מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הכיבוש: מנגנון להשמדה עצמית

בנימין נתניהו מייחד מאמצים רבים להעלאת תוכנית הגרעין האיראנית לראש סדר היום הבינלאומי. הבלטת האיום להשמדת "הישות הציונית" תרמה להגברת הלחץ של ארצות הברית ואירופה על איראן ולהידוק הסנקציות הכלכליות עליה. בעת ובעונה אחת ממשלת נתניהו מתגרה בקהילה הבינלאומית. במקום לקדם את המשא ומתן על פתרון שתי המדינות, היא מתעלמת מהקונסנסוס ומהחוק הבינלאומי ומהתחייבות כלפי הממשל האמריקאי. במקום לבודד את איראן ושותפיה בחיזוק הגורמים הפרגמטיים באזור, היא משחקת לידי סרבני השלום.

בקשת משרד האוצר להקצות 61 מיליון שקל ליישובים מעבר לקו הירוק, שאושרה שלשום בוועדת הכספים, איננה רק החלטה כלכלית. תקציב המדינה, כמו מדיניות התכנון והבנייה והתמיכה במאחזים, הוא כלי מרכזי למימוש מדיניות ההתנחלויות והנצחת הכיבוש. הזרמת תקציבים מיוחדים להתנחלויות, הנהנות ממילא מהטבות נדיבות - בעוד הפריפריה בתחומי הקו הירוק משוועת לסיוע - מלמדת על סדר העדיפויות האידיאולוגי, הפוליטי וחברתי של הממשלה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

כדי לעקוף את מנגנוני הבקרה הממשלה מזרימה את הכסף המיועד לטיפוח ההתנחלויות לחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית. בדו"ח המאחזים, שממשלת אריאל שרון החליטה לאמץ ב-2005, נאמר, שראשי החטיבה נתנו יד להקמת מאחזים בלי אישור הדרג המדיני המוסמך. אף שהדו"ח המליץ לצמצם את פעולת החטיבה מעבר לקו הירוק ולבטל את הקצאת הקרקעות ששימשו להקמת מאחזים - החטיבה להתיישבות ממשיכה לשמש כיד הארוכה של הממשלה בשטחים.

ממשלה המזהירה מפני "שואה שנייה" מוכרחה להתייצב לפני אזרחי ישראל ואומות העולם בידיים נקיות. טיפוח ההתנחלויות, תוך כדי גרירת רגליים במו"מ המדיני, הוא סטירת לחי בפני ידידי ישראל. העמקת הכיבוש היא מנגנון להשמדה עצמית של ישראל היהודית והדמוקרטית.


 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "..והנצחת הכיבוש.. העמקת הכיבוש.." - חייזר שיגיע לכאן יחשוב שמדינת ישראל יצאה למסע כיבושים בסגנון אלכסנדר מוקדון או אטילה ההוני. מעצבי דעת קהל ופובליציסטים קיבעו בתודעתנו שמדובר ב"שטחים כבושים" שהפך למטבע לשון, ומה? יצאנו למסע צלב וכבשנו שטחים? לא, זו הייתה מלחמת מגן שתוצאתה הסופית הייתה שליטה ישראלית ברמת הגולן, בגדה המערבית ובחצי האי סיני. הגיע הזמן לומר את הדברים בצורה ברורה: אכן ישנם שטחים שנכבשו במלחמה אשר נכפתה על ישראל שאוימה בהשמדה משלוש חזיתות ועתידם יקבע במו"מ עם המעורבים בדבר, אך מתוך הבנה שהתוקפן צריך לשלם בטריטוריה על תוקפנותו.  (לת) מנחם
  • 04:49
  • 22.03.12

  •   המלחמה לא נכפתה על ישראל. ארה"ב התחננה בפני ישראל לנסות לסיים את המשבר בדרכים דיפלומטיות אך ישראל פתחה במלחמה והשמידה את חיל האויר המצרי.  (לת) איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 07:16
    • 22.03.12

  •   איזו חשיבה מעוותת. הירדנים שישבו שם הם שפתחו במלחמה על גבם של בעלי המקום הפלסטינים. למה הפלסטינים צריכים לשלם בטריטוריה על עוולות הירדנים? ניכר שאתה נדלניסט חשוך ולא רציונל.  (לת) הבחנבה ברורה
    • 07:42
    • 22.03.12

  •   התוקפן בגדה הוא ירדן. הוא לא כבוש. האוכלוסייה בגדה תחת שלטון כיבוש צבאי, והיא לא פצחה במלחמה. לעניין עצמו: ממש לא משנה מי התחיל ואין לזה כל קשר להקמת התנחלויות לאזרחי ישראל במרחב בו למיליונים האחרים אין זכות אזרח והשפעה על השולטים עליהם.  (לת) אחד
    • 08:04
    • 22.03.12

  •   100% אבל.... דב טמיר
    • 08:23
    • 22.03.12

    הבעיה איננה השטח אלא היושבים עליו. תן דעתך בצורה מנוסחת היטב לא פחות לסוגיה הזאת גם.

  •   ומה הפתרון למליוני הערבים בשטחים (הכבושים או לא)? משה
    • 09:15
    • 22.03.12

    תעודת זהות כחולה או אפרטהייד?

