עומר אבו ג'ריבאן, שוהה בלתי חוקי שהופקר למותו - מאמר מערכת - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הופקר למותו

מעשה נבלה התרחש בישראל. עומר אבו ג'ריבאן הושלך פצוע, מבולבל ויחף לצד הדרך בשעת לילה מאוחרת בידי שוטר של משטרת ישראל והופקר שם למותו. הסיפור המצמרר שגולל שלשום חיים לוינסון ב"הארץ" על אודות הפרשה הזאת, שהתרחשה בקיץ 2008, צריך להדיר שינה מעיני ישראלים רבים ומחייב נקיטת צעדים חמורים נגד כל האחראים.

אבו ג'רביאן, תושב רפיח ושוהה בלתי חוקי בישראל, נפצע קשה בתאונת דרכים בזמן שנסע עם חברו במכונית גנובה. הוא שוחרר מבית החולים שיבא בעודו פצוע וזקוק לטיפול רפואי ושיקום, והועבר למעצר כשהוא מחובר לקטטר ונזקק לטיטולים. בין המשטרה לשיבא מתנהלים עכשיו חילופי ההאשמות לגבי האחריות לשחרורו המוקדם והשערורייתי מבית החולים. אחרי שכשלו הניסיונות לזהותו בתחנות המשטרה ברחובות ובכפר סבא, הוחלט במשטרה להיפטר מהעציר הפצוע והמבולבל, ולהשליכו ליד מחסום מכבים. שלושה שוטרים דחפו אותו לניידת, ולאחר שמפקד מחסום מכבים סירב לקבל את הפצוע, הוא הושלך מהניידת באישון ליל לצד כביש 45, בין מחנה עופר למחסום עטרות, כשלגופו רק פיג'מת בית החולים והוא מחובר לקטטר. כעבור יומיים הוא נמצא מוטל מת לצד הדרך. "פשוט זרקו אותו לכלבים", אמר על כך אחיו, מוחמד, בשיחת טלפון מעזה; למרבה הזוועה, האח היטיב לתאר את מה שאירע.

בעקבות חקירת מח"ש בפרשה, במארס 2009 הוחלט להגיש כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות רק נגד שניים מהשוטרים שהיו מעורבים בהשלכתו של אבו ג'ריבאן ובהפקרתו. שלב ההוכחות במשפטם טרם החל, אבל אחד משני הנאשמים קודם מאז במשטרה. גם קצין משטרה שלישי, שהועמד לדין משמעתי בפרשה, קודם מאז בתפקידו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

למעשה הנבלה הזה יש אחראים, והם חייבים לשלם על מעשיהם. אין להסתפק בהמלצות החלקיות מאוד של מח"ש. על היועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירה נוספת ומקיפה יותר של התנהלות שיבא והמשטרה בפרשה.

Read this article in English: Left to die




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 טוב שמגיבים במאמר המערכת על מעשה הנבלה הזה וטוב שמגיב גדעון לוי על זוועת העליצות לנוכח תאונת הדרכים שבה נהרגו 10 ילדים פלסטינים. צריך לשוב ולזעוק על ההתבהמות שהגיעו אליה רבים מאוד בציבור.  (לת) מבואס
  • 03:44
  • 19.02.12

02 בא לי להקיא מהעובדה שגועל כזה יכול בכלל לקרות במדינה שלנו  (לת) א
  • 03:46
  • 19.02.12

03 אכן, למרות שמדובר בנבלה - יש לחקור מודרניסט
  • 04:04
  • 19.02.12

היה על המדינה להעבירו באמבולנס למחסום. מישהו פישל. אבל מה? גנב רכב, מסתנן מישות עויינת, שפצע 4 חפים מפשע. לא רואים קשר? טחו עיניכם ואתם חיים בלה לה לנד.

