המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ציפי לבני: שלום ולהתראות

ציפי לבני הודיעה אתמול ליו"ר הכנסת על פרישתה מהכנסת; זו הודעה מצערת. הזירה הפוליטית בישראל לא משופעת באישים הדבקים בעקרונותיהם. לבני היתה כזאת. יש לקוות שכדבריה, היא אכן לא תחדול מפעילות ציבורית. לבני פורשת לאחר שיריבה המר, שאול מופז, ניצח אותה בפריימריס. אפשר להבין ללבה. היא הרי לא הסתירה את דעתה השלילית על מי שהוא כעת ראש המפלגה. בכך, לבני נוקטת עמדה עקרונית ומפגינה יושרה. בפעם הקודמת שעשתה כן, כאשר התנגדה להצטרף לממשלת הימין-דתיים של בנימין נתניהו, ספגה, שלא בצדק, מטחי ביקורת. צריך לקוות שפרישתה עכשיו תעורר תגובות אחרות.

היא השכילה להפוך את מפלגתה, קדימה, למפלגה הגדולה בישראל, אולם לא השכילה להפכה לאופוזיציה לוחמת, והיא עצמה נחלה כישלון חרוץ במילוי התפקיד החיוני של ראש האופוזיציה במדינת ישראל. בכך הפקירה את הזירה הפוליטית בלא כל אלטרנטיבה רצינית ומשמעותית. על כך, בין היתר, נענשה בתבוסתה למופז.

לבני חדורת אמונה באפשרות להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים. גם בכך היא נהפכה לזן נדיר במקומותינו: אין עוד הרבה פוליטיקאים ישראלים ששותפים לאמונתה. תפקידה עכשיו הוא לא לוותר ולא להניח את מה שנהפך לדגלה העיקרי. צריך לקוות שתמצא את המסגרת הנאותה להמשיך במאבקה להשגת הסדר שלום, בניגוד לרוח התקופה שלא מאמינה בו עוד.

לפחות כרגע לא נראה שהבחירות הקרבות יביאו לשינוי מהותי בפניה של הפוליטיקה הישראלית. זו תמשיך לדשדש במקום, להחמיץ הזדמנויות גורליות ולבזבז זמן יקר. במצב עניינים שכזה, המשך נוכחותה של לבני חיוני מאין כמותו. גם אם פרשה מהכנסת הנוכחית, עליה להמשיך למלא תפקיד ציבורי משמעותי, אם בכנסת הבאה ואם במסגרת אחרת - אם בקדימה ואם במפלגה אחרת. לכן צריך לומר היום ללבני: שלום ו(כן) להתראות.

חושבים שלבני עשתה את הצעד הנכון? דברו על זה בפייסבוק




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא הצבעתי עבור לבני אך אני מעריך אותה וביחוד על סירובה להיכנע לדתיים למרות שבכך היא הפסידה את ראשות הממשלה  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:34
  • 02.05.12

  •   לא נכון! החרדים כבר אישרו שהיא הציעה להם יותר כסף מהליכוד. הם לא רצו אותה בגלל תמיכתה בתוכנית המופקרת של אולמרט לחלוקת ירושלים זאב
    • 13:27
    • 02.05.12

    לא נכון! החרדים כבר אישרו שהיא הציעה להם יותר כסף מהליכוד. הם לא רצו אותה בגלל תמיכתה בתוכנית המופקרת של אולמרט לחלוקת ירושלים

  •   כן נכון  (לת) ביבי הציע להם יותר
    • 17:26
    • 02.05.12

  •   נכון. לבני הציעה לשס 2 מיליארד, אבל הם לא רצו בה כראש ממשלה.  (לת) שסון
    • 20:30
    • 02.05.12

  •   תגיד, אתה מצפה מהחרדים להגיד משהו אחר? רומן
    • 22:03
    • 02.05.12

    האם עולה בדעתך שהחרדים יגידו אחרת, הם רוצים לשכנע אותך, לצרוב בתודעתך, שכולם יתנו להם את מה שהם רוצים...