  •   תגיד, מנחם, יפו זה מעוז כיבוש ישראלי ? מישהו מהטיפוסים המפוקפקים האלה מתכוון לפנות את הכובש הציוני מיפו .. ? ות"א לא בנויה על אדמות פלסטין .. ?  (לת) יוסי
    • 09:48
    • 22.03.12

  •   מנחם, זו לא רק הטריטוריה, אלו האנשים הנמצאים בה. גם ב-48' כבשנו - רק שאז סיפחנו ונתנו זכויות אזרח לכל התושבים. ריקי
    • 10:51
    • 22.03.12

    ואף גוף בינלאומי לא מערער על כך.
    אבל אי אפשר להמשיך ולבנות בטחים כאילו הם שלנו, ולהתעלם ממליוני אנשים נטולי זכויות אזרחיות שחיים שם.

  •   למשה, אתה הרי תומך בטרנספר, אז למה דווקא רק של יהודים... אז אתה טוען את הטענה הדמוגרפית, אז למה אתה מתנגד לירושלים והר הבית יהודיים, אין שם כמעט ערבים... ולמה אתה מתנגד להחלת החוק הישראלי על שטחי C שם אין כמעט ערבים אך כל ההתנחלויות שם וגם רוב האינטרסים החיוניים לנו? למשל, הבקעה, מערב השומרון, האזור מול נמל התעופה בן גוריון וצירי הרוחב האסטרטגיים לרבות ציר 443? אה, אולי יתבר שלא הבעיה הדמוגרפית מפריע לך אלא ה"בעיה" הציונית ואולי גם ה"בעיה" היהודית...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 10:54
    • 22.03.12

  •   איש בעולם לא טוען שזה כך, ולערבים כאן יש זכויות אזרח. תיתן אותן לערבים בגדה? לפי ישראל הרשמית, הגדה היא שטח בתפיסה לחימתית. נסה פחות דמגוגיה ויותר התייחסות לנושא  (לת) מישהו
    • 11:53
    • 22.03.12

  •   לא מלחמת מגן כלל. קרא את תום שגב "1967 והארץ שנתה פניה". קרא את "פוקסבט מעל דימונה" ותבין שהסיבות ל - 67 היו שונות לחלוטין ממה שאתה מנסה שנאמין בו.  (לת) ערוץ ההסטוריה
    • 13:32
    • 22.03.12

  •   אני הייתי באותה התקופה עת נאצר הזרים כוחות לחצי האי סיני והכריז שכוונתו להשמיד את ישראל אני זוכר את שותפיו הסורים והירדנים שגם הם נהגו כך. מלחמת ששת הימים היתה מלחמת מגן ואיום חמור מאןד היה על ישראל.  (לת) שם
    • 14:28
    • 22.03.12

  •   לערוץ ההיסטוריה. ב-1967 נאצר סגר את המיצרים אבל חמור מכך: הזרים כוחות לסיני, גירש את כוח האום ומעל הכל נשמעו איומים של ממש להשמדת ישראל. מצרים הייתה אז לאחר מסע הופעות בתימן שכלל שימוש בגז. מצרים פעלה ללא התגרות של ישראל מולה. והיא אכן כרתה בריתות עם סוריה וירדן ובגלל זה ירדן נכנסה למלחמה ביוזמתה למרות שהתבקשה לא. יש להבדיל בין המלחמה עצמה ובין מה שישראל עשתה עם השטחים אחרי כן.  (לת) אחד
    • 16:57
    • 22.03.12

02 ביבי עובד בשביל הפרימיטיבים של מפלגת התה שמוכנים להרוס את אמריקה ובלבד להפיל את אובמה  (לת) עדי
  • 05:03
  • 22.03.12

03 שיבה לערש האומה איננו "כיבוש" וזכותנו על יהודה ושומרון אינה נופלת מזכותנו על תל אביב וכל הכופר בכך איננו ציוני אמיתי.  (לת) מורשת בית-הלחמי
  • 05:23
  • 22.03.12

  •   "ערש" האומה? הרס האומה! יאן אוכל קורצא
    • 06:56
    • 22.03.12

    מאז יוני 1967 "ערש" האומה מצטייר יותר ויותר כ"ארס" לאומה, ובסופו של דבר זה יהיה הרס האומה.

  •   נתניהו וממשלתו הם שאינם ציונים אמיתיים. הציונות ההרצליאנית שאפה לבית לאומי דמוקרטי בארץ ישראל. נתניהו מוביל אותנו לבית דו לאומי על ארץ ישראל והמשמעות של הדבר היא סוף הציונות. אולי יש לנו "זכות" על יהודה ושומרון ואולי גם מהנילוס עד הפרת ואולי גם על כל השטח שבין סין לים התיכון. אבל מדינה יהודית תוכל להתקיים רק במקום בו יש רוב יהודי! הממשלה הזו היא פוסט ציונית.  (לת) ירון
    • 07:24
    • 22.03.12

  •   היתנחלויות = ישראל ללא רוב יהודי = מדינה אחת עם רוב ערבי  (לת) מורשת ההיגיון
    • 07:40
    • 22.03.12

  •   נצא מנקודת הנחה שאתה צודק. מה הצעתך בדבר 3 מיליון בני האדם (אתה לא חייב לקרוא להם פלסטינים אם אתה לא רוצה) שחיים שם ואינם אזרחי ישראל? kush
    • 11:11
    • 22.03.12

    האם אתה מציע לתת להם אזרחות? האם אתה מציע לזרוק אותם לים? "לגרש" אותם לאנשהו?