  •   למודרניסט הבור, קודם כל מטפלים בבנאדם, ואחכ אם יש נגדו חשד לעבריינות, מטפלים גם בזה.  (לת) אתה חי בעולם של רוע ורשעות
    • 11:44
    • 19.02.12

04 המוסר היהודי המהולל מראה בדיוק לאן הוא שווה no pasaran
  • 04:31
  • 19.02.12

התקוממו או שתחשבו לחלק מזה

05 מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. פושע רב מעללים בא על עונשו - הרי זה צדק פיוטי בהתגלמותו.  (לת) אבנעזר התלגי
  • 04:53
  • 19.02.12

06 לא הבנתי. מדובר בערבי ישראלי, או בערבי פלשתינאי?  (לת) גלעד
  • 05:18
  • 19.02.12

07 אל דאגה, מר רונן שובל מיד יסביר איך מדובר במזימה פוסט-ציונית, אוטו-אנטישמית ואיסלמו-פאשיסטית להכפיש את ישראל. באיזה רשות הפלסטיני מת בצורה שמטילה דופי בעם הכי מוסרי בעולם?  (לת) Jonas
  • 05:41
  • 19.02.12

08 לא יתכן סיפור כזה, הרי אנחנו העם הנבחר!?  (לת) קב"ן
  • 05:53
  • 19.02.12

09 לעבריין המנוח הייתה לפחות אשמה חלקית במותו - הוא סירב להזדהות וע"י כך מנע יצירת קשר עם בני משפחתו עדי
  • 06:26
  • 19.02.12

בני משפחתו גם אשמים בכך שלא חיפשו אחריו, או עוד יותר אשמים בכך שידעו על מיקומו בבית חולים אך לא יצרו קשר כדי שלא ישלחו להם חשבון על הטיפולים היקרים שעבר ע"ח האזרח הישראלי.

אין סימפטיה לגנבי רכב ערבים במדינה.
הבלטת המקרה לא תעזור לעיתון הארץ במסע האנטי ציוני שלו.

10 איך מאמר מערכת שעלה לאתר לפנות בוקר כבר הראשון בפופולריות ? דני
  • 07:04
  • 19.02.12

רשימת הפופולריות במאמרי המערכת מצביעה על כך שהעיתון הפך לשופר תעמולה אנטי ישראלית

11 רופאים נשבעים לטפל בכל אדם בלי הבדל דת גזע ומין, הסיעוד כחיילים בשטח-יכלו למנוע את הביזיון,אבל הם מאותו הסוג של הרופאים והפקירו את החולה בידי משטרת מולדובה ביתם. משטרה, שכמו הרכבת,עיריות, מכבי אש ותאגידי מים, ומוסדות אחרים=מושחתת ורקובה באנשי ליכוד,מולדובה ביתם וש"ס. ומלך ההפק? ביבי? על המרפסת, ממשיך לאכול ארוחות חינם ולשקר. אלה נורמות הימין - הבסטות שעלו לשלטון והפיפי בראשם, ללא קטטר. גם הוא כמו מעורבי הפרשה בורח מאחריות. די להסתכל בפרשת השריפה בכרמל ומות 44 איש לשווא, איך הוא ברח מועדת חקירה ממלכתית שהייתה דורשת אולי את ראשו, עם ראשי שטייניץ וישי, ובחר אחרי מהומות בשטח במבקר, תפקיד חסר שיניים; בדיוק כפי שברח מאחריותו למשט לפיגולי ועדת טירקל. בדיוק כמו מינוי השרץ ליברמן ויוע"מ טייחן שלא יוכל לעמוד נגדו. אז מי אמר רפובליקת בננות ולא קבל? תגובות ההונים בעיתון- שרוצים לראות דם והרבה, הציפו כצפוי את כתבות הארץ, בין אם זה המקרה הנורא הזה , או תאונת האוטובוס עם הילדים. ונדמה לנו שהשנאה והנקם, ההפקר והשחיתות נעצרים בשטחים, בערבים...אבל לא. השימוש בנו כבשר תותחים מול איראן,,כי האדמה רועדת תחת מופקרי הביבי והברק, עומדים לנו ובודדים מי שמבינים זאת  (לת) שומר חוק
  • 07:28
  • 19.02.12

12 ברית הנבלים יאם אוכל קורצא
  • 07:39
  • 19.02.12

נבלים בחלוקים לבנים חברו לנבלים בכחול. לכאורה, שתי קבוצות משני קצות הקשת החברתית, שדומה כי אין להן דבר במשותף; למעשה - אטימות הלב, הרוע והטימטום לא נראו מעולם קרובים יותר.