    בכך הם רוצים להכשיר את הקרקע לכל הפוליטיקאים באשר הם, שלא יהיה מחיר ציבורי לזה שיתנו להם את מה שהם רוצים,כי "כולם נותנים", מזכיר תירוץ של ילדה קטנה שרוצה צעצוע אופנתי נחשק, מה לא?

02 על רקע אישיותה של ציפי לבני מתבלט הפוליטיקאי הממוצע הישראלי: הצבוע, החנפן, בעל אידיאולוגית הזיקית , הרואה במדינה תרנגולת שמטילה לו ביצי זהב. ברם חסרונה של ציפי התבטא בעצלנותה בעוד שמופז חרוץ ודבק במשימותיו. לא נורא שמופז הוא קצת טמבל. הוא ממשיך בכך המסורת של גנרלים שמשרתים ושרתו בממשלה, שמוחם אומנם קטן אבל יצרם, לכוח ולתאוות שלטון, גדול.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:38
  • 02.05.12

  •   מוחו של מופז קטן? מה זה השטויות וההשמצות האלה?  (לת) הא?
    • 20:32
    • 02.05.12

  •   לבני היא עדיין האישיות הפוליטית שהכי אפשר לשאת אליה עיניים. עניינית, ישרת דרך וממוקדת. קדימה לגמרי קטנה עליה. הגיע הזמן שתפנה לדרך חדשה ולמסגרת שתכבד את עקרונותיה ואיכויותיה. קדימה בטח לא כזאת. בהצלחה ללבני בהמשך! אני איתך  (לת) תומר
    • 22:33
    • 03.05.12

  •   תומר? תאמר לי תומר: יש קשר בין שטויותיך לבין המציאות?  (לת) גיחי
    • 06:30
    • 04.05.12

03 לבני לא אשמה, רק פוליטיקאית לא טובה לבן
  • 06:56
  • 02.05.12

הרי היא היתה אמורה להחליף את אולמרט, רק ענין פרוצדורלי, אבל ברק ושס עבדו עליה וסחטו אותה בשביל להגיע לבחירות. בבחירות גוש הימין ניצח. אבל קדימה וברק לא קיבלו את התוצאות. כך ברק נכנס לממשלה בניגוד להבטחות, ובקדימה לא סלחו לה לעולם, מופז והשאר, על ההליכה לאופוזיציה, למרות שהביאה הרבה מנדטים.

נכון כראש אופוזיציה לא עשתה מה שפעם היה נהוג לעשות, מה שפרס ורבין עשו, מה שביבי עשה, מה שבגין עשה. אבל כבר שנים שאין פה אופוזיציה. האחריות היא של כל קדימה שהתנהגה כאילו היא רק תכף תחזור לשלטון אוטוטו. וממילא רעיונית קדימה בלי קשר ללבני לא יכולה להוות אופוזיציה לשום דבר.

האשמה היחידה שלה היא שלא הצליחה לגבש מאחוריה כוח פוליטי פנימי, וכך מופז שתכנן לתפוס מקומה 3 שנים הצליח.

04 להחמיץ הזדמנויות גורליות ??? David
  • 06:59
  • 02.05.12

Such as what

05 הילל בן שחר האזרח ק'
  • 07:06
  • 02.05.12

שורה ארוכה של "נסיכים" מבית היוצר של הימין בישראל הציגו עצמם לפני הבוחר וביקשו את אמונו והם כשלו זה אחר זה.

06 ציפי כשלה בכל אשר עשתה או נכון יותר, ניסתה לעשות, במפלגתה בזו לה עוד מלפני אולמרט רק שמכיוון שהיא בשמאל, אתם נוהגים בה בעדינות, לו ביבי היה נכשל כמוה או אפילו חצי ממנה, הרי ראינו את ההשתלחויות בו גם כשהוא מצליח מאד... ואף אחד לא באמת מתגעגע אליה, זה סתם קשקוש, גם אם מופז הוא לא משהו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:35
  • 02.05.12

07 אנשים ישרים לא יכולים לשרוד בשיטה הפוליטית בישראל. זו זירת פשע.  (לת) למען האמת
  • 07:43
  • 02.05.12

