המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הימנון גם לערבים

מתברר שראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בימים האחרונים מסר תומך לשופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן שנמנע מלשיר את ההימנון בטקס מינויו של אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון לפני כשבועיים (ניר חסון, "הארץ" 11.3). במסר, שהועבר באמצעות שליחו המדיני של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, נאמר שנתניהו לא מצפה מאזרח ערבי שישיר "נפש יהודי הומייה".

מוזר הדבר שראש ממשלת ישראל, הידוע ביכולתו הרטורית המשובחת, נדרש לשליח כדי להעביר מסר כה פשוט. האם לא הצליח להשיג את מספר הטלפון של ג'ובראן, ולכן נאלץ לעשות שימוש בשליח? או שמא אוצר המלים של נתניהו הצטמצם במהלך כהונתו כראש ממשלה לכדי השוואות היסטוריות בין האיום האיראני לשואה?

נדמה שהתשובה קשורה לאופן שבו ראש הממשלה מנסה לרצות את כולם מבלי לאבד פופולריות. המסר התומך לג'ובראן מאפשר לו להיתפש בקרב ציבור שוחרי הדמוקרטיה כמי שעומד על המשמר גם בתקופה בעלת מאפיינים מקארטיסטים, ואילו העובדה שמדובר במסר עקיף מאפשרת לו פתח מילוט - הכחשה למשל - במקרה שיותקף על ידי אותם גורמים מקארטיסטיים. במקום להתנהג כראש ממשלה ולהודיע בפומבי על תמיכתו בג'ובראן ועל ידי כך להשתיק חברי כנסת גזעניים דוגמת מיכאל בן ארי ודוד רותם, בוחר נתניהו להתחבא מאחורי צד שלישי כדי לא לפגום במטרייה האלקטוראלית שמגוננת עליו.

גם העובדה שעשה שימוש דווקא בעו"ד מולכו, שליחו המדיני, היא גרוטסקית. בפעם האחרונה שביצע שליחות בעבור ראש הממשלה, ניהל מולכו שיחות מול הפלסטינים במטרה לשוב למו"מ. ההתייחסות לג'ובראן כאל יעד מדיני, משל היה שר פלסטיני או שגריר ירדני, היא עלבון לאזרחי ישראל הערבים.

ועם זאת ראוי נתניהו להערכה. הוא הכיר בכך שאזרחי ישראל הערבים אינם יכולים לשיר את "התקוה". ביכולתו להציע פתרון שיאפשר גם להם לשיר את ההימנון.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ראוי לשבח, אנחנו לא רגילים להתנהגות כזאת מצד ביבי. יפה
  • 04:11
  • 12.03.12

פירוש הדבר הוא אחד: אם יש בישראל אזרחים שאינם יכולים לשיר את ההמנון, ההמנון לא מתאים וחייבים להחליפו. אם חלק מאזרחי המדינה אינם יכולים לשיר את השיר, הרי השיר הוא ההיפך מהמנון.
ואת זה מבין גם ראש הממשלה.

ההמנון גם לא יפה. כשהייתי צעירה התרגשתי ממנו, ולאט לאט זה עבר לי, אנחנו באמת זקוקים להמנון אחר עם מסר אחר.
למרבה הצער סשה ארגוב כבר לא איתנו, הוא היה האיש להטיל עליו להלחין המנון. צריך לפשפש בעזבון שלו, אני בטוחה שהוא כתב משהו מתוך מחשבה כזאת.

  •   "כשהייתי צעירה התרגשתי ממנו" מה זה המנון, בסה"כ עוד שיר
    • 09:44
    • 12.03.12

    בינתיים הפכתי צינית, ומדינת ישראל כבית לעם היהודי כבר לא מזיזה לי. בטח שלא הכיסופים של היהודים לאורך הדורות לחזור למולדתם. "מולדת" זה פויה, אני לא אוהבת מולדת כי זה פוגע בערבים. אם ישראל היא מולדת ליהודים מה יעשו ערביי ישראל, יגורו במולדת של עם אחר? צריך למחוק את המילה "ארצנו" מההמנון אולי "בילדי, בלדי" יכול להתאים.

  •   אין כמו מחמאות מהשמאל הקיצוניכדי להדגיש את עומק בגידתו של נתניהו בבוחריו  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 20:22
    • 12.03.12

02 יש להם את ההימנון הפלסטיני, אותו הם יוכלו לשיר בארצם לאחר הנכבה השנייה. אלכס מהכרמל
  • 04:15
  • 12.03.12

לפני זה או שישירו את התקווה, או שלא ישירו כלום.

  •   הפלסטינים קוראת קבועה
    • 14:04
    • 12.03.12

    על איזו ארץ אתה בדיוק מדבר?
    שנאה תוליד אסון וכדאי שתתפכח מעט!
    היש בכלל צורך לשיר את ההמנון? אפשר לכבד את המינויים החדשים גם בלעדיו.