13 מופת עיתונאי: "אבו ג'רביאן, תושב רפיח ושוהה בלתי חוקי בישראל, נפצע קשה בתאונת דרכים בזמן שנסע עם חברו במכונית גנובה". איך הפך לשוהה בלתי חוקי, איך הפכה המכונית ל'גנובה', איך נגרמה התאונה שבה 'נפצע'?  (לת) איש חושב
  • 07:51
  • 19.02.12

14 מה בדיוק האחריות שלנו לפושע שנכנס באופן לא חוקי למדינה, גנב רכב וגרם לתאונת דרכים קשה בה נפגעו אחרים באופן קשה? ברור שהיו כאן טעויות, אך אחריות? על מה?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:51
  • 19.02.12

15 מה לנו כי נלין, משטרת ישראל מתנהלת כמו ממשלת ישראל, אז איך תבוא הממשלה להאשים משטרה שפועלת כמוה  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:56
  • 19.02.12

16 אין מבכין מותו של פגע רע.  (לת) יהויכין קוונדיש
  • 08:06
  • 19.02.12

17 חבל שלא דרשתם את הראשים של פרס,רבין,ביילין שהפקירו לפחות 1500 איש למותם באוסלו.  (לת) ירון
  • 08:35
  • 19.02.12

18 למה המיסים שלי צריכים ללכת לטיפול בפושע שניסה לרצוח 4 אנשים??  (לת) די לצביעות
  • 08:37
  • 19.02.12

19 ונניח שלא היה הפצוע, לא היה ראוי בכל מקרה לעמיד אותו לדין? גניבת רכב ? שהייה בלתי חוקית? דן
  • 08:38
  • 19.02.12

נראה כאלו משהו במשטרה התעצל למלא טפסים

20 רוצחים לעמיד את כולם לדין  (לת) חלי
  • 08:44
  • 19.02.12

21 לא מעניין לא תקין
  • 08:53
  • 19.02.12

הבחור הוא שוהה בלתי חוקי. הוא מגיע מעזה שאיתה אנחנו נמצאים בעימות, יש לו את החוצפה לגנוב רכב ולגרום לתאונה. מערכת "הארץ" לא מספרת לנו על נסיבות התאונה והאם מלבד האויב הפלסטיני נפגעו גם אזרחים ישראלים. הם רוצים שנרחם עליו . אני לא מצליח. אם הוא נפגע קשה בתאונה ושוחרר מבית החולים כשהוא מחובר לקטטר ,זה אומר שהוא קיבל טיפול רפואי לא רע, טיפול שאין שום סיכויו שהוא שילם עבורו. אין שום סיבה להחזיק מישהו שפלש לישראל,ביצע פשע או סייע לו . צריך להעיף אותו קיבינימאט. לא צריך להרוג אותו אבל לא צריך לעשות יותר מידי כדי לעזור לו.

22 גרמניה 1933= ישראל 2012.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:53
  • 19.02.12

23 ראוי לשפוט אותם על הריגה אם לא רצח בדם קר. אני מתבייש להיקרא ישראלי! מוות ברשלנות??
  • 08:56
  • 19.02.12

שמדינת ישראל לא תגרור רגלים בפיצוי המשפחה כאילו היה האיש ישראלי; במחשבה שנייה גם באזרחיה היא מתעללת.

תנו לי לנחש...השוטרים אוהבי ערבים ומצביעי שמאל ידועים - לא!

24 מקרה חמור מאד, אנחנו הולכים ומאבדים צלם אנוש.  (לת) נדב
  • 09:02
  • 19.02.12

25 מעניין כיצד היתה נראה מאמר המערכת אם הכותב היה נתקל באבו-ג'ריבן בביתו באישון לילה בדרך למפתחות הרכב שלו. בעד הארץ - ארץ ישראל
  • 09:05
  • 19.02.12

אם הייתה נתקל באבו ג' בביתך לאחר שפרץ לביתך בדרך למתחות הרכב סוחב גם את ארנקך ושל בת זוגך ואולי גם את הלפטופ שלכם וגם, ....
במקרה הטוב היית מגיע עם עצמות שבורות לבית החולים של פרופ' ואלדן,
כי ההנחיות שהוא מקבל מהחמאס בעת שהוא עוזב את הרצועה, לחולל כאוס במדינת הכופרים. השוטר שהחזיר אותו לביתו היה צריך לשאול באיזה מעבר הורה לו החמאס לחזור עם הרכבים וזו טעותו היחידה.