08 עם מאמר כזה ב"הארץ", אני מבין שגם ליבני בדרך אל השמאל הקיצוני...  (לת) שחר
  • 07:48
  • 02.05.12

  •   היא שם כבר שנים, שחר. הטירוף שנדרש מאדם הרואה את המצב בדרום ובצפון וטוען שיש לייצר מצב דומה במרכז הארץ, הוא בלתי נתפס. זו אפילו לא קיצוניות - זו פשוט משאלת מוות. תודה לאל שמדובר במיעוט קטן, שרלטן ומושחת ותו לא.  (לת) יוסי
    • 11:57
    • 02.05.12

  •   שמכיל משהו כמו 45 אחוז מאוכלוסיית המדינה עידו
    • 00:01
    • 03.05.12

    העבודה + קדימה + מר"צ + חד"ש + בלד + רע"מ-תע"ל = 56 מנדטים בבחירות הקודמות. (לפני שברק החליט לפרוש מהעבודה ביחד עם עוד 4 ח"כים)

09 תל אביב חוה
  • 07:49
  • 02.05.12

כולם באים אליה בטענות שלא הנהיגה אופוזיציה לוחמת. כיצד היא יכלה לעשות זאת כאשר במפלגתה חלק ניהלו משא ומתן כדי להצטרף לליכוד חלק יצאו עם הצעות לחוקים שאינם ברוח המפלגה. ומופז ששם לה מקלות בגלגלים מהיום הראשון. לא נתנו לה להנהיג את האופוזיציה כפי שהיא רצתה.
צר לי מאד שהיא עזבה את הכנסת. אך אני יכולה להבין אותה. הצבעתי קדימה בגלל ליבני ואמשיך להצביע לכל מפלגה שבה תהיה לבני.

10 'לבני חדורת אמונה באפשרות להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים...' נו באמת ? אחרי שנה של ברבורים עם אבו-עאלה שהוליך אותה באף ודאג למפות את הויתורים שלה לעומת חיוכים בשפע שנתן לה, אתם עדיין מדברים על 'הסדר שלום' עם החבורה הזו ? אפילו האדמו"ר החדש שלכם אולמרט שויתר על הכל - לא קיבל צלצול חוזר מה-'מתון' אבו-מאזן. אח"כ מדברים על החרדים שהם ...פנטים ?  (לת) אבי.ש
  • 08:05
  • 02.05.12

11 כל מילה בסלע. בעיקר רעיון ההחמצה שאופייני ללבני. מעבר לכל תכונותיה הטובות, היא אינה מנהיגה באופיה. ולגבי השלום, גם שם נשארה תחושה חזקה של החמצה. יותר מדי דיבורים והצהרות, פחות מדי מעשים, כשהמושכות היו בידיה. מגיע לישראל מנהיג שיודע להוביל לשלום,לדמוקרטיה ולרווחה. בינתיים אין אחד כזה באופק  (לת) שומר חוק
  • 08:12
  • 02.05.12

12 הפכה את קדימה למפלגה הגדולה? אלכס
  • 08:14
  • 02.05.12

מישהו כאן טועה. בבחירות ב-28 מרס 2006 היו לקדימה ברשות אולמרט 29 מנדטים והיא היתה המפלגה הגדולה שגם הקימה ממשלה.

13 אכן כן. לבני היא זן נדיר. כנראה שרוב הציבור עדיין לא מוכן לכך. וחבל.  (לת) יואל
  • 08:43
  • 02.05.12

14 כתבה מוזרה בלשון המעטה. ליבני השלתה את בוחריה באפס מעשיה. יעלה
  • 08:45
  • 02.05.12

ליבני לא עשתה דבר באופוזיציה. בכל הנקודות הקריטיות היא תמכה בליכוד. כמו ביבי היא דיברה על הסיסמה "שתי מדינות לשני עמים" ללא כל מאמץ אמיתי לכיוון הזה.

היא איכזבה את בוחריה מימין ומשמאל.