  •   הבעיה שאתה לא הולך עם הרעיון שאתה מביע כאן, של שתי מדינות עוד צעד אחד. אתה למעשה בעד מדינה אחת לשני עמים אבל לא מסוגל לפתח את זה.  (לת) לימני כמוך אין תשובה באמת, סתם להגיד נכבה לא עוזר
    • 14:48
    • 12.03.12

  •   כדאי ש תשיר אותנו לבד. לך לך לארצך לארץ מולדתך למקום בו אתה שייך. הם שהם יוכלו את זה תשאיר להם. איפה היית כשחיקו בוטנים ?  (לת) לחזיר הרוסי מהכרמל
    • 21:33
    • 12.03.12

  •   לקרוא לו בשמות גזעניים זה מגעיל, לא פחות ממנו.  (לת) מתושלח
    • 01:17
    • 13.03.12

03 ביבי מתנגד ערבי ישיר את ההמנון משום שהוא סבור שערבי לא ראוי מבחינה מעמדו האתני לשיר את ההמנון, שראוי רק לעם היהודי האליטיסטי. מאפיינים פשיסטים ביביסטים אופיניים מתלכדים בקביעה ש"הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל."  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 05:46
  • 12.03.12

04 גם אם ההימנון החדש יתחיל ב"אללה אכבר" ו"כולנא שוהדא" -"כולנו שהידים" נפיח
  • 06:15
  • 12.03.12

הערבים לא יכירו בזכותם של יהודים למדינה משלהם.הכל חלומות באספמיה.זה רק יעודד אותם להמשיך לערער על זכות קיומנו כאן.זה הרי יהיה הצעד הראשון כלפי השקר הקרוי "מדינת כל אזרחיה".

  •   בהמנון לא יחסרו המילים: "איטבחו איל יהוד"!  (לת) מנצור
    • 14:31
    • 12.03.12

  •   לא הייתה להם להכיר במדינה יהודית לו הוקמה באוגנדה, מאחר והיהודים באו לארץ מיושבת בפלסטינים שהיום הם פליטים. מה לך ולארץ הזו? יש לך הוכחה כי כאן גרו אבות אבותיך? ספר לסבתא כתוב בתנ"ך  (לת) נוד נפוח שים לב
    • 21:37
    • 12.03.12

05 את ה"שיר למולדת" שחיבר עוזי אורנן יכולים לשיר כווווולם !!!!!  (לת) נאור
  • 06:36
  • 12.03.12

  •   החרדים והערבים לא יכולים לשיר אותו רציונלי
    • 14:16
    • 12.03.12

    אם פעם קראת את השיר היית מבחין במילים "אנחנו אזרחים לטוב וגם לעול". יש היום בישראל שני מגזרים בולטים שיתקשו לשיר בלב שלם על נשיאה משותפת בעול.

    הרי בקרב אזרחי ישראל אין הסכמה על שם המדינה ואף לא על השפה. אולי המנון חסר מילים יהיה מוסכם על הכל. אבל סביר להניח שגם על המנגינה יהיה ויכוח.

    לכן בישראל ההמנון היחיד שלא יעורר ויכוח הוא שתיקה מוחלטת.

  •   אם זאת תהיה המדינה של כל אזרחיה סביר להניח שהערבים כן ישירו את השיר שמציע אורנן. עניין אחר הוא עם החרדים הרי הם בכלל לא צריכים מדינה ולא מכירים אף מדינה ולא חיים מעבודה.  (לת) נאור
    • 18:44
    • 12.03.12

  •   קישור ירון חייה
    • 01:13
    • 13.03.12

    http://youtu.be/b-B8jcX3HC4

06 זה נראה כמו ברווז, זה הולך כמו ברווז, זה מגעגע כמו ברווז רבותיי זה ברווז סרבן שלום  (לת) איציק המרכז izikhi@gmail.com
  • 07:00
  • 12.03.12

  •   אם זה נראה כמתחזה, משקר כמתחזה, מדבר שטויות כמתחזה, הרי זה מתחזה שמאלני במימון מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:38
    • 12.03.12

  •   אם זה נשמע מטומטם, מדבר שטויות כמטומטם, הרי זה איציק (שנקרא: האמיתי) מהמרכז.  (לת) שפיציק הברווז
    • 01:19
    • 13.03.12

07 לאלוף בן : שינאה אינה אידיאולוגיה! דמיקולו/ גרוטסקי...רמה עלובה !  (לת) מנוי
  • 07:05
  • 12.03.12

08 לא משנה מה נתניהו יעשה יהודה
  • 07:09
  • 12.03.12

אתם תמיד תתלוננו. הגיע הזמן להודות שאתם פשוט שונאים אותו, אני לא יודע אם זה שנאת חינם או מקנאהM

09 מדוע ערבי צריך להזדהות עם ההמנון?אין שום צורך.הוא צריך לשיר אותו או סתם לעמוד בטכסים ממלכתיים.זה כל שנדרש ממנו.ראו בויקיפדיה,בתרגום לכברית,את המנון הולנד.האם יש הולנדי אחד שמזדהה אתו?ראו את ההמנון הגרמני,הכולל בטריטוריה שלו את ממל,עיר בלטביה כיום.האם יש גרמני אחד שרוצה לכבוש את לטביה?ראו את ההמנונים של מדינות סקנדיביה.ככה זה המנונים.לא משנים אותם.למה?ככה זה."התקווה" הוא ליריקה לעומת ההמנונים שציינתי.  (לת) רועי
  • 07:25
  • 12.03.12