26 זה ביטוי נוסף להתייחסותינו הגזענית כלפי הפלשתינאים. התייחסות הרואה בהם תת-אדם. נכון שהפלשתינאי הוא עבריין הראוי לעונש כבד, אבל, עדיין, הוא בן אדם  (לת) נפתלי אור-נר
  • 09:07
  • 19.02.12

27 הפכנו אדישים לחיי אדם ליאור
  • 09:14
  • 19.02.12

מאז שקראתי את הכתבה אני נסערת וחסרת מנוח. אין לי ספק שכל המעורבים בפרשה, גם בבית החולים וגם במשטרה, אדישים לחיי אדם - גם יהודים וגם אחרים - אלא שלגבי יהודים הם יחששו לנהוג כך. המחריד יותר הוא שגם מי שצריך לבדוק את מעשיהם לא מבין את גודל הזוועה והאחריות. ואנחנו מטיפים מוסר למדינות אחרות.

28 ל-2: אחריות אנושית בסיסית! גם אם הוא גנב ופושע, אין דינו מוות. כשאדם פצוע, צריך להושיט לו את העזרה ואח"כ להעמידו לדין. זו מדינת חוק. מה שאתה מתאר, איציק, היא מדינת אין דין ואין דיין, אדם לאדם זאב, ג'ונגל.  (לת) בת אדם
  • 09:33
  • 19.02.12

  •   לבת-אדם, אני נקרע בין השניים...מוסרית, פישלנו......נורא, אבל, פרקטית? יש לי elis
    • 12:04
    • 19.02.12

    דילמה אישית. האם לישראל שהיא תחת איומים ומלחמות משכנינו הפלשתינאים ב-64 שנות קיומנו (ואפילו לפני-כן) יש את ה"לוקסוס" להתנהג כמו סקנדינביה ולהיות ממש מדינת חוק, או שאלמנט קיומנו הפיזי "מרשה" לנו חריגה? לא בטוח, ולא רוצה לשמוע פילוסופים שמאלנים מבתי-קפה בתל-אביב "עושים לי סדר" בהקשר לזה.

  •   לכל ה"יפי-הנפש" שהצביעו נגד הערתי...שעור קטנטן בהוויה העולמית. elis
    • 15:10
    • 19.02.12

    כל המדינות הנאורות תחת מצב מלחמה או מה שנראה היה להם איום, שלפו את "חוקי החרום" על-מנת ליצור "דמוקרטיה מתגוננת" כנגד כל אותם מדינות או בודדים שנחשבו למאיימים.
    אם למדינה כלשהיא בעידן העכשווי יש צידוק ל"חוקי חרום", ישראל היא מ"ס 1, כשאויביה אומרים לה כל בוקר: "אנחנו רוצים להשמידך". אז כולכם "יפי-הנפש" תמשיכו לשבת בבית הקפה בצפון תל-אביב עד שאלה שאתם מגינים עליהם יעשו לנו את מה שהם מבטיחים כל הזמן...בספק אם תסיקו את המסקנות הנכונות, אתם אבודים כבר.

  •   כיצד הפקרת אדם פצוע ושאינו מתפקד למוות, מתחברת לך לחוקי חרום? נשגב ממני
    • 22:49
    • 19.02.12

    מצאי לך עץ אחר להסתתר מאחוריו.

    אני לא יושב בבית קפה בצפון תל אביב (ומה אם כן), שרתי ביחידה קרבית ואת מדינתי בדרך שאת אפילו לא יכולה לתאר לעצמך - ועדיין אין זה אומר שאיבדתי את אנושיותי; גם מול אלי שקמו להורגי. ...So buzz off!!

29 מדובר במסתנן וגנב פלסטיני שנסע בפראות ברכב שגנב ופצע ארבעה אזרחים ישראלים ואת עצמו. כמובן שצריך לטפל בו רפואית בהתאם לשבועת היפוקרטס, אבל יש גם גבול להתייפיפות ולליברליות. שלא יבואו לפה לגנוב ולהשתולל  (לת) דני אמיר
  • 10:19
  • 19.02.12

  •   ובמדינה היהודית-דמוקרטית, על גניבת רכב וגרימת תאונה מקבלים עונש מוות?  (לת) חמורבי חוזר מן המתים.
    • 17:18
    • 19.02.12

30 "טיטול" זה שם מוצר, המונח הוא "חיתול" אבשלום
  • 10:27
  • 19.02.12

האם כתב הארץ בדק את סוג החיתול שנתנו למנוח? או שהעברית של "הארץ" הולכת ומדרדרת לכיוון "ישראל היום". עיתון לאנשים חושבים?