עדיף שתחזור לעריכת דין אולי בזה תצליח יותר.

15 העובדות קצת אחרות, מה יש לעשות יובל
  • 09:18
  • 02.05.12

ליצמן הצהיר שהיא הציעה להם יותר מאשר ביבי נתן להם בפועל. אתם פשוט משועבדים לאמירות הנבובות שלה על כך שהיא לא מכרה את המדינה לחרדים.

מכל מקום, האם הייתם אומרים "כן להתראות" לו הייתה אומרת שהיא לא מכרה את המדינה לערבים? או שמא דברי נאצה על חרדים הוא דבר לגיטימי וכשר?

16 עוד פנטזיה של הארץ, שהתנפצה HMJE
  • 09:23
  • 02.05.12

לבני הועדפה ע"י "הארץ" שתמך נמרצות בבחירתה רקבגלל האג'נדה הפוליטית שלה ולמרות שהרקורד שלה לא הראה הצטיינות כלשהי במילוי תפקידיה הקודמים. כל עוד לבני דגלה במו"מ עם הפלשתינאים ל"הארץ" גם לא היה איכפת שעברינים מורשעים סבבו את לבני: הנגבי, רמון, עומרי שרון ונחקרים כמו שחורי, לחיאני ואחרים.

האם יש סכנה ש"הארץ" יפנים וילמד משגיאותיו?

17 מה זה משנה מה העובדות? בואו נמשיך בקמפיין! ערן
  • 09:28
  • 02.05.12

מה הופך את ציפי ליבני לבעלת יושרה? העובדה שמשיקולי אגו טהורים לא הצטרפה לממשלת הליכוד ובכך נתנה כוח רב לש"ס וישראל ביתנו?
העובדה שמשיקולי אגו טהורים לא היתה מוכנה להיות בקדימה אם היא לא המנהיגה?
העובדה שהיא ניהלה את המפלגה בחוסר שקיפות ועם חשדות לאי תקינויות שהיא לא נתנה לאנשי מפלגתה לבדוק?

כמו כן - ליבני לא הביאה את קדימה להיות המפלגה הגדולה בישראל, זה קרה עוד מהאינרציה של שרון. אולמרט ולבני הם מנהיגים חלולים שלא יכלו לסחוף אחריהם את ההמונים, וחיו מהתנופה "קדימה" של הבולדוזר אריק שרון ומעשי הנכלולים שלו.

לבני הייתה שרת חוץ לא טובה, ראש אופוזיציה ילדותית וחסרת חשיבות ולמעשה אין הישג אחד שיא יכולה לרשום לעצמה בחיים הפוליטיים, חוץ מלקבל תפקידים.

אתם יכולים להמשיך לזמר כמה שאתם רוצים, אבל מנהיג נמדד בתוצאות ולה פשוט אין.

  •   לבני ילדותית ופנטזיונרית באישיותה, יהירה ועם עודף אגו. היא לא פרגמטית בשום צורה ואופן. די בזה כדי להבין שהיא לא מתאימה להיות מנהיגה ומובילה.  (לת) לא כל אחד מתאים להיות מנהיג!
    • 10:41
    • 02.05.12

  •   אתה צודק שדוקא נדרש נכלולי כשרון, שנפסל מלכהן כשר אחרי אחריותו לטבח, כדי לגרוף המון מצביעים בעם החכם והנבחר שלנו. ליבני אפילו איננה כזאת, היא סתם דמות חסרת צבע ומשקל, וטוב שתעלם מהחיים הציבוריים.  (לת) עצבני
    • 12:44
    • 02.05.12

18 אוי תקשורת מסכנה שמקוננת על עזיבת לבני שלא תרמה מאומה בשום תחום, המשיכו לקונן על הכלום  (לת) אזרח
  • 09:55
  • 02.05.12

19 "המשך נוכחותה של לבני חיוני מאין כמותו" חוני המעגל
  • 09:58
  • 02.05.12

חיוני מאין כמותו? לא נסחפתם קצת? לכו למילון והסתכלו בערך "חיוני".