  •   ועדיין, הולנדי או גרמני שלא ישיר את ההמנון שלו ייתפס כבעייתי, שופט שלא ישיר את ההמנון- טוב, לא יודע מה יעשו לו, אבל זה בטוח לא יעבור בשתיקה. רוצה המנון חדש? תעתור לבג"ץ. בינתיים תהיה אזרח. או אל תהיה.  (לת) משה
    • 18:44
    • 12.03.12

  •   רועי אתה צודק לגמרי. המילים של הרבה המנונים נעשים עם הזמן ללא רלונטיים. ההבדל הוא שהם רלונטיים, או לא רלונטיים, לכל האזרחים של מדינתם באותה המידה. והתקווה רלוונטים לחלק ולא לאחרים  (לת) ר
    • 21:59
    • 12.03.12

  •   בגרמניה כמעט ולא שרים את ההמנון מאותם סיבות של הזדהות בר'
    • 00:23
    • 13.03.12

    השבוע ההיתי בטקס רשמי בנוכחותה של א מרקל שגם שודר בשידור חי
    ולא היה המנון ידידיי הגרמנים הסבירו שאת ההמנון שרים רק בטקסים בין לאומים או בטקסים צבאיים

  •   ההמנון הבריטי God Shave the Queen
    • 02:14
    • 13.03.12

    "אל נצור המלכה" אינו רלוונטי לאטאיסטים ולא לרפובליקנים הרוצים להפטר ממוסד המלוכה. בכל זאת אף אחד לא חולם להחליף את ההמנון הבריטי - לפחות כל עוד המלוכה קיימת. מי שרוצה - שר, ומי שלא - לא שר, אך מכבד את הטכס וההמנון. כנ"ל עם סמל ריבונות אחר - "In God We Trust" על שטרות אמריקאים. אני לא שמעתי על אף אמריקאי אתאיסט - במדינה שבה קיימת הפרדה מהותית בין הדת למדינה - שמסרב להשתמש בשטרות אילו.... ככה זה, אי אפשר לרצות את כולם, ויש הרבה BS בכל הסמלים האילו. לא לקחת יותר מדי ברצינות....

10 השפן ביבי כמו החזיר ביבי כמו השקרן ביבי, כולם דמויותיו, הממשיכות לעמוד על המרפסת - כולל להתחבא מאחורי מולכו. זו השפלות של הביבי. סמרטוט מרצה ימין= מהרס הארץ  (לת) שומר חוק
  • 07:25
  • 12.03.12

11 אויש, תנוחו הצופה
  • 07:42
  • 12.03.12

גם את זה נתניהו עצמו צריך לבצע? תרדו מהאיש.

12 ביבי מתנגד ערבי ישיר את ההמנון משום שהוא סבור שערבי לא ראוי מבחינה מעמדו האתני לשיר את ההמנון, שראוי רק לעם היהודי האליטיסטי. מאפיינים פשיסטים ביביסטים אופיניים מתלכדים בקביעה ש"הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל."  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:07
  • 12.03.12

  •   1. בניימין נתניהו לא מתנגד, אלא מבין ומקבל את התנהגות כב' השופט ג'ובראן. 2. זלמן, מי לפי דעתך האינטליגנטית ראוי לשיר את ההימנון היהודי בארץ ישראל, אם לא עם ישראל? 3. מה בדיוק פשיסטי בזה שעם שר את הימנונו בארצו? 4. למה אין כאן מבחן קבלה מינימליסטי של המגיבים הכולל בדיקת בגרות נפשית ורמת משכל?  (לת) מנחם
    • 09:20
    • 12.03.12

  •   אומה לא נבחנת בהמנונה אלא באיכות מנהיגיה וההון האנושי שבה. באשר לאינטלטלגנציה, אני לעולם לא יורד כאן לרמת ניגוח אישי.  (לת) זלמן הפנסיונר
    • 10:44
    • 12.03.12

  •   בשל חשיבותו ועומקו של המסר הוחלט במערכת לפרסמו פעמיים!  (לת) ד.ל.פ.
    • 11:23
    • 12.03.12

  •   אתה לא יורד לרמה של ניגוח אישי אבל גם לא מגיב עיניינית וממשיך בסיסמאות נבובות.  (לת) מנחם
    • 11:46
    • 12.03.12

13 "התקווה המתחדשת": מילים חדשות למנגינה הקיימת רון כוזר
  • 08:54
  • 12.03.12

קישור לקפה דה-מרקר: http://cafe.themarker.com/post/2561303/

14 השם של המדינה 'ישראל' גם הוא צריך להיות מוחלף..  (לת) ישמעאל
  • 08:59
  • 12.03.12

15 יצא המרצע מהשק יוסי מזרחי
  • 09:06
  • 12.03.12

עכשיו אלקין יגיד שמולכו ניסה לעשות פוטש

16 המנון לערביןם? בטח, במצרים, בסוריה, בירדן, בסעודיה ועוד... מה בדיוק השמאל רוצה, את בילאדי?  (לת) ציוני
  • 09:21
  • 12.03.12

17 האם, ב"מקרה", ג'ובראן שירת בצהל או שזה "לא מתאים" לו ואז עולה השאלה כיצד הוא יכול לפסוק בענייני בטחון?  (לת) ציוני
  • 09:22
  • 12.03.12

  •   אני רואה שיש שהצביעו נגד דברי, יואילו נא אולי לנמק. או שאתם שומרים על זכות השתיקה, כשופט ג'ובראן...  (לת) ציוני
    • 15:04
    • 12.03.12

  •   תחשוב לבד דודי
    • 09:40
    • 13.03.12

    שר הביטחון לשעבר פרס שירת בצה"ל, שרים חרדים שירתו בצה"ל ?
    אם ג'ובראן היה מקפל מדים 3 שנים האם זה היה תורם משהו ליכולות שלו כשופט ?
    האם ליברמן שהיה אפסנאי בשירות מקוצר מבין משהו בביטחון ?
    מה הקשר בין הדברים בכלל ?

