המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הסכם האסירים: צעד בכיוון הנכון

החברה הפלסטינית, ככל ציבור המנהל מאבק לשחרור לאומי, חשה אחריות מיוחדת כלפי בניה ובנותיה שהקריבו את חייהם או את חירותם למען הכלל. אלה המכונים בפינו "מחבלים" או "רוצחים" נחשבים אצל הפלסטינים ל"לוחמי חופש" ו"גיבורים לאומיים". במקרים רבים, כמו בדרום אפריקה ובצפון אירלנד, מנהיגי אסירים הם שהובילו לפיוס.

רבים מהאישים הפלסטינים שישראל מקיימת עמם מגעים מדיניים וקשרים ביטחוניים והם מרבים להתראיין בעברית באמצעי התקשורת בישראל בילו את מיטב שנותיהם בבתי הכלא בישראל. סקרי דעת קהל בשטחים מלמדים, שהגורל של כ-5,000 האסירים והעצירים המינהליים מעסיק את הציבור הפלסטיני יותר מכל סוגיות הסדר הקבע.

אף על פי כן מצב הכלואים הפלסטינים נדחק לשולי סדר היום המדיני-הביטחוני בישראל. מקבלי ההחלטות נדרשים לסוגיה זו רק כשהם מנהלים משא ומתן לשחרור שבויים ישראלים, או, כפי שאירע באחרונה, כשהם חוששים שמוות של אסירים שובתי רעב יחולל מהומות בשטחים וימשוך תשומת לב בינלאומית למצב זכויות האדם שם.

ההסכם שהושג בין שירות בתי הסוהר לבין נציגי האסירים, בתיווך מבורך של מצרים, תיקן מעט מהמעוות בכל הנוגע למדיניות הבידוד וביקורי המשפחות של האסירים מעזה. כמו כן הובטח לבדוק שוב את התיקים של יותר מ-300 האסירים המינהליים, שאחדים מהם כלואים במשך חודשים רבים בלי שנמסר להם מה פשעם. מנגד התחייבו האסירים, שלא לעסוק מתוך הכלא בפעילות נגד ביטחון המדינה. אפשר לראות בכך סימן נוסף להכרת הפלסטינים ביתרונות המחאה הלא-אלימה על פני המאבק האלים.

על הממשלה לשוב ולשקול את יחסה לאסירים פוליטיים בכלל ולעצירים מינהליים בפרט. הצעת החוק החדשה להסדרת תנאי כליאה הולמים לכלל האסירים, הממזגת חוק שיזם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) עם הצעה של המשרד לביטחון פנים, היא צעד בכיוון הנכון.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ביד הלשון: השימוש במרכאות ברישא של מאמר המערכת ("מחבלים" או "רוצחים") - וידוא הריגה של חפים מפשע.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 03:57
  • 17.05.12

02 "החברה הפלסטינית, ככל ציבור המנהל מאבק לשחרור לאומי"!? אתם חיים באידאולוגיה ולא במציאות. לו רצו מדינה היו מקבלים זאת כבר בשנות השלושים, הם רוצים שליהודים לא תהא מדינה.  (לת) אורי ירושלמי
  • 05:54
  • 17.05.12

03 לא הבנתי את מכבסת המילים המוזרה נלסון מנדלה
  • 06:22
  • 17.05.12

אדם שבא להרוג ילדים, נשים וסתם בני אדם לא חמושים ולא תוך כדי לחימה בחמושים אלא סתם כך, הוא רוצח. יהיו מניעיו אשר יהיו, הוא ראוי להוקעה. זה לא משנה כלל אם הוא יהודי או ערבי ולא משנה את מי הוא הורג, הוא רוצח ותועבת המין האנושי.

לכן, ההזדהות של פלסטינים עם רוצחי ילדים שלא תוך כדי מלחמה החמושים אלא סתם רוצחים שמסוגלים להכנס באישום לילה לבית ולשחוט משפחה, הזדהות זו סותמת את האפשרות שלנו לנהל שיח איתם.

אפילו אם רק עשרה אחוז מהישראלים היו רואים את עמי פופר, למשל, כלוחם חרות, הייתי אומר שצריך לעשות בדק בית רציני, אם היו חמישה אחוז של ישראלים שהיו מעריצים את ברוך גולדשטיין הייתה כל החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש.

עכשיו שימו לב: יותר משמונים אחוז מהפלסטינים [כולל המנהיגות שלהם] מעריצה שוחטי ילדים.

אני מאמין שאפשר לעשות איתם שלום, אבל זה ייקח הרבה זמן, יותר מכדי חיי, כי לעשות שלום נוכל רק לאחר שהחברה הזו תתפקח ותפסיק להעריץ את הפושעים גם אם פלסטינאים.

  •   בהמשך לתגובה 3 איתמר
    • 16:23
    • 17.05.12

    אולי לפני שהחברה הפלסטינאית תתפכח , כדאי שמערכת הארץ תפסיק להעריץ את הפושעים האלה ?

  •   התבלבלת, מרבית האסירים לא נשפטו. מ
    • 17:29
    • 17.05.12

    99% מהנשפטים מורשעים.
    סטטיסטיקה כזו אינה מאפיינת מערכת צדק, אלא משפטי ראווה.

04 האסון הגדול ביותר ללאומנים הוא שהטרור ייפסק. זאת הסיבה הראשונית לטבח שביצע למשל ברוך גולדשטיין - לגרום לכך שיהיה טרור פלסטיני שישים קץ לסיכוי לשלום.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:07
  • 17.05.12

  •   הצדק עימך. אבל לומר זאת בפרהסיה, זאת התאבדות.  (לת) הבחנה
    • 11:08
    • 17.05.12

  •   הצדק עימך. אבל לומר זאת בפרהסיה, זאת התאבדות.  (לת) הבחנה
    • 11:38
    • 17.05.12

  •   ברוך גולדשטיין ביצע את מעשהו כתוצאה מרצח משפחת לפיד ומעוד פיגועים שהיו באותה התקופה . הוא טיפל אישית בנפגעים. ועל זה נאמר : אל תדון את חברך לכף חובה עד שתגיע למקומו.  (לת) בני
    • 15:07
    • 17.05.12

  •   אני מזועזע עד עמקי נשמתי! מ
    • 17:34
    • 17.05.12

    אסור לי לשפוט אדם שרצח 29 בני אדם לא חמושים, בהם ילדים?!
    אני מצופה להאמין שטבח המוני זו תגובה לגיטימית לרצח?!
    אני שופט אותו כרוצח שפל ואותך כמסית לרצח.

05 אכן צעד מבורך בכיון הנכון  (לת) פלץ
  • 07:35
  • 17.05.12

06 מישהו כאן התבלבל ולא במקרה. חלק חשוב מהמערכה של היהודים והציונות מול הערבים והאסלם מתנהל על התודעה ולא בכדי. בעיני הערים והמוסלמים, אנו כלל לא עם אלא בני קופים וחזירים, בלשונם. באסלם מותר לרצוח יהודים וזו אף מצוה גדולה אצלם. ניתן להתייחס אל חייל ערבי כשבוי ולא כטרוריסט ופושע מלחמה כאשר הוא מתנהג כחייל ולא כטרוריסט. ההגדרות הן פשוטות מאד, מי שמזדהה ומתלבש כחייל ופוגע אך ורק במטרות צבאיות, כאשר תיתכן טעות, אך טעות אינה מהות. מי שלובש אזרחית ו/או מנסה לרצוח אזרחים במכוון, באופן שיטתי, כמטרה הוא טרוריסט וכאשר הוא רוצח אזרחים, נשים ושוחט תינוקות על משכבם, הוא רוצח נאלח ופושע מלחמה. הפושעים הערביים שהורשעו ברצח וטרור אינם לוחמים, בטח לא לוחמי חופש, הם גם לא אסירים פוליטיים, לא עצרו אותם על פעילות פוליטית אלא על רצח ונסיון לרצח, אלא אם כן רצח יהודים זו פעילות פוליטית... לפיכך הם פושעים נאלחים וכך יש להתייחס אליהם, לא פחות מאשר ליגאל עמיר, למשל. היות והחברה הערבית והאסלמית אינה הוניסטית וחיי אדם לא נחשבים בעיניה, הרי שמלחמתה בעניין הרוצחים הערביים היא לא משום זכויות אדם וחיי אדם אלא רק על התודעה, והשמאל הקיצוני הפו"צ משתף פעולה עם רוצחי עמנו גם בעניין זה. אז אם שוחט תינוקות הוא "גיבור לאומי", אנו הרי יודעים על עיטורי כבוד שקיבלו רוצחי עמנו אצל עמם, לא רק הנאצים, גם הערבים, הרי ש"לאום" כזה יש למגרו בלי חוכמות. אז כן, עניין התודעה הינו חלק מהותי במלחמה נגד אויבינו, כן גם במאבק בין הימין/מרכז מול ה"שמאל", שמאל במרכאות משום שהמאבק האמיתי היום בעם היהודי אינו בין הימין/מרכז לשמרל, בוודאי שלא אחר כשלון הזיות אוסלו ואלפי הנרצחים והנכים שבעטיין, אלא בין הציונות למבקשי נפשה, ולפחות בחלקה בין יהודים לאנטישמים. לא בכדי אין כמעט שמאל בארץ ללא האתנן ממדינות זרות עויינות, זו האמת, עתה שוב תצנזרו?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:56
  • 17.05.12

07 נכבה תמוז
  • 08:23
  • 17.05.12


ארי שביט,[שמן זיית זך] רואה בציון יום הנכבה ב15 למאי -עדות לתוקפנותם של תאומינו הפלסטינים-שאינם מקבלים את הקמת מדינת היהודים בהבנה הראוייה נוכח האסון שפקד אותנו בשואה...בעודו רץ ריצת בוקר בסמטאותיה היפות של יפו שמח בארכ' המזרחית מכין עצמו למסאבחה,הוא מציע להם להעביר את יום הנכבה ליום הגירוש ההמוני מלוד או ליום טבח דיר-יאסין,כך נדע סופית שהם עסוקים באבל ולא במלחמה נגדנו...טעות ארי,אז נחשוב שהם עסוקים בקריאה לנקמה...הכי טוב שיצטרפו ליום השואה...צפירה כבר יש..

08 חכאם ואמג'ד עוואד, שוחטי משפ.פוגל, הם בין לוחמי החופש וגיבורים לאומיים. מחמוד עמרו שרצח את התינוקת שלהבת פס ברובה צלפים הוא לוחם חופש אמיץ - אכן המציאות צבועה בעיני המתבונן.... אבל גם שמאל ראדיקאלי שטוף שנאה עצמית צריך לברור בפינצטה את גיבורי התרבות שלו  (לת) מנחם
  • 08:27
  • 17.05.12

09 הבעיה הראשית היא הדכוי הקבוע בשטחים הכבושים, הבעיה המרכזית היא הכבוש., הבעיה העיקרית היא יום הפנוי והחזה למדית ישראל. או אז יקומו עלינו ,תושבי ישראל השפויה, היורדים מהשטחים ויכלו בנו, התמימים, את זעמם על אלוהים, שלכאורה הוליך אותם שולל בהבטיחו להם דברים שאינו יכול וראשי לקיימם. וגם ביבי יסבול קצת  (לת) הבחנה ברורה
  • 08:48
  • 17.05.12

10 צעד בכיוון הנכון גולה בארצו
  • 08:59
  • 17.05.12

צעד בכיוון הנכון גם של "הארץ" - הלא צהובון היחיד בארץ. צעד שבה לידי ביטוי בעצם העלאת הנושא מזווית זו של - טרוריסט במערכת המושגים שלך יכול להיות בהחלט אדם שהקריב עצמו למען הכלל - גם במערכת המושגים שלך - אילו רק נולדת בצד השני של הגדר. ואולם כרגיל יש כאן UNDERSTATEMENT זהיר. שכן שיחרור האסירים הפוליטיים והמינהליים לא אמור להיות תהליך מתמשך וכבד - זה אמור להיות המובן מאיליו של כל אדם ישר וטוב במידה מינימלית.

  •   אנו מבינים שלו נולדת בצד השני של הגדר היית תומך בשחיטת תינוקות? אולי שוחט אותם בעצמך? לך, לך לצד השני של הגדר.  (לת) זו כבר אינה ארצך
    • 14:07
    • 17.05.12

  •   אז גולדשטיין הוא "רוצח "? ניר
    • 16:58
    • 17.05.12

    עבורי הוא רוצח כמו אילו שרצחו את משפחת פוגל

11 שאלה למערכת גיא מתל אביב
  • 09:45
  • 17.05.12

ואיך תגדירו את שני הצעירים הפלסטינים שרצחו את חמשת בני משפחת פוגל ובכללם ילדים רכים ותינוקת? רוצחים (מתועבים) או לוחמי חופש? אתם בכלל חיים כאן? לפעמים אני מרגיש שאין גבול לאיוולת שלכם. רצח אזרחים בכוונה תחילה הוא רצח וגם פשע מלחמה על פי כל קריטריון. אין פה יחסיות. רוצחי אזרחים אינם "לוחמי חופש".

12 מישהו כאן התבלבל ולא במקרה. חלק חשוב מהמערכה של היהודים והציונות מול הערבים והאסלם מתנהל על התודעה ולא בכדי. בעיני הערים והמוסלמים, אנו כלל לא עם אלא בני קופים וחזירים, בלשונם. באסלם מותר לרצוח יהודים וזו אף מצוה גדולה אצלם. ניתן להתייחס אל חייל ערבי כשבוי ולא כטרוריסט ופושע מלחמה כאשר הוא מתנהג כחייל ולא כטרוריסט. ההגדרות הן פשוטות מאד, מי שמזדהה ומתלבש כחייל ופוגע אך ורק במטרות צבאיות, כאשר תיתכן טעות, אך טעות אינה מהות. מי שלובש אזרחית ו/או מנסה לרצוח אזרחים במכוון, באופן שיטתי, כמטרה הוא טרוריסט וכאשר הוא רוצח אזרחים, נשים ושוחט תינוקות על משכבם, הוא רוצח נאלח ופושע מלחמה. הפושעים הערביים שהורשעו ברצח וטרור אינם לוחמים, בטח לא לוחמי חופש, הם גם לא אסירים פוליטיים, לא עצרו אותם על פעילות פוליטית אלא על רצח ונסיון לרצח, אלא אם כן רצח יהודים זו פעילות פוליטית... לפיכך הם פושעים נאלחים וכך יש להתייחס אליהם, לא פחות מאשר ליגאל עמיר, למשל. היות והחברה הערבית והאסלמית אינה הוניסטית וחיי אדם לא נחשבים בעיניה, הרי שמלחמתה בעניין הרוצחים הערביים היא לא משום זכויות אדם וחיי אדם אלא רק על התודעה, והשמאל הקיצוני הפו"צ משתף פעולה עם רוצחי עמנו גם בעניין זה. אז אם שוחט תינוקות הוא "גיבור לאומי", אנו הרי יודעים על עיטורי כבוד שקיבלו רוצחי עמנו אצל עמם, לא רק הנאצים, גם הערבים, הרי ש"לאום" כזה יש למגרו בלי חוכמות. אז כן, עניין התודעה הינו חלק מהותי במלחמה נגד אויבינו, כן גם במאבק בין הימין/מרכז מול ה"שמאל", שמאל במרכאות משום שהמאבק האמיתי היום בעם היהודי אינו בין הימין/מרכז לשמרל, בוודאי שלא אחר כשלון הזיות אוסלו ואלפי הנרצחים והנכים שבעטיין, אלא בין הציונות למבקשי נפשה, ולפחות בחלקה בין יהודים לאנטישמים. לא בכדי אין כמעט שמאל בארץ ללא האתנן ממדינות זרות עויינות, זו האמת, עתה שוב תצנזרו? נשלח בשנית.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:05
  • 17.05.12

13 או במילים אחרות ישראלי
  • 10:41
  • 17.05.12

הטבות נוספות לרוצחי יהודים ולאנשים שמטרתן העיקרית היא לפצוע יהודים

14 אלמלא נהרגו חוטפי המטוסים ב 9.11 היה הארץ יוצא חוצץ להטבת תנאי כליאתם ברוח ההומניזם המזוייף והמבחיל שהוא מוצץ מהאצבע. זאת שעל ההדק.  (לת) אינפיניטי
  • 10:42
  • 17.05.12

15 אולי נשלח את הרוצחים הערבים להבראה באיי יוון?  (לת) דן
  • 11:23
  • 17.05.12

16 היש עם בעמים... ברל כצנלסון
  • 11:51
  • 17.05.12

היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עַמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? ...וכאן (בארץ ישראל) ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיִראה את הגאולה בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח.
ברל כצנלסון, דבר, 1.5.1939

17 כאשר הערבים שרצחו את בני כפר עציון אחרי שנכנעו , ביחד עם שוחטי משפחת פוגל ומפוצצי הדולפינארקיום ישחטו את כל חברי מערכת הארץ מהראוי יהיה שלא לראות בהם "מחבלים" או "רוצחים" אלא לוחמי חופש וגיבורים לאומיים.  (לת) חושב וכותב - הרצליה פיתוח
  • 11:57
  • 17.05.12

18 ההומניות שנשפכת מהמאמר קצת מחליאה, גם אם צודק לגופו של עניין דניאל דורון
  • 14:02
  • 17.05.12

כבר מזמן פסקתי להבין את "גדלות הנפש" של העיתון שמגיע כל פעם לשיאים חדשים של צדקנות, וזאת למרות שנכון לשפר את תנאי הכליאה של "לוחמי החופש הנאצלים".....

19 ובמילים אחרות: "הארץ" קורא לשחרור פושעי מלחמה מתועבים, בלי הסכם ובלי בטיח. פשוט לשחרר. אז אם מישהו תוהה למה השמאל נמחק לחלוטין מהמפה הפוליטית בישראל - שיקרא את מאמרי המערכת ויבין (: ובבוא העת, אם כבר מדברים ברצינות, יחשב העיתון הזה לאחראי מרכזי לכך שאף בן אדם נורמלי בארץ לא מאמין בהבלי מרצ ודומיהם - הרי אתם מתעלמים לחלוטין מהמציאות, בזים לה במפגיע. בשוק מוכרים לכם עגבניות רקובות ביוקר. ב"כנסי שלום" מוכרים לכם תזות גזעניות נאלחות כ"הצעות שלום". ואתם קונים - כמו אחרוני הפראיירים שעוד נותרו במדינה. האחרונים, חברים יקרים. למזלכם דחו את הבחירות... אבל כשנלך לקלפי תראו מה נשאר מכם. רק צחנה קלה. מודרניסט
  • 14:04
  • 17.05.12

ובמילים אחרות: "הארץ" קורא לשחרור פושעי מלחמה מתועבים, בלי הסכם ובלי בטיח. פשוט לשחרר. אז אם מישהו תוהה למה השמאל נמחק לחלוטין מהמפה הפוליטית בישראל - שיקרא את מאמרי המערכת ויבין (: ובבוא העת, אם כבר מדברים ברצינות, יחשב העיתון הזה לאחראי מרכזי לכך שאף בן אדם נורמלי בארץ לא מאמין בהבלי מרצ ודומיהם - הרי אתם מתעלמים לחלוטין מהמציאות, בזים לה במפגיע. בשוק מוכרים לכם עגבניות רקובות ביוקר. ב"כנסי שלום" מוכרים לכם תזות גזעניות נאלחות כ"הצעות שלום". ואתם קונים - כמו אחרוני הפראיירים שעוד נותרו במדינה. האחרונים, חברים יקרים. למזלכם דחו את הבחירות... אבל כשנלך לקלפי תראו מה נשאר מכם. רק צחנה קלה.

20 "זכות השיבה" דן
  • 15:01
  • 17.05.12

ראש הממשלה הפלסטינאי הזכיר לנו השבוע ש"זכות השיבה" היא זכות קדושה, ואין לאף אחד יכולת לסגת ממנה. בעברית פשוטה, הפלסטינאים לעולם לא יקבלו מדינה יהודית ב"פלסטין". האם כתבי הארץ כבדי שמיעה כולם?

21 הרוצחים של משפחת פוגל הם רק "רוצחים "?אתם לא מאד מאופסים  (לת) מיתר
  • 15:16
  • 17.05.12

22 האם הקרן לישראל חדשה עומדת מאחורי זה? אלכסנדר
  • 16:39
  • 17.05.12

פק"פ היה ציוני לעומתכם .

23 טוב. נו. הרי זה לא שהם שמו לאטמה לאקטיביסט דני, חלילה  (לת) גלי בת חורין
  • 17:39
  • 17.05.12

24 מסתבר שאצל מערכת "הארץ" רוצחי ילדים הם גיבורי מלחמה  (לת) שולינקה
  • 17:58
  • 17.05.12

25 אשמח מאד אם עיתון "הארץ" יפשוט רגל בשם "לוחמי החופש" שכך הוא רומז לכנות רוצחים נתעבים  (לת) אח שכול
  • 18:19
  • 17.05.12

26 לא "לוחמי חופש" ולא "גיבורים" - פושעי מלחמה. בלי מרכאות ובכל שפה.  (לת) עמית
  • 18:28
  • 17.05.12

27 עתון הארץ יותר מכל עיתון אחר תומך בכל גלוי אלימות כלפי ישראל  (לת) זאת האמת
  • 22:41
  • 17.05.12

28 אלה, כגודלשטיין וכהנה, המכונים בפיכם "מחבלים" או "רוצחים," נחשבים אצל יהודים לא מעטים ל"לוחמי חופש" ו"גיבורים לאומיים". האם גם כלפיהם תוכלו להראות את האמפטיה שאתם חשים כלפי רוצחי ילדים יהודים?  (לת) דני, ת"א
  • 23:52
  • 17.05.12

פרוייקטים מיוחדים