20 ציפי לבני חדורת אמונה? סליחה. זה לא מספיק. 'חדורת אמונה' כדי להגיע ל[הסדר] שלום עם הפלסטינים - זאת פרשנות של עיתונאי. הגברת הנ"ל מעולם לא אמרה משפט כזה או דומה לו. תראה לי הקלטה. הרצון הסזיפי של עיתונאים לפרשן מדינאים בהתאם לדעתם הוא פשוט מגוחך. בניגוד לחוכמתה הפוליטית שהיא גמדית, יש לה משהו אחר שמושך מצביעים ואוהדים; היא גבוהה וספורטיבית, גם בלונדינית, ובניגוד לגב' יחימוביץ או דליה איציק או מירי רגב או חוטובלי או בוגי יעלון היא יודעת לרקוד .  (לת) אלי מייזליש
  • 10:04
  • 02.05.12

  •   היא לא בלונדינית טבעית.  (לת) סתם צבועה!
    • 20:36
    • 02.05.12

  •   מה הענין שליימזליש? כואב לך שזה מה שיצא מבתו של איתן ליבני? היא דווקא אמרה זאת ועוד איך. הצרה היא שהיא לא היתה מסוגלת לעבור מדיבורים למעשים. אין ספק שבלדבר ביבי עולה עליה - גם בקיצוניות ימנית הוא עולה עליה - והרי אצלכם זה מה שקובע לא? סיסמת בית"ר האמיתית: מה יותר פשיסט - יותר טוב...  (לת) ערן ארגוב
    • 21:04
    • 02.05.12

21 ההשג הגדול ביותר של ציפי ליבני הוא חיסול, כמעט, של השמאל בישראל היא חבטה במר"צ וברק הכה את העבודה
  • 10:14
  • 02.05.12

בסיעת קדימה בכנסת יושבים לא מעט פאשיסטים וכך הסיעה לא הוותה באמת אופוזיציה לממשלה הגזענית שניסתה לדרס ולהשמיד כל קול שמתנגד למדיניותה

  •   מי שחסל את השמאל הוא השמאל בעצמו שמאלן
    • 10:48
    • 02.05.12

    לו היה נלחם קודם כל בשמאל הקיצוני,זה שאנו קוראים ושומעים אותו יום יום, זה שהשתלט על בג"ץ ופעל דרך עמותות מפוקפקות ובמימון ממשלות זרות, אז היה יכול לבא בידים נקיות אל הצבור ולומר את עמדותיו הפוליטיות. מה שהתברר לצבור הוא שבשמאל כמו שהיה בעבר הקומוניסטי, לא מבקרים את מי ששיך למחנה.

22 הוא אמנם הצהיר שבמפלגתו לא יהיו פוליטיקאים, אבל הוא גם אמר שהוא בעד גיוס חרדים...וכשם שדחה את גיוס החרדים ב-5 שנים..כך יוכל לקבוע שרק עוד 5 שנים לא יקבל פוליטיקאים למפלגתו החדשה....  (לת) מה הבעיה שתלך עם לפיד
  • 10:43
  • 02.05.12

23 מופז? נראה לכם? הוא הרי לא בן השבט... מר"צ? דוקא נחמדים, אבל הגלאון הזו רוצה לבטל את חוק האזרחות, ואנחנו כידוע רוצים נסיגה כדי שיהיו פה פחות ערבים ולא יותר. עבודה? יחימוביץ' הזו יכולה עוד לדאוג לדיור בר השגה לכולם, מה שיוריד את ערך הדירות שלנו. לפיד? הוא כבר הצהיר שיצטרף לממשלה הבאה של ביבי...אז שנצביע בעקיפין לביבי? עמצאות? לברק? נראה לכם... כל השאר הן מפלגות של ימנים/דתיים/חרדים/ערבים או רוסים...אוף...אין למי להצביע...  (לת) הלבטים של מצביעי השבט הלבן, למי לעזאזל להצביע?
  • 10:51
  • 02.05.12