18 לא צריך להחליף את המנגינה, יש לערבים הימנון שמבטא כראוי את מאווייהם וכמעט כל ערבי ישיר אותו במלוא גרונו נפש ערבי הומיה לצלילי אל-אמל (התקווה)
  • 09:38
  • 12.03.12

בילאדי בילאדי פלשתין

ערפאת צלאח א-דין

מברוכ יא שהיד אלחמדו לאללא

פתח אש"פ חיזבאללא

יפו עכו רמלה ולוד

יא חביבי, אימשי אל יהוד (החוצה היהודים)

אללא הוא אכבר אללא אלקרים

פלשתין אלקודס ירושלים.

19 שירת ההימנון היא הזדהות עם המדינה ולא עם מילות ההימנון לאו
  • 09:53
  • 12.03.12

הערבים רוצים לחסל את מדינת ישראל ולכן אינם יכולים לשיר את ההימנון של המדינה בין אם הוא ה"תיקווה" ובין אם הוא כל טקסט אחר. לו הערבים היו מזדהים עם מדינת ישראל ועצם קיומה לא היתה להם שום בעיה לשיר את ה"תיקווה". רק אידיוט אובדני יחליף הימנון רק לבדוק אם אויבי המדינה החפצים בהשמדתה מוכנים לשיר אותו. הם לא ישירו והמדינה תצא ליצנית מה שאנחנו כבר בעצם מאז שהסמול הפיל עלינו את אסון אוסלו.

  •   אידיוט, אוסלו איפשר לישראל להנהיג את משטר האפרטהייד בעזרת בנטוסטאן הנקרא "רשות פלשתינית" שהם לא יותר ממשתפים  (לת) סתם עברתי
    • 10:21
    • 12.03.12

  •   אוסלו אפשר להקים מדינת טרור בעזה היורה רקטות על אזרחי מדינת ישראל. בספרו "התאבדות" כותב בן כספית כי אורי שגיא(!) שהיה אז ראש אמ"ן הזהיר את פרס כי זה יקרה בהמשך לאוסלו, ונענה "אל תקלקל לי את השלום"  (לת) קסנדרה
    • 11:36
    • 12.03.12

  •   קסנדרה מטעה את הקוראים. אורי שגיא לא אמר דברים אלה  (לת) דוד
    • 12:05
    • 12.03.12

20 כל המנון חייב להביע את הקשר של העם היהודי כולו לארץ ישראל, ולא חשוב אם הוא נמצא ממערב או ממזרח. לכן אין טעם להחליף את ההימנון. ממילא שום הימנון לא ימצא חן בעיני הערבים.  (לת) שלמה
  • 10:15
  • 12.03.12

21 הוכחה לכך שאפשר לעוות כל דבר רחל ממר"צ
  • 10:15
  • 12.03.12

אינני תומכת בנתניהו ולא בחרתי בו (או אבחר בו בבחירות הבאות) , אבל מהגישה המכוערת של העיתון, אני לא יכולה להתעלם:
בא נתניהו וללא שמישהו חייב אותו, יצא במסר אמיץ ובהיר לגבי אחד מהנושאים הרגישים ביותר בציבוריות הישראלית. לא שמענו את פרס מתבטא בנושא וגם לא אחרים. כולם יודעים שסוגיית ההמנון והערבים זה שדה מוקשים שאסור להיכנס אליו.
והתגובה של מערכת "הארץ"? להכפיש, לעוות, להטיל דופי, לחפש מניעים זרים. בשורה האחרונה מתברר שזה בכלל היה מאמר "מחמיא" לנתניהו. הוא נמצא "ראוי להערכה" - בטח, אחרי שהיטלתם בו רפש ובוץ מכל כיוון אתם ממש "מעריכים" אותו.

  •   זהו, שהמסר לא היה אמיץ ובהיר אלא מתחבא ומשתפן. אמיץ ובהיר זה לומר זאת בקולו ובפומבי, ולא במסר ע"י שליח.  (לת) ריקי
    • 13:00
    • 12.03.12

22 אוי לעיתון שמתיימר להיות עיתון לאנשים חכמים שזהו רמת מאמרי המערכת שלו... דוד
  • 10:26
  • 12.03.12

יותר רדוד מynet....

