, הערבים או המזרחים באריאל גדל יותר מזה שבאוניברסיטה העברית, תל אביב ובאר שבע גם יחד. על אפה וחמתה של האוליגרכייה המתכרסמת. הדיכוי של השמאל הולך ונמוג ג'ון לוק
  • 08:40
  • 15.02.12

זהו חברים. אולי חשבתם שזה ימשך לנצח. אבל השמאל הולך ומאבד את שליטתו המונופוליסטית במשפט ואף באקדמיה
אחרי שאיבד את השלטון, אחרי שהחל משתמט מהצבא
אחרי שנאלץ להכיר בעשייה תרבותית שאינה רק של השמאל האשכנזי חילוני
הוא גם ייאלץ להכיר בכך שגם האקדמיה אינה מונופול שלו

13 רמה של מכללה לרפי שכל. ולא נשכח את המחקר המופתי לפיו 'ברוב המשפחות, הנשים הן האחראיות על משלוח מנות בפורים'. אכן, רמת מחקר אוניברסיטאית, פחח פיגור מתנחבלי
  • 09:16
  • 15.02.12

תרופה לסרטן או חידוש אפיסטמולוגי לא ייצא ממכללת האדונים. רק בזבוז כספי ציבור.

14 לומר אמת לגויים ולסמולנים, יו"ש זאת ארץ המולדת של היהוד כ-3000 שנה. בגלל סיבה זאת הגענו דווקא לכאן מהגולה. לאחר 2000 שנות גלות, של פוגרומים ומעשי טבח המוניים. מיליוני היהודים, אשר הושמדו באין להם ארץ, צופים אלינו מאפר ההיסטוריה, ומצווים עלינו להתנחל ולקומם ארץ לעמנו. "בין הירדן לים יש מקום רק למדינה אחת", ישראל או פלשתין, תבחרו !. וירושלים היא עיר הבירה של היהוד כ-3000 שנה. ושטחי יו"ש זאת המולדת העתיקה של היהוד גם כן כ-3000 שנה. ובגלל סיבה זאת הגענו דווקא לכאן מהגולה. לאחר 2000 שנות גלות. להכניס טוב טוב לראש, מדינת ישראל הוקמה ע"י יהודים שהחליטו ששוב לא נלך כצאן לטבח. וכל ערבי או אחר, הרוצה להרוג בנו, אנו נשכים ונחסל אותו. כך זה היה בתש"ח, וכך זה גם כיום. וכך זה יהיה גם בעתיד. וכל סמולני שלא מבסוט מזה, פתוחה לו הדלת לגולה, שיקח את מטלטליו ואת צאצאיו, ויצא לגלות לעוד 2000 שנה.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 09:24
  • 15.02.12

15 אתם מדברים על דברי יעלון בנוגע ל"צריבת תודעה", ולא שמים לב שהערבים צרבו את תודעתכם אתם באמצעות הטרור...  (לת) טלו קורה
  • 09:44
  • 15.02.12

16 הקו הירוק אינו הגבול בין ישראל למדינה הפלשתינית, גם אם תקום אי פעם. הגבול יהיה שונה לחלוטין, וחיזוק הישובים ביהודה והשומרון יצרוב את העובדה הזו בתודעתם של הפלשתינים והשמאלנים. לפיכך, כל הפעולות שהוזכרו במאמר הינן פעולות ברוכות, שיקרבו את השלום אשר יגיע כאשר הערבים והשמאלנים יבינו שאין חזרה לגבול 67 - "גבולות אושוויץ", כפי שהגדירן נכונה אבא אבן ז"ל.  (לת) שלמה
  • 09:44
  • 15.02.12

17 אם "הארץ" אמיתי בדעתו בוודאי אינו מפיץ העיתון בשטחים ה"כבושים".... דורון
  • 10:07
  • 15.02.12

אני גם מניח שעורכי "הארץ" אינם נוסעים דרך לטרון לירושלים, ומקפידים לנסוע דרך צומת נחשון וצומת בית שמש, כדי למנוע מעצמם נסיעה בשטח "כבוש"...