24 לבני היא אישה חכמה שאסור לה בתכלית האיסור להתחבר למדרון של יהיר לפיד  (לת) הבחנה ברורה
  • 12:10
  • 02.05.12

25 פוליטיקאי צריך להמדד לפי היחס בין מה שהבטיח לפני הבחירות, לבין מה שבוצע בפועל אחריהן. לפי מדד זה, ציפי ליבני השיגה ציון 0, וטוב לכולם שהיא הולכת הביתה  (לת) עצבני
  • 12:37
  • 02.05.12

26 שלום ולא להתראות למנהיגת מפלגת המושחתים שכמו שמבקר המדינה ותוכנית המקור גילו ש בהנהגתה נגנבו מיליונים של כספי מימון המפלגה והועברו לכיסי בכירי המפלגה ושאר מקורבים כגזבר, כשהיא לא שומעת ולא רואה כביכול סמי
  • 13:32
  • 02.05.12

שלום ולא להתראות למנהיגת מפלגת המושחתים שכמו שמבקר המדינה ותוכנית המקור גילו ש בהנהגתה נגנבו מיליונים של כספי מימון המפלגה והועברו לכיסי בכירי המפלגה ושאר מקורבים כגזבר, כשהיא לא שומעת ולא רואה כביכול

27 כמה הגיגים (למי שיש קצת זמן פנוי) על "אישים הדבקים בעקרונותיהם". דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 13:49
  • 02.05.12

במשך שנים היתה לבני במחנהו של שרון בליכוד. גם בקרב אנשי הליכוד נחשב אריאל שרון לימני הקיצוני ביותר, החישוקאי הנחוש ביותר לראשי הממשלה הפשרנים.
לבני היתה במחנהו של שרון גם כשהוא בחר, כמנהיג האופוזיציה, לעלות להר הבית כדי להפגין רוח לאומית. היא התרוצצה בבחירות בכל חוגי הבית שמטה הבחירות שיבץ אותה, ודברה על האיוולת שברעיונות השמאל של "שטחים תמורת שלום". היא היתה איתו כשדחה את הצעתו של מצנע לצרף את מפלגת העבודה לממשלה תמורת פינוי נצרים בלבד, שהרי, כפי שענה שרון למצנע "דין נצרים כדין תל אביב". אלא שביום ששרון החליט להפוך את עורו מזאב טורף לגדי תמים, התחיל לדבר פתאום על הצורך בסיום הכיבוש והודיע על פנוי חד צדדי של רצועת עזה וגוש קטיף היא גילתה שהיא בעצם כבר לא כל כך ארץ ישראל השלימה. היא בכלל מתונה ושוחרת שלום. אמנם אתמול רעיון "שטחים תמורת שלום" היה רעיון רע, אבל אתמול היה אתמול, והיום זה היום. היום אפשר בהחלט לדון ברעיון של שטחים תמורת כלום. לא, אין שום דרישה מהפלסטינים בתמורה לנסיגה מעזה.
איך נומקה אז הלוליינות האידאולוגית:
א. היציאה מעזה תשפר דרמאטית את מצבנו הבטחוני. ההנהגה הפלסטינית היא שתדאג לעצירת הטרור והקסאמים.
ב. פנוי הרצועה גם ישפר את מצבנו המדיני לאין הכר. בכל עימות עתידי העולם יתייצב לצידנו.

ברטרוספקטיבה של זמן, ניתן להעריך היום טוב יותר את יכולות החיזוי הגיאו-פוליטיות של מנהיגת קדימה לשעבר.

לית מאן דפליג שהסיבה האמיתית לשנוי הפוליטי הקיצוני בעמדתה של לבני נבעה מכך שלבני "הימרה על הסוס" הפוליטי של מחנה שרון, לכן היא איתו לטוב ולרע, ואם שרון שינה את טעמו, אז גם היא בעקבותיו. שרון הוליך שולל את מיטב בוחריו, אנשי גוש אמונים וההתנחלויות, והיא, בלא להניד עפעף, צעדה עימו. תושבי גוש קטיף גילו שכשהם יצאו לרחובות הערים, או התרוצצו מבית לבית על מנת לגייס מצביעים להבטיח את בחירתו של אריאל שרון לתפקיד ראש הממשלה, הם התגייסו, למעשה, לקדם את בחירתו של האיש שיפנה להם עורף ויעקור אותם מבתיהם.