23 והימנון לרופאים וגם לנוצרים וגפ לעולי רוסיה בקיצור להחליף את ההימנון ואת החזון מציוני לישראלי ודי למלחמות כי הגיע עת השלום אולי  (לת) פלץ
  • 10:44
  • 12.03.12

24 ושוב, ביבי מטה ימינה וקורץ שמאלה, או שמא מטה שמאלה וקורץ ימינה. שפתי כהן
  • 10:47
  • 12.03.12

אין ביבי אחר.

25 גם הרב כהנא אמר שלא הגיוני לדרוש מערבי לשיר "נפש יהודי הומיה"... בן ארי כנראה נרדם בשיעור  (לת) הערה לסדר
  • 11:02
  • 12.03.12

26 לאט לאט השמאל חושף את פרצופו: היום ההמנון, מחר הדגל, מחרתיים שלילת זכות ההגדרה העצמית...  (לת) מומחה לשמאלנים
  • 11:19
  • 12.03.12

  •   זה לא השמאל, זה האנטי ציונים הקבועים שכותבים כאן הכה את המומחה
    • 11:31
    • 12.03.12

    כמו שברוך גולדשטיין ואיתמר מרזל לא מגדירים את ה"הימין".
    לא צריך להתבלבל.

27 כבוד השופט ג'ובראן באמת לא היה צריך שיר את ההמנון. ואגב, יש פתרון. קוראים לו חילופי שטחים ואוכלוסין. ל.
  • 11:23
  • 12.03.12

כמו שבבריטניה ובארה"ב ההימנון מדבר על אל אחד ("אלוהים נצור את המלכה" ו"באל נשים את מבטחנו"), כמו שבצרפת הוא מדבר על דם שמכסה את התלמים וכמו שבחלק הצרפתי של קנדה יש בו גם צלב, גם אם יש אזרחים שאינם מאמינים באל אחד, שאינם נוהים אחרי דם שנשפך או שאינו נוצרים, ואף-אחד לא חושב לשנות את ההימנון, ככה גם בישראל. אז שלא ישירו.

ישראל היא מדינת הלאום היהודי. מי שלא טוב לו, מוזמן להגר. טענת "זו גם המולדת שלהם" לא מחזיקה מים, בגלל שזו לא המולדת שלהם. המולדת שלהם, כמו שהם מוכיחים מדי יום בשימוש במילה "ערבים", היא חצי-האי ערב. זה שחלקם נמצאים פה מכוח הכיבוש הערבי כבר מאות שנים? את מי זה מעניין? גם יהודי עיראק חיו שם אלפי שנים, עד שהערבים שזה מקרוב באו אמרו להם שהמולדת היהודית היא א"י, וישעופו מעיראק לפני שהם מעיפים להם כמה חלקי גוף. גם יהודי אירופה חשבו שהם שייכים לאירופה, עד שבאה השואה ולימדה את כולנו שעדיף שלאום יחיה במולדת שלו.

אז אנחנו והעולם עדיין לא דורשים מהערבים לחזור הביתה ולפנות את שטחי הכיבוש במזה"ת וצפון אפריקה, אבל לא לעולם חוסן. מצד שני, אנחנו כן מציעים הפרדה, ככה שהערבים יוכלו לחיות במדינה ערבית חדשה (כאילו אין מספיק), ולשיר איזה המנון שבא להם. מה ההמנון של הרש"פ? "בילאדי, בילאדי"? הנה, יופי של שיר. שיעברו לרש"פ (דה-יורה, כי דה-פקטו אפשר לסדר די מהר עם כמה תיקוני גבול וחילופים), ואין יותר בעיה. אבל זה לא העניין, נכון? העניין הוא לקעקע את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. לא ניתן!

28 הערבי שר אותו בלב -.....שלא נהיה פה, ההימנון הערבי
  • 11:28
  • 12.03.12

ואז עיתון הארץ יהיה מרוצה יחד עם אוהדיו.

29 לא כדאי לשנות את ההימנון, ובמיוחד לאזרחים הערבים לא כדאי שהוא ישונה אחד העמך
  • 11:34
  • 12.03.12

מעבר לתוכן עצמו ההימנון הוא סמל - סמל מדינת ישראל כמדינה יהודית. במדינה יהודית כידוע יכולים יהודים וערבים לחיות בשלום, מצב שאינו מתקיים בשום מדינה אחרת במזה"ת, אפילו כשיש בה ערבים בלבד. כשיש סוס מנצח לא מומלץ להמר על חמור צולע.

30 הערבים לא צריכים,לשיר את המנון היהודי,בישראל, היהודי חכם המגיבים!!!
  • 11:37
  • 12.03.12

פטריותם ,תבחן,ברצונם להצטרף\למדינה הפלסטינית לכשתקום!
ארץ "פלסטין".שהקימו,כל השלומניקים,בישראל,בעזרת שופרם:"הארץ"!!!!!!!
נשארה רק ויתורם על בטוח לאומי,הבטחת הכנסה,פטור מהצבא-ועוד"
ישובים ערבים,הפרוסים לאורך הקו הירוק,יוכלו להצטרף,לפלסטין,הנאורה!
יהודים,מארצות ערב,עברו לישראל-הפטרון,הערבים שגרים בישראל,יחברו עם אחיהם במדינתם!!!!