  •   בכתבה שפורסמה כאן מצוין שהביטוי פרי יצירתו של אחד השוטרים שליווה את אבו ג'אריבן! היי
    • 23:15
    • 19.02.12

    http://www.haaretz.co.il/news/investigations/1.1643974

31 מאמר המערכת לא מציין שהגנב הפלשתיני פצע 4 ישראלים בתאונה. מה מצבם של אותם ישראלים פצועים? איך השתנו חייהם בגלל גנב מכוניות ערבי שזוכה להגנת אנשי השמאל? מה היה קורה אילו נהרגו אותם 4 ישראלים? עתון הארץ מוכיח שוב ושוב שהוא מגינם של גנבים ושודדים יותר מאשר לאזרחי מדינת ישראל.התוצאה טובה- פחות גנב פלשתיני. ולכל אותם אלה שנגעלים ממדינתם - אתם מוזמנים לעבור לגור בשטחי הרשות הפלשתינית.  (לת) ישראל ישראלי
  • 10:48
  • 19.02.12

  •   גנב הרכב לא גדל ברמת אביב ג' כידוע לך. וחוץ מזה, זו מדינת משפט. גם פושעים לא צריך לזרוק באמצע הלילה באמצע אוטוסטרדה בלי נעליים ועם קטטר  (לת) מיכל
    • 16:51
    • 19.02.12

  •   ואם זה היה אחיך ששתה יותר מדי וגרם לתאונה, מה היה גזר דינו אז , להשליכו לכלבים?????  (לת) חאלס עם ההצדקות האטומות
    • 12:22
    • 24.02.12

32 מוזר. כתבה שלשום והיום גם מאמר מערכת = טיפול אובססיבי שמעורר תהיות סבא של מיכאל
  • 11:14
  • 19.02.12

האם "הארץ" מנהל מסעות צלב ? מהו השיקול לכתוב פעמיים על נושא זה.
מתעורר הרושם שהמערכת מחפשת נושאים ומקרים כדי לנגח את ישראל - זו לא עיתונאות, זו תעמולה, גם היא לכאורה מוצאת פגמים אמיתיים בהתנהלות. התהייה מתעצמת משום שהכתב החוקר משאיר הרבה חורים שחורים בכתבה:
1. מדוע משפחת הפצוע לא דאגה ליקירה ?
2. מה היו בדיוק נסיבות התאונה ? היכן היא אירעה ? לאן נעלם החבר המסתורי ?
3. יש גם חסרי בית שקופאים למוות - האם זו גזענות ?

  •   אולי זה נסיון נאיבי של אנשים מוסריים לעצור את מדינת ישראל מגלישה מהירה  (לת) במדרון הגזענות והרשע.
    • 17:23
    • 19.02.12

  •   הדבר האחרון כאן הוא נאיביות זה חומר גלם לתעמולה אנטי ציונית בכל העולם  (לת) עני
    • 23:24
    • 19.02.12

  •   על מקרה כזה יש לדבר במשך דורות וללמוד לקח ממנו ואולי סוף סוף להבין איפה אנחנו חיים ולעשות תפנית חדה , מקרה שצריך להילמד בבתי הספר לחינוך מה אסור בהחלט לעשות  (לת) סבא של רבא
    • 12:26
    • 24.02.12

33 אם העובדות נכונות אז הגענו למקום הנמוך ביותר שאפשר. שערורייה זה אנדרסטייטמנט. אובדן כל צלם אנוש! גם הרופאים וגם השוטרים. האם כולנו הפכנו לרשעים וזדים, ואלה הנורמות המקובלות?  (לת) מזועזעת
  • 11:41
  • 19.02.12

34 מדינת היהודים 2012. פשוט לא להאמין כל הכבוד להארץ
  • 11:42
  • 19.02.12

וכל הכבוד להארץ על העמידה חסרת הפשרות נגד ההתבהמות בישראל

35 למה נבלה ?, 40 אלף מכוניות נגנבות כל שנה בישראל ומעוברות ליו"ש ולעזה, למעשה כל המכוניות ביו"ש ובעזה הם מכוניות גנובות, אז ברוך שפטרנו מגנב עלוב אחד, שבמהלך הגנבה האחרונה שלו הוא גם פגע ופצע ב-4 ישראלים, והלוואי שכך יהיה ויעשה לכל שאר גנבי המכוניות מיו"ש ומעזה וגם מהקו הירוק. החיים יהיו אז טובים יותר.  (לת) סולו פעם 2
  • 11:43
  • 19.02.12

