מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נגמרו לנתניהו התירוצים

הצטרפות קדימה לממשלתו מציבה את בנימין נתניהו בראש קואליציה רחבה של 94 ח"כים, שמעניקה לו חופש פעולה כמעט מוחלט בשנה וחצי שנותרו עד לסיום כהונתה של הכנסת ה-18. האופוזיציה הפרלמנטרית מגומדת ומנוטרלת, וסיעות הקואליציה יתקשו לאיים על ראש הממשלה בהפלתו מהשלטון.

עכשיו, כשהבחירות המוקדמות בוטלו, יידרש נתניהו להחליט כיצד להעביר את הזמן שנותר לו בקדנציה הנוכחית: האם ימשיך לדרוך במקום, כשהקואליציה הגדולה מסוככת עליו - או שיפעל להגשמת "נאום בר-אילן" מיוני 2009 ויביא להסדר עם הפלסטינים והתוויית גבולות קבע לישראל.

בשלוש השנים האחרונות דישדש נתניהו במקום, כשהוא מצטייר כשבוי של שותפיו הפוליטיים מהימין הקיצוני ושל בכירי מפלגתו, ששברו ימינה ברוח נטייתם האידיאולוגית ובהשפעת "הפייגלינים" במוסדות הליכוד. ממשלתו לא קידמה את התהליך המדיני, האיצה את בניית ההתנחלויות, הסתכסכה עם הממשל האמריקאי והעמיקה את הבידוד הבינלאומי של ישראל. הלחץ על נתניהו התגבר בשבועות האחרונים, בעקבות פסיקות בג"ץ שחייבו אותו לפנות את מתנחלי מגרון וגבעת האולפנה, שבתיהם הוקמו על קרקע פרטית שנגזלה מפלסטינים. הימין דרש מנתניהו שלא לקיים את החלטות בג"ץ, ולהנציח את שוד הקרקעות בחקיקה.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב הטורים והפרשנויות ישירות אליכם

השותפות החדשה עם שאול מופז משחררת את נתניהו מלחצי הימין הקיצוני, ומחזקת את האגף המתון בממשלה. עכשיו נגמרו תירוצי "נתניהו לא יכול". נתניהו יכול וצריך לבצע את החלטות בג"ץ, לפנות את מגרון וגבעת האולפנה, ולחדש את ההידברות עם הפלסטינים בלי התחמקויות ותנאי סף מיותרים. זו צריכה להיות משימתו ב-18 החודשים הבאים. אם יבזבז את זמנו באיומי מלחמה על איראן ובמהלכי סרק לשינוי שיטת הממשל או לגיוס החרדים והערבים לשירות אזרחי, נתניהו יחמיץ את ההזדמנות הפוליטית הגדולה שהשיג בהסכם עם קדימה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ממשלת האחדות באה לעולם על מנת למגר את מלאכי הכרת מפרספוליס, המאיימים להשבית את לבה הפועם של הציוויליזציה היהו'דית.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 04:37
  • 09.05.12

  •   תשכחו מזה "חכמי" הארץ. שלום לא יהיה עם הפלסטינים לא בגלל נתניהו, אלא בגלל מי שהם! הם נטע זר, סוכן-מתפרע של הג'יהאד האסלאמי העולמי עמיש גל
    • 07:31
    • 10.05.12

    חבל שאתם מגלגלים לשון יותר מדי בעניין הפלסטיני, "הכיבוש", ההתנחלויות וכו', כי כשאזרחי ישראל קוראים את דיבריכם הם רק מתחזקים בדיעה ההפוכה לשלכם. אתם, חבורת "הארץ" משניאים עצמכם על היהודים בישראל.

    על איזה בידוד ישראלי אתם מדברים? אתם לא מכירים בעובדה שאתם ממציאים לעצמכם חדשות שהייתם רוצים שהן תתקיימנה? אם למצבנו היום אתם קוראים בידוד, אז ישראל ראויה ל'בידוד' כזה ואפילו להרחבתו - יותר יצוא לאירופה, יותר מידע והיי-טק לעולם, יותר רכש של מוצרי צבא ישראליים ע"י כמה מעצמות עולמיות ועוד. כמה חבל שאותן מדינות "מבודֵדות" מצויות כיום במשבר כלכלי שרק מקשה עליהן לרכוש יותר מוצרים וידע מישראל!!!!!

02 טעות תרוצים ישנים מתחלפים בחדשים וחוזר חלילה  (לת) משה א
  • 05:18
  • 09.05.12

03 לחתונה צריך שניים- ההנהגה הפלשתינית אינה רוצה לסיים את הסכסוך, היא רוצה הכל.  (לת) אורי ירושלמי
  • 05:43
  • 09.05.12

04 זאת הזדמנות היסטורית לתקן את כול עוולות העבר... הזדמנות היסטורית
  • 05:43
  • 09.05.12

צריך להחזיר את כול המסתננים הערבים שפלשו לארץ ישראל בחזרה למולדתם ושיטוח כול המסגדים שנבנו על חורבות בית המקדש דבר שמשה דיין החילוני לא השכיל לעשות כששחררנו את השטחים שנכבשו מידי העם היהודי

05 המצוקות של אזרחי ישראל בטלות בשישים לעומת הצורך הקיומי להרוס צריף במגרון? מוטי
  • 05:49
  • 09.05.12

שינוי סדרי עדיפויות חברתיים? שינוי שיטת הממשל הכושלת? שוויוניות בנטל? התמודדות עם האיום הקיומי האיראני? כל אלה הם בסך הכל "מהלכי סרק" לא חשובים, ש"רק" עשויים לשנות לטובה את חייהם של כמה מיליוני אזרחים בישראל. כל זה לא חשוב ולא מעניין.
מה שהכי חשוב והכי בוער עכשיו - להרוס כמה מבנים (מתוך עשרות אלפים) בהתנחלויות, ולחדש את המו"מ העקר עם הפלסטינים שבעשרים השנים האחרונות הניב רק נזקים.
לקרוא ולא להאמין.

  •   כן, זה בהחלט בוער לקיים את צווי בית המשפט א
    • 22:46
    • 09.05.12

    מגרון וגבעת האולפנה בפני עצמם - הם זניחים. אבל המאבק על מעמדו של בית המשפט ושלטון החוק - הוא הדבר החשוב. וחקיקת חוק שיפקיע את זכות הקניין של הפלסטינים, היא דבר חמור מאוד. בהחלט יש מקום להיאבק על כך.

    לגבי המשא ומתן - אכן חשוב לפתור את בעיית מעמדם של השטחים. שטחי יהודה ושומרון נמצאים כבר 45 שנה במעמד שהוא מחד כיבוש צבאי זמני, לכאורה לצרכי ביטחון ולכאורה בלי כוונה להחזיק בהם לתמיד, ובלי סיפוח, ומאידך מקימים בהם עוד ועוד התנחלויות ומאחזים בניגוד לחוק הבינלאומי ובמטרה להנציח את שליטת ישראל בהם.

    יש להחליט ולהכריע: האם לספח את שטחי יהודה ושומרון לישראל, תוך הענקת אזרחות מלאה ושווה לפלסטינים והפיכת ישראל למדינה דו-לאומית - או להקים בשטחים האלה מדינה פלסטינית? במילים אחרות, האם להנציח את הסכסוך - או לפתור אותו?

    ההנהגה הפלסטינית אולי לא אידיאלית, אבל כך גם ההנהגה הישראלית. הנושא המדיני היה ויישאר נושא חשוב וחיוני ביותר הן לישראלים והן לפלסטינים, ולא ניתן לטאטאו אל מתחת לשטיח. השאלה כאן היא שאלה קיומית, בטחונית ומדינית, שנוגעת גם באופי המדינה וביחסיה עם אזרחיה ועם שכניה. אלה שאלות קריטיות בכל מדינה, ובמיוחד אצלנו.

06 מדהים דני
  • 05:49
  • 09.05.12

לדעת הארץ איראן, חוק טל, ושיטת הממשל בארץ הם עיניין שולי.
מה שחשוב זה לפנות איזה התנחלות הזויה על גבעה באמצע שום מקום.
לא ברור מי יותר הזוי - המתנחלון במגרון או מערכת הארץ.
אם פרס היה עושה רק אחד מהדברים שביבי יוצא לעשות, הארץ היה ממליץ על פרס נובל נוסף.

07 גם כשיש לו קואליציה של 90 ח"כים בהארץ בטוחים שהוא צריך לקיים את משאלת האופוזיציה. חחח  (לת) שחר
  • 06:10
  • 09.05.12

08 אין כל מקום לציפיות כי נתניהו יגמיש עמדות מול הפלשתינאים. הוא ימני כמעט כמו פייגלין  (לת) נפתלי אור-נר
  • 06:57
  • 09.05.12

09 הצטרפות קדימה יוצרת הזדמנות פז לנתניהו להפוך לאחד מגדולי ראשי הממשלה. איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:16
  • 09.05.12

היא נותנת לו הזדמנות לעשות שלום עפ פלסטין וכבונוס יקבל גם את פרס נובל לשלום. רוב האופוזיציה תתמוך בשלום. כך
שהלאומנים ההזויים יהיו במיעוט.

  •   אין ספק שבגידה בבוחריו ומימוש אידאולוגיה שמאלנית,היא מעשה דמוקרטי לחלוטין,שיזכה את רה"מ הבוגדני הזה לתהילת עולם אצל השמאל.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 11:54
    • 09.05.12

  •   שלום עם הפלסטינים לא היה חלק ממצע הבחירות של הליכוד? סתם אחד
    • 12:11
    • 09.05.12

    או שבחרתם לשמוע מה שרציתם לשמוע.אתם לא רוצים שלום?אז למה הצבעתם ליכוד?
    "נאור"...יצא המרצע מין השק

  •   אבל ביבי הבטיח שלום.....  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:03
    • 09.05.12

10 צחוק הגורל...מי היה מאמין שמערכת הארץ תצא להגנת ביבי ! אהה בשביל לקיים את האג'נדה שלהם - הם יעשו הכל, אפילו ימכרו את נשמתם ל-....תחזיקו חזק - לליכוד !  (לת) אבי.ש
  • 07:22
  • 09.05.12

  •   איפה בדיוק הם הגנו על נתניהו? אתה לא יודע לקרוא.  (לת) לאבי ש
    • 09:47
    • 09.05.12

  •   אתה צודק, וטוב מאוד שהמערכת נוקטת בקו הזה. קוראים לזה היגיון ושכל, בניגוד לאידיאולגיית אנטי קנטרנית שהימין הקיצוני נוקט. בועתי
    • 11:25
    • 09.05.12

    שנאת נתניהו היא לא המטרה, אלא פועל יוצא של מדיניותו. ברגע שהוא חבר לקדימה, הוא פותח את הדלת למדיניות שפויה והגיונית, וכולנו נעמוד מאחוריו.

11 שטויות במיץ. ביבי צריך את מופז כדי להמשיך במה שהוא יודע=הרס המדינה. אם הוא לא עשה דבר מאז נאום בר אילן, אין סיכוי שהיום הוא יעשה.אלה חלומות הכותב, ברוח ארי שביט.  (לת) שומר חוק
  • 07:37
  • 09.05.12

  •   אין כאן תובנות אלא משאלות, הגיוניות כביכול, אך מבוססות על מציאות שונה מזו הקיימת גם אני חושב שזה נכתב על ידי ארי שביט
    • 09:15
    • 09.05.12

    לדוגמא, "נאום בר אילן" לא נועד להתוות מדיניות אלא לבלבל את האויב, מבית ומחוץ, ומוטב שלא לקחת אותו ברצינות. מי שרוצה לבצע את ההצעות המפורטות במאמר צריך לבחר בראש ממשלה אחר

  •   בניגוד לדעה שרווחת בקרב חוגי ימין (ביניהם כנראה גם לשכת רה"מ), מערכת עיתון "הארץ" אינה תת-מחלקה באיזשהו חמ"ל של חד"ש למרות שדעתי דומה לשלך
    • 10:22
    • 09.05.12

    יש לעיתון אחריות לציין את המובן מאליו - העובדה שנתניהו חולש עתה על אחת הממשלות היציבות, החזקות, ונטולות הלחצים בכל דמוקרטיה פרלמנטרית כלשהי על פני הגלובוס.
    מה יעשה האיש בסופו של דבר אפשר לשער לפי נסיון העבר, אבל עיתון מכובד חייב לציין את המובן מאליו. הוא באמת נטול לחצים פנימייפ לשנה וחצי הקרובות.

  •   העיוורון השמאלני הקיצוני,איננו מבחין כי "רק הליכוד יכול" לממש את מדיניות השמאל.כך היה בעבר וכך יהייה בעתיד - נתניהו הבוגדני יממש את מדיניות השמאל הקיצוני  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 11:55
    • 09.05.12

12 עכשיו,אחרי שקרא את מאמר המערכת, יודע ביבי מה עליו לעשות.  (לת) אסי
  • 07:43
  • 09.05.12

  •   הוא לא צריך את המאמר הזה. ביבי החל את מהלך הבגידה בבוחריו כבר כאשר הקים את הממשלה,והעדיף את הקביים השמאלניות של "העבודה",על פני "האיחוד הלאומי".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 11:57
    • 09.05.12

13 שיפתור קודם את בעיית גיוס החרדים ונטרול כוחם של הרבנים  (לת) מספיק עם הפלסטינים
  • 07:45
  • 09.05.12

14 עכשיו כשהביבי הוכתר כאימפרטור (כולל ליצן חצר חדש) האם צריך לומר מעתה הקיסרית שרה?  (לת) הבחנה ארורה אני רק שאלה
  • 07:52
  • 09.05.12

15 אז בעצם אתם אומרים שזה היה מהלך פוליטי גאוני?  (לת) יוני
  • 07:54
  • 09.05.12

16 אם עד עכשיו ממשלת נתניהו לא עשתה שום כלום עבור אזרחי מדינת ישראל אלא רק עבור ארץ אזרחי מתנחלי השטחים הכבושים, הרי שעכשיו יש לה גושפנקה מגדול שקרני ישראל ,מופז שאול, להמשיך להתכחש לצרתם של אזרחי ישראל. יש לנתניהו עכשיו מנדט לשאול אותנו "מי אתם בכלל"  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:58
  • 09.05.12

17 זה קצת יומרני לקבוע לרה״מ סדרי העדיפויות יונתן
  • 08:11
  • 09.05.12

בכל זאת הוא נבחר לראשות הממשלה ולא כותבי המאמרים של עיתון הארץ

18 מישהו כאן התבלבל, ביבי לא צריך תירוצים, הוא נבחר על בסיס מצע הליכוד ולא על בסיס מצע מרץ וכתבני אתון הארץ... בשביל מה צריך בחירות אם כל מי שנבחר "צריך" ליישם את הזיות כתבני השמאל הקיצוני? אה, השמאל אכן לא דמוקרטי...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:24
  • 09.05.12

19 מישהו כאן התבלבל, ביבי לא צריך תירוצים, הוא נבחר על בסיס מצע הליכוד ולא על בסיס מצע מרץ וכתבני אתון הארץ... בשביל מה צריך בחירות אם כל מי שנבחר "צריך" ליישם את הזיות כתבני השמאל הקיצוני? אה, השמאל אכן לא דמוקרטי...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:24
  • 09.05.12

  •   חשבתי שהסרחון במרכז הארץ בה מכוון ממשלת ישראל אבל לפני שאני מאשים אותה , אני רק שאלה לך, אתה רוחץ את הפה לפעמים? הטינופת שאתה פולט מידי יום יכולה להסריח את כל המדינה לא רק את המרכז  (לת) הבחנה ברורה
    • 13:41
    • 09.05.12

  •   למאובחן, לא זכור לי שפלטתי אותך מפי...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:35
    • 09.05.12

20 כן, אנחנו לא דיקטטורה, אלא דמוקרטיה מטורפת, מטורפת מימין, מטורפת מסמול, ומטורפת במרכז מפ' "קדימה". כל הטירוף החל מ-77, מהמהפך, - שלום פיקטיבי תמורת כל סיני, - הולדת הסמול ההזוי "שלום עכשיו", כתגובה לימין ההזוי "גוש אמונים", - היפר אינפלציה , - מלחמת לבנון ב-82 עם הסדר הפוליטי החדש שם שקרס מיד, - התרגיל המסריח של משיח הסמול הג'נגי הסינילי, - אוסלו, עם קורבנות השלום, שלא נגמרים, - ההיתנתקות הדיבילית מגוש קטיף,  (לת) וכל הנ"ל זה רק על קצה המזלג.
  • 08:40
  • 09.05.12

21 מדוע אין אפשרות להגיב לדברי הבלע של אדמו"ר השמאל הקדוש יצחק לאור שליט"א? יבכה לחושך
  • 08:46
  • 09.05.12

הוא מפחד? אתם מפחדים ממנו? חופש ביטוי זה רק לאנ"ש?

22 שילטון החושך הטוטליטרי של חונטת החוקן הסמולנית קורס, ותוך זמן קצר כל עמותות היודו-אנטישמיות תעלמנה, כי זרימת המימון תעלם באופן חוקי ימנוני, ועמם תעלמנה המשכורות הנדיבות לפעילי השלום המזוייף, כן, או-טו-טו, וחונטת החוקן מטוהרת מכל הסמולניות המסוממת, והופכת לימנונית צרופה. ואז עם "הכל שפיט" יוכנסו לכלא רק פוליטיקאים מהסמול. ואז נשמע את זעקות השבר של הסמול המסומם על חונטת החוק, ואת צהלות השמחה לאיד של הימנונים הפאנטים. חורף ישראלי עומד לבוא ב-2013
  • 08:50
  • 09.05.12

הדרך הנכונה והיחידה דו-קיום בשלום, `ערבי - יהודי`. היא... לחסל את כל פעילי הטירור, לגרש לתוניס את כל מי שבא משם. להטיל ממשל צבאי קשוח על הערבים ביש"ע, ולהקים בקרב הערבים שביש"ע מסגרות מוניציפליות שנבחרו בצורה דמוקרטית. ולהמתין כמה דורות לבוא השינוי החיובי באוכלוסיה הערבית ביש"ע. ובמקביל לכל הנ"ל, להתנחל בצורה מסיבית כל גבעה ועמק, ולחזור בגדול לגוש קטיף, ולהרחיב את נצרים לעיר גדולה, כמו ת"א ליפו. רק כך נוכל לשמור על היישות הציונית מפני אוייביה, הערבים החשוכים, והסמולנים המסוממים. מדינה פלשתינית ביש"ע, זאת הדיביליות בהתגלמותה, שום דבר טוב לא יצא ממנה, רק רע, גם ליהוד וגם לערבים. לקרב את האוייב הערבי לטווח שיגור קטיושות לת"א, זאת האווילות במטיבה. שום גדר או חומה לא יכולה לעצור קטיושה במעופה. למה מצפים כל המסוממים מהסמול והסינילים בממשלה ובאקדמיה, שהערבים יהפכו אז, לאחר ההתכנסות, לחסידי אומות העולם. לא מספיק למסוממים ולסינילים אלפי ההרוגים עד כה מעוסלו, הם רוצים שיהיו עוד עשרות אלפי הרוגים ?. מתי יכנס סוף סוף למוחם של כל הסמולנים המסוממים. שהפתרון האחד והיחיד שיכול להביא שקט ושלווה, רווחה ושיגשוג, לכל האוכלוסיה בין הירדן לים, ערבים ויהודים כאחד, הוא... "לחסל את עוסלו כליל". ולהחזיר שוב את הכיבוש המשחית.

23 למיקרה שנתניהו לא ירצה לזוז אני מקווה שהפעם המעצמות "יעזרו" לו ולנו לזוז אכשיו בדיוק הזמן לכיפופי ידיים כי ככל הניראה רק רמז לכיפוף יד כבר יעשה את שלו בלחצים מתוך הממשלה החדשה על ביבי אם במיקרה יהסס לזוז מפאת חישובי יוקרה בעוד שנה וחצי לבחירות. הכל עיניין של שיכנוע ולעיתים כיפוף יד משכנע יותר. אני מזמין את המערב לעצור בישראל חוקים עוקפי בגץ, חוקים סותמי פה, חוקים לרדיפת אורגוני זכויות אדם אמיתיים (להבדיל מערבים עושי צרות שמיתחפשים לאירגוניים כאלו) וביכלל כל מיני יוזמות להגבלת עצמואותה של הרשות השופטת. ולבטל את כל מה שנעשה עד עתה שאינו דמוקרטי כולל הישתלטות על המידיה, כמו כן מוזמנת ארה"ב לחטט קצת אצל איל ההימורים המסבסד עיתון חינם בישראל, קצת חקירות מס על פעילותו בארה"ב וכן מה הוא מקבל בתמורה (שהרי סתם נדיב הוא בטח לא) ובקיצור לישמור על ישראל מעצמה. שזה לא פחות חשוב מאשר מיליירד דולר לכיפת ברזל. שכן חוסנינו הוא בעמידה ביחד ואין יחד כזה כשחצי מדינה בעלת תפיסות ליברליות מרגישה נירדפת. כמו כן יש לתקן את המצב בו אנו מאפשרים מערכת חינוך עצמאית לש"ס שכל תפקידה להנציח הבערות ולהצמיח בוחרים ציתנים לשס. ובאותו עיניין לעצור תמיכה כספית לכל ישיבת הסדר או מוסד אצל המיתנחלים שבו נישמעת ביקורת על הסדר הדמוקרטי או מפקדי צהל וכו' הסתה לא על חשבון משלם המיסים. בנוסך חסל סדר השקעות בישובים שאינם בגושים שיוותרו כניראה בהסדר קבע. למה לשלם פעמיים? פעם ליבנות להם על חשבונינו ופעם לפצות טותם על מה שלא עלה להם אגורה. היגיע הזמן לעצור את ההפקר במדינה. לעצור השחיתות של שס שמנסה ליגנוב איזור תעשיה מניב פירות ממועצה איזורית יהודה והכניסה לתחום בית שמש שהפכה חרדית בכדי שהללו יוכלו בטפילותם לחלוב ההכנסות לעצמם. וזה רק על קצה המזלג מההפקרות שהולכת בישראל בכמה שנים האחרונות והכל מאחר שביבי שם עצמו תלוי בשותפות אלו מאחר שכל כך רצה לכבוש את הכתר בהיותו מיפלגה שניה בגודלה. המעשים שנעשו בישראל בכמה שנים האחרונות שינו את פני המדינה לרעה ויש לעצרם ולכשניתפנה לבבצע תיקון מקזז.  (לת) המלצה לאמריקאים אחרי שנתיים של דריכה במקום
  • 08:54
  • 09.05.12

24 איך שהשמאל ההמום זועם, רק בשביל זה היה כדאי...  (לת) הציבור הישראלי
  • 08:59
  • 09.05.12

25 אני תכף משתחרר  (לת) י.עמיר
  • 09:01
  • 09.05.12

26 ביבי לא מנהיג אמיתי. סתם פוליטיקאי עלוב ושקרן כרוני.  (לת) שי
  • 09:02
  • 09.05.12

27 קהמחשבה שהאיחוד הבזוי בין שני שקרנים מוכחים תביא להתמתנות אצל הימין הקיצוני מעוררת הרהור שמערכת עיתו אינה מכירה את המנטליות של ימין קיצוני נדחק לאחור.. ימין לחוץ הוא פצצה מתקתקת יותר מכל כור אירני. תווכחו בכך כאשר לא תהיה ברירה אלא לפנות חלק מההתנחבליות הבלתי חוקיות וחלק גדול מההתנחלויות ברשות כאשר יקודם המו"מ לשלום. או אז תרגיש כל המדינה את נחת זרועם של הקיצונים, שלא יבחלו בשום מעשה ,רע או גרוע, כדי לנסות לבלום את המעשה הנכון.  (לת) הבחנה ברורה
  • 09:02
  • 09.05.12

28 עכשיו הזמן לחסל את מיתוס ה"עם הבלסטיני"  (לת) לאו
  • 09:27
  • 09.05.12

29 אני לא נחשב לאיש ימין, אבל אולי בכל זאת צריך לתת צ'אנס. אני מקווה שנתניהו יהיה מבריק גם מעשית ולא רק פוליטית...  (לת) אמיר, באר שבע
  • 09:27
  • 09.05.12

30 נתניהו דשדש במקום? ערן
  • 09:39
  • 09.05.12

אין אבטלה (לעומת 20% בספרד, למשל)
הכלכלה בצמיחה.
יש בטחון יחסי, למרות חוסר יציבות אצל הגדולות שבשכנותינו.
אין בידוד מדיני כמו שמנסים להציג את זה במאמרי המערכת, וגם זה שיש הוא ברובו תוצר של הכפשות שמגיעות מהשמאל הקיצוני דוגמת מאמרי מערכת אלה.
יש תמיכה כמעט חסרת תקדים מארה"ב, למרות היחס המזלזל של אובמה בתחילת הקדנציה שלו.
יש קואליציה רחבה ביותר שמאפשרת לראשונה מזה שנים רבות להוביל מהלכים שאינם תלויים בש"ס ויהדות התורה.
הממשלה כנראה תסיים את הקדנציה שלה ובזאת תרשם כממשלה הראשונה מאז רצח רבין שתזכה לקדנציה מלאה - דבר שיוסיף ליציבות שחסרה לנו מאז 96.
יש מהלכים יפים לעידוד התחרותיות במשק שכבר נושאים פרות (ולא, זה לא התחיל עם מחאת האוהלים, אלא הרבה הרבה לפני).
יש פיתוח תשתיות מהיר (לפחות בצפון הארץ) - כבישים, מחלפים, מסילות רכבת וכו'.
לא בוצעו מהלכים נמהרים למסירת שטחים לשלטון עוין, כמו שאולמרט תכנן ב"תכנית ההתכנסות" ושרון לפניו ביצע ב"התנתקות".

בקיצור - אתם יכולים לא להסכים עם דעותיו, אבל להגיד שראש הממשלה דשדש במקום זו אמירה תלושה מהמציאות. ואפילו אם היה מדשדש במקום - זה הישג לא רע לעומת רוב מדינות אירופה שאפילו את זה לא מצליחות לעשות בימינו.

  •   ערן, אלא אם כן אתה מועסק במערך "ההסברה", הרי שאין לך תירוץ אמיתי לשקר בוא נבדוק שוב
    • 11:01
    • 09.05.12

    - האבטלה מגיעה ל7%, והיא תחמיר. הלמ"ס מסתיר נתונים.
    - או שיש בידוד מדיני, או שאין. להגיד שאין, אבל מה שיש זה תוצר של הכפשות שמאל, נשמע כמו משהו שאפילו ב"פראבדה" היו מתביישים לכתוב. כדי לכסות את יצמך, תקפת את עיתון "הארץ" כבר בפסקה ה-1 של תגובתך - Just to be on the safe side.
    -יש האטה במשק (אי-עמידה ביעדי הצמיחה), יש גירעון תקציבי הולך וגדל.
    - לנתניהו הייתה במשך 3 שנים קואליציה רחבה מספיק כדי לבצע מהלכים כמו הליכה (עם תמיכה מבחוץ של קדימה + עבודה) לשינויים בנטל השירות - נתניהו, כהרגלו, רץ לכבות שריפות כאשר בג"ץ קובע לו דד-ליין.
    - אני שמח שאתה מתרשם מ"יציבות שלטונית" - אבל מה שווה יציבות לשם עצמה? מה הוא עושה בזמן הזה?
    - החשבון מארה"ב (זו עם ה"תמיכה כמעט חסרת תקדים") כבר בדואר, ויגיע בתחילת חודש דצמבר.

    יום טוב.

31 יתקשו לאיים על ראש הממשלה בהפלתו מהשלטון ? למה תמיד חייבים להפיל,להדיח,או לזרוק.מי קבע שכך צריך להיות ? ומה בדיוק הם אומרים...גורניש...כלום. תהליך מדיני,תהליך שלום,שלום עכשיו ושלום מחר.כמה אפשר ללעוס את זה. אתם לא בצלחת אנשים...  (לת) אבי
  • 09:47
  • 09.05.12

32 אני לא מבין למה רק 94 ח"כים. מה קרה, 26 ח"כים אחרים הם לא סוציאליים? לא נחמדים? שיצטרפו גם!  (לת) יניב
  • 09:55
  • 09.05.12

33 הנושא הפלסטיני אינו היחיד גיא מתל אביב
  • 10:13
  • 09.05.12

אני גם מקווה שהממשלה החדשה תצליח להתניע את שיחות השלום עם הפלסטינים אבל ספקני אם זה אכן יקרה. אין לשכוח שישנו גם צד שני שלא בדיוק מוכיח רצון לקדם את העניין. בינתיים ישנם נושאים נוספים שיש להסדירם, כמו השיוויון בנטל (גיוס, עבודה, תמיכות) ואולי שינוי שיטת הממשל, וכמובן אירן. בעניין הנושא האחרון עדיף לדעתי שתהיינה עוד זוג ידיים אחראיות (מופז - כן כן) על ההגה.

34 הנאיביות של הארץ ממש מדהימה. נתניהו לא הכניס את מופז כדי להתקדם במסלול המדיני או לפנות את האולפנא ומיגרון. אדרבא, בהכירו את מופז, הוא יודע שרכש בן-ברית להמך המזמוז. חכו לשמעו את הסברו של מופז: פתאום יתברר לו שהפלשתינים הם הם סרבני השלום האמיתיים, וכי טובת המדינה מחייבת אי-הריסת האופלנא ומיגרון.  (לת) הרשלה
  • 10:24
  • 09.05.12

35 צחוק הגורל. צחי
  • 10:24
  • 09.05.12

נראה שמאמר המערכת לוקה בתרגילי החשבון ובמשאלות לב. שום דבר במדיניות החוץ והפנים של הממשלה לא ישתנה עכשיו והיא תמשיך באותו מסלול.לא היה מסלול מדיני עם הפלסטינים וגם לא יהיה.הצטרפותו של מופז לא תשנה את יחסי הכחות בממשלה ועליונות האגף הימני תימשך.ולצייר את מופז כמתון לעומת מרידור ואיתן משול לאחיזת עיניים.במצב החדש נתניהו יכול עכשיו לנוח על זרי דפנה ואין לו שום סיבה לרוץ לגחמות של השמאל.

36 נגמרו לנתניהו התירוצים! הוא חייב להתחיל להיות שמאל קיצוני כמו ש"הארץ" דורש ממנו! אנונימי
  • 11:01
  • 09.05.12

...או שב"הארץ" יכתבו עליו מאמר שאומר כמה הוא נורא ואיום. נו, טוף.

למי שנגמרו התירוצים האמת זה ל"הארץ". שוב התברר שהפרשנים ה"חכמים" של העיתון "לאנשים חושבים" לא יודעים כלום -- כאשר בכותרת כבר היה כתוב על ביטול הבחירות, מאמרי הדיעה היו מלאים בהסברים "מלומדים" מה ה"סיבה האמיתית" שביב הולך לבחירות, מה ה"המשמעות האמיתית" של הבחירות,

אם ביבי היה רוצח מישהו אתמול, אולי אפשר היה עוד למצוא לו סניגור ב"הארץ" שהיה טוען שזה היה הגנה עצמית. .אבל זה שהוא הראה (שוב) שהעיתונאים בעצם סתם ברברנים שלא יודעים כלום?! *זה* בלתי נסלח.

37 לדעת "הארץ" נתניהו הגיע להסכם הקואליציוני כדי להגשים את מצע מרצ (: הם פשוט משוכנעים שם, ברחוב שוקן, שמרצ צודקת לגמרי. שהפלסטינים רוצים שלום. שניתן לחתום איתם הסכם, והם יעמדו בו. רק מה? שכחו דבר אחד קטן. בעינינו, רוב עצום בישראל, אלה שלא מצביעים מרצ ובזים לעוורונן של מרצ ומערכת "הארץ" כאחד, כל זה שטויות. הפלסטינים לא מוכנים לפשרה יותר משהיו מוכנים לה ב48. אוסלו היה מקח טעות טראגי, עליו שילמנו בדם רב. גם לגבי הסכם השלום עם מצרים והנסיגה בסיני יש לנו הרהורים שניים - אנחנו שמחים מאוד, למשל, שלא נסוגנו מהגולן באותו אופן. אז אתם מבינים, שם בלה לה לנד? נתניהו יכול, כמובן, לנסות ולהגשים את הזיותיה הפסיכוטיות של זהבה גלאון. רק מה? לא בא לו, ולא בא לנו. איראן מעניינת יותר. גם השירות לכל. והפלסטינים? ובכן, אם וכאשר יבוא להם להקים מדינה בגבולות 67, ההצעה על השולחן. כל עוד הם באים בתנאים ודרישות, ונואמים נאומי זכות השיבה, הם מוזמנים להטביע עצמם בביוב של ההתנחלויות. משהו לא ברור? הכל מובן? תודה. מודרניסט
  • 11:05
  • 09.05.12

לדעת "הארץ" נתניהו הגיע להסכם הקואליציוני כדי להגשים את מצע מרצ (: הם פשוט משוכנעים שם, ברחוב שוקן, שמרצ צודקת לגמרי. שהפלסטינים רוצים שלום. שניתן לחתום איתם הסכם, והם יעמדו בו. רק מה? שכחו דבר אחד קטן. בעינינו, רוב עצום בישראל, אלה שלא מצביעים מרצ ובזים לעוורונן של מרצ ומערכת "הארץ" כאחד, כל זה שטויות. הפלסטינים לא מוכנים לפשרה יותר משהיו מוכנים לה ב48. אוסלו היה מקח טעות טראגי, עליו שילמנו בדם רב. גם לגבי הסכם השלום עם מצרים והנסיגה בסיני יש לנו הרהורים שניים - אנחנו שמחים מאוד, למשל, שלא נסוגנו מהגולן באותו אופן. אז אתם מבינים, שם בלה לה לנד? נתניהו יכול, כמובן, לנסות ולהגשים את הזיותיה הפסיכוטיות של זהבה גלאון. רק מה? לא בא לו, ולא בא לנו. איראן מעניינת יותר. גם השירות לכל. והפלסטינים? ובכן, אם וכאשר יבוא להם להקים מדינה בגבולות 67, ההצעה על השולחן. כל עוד הם באים בתנאים ודרישות, ונואמים נאומי זכות השיבה, הם מוזמנים להטביע עצמם בביוב של ההתנחלויות. משהו לא ברור? הכל מובן? תודה.

38 ביבי משקר כל הזמן לכולם על הכל. גם על אירן ועל רצונו בהסדר שלום. ביבי מתנחל חסר עומץ לעבור ליו"ש.  (לת) צבי
  • 11:33
  • 09.05.12

39 צודקת מערכת "הארץ".בגידה בבוחר הימני היא מהלך דמוקרטי למהדריו, ואכן נתניהו ישביע את רצון המערכת.מבחנו הראשון יהייה בכך שהוא לא יחוקק את החוק הנדרש כדי למנוע את גירוש תושבי "שכונת האולפנה". נתניהו אמנם לא יהפוך לתומך גלוי ונלהב של הלאומנות הפלשתינאית הרצחנית,אבל הוא יבצע טוב יותר,מכל ממשלת שמאל,את האידאולוגיות השמאלניות. דרור הנאור מרמת גן
  • 11:50
  • 09.05.12

בחסות ממשלת הענק שלו,הוא גם יוכל להכות היטב את הציבור בכיסו,ובכך בודאי שהוא יזכה לתמכת המערכת.

40 אכן, נגמרו לנתניהו התירוצים - יש לחוקק חוק עוקף בג"צ בענין ההתנחלויות ללא דיחוי!. ובאשר לשלום עם הפלשתינים - הלוואי! , רק מה - לשלום צריכים שני צדדים, ומופז לא יכול לנפק לביבי הסכמה פלשתינית לשלום אמיתי, עם גבולות בטוחים (כמו שנכתב בהסכם ביניהם). להיפך - הפלשתינים עומדים על חזרה מוחלטת לגבולות 67 (גבולות אושוויץ, כפי שהגדיר אותם אבא אבן), והחזרה נרחבת של פליטים, כך שבענין זה אי-אפשר לעשות דבר, בניגוד לאשליות מערכת "הארץ".  (לת) שלמה
  • 12:06
  • 09.05.12

41 מה קרה, בסך הכל מופז פעל לפי תורת הסמול המפורסמת, "מה שלא רואים מכאן רואים משם"  (לת) גיחי גיכי
  • 12:09
  • 09.05.12

42 על נתניהו לקיים את מצע הליכוד.ולא ללכת על בר אילן ועל העם המומצא.א"י שלנו.נקודה.ומי שלא מתאים לו שישתה הביוב של עזה.כחושב אנליטית....יש לשמר המצב הקיים.למה מה רע עכשיו? הכל בסדר.והעם המומצא אינו מעניין אף אחד.זולת התיקשורת ההזןיה  (לת) שאול.התנחלות רמת גן
  • 12:35
  • 09.05.12

43 נתניהו ימשיך להתעסק בקשקושי סרק על חרדים/ערבים  (לת) ולבלשט על 'סכנות' מבחוץ
  • 12:38
  • 09.05.12

44 ליבני הבינה את מה שמופז לא למד ביבי הוא ביבי הוא ביבי כבר הרבה שנים הוא לא יהפוך חברבורותיו בשל הגועליציה הרחבה שניכס לעצמו  (לת) פלץ
  • 13:04
  • 09.05.12

45 האם נתניהו יהיה נאמן למצע הליכוד איתו הלך לבחירות או ישבור שמאלה  (לת) בדמוקרטיה יש לכבד את ההבטחות לבוחר כפי שהוצגו במצע המפלגה
  • 13:05
  • 09.05.12

  •   על ההבטחות לבוחר אתה יכול לספר למופז, ול-28 המנדטים שהוא גנב שלשום בלילה.  (לת) מגיני הדמוקרטיה...נוגע ללב
    • 13:18
    • 09.05.12

46 אין רע בתוספת חילונית של 28 חכ"ים לקואליציה. מה שמרגיז ומעורר שאט נפש שברור לכל שמופז וביבי משקרים במצח נחושה. החרדים לא יגוייסו ושיטת הממשל לא תשונה. אולי יעשו שינויים קוסמטיים שוליים ,שבדרך כלל מיטיבים עם הפרזיטים והפוליטיקאים, ומוכרים אותם במסווה של טובת העם הדפוק, הנשלט על שקרנים מכל הצדדים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 16:14
  • 09.05.12

47 חלומות באספמיה. בסיס כוחו הפוליטי של נתניהו הם החרדים והימין הקיצוני. קדימה היא סרח עודף וכל אחד יודע שביבי ומופז יחוקקו חוק חליפי לחוק טל, שימרח לאורך שנים ויתמסמס עם הזמן בדיוק כמו שקרה לחוק טל עצמו, ולהמלצות ועדת טרכנברג. קדימה, שלא תצליח לממש את ההבטחות הבומבסטיות, שמופז הטיח בפרצופה התמוה של האומה, תיעלם מהמפה הפוליטית. לפיד , תקוות הפראיירים, לא יוכל לשמור על מומנטום במשך שנה וחצי, וישכח. שלי יחימוביץ ,שבגלל הזובור של מופז וביבי, תעשה הכל כדי לטרפד כל נסיון להשוות את הנטל ולשנות שיטת הממשל, ותאבד את שמץ האמינות שלה בקרב אנשי העבודה המסורתיים. מה גם שלא שוכחים לה, שהיא מחקה את מופז כשבגדה בפרץ ,שלו היא חייבת הקריירה שלה, לטובת חיקו החם של עיני. ביבי יאלץ להיוותר מריונטה בידי חרדים ומתנחלים וימשיך לבלוע צפרדעים תאבי כוח ומעוררי קבס, בביתו שלו, כדוגמת דנון, ומירי רגב.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 16:15
  • 09.05.12

48 ההבטחה למופז שחרדים יגויסו, וששיטת הממשל תשונה, משולה להבטחה שנותנים שרלטני שיער לאנשים כמו מופז, שיש ביכולתם להצמיח שיער על קרחות.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 16:23
  • 09.05.12

49 לספח את יהודה ושומרון  (לת) אזרח
  • 17:32
  • 09.05.12

50 סוף סוף אמירה שפויה!!! א. אגדתי
  • 17:38
  • 09.05.12

חבל ממש חבל, שנימה זו לא מצויה כל כך בחצרכם.

51 בטוח שאחרי שנתניהו קרא את מאמר המערכת הזה הוא ירוץ לפנות את כל ההתנחלויות ולהקים מדינה פלסטינית  (לת) אחד ששוכנע
  • 18:43
  • 09.05.12

52 עיתון הארץ-יש לכם טעות אסטרטגית מישה בלכרוביץ'
  • 18:58
  • 09.05.12

לקואליציה הרחבה יש אפשרות להשיג הישגים ממשיים בתחומים בהם יש לה שליטה מוחלטת, כגון, שינוי שיטת הבחירות, העלאת אחוז החסימה, גיוס שווה לכולם, זכויות על סמך תרומה למדינה וכו'
לעומת זה, התקדמות במשא ומתן עם הפלשתינים תלויה בעיקר בעמדת הפלשתינים ושם הציפיות נמוכות מאד.

53 סוף כל סוף מאמר מערכת רציני Galileo
  • 20:21
  • 09.05.12

כבר התחלתי להתייאש מהעיתונות בישראל עד שקראתי את מאמרו של ארי שביט ויאמר מערכת זה. אף אחד לא ניסה להבין מה קרה, למה ומהן האימפליקציות. רק התלהמות על גזל מערכת בחירות מיותרת שביבי היה מנצח בה בהליכה. המרויח הגדול זה הציבור. אם לא עכשיו אז בעוד שנה וחצי. ציפי נכשלה כמנהיגת אופוזיציה. שלי תיקח את מקומה ותבנה את עצמה כאלטרנטיבה ותדחוף את ביבי למלא הבטחותיו

54 דווקא אני הייתי רואה במהלך הזה סוג של הודאה של קדימה בצדקת דרכו של נתניהו.  (לת) ערן
  • 21:05
  • 09.05.12

55 ביבי לא יעשה כלום. בשביל זה בדיוק הוא לקח את קדימה אליו.  (לת) גד כהן
  • 00:14
  • 10.05.12

56 תעזבו את הפלסטינים: העיקר זה קידום הניקיון הפנימי של המדינה טייקונים, חרדים ועוד ועוד
  • 01:01
  • 10.05.12

ויפה שעה אחת קודם

פרוייקטים מיוחדים