31 יש ציפיות.. GREEN
  • 12:26
  • 12.03.12

נתניהו נהג בתבונה במסר שהועבר לשופט ג'ובראן .
כותב מאמר המערכת שכדרכה עושה קולות של שטיח ומכשכשת בזנבה בכל מה שקשור להתרפסות כלפי הלאומיות הערבית - זה לא מספיק .
"..ביכולתו להציע פתרון שיאפשר גם להם לשיר את ההימנון..." רומז כותב המאמר.
כדאי לכותב מאמר המערכת לעיין במגילת העצמאות ולהזכיר לעצמו ולמר ג'ובראן באיזה מדינה הוא חי .

32 לעיתים יותר תכופות אני כבר מתלבט אם ראוי שאממן את "הארץ"  (לת) מנוי ציוני
  • 12:28
  • 12.03.12

33 אינני מוכן לבכות כדי שהם יוכלו לשיר  (לת) מן אל יהוד
  • 13:04
  • 12.03.12

34 יש בעיה עם ההמנון. יש בעיה עם הדגל. יש בעיה עם סמל המנורה. יש בעיה עם שם המדינה. יש בעיה עם. יש בעיה. יש. דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 13:21
  • 12.03.12

טרם קום המדינה התלבטו לא מעט בשאלה מה שם יקרא למדינה הנולדת.
היו שהציעו "יהודה". שכן אנו ממשיכים את מלכות יהודה ולא את מלכות ישראל, שגלתה באמצע בית ראשון ומאז אבדה לחלוטין כשהתבוללה בארצות הניכר.
אבל אז היו אזרחיה הערבים של ישראל קרויים "ערבים יהודים". רעיון לא טוב

עלתה הצעה לבחור בשם "ציון". הערבים אז היו נקראים "ערבים ציוניים". רעיון לא טוב.

לבסוף הוחלט על "ישראל". אזרחיה הערבים יהיו "ערבים ישראלים".

מדינת ישראל הוקמה תוך שהיא נותנת עדיפות לבני ישראל בתפוצות, בכך שכל אחד מבני העם היהודי יכול להגיע ארצה, לנחות בלוד ולקבל אזרחות מיידית.
אם במקרה הוא נוחת ביום הבחירות הוא יכול לגשת ישר לקלפי, למרות שלא שמע אפילו תשדיר בחירות אחד.
דבר זה הוא לצנינים בעיני ערביי ישראל. הוא מצמק בכל פעם מחדש את הגידול הדמוגראפי שלהם. אבל הם למדו לחיות עם העובדה שיש כאן משטר המעניק הטבות לבני העם היהודי. כשהציעו להעביר חלק מהם (אירדנטה בלע"ז)למדינתם החופשית "פלסטין" הם זעקו: "טרנספר! גזענות!"
כלומר, עם כל הקיצוניות של חלק מהם הם מעדיפים להיות מקופחים כאן ולצעוק מלהיות חופשיים שם ולשתוק.
גם לנו יש צעקנים דוגמת בן גביר, בן ארי ורותם. כל משיכה קיצונית ימינה מובילה למשיכה קיצונית שמאלה. הקיצוניים מימין הזדעזעו משתיקת השופט (קיצוניים נוהגים להזדעזע בקלות) ונענו בתגובת יתר של קיצוניים משמאל שמבקשים אם כך לשנות את ההמנון, כדי להקל על הערבים הנבוכים שאינם יכולים להזדהות עם המדינה שרגישה לנפש יהודי יותר מלכל נפש אחרת בעולם.

יש מדינה ערבית פלסטינית בעזה. במוקדם או במאוחר תקום מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון (או בגדה המערבית, אם אתם חזק בקטע של סמנטיקה). שם הם יחברו מלים שמן הסתם תערבנה מאד לאזנינו, אבל הפוליטיקאים שלהם רוצים המנון ישראלי ברוח ביטול מדינת היהודים. ואולי זה התחיל בכלל יוזמה של יהודים הרגישים לניונאסים בתחושות הערבים יותר משהם רגישים לה.

יש עיתון אחד, שהוקם על ידי יהודי ציוני בלב ונפש, שהעביר אותו לבנו, שהיה קצת פחות בעל תודעה יהודית-ציונית וקצת יותר בעל תודעה אוניברסלית-הומניסטית, שהעביר אותו לנכד, שלקח את הכוון של אביו עוד צעד אחד נוסף ברוח הזמן, ולבסוף הגענו למשפט הסתום משהו: "ביכולתו (של נתניהו) להציע להם פתרון שיאפשר להם לשיר את ההמנון".
ראש הממשלה ייתן רק רמז שהוא מחפש המנון כזה, והמדור הספרותי של "הארץ" בניצוחו של בני ציפר ובהנהגתו של יצחק לאור יכריזו על תחרות סגורה בקרב משוררים מביני העניין, ולבסוף יניחו לפני הממשלה את הצעת ועדת האיתור של "הארץ" לענייני ההמנון. תסמכו על החבר'ה ב"הארץ" שלא יוציאו מתחת ידיהם דבר שאינו מתוקן. זה יהיה המנון לכל אדם באשר הוא אדם. לגר, לתושב ולאזרח הארץ. לעובד הזר, למסתנן מאפריקה, לטרנסג'נדרים, ולמגדלי הגויאבות. כל אחד יוכל להזדהות עם השיר הנפלא ההוא.
ולקוראי "הארץ" ינעם.

