המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נישואים לכל

בסוף השבוע שעבר הודיע ברק אובמה, כי הוא תומך בנישואים בין בני אותו מין. אולי זה לא מפתיע שהנשיא השחור הראשון, שהגיע לאן שהגיע בזכות מאבק התנועה לזכויות האזרח, הוא הנשיא האמריקאי הראשון שמביע תמיכה גלויה ורשמית בשוויון זכויות גם ביחס לנישואים חד-מיניים.

אכן, הזכות להינשא היא אחת מזכויות האדם והאזרח הבסיסיות. כל החברות בעולם מתנהלות על בסיס זוגיות ממוסדת בחוק, המקנה זכויות ופריבילגיות, אפשרות לחסות חוקית על ילדים והכרה חברתית. זהו מבנה יסודי של חברה שהשוויון הוא אחד מערכיה, ומשום כך אין כל הצדקה למנוע זכויות אלו מחלקים בחברה.

פוליטיקאים ישראלים בודדים הגיבו לדברי נשיא ארה"ב בתמיכה ברורה - כמעט כולם מהאופוזיציה המצומקת: יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', יו"ר מרצ זהבה גלאון וכמובן ח"כ ניצן הורוביץ, הומוסקסואל מוצהר. מהקואליציה הביעו תמיכה השרה אורית נוקד וח"כ נינו אבסדזה. גם המשנה לראש הממשלה משה יעלון אמר אתמול, כי הוא בעד "חופש בחירה לכל אדם באשר לאיזו זוגיות הוא רוצה לקיים".

האם יש לאפשר נישואים חד-מיניים בישראל? בואו לדבר על זה בפייסבוק

לעומתם, שר האוצר יובל שטייניץ אמר משהו מעורפל בדבר ההבנה שלו את הצורך של אנשי הקהילה לחיות יחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשנה החדש שלו שאול מופז, הנשיא שמעון פרס ושאר ראשי המפלגות - שותקים.

לפי נתוני אגודת הלהט"ב, בישראל חיות כ-18,000 משפחות חד-מיניות מוצהרות, אך בפועל מדובר בכמאה אלף תושבים. יש ביניהם המשרתים בצה"ל, יש שמגדלים ילדים - אך מכולם נמנעת הזכות הבסיסית להתחתן. בישראל יש עוד אלפים רבים שאינם יכולים להתחתן: "פסולי חיתון", הרוצים להינשא לבן/בת דת אחרת וכאלה שאינם מעוניינים להינשא בנישואים דתיים.

קואליציית הענק שנרקמה בשבוע החולף, ושרובה חילוני, צריכה לתקן את העוול הזה ולאפשר נישואים גם לקבוצות שעד היום נתקלו בסירוב על רקע דתי.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רוב מהומה על לא מאומה. הדתיים לא מתנגדים. ההסבר בפנים: דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 08:18
  • 13.05.12

לצבור הדתי יש מושג המקודש בעיניהם: נישואין.
הזוגות ההומואים צריכים להמנע משימוש במושג זה.
נניח שהקהילה הלטב"ית תקרא לזה :"זוגיות". או כל שם אחר.
באותו הרגע הדתיים מפסיקים להתנגד.
מה אכפת להם אם ההומואים (שמעשיהם המיניים אכן אסורים בדת ישראל) חליטו להסדיר את ענייניהם הכספיים והמוסדיים מול הרשויות בצורה של "זוגיות".
בסופו של יום ה"זוגיות" היא עניין פרוצדוראלי. הזוגות ההומואים יוכלו להתקזז במס הכנסה ולהחשבן במשכנתא כזוג. ביג דיל. אימוץ ילדים כזוג הומואי? לא כל כך מטריד את הציבור הדתי.
האם קיים בית מלון שלא ישכיר חדר לזוג גברים? האם קיים קבלן שלא ימכור דירה לזוג נשים?
כל ה"זוגיות" היא טקס, ולדתיים מכל הזרמים אין באמת עניין בצורת רישום של ההומואים והלסביות מלבד, דבר אחד : אל תקראו לזה במושג "נישואין".
אפשר לוותר על המונח המקודש לאחר, ולחפש מונח חדש משלך.
עד שסוף סוף יש מי שמאמין באהבת נצח של נישואין, מונח הנשחק מיום ליום, תנו להם לחיות ביחד ולממש את אהבתם. הנושא יכול לעבור בכנסת בקריאה טרומית, ראשונה, שניה ושלישית באחה"צ אחד. החרדים יצביעו נגד. (עניין של תגובה פאבלובית לכל הצעת חוק המכילה את המונח "הומואים", אבל לא יעלו על בריקאדות) , הדתיים לאומיים ימנעו והקואליציה תשאר יציבה, עם או בלי שאול מופז.
אגב, מופז יכול לקנות את עולמו הפוליטי בחוגים רחבים מאד, אם למשל יעביר חוק "זוגיות הלט"בים". הוא יוכל לומר שבזכות כניסתו לממשלה היא כל כך יציבה עד שהיא יכולה לתקן עוותים בחברה הישראלית שבגלל לשון המאזניים הדתית לא טופלו במשך שנים.
הוא ישבור במהלך קצר ומבריק אחד את גל השטנה שהוא עובר כרגע, באשמתו ובלא אשמתו. (כלומר הוא אכן זיגזג, וצריך לחטוף, אבל העוצמה של הלהבות היא בלתי פרופורציונאלית בצורה קיצונית)

02 לו ההינו משכילים להפריד את הדת מהמדינה רוב העוולות שנעשות על ידי בני בליעל דתיים היו מסמר חלוד
  • 08:30
  • 13.05.12

באים על פתרונם.

  •   על זה שווה לצאת לרחובות ולא לחזור הביתה גם בחורף. להפריד לחלוטין דת ממדינה. די כבר עם זה.  (לת) יוני
    • 15:13
    • 13.05.12

03 נניח שאובמה היה בעד יום תפילה אחד חובה בכנסייה ,האם עיתון הארץ היה מאמץ גואל
  • 08:39
  • 13.05.12

את זה שגם כאן יהיה יום תפילה חובה בבית הכנסת ?אני בטוח ב10000000000000000000000000000000000000000000% שלא ,אז מה כל הצביעות של העיתון , יום טוב

  •   מה עניין צביעות פה? אורי
    • 13:49
    • 13.05.12

    הארץ משבח את אובמה על כך שהוא מקדם ערכים שגם מחבר המאמר מאמין בהם. הוא לא אומר שמתן זכות נישואים ללהט"בים היא מוצדקת כי אובמה אמר, אלא שאובמה צודק בכך שהוא תומך בזכות זו. מותר לעיתון (או לפוליטיקאי, או לכל אדם אחר) לשבח פוליטיקאי על עמדתו בנושא א', ולגנות את אותו פוליטיקאי על עמדתו בנושא ב'. אין כאן לא חוסר עקביות ולא צביעות.

  •   מר גואל, תחשוב קצת יותר עמוק. תשתדל.  (לת) יוני
    • 15:14
    • 13.05.12

04 כשקיים כבר מאגר ממשלתי ארצי לרישום אוכלוסין כולל, זה שבמשרד הפנים, יותר מזה לא צריך, כל זוג שיבוא למשרד הפנים עם תעודת נשואים, החתומה ע"י רב או נוטוריון, המוסמכים מטעם הרשויות בארץ או בחו"ל, לערוך טכסי נשואים, ירשם כזוג נשוי. לפי ההלכה מספיקים 2 עדים כל שהם, שיעידו, שראו ושמעו את הגבר אומר לאישה, "הרי את נשואה לי כדין (או כדת) משה וישראל", בכדי שגבר ואישה זאת, יחשבו לזוג נשוי כהלכה. ולא צריך שום רב דתי חרדי או רפורמי בכדי לערוך את טכס הנשואים, אבל אין שום סיכוי שהמפלגות הדתיות יוותרו על עריכת הטכס, מכוון שזאת פרנסה נהדרת לרבנים, וגם במצב הפוליטי הנוכחי, כשמפלגות הסמול שוכבות על הקרשים, אין שום סיכוי שיהיה שינוי בחוק, במיוחד להכרה בנישואים שבין הומואים ולסביות.  (לת) אגב, שני שושלות המלכים שהיו בעם ישראל, בית דוד והחשמונאים, החלו מגויים גמורים. דוד המלך היה צאצא של רות המואביה, והורדוס המלך היה בכלל אדומי שהתגייר.
  • 08:40
  • 13.05.12

05 כשקיים כבר מאגר ממשלתי ארצי לרישום אוכלוסין כולל, זה שבמשרד הפנים, יותר מזה לא צריך, כל זוג שיבוא למשרד הפנים עם תעודת נשואים, החתומה ע"י רב או נוטוריון, המוסמכים מטעם הרשויות בארץ או בחו"ל, לערוך טכסי נשואים, ירשם כזוג נשוי. לפי ההלכה מספיקים 2 עדים כל שהם, שיעידו, שראו ושמעו את הגבר אומר לאישה, "הרי את נשואה לי כדין (או כדת) משה וישראל", בכדי שגבר ואישה זאת, יחשבו לזוג נשוי כהלכה. ולא צריך שום רב דתי חרדי או רפורמי בכדי לערוך את טכס הנשואים, אבל אין שום סיכוי שהמפלגות הדתיות יוותרו על עריכת הטכס, מכוון שזאת פרנסה נהדרת לרבנים, וגם במצב הפוליטי הנוכחי, כשמפלגות הסמול שוכבות על הקרשים, אין שום סיכוי שיהיה שינוי בחוק, במיוחד להכרה בנישואים שבין הומואים ולסביות.  (לת) אגב, שני שושלות המלכים שהיו בעם ישראל, בית דוד והחשמונאים, החלו מגויים גמורים. דוד המלך היה צאצא של רות המואביה, והורדוס המלך היה בכלל אדומי שהתגייר.
  • 08:41
  • 13.05.12

  •   צודק, צריך להתחיל להתחתן מול שני עדים, ולהציג את הנישואים האלה כעובדה. שיטפון של נישואים כאלה יכריח שינוי של המצב.  (לת) יעלי
    • 15:09
    • 13.05.12

06 בישראל לא רק חד מיניים הם מסורבי גט אורה לב-רון
  • 08:44
  • 13.05.12

גם כהן וגרושה, גם בעלה ובועלה, גם בני שתי דתות ועוד ועוד.

  •   זו לא רק הבעיה של פסולי חיתון. מה עם יהודים חילונים שרוצים להינשא, אך אינם רוצים להתחתן ברבנות? הפיתרון העקום, שלא כולם יכולים לעמוד בו, הוא נישואין אזרחיים בחו"ל. הבעיה היא שלפי החוק, גם אם אתחתן בחו"ל בטקס אזרחי, כשארצה להתגרש - אצטרך לעשות זאת ברבנות (בהנחה שאני ובעלי לא רואים עין בעין, ואחד מאיתנו מתעקש להקנות סמכות דיון לביה"ד הרבני)  (לת) איריס
    • 11:23
    • 16.05.12

07 דודה הגידי לנו כייין, אנו רוצים להתחתייין גבר טוב
  • 08:55
  • 13.05.12

שנהיה כמו קנדה! אאאאמן

08 בגוד בי ואבגוד בך איגור ביטרמן
  • 08:57
  • 13.05.12

שיעורי הבגידה העצומים בקשרים המחייבים הם עדות לכך, שהזוגיות המונוגמית הממוסדת פשטה את הרגל. עידוד נישואים בקרב הטרוסקסואלים והומוסקסואלים כאחד - היא איוולת.

09 רק "תיקון" קטנטן...אובמה הגיע "לאן שהגיע" רק בזכות התקינות הפוליטית שאוכלת כל elis
  • 09:13
  • 13.05.12

כל חלקת אדמה טובה בעולם הראשון. אין מצב שגבר/אשה לא-שחור, בן 47 וללא כל נסיון של שלטון כל-שהוא יזכה בנשיאות ארה"ב. זה קרה רק לאובמה...השחורים כמעט כולם הצביעו עבורו (לא שמענו עתונות ליברלית מכנה זאת "גזענות"), כמובן שהליברלים-פרוגרסיביים לבנים עם ה"סריטות" שלהם, וכמובן שהיהודונים הגלותיים שלנו עם הלהט התמידי להוכיח שהם הכי, הכי. בקיצור תפסיקו כבר להתפעל מהבחור...הוא נחד, כריזמטי ויודע לדבר, זוהי בערך השורה התחתונה, אבל, זהו זה.

  •   טיפוסי ל"ליברלים שמאלנים"...כשהם נשאלים שאלות מאד ספציפיות elis
    • 14:30
    • 13.05.12

    שלא נעימות לאזניהם, הם פשוט לא מתייחסים אליהם...שאלתי את הקוראים אם העובדה שמרבית השחורים האמריקנים בחרו באובמה לא מעידה על גזענות שחורים נגד לבנים ורק קיבלתי "DONT LIKE" מבלי להגיב לתוכן עצמו...זהו הפשיזם השמאלני הקלאסי, אם אתה לא מסכים עם דיעותיהם ב-100% אתה רדיקל ימני, פשיסט, גזען וכ"ו...

  •   elis טיפש ברמות שקשה לתאר. תקינות פוליטית זה מה שאוכל אותך. לא למשל שהעם האמריקאי היה מסובך לגמרי בבעיות כלכליות. זה מסובך להבין - מה רוצים ממך.  (לת) ואתה
    • 16:18
    • 13.05.12

10 נישואין יכולים להיות רק בין איש לאשה, לא בין בני אותו מין. המספרים המובאים במאמר אין בהם אמת, אבל זה לא משנה מאומה. מחר יידרשו ה"ליברלים" - או סוטים אחרים - נישואים בין איש לכלבו, או לאתונו, וינפקו סיבות רבות לכך. מספיק עם הטמטום הזה. אין להעניש על יחסים הומו-לסביים, אבל מכאן ועד אישור נישואים רחוקה הדרך.  (לת) שלמה
  • 10:15
  • 13.05.12

11 מבלי לפגוע בזכותם של הלהטבי"ם שאני בהחלט בעדם, כדאי שיתחילו בדברים בסיסיים יותר כמו נישואים אזרחיים במדינה הזו.  (לת) The Dude
  • 10:24
  • 13.05.12

12 נישואים ללא דת, זה העיקר. כל השאר כבר ייכלל בתוך זה.  (לת) נגה
  • 10:54
  • 13.05.12

13 צריך לסלק את הדת מהנישואים לכל אדם, לא משנה עם מי הוא רוצה להתחתן. דת לא שייכת לנישואים.  (לת) רוני
  • 10:55
  • 13.05.12

14 אם הדתיים רוצים לערב את אלוהים בחתונה שלהם, זה עניין שלהם. אני לא רוצה. לי אין עסקים אתו ולא עם הדת.  (לת) חייקה
  • 10:57
  • 13.05.12

15 אני הטרו ואני לא רוצה רב שיחתן אותי או שיגרש אותי. אז מי ידאג לי?  (לת) רחלי
  • 10:57
  • 13.05.12

16 גם אני ובעלי לא יכולנו להתחתן כאן למרות ששנינו אזרחים ישראלים, שווי חובות אבל לא זכויות שלומית
  • 11:19
  • 13.05.12

הוא אזרח ישראלי לא יהודי, משלם מיסים אפילו היה בצבא, עובד מדינה יותר מעשרים שנה אבל להתחתן היינו צריכים בקפריסין, גם הזכויות שלנו מופרות, מקווה שהעוול יתוקן באמת בקרוב

17 דוד אהב את יהונתן? "נפלאת אהבתך לי מאהבת נשים" אם התנך נותן תוקף מה לנו כי נבוא ונלין על אחרים  (לת) הבחנה
  • 11:28
  • 13.05.12

  •   למה לסלף את הטקסט? אורי
    • 13:58
    • 13.05.12

    אני תומך בזכויות שוות ללהט"בים בכל תחום, ובכלל זה נישואין. יש לכך נימוקים טובים. הנימוק שמוצע כאן הוא לא אחד מהם. ראשית, כיוון שלא מדובר בטקסט הספציפי הזה על אהבה מינית, ולמיטב הבנתי את הסיפור התנ"כי, דויד, לפחות, היה הטרוסקסואל לחלוטין (יונתן זה שאלה אחרת, אולי. דויד אומר כאן שיונתן אהב אותו -- לא שהוא אהב את יונתן. כבר אמרו כמה וכמה, שרבים אהבו את דויד, והוא כמעט ולא אהב איש). שנית, וחשוב מכך: זה לא צריך לשנות בכלל, לצורך הויכוח על זכויות היום, אם דויד ו/או יהונתן היו גאים. כל העניין הוא, שאנחנו *לא* רוצים להיות כבולים לתנ"ך. התנ"ך נותן תוקף דווקא לאפליה חמורה נגד הומואים, עד כדי דין מוות על משכב זכר. לא לשם אנחנו רוצים לחזור.

  •   רק עוכר בור דעת יכול לטעון כך עמיש גל
    • 14:21
    • 13.05.12

    האם לא שמעת על המונח "אהבת אדם"? אין בכך ביטוי של מיניות, ואם היא היתה אז זה לא היה נכנס לטקסט התנ"כי. שנאמר "ואהבת לרעך כמוך". אז מה משמעות הדבר לפי מילונך? שאתה דופק את עצמך?

18 פספסתם- נכון אבל חלקי שלומית
  • 11:30
  • 13.05.12

לא רק זוגות מאותו המין לא יכולים להנשא כרצונם בישראל. גם זוגות "רגילים" שלא רוצים את הרבנות בעסק. צריך נישואים אזרחיים- לכולם!

19 מערכת, תחזור בך כמו שאובמה הספיק לחזור בו עמיש גל
  • 14:18
  • 13.05.12

הוא גנז את הרעיון וחוזר להיות מי שהוא - מפחד משינויים.

20 באמת, נישואים לכל? ל.
  • 15:30
  • 13.05.12

לצד מאמר המערכת מופיע קישור לכתבה על גילוי העריות בין אחים בגירים. האם נאשר בחקיקה גילוי עריות, במידה ושני הצדדים בגירים? האם נאשר נישואים בין אחים? אין פה השוואה בין המקרים, אבל אם נישואים לכל...

הנישואין לא יוכרו. ואם אנחנו כבר בעניין, איפה תגובה של הח"כים הערבים? אין הומואים ולסביות מהמגזר? ברור שיש. ומצבם הרבה יותר קשה ממצבם של חברי הקהילה היהודים (ואולי הנוצרים הערבים). מה איתם?

וחלאס כבר עם הנשיא השחור. אובמה הוא בן לאב קנייתי, לא צאצא לעבדים השחורים הובאו מאפריקה. בן לאב סטודנט (משמע, נתוני פתיחה טובים, ולא מובטל מהסלאמס), שנטש אותו ואת אמו. אמריקני צעיר, שיכול היה, בכל רגע נתון, לעבור לקניה, שם נמצאת משפחת אביו. שם, בקניה, הוא לא היה צאצא לכובשים הלבנים שחמסו את אדמות היבשת האמריקנית מילידיה. אבל לא נזכיר שהנשיא השחור הוא צאצא למדכאים. נגיד, ונרמוז לטעות, שהוא צאצא של המדוכאים. זה נשמע הרבה יותר טוב. אפילו אם מדובר בשטויות.

וחלאס כבר עם הנשיא השחור. אובמה הוא בן לאב קנייתי, לא צאצא לעבדים השחורים שהובאו מאפריקה. בן לאב סטודנט (משמע, נתוני פתיחה טובים, ולא מובטל מהסלאמס), שנטש אותו ואת אמו (אז אולי לא דמות מופת מי יודע מה). אמריקני צעיר, שיכול היה, בכל רגע נתון, לעבור לקניה, שם נמצאת משפחת אביו. שם, בקניה, הוא לא היה צאצא לכובשים הלבנים שחמסו את אדמות היבשת האמריקנית מילידיה. אבל לא נזכיר שהנשיא השחור הוא צאצא למדכאים. נגיד, ונרמוז לטעות, שהוא צאצא של המדוכאים. זה נשמע הרבה יותר טוב. אפילו אם מדובר בשטויות.

  •   ומדוע "אין השוואה בין המקרים" של הומוסכסואליות וגילוי עריות? עוכר ישראל
    • 19:15
    • 14.05.12

    הנימוק ההגיוני היחיד לאסור (או למנוע הכרה) ביחסים בתוך המשפחה הוא תחושת הגועל הטבעית שהדבר מעורר בכל אדם נורמאלי. אבל כבר לימדונו רבותינו הליבראליים שנימוק זה אינו תקף לגבי הומוסכסואלים.

21 הדת אם כל חטאת במדינת ישראל  (לת) תקועים בעבר
  • 15:42
  • 13.05.12

22 טיפשים שכמותכם מה זה בכלל קשור שהוא שחור? אם הוא היה לבן הייתם אומרים נשיא לבן ראשון?  (לת) אוף
  • 16:15
  • 13.05.12

23 רק בני זוג יכולים להיות מוגדרים כנשואים. בני צמד שיחפשו להם הגדרה מתאימה למצבם יחד, אבל הם אינם זוג ואינם יכולחם להזדווג ולכן גם לא לבוא בברית נישואים.. לאו
  • 20:33
  • 13.05.12

מה יש פה לצנזר, פאשיסטים?

24 אבן שזרק טיפש , אלף חכמים לא.... ניצן
  • 20:34
  • 13.05.12

הרי מדובר ברעיון הזוי ומטורף.

אין נישואין אלא בין גבר לאישה , וגם אם יעמדו כל הנאורים התורנים ויסבירו לנו כמה אנחנו חשוכים ... זה המצב ואי אפשר להפוך יום ללילה, מצטער.

יש לכל הליצנים מקרבנו צאנס של עשרים שלושים שנה להשתעשע בקשקושים כגון זה , עד שהדתיים יתפסו פה את השלטון ואז השפיות בתחום הזה תחזור למקומה ( אבל נתחיל עם שטויות אחרות של פאנאטים דתיים ... מה לעשות שאם צריך לבחור , אני מעדיף את הפנטזיות של הדתיים על פני חורבן החברה של הסוטים ).

25 אובמה וההומואים שמעון
  • 23:49
  • 13.05.12

צריך לתת לזוגות הומואים שויון כמו לנשואים בעניני כספים וכולי,אך למה לקרוא לזה נישואין? ואגב ממתי אובמה הוא המודל שלנו שעל פיו נחיה???

26 לא רוצים שחולי נפש יתחתנו  (לת) יואב
  • 02:35
  • 14.05.12

פרוייקטים מיוחדים