  •   הם אזרחי הרשות הפלסטינאית, וכנראה חיים טוב, והדבר היחידי שאין להם הוא היכולת להשמיד את מדינת ישראל  (לת) קסנדרה
    • 17:58
    • 22.03.12

  •   אז בעצם כל העולם חושב שהם חיים רע חוץ מכמה מיליוני ישראלים?  (לת) אה נכון..כל העולם נגדנו. חחח
    • 20:28
    • 22.03.12

04 סהרורים הנאחזים בצל האשליה כי סיום ה"כיבוש" יביא שלום הם אדריכלי ההשמדה העצמית.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 05:25
  • 22.03.12

  •   לאף אחד מאיתנו אין תוכנית קסם לפתרון הסכסוך (אולי לך יש, אני לא יודע). חלקנו מנסים להציע הצעות שלשיטתנו יכולות להביא לפתרון הסכסוך. סיום הכיבוש (אם או בלי "") הוא אחת ההצעות. מה ההצעה שלך? kush
    • 14:55
    • 22.03.12

    או שאין לך הצעות והמצב הנוכחי הוא האופטימלי?

  •   יש לך הצעה לסיום תאונות הדרכים... אלון
    • 20:19
    • 22.03.12

    את ההצעה שלך ניסינו כבר... הלאה.. היא לא עובדת. או שתציע משהו חדש או שאולי כרגע נחיה עם הסכסוך כמו במאה שנים האחרונות... (אנחנו דווקא מסתדרים לא רע בינתיים)...

05 מי התחיל אינו חשוב. ההתנחליות מונעות שתי מדינות. מנחם את מנחם
  • 05:38
  • 22.03.12

וזה העיקר לשמירת ישראל דמוקרטית

  •   זה לא 2 מדינות כי אם 3 לחשוב שוב
    • 07:58
    • 22.03.12

    המנגנון להשמדה עצמית זה לחלק את ישראל בכל פעם לתת חלוקה. חבר העמים הסמיך את הבריטים להקים בית יהודי בארץ ישראל. הבריטים נתנו חלק מארץ ישראל כמתנה לחבר(עבדאללה) והערבים שגרו בשטח הזה הפכו להיות ירדנים. לא הסתפקו בכך ורצו גם את ישראל לכן, לא חדלו מהתקפות עלינו. באחת מהן הפסידו חלק מהשטח שכבר היה להם, וצחוק הגורל שחזר אלינו. כשם שלא הגיוני להסכים להקים מדינה ערבית בגליל גם אם מלא ערבים ולא הגיוני להקים עוד מדינה בנגב אם מלא בדואים כך ההסכם היחיד שאפשר בטחונית להסכים עליו, זה למסור לירדן חלקים מאויימים באזרחיה הירדנים ולא לאפשר להקים מדינה ערבית נוספת בין ירדן לישראל ולא בין ישראל למצרים.

  •   לא 2 מדינות כי אם 3 מדינות(בינתיים) לחשוב שוב
    • 08:00
    • 22.03.12

    המנגנון להשמדה עצמית זה לחלק את ישראל בכל פעם לתת חלוקה. חבר העמים הסמיך את הבריטים להקים בית יהודי בארץ ישראל. הבריטים נתנו חלק מארץ ישראל כמתנה לחבר(עבדאללה) והערבים שגרו בשטח הזה הפכו להיות ירדנים. לא הסתפקו בכך ורצו גם את ישראל לכן, לא חדלו מהתקפות עלינו. באחת מהן הפסידו חלק מהשטח שכבר היה להם, וצחוק הגורל שחזר אלינו. כשם שלא הגיוני להסכים להקים מדינה ערבית בגליל גם אם מלא ערבים ולא הגיוני להקים עוד מדינה בנגב אם מלא בדואים כך ההסכם היחיד שאפשר בטחונית להסכים עליו, זה למסור לירדן חלקים מאוישים באזרחיה הירדנים ולא לאפשר להקים מדינה ערבית נוספת בין ירדן לישראל ולא בין ישראל למצרים.

  •   למנחם את מנחם- צודק בכל מילה. התנחלויות וכיבוש הורסים את המדינה והדמוקרטיה. מדינה ללא גבולות בהסכמה, מחסלת את עצמה במו ידיה. ואת זה בימין החלש לא מבינים. נדמה למקופחים שעוד שטחים, זה מה שיביא להם את הכבוד. בדיוק ההפך. הם רק מגלים כמה הם שבריריים, וממשיכים לחפשו בכמויות גדולות יותר. זו ההתמכרות לכוח שאין מאחוריו כלום. בדיוק המסכה שעוטים מנהיגים כמו ביבי, ליברמן ושאר הנכלולים  (לת) שומר חוק
    • 08:17
    • 22.03.12

  •   מטרת הערבים אינה להקים מדינה. היו להם כבר מספיק הזדמנויות לעשות זאת אם רצו. מטרתם להרוס מדינה, את ישראל וההתנחלויות מונעות מהם את זממם. צריך לספח את שטחי c והערבים יחיו באוטונומיה או חלק מממלכת ירדן. לא מדינה ולא בטיח  (לת) יאיר
    • 21:02
    • 22.03.12