18 כיבוש אינה הגדרה מוסרית, אלא משפטית. אריאל נמצא מחוץ לגבולות החוקיים של ישראל, ויש שם משטר צבאי, ויש להם מושל - מפקד החטיבה האזורית. לא בריא להקים אונ' בתנאים כאלו שכפופה לממשל צבאי.  (לת) פרקטיקה
  • 10:14
  • 15.02.12

19 אריאל בנויה בשטח כבוש נקודה ,ולכן המכללה בתחומה לא לגיטימית ולא ראויה .  (לת) איתי
  • 10:26
  • 15.02.12

20 במובנים מסויימים יעלון צדק א.
  • 10:42
  • 15.02.12

בלי קשר לתמיכתי העקרונית בפתרון שתי המדינות, במובנים מסויימים יעלון צדק. העמידה של ישראל באינתיפאדה השנייה והגישה האגרסיבית להערכתי היו חלק מהגורמים לעלייתו של אבו-מאזן וגם לשינוי האחרון בעמדתו של חאלד משעל.

המרתק הוא שהצלחתו היא בבחינת נצחון פירוס כי היום אין לנו את הכלים להתמודד עם הגישה הפלסטינית שוחרת השלום.

21 ההבדל בין רמת אביב לאריאל איתן
  • 10:46
  • 15.02.12

אריאל בנויה על קרקע שהייתה בתולה קודם שיושבה.
לעומת זאת,רמת אביב בנויה על חורבות של כפר ערבי שנחרב וננטש במלחמת העצמאות .תושביה של רמת אביב (ואני בינהם) מתגוררים כעת באותו כפר ובצביעותם כי אינה יודעת קץ מטיפים נגד אריאל.

22 איפה יש מקום בתוך הקו הירוק ל450 אלף בני אדם שמעבר לקו הירוק משהו חשב על זה שי
  • 10:47
  • 15.02.12

אריאל זאת עיר שכולם יודעים שבכל הסדר מדיני היא תהיה חלק מהמדינה..מי יפנה 450 אלף אנשים מהבתים שלהם ואיפה הם ישבו אין כבר מקום במדינה שניתן לבנות בו..כל שטח פתוח שנשאר זאת שמורת טבע כמו ממערב ירושלים..איפה הם ישבו מעניין אם משהו חשב על זה פעם..כי זה לא נראה ככה..אפילו בנגב כבר קשה לבנות.נקודה למחשבה גם לשמאל וגם לימין.

23 ו"הארץ" הוא אקדמיה לצביעות - העיתון מופץ ב"שטחים הכבושים"  (לת) אקדמאי
  • 11:09
  • 15.02.12

24 גם המאמר הזה מפספס את העיקר - חלוקת התקציב הקיים עם עוד אוניברסיטה ללא הגדלת התקציב  (לת) וזה בזמן שהאוניברסיטאות מצמצמות עצמן למוות
  • 11:13
  • 15.02.12

25 אותם "שטחים" שהיו בשטח המנדט הבריטי נכבשו ע"י ירדן ואח"כ ע"י ישראל. אין ריבון מדיני מוסכם אחר. להבדיל משטח השייך לרוכש הפרטי
  • 11:26
  • 15.02.12

אין צורך לקבוע קביעות כל עוד אין הסכמה. עתידם של השטחים אולי יקבע בעתיד, אך בינתיים יש להמשיך לאפשר לתושבי המקום להתקדם בחייהם.

26 חפשו ביוטיוב את דעתו של נביל שעת' לגבי שתי מדינות לשני עמים , אח"כ תטיפו לממשלה  (לת) אבי
  • 12:03
  • 15.02.12

27 משרד - אולי, חינוך - בהחלט לא... חלמאות לשמה
  • 12:16
  • 15.02.12

מה אפשר לצפות משר חינוך, הממנה מדען ראשי למשרדו אשר העיד על עצמו, כי "אינו עוסק במתודולוגיה" בעוד זו מהווה נדבך מהותי בעבודתו.....