36 "תפוחים רקובים נזרקים לפח" אפק
  • 11:49
  • 19.02.12

לא מאמין למה שאני קורא,האם בחברה שלנו יש כאלה (בני אדם) הממונים על החוק והסדר....גועל נפש מאנשים כאלה....כאלה אנשים מקומם מחוץ למשטרה.....
אסור להשאיר "תפוחים רקובים" ומסרחים במשטרה,נראה לי יש להם בעיות נפשיות,חובה לשלוח אותם לקב"ן בטרם יחזרו לחברה....

37 עד כמה שידוע לי החזרנו את עזה ואין להם מה לחפש אצלינו. גם לגנוב מכונית  (לת) גם לדרוס ואנחנו חייבים לו, גאוני
  • 11:56
  • 19.02.12

38 ישראלים רבים היו ששים לאמץ את עקרונות המוסר והחוקים של המדינות השכנות מעשה פילגש בגבעה
  • 12:20
  • 19.02.12

זו התרשמותי מקריאת שלל התגובות לידיעה הזו ולכל כתבה המבשרת את מותם של ערבים. הקוראים כנראה אינם יודעים שגם לרוצחים השפלים ביותר בבתי הסוהר בישראל מוענק שרות רפואי מלא, חלקם שוהים בבית חולים ממש בין כותלי הכלא, כי כל אדם, אזרח שומר חוק, עבריין, זר או שוהה בלתי חוקי זכאי לטיפול רפואי ומדינת ישראל אינה רשאית להתנער מחובתה גם כשהנזקק לטיפול הוא עבריין, רוצח או גנב רכב.
שחרור הפצוע מבית החולים לפני השלמת הטיפול בלי להעבירו למוסד שיקומי הוא בלתי נסלח ועם הרופא שהוציא תעודת שחרור והעניק לפצוע 45 ימי חופשת מחלה יש לבוא חשבון. כל המעורבים במעשה חייבים לעמוד לדין כדי שנבלה כזאת לא תישנה.

  •   חבל על ההתלהמות הסקת מסקנות
    • 13:34
    • 19.02.12

    בטרם חורצים דין במאמר המערכת, כדאי ללמוד ולהכיר את כל העובדות.
    די ברור שהרופא/ה לא שלח את אבו-ג'ריבן עם אינפוזיה מהמחלקה ברגל. מן הסתם סבר שהפצוע יצא מכלל סכנה, וניתן להמשיך את הטיפול בבי"ח פלסטיני.הרופא סבר מן הסתם ותהיה, כמו באלפי מקרים אחרים, החלפה מאמבולס ישראלי לאמבולנס פלסטיני באחד המחסומים. ברור שהוא לא חשב שהפצוע יופקר לגורלו בשטח.

  •   האת קראת את הכתבה המלאה? נסיון שני
    • 17:34
    • 19.02.12

    בשעה 11:18 חתם הרופא ד"ר גל פיכמן על תעודת השחרור של אבו ג'ריבאן. חוות הדעת היתה ורודה. אבו ג'ריבאן מוכן לשחרור וזקוק למעט תרופות ולטיפולים ביתיים: "מותרת דריכה מלאה על רגל שמאל ודריכה חלקית על רגל ימין. המלצות: הליכה בדריכה בתמיכת הליכון. נוגד כאבים במקרה הצורך. ביקורת במרפאה עוד שישה שבועות. פיזיותרפיה ביתית לשמירה על טווחים וחיזוק שרירים". הרופא רשם לו חופשת מחלה של 45 יום.
    לא חלפו אלא 38 דקות, ובמחלקה הכינה אחות תעודת שחרור נוספת. בתעודה זו מצבו של אבו ג'ריבאן היה חמור בהרבה. "התמצאות - לסירוגין. תקשורת - לסירוגין. ניעות: לא יציב לדריכה. מבולבל לסירוגין. סיכון רב לנפילה. אופן אכילה: עזרה חלקית. החולה נרחץ וטופל במיטה. שתן נותן דרך סופרה פוביק (צנתר. ח"ל). החולה מבולבל. זקוק לעזרה באכילה ושתייה".
    מכאן שאחד מהשנים, הרופא או האחות, משקרים. מה היה האינטרס של האחות להגזים בחומרת מצבו של החולה שבעיני הרופא נחשב כשיר לשחרור לביתו, כך כתוב, ועליו לחזור בעוד 45 יום למרפאה לבקורת? האין הדברים חמורים דיים?