06 ככל שביבי ושטייניץ נותנים יותר למתנחלים , חרדים ולליברמן הליכוד עולה בסקרים. וכיצד נהנתניהו מסיט את דעת הקהל ממכירת נכסי המדינה לפנאטים? הוא רוקח סלט איראני מתובל בקצת שואה והרבה אנטישמיות, שאותו הוא זובח על הבמות התקשורתיות שלו. לעת עתה המעמד הבינוני, הממן מזיעת אפו , מיליארדים המשמשים כדמי לא יחרץ, נענש על ידי שטייניץ- שרתניהו שהעלה לפלג שמשלם מיסים את מחירי הדלק, החשמל, המים והארנונה, תוך שהוא מאיים עליהם, בנוסח הזה: "במחאה הראשונה ייסרתי אתכם בשוטים, ואם תמחו שנית אייסרכם בעקרבים."  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:02
  • 22.03.12

07 תודה למערכת אכן הקמנו מנגון השמדה עצמית שעובד טוב מאוד לצערינו והוא גם מסוכן ליהודים באשר הם ובעת הזו הציונות החמדנית, הכובשת והמנשלת לא טובה ליהודים  (לת) פלץ
  • 07:03
  • 22.03.12

08 אמת פשוטה.  (לת) איציק,דרום
  • 07:19
  • 22.03.12

09 היום עומדת ישראל לשנות פניה מקצה לקצה. לרוב בושתינו ידון היום הבגצ פעם נוספת בהשתלטות אזרחים ישראלים על אדמות לא להם ובלית בררה יענה לבקשת הפשרה הבגינית להשאיר את הפולשים על אדמה זו למרות שכבר הוחלט שהיא לא חוקית.הרי בית משפט יהודי לא יוכל להעיף את אחיו הפושעים מהיום למחר כי אין להם לאן ללכת המסכנים. היום יוכח שהפשע משתלפ. או.. שאני טועה לגמרי והפולשים יענו בשלילה.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:38
  • 22.03.12

10 מישהו כאן התבלבל, הקונצזוס אמור להיות במדינה דמוקרטית בתוכה, אם נסמוך על הקונצנזוס העולמי, נניח שיש כזה, הרי שהאנטישמיות היא קונצנזוס מזה אלפי שנים... ויואיל נא הכותב להפנות את ציבור הקוראים לסעיף בחוק הבינלאומי האוסר התנחלות, אין דבר כזה. דווקא לפי החוק הבינלאומי, מאז החלטת המנדט, ארץ ישראל המערבית, לפחות, כולה שלנו. אז כן, יש מאות אלפי יהודים ביו"ש, כולם משלמים מיסים, רובם הגדול משרת בצהל וממלא את היחידות הקרביות המגינות על כולנו, בניגוד לרוב מבקריהם מהשמאל, מגיע להם גם לחיות. ומעניין, מאז שהתברר שהרוצח בצרפת אינו ניאו נאצי אלא ערבי מוסלמי, השמאל "איבד עניין" ברצח הנורא...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:50
  • 22.03.12

11 עתיד המתנחלים ביוש יהיה חזרה על גירוש המתנחלים הצרפתים האלג'יר והמתנחלים הגרמנים בצ'כיה ובפולניה  (לת) מכתב מאלג'יר
  • 07:56
  • 22.03.12

12 השמאל צריך לשנות כיוון ולעודד יצירת מדינה דו לאומית, רק כך העם הימני יתעורר  (לת) נדב
  • 08:08
  • 22.03.12

13 לישראל אין את ההגינות הבסיסית וכוחות הנפש הנדרשים על מנת לחזור לקווי 67 רק מסמר חלוד
  • 08:27
  • 22.03.12

לחץ בינלאומי ופירוק ישראל מכוחה הצבאי יכולים להשיב אותנו לחיק האומות הנאורות אחרת זה יגמר בבכי בסגנון השואה.

14 שמאל סהרורי יקר,לעולם לא יהיה שלום כאן.אתם עדיין לא מבינים שזה בכלל לא קשור לגבול זה או אחר? אתם לא מבינים שהבבעיה היא הנוכחות שלנו כאן.אתם לא מבינים שפלסטיני שיחתום שהוא מוותר על זכות השיבה לא יחיה יותר מיומיים? שבלי דגל פלסטיני בהר הבית ועל הכותל לעולם לא יהיה שלום? כי זה א קשור לרווח או הפסד כי ערבי מוכן למות ולא להפסיד את כבודו (ראה את מקרההרצח על רקע כבוד המשפחה, שאח מוכן לרצוח את אחותו לשבת בכלא מען הכבוד)והכבוד יושב רק בתבוסה יהודית שהיהודים יהפכו לבני חסות.מפני שלפי ההלכה המוסלמית, אדמה מוסלמית היא אדמת קודש לעולם ועד שעולם לא ניתן לוותר עלייה.וזה בכלל לא קשור איזה גבול 48 ,67 זה סתם פילפולים שהפסטינים זורקים כדי שהועם יעשה להם את העבודה.  (לת) פסטיני
  • 09:01
  • 22.03.12

15 "הארץ": מנגנון להשמדה עצמית ערן
  • 09:06
  • 22.03.12

עיתון שבכל יום מנפח ומנפח את השקר הבסיסי שהופרך כבר שלוש פעמים - רק תפנו את השטחים ויהיה שלום - הוא מנגנון להשמדה עצמית, לא פחות.
בהסכמי אוסלו, בנסיגה מדרום לבנון ובנסיגה מעזה הוכח באופן הברור ביותר האפשרי שאין לתיאוריה של שטחים תמורת שלום שום אחיזה במציאות.
גם הנסיגה מסיני לא היתה הצלחה גדולה ולא הביאה איתה שלום אמת עם המצרים, אלא סוג של הפסקת אש על תנאי, כל עוד הדולרים והנשק זורמים מארה"ב.
לכן, אין לתיאוריה שההתנחלויות הן המכשול לשלום שום אחיזה במציאות.