35 המנון אחר סשא
  • 13:55
  • 12.03.12

החלפת התקווה בשיר אחר כדי לרצות את הציבור הערבי לא תואיל. המנון שיבטא את מהות המדינה כמדינתו של העם היהודי תתקל בהתנגדות הערבים. המנון שאינו משקף את האופי היהודי יתקל בצדק בהתנגדות יהודית. אין להתפרק מהמהות היהודית והציונית של מדינת ישראל גם אם דעת השמאל אינה נוחה מכך.

36 מדוע אין אפשורת להגיב לדברי הבלע של אדמו"ר השמאל הקדוש יצחק לאור שליט"א? הוא מפחד? "הארץ" מפחדים ממנו? חופש דיבור רק לשונאי ישראל?  (לת) יבכה לחושך
  • 14:42
  • 12.03.12

  •   לאור - his masters voice מנוי
    • 17:04
    • 12.03.12

    רמת טיעון רדודה ודמגוגית ....לפי דבריו אותו טרוריסט שניפגע תחילה היה שייך למיסדר נזירות...

37 ויתחזק בנימין ממאמר למאמר  (לת) אילן
  • 14:59
  • 12.03.12

38 אולי תרדו כבר מההמנון אריק
  • 15:12
  • 12.03.12

למה לשנות את ההמנון בשביל שיתאים לערבים ? למה לא להתאים אותו גם לנוצרים ? ולעובדים הזרים , ולצ'רקסים ולדרוזים? אולי לפגאנים או לשומרונים ? אולי לנודיסטים או למעשני הגראס ? מה הם לא חלק מהאוכלוסיה ?
.
תצאו מהסרט של לשנות את ההמנון או הדגל , זאת מדינת היהודים ומי שלא יהודי צריך להפנים זאת . כמו שאף יהודי או מוסלמי בריטי לא דורש להסיר את הצלב מדגל בריטניה או מוסלמי שוויצרי מדגל שוויץ , אין שום סיבה שאנחנו נסיר את הסמלים היהודיים שלנו , מי שלא יהודי שיכבד את הסמלים גם אם לא קשורים לדת או הלאום שלו. מצדי שערבי יזמזם לעצמו - "נפש ערבי הומיה " וזה יפתור את הדילמה שלו .
די להתרפסות בפני כל הערבים

39 לכותב הנסתר - חשבת שאולי לא ראוי שראש ממשלה יתקשר לשופט עליון??? אחד העם
  • 15:33
  • 12.03.12

כדי "להעביר מסרים"?
ביבי הוא אכן ראש ממשלה גרוע במיוחד, אבל גם הביקורת שלכם צריכה להיות עניינית.

40 נתניהו צודק צריך שיהא המנון לדתיים לחילונים לערבים  (לת) הם שכחו מה זה להיות יהודים- נהנתיהו א
  • 15:38
  • 12.03.12

41 הגיע הזמן לכתוב נוסח חדש למילות ההמנון  (לת) נדב
  • 15:40
  • 12.03.12

42 בכל דבר שנתניהו יעשה אתם תמצאו בפגם, בכוונה. עידו
  • 16:21
  • 12.03.12

לא מסוגלים להודות שהוא פעל נכון?

43 חשבתי שאנחנו מתדרדרים למצב של גרמניה בשנות ה-30, לא? אה נכון עכשיו הארץ בשלב בו הם מזדעזעים מכל אזכור של השואה... בטח עוד כמה שבועות יעבור להם ויחזרו להשוות בין חיילי צה"ל לנאצים ובין הפלשתינים לקורבנותיהם, או שישוו בין חוק שהם מתנגדים אליו לעליית היטלר לשלטון.  (לת) עומר
  • 16:26
  • 12.03.12

44 סלים ג'ובראן אינו אדם פרטי אלא שופט בית המשפט העליון של מדינת היהודים. בטקסים ממלכתיים הוא אמור לשיר את ההמנון כשופט, לא כערבי ששמו סלים ג'ובראן. במרחב הציבורי לזהויות האחרות שלו אין כל משמעות כל עוד הוא נושא בתפקיד ממלכתי כה רם דרג. זו המשמעות של "ממלכתיות". לכן אין כאן כל ויכוח: אם שופט במדינת ישראל מסרב לשיר את התקוה הוא אינו יכול להמשיך לכהן כשופט במדינת ישראל.  (לת) סוציולוג
  • 16:30
  • 12.03.12

45 גם המנון ליהודי עיראק? רגע, רגע, כבר אין יהודים בעיראק. זה יותר חשוב מהמנון? ושלא להבין לא נכון, מצבם המיעטים במדינות ערב, במיוחד אחרי האביב החביב, לא הכי טוב. קצת פרופורציות. ופחות התנשאות.  (לת) פול
  • 16:52
  • 12.03.12

46 נעיף את נתניהו אם יעיז אפילו להציע להחליף את ההמנון הנהדר שלנו! אלי הרחובותי
  • 18:00
  • 12.03.12

יש לנו המנון נהדר ושום אדם גם אם הוא "ימני" לא יעיז להציע להחליף אותו במיוחד לאור העובדה שאותם ערבים שחיים בישראל "יתכנסו" בעתיד הקרוב לירדן יחד עם אחיהם מיהודה ושומרון!