28 לסגור יחידות ולפטר אנטי-ציונים באוניב' באר-שבע,לחזק ולתת מעמד של אוניב' למכללת אריאל  (לת) מיכאל
  • 12:41
  • 15.02.12

29 איני יודע מה הצליחו לצרב אצל הפלשתינאים אבל הישראלים עוד לא למדו שהכיבוש אינו משתלם  (לת) הכיבוש מרושש
  • 12:46
  • 15.02.12

30 כלומר, גם פתרון הגושים לא מקובל יגאל
  • 13:46
  • 15.02.12

אם אריאל לא מקובלת זה אומר ש"הארץ" נגד פתרון הגושים ובעד טרנספר של יותר מ300 אלף יהודים. בלי קשר לשאלה הלאומית, הבטחונית והמוסרית, זה נראה למישהו מעשי? ולו רק מהבחינה הכלכלית

31 האם סטודנטים משכם לומדים באריאל...... מישהו יעיז לומר שאין אפרטהייד?.....  (לת) מנחם
  • 14:09
  • 15.02.12

32 ישראל אינה אשמה. הערבים רק הם, סרבני השלום וכל פשרה. הם רוצים הכל אברמי
  • 14:18
  • 15.02.12

הארץ מתעלם מכל הצהרות ומעשי הערבים. הערבים דורשים לשלוט על כל השטח מהים עד הנהר ומעבר לו. הם אינם מכירים במדינת ישראל. הם מחנכים כל ילדיהם, מהגן עד לאוניברסיטה כי ישראל חייבת להעלם.אין מדינת ישראל בספרי הלימוד שלהם.יורים רקטות על ישובים אזרחיים.
מה עוד צריך להציף כדי שהארץ יתחיל להאשים את הערבי, ורק אותם, בסרבנות לשלום. תראו לי אחד , או תנקבו בשם אחד , שמוכן לוותר על הבאת ערבים לשטח מדינת ישראל כדי להפוך אותה לכל ערבית.

33 המתנחלים-סרטן ממאיר בלב האומה, ישעיהו ליבוביץ  (לת) דב טמיר
  • 14:59
  • 15.02.12

34 אז מי זה הכתב שמסתתר מאחורי "המערכת?" אמת בפרסום?[לא בארץ]
  • 15:26
  • 15.02.12

גדעון חביבנו? או כלתו עמירה?

35 האלימות דווקא השתלמה עד עכשיו למדינת ישראל אבל בסוף זה יגמר בחורבן בית שלישי!  (לת) יוסי
  • 15:30
  • 15.02.12

36 מדבריך נשמע שמחיקת קווי 67 (הקו הירוק) שהגדרתם המשפטית הבינלאומית יואב
  • 15:37
  • 15.02.12

הינה שטחים במחלוקת!!! ולא שטחים כבושים!! היא גרועה יותר מנסיונתיהם של הפלשתינים למחוק מהתודעה כל קשר יהודי למדינת ישראל לירושלים, לשטחים כלשהם ובכלל לזכותנו לחיות כיהודים במדינת ישראל...זה כמובן בתמיכתם של "אידיוטים מועילים" מהשמאל האנטי ציוני (יהודונים של המאה ה 21)? אם כך אני מקווה שנוכל למחוק את הזיכרון השקרי הזה לחלוטין, להחזיר אותם לשלטון ירדני (חילופי שטחים) ובא לפלסטין גואל :-)

37 ומי האבא של כל הכיבושים? [בבקשה לא לצנזר] זו המערכת של הארץ?
  • 15:42
  • 15.02.12

ושבעקבותיו קמה המדינה?
ולאחר מכן התרחבה?
מאיר פעיל הזכרנו?
הקיבוצים בשפת הכנרת ,אמרנו?
את מלחמת 1956 שכחנו? [ועל מה?]
עד להיכן הצביעות יכולה לחגוג?
נ.ב. לאן נעלמו שופרנו .גדעון + עמירה? [אין מהם מילה אחת על "השחיטה בסוריה]
כרגיל , תגובה זו לא תפורסם, בהתאם לשקולי המערכת.