האם יש מי שיצדיק יחס כזה של מנהיג לבוחריו?
כן!
אפלטון, מייסד הזרם האיזוטרי בפילוסופיה היוונית, סבר ששקיפות מוחלטת של עקרונות הממשל מאיימת על תפקודה התקין של החברה:
"נמצא שאם נאה הדבר למי שהוא, הרי שלמושלי המדינה נאה לשקר לתועלתה של המדינה, בשל אויביה או אזרחיה, וכל השאר אסור להם שיגעו במעין זה"(מתוך "המדינה").

הוא מביא דוגמא לשקר מותר. למשל, במקרה שבו המנהיג גורם לחייליו להאמין שאימם יולדתם היא אמא אדמה, ולא האם שגידלה אותם, וכך הם יוצאים לקרב חדורי אמונה שבשעה שהם נלחמים על אדמתם הם עושים זאת עבור אימם.
אפלטון משווה את השקר שמספק המנהיג לעם לסמי המרפא שמספק הרופא לחולה. השקר הוא המרפא. וכך מתקיים הפרדוקס, שההנהגה במדינה האידיאלית של אפלטון תהיה נתונה בידי הפילוסופים, שהם רודפי אמת בטבעם, אבל נזקקים באופן תמידי לשקרים לצורך הנהגת המדינה.
במשל המערה מדמה אפלטון את המוני העם לשבויים המצויים במערה מאז ילדותם, כבולים כשגבם אל מקור האור, וסבורים שההשתקפות והצללים אותם הם רואים על קירות המערה היא המציאות עצמה. וכאשר שבוי כלשהו מצליח להשתחרר, לצאת החוצה, ואז לחזור ולתאר בפניהם את העולם האמיתי הם כועסים מאד והורגים אותו, בשל התאורים הנראים להם שקריים.
השבוי שיצא החוצה וראה את האמת הוא, אליבא דאפלטון, המנהיג-הפילוסוף, אך עדיף שלא יביא בפני חבריו את אותה האמת, שכן אין בהם את היכולות להבין את דבריו.
אפלטון ממשיך ומערער את היסודות של רעיון הדמוקרטיה, רעיון המקנה לכל אזרח את הזכות להביע את דעתו ולהשפיע על דרכה של המדינה, וממשיל את המוני העם למלחי אוניה שעושים הפיכה נגד הקברניט ורוצים להוליך את האוניה לפי שיקול דעתם, מבלי להבין דבר בניווט וספנות.

ובכן, יש הגות פילוסופית כזו!
אבל אנו, לא מפיו של אפלטון חיים, ולא ממעיין תורתו אנו מרווים את צמאוננו.
אנו מצפים ממנהיגינו לכבד את דעתנו ולדבר אלינו אמת.

האם היום משנתה של לבני חדה וברורה?
תלוי בפני מי היא מדברת. כשצריך, היא מנפנפת באידאולוגיה שספגה בבית אבא, וכשצריך, מניפים את הדגל של הצורך בפיוס והסדר של שלום.
לבני, שמלגלגת על "יד ימין ויד שמאל", נמצאת בדיוק באותו המצב כמו נתניהו. לשניהם יש קורטוב של אידאולוגיה ומנה גדושה של אופורטוניזם. שניהם נקיים במישור האישי, אבל מוכתמים במישור הפוליטי.
היא לא גרועה ממנו, אבל גם לא טובה ממנו.
לא מדינאית דגולה. פוליטיקאית!

  •   תגובה מאלפת- ההיתי שם. אלי
    • 19:44
    • 02.05.12

    כחבר פעיל בליכוד ובליכוד בהסתדרות באתי במגעים עם ציפי לבני והצבעתי בעדה בפריימריס בהם קיימה אספות משותפות עם יעקב שמאי ואריק שרון. ציפי פשוט הלכה עם שרון, וכששרון שינה טעמו משיקוליו, היא הלכה בעקבותיו, ולטעמי משיקולים אופורטוניסטיים בלבד.