39 מוות ברשלנות? לא הייתה כאן מודעות? הייתה באבו אבוה, ואולי גם כוונה. זו הריגה וייתכן שרצח.  (לת) עוז אוסמן
  • 13:06
  • 19.02.12

40 the argument here is stupid, both sides. this is a disgrace and its not a political matter. the man was under israeli hospital responsibility. it doesnt matter who he was ehud
  • 14:00
  • 19.02.12

Yes, Haaretz is full of self hatred. But this should never happen. It is nothing to do with smol or yamin, it is a simple human story about a man left to die, not at war. This should not be allowed to happen. I treated Palestinian casualties as a military doctor, and with no less care than Israelis. I am not a leftist, I think the left is blind and insane, but the comments here are simply stupid. Just be human for once, not just slaves of a political agenda. This story is a disgrace.

41 מה הכינוי הראוי לכך ש-3 מתוך 7 מאמרי "דעות" באתרכם הם אנטי ישראליים ? דני
  • 15:35
  • 19.02.12

מאמר המערכת "הופקר למותו" + גדעון לוי על העולצים + פרופ' ולדן על א-דורה
כל יום "הארץ" ממלא מכסה של תעמולה אנטי ישראלית, רוויה בחצאי אמיתות, במידע חלקי, בהתעלמות מעובדות לא נוחות ובהצגה פשטנית של סוגיות מורכבות.
האם המונח מסע צלב ו/או עלילות דם הינו הנכון לתאר את העיסוק האובססיבי ,
( אפילו על גבול החולני) של "הארץ" בנושאים אלו ?
ואם עוסקים בשביתת רעב לא יהא זה ראוי להשוות זאת לטיפולה של מרגרט תאצ'ר בשובתי הרעב ? האם בריטניה הפכה בעקבות כך למוקצה ?
ואם בכיבוש עסקינן הם לא ראוי להשוות לכיבוש הבריטי באיי פוקלנד ששיוכם לארגנטינה לא יסכן את בטחונה של בריטניה הגדולה ?
האם נורבגיה תקפיא את משלוחי הגז לבריטניה בגלל הפרת זכויות האדם וה"כיבוש" הקולוניאלי ?
האם יש מדינה בעולם שתחרים את סין בגלל כיבוש טיבט והתנהלותה כלפי האוכלוסייה הטיבטית ?

42 אכן צריך לתת טיפול רפואי גם לגנב הערבי שהסתנן מעזה ופצע 4 ישראלים. לגנות גם את גנבי המכוניות והערבים
  • 15:42
  • 19.02.12

ביצוע פשעים בניהם ,גניבות ומעשי אונס ,שוד מכוניות מנת חלקם של אוייבינו הערבים המסתננים אלינו.
מן הראוי לתת טיפול רפואי הולם גם לגנב ולפושע.
מן הראוי שהעתון יגנה גם את הערבים הפושעים המסתננים לארצינו .
הכתבות האוהדות לאוייבי הערבי לא מסייעות להסדר העתידי .אולי? עם האוייב הערבי.
 

43 מה היינו אומרים אם היו מתייחסים כך לגלעד שליט ? האיטלקי
  • 16:16
  • 19.02.12

כמעט אין אדם בחברה הישראלית שהיה מצדיק התיחסות כזאת לגנב רכב יהודי. ברור שהסיבה לטוקבקים המצדיקים כאן היא היותו של הבחור "פושע שחדר מישות עוינת" - או במילים אחרות זה היחס שראוי לאויב שנפל לידנו פצוע וחבול. ממש כמו גלעד שליט בשבי החמס. אבל זה כמובן שונה כי גלעד שליט הוא רק ילד והכוונות של מדינת ישראל כלפי הפלשטינאים הן טובות. לא כמו של החלאה הזאת. אם החמס היו מפקירים כך את שליט הם היו חלאות אדם - זה ברור.

