המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מענה משטרתי לא מספק

בעיות משטרת ישראל נובעות מחולשת מערכת אכיפת החוק בכללה, וממחסור במשאבים לעומת עודף במשימות. זהו ההסבר הקבוע של המשטרה לאוזלת ידם של השוטרים לנוכח ההידרדרות בתחושת הביטחון של האזרחים בשכונותיהם ובכפריהם, מרחובות ודרום תל אביב ועד לכפר הנשיא וטובא-זנגריה. ההסבר הזה, המלווה לעתים בהכחשות ההופכות לאחר בירור נוסף להודאות, נכון רק בחלקו. כך גם הטענה המוכרת בדבר תרומתם של החינוך הלקוי והעונשים הקלים להגברת הכוחניות ולהגבלת ההרתעה. כאשר אזרחים נתקלים בהפרת חוק וסדר ואינם זוכים למענה מצד המשטרה, ההסלמה עלולה להיות הרת אסון.

לפי דו"ח של חברת מקינזי, שבדקה את עבודת המשטרה בחודשים האחרונים, הבעיה העיקרית נעוצה ביכולת המענה המוגבלת של התחנות המקומיות לקריאות נקודתיות. ב-20 השנים האחרונות הוכפל מספר התושבים ברוב הערים הגדולות, אך מספר השוטרים נותר כשהיה. האירוע הטרגי בבאר שבע בסוף השבוע, שבו נדקר למוות גדי ויכמן, אזרח שעמד על זכותו לשקט בשעות הלילה, מעיד כמה חמורה הבעיה. לפי גירסתה של משטרת באר שבע, באותו לילה שש ניידות בלבד נאלצו להגיב בעת ובעונה אחת לכמעט 50 קריאות, מהן שמונה קטטות ואירועים אלימים נוספים, ו-40 "הפרעות רעש". הניידת שהגיעה בחצות ורבע למוקד הרעש ליד ביתו של ויכמן לא מצאה דבר והמשיכה ליעד אחר, מועדון שנדרשה בו הפרדת כוחות בין מתקוטטים. לאחר כשעתיים התרחש למרגלות בית ויכמן אירוע רועש נוסף. וכשוויכמן ירד מביתו כדי לבקש מהנערים לשמור על שקט, הוא נדקר למוות.

גרסת המשטרה לאירוע הקטלני אינה משכנעת ואין בה כדי לתת מענה לתחושה של זילות החיים בישראל - מוות סתמי, מידי פושע או פרחח, יכול לארוב לכל גבר ואשה, נער וקשיש. זילות זו קשורה גם בזילות ההרתעה מפני שליפת סכין או שבירת בקבוק ודקירת קורבן. כל אדם יכול למצוא עצמו את במצבו של ויכמן.

Read this article in English: Insufficient response




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ביקורת כלשהי על פסק דין קרפ?... מודרניסט
  • 04:27
  • 07.05.12

כן, המשטרה מאוד תעזור, אם השופטים מרשיעים רק שניים בחבורת הלינץ, גם אותם רק בהריגה, ומניחה ליתר הרוצחים ופרוצותיהם לרקד אל החופש... סכין בכיס? שנה בכלא. דקירה? נסיון רצח. עשר שנים מינימום. הקרבן מת? ברור שזה רצח. מה, דיגדגת אותו בסכין? מאסר עולם ללא קציבת עונש. לא ברור לבתי המשפט? בקרוב תבהיר זאת הכנסת. חכו ותראו.

02 כמה קל לזרוק רפש במשטרה מירב
  • 05:13
  • 07.05.12

במיוחד לאור העובדות שהובאו כאן על ידי הכותב הלא מזוהה..
אם אין משאבים, אין כוח אדם ויש עשרות אירועים.. מה בדיוק מצפים מהשוטרים שיעשו? קסמים סטייל פוטר???

  •   הבהרה יפתח
    • 15:30
    • 07.05.12

    מירב, אני מציע לך לקרוא שוב את הכתבה. הטענות שמועלות על ידי הכותבים הם בדיוק הטענות שאת העלית. אין פה שום ביקורת על עבודת השוטרים, בדיוק להפך, במאמר נכתב שהשוטרים עזבו את הפארק בכדי לטפל באירוע אלים אחר.
    הטענה היא כלפי מקבלי ההחלטות שיש חוסר עצום בשוטרים ביחס לגידול באוכלוסיה וחוסר השקעה במשטרה.
    אגב, אני מבטיח לך שהשלב הבא הוא תגבור מאבטחים בפארקים עירוניים על ידי חברות אבטחה פרטיות עובדי קבלן עניים וחסרי אופק קידום.

03 שוטר מקוף לכל שכונה הוא פתרון חלקי לבטחון האזרחים. השוטר אזולאי
  • 05:26
  • 07.05.12

עבריינות הנוער היא מיקרוקוסמוס לעבריינות בחסות השלטון. שוטרי המקוף של המדינה לא ממלאים את תפקידם כראוי.

04 אין לי ספק, שיש לשוטרים עבודה קשה. אבל... Alex Toronto
  • 06:05
  • 07.05.12

מצד שני, כשסבתי ז"ל נפטרה באופן טבעי (מדובר על ב"ש), באו 2 ניידות ,6 שוטרים. משעמם לבד לא? 3 בלילה. עדיף ללכת להתבדר בבית שזה עתה ידע מוות.
הכי מגעיל היה שאח"כ הופיע על סף הדלת מוביל מתים. חצוף, קולני ותובעני. השוטרים סיפרו לו שיש עבודה- למה לא לקמבן קצת מהצד?
אבא שלי טוען ששוטרים הם עבריינים, רק מהצד הנכון של החוק.

05 להתחיל להסתובב עם נשק אזרחי. לירות בכל מי ששולף עליכם סכין  (לת) ניר
  • 06:16
  • 07.05.12

06 כל אחד יודע שאין מספיק שוטרים! ולמה שילמו למקנזי?
  • 06:38
  • 07.05.12

לא צריך את מקנזי בשביל לספר לנו את זה.

07 האלימות שורשיה במרכז הליכוד, ב"הם מפחדים" הזכור לרע, ברצח רבין, על הסכין
  • 06:52
  • 07.05.12

בצפצוף על החוק של המתנחלים, אז מה אנחנו רוצים משולי החברה שהפנימו את הקוד הישראלי?

08 הבאת הכותב את מקינזי- זו דוגמא אחת- למה המשטרה כפי שהיא. מקינזי הובאו לארץ כדי לטייח, בין אם בצבא, בחינוך- או בכל מקום אחר. זה בזיון מדרגה ראשונה. לתת לחברת שאינה ישראלית לבדוק אותנו. אבל הם- רק מסך עשן אחד. לא צריך מקינזי. התפרסמה בהארץ כתבה על מבקר המשטרה ומימצאים חמורים ביותר על אופי תפקודה- על השחיתות שבה, על סגירת תיקים, אז מקינזי צריך? ראוי שתראו את 2 הכתבות כדי שהקורא השפוי יוכל לראות מי מטייח. מקינזי כמובן. הם צריכים לספק את מי שמשלם להם את הונם, מכספינו כמובן. ובאותה הנשימה- המסך העיקרי הוא שנתנו לחתול לשמור על השמנת, למושחתי מולדובה ביתם.  (לת) שומר חוק
  • 07:10
  • 07.05.12

09 לולא המיליארדים שנקברו, ועדיין נקברים, בהתנחלויות היה אפשר להכפיל את מספר השוטרים  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:10
  • 07.05.12

10 אין מחסור במשאבים! מזקני השבט
  • 07:19
  • 07.05.12

עבר זמנו של התירוץ השדוף הזה - שספק אם היה נכון אי פעם. למשטרה משאבים סבירים ביותר (ויש אף יחידות הנהנות מעודף). הבעיה האמיתית, שאינה נוגעת כלל למשאבים או לשכר, היא כוח אדם שאיכותו דלה ואף ירודה - בכל התפקידים! זה מתחיל במערך הגיוס - שאין בו מיון של ממש - ונמשך בקורסים שרמתם נמוכה. בסופו של התהליך מוצא עצמו השוטר החדש בסביבת עבודה שאינה מעודדת חשיבה, יוזמה או גישה שירותית. כל היתר הן סיסמאות שווא המופרחות לאוויר ע"י "מערך" הדוברות.

  •   אבל מה לעשות שכוח-אדם ראוי "עולה כסף", וכך גם מערך גיוס ומיון, שאין לו הרבה מה לברור מבין מחוסרי הברירה שיסתפקו בשכר הזעום המוצע להם...! כי מי שמשלם בוטנים, מקבל קופים.  (לת) זלמן זה-מה-יש (והמצב במערכת המשפט יותר טוב?).
    • 16:24
    • 07.05.12

11 זה רק הסבר חלקי. האמת היא שגם אם יהיו כפול שוטרים הם לא יתנו מענה. כאשר בכל פעם ששוטר עוצר עברין מוגשת נגדו תלונה במח"ש קדומו נעצר בגלל זה ומשכורתו נפגעת, כאשר בכל פעם ששוטר נותן מכה מיותרת בטעות או בגלל שהוא בלחץ מעמידים אותו לדין פלילי וזורקים אותו מהמשטרה, כאשר השוטרים ראו שאחרי עמונה הכנסת חוקקה חוק שפטר את הפורעים מהעמדה לדין על תקיפת שוטרים וחילים אבל השוטרים שנשלחו ע"י המדינה הועמדו לדין, אחרי כל אלה השוטרים הבינו שעדיף לא להגיע לארוע שיש בו פוטנציאל אלימות כי אם הם יטפלו בארוע כפי שצריך הם יפגעו ואם הם "לא יספיקו להגיע" לא יקרה להם כלום. אם המדיה תמשיך להסית נגד שוטרים (וראה כתבתו של דב תמרי שהציג אדם שהורשע בתקיפת שוטר שאומלל שהשוטרים סתם היכו אותו) הסוף יהיה ששוטרים יאחרו תמיד לארועים כאלה ולא תהיה אפילו מעט ההגנה שיש לנו היום.  (לת) ע.ג.
  • 07:32
  • 07.05.12

12 ככל שיירע - כן ייטב: התערערות ביטחון הפנים תסייע בבחירות להעביר ממשלת זדון מן הארץ. ממשלת "רק לא ליכוד" תפרוס מצלמות על עמודי החשמל בערים, תשלח סיורי ז'נדרמים לגנים ולרחובות, תנהל מלחמת חורמה בסמים ובשתיית אלכוהול ותפעל לצמצום זרם הפליטים הזרים הכופים עלינו להתבצר בבתינו בשעות העלטה.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 08:11
  • 07.05.12

13 אין משטרה בישראל, נקודה, הסיבות רבות, אך התוצאה ברורה וקשה. אין מספיק שוטרים, מי שנמצא, אינו ברמה, השמאל יושב על השוטרים ולא מאפשר להם לעבוד, שולחים אותם למשימות פוליטיות כנגד המתנחלים, יש עליהם גם עול הבטחון, בתי המשפט אינם נותנים מענה לחומרת הפשיעה ועוד ועוד, השורה האחרונה, מי שמותקף ברחוב לא יכול להסתמך על המשטרה, היא לא תבוא. תשאלו איך אני יודע? פשוט מאד, הותקפתי ברחוב, אנשים צילצלו למוקד 100 כמה פעמים, עד היום הניידת לא הגיעה. אז בלמתי את התוקף ולא אירע לי, למזלי, דבר, אך לו הייתי שולח את התוקף לבית חולים, אותי היו עוצרים, כך, זה לא יכול להימשך. ועוד לא דיברתי על פריצות וגניבות, בבתים ורכבים, שהתיעוד במשטרה הוא רק לצורכי הביטוח. יש על כך בדיחה חבוטה על אחד שהתקשר למשטרה משך שעתיים שפורצים לביתו, גונבים הורסים, והשוטרים צחקו לו בפנים, בסוף נמאס לו, הרים טלפון למשטרה והודיע להם, "חברים, לא צריך יותר שתבואו, לקחתי אקדח ויריתי בארבעת הפורצים", אחרי שלוש דקות הגיעו הרבה ניידות למקום... וגם אני הייתי צוחק, לו לא היו הדברים במדינתי...  (לת) איצי'ק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:11
  • 07.05.12

14 ומה המסקנות מכל המלל הנ"ל? שצריך להוסיף שוטרים ומשאבים!!!! גלג
  • 08:37
  • 07.05.12

לכל רשויות האכיפה אגב, לא רק למשטרה. גם לפרקליטות, לרשות המיסים וכו' כי המצב בעייתי גם בתחומים אחרים. צריך בהדרגה להתאים את המשאבים לממוצע ב OECD ועד אז אל תצפו שיהיה כאן סדר!!!!!!!!!!!!

15 יש שוטרים, אנחנו חשופים. יש פחות שוטרים אנחנו קורבנות.  (לת) הבחנה
  • 08:40
  • 07.05.12

16 למשטרה שוטר על כל כ- 300 תושב קרוב לממוצע החציון ב OECD זאת לא בעיית כח אדם
  • 09:02
  • 07.05.12

עפ"י תיאור וניתוח הצעת תקציב המשרד לביטחון הפנים
לשנים 2011 ו 2012 קיימים 3.14 שוטרים לכל 1000 איש ... מקום טוב בין צרפת לאוסטרלייה

  •   נכון מאוד! מזקני השבט
    • 18:19
    • 07.05.12

    ראה תגובתי משעה 07:19. עיקר הבעיה אינו במספר השוטרים כי אם באיכותם. לפני 39 שנים המפכ"ל שאול רוזוליו, שהבין את הבעיה, עשה צעדים חשובים לשינוי. הגמדים שבאו אחריו עוותו לחלוטין את המהפך האירגוני החיובי שהוביל והחמירו את המצב.

17 שיטור בערים בלילות דיתה
  • 09:36
  • 07.05.12

כדאי היה לבדוק כמה שוטרים נמצאים במשמרת בכל לילה בערים השונות, וכמה ניידות מסיירות בערים בהשוואה למשמרות היום. אני בטוחה שיתגלו ממצאים מעניינים מאד, ויהיה ברור למה המשטרה אינה יכולה לתת מענה ראוי לבעיות המתעוררות בלילה!

18 הבעיה נובעת מגישה כלל עולמית פוסט-מודרנית שמאלנית של העדר ענישה אזרח העולם
  • 09:45
  • 07.05.12

ענישה זה לא דבר יפה.
אם היה בנמצא תרופה ההופכת אנס או אדם אלים לנורמטיבי הייתי מחליף את בתי הכלא במתן תרופה זו.
הבעיה היא שאין בנמצא כלי מסוג זה.
הבעיה היא שמערכת המשפט נגועה בהיבריס, בגאווה של העולם המערבי,
שכביכול אנו כל כך נאורים, שאפשר לפתור בעיות פשע בדרכים אלגנטיות.
ובכן, המציאות מראה אחרת.
מה לעשות, אנחנו די פרימיטיבים,
חיים כאן כמה עשרות אלפי שנים בסך הכל,
ולמרות שיש לנו רצון לחשוב שאנו די מתקדמים, אנחנו לא.
לכן היה רצוי שהמערכת האידאלוגית מאחרי הקהיליה המשפטית,
והכוונה לכל הקהיליה בעולם המערבי,
תחל לתת פתרונות ענישה לחברה בה אנחנו חיים.
מה לעשות, ענישה זה לא אסטטי - אבל זה מה שיש ברגע זה.
נקווה שבעתיד נוכל ליישם פתרונות יפים יותר.

19 במשטרה אין רצון לחתירה למגע עם העברינים HMJE
  • 10:03
  • 07.05.12

בצה"ל היו מקרים, בעבר, של תפיסת ראש קטן ע"י מפקדים שהסתגרו בבסיסם במקום לרדוף אחר מחבלים ולחתור למגע איתם. בעבר הודחו מפקדים ולוחמים שכאלו מהצבא.

במשטרה הדבר של תפיסת ראש קטן כבר קורה שנים. לא רואים שוטרים ברחובות. מוקדי 100 אינם מתפקדים הן בגלל החומר הירוד של המוקדנים והן בגלל שבתחנות מתעלמים מהקריאות של המוקד ופיקוד המשטרה בתחנות ובמרחבים נותן גיבוי שבשתיקה להתנהגות הקלוקלת הזו.

אם בראש המערכת היו שר לבטחון פנים ומפכ"ל פחות רופסים הם היו מפגינים מנהיגות ומשעים מתפקידם את מפקדי התחנות א. שבהן ארעו מקרים שהמשטרה הוזעקה למקום ולא הגיע ובסופו של דבר הארוע נגמר במעשי רצח.
ב. במקומות שבהן אנשי הסיור מתעלמים שיטתית מקריאות המוקד.

20 איזה משטרה ואיזה בטיח , מה כאילו המשטרה כושלת וכל השאר בסדר? יוסף
  • 10:45
  • 07.05.12

החברה חולה וזאת בכלל לא בעייה של המשטרה זאת בעיה של מר גדעון סער

21 "שיח הזכויות", "מגילת זכויות התלמיד", "פוסטיזם"- אנרכיזם  (לת) חומוסמוס
  • 10:49
  • 07.05.12

22 אין משטרה בישראל, נקודה, הסיבות רבות, אך התוצאה ברורה וקשה. אין מספיק שוטרים, מי שנמצא, אינו ברמה, השמאל יושב על השוטרים ולא מאפשר להם לעבוד, שולחים אותם למשימות פוליטיות כנגד המתנחלים, יש עליהם גם עול הבטחון, בתי המשפט אינם נותנים מענה לחומרת הפשיעה ועוד ועוד, השורה האחרונה, מי שמותקף ברחוב לא יכול להסתמך על המשטרה, היא לא תבוא. תשאלו איך אני יודע? פשוט מאד, הותקפתי ברחוב, אנשים צילצלו למוקד 100 כמה פעמים, עד היום הניידת לא הגיעה. אז בלמתי את התוקף ולא אירע לי, למזלי, דבר, אך לו הייתי שולח את התוקף לבית חולים, אותי היו עוצרים, כך, זה לא יכול להימשך. ועוד לא דיברתי על פריצות וגניבות, בבתים ורכבים, שהתיעוד במשטרה הוא רק לצורכי הביטוח. יש על כך בדיחה חבוטה על אחד שהתקשר למשטרה משך שעתיים שפורצים לביתו, גונבים הורסים, והשוטרים צחקו לו בפנים, בסוף נמאס לו, הרים טלפון למשטרה והודיע להם, "חברים, לא צריך יותר שתבואו, לקחתי אקדח ויריתי בארבעת הפורצים", אחרי שלוש דקות הגיעו הרבה ניידות למקום... וגם אני הייתי צוחק, לו לא היו הדברים במדינתי... נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:55
  • 07.05.12

23 מדינת ישראל מקדישה יותר מדי משאבים למעורבותה בגדה המערבית במקום להפנותם לבטחון תושביה בתחומי הקו הירק
  • 11:21
  • 07.05.12

1. יש להגיע עם הפלסטינים להסדר ללא דיחוי
2. העובדים מהגדה המערבית יחזירו את העובדים הזרים לארצות מוצאם
3. את גדר הבטחון היקרה בגדה המערבית יש להחליף בחומה גבוהה על גבול מצרים למניעת פלישת אפריקאים לכאן
4. את כל היחידות המיוחדות מהגדה המערבית, לפינוי מגרון וכו', אפשר יהיה להפנות לסיורים במרכזי האוכלוסיה

24 מ"י מעדיפה להשקיע בהתנחלויות במקום במשטרה  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:21
  • 07.05.12

25 חינוך \ משפט \ חוק - המשטרה אינה אמונה על החינוך ככל הידוע לי, חינוך חינוך ועוד פעם חינוך
  • 11:24
  • 07.05.12

לא קשור למשטרה,
הבעיות הללו נובעות וקשורות לחינוך

חינוך לנימוסים במרחב הציבורי,
הנחלת חינוך לסדר משמעת וניקיון
מתחיל ונגמר בחינוך,חינוך למצוינות,

העברת מסר חד וברור ע"י מערכת המשפט,
חוקים הנוגעים למרחב הציבורי,
סדר במרחב הציבורי,
סדר וניקיון במרחב הציבורי
נימוסי רחוב במרחב הציבורי,
מה מותר ומה אסור !!!

26 אם המשטרה תפעל בצורה נחושה ומרתיעה כאשר קוראים לה אל מיפגעי רעש בלילות ותיגבה קנס כספי גבוה במיוחד מהמטרידים, התופעה תיפסק וההורים של הערסים הקטנים יתחילו לחנך אותם ולהציב להם גבולות.  (לת) איתי
  • 11:31
  • 07.05.12

  •   ניסית פעם לגבות קנס או סתם חוב מאבא לעשרה "ערסים" קטנים שנמאס לו מהם ושולח אותם באמצע הלילה לעשות בלגן ברחוב? הרבה יותר לעניין לשלול מהורים פושטקים כאלה את קצבת-הילדים, ובא גואל לציון (וגם לתקציב)!  (לת) המוסד לביטוח לאומי (המחלקה היצירתית).
    • 16:37
    • 07.05.12

27 כאשר מערכת המשפט כמעט לא מתפקדת, סיום המשפט שנים, וענישה בהתאם מגוחכת האלימות כדאית
  • 11:42
  • 07.05.12

זה קל ומובן בגנבות חקלאיות, קל ומובן ברישום כוזב במספרי תלמידים, קל ומובן הזנחת פצוע בנהיגה, קל ומובן ברציחות שהופכות להריגה, מותר לשאת סכין לשם תענוג, עו"ד שעולים לשידור ומשדרים מרשי איננו אשם טהור וזך ילד חמוד. הליברלים הפכו את המשפט כהגנה על הפוגעים, וכך משפטים ימשכים שנים. במקום משפט קצר ומהיר ואם אשם ענישה בהתאם ומהר זה הפתרון היחידי, צריך הרתעה שלא קיימת.

28 הם עסוקים בלתפוס כמה נערים שמעשנים סמים ערן
  • 11:53
  • 07.05.12

אם חלק גדול מהמשאבים מוקצה לטובת רדיפת אלו שאינם מזיקים לאף אחד אז מה הפלא שהמזיקים מסתובבים חופשי?

29 השמאלני - "יכולנו לדרוש מהבן שלך קצת משמעת בבית-הספר, והוא יכול היה להצליח אם היה מתרגל להיות טיפה ממושמע. במקום זאת, לא באנו אף פעם בביקורת ועשיו הוא סכינאי בכלא. האם לא תודה לנו שוויתרנו לו ביסודי?" נגד הגזענות
  • 12:20
  • 07.05.12

השמאלני - "יכולנו לדרוש מהבן שלך קצת משמעת בבית-הספר, והוא יכול היה להצליח, אם היה מתרגל להיות טיפה ממושמע. במקום זאת, לא באנו אף פעם בביקורת ועשיו הוא סכינאי בכלא. האם לא תודה לנו שוויתרנו לו ביסודי?"
האזרח - "לא. הייתי מעדיף אילו הייתם באים אליו בדרישות בגיל צעיר. כך היה לומד להיות ממושמע יותר והיה מתקדם."
השמאלני - "הוא יכל להיות רופא, מהנדס, מדען, אבל המחיר היה לבוא אליו בדרישות בגיל עשר."
האזרח - "האם גם לילדים לכם אתם מוותרים בגיל צעיר, ולא מפעילים שום לחץ להצליח?".
השמאלני - "ודאי שאנו באים בדרישות קפדניות מילדנו."
האזרח - "אז מדוע אתם מוותרים לנו, ודורשים מהילדים שלם?"
השמאלני - "אתה ובניך לא ברמה שלנו. מאנשים כמוך אי-אפשר לבוא בדרישות."
האזרח - "לפחות ילדי למדו בבית-הספר לא להיות גזענים."
השמאלני - "נכון, ילדך לא מתאימים לעמוד באותם דרישות כמו ילדנו, אבל לא להיות גזענים, זה הדבר הכי חשוב"

30 הכל מתחיל במשטר-ע הפועלת בשרות הפשע המאורגן בלי הבדל צבע דת ומין ועובדה בכמה מקרים מתועדים המשטרה ביסוד-המעלה הגיעו שוטרים בתוך דקות ספורות בלבד ולאף אחד אין ספק למה  (לת) פלץ
  • 13:05
  • 07.05.12

31 משטרת ישראל - מאמר המערכת דדי
  • 13:23
  • 07.05.12

חסד אתם עושים עם משטרת ישראל במאמר המערכת הזה שהייתי מגדירו כ"פרווה" לא חלב ולא בשר. אין בו כלום ממידת העליבות שהצבור (כולל קוראי הארץ) חש כלפי המשטרה שלנו. זה לא התקציבים ולא עודף המשימות זו הרמה והתרבות הארגונית. נכון שמערכת המשפט אינה מקלה אך משטרה המחנכת או מגבה דורות של שוטרים אלימים שקרנים תחמנים ותככנים, עלובי נפש, וחסרי השכלה אינה זקוקה לתקציבים נוספים אלא למהפכה אירגונית טוטאלית. ועדת חקירה אמיתית זה מה שמשטרת ישראל זקוקה ולא מאמרי מערכת חיוורים ומפקדים שמברברים יפה על נורמות חדשות . כדאי שיקיימו קודם את הישנות.

32 תגובתו של ע.ג. מס' 9 - לבטח שוטר...  (לת) דדי
  • 13:29
  • 07.05.12

  •   נו, ואז מה? משיב לא שוטר
    • 14:25
    • 07.05.12

    אם אני הייתי שוטר לא הייתי עושה כלום. עד שהם תופסים מישהו השופט משחרר אותו בלא כלום, אז בישיל מה לעצור אותו. העונשים מגוכחים. ואם הם חורגים אפילו במקצת נטפלים אליהם. ואני לא שוטר, אין קרוב שוטר, ולא היה לי שום מגע עם המשטרה. אני מעריץ את משטרת ישראל על עבודתה בתנאים בלתי אפשריים.

33 בשלב ראשוני ניתן להתגבר על המחסור, בהוצאת כל השוטרים לרחובות הערים. כמה שומרים על ביבי
  • 14:38
  • 07.05.12

מרבית השוטרים עוסקים כיום בניירת. ניתן לשלבם במחזוריות בעבודת משטרה טהורה. ביציאה לריכוזי האוכלוסין ובהבטחת שלום הציבור. אף אחד לא קבע עדיין, שבאם קיים מחסור בשוטרים, ניתן להזניח את האוכלוסייה, ולהתרכז בניירת.

34 המשטרה מזמן הפכרה ל"בטחון פנים" במקום למשטרה חומר למחד
  • 15:05
  • 07.05.12

האסון הכותרתי הזה תומן בחובו תפיסה שגויה שתפקידי המשטרה הם ביטחון פנים לפני שיטור ...כאילו היו יחידה ללוחמה בטרור !

ולכן המשטרה גם פועלת עם יחידות מצוינות ללוחמה בטרור ויחידות כושלות עלובות וצולעות לשיטור ולמקוף

35 למשטרה יש מספיק משאבים מסתבר לתפור תיקים לאנשים מניסיון עגום וטרי
  • 15:54
  • 07.05.12

החוקרים בתחנות מתבטלים ותופרים תיקים לחפים מפשע בכוונה להטרידם. מוטב שיצאו לשטח לטפל בפשיעה.

36 אני מציע למקינזי לעשות מבחן קצת שונה דקל
  • 16:53
  • 07.05.12

שייכנס בשעות שונות למקופים שונים בארץ,
יספור כמה שוטרים שותים כוס קפה. שיעשה גם ממוצעים וסטיות תקן כדי שירגיש שהוא עובד.
אחר כך שיעשה קורלציה בין זה לאינסוף הקריאות שיש להם.

37 הארץ- מעוז ה"ליברליזם" נדב
  • 17:13
  • 07.05.12

מדהים איך עיתון הארץ נסיך השוק החופשי והממשלות המצומצמות איננו מפנה את האצבע אל הנקודה האמתית, לא כי עורכיו לא רואים את התמונה הרחבה, אלא פשוט מתוך אידאולוגיה.

מי שחושב שממשלה צרה שלא מקצה תקציבים ראויים לחינוך רווחה ובטחון פנים במשך שנים לא תתפח פה חברה אלימה טועה!

מאמר המערכת של הארץ עליו חתומים גיא רולניק ונחמיה שטרסלר- דוגל במדיניות של ממשלה צרה ולכן הוא מאשים את המשטרה כאילו שם מתחיל ונגמר הסיפור.

אז שלא יעבדו עליכם!

38 מהכל שפיט למצב היום מוביל קו ישר וברור. בימי ברק ובייניש העליון עסק במאבקי כוח ולא בשמירת החוק  (לת) יאיר
  • 17:15
  • 07.05.12

39 האמת העגומה היא שאנו, האזרחים, כלל לא מעניינים את המשטרה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 20:45
  • 07.05.12

40 נוח לעסקני ממשלות ישראל שתהא משטרה מוחלשת... והמבין יבין
  • 22:44
  • 07.05.12

ראו רק לדוגמא את ספרו של מרדכי גילת - קללת דרעי... כמה וכמה פעולות סיכול ניסו ראשי הממשלה כדי להאט/לבטל חקירת המשטרה

41 להזכירנו: עברה על חוק מניעת מפגעים [רעש] 1961 הינה "עוון" ודינה מאסר שישה חודשים או קנס ועדיין הטיפול מהוסס
  • 22:50
  • 07.05.12

אנשים לא מודעים לחומרת השלכות החוק 1961 והתקנות מ- 1992

42 יש מעל 100,000 עבריינים בישראל ובתי כלא עם קיבולת של 20,000 מקומות. לא צריך להיות אינשטיין...  (לת) דניני
  • 23:13
  • 07.05.12

43 בקשר לשיטור מדיניות
  • 00:56
  • 08.05.12

משטרה הינה זרוע שלטונית, שנועדה להסדיר את חיי היום יום האזרחי.
בתרבות ומסורת פוליטית דמוקרטית , האזרח הוא במרכז,ולא נבחריו וגופי ממשל. בתרבות הפוליטית הקיימת במדינת ישראל, בה האזרח עומד דום למלא את צרכי האוליגרכיה השלטת ועוזריה, בעבר בהווה ובעתיד, אין להתפלא שהמציאות הינה - העדר בטחון אישי בסיסי לאזרחים- בערים,בכפרים,ברחובות, בכבישים,בסמטאות ובשכונות,בגינות שליד הבית,בטיילת שלחופי הים, במקומות הבילוי ואף בבית פנימה.
המסקנה הינה העדר מדיניות מובנית, מנומקת ,מנוסחת וצלולה כאור יום, לפיה עבודת השיטור הינה לשרת את הציבור במובן השרשי ביותר.
זו זכות בסיסית של אזרחים במדינת חוק, והיא מופרת בידי השליטים ועוזריהם לדורותיהם.