38 אוף. פשוט חבורה של טיפשים. ימני נאור.
  • 16:26
  • 15.02.12

כפרות, בכל יוזמה מדינית שנידונה בשנים האחרונות (מקמפ דיוויד ועד מפת הדרכים ועד אנאפוליס)- אריאל היא בצד הישראלי של המפה.

אז על מה אתם מדברים בכלל?!

גושי התנחלויות- שמעתם על זה פעם?! וגוש אריאל- מה עם זה?!

אין שום תוחלת לאמירות טיפשות של אקדמאים נפוחים על כך שהסיבה היא פוליטית. קודם שיוכיחו, אח"כ ידברו.

רק שתדעו, שהעמדה הרשמית של ישראל (ולא בג"ץ) שהנוכחות הישראלית ביו"ש לא מוגדרת כ"כיבוש". ולכן אין בעיה להקים אקדמיה בשטח זה, לפי הפרשנות הישראלית של המשפט הבינ"ל (שמי שקצת למד, יודע שהכל תלוי פרשנות בתחום זה).

אה.. ואחרון- רעיות שתי המדינות כבר לא קיים בגלל שאין, לא היה, וגם לא יהיה, נו, איך קוראים לזה, אה כן- פרטנר.

39 "העימות האלים בשטחים בראשית העשור הקודם" רון
  • 17:05
  • 15.02.12

לי זכור דווקא גל של פיגועים מחרידים נגד יהודים בכל חלקי הארץ.
שוב פעם מערכת העיתון מכבסת מילים ומטייחת עובדות.

40 שתי מדינות אכן כבר לא אופציה וצריך להתרגל לרעיון של אזרוח אוכלוסיית הגדה וזכות שיבה לפליטים הפלסטינים למדינה משותפת ודו לאומית!!!  (לת) איש שלום
  • 17:12
  • 15.02.12

41 יעלון הוא יהודי. לפיכך הוא צריך להגן על העם היהודי. היום מתוקן עוול שנעשה לעם היהודי ערדליים ירוקים
  • 17:25
  • 15.02.12

שהערבים המוסלמים כבשו את השטח מידי הנוצרים ,שזרקו את היהודים מאדמתם.

42 קודם כל יופסק הכיבוש המוסלמי של טורקיה, ושאסיה הקטנה תוחזר ליוונים! אח"כ שהמצרים יחזירו את מצרים לקופטים, תושבי מצרים המקוריים. ובהזדמנות זו נא להשיב את אלגיריה לברברים...ואת מדינה העיר ליהודים. אח"כ נדבר על ה"כיבוש היחידי בעולם"...  (לת) צבועים
  • 18:39
  • 15.02.12

43 תנו הכרה לאריאל ירון רבינוביץ
  • 19:51
  • 15.02.12

בניגוד לקו התבוסתני של הארץ יש לאשר לאריאל להפוך לאוניברסיטה מן המנין
לפי ההגיון שלכם כל חלק ממגינת ישראל שטח כבוש יאללה נלך לשחות בים...

44 עתון הארץ אינו מייצג עוד את מדינת ישראל אלא את עצמו בלבד  (לת) זאת האמת
  • 20:08
  • 15.02.12

45 יש כוונה גם להראות שהזמן פועל לטובתנו - נאחזים, צומחים, מרחיבים גדלים ומפתחים שפכטל
  • 21:42
  • 15.02.12

... כל זה בזמן שהזמאל הפוליטי מצמק [להבדיל מן השמאל החברתי המבורך]

46 מערכת "הארץ" מאמצת את לשון התעמולה של האוייב הפלשתינאי,ומכנה את הטרור כ"עימות אלים",ובכך שוב נותנת הכשר לטבח של נשים וילדים יהודים בידי "לוחמי החופש" הפלשתינאים המתועבים. דרור הנאור מרמת גן
  • 23:45
  • 15.02.12

נסיון שני לעבור את הצנזורה.