  •   דן לב פועם. יפה לך! כל מילה......!!!  (לת) תודה על ההשקעה!
    • 20:44
    • 02.05.12

28 זה צער היפותטי.ליבני לא הוכיחה עצמה כמנהיגה .מנהיגות קודם כל נבחנת באופוזיציה .היא הוכיחה חולשה ואוזלת יד ואי דבקות במטרה.  (לת) אז על מה בדיוק יש להצטער?
  • 13:56
  • 02.05.12

29 האם להיות צודק עקרוני ומפסיד עדיף על להיות חכם ולוחם מבפנים? לא בטוח שהיתה תבונה במעשיה.במבחן התוצאה יש הפסד בכל המערכות.מיסד קדימה שהשאיר אחריו נעליים ענקיות נהג לומר."קודם  (לת) אורנים קטן אחר כך אורנים גדול"
  • 14:00
  • 02.05.12

30 זה כנראה הופך לתופעה פוליטית אשכנזית, אם לא זכית בפריימריס וזכה מזרחי אתה עובר למפלגה אחרת, אבל התחיל בזה שימון הנשיא ליבנו לנשיאות
  • 16:54
  • 02.05.12

ועוד לא הצלחתי להבין מה בדיוק העקרונות של ליבני? להפריט כל מה שזז? זה עקרונות?

31 שמח שהמערכת קובעת בבירור ,שאכן לא ישתנה דבר. הממשלה היוצאת תכנס כעבור זמן מוסא קאראף
  • 18:50
  • 02.05.12

ושוב בכירי העיתון ימטירו עליה אש זלעפות. המערכת היא זאת המחמיצה מאות ואלפי קוראים בעמדותיה התואמות את האויב הפלסטיני המאיים להשמידנו.

32 ליבני חיים
  • 19:41
  • 02.05.12

אינני יודע מדוע "הארץ" בוחר לכנות את התפטרותה של הגברת ליבני "מצערת". היא בפוליטיקה, והיא הפסידה (שלא לומר נחלה מפלה) בבחירות במפלגתה. משכך, מקומה בחוץ. מה גם שגם לדעת "הארץ" היא כשלה כמנהיגת מפלגתה. יש רק לקוות שהתפטרותה תתרום עתה להגעתה לישראל סוף סוף של נורמה פוליטית מתוקנת זו : הפסדת -- התכבד ופנה את מקומך. שלום, ללא להתראות.

33 לבני מעלה בתפקידה זוהרה חדד
  • 19:43
  • 02.05.12

לבני מעלה בתפקידה,האימפוטנטיות שלה פגעה קשות בחברה,בימים קשים כ"כ של חקיקת חוקים גזעניים ואנטי דמוקרטיים,לאופיזציה יש תפקיד מכריע.
לבני ביקשה אמון מהציבור והפרה אותו, חוסר האחריות שלה ראוי לתגובה חריפה יותר מאשר זו שבכתבה.

34 ציפי,טעית...שלום ולא להתראות.. זראטוסטרא
  • 21:24
  • 02.05.12

נמאסו הבכיות התלונות והקינטורים שלך.השארי מחוץ לכנסת ועשי
לביתך.לבטח תהיי מאד מבוקשת כעו"ד.

35 ציפי כמו דן בני ויתר בנים של - "הנסיכים" לא הצליחו להיכנס לנעלי הוריהם  (לת) ראובן גרפיט
  • 22:09
  • 02.05.12

36 הארץ מצנזר תגובות לגיטימיות הקובלות על היחס המפנק שליבני זכתה לו עד לאחרונה ללא שום קבלות אמיתיות על עשייה או אפילו על דיבורים בעלי משמעות. העיתון הוביל קו מאוד תומך בליבני עד שהתאכזב ממנה ופנה לה עורף ועתה הוא מכה על חטא  (לת) המצונזר
  • 04:37
  • 03.05.12