44 עוד מאמר מערכת אלכס
  • 16:27
  • 19.02.12

יש מאמר מערכת אחד שלא מוקדש לפלסטינים או ערבים?
עורכי העיתון הזה מזכירים את הקומוניסטים בארה"ב בזמן המלחמה הקרה... איטלקטואלים שניסו להיות סובלניים ופלורליסטים עד כדי שיגעון ואיבוד כל קשר למציאות..

45 אכן סיפור מזעזע י
  • 19:25
  • 19.02.12

במקום השוטר הייתי לוקח אותו לביתי, מטפל בו ומספר לו סיפור לפני השינה.
בנאדם עבר כלכך הרבה עבירות ופוגע באחרים ואנחנו עוד צריכים לטפל בו?!

46 מותו של צדיק גדול  (לת) שחר
  • 19:46
  • 19.02.12

47 כדאי להדגיש שמדובר במסתנן מעזה, גנב רכב, סיכן נוסעים בכביש, וגרם לתאונה בה נפצע קשה גרין
  • 21:13
  • 19.02.12

אחרי כל זה, הוא קיבל טיפול בבית חולים. אחר כך באמת נהגו לא כשורה. כנראה שיחחרו אותו לפני שהבריא, כי חשדו בו שהוא מתחזה, והשוטרים פשוט שחררו אותו. כיון שהאיש היה באמת חולה מאד, הוא נשאר איפה ששיחררו אותו, ומת. זה הסיפור. הרופאים והשוטרים לא פעלו לפי שהתבקש, אם לשפוט לפי התוצאה, אבל לא היייתי קורא לזה "נבלה". במיוחד כי לא היה מדובר בשה תמים. היה מדובר במסתנן וקרימינל. הארץ מגזים במקרה זה.

48 ידעו המסתננים גנבי הרכב המשתוללים בכבישים כי אין ערב לשובם לעזה.  (לת) מאמר מערכת אחר
  • 23:47
  • 19.02.12

49 זה לא גרימת מוות ברשלנות..אלא הריגה..ואולי גם רצח  (לת) מישהו
  • 00:05
  • 20.02.12

50 זה מה שנהיה מאיתנו אחרי 40 שנות מלכות ישראל השלמה  (לת) אורון
  • 06:15
  • 20.02.12

51 עצוב לקרוא תגובות רותי
  • 20:20
  • 20.02.12

מתסכל אותי לראות איך אנשים איבדו כל שבב של הומניות שנותרה בהם. איך אתם מעזים להשוות גנבת מכונית לחיי אדם? לרמוז שמגיע לו למות כמו כלב מאחר וגנב מכונית? תתביישו. לגנבה יש עונש המוגדר בחוק, לא זכור לי שמדובר בהשלכת אדם חולה בצומת.

52 חינוך לרשע ישעיהו גולדפלד
  • 06:16
  • 24.02.12

לזוועה הזאת תרתו ודאות עם בחירה ,עליונות גזענית ורשעות מוחלטת .

53 אדמתי בוערת , רשעים שולטים המוסר והאנושיות אבדהת איזה טובין יכולים לצמוח ?  (לת) אבדה תקוותי
  • 12:20
  • 24.02.12

54 מי שלא מבדיל בין הכלל ליוצא מהכלל, קשה לראות בו עתון לאנשים חושבים נחום שחף
  • 15:53
  • 29.02.12

המעשה שנעשה מכוער ומחיב ענישה ההולמת את המעשה. די מזכיר לי את הנהלות השב"כ בקו 300 ועם זאת אינו מפתיע. בכל מדינה תמצא מעשי רצח לרוב, כולל אצל בני דודינו הרחומים השוחטים כדבר יום ביומו את בת המשפחה על "כבוד המשפחה"
האם זה עושה את ישראל למדינה גרועה יותר מכל מדינה מערבית אחרת?
מכל מקום הייתי מצפה מעתון ישראלי (לאנשים חושבים?) שיבקר את התופעה הרווחת של רציחות בעולם הערבי, שלא לדבר על רצח מכוון של אלפי ישראלים, כולל ילדים ותינוקות, במימון ובהכוונת השלטון האשפיסטי איתו חתמנו על הסכמי שלום .
שלום עלאאק.
לקחת את היוצא מהכלל ולהתעלם מהכלל די מזכיר לי את 1984 של אורוול.

פרוייקטים מיוחדים