המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אנדרטה לשלטון החוק

בשעה שראש הממשלה ושריו מתרעמים על מה שהם מכנים "הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל" - ולא רק של הכיבוש - ממשלת ישראל ממציאה חדשים לבקרים מעשים שמדגישים את חוסר הלגיטימיות של מדיניותה בשטחים הכבושים. ממשלת נתניהו מתייצבת לצדם של יזמים שבנו בתים ומכרו דירות על קרקע השייכת לאחרים, חרף צווי הריסה, פסק דין חלוט של בג"ץ והתחייבות של ראש הממשלה לקיימו עד סוף חודש זה.

ביום שישי האחרון הודיעה הפרקליטות לבג"ץ, כי הממשלה חוזרת בה מאותה התחייבות. בניגוד למקרה של מאחז מגרון, שבו המדינה ביקשה ארכה של שלוש שנים וחצי לצורך העתקת היישוב לגבעה סמוכה, הפעם הממשלה מבקשת שהות כדי לשקול מחדש את דרך היישום של מדיניות הריסת הבתים בגדה שהוקמו על אדמות פרטיות, ובכלל זה אלה שהוקמו ללא היתר בשכונת האולפנה בבית אל. על פי נוסח הבקשה, כנגד שלטון החוק וזכות הקניין המדינה מציבה "שיקולים מדיניים, ציבוריים ומבצעיים".

קשה להעלות על הדעת שיקול מדיני שתומך במתן גושפנקה רשמית לשוד קניינו של אדם שחי תחת כיבוש ישראלי. יש לקוות שנבחרי הציבור אינם רומזים שרוב הציבור הישראלי מעוניין בממשלה שמפירה צווים והחלטות של בית המשפט העליון. על התירוץ המכונה "שיקולים מבצעיים" פורחים מאחזים לא חוקיים, דוגמת שכונת האולפנה, מתחת לחוטמם של פקחי המינהל האזרחי וקציני צה"ל.

חבל שהיועץ משפטי לממשלה נותן יד לחינוך הציבור שבמדינת ישראל יש מי שעומדים מעל לחוק ושלמענם מותר לירוק בפרצופה של הערכאה השיפוטית העליונה. אפשר היה לצפות שהיועץ, יהודה וינשטיין, ימאן לחתום על מסמך שמציין הפרה נוספת של מערכת האיזונים והבלמים בדמוקרטיה הישראלית. לא נותר אלא לקוות שבית המשפט העליון לא ימחל על כבודו-כבודנו. עליו להטיל אחריות אישית ועונשים חמורים על כל מי שייתן יד להפיכתה של שכונת האולפנה לאנדרטה לשלטון החוק והצדק בישראל.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב הטורים והפרשנויות ישירות אליכם




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם לממשלה יהיה מותר, זה יהיה תקדים ואז זה יהיה מותר לכל אזרחי מדינת ישראל. ואף על פי כן יש להרוס את כל ההתנחלויות ושאר תןשבי ישראל מוייחלך טוייבס  (לת) הבחנה ברורה
  • 05:03
  • 29.04.12

02 לכל מי ששכח את הדרך: חוק הוא כלי, לא ערך. לפעמים יש מקום לעשות צחוק מחוק.  (לת) יורי
  • 05:19
  • 29.04.12

  •   צודק לחלוטין. חוק הוא כלי. לפעמים יש מקום לעשות צחוק מהחוק. השאלה למען מה. למען קידוש הגזענות?  (לת) בארשבעי
    • 10:29
    • 29.04.12

  •   הבוס שלך יורי ממולדובה ביתם- עושה בדיוק את שאתה כותב. ואצלו- זה הרגל. כמו בתרבות פוטין.  (לת) אזרח
    • 10:38
    • 29.04.12

  •   הבוס שלך יורי ממולדובה ביתם- עושה בדיוק את שאתה כותב. ואצלו- זה הרגל. כמו בתרבות פוטין.  (לת) אזרח
    • 10:38
    • 29.04.12

  •   חוק הוא חוק ומי שקורא תיגר על כך הוא מורד במלכות.  (לת) רובי שפרינגר
    • 10:54
    • 29.04.12

  •   יורי היקר - טעות בידך חוק הוא גם ערך ישראלי
    • 11:30
    • 29.04.12

    כשמתחילים "לעשות צחוק" מחוק זה או אחר שלא מוצא חן בעינינו קצרה הדרך לשבירת כלים ולקריסת מערכת החוק כולה.
    אולי אתה מעדיף אנרכיה ואת "כל דאלים גבר"? זאת האלטרנטיבה.