כל זה לא מפריע ל"פרשנינו" להמשיך לדקלם את אותם הבלים במשך עשורים.

אל לנו להתפלא שבאירופה מדברים עלינו באותה נשימה כמו על שוחט ילדים מטולוז או מדמשק - אנחנו במו ידינו מטפחים את השקר הזה.
השנאה העצמית של חלקים בתקשורת ובעם היא כבר מזמן בגדר פתולוגיה אשר מסכנת לא רק את ישראל, אלא גם את יהודי העולם ואת העולם החופשי בכלל.

האירוניה הגדולה היא שהם-הם אלה שמחזיקים מעצמם אבירי החופש והליברליות.

אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.

16 הממשלה הזו נבחרה באפן דמוקרטי ומשקפת נאמנה את רצון הבוחרים  (לת) הישראלים הפכו ללאומנים ומצביעים לימין...השמאל נדחק לשוליים
  • 09:26
  • 22.03.12

17 מדוע התחוללה מלחמת הכיבוש המשחית ב-67, כל האמת. מלחמת 67 נבעה מידיעה שיקרית שהפיצה ברה"מ, שישראל מרכזת כוחות צבא בגליל לשם התקפה על סוריה, ממשלת ישראל הכחישה זאת, ואף הזמינה את השגריר הרוסי לסיור בגליל, בכדי שיווכח שאין שום ריכוז כוחות צבא, השגריר סירב לבוא, ואפילו משה סנה שהיה אז מנהיג המפלגה הקומוניסטית הישראלית, ניסה גם הוא לשכנע את השגריר ואת ידידיו בקרמלין, לא הצליח בכך, (עקב כך, משה סנה עזב את המפלגה הקומוניסטית, ובנו הוא היום שר בישראל), כל המהלך הנ"ל היה מתואם בין ברה"מ לבין שליט מצרים נאצר, בכדי למצא עילה לרכז את כל צבאות ערב למתקפה על מדינת ישראל, ולהשמידה, המהלך הצליח, ותוך זמן קצר רוכזו צבאות מצרים סוריה ירדן ועירק, במאי 67 צבאות מצרים סוריה וירדן תפסו עמדות תקיפה, והצבא העירקי החל לנוע מעירק, ואמור היה להכנס לשומרון, ואז התקיפה הערבית הייתה אמורה להתחיל, במקביל החלה תעמולה בכל כלי התיקשורת הערביים, לקראת ההשמדה הצפוייה של היישות היהודית בתל אביב. כל העולם הערבי היה באקסטזה לקראת השמדת מדינת ישראל, שאר העולם היה אדיש, וציפה בהתעניינו במעשה ההשמדה שעומד להתחולל, זאת הייתה הסיבה למלחמת 67, ולא שום דבר אחר, ארה"ב הייתה אז שקועה במלחמת וויטנאם, ולא רצתה להתערב, צרפת קפצה על ההזדמנות לנטוש את ישראל, ולהתחבר לעולם הנפט הערבי, שאר מדינות העולם התבוננו בנעשה בפסיביות, ורק מדינה אחת התנגדה במרץ ובחרדה למלחמה הקרבה, ישראל. ועשתה מאמצים דיפלומטיים בארה"ב ובאירופה ואפילו בברה"מ, למנוע אותה, ולא הצליחה. ישראל חיכתה 3 שבועות, ואז לפני שהעירקים חצו את הירדן, ישראל תקפה ראשונה, והתוצאה המפתיעה, שבמקום השמדת היישות הציונית, הגיע הכיבוש המשחית. ואם ישראל לא הייתה תוקפת ראשונה, אלא הערבים היו אלה שתקפו ראשונים, מדינת ישראל הייתה מושמדת, מגבול כםר סבא קלקליה, אי אפשר להגן על מדינת ישראל. ------------------------------------------ ההחמצה הגדולה של מלחמת הכיבוש המשחית ב-67 הייתה... שלא בוצע גירוש מסיבי של הערבושים ביש"ע מזרחה לירדן, החמצה עוד יותר גדולה ארעה בתש"ח, שאז לא נכבשו שטחי יש"ע, ולא בוצע הגירוש השלם כבר אז. אלא רק גירוש חלקי. אולי עוסלו עוד תביא לכך, כמו שנאמר "גם כשלא בא לשמה, בא לשמה".  (לת) סולו
  • 09:26
  • 22.03.12

18 ככל שביבי ושטייניץ נותנים יותר למתנחלים , חרדים ולליברמן הליכוד עולה בסקרים. וכיצד נהנתניהו מסיט את דעת הקהל ממכירת נכסי המדינה לפנאטים? כי הרי הימין והחומניסטים הפכו לרוב במדינה. הוא רוקח סלט איראני מתובל בקצת שואה והרבה אנטישמיות, שאותו הוא זובח על הבמות התקשורתיות שלו. לעת עתה המעמד הבינוני, הממן מזיעת אפו , מיליארדים המשמשים כדמי לא יחרץ, נענש על ידי שטייניץ- שרתניהו שהעלה לפלג שמשלם מיסים את מחירי הדלק, החשמל, המים והארנונה, תוך שהוא מאיים עליהם, בנוסח הזה: "במחאה הראשונה ייסרתי אתכם בשוטים, ואם תמחו שנית אייסרכם בעקרבים."  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 09:37
  • 22.03.12

19 התנהלות הבריחה והפחדנות מעשיית שלום היא הפצצה המסוכנת האמיתית.  (לת) אזרח
  • 09:44
  • 22.03.12

20 הסמול הישראלי הוא מנגנון להשמדה עצמית של ישראל במימון הקרן החדשה להשמדת ישראל לאו
  • 09:49
  • 22.03.12

יושם קץ לכיבוש הערבי בארץ ישראל פלשתינה ולטרור האימים של הסמול הישראלי.

21 נהפוך הוא יוסי
  • 10:02
  • 22.03.12

מדוע ארץ ישראל שנכבשה ע"י המוסלמים והתנחלו בארץ של העם היהודי ובנו מסגד על הריסות בית המקדש של העם היהודי לגיטמי , ושיבת העם היהודי אל ארצו הכבושה ושחרורה מידי הכובש המוסלמי היא לא לגיטמית. ואם במשך הדורות נוצרה מציאות של מתנחלים ערבים אז ב100 שנה האחרונות נוצרה מציאות של התישבות יהודית בארצו ורק אמונתנו שזו ארצנו אדמתנו ומלדתנו איפשרה למדינת היהודים להתפתח ולהעצים את כוחה מי שיוותר על חלק מארצו ידרש לוותר על כולה לערבים בארץ ישראל ניתן למצא פיתרונות של דו קיום היום הם מחפשים דרך להשמידנו והם חלוקים האם לעשות זאת בשלבים או במלחמה אחת כוללת ויצירת דה לגיטמציה לקיומה של מדינת ישראל

  •   אתה טועה. א - בעולם המודרני הביטוי "נוצרה מציאות" לא תופס. מה שתופס הוא רק החוק הבין לאומי, שמדינת ישראל מצפצפת עליו ע"י ההתנחלויות המשיחיות. ב - "מחפשים דרך להשמידנו" - זהו נוסח שמקורו בשטיפת המוח שה-BB ומרעיו עושים כאן לאזרחים. מי שמתנהל בדרך מוסרית בטחונו העצמי והלאומי רב והוא לא חושש מכל צל שמא זהו אוייב המבקש להשמידו.  (לת) ליוסי
    • 11:12
    • 22.03.12

  •   חוק בינלאומי? לפי החוק הבינלאומי ארץ ישראל המערבית שלנו מהחלטת המנדט.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:01
    • 22.03.12

22 דו"ח המאחזים הוכן ע"י חברת מרצ, ובהתאם לדעותיה, ואין לו ערך משפטי כלשהו. באשר למו"מ, ישראל הודיעה על נכונותה להיכנס מיד למו"מ, ללא תנאים מוקדמים, אבל הערבים העלו - ועדיין מעלים - תנאים מוקדמים, והם שמושכים את הזמן, כי אינם מוכנים כלל לשלום, ודרישותיהם הן שישראל תיהפך למדינה ערבית - לפי תורת השלבים של עראפת. כל זה ברור לחלוטין לכל מי שעיניו בראשו, לפיכך אין אמת במאמר זה.  (לת) שלמה
  • 10:12
  • 22.03.12

23 אם אתה רוצה את השטחים - אתה צריך להחליט מה עושים עם התושבים: 1. סיפוח ומתן זכויות אזרחיות מלאות 2. טרנספר של הפלסטינים 3. אפרטהייד (שלטון הפרדה כמו שקיים כרגע דה פקטו, כאשר זה לצד זה חיים אנשים עם זכויות אזרחיות מלאות ונתינים נטולי זכויות הכפופים לחוק הצבאי ולא האזרחי).  (לת) ריקי
  • 10:54
  • 22.03.12

24 המשך מדיניות "טיפוח ההתנחלויות" נועד להנצחת הכיבוש ולמניעת כל פיתרון מדיני. הוא מבטיח לנו מלימת נצח באזור עד להשמדתה של המדינה. איך אנו יודעים? כבר היינו ב"סרט" הזה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 10:54
  • 22.03.12

25 למערכת: תקנו את הכותרת ל- מנגנון  (לת) ק
  • 11:00
  • 22.03.12

26 אכן מגנון. מאמר לדעתי ברמה של חומי.  (לת) רונה
  • 11:05
  • 22.03.12

27 המאמר משקף את עמדת מר"צ (3 מנדטים) ומדיניות הממשלה את עמדת מצביעי מפלגות הימין (מעל 70 מנדטים). מי שמטיף לדמוקרטיה-צריך לדעת לקבל את הכרעת הרוב.  (לת) תחי הדמוקרטיה!
  • 11:08
  • 22.03.12

28 המנגנון להשמדה עצמית הוא "תהליך השלום" של השמאל, שהפך את רצועת עזה לפלטפורמה לשיגור רקטות לערי דרום ישראל ויהפוך בעתיד את הגדה המערבית לפלטפורמה להפגזת ירושלים ותל אביב שלום, שלום ואין שלום
  • 11:10
  • 22.03.12

השמאל ימשיך לספר לנו סיפורי שלום וימשיך להשחיר את השליטה בשטחים בתקווה שאזרחי ישראל יתפתו לתמוך בנסיגה הרת אסון לקווי 67'.

29 אני חושב שהתקפות בעיתון הארץ על מדיניות הממשלה הן דוקא תעודת כשרות לנכונות הפעולות והבלטה של הצורך להמשיך בהן  (לת) שמענו כבר על השלום של השמאל
  • 11:24
  • 22.03.12

30 מכל פעולות הממשלות בישראל ההתנחלויות הן הפעולה המזיקה ביותר מכל בחינה: בטחונית, מדינית, כלכלית וחברתית.  (לת) קאטו
  • 12:41
  • 22.03.12

31 יש הרבה ערסים, מתנחלים ודתיים-חרדים במדינה  (לת) אז ביבי יקח שוב
  • 12:44
  • 22.03.12

32 יופי, תיאורית הפשע המושלם: מה שלא יהיה, תצאו צודקים. אם ישראל תותקף כפי שנתניהו חושש ובצדק, הרי שהסיבה תהיה ההתנחלויות. אם לא תותקף, קל וחומר שתגידו שזה בגלל שנתניהו טעה בפאניקה שזרע. זו המהות של השמאל, אין לעולם דרך להפריך את טענותיו גם באפן תיאורטי, בשום תנאי מעשי שהוא. הטענות הן הזויות ואינן בנות הפרכה, כך שהטוענים אותן אינם זקוקים לתימוכין מהמציאות ואינם נותנים למציאות גם לטפוח על פניהם עטויי המשקפיים עם העיגולדים. כך היה וכך יהיה. לעולם לא תתכן טעות בהשקפת העולם השמאלנית. זה אוקסימורון  (לת) אהוד ראש הגדוד
  • 12:54
  • 22.03.12

33 סופסוף קונצנזוס מבורך משמאל ומימין: אנחנו בנתיב להשמדה עצמית. השאלה כרגע רק מי אשם, אבל זה פרט שולי. את העיקר כבר סגרנו. אהוד ראש הגדוד
  • 12:59
  • 22.03.12

הימין, ואי אילו שאינם בימין אבל עוד מסוגלים לחשוב באפן עצמאי, טוענים שהאיבוד לדעת השמאלני מביא עלינו השמדה עצמית. השמאל, ההוזה והמרייר נופל וגלוי עיניים טוען שזה אכיבוש שאחראי כזה להשמדה עצמית כאילו?
כלומר כולנו מסכימים, אנחנו במסלול השמדה עצמית. וזה טוב שיש קונצנזוס על נושא כזה מרכזי. זה כמו בבדיחה: על זה שאת זונה כבר סגרנו, עכשיו אנחנו רק מתמקחים על המחיר.

34 אתם הרי הוצאתם פטנט על "השמדה עצמית", זה מנגנון שרשום על שמכם בטאבו! אתם הרי עוסקים יום ולילה בהשמדה עצמית מזוכיסטית ומטורפת. לחוצפה ולאיוולת אין גבול. האנושות גוססת מזיהום קטלני בווירוס הפוליטיקל קורקט, ואין לה מרפא. תשלחו מהר קפסולה לחלל כי מהציוויליזציה הזו עוד מעט ישאר רק ענן אבק ולא יהיה אפילו מי שיספר את הסיפור  (לת) אהוד ראש הגדוד
  • 13:08
  • 22.03.12

35 אולי די כבר עם איום ההשמדה האיראני? אין דבר כזה! אפילו הכי שמאלנים מניחים שזה נכון... איראן מעולם לא איימה להשמיד את ישראל.  (לת) אנונ
  • 14:15
  • 22.03.12

36 הממשלה הזו ת ב י א אותנו לשואה שניה, חד וחלק  (לת) מיקי
  • 14:55
  • 22.03.12

  •   אתה כנראה עדיין לא תפסת איך העסק עובד.... איציק
    • 00:13
    • 23.03.12

    'הממשלה הזו' נ ב ח ר ה.....והיא נבחרה ע''י רוב שלא רצה ולא רוצה בראש ממשלה שמיישם את הרעיונות של מר''צ....זה באמת פשוט...לכן, למה פשוט שלא תסתלק מכאן למקום שאין את הממשלה הזו ואין את רוב העם הזה שנותן ויחזור וייתן מנדט לממשלה שכזו ????

37 צריך להסתדר עם הפלשתינאים, לטובתנו ולטובתם. אבל חוץ מזה - מעולם לא הוכח שכיבוש הוא רע לכובש. אולי אפילו להיפך - האימפריות ששרדו מאות שנים (יותר מכל מדינה בעידן המודרני) היו אימפריות של כיבוש בלתי פוסק.  (לת) ZE
  • 16:52
  • 22.03.12

38 האם מערכת "הארץ" באמת מאמינה שמליוני צאצאי הפליטים שיגורשו למדינה הפלסטינאית ויבחרו בבחירות דמוקרטיות את החמאס, לא יממשו את תורת השלבים של הריסת ישראל רק מפני שאבו-אזן יחתום על "הסכם שלום"?  (לת) קסנדרה
  • 17:55
  • 22.03.12

39 העיסוק בכיבוש הוא המנגנון להשמדה עצמית  (לת) שמעון
  • 18:23
  • 22.03.12

40 reallity cheack. Mikoyan Gurevich
  • 19:35
  • 22.03.12

Hundreds of millions of Arabs vs 7 million Israeli Jews.You do the math..

41 כלכך נכון, כלכך כואב, כשאין שום אופק להנהגה נפשעת פחות. ההתנחלויות - פשע  (לת) כלפי העם היהודי קודם כל
  • 21:15
  • 22.03.12

42 שלושה קופים דרווין?
  • 21:50
  • 22.03.12

ממשלות ישראל התייחסו לכבוש כמו שלושת הקופים מהאגדה התייחסו למציאות. סימן שאולי כן בני אדם הם צאצי הקוף. סימן שהגיע הזמן לרדת מהעצים.

43 היהודים היו תחת כיבוש + גלות במשך 2000 שנים פלוני
  • 22:31
  • 22.03.12

מדינה פלשתינאית מעולם לא היתה וירושלים מעולם לא היתה עיר בירה של אף מדינה ערבית, חבל שרוצים לשנות את ההיסטוריה ,
המילה יהודי היא מלשון יהודה קל וחומר שיהודה ושומרון הנם של העם היהודי !

44 רק עם בלי תרבות פוליטית דוד
  • 00:24
  • 23.03.12

מסוגל לשתוק ולבחור מחדש,כפי הנראה,בכשלון הפטטי ששמו נתניהו.יוקר המחיה,עליות מחירים,אלימות ושנאת חינם לעומת השקעות עצומות בשטחים לקומץ גזענים הזויים.כך שומר נתניהו על שלטונו הבלתי אחראי.הגיע זמן להתעורר ולהעיף את הגורם מספר אחד להרס המדינה.

  •   עוד כמה נקודות על נתניהו ערן
    • 11:29
    • 25.03.12

    אבטלה נמוכה באופן חסר תקדים
    יציבות כלכלית בזמן שכל העולם (המערב בפרט) בטלטלה
    ועדת הריכוזיות (להזכירכם - זה היה הרבה לפני ה"מחאה החברתית")
    ריסון קרטל הסלולר
    ממשלה יציבה ראשונה מאז רצח רבין
    עמידה איתנה מול ה"צונאמי המדיני" והצלחה באו"ם - גוף שלא נמנה על אוהדי ישראל
    השגים מעולים מול ארה"ב למרות נשיא עם יחס ראשוני עוין לממשלת ישראל
    כמעט ושכחנו - אבל מצב הבטחון יחסית לא רע ולא מתפוצצים מחבלים השכם והערב ברחובות ערינו.
    ועוד ועוד

    די להתבכיין - הלוואי שכל ממשלה - מימין או משמאל, הייתה עושה כל כך הרבה בתנאים כל כך קשים.

    זה לא מושלם, אבל זה יותר טוב מכל דבר אחר שהיה לנו בשני העשורים האחרונים.

45 למה אנו לא משחררים אותם?? סמי אלקיים
  • 13:45
  • 23.03.12

למה חשוב לנו להחזיק עם תחת כיבוש? לשם מה? למדינה אין מה לקחת מהם כמשאב חיוני להמשך קיומנו? אנו רק בונים המון כבשים עוקפים, כאילו הם איננם? אבל הם שם חיים ונושמים, שום מעקף לא ניתן להעלים את קיומם? למה לא נראה אותם כמדינה נוספת מסביבנו?
אם כבר אנו מוקפים?
רק לא תחת כיבוש? ואז המציאות תדבר אחרת? אולי לטובה? למה לא??
סמי אלקיים

46 א עוד אחד שהצביע פעם מרץ והתפקח
  • 17:22
  • 23.03.12

מה שכולם לא מבינים הוא דבר אחד פשוט. השאלה היא האם לערבים הפלסטינים ולערבים בכלל יש תקוה, כלומר האם הם מסוגלים להתחיל לחשוב בצורה רציונלית, להפסיק עם הג'יהאד והטירוף הדתי הזה, והקיבעון המחשבתי של 'שיחרור פלסטין כולה'. אם כן אז אולי שוה לעשות פשרות טריטוריאליות ולעשות שלום. אם הם לא מסוגלים לעשות את השינוי התפיסתי הזה אז לא משנה כמה ואיזה שטחים הם יקבלו, לא משנה אם ניתן להם את ירושלים או אפילו אם יחזרו לפה כל מיליוני ה'פליטים', הם ימשיכו בניסיונות להרוס את ישראל. הערבים נמצאים מאות שנים מאחורי המערב מבחינת תפיסת המציאות וקשה להאמין שהם מסוגלים לעשות את השינוי התפיסתי הזה בעתיד המיידי. לצערי. השאלה האמיתית היא האם כדאי 'לקחת את הסיכון' ולתת להם גם את הגדה המערבית ולהסתכן בעזה שניה או לא. זה הימור מסוכן מידי כרגע, אבל גם לאי עשיה ולהמשך המצב הקיים קרי בניה בהתנחלויות והחזקת מיליוני אנשים תחת כיבוש יש ויהיה מחיר. גם בכך יש סיכון. אנחנו צריכים להיות מונעים קודם כל מהאינטרס שלנו ומבקרת הסיכונים שלנו ורק אחר כך מהזכויות של ה'פלסטינים המסכנים' כי מדובר בהישרדות שלנו. מה שצריך לעשות לדעתי זה לנסות ולחזק לאט לאט את הגורמים הרציונליים (ולזה המשך הבניה בהתנחלויות לא תורם) ובמקביל להראות לגורמים הפנטיים שהאלימות והטרור לא משתלמים. לגבות מחיר כבד. אולי בסוף יום אחד יהיה עם מי לדבר

47 "כל עוד הערבים לא ילמדו לאהוב את הילדים שלהם יותר ממה שהם שונאים אותנו לא יהיה שלום" גולדה מאיר
  • 11:30
  • 25.03.12

עצוב, לא פוליטיקלי קורקט, אבל יש בזה משהו.

פרוייקטים מיוחדים