47 יאללה בואו נפרגן קצת - כל הכבוד ביבי  (לת) אני
  • 18:47
  • 12.03.12

48 הפסקה האחרונה, חזון אחרית הימים...הלואי הלואי הלואי  (לת) דורית
  • 19:31
  • 12.03.12

49 חחח..."ציבור שוחרי הדמוקרטיה" = המיעוט השמאלני הקיצוני שנתניהו מקפיד ללקק לו,תוך כדי יריקה,מוצדקת, בפניהם של בוחריו ובפניהם של "שותפיו הטבעיים".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 20:18
  • 12.03.12

50 טוב שכבוד השופט גובראן, שאינו מתייחס? סמי אלקיים
  • 21:25
  • 12.03.12

מי שחושב שיכול להעליב את כבודו, טועה בגדול, שום גירוי לא חיגרום לו להגיב?
ורק בדך זו יתכן ועם ישראל, את הניאנסים של גזענות, ילמד להיות מכובד ,עם זה? שאינו לא לומד, לכבד את חופש הפרט? ושכח מהבכן אנו בנו, אין מצב "שנהיה אור לגויים"
הינה נגוד גמור למגילת העצמאות???????
סמי אלקיים

51 מומלץ לקרוא את הצעתו של פרופ' עוזי אורנן שפורסמה אתמול בעיתון, להמנול חדש שמתאים ליהודים ולערבים גם יחד  (לת) גילה פרידלנדר
  • 21:56
  • 12.03.12

52 מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי אי לכך כל אזרח מחויב לנאמנות למדינה
  • 22:27
  • 12.03.12

כולל המנון התקוה

53 מה הבעיה? הערבים אינם יכולים לשיר "עוד לא עבדה תקוותנו להיות עם חופשי בארצנו ובירושלים"?  (לת) קתו הזקן
  • 00:43
  • 13.03.12

54 נטל אזרחי שווה - עוד בית מאחד ב"תקווה" יוסי מרעננה
  • 05:23
  • 13.03.12

צדק נתניהו במולא מובן המילה. בעידן שבו אנו דורשים שוויון זכויות ושוויון בנטל עלינו לבטא זאת ב בית נוסף בהמנון המבטא את אחדות כל האזרחים במדינה. יש במקרה זה יהפריד בין דת ללאום במיוחד שההמנון אניו מוגדר כ שיר הלכתי ואף דחוי בקרב לא מעט חרדים.

55 הערבים לא יסכימו להימנון משותף בדיוק כמו שלא הסכימו לחלוקת הארץ ב- 1947  (לת) הו תמימות קדושה
  • 05:48
  • 13.03.12

56 ביום שבו יהיה לנו הימנון משותף לכל האזרחים, תהיה גם חוקה מוסכמת על כולם, וכל הבעיות יפתרו, אינשאללה......  (לת) נועה
  • 07:31
  • 13.03.12

57 תקווה חדשה נעמי
  • 13:32
  • 13.03.12

כל עוד בלבב פנימה
נפש אוהבת הומיה
ולכל הרוחות וקדימה
עין לעולם צופיה

עוד קיימת תקוותנו
התקווה בת נצח נצחים
להיות חופשי בחיינו
על האדמה שבשמיים

58 מרכים את רמת הגזענות???? סמי אלקיים
  • 11:09
  • 14.03.12

פשוא האם אנו דמוקרטיה? או החונק מבוסטון? אנו חונקים חופש וזכיות הפרט והכלל? מיכתב ראש הממשלה לא ישנה, את פרצופה האמיתי של ישראל, על גזעונותה, לשלול מאדם באשר הוא האדם, את החופש הפנימי שלו וזהותו? אני פונה דרך המערכת המכובדת של עיתון הארץ לכבוד השופט גובראן, לא התייחס לשום פשרה אשר שוללת את זהותו ואמנותו? כבוד השופט גובראן מבקש אם יהיה לך אפשרות
לקום ולתרום תיקון לדור הבא, עי סח תבונתך,
אתה אדם יקר לי כאשר החוק לא היה בעינך קדוש, מול חשוד ברצח,
תבדל לחיים ארוכים ,
בכבוד סמי אלקיים

59 היא עלבון לאזרחי ישראל הערבים. אזרחית ישראל
  • 13:19
  • 14.03.12

לא, היא עלבון לאזרחי ישראל, נקודה.

60 ההמנון והמיעוט הערבי בישראל מטי בן-דור
  • 17:43
  • 14.03.12

אני לא בטוחה שיש צורך להוסיף בית לההמנון שכן ההמנון הזה מאד חשוב לי.
אני מאד אוהבת את ההמנון, ומתרגשת בכל פעם שאני שרה אותו.
לדעתי, מספיק לכבד את הערבים בישראל ולכבד את שתיקתם בזמן שירת "התקווה".

61 ההימנון הערבי קיים כאן? סמי אלקיים
  • 12:26
  • 21.03.12

הם לא מחכים לטובות מהמדינה, כך שאין צורך לדאוג להמנון של ערבי ישראל?

62 ההימנון הכי מתאים: "פה בארץ חמדת אבות"  (לת) דויד
  • 15:39
  • 14.08.12