47 ואכן צה"ל עמד במשימה הפלי שתנאים הבינו שהאינתיפאדה הובסה בן מזל
  • 00:16
  • 16.02.12

ניצחון ראשון מסוגו בעולם שצבא הביס טרור תודות לכוחות המיוחדים

48 מתי מערכת הארץ כבר תבין כי ישראל אינה מעוניינת בפיתרון של שתי מדינות ל-2 עמים. אנו מעוניינים בהנצחת הכיבוש והריבוי ההתנחלויות  (לת) נפתלי אור-נר
  • 00:55
  • 16.02.12

49 מאז היותנו בגלות, זוכרים? סמי אלקיים
  • 09:10
  • 03.03.12

האקדמיה לכיבוש, היתה בראש מעיינה של הציונות, לאחר ניתחון ששת הימים,הכיבוש הוא הפך למחלה קשה, שאינה מכירה בשלום????
סמי אלקיים

50 300 אקדמאים מתלוננים על "שיקולים פוליטיים" שאינם תואמים את שלהם. עמוס ארליך
  • 10:38
  • 04.03.12

וכל זאת בשם האקדמיה. פוסט מודרניזם סופר-דופר.
דבר דומה לזה הוא "מכתב גלוי לשר החינוך" מלפני כשנה כנגד תוכנית לימודים במתמטיקה, שבו חתומים 30 פרופסורים למתמטיקה על טענה מתמטית לא נכונה.

51 יהודה ושומרון,,,זה לא בעברית ? ארז
  • 12:58
  • 27.06.12

חבל ארץ תנכי שהיה חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ששייך רק ליהודים,אל הדירה שלנו התפרצו ללא רשות מסתננים ערבים ,,,חזרנו לביתנו,,תגידו תודה שאנו לא מסלקים אותכם ,הענקנו לכם חדר מפואר ,אז תשבו בשקט,,,הבעיה היא לא הערבים,,הבעיה היא השמאל האנטי ציוני-יהודי.אתם מיעוט בלתי משמעותי ואפסי.

52 קצת התבלבלתם בין פתרון שתי מדינות לבין קוי 67, כמה אופייני לכם. בנתיים, מי שגורש מביתו שנהרס והפך לקיני מחבלים הם יהודי גוש קטיף. ואגב, הכותרת שלכם מבזה בעיקר אתכם.  (לת) אלברט
  • 13:27
  • 27.06.12

53 שתי מדינות לשתי העמים- החת מדינה ליהודם השניה לערבים. אבו-מאזן נציג הערבי מנגד למדינה יהודית בכל שטחשהוא. כך ג אנחנו איננו חייים להכיר בעוד מדינהעבית נוספת בגדה המערבית. אז יש בינינו סיכסוך לא רק על הגבולות לא על עצם קיומנו כאן כמדינה יהודית. כל עוד לא נסתיים הסיכסוך ולא נקבעו הגבולות .אז את הגבולות אנחנו נקבע הערבצריכים לדעת שין אנו כובים את אדמתם אלא משחרים את אדמותינו בארץ ישראל. לפני עשרות שנים הוצעה להםתכני החלוקה והם דחו אותה. א אנחנו היהודים מציעים להם תכנת חלופה על בס מדינה יהודית ליהודים ומדינה ערבית לערבים זה יכול להיות גם בירדן  (לת) רפאל
  • 13:45
  • 27.06.12

54 occupied or releesed david king
  • 08:35
  • 28.06.12

איציק המרכז forgot 1/2 of the history ,it was by the mandate gave to the British for the Jew to build there home so this is just one part we got back not take over but got back remember ?

פעילות
המלצות