  •   הפסוק ההפוך:דין מאה כדין פרוטה קורא משועשע
    • 13:59
    • 29.04.12

    סוף סוף הבנתי את מי שפרץ לביתי וגנב ממני רכוש רב .לגביו היה מקום לעשות צחוק מהחוק. החוק לא היה ערך

03 חוצפה,זו התנהלות הממשלה הימנית אשר פנתה לבג"ץ בבקשתה .על שופטי בג"ץ לענות לבקשה תשובה שאינה משתמעת לשתי פנים :לא !! הממשלה אינה יכולה לעשות צחוק מבג"ץ בבקשה הזויה כזו ועם נימוקים כפי שהועלו,על בג"ץ לתת תשובה הראויה לבקשה .  (לת) רוני
  • 05:25
  • 29.04.12

  •   כל מילה שלך בסלע רוני. מעניין מה יענה בג"ץ ונשיאו שנבחר בדיוק למטרות טיוח אלה שיוצאות מהמרצע לאור  (לת) אזרח
    • 10:39
    • 29.04.12

04 אסור להרוס את המבנים, יש לפנותם וליישב בהם את התושבים הערבים הנגזלים.  (לת) צביקה
  • 06:25
  • 29.04.12

05 ממש הזוי - מאמר המערכת ומאמרו של גדעון לוי אומרים בעצם אותו הדבר דני
  • 06:56
  • 29.04.12

שני המאמרים מופיעים באתר זה לצד זה.
כך נוהג שופר תעמולה - לא עיתון מקצועי והגון.
כרגיל מאמר המערכת כתוב על ידי "קול אדוני".........

06 התברר שאי8ו בגבעת האולפנה שום קרקע פרטית ושום גזילת קרקע. הכל עוד בלוף של שלום עכשיו. אז מה רע בכך שהממשלה אינה משתפת פעולה עם רודפי ושונאי היהודים ?  (לת) עוזי יבלובסקי
  • 07:05
  • 29.04.12

07 מ"י היא המדינה היחידה בעולם אשר מטפחת סרטן ממאיר  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:28
  • 29.04.12

  •   נכון, הסמול והערבים סרטן ממאיר הפועל לחיסול ישראל  (לת) אורי
    • 10:35
    • 29.04.12

  •   השמאלנים הם אחינו, לא יפה לכנות אותם סרטן...  (לת) לא יפה איציק
    • 13:01
    • 29.04.12

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז ומחבלים בשיח הציבורי, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותםם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:17
    • 29.04.12

08 ערוותו של ויינשטיין כמו של ביבי ובריוניו בממשלה ובכנסת, כולל נאמן=מהרסי הארץ. ואותו הויינשטיין מורח אותנו כמו ליברמן. זה אותו עיקרון. מושחתי ימין הביתה. נמאסתם  (לת) שומר חוק
  • 07:38
  • 29.04.12

09 ערוותו של ויינשטיין כמו של ביבי ובריוניו בממשלה ובכנסת, כולל נאמן=מהרסי הארץ. ואותו הויינשטיין מורח אותנו כמו ליברמן. זה אותו עיקרון. מושחתי ימין הביתה. נמאסתם  (לת) שומר חוק
  • 07:38
  • 29.04.12

10 ווינשטיין אינו יועץ משפטי, הוא חרב להשכיר ותו לא.  (לת) שפתי כהן
  • 07:53
  • 29.04.12

11 המאמר פשוט מטע ובמכוון, באף בית משפט לא הוכחה בעלות ערבית על המגרשים המדוברים ובית המשפט הרלוונטי לעניין זה הוא המוחוזי או השלום, לא בג"צ בו לא נשמעות ראיות. לא בכדי עותרי השמאל במימון מדינות זרות עויינות עותרים לעליון בו לא נשמעות הוכחות על דרך המכתם הישן "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, מפני שהוא מינו, מינו זה מונה ע"י ועד העובדים של השופטים בסגנון נמל אשדוד וחברת החשמל ולא ע"י הריבון, כמקובל במדינות אחרות. פרקליטות השמאל שיחקה את המשחק בתגובותיה הפוליטיות לבית המשפט בלחצו של ברק איש השמאל, היה ברור שזה יביא למשבר מדיני, חוקתי אנושי וכלכלי. נראה שהממשלה התעשתה והחליטה להחזיר את השפיות למערכת, על כך משתולל השמאל. שמאל זה, לא באמת בעד שלטון החוק, הרי הוא נגד פסיקת בתי המשפט בעניין בתי היהודים בירושלים הבירה, שמאל זה לא דורש להרוס בניה ערבית בלתי חוקית בשילוח, בישובי הערבי והבדואים, להיפך, שם הוא תומך בבניה בלתי חוקית. אז נשארנו עם פוליטיקה, לא משפט, פוליטיקה, חביירים, מכריעים בקלפי וההכרעה בקלפי נפלה כבר. רק שזה בדיוק העניין, השמאל הוא אנטי דמוקרטי ומנסה לשבור את כל כללי המשחק הדמוקרטי. אז לא יעזור לכם, שום מאמרי הבל, כזה של לייבוביץ מיום שישי ועוד, לא יכשירו את השרצים שלכם. הצביור לא קונה את שקריכם.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:55
  • 29.04.12

  •   מסמכים אפשר להגיש גם לבג"ץ. בעלות על קרקעות רשומה בטאבו. המדינה יכלה להציג בבג"ץ רשומת טאבו שתומכת בגרסתה, והשופטים היו אומרים "אמן" (כדרכם בקודש). ובכן, מדוע זה לא נעשה?  (לת) בארשבעי
    • 10:32
    • 29.04.12

  •   ככל שאתה חוזר על המנטרות שלך לעידוד הפרת החוק אתה ממשיך לעשות מעצמך צחוק. נכון שעל המצח שלך כתוב "מחר אקבל שכל ותבונה" אבל בשבילך כל יום הוא מחר. מתי תבין שגם ג'ינגאס חאן האמין שהחוק לצידו בעת שהתנפל על אדמות אסיה ואירופה והובס בסופו של דבר על ידי חזקים ממנו שקבעו חוקים חדשים.  (לת) הבחנה ברורה ומשפטית
    • 10:59
    • 29.04.12

12 מלכתחילה לא היה צריך העליון לדון בעניין הזה שהוא מדיני: האם יוכל העליון מתי שהוא להורות על הפסקת ההכנה לתקוף את איראן - למשל? להורות על הפסקת ייצור מקלע ולצייד את צה"ל רק ברובים? כי מקלע הורג מהר יותר והרבה יותר - לא? צריך להבין כי נושא השטחים הוא מדיני. יש ציבור גדול הרואה את יו"ש כמולדת ואם בשוגג בנו כמה בתים על אדמה פרטית יכול אותו ערבי או לקבל כסף תמורת מגרשו או מגרש חלופי וגם פיצויים בשל הנזקים, אבל להרוס? מי מרוויח מזה? אותו ערבי מה ירוויח שיהרסו את הבית, האם הוא יקבל רשות לבנות בית בגבעת האולפנא? אז מה התוחלת? להרגיז? הרי אם יהרסו את הבית המגרש הזה יעמוד ריק לנצח. מי שאומר כי כך ייעשה צדק הוא טיפש או רשע.  (לת) אלי מייזליש
  • 08:04
  • 29.04.12

  •   אז במה העליון (בשבתו כבית הדין הגבוה לצדק) כן יכול לדון? הרי לשיטתך, כל פעולה של הממשלה (אם זו ממשלת ימין, כמובן) היא מחוץ לתחום שלו.  (לת) בארשבעי
    • 10:34
    • 29.04.12

13 הפושעים הם לא רק ממשלות ישראל ובמיוחד זו המכהנת היום אלא כל אותם חיילים וקצינים מסמר חלוד
  • 08:08
  • 29.04.12

המשרתים בשטחים הכבושים שהם פושעי מלחמה.

14 לא לקנות תוצרת סורית של מי שאינו דובר ארמית. עקבי
  • 09:31
  • 29.04.12

דוברי הערבית הם פולשים זרים לסוריה.

15 מה לעשות, זה הפרצוף של אבדן דרך של מדינה. החורבן יבוא מבפנים.  (לת) אנונימוס בע"מ
  • 09:59
  • 29.04.12

16 העיר כרמיאל כולה נבנתה על קרקע ערבית שהופקעה...אז למה שלא נהרוס את כרמיאל?  (לת) אוי הצביעות
  • 10:07
  • 29.04.12

17 בית המשפט בישראל פסק שלערבים מותר לגור בישוב היהודי רקפת, אבל שליהודים אסור לערוך הפגנה באום-אל-פאחם  (לת) ואידך זיל גמור
  • 10:08
  • 29.04.12

18 עם יועץ מישפטי וחבורת פרקליטים מזדנבת כזו מדינת ישראל לא תגיע רחוק. לאן נאלמים כל החכמים כשצריך אותם בפרונט של הצדק.  (לת) הבחנה נוספת
  • 11:01
  • 29.04.12

19 לא להאמין שהיועמ"ש פועל כעו"ד של הממשלה במקום כנציג החוק  (לת) נגה
  • 11:11
  • 29.04.12

20 אסור לאפשר לממשלה את המהלך התקדימי הזה  (לת) איה
  • 11:11
  • 29.04.12

21 מי שרוצה להבין טוב יותר - שייכנס לקישור להמצורף לפוסט של עידן לנדו - מאיר עיניים ריקי, דתל"שית ברוך השם
  • 11:25
  • 29.04.12

http://idanlandau.com/2012/04/27/legalize-illegal-outposts/

22 שמענו כבר על הציות השמאלני להחטות בית המשפט העליון בקשר לשכונת שמעון הצדיק אותה מכנים בשמאל "שייח' ג'ראח".  (לת) די לצביעות
  • 11:40
  • 29.04.12

23 אם הקרקע תופקע, ובעליה יקבל כפיצוי תמורתה כמה מיליוני דולרים (שזה פי 100 משווי הקרקע), מי יתייחס לטיעוני "הגזל" של המיליונר הטרי?  (לת) אסור לשדוד, מותר לפצות
  • 13:00
  • 29.04.12

24 בקרוב תשאר במדינת ישראל רק רשות אחת, שתחוקק, תבצע וגם תשפוט את עצמה אור לנו
  • 13:30
  • 29.04.12

מאוחר מדי. בקרוב תאשר הכנסת את החוק המאפשר לה לבטל פסילה של חוקים לא חוקתיים בבית המשפט העליון ובית המשפט העליון יהפוך ממגדלור הצדק האחרון של מדינת ישראל לערכאת בירור בסכסוכי שכנים בבניין, שריד מגוחך למוסד מפואר שהיה מופת להפרדת הרשויות. בישראל תיווצר רשות אחת שהיא גם המחוקקת, גם המבצעת וגם מבקרת ושופטת את עצמה. והלכה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

25 או-טו-טו וחונטת החוק הופכת לימנונית טהורה, ואז ומיגרון תכפיל את עצמה, גם לא יהרסו את הבתים קיימים, וגם יבנו בתים חדשים. פעם היו מתנחלים תמימים, שומרי חוק, "השומר הצעיר" ו"הנוער העובד", שתי תנועות אלו במסגרת הנח"ל, היוו את עיקר כיבוש האדמות בשטחים הכבושים, יהודה, שומרון, רצועת עזה, הגולן, סיני, בקעה הירדן. כל זאת היה במשך העשור מהכיבוש המשחית ב-67 ועד המהפך ב-77, מפלגת העבודה הייתה אז בשילטון, והיא עסקה במרץ ביישוב השטחים הכבושים. שימון פרס, הקים את אריאל וקדומים. משה דיין, הקים את ימית וגוש קטיף. יגאל אלון, הקים את קרית-ארבע ואת ישובי הבקעה, יצחק רבין, הקים את ישובי עוטף ירושלים. וכו.. וכו.. למעשה אלמלא הפעילות ההתישבותית של השמאל דאז, הרי כל הישובים כיום ביו"ש ובגולן, ואלה שהיו בסיני ובעזה, היו נראים כמו המאחזים הדפקטים של נוער הגבעות. אגב, בין 48 ל-67, השמאל שהיה בלעדית בשילטון, התנחל במרץ רב בכל הישובים והכפרים הערביים, שמהם הוא עצמו גירש את תושביהן, כמה מאות ישובים וכפרים, וכ-מיליון ערבים מטרונספרים, אבל מה לעשות, ומפלגות הסמול קבורות עמוק עמוק באדמה, מתחת לאלפי "קורבנות השלום",  (לת) כן, הדמוקרטיה היא שיטת מימשל מאד אכזרית, ומענישה את קשות את הפוליטיקאים שסרחו סמולנית.
  • 14:10
  • 29.04.12