המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מורשת הייאוש

יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של ישראל, הלך לעולמו בשבת והותיר אחריו מורשת מדינית מסוכנת וזורעת ייאוש. מוקירי דרכו של שמיר בימין הרוויזיוניסטי זוכרים לטובה את דבקותו ברעיון ארץ ישראל השלמה ובהקמת התנחלויות בכל אתר. הם רואים בו מודל של מנהיג אידיאולוגי צנוע, שאינו מוותר על עקרונותיו. אבל האמת היא ששמיר הפך את חוסר המעש המדיני למדיניות ואת שמירת הקיפאון למטרה. אלו הביאו, בין היתר, לפרוץ האינתיפאדה הראשונה. התערבותו הבוטה לסיכול ההסכם שהשיג שמעון פרס עם המלך חוסיין ב-1987, שנודע כהסכם לונדון, הביאה כנראה לעוד החמצה מדינית משוועת.

גם השבחים שהעתירו על ראשו בזכות הבלגתו במלחמת המפרץ הראשונה היו מופרזים בהתחשב בעובדה שארה"ב לא הותירה מרחב תמרון גדול בידי ישראל, כשהורתה לה שלא להתערב בנעשה. למחרת המלחמה נענה שמיר להזמנתו של ג'ורג' בוש להשתתף בוועידת שלום אזורית שהתקיימה במדריד. לימים הודה שהוא נענה בעל כורחו ליוזמה האמריקאית, כדי לשמור על היחסים המיוחדים עם ארה"ב, וכי התכוון לגרור רגליים עד אין קץ בנבכי התהליך המדיני. ואולם סירובה של ממשלת שמיר להקפיא את הבנייה בהתנחלויות הביא לאחד המשברים הקשים ביחסים בין וושינגטון לירושלים, כשבוש הקפיא ערבות של עשרה מיליארד דולר שישראל ביקשה לקליטת עלייה.

בנימין נתניהו הוא, למרבה הצער, ממשיך דרכו של שמיר בראשות הממשלה ובהנהגת הליכוד. גם נתניהו נענה ליוזמות אמריקאיות, כל עוד אין בהן כדי לאיים על שלמות הארץ ולפגוע במפעל ההתנחלויות. גם הוא ניסה, ואף הצליח, לגייס את יהדות אמריקה ואת הקונגרס לבלימת מאמציו של נשיא ארה"ב לקדם את המו"מ עם הפלסטינים. מדיניותו של שמיר - הרחקת ההסדר עם הפלסטינים והסיכוי לשלום עם מדינות ערב - היא גם מדיניותו של ראש הממשלה הנוכחי, תלמידו המובהק.

Read this article in English: The legacyb of despair




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "הותיר אחריו מורשת מדינית מסוכנת וזורעת ייאוש" Yossi
  • 04:13
  • 02.07.12

היאוש השמאלני נגרם מהכרת רוב העם בישראל שקפאון מדיני תחת שמיר היה עדיף על פיגועי התאבדות, בחסות ערפאת, אחרי אוסלו.

  •   פיגועי ההתאבדות היו תוצאה של הכיבוש וההנחלויות. אלפי ישראלים נהרגו כתוצאה מכיבוש 67 עוד לפני אוסלו. הפיגועים החלו עוד לפני הגעתו של ערפאת לשטחים הכבושים. הם החלו בדיוק 40 יום לאחר שברוך טבח במערת המכפלה. ימנים בני בליעל עזרו לרצוח את אוסלו  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 07:22
    • 02.07.12

  •   תקראו את תורת השלבים של אש"ף, תקראו את מסמך החזון של ערביי ישראל ואולי תבינו על מה מדברים הערבים שלא למקרופון. ורק חבורה מצומצמת שולית והזויה ממשיכה להטיף להתפרקות מכל נכס שאנו אוחזים בו  (לת) מנחם
    • 07:40
    • 02.07.12

  •   את הפיגועים בצעו הנכדים של פליטי דיר יאסין וכפר צובא ושייח מוניס כנקמה על פשעי הציונות האשכנזית, מתחת לים השיבולים בקיבוצים ים הרבה דם פלסטיני  (לת) יהודי אותנטי
    • 08:12
    • 02.07.12

  •   אין מה לעשות איציק. אנשי ימין חייבים להיות קורבן כל חייהם, ולכן יעשו שימוש באיך כולם אכלו ושתו להם, ואיך פגעו בם. על האחריות שלנו- בתרבות הימין לא מסתכלים. בימין רק בורחים מאחריות. כמו קורבן. כמו פרייר. לכן, אנשים כמו שמיר וביבי שלא בנו את המדינה, הורסים אותה. והגיע הזמן לעצור את ההרס  (לת) שומר חוק
    • 08:24
    • 02.07.12

  •   אין מה לעשות איציק. אנשי ימין חייבים להיות קורבן כל חייהם, ולכן יעשו שימוש באיך כולם אכלו ושתו להם, ואיך פגעו בם. על האחריות שלנו- בתרבות הימין לא מסתכלים. בימין רק בורחים מאחריות. כמו קורבן. כמו פרייר. לכן, אנשים כמו שמיר וביבי שלא בנו את המדינה, הורסים אותה. והגיע הזמן לעצור את ההרס  (לת) שומר חוק
    • 08:25
    • 02.07.12

  •   "ההנחלויות" - התכוונת להנחלה?, וימנים ברבים = ימניים... אתה בטח ערבי מתחזה  (לת) מנחם
    • 08:37
    • 02.07.12

  •   מנחם תפס ערבי מתחזה! תפוס אותו היטב, מנחם, שלא יברח!  (לת) מחלון
    • 11:21
    • 02.07.12

  •   קושט דברי אמת! אבל איך תעביר קורס זריז לציבור איטי???  (לת) מורלי
    • 11:24
    • 02.07.12

  •   כמה שטויות! ררז
    • 11:29
    • 02.07.12

    גם ב48 הם ניסו להשמיד אותנו בגלל הכיבוש של 67?

  •   שומר חוק בגלל אנשים כמוך השמאל לא בשלטון וכמה טוב שכך.  (לת) שומר טיזי
    • 12:19
    • 02.07.12

  •   מחלון זה כחלון או מחלווה  (לת) אמרלד
    • 16:29
    • 02.07.12

  •   זה אח של כליון  (לת) ערפה
    • 17:22
    • 02.07.12

  •   ימני יודע שיש להפוך את העובדות כדי לנמק את עמדתו. הטירור מתפתח כשאין תקווה מדינית.  (לת) צבי
    • 17:39
    • 02.07.12

  •   שוב אתה צודק איציק מהמרכז באין כיבוש אין טרור  (לת) פלץ
    • 22:49
    • 02.07.12

  •   תודה לשומר חוק כך יאה וכך נאה להפסיק את הציונות המשיחית ההורסת את מה שבנת הציונות החלוצית  (לת) פלץ
    • 22:54
    • 02.07.12

  •   עוד לא התייאשתם מלהאחז באותה ציונות אשכנזית מטורללת ונטולת כל סיכויי יישום לאורך זמן.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 22:55
    • 02.07.12

02 לא מדיניות של ייאוש אלא של פרגמטיזם מפוכח ואחראי בשונה מהמדיניות המופקרת של רבין אלכס מהכרמל
  • 04:41
  • 02.07.12

אני רק מתאר לעצמי מה היה קורה לירדן היציבה אם היו מתווספים אליה מליוני פלסטינים. האם אנו צריכים מלחמת אזרחים על הגבול?

03 לא מדיניות של ייאוש, אלא של פרגמטיזם מפוכח, שלא כמו המדיניות המופקרת של השמאל שהביאה עלינו את אסון אוסלו  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:42
  • 02.07.12

04 שמיר כל ביבי:"הים אותו הים והביבי אותו הביבי, מלאך חבלה מסוכן לעצמו ולאחרים\".  (לת) ביבי בהספד לשמיר- "יצחק שמיר צדק"
  • 05:06
  • 02.07.12

05 גם שמיר בסופו של דבר היא גזען לא קטן ,ימין שמאל מדובר באשכנזים.לא קונפליט של יהודים ,זה מלחמות פנימיות של השמאל האנטישימי והימין הפשיסטי ,מזרחים אנו לא קשורים לזה .  (לת) יהודי אותנטי
  • 05:31
  • 02.07.12

06 עיתון הארץ לא יכולתם למצוא אפילו משהו אחד טוב ששמיר עשה? בכל זאת הבנאדם סיכן את חייו למען תקומת מדינת ישראל וגם אם טעה הדבר לא נעשה בזדון אלא מתוך אמונה בצדקת דרכו. אפשר גם לכבד יריב פוליטי ובמיוחד לאחר מותו!!! האיש עוד לא נקבר וכבר אתם רוקדים על קיברו. תנו לילדיו כמה ימי חסד קיבינימאט!  (לת) לא ימני בכלל!!!!!!!
  • 06:58
  • 02.07.12

07 אם ביבי לא אז מי כן לעזאזל! מי יכול להנהיג את מדינת ישראל? ואל תגידו לי שלי!  (לת) עיתון לאנשים חושבים עלק
  • 07:05
  • 02.07.12

  •   אז מה את/ה עושה פה  (לת) אורן
    • 19:59
    • 02.07.12

  •   ביבי? מנהיג את מדינת ישראל? אבא לילד בן 3
    • 01:55
    • 03.07.12

    האיש סחבה מהלכת. אופורטוניסט שקורא סקרים בדבקות ומחפש כל יום שטיק חדש. מנהיג? איזה החלטה מנהיגותית הוא לקח? מה הוא שינה? הוא שומר בדבקות על הכסא שלו ושל חבריו כדי שיוכל להמשיך למכור ולהפריט את המדינה שהשמאל בנה...

  •   לאורן,אני פשוט אוהב להציק לכם!  (לת) מגיב מס' 7
    • 02:34
    • 03.07.12

08 תתביישו!  (לת) ט.
  • 07:23
  • 02.07.12

09 אפילו אנשי ימין מודים שביבי גורר רגליים מכל מה שקשור בשלום: מאיר דגן, יובל דיסקין, רון לאודר  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:31
  • 02.07.12

10 מורשת מדינית מסוכנת?! זה בניגוד למורשת רבין/פרס/ביילין/שרון/ברק/אולמרט של נסיגה משטחים ללא הסכם ממשי? אילו הצלחות אפשר לזקוף לטובת ה"מורשת" הזאת? תשובה: עליית החיזבאללה לשליט דה-פאקטו של לבנון, עליית ארגון הטרור אש"ף לשלטון ביהודה ושומרון, עליית חמאס בעזה. כל אלה לא קירבו את השלום המיוחל במילימטר, אלא הרחיקו אותו בשנות אור. אפילו במצרים אותה מדיניות מלאת תקוה כשלה, ולא רק לאחר ה"אביב", אלא במשך ארבעה עשורים שבהם לא היה שלום, אלא הפסקת אש במימון אמריקני תוך הסתה מתמשכת כנגד ישראל, הציונות והיהודים. טוב יהיה אם העורך יפסיק לפזר מילים ללא כיסוי וישקיע קצת יותר בפיתוח הטיעונים. היום בבקשה לא לצנזר. תודה.  (לת) ערן
  • 08:16
  • 02.07.12

  •   עירון, מה כל כך מסוכן בהקמת בסיסי טרור לטרוריסטים הערבים וציודם בכל הטוב שבמחסני צה"ל?  (לת) גיחי גיכי
    • 14:31
    • 02.07.12

  •   המורשת של נסיגה ללא הסכם היא של ברק (לבנון) ושרון (עזה) - שני אנשי ימין עוכר ישראל
    • 15:05
    • 02.07.12

    מדיניות זו היא תוצאה של חוסר יכולת לעמוד בלחץ הצבאי הערבי, ומנגד חוסר רצון לשלם את מחיר החולשה.

11 מי שמדבר על הסכם שלום עם הערבים כנראה חזר לאחרונה משהות ממושכת בחלל החיצון, או לוקה בביקורת המציאות שלו. ישראל ניצבת מול אויב טרוריסטי שנחוש להשמידה ומשתמש בתהליך ה"שלום" לצרכי טרור ותעמולה. מול הערבים צריך כוח, כוח ועוד כוח.  (לת) איתי
  • 08:26
  • 02.07.12

12 עד כמה שידוע הוא טירפד את ההסכם שגיבש פרס וחוסיין לגבי הגדה, מה שהשאיר אותנו עם הצרה הארורה הזו שוש
  • 08:32
  • 02.07.12

לכל היותר אפשר לומר עליו - וזה הרבה מאד היום כאשר מסתכלים על הפוליטיקאים של היום- שהיה שייך לקבוצה של מנהיגים צנועים ביותר. כל היתר מה שהפוליטיקאים מזמרים לכבודו אינו אלא עיוות ההסטוריה. הוא היה שייך לקבוצה קיצונית שעשתה בין היתר גם פעולות טירור והתנגדה לקבלת תכנית החלוקה של של האו"מ, שאלמלא בן גוריון, לא היתה לנו כנראה מדינה עד היום

13 אחרי קריאה חוזרת ונשנית ,הבנתי ששמיר היה משכמו ומעלה...!!!  (לת) ד"ר יוסי כהן.
  • 08:34
  • 02.07.12

14 "הפולנים הם אנטישמים" אמר שמיר ופקד לרצוח רוזן שבדי שהציל אלפי יהודים ממחנות המוות הנאציים - את מתווך האו"ם הראשון, פולקה ברנדוט  (לת) אחד הפשעים שדוד לנדאו שכח להזכיר
  • 08:56
  • 02.07.12

  •   חבר מחתרת שלא בחלה באמצעים טרוריסטיים והוציאה להורג יהודים שרק נחשדו בשתוף פעולה עם השלטונות - מה זה בשבילו להרוג גוי שע"פ הגדרתו "מסוכן לישראל" (אולי מזכיר לכם את רבין למשל ?)  (לת) לא שוכח
    • 10:19
    • 02.07.12

15 שמיר אחראי למדיניות משוועת ונתניהו, למרבה הצער, ממשכיך את דרכו -הרחקת ההסדר עם הפלסטינים והסיכוי לשלום וגרירתנו לעוד מלחמות מיותרות בהן ייהרגו ילדים שלנו לשווא.  (לת) יבורך עתון הארץ
  • 09:34
  • 02.07.12

16 שמיר גרם נזק עצום למדינת ישראל. כבר מזמן יכול היה להיות פה שלום.  (לת) שמיר המשיך לבנות יישובים על קרקע גזולה שהפכו את השלום לבלתי אפשרי.
  • 09:55
  • 02.07.12

17 אמנם ביבי הוא ממשיכו של שמיר מצד הסרבנות, אבל יש לזקוף לזכותו את החזרת חליל לפלסטינים ואת ההודאה הפומבית כי הפלסטינים זכאים למדינה שלהם בתוככי ארץ ישראל. כמו שועידת מדריר הולידה את אוסלו כך יש להאמין שהצהרת בר-אילן תוליד סופסוף את מדינת פלסטין בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן.  (לת) שבחי הימין
  • 09:59
  • 02.07.12

18 דאג למנוע מיהודי ברית המועצות לשעבר להגר לארה"ב, למי זה עשה טוב? ועד כמה המדיניות האדנותית הזאת מושרשת בקרב מנהיגים שחושבים שדווקא הם יודעים טוב יותר מבני עמם מה טוב עבורם  (לת) ערן
  • 10:07
  • 02.07.12

19 המורשת של שמיר היא התקוה: "נבנה ארצנו...כי לנו, לנו ארץ זו". שמיר אמר אמת קשה: "הים אותו ים, והערבים אותם ערבים", ואין דבר המכניס את השמאלנים ליאוש יותר מהאמת. אבל לא את הציונים, אוהבי מולדתם ארץ ישראל. נמשיך בבניה, ונכניס ליאוש את הערבים ותומכיהם, ואז יבוא השלום המיוחל.  (לת) שלמה
  • 10:16
  • 02.07.12

20 למערכת, מסכים עם דבריכם רק בקשה אחת: חדלו לקרוא לפשעי ההתנחלויות "מפעל". זה לא מפעל זו גזלת אדמות מבישה וגזענית.  (לת) ק.א.
  • 10:25
  • 02.07.12

21 אין לכם בושה, הגופה עדיין חמה ואתם כבר משתלכים בה?  (לת) שחר
  • 11:15
  • 02.07.12

22 אכן תעתועים! אבל ככה זה כשהעם כה בור. לאזרחים נבונים ומשכילים אי אפשר למכור לוקשים עבשים. לא סתם כבר 33 שנה הימין מעכב גדילה משמעותית של תקציבי חינוך והשכלה גבוהה, לא זו אף מקצץ, אף ממנה לשרה את לימור, למשל, וכך זה עובד מבגין דרך שמיר אל ביבי, שרון (איזה קיצוץ בחינוך אז!) עד אולמרט החסיד ושוב ביבי- מה הפלא שרמת תלמידי התיכונים הדרדרה, ובהיי טק מודאגים  (לת) מי בעד ביעור ההשכלה????????????
  • 11:22
  • 02.07.12

  •   להיפך, הימין/מרכז בעד הקמת אוניברסיטאות חדשות והשמאל הקיצוני מנסה לטרפדן, כבאריאל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:57
    • 02.07.12

23 שעה לאחר יוודע דבר מותו כתבתי תגובה לא מחמיאה לפועלו השלילי של המנוח לכמה עיתוני אינטרנט. אף אחד לא פירסם. פתאום כולם חוזרים לאחור ומגלים הפלא ופלא כמה גוע היה המנוח כראש ממשלה ואיזה מחיר משלמת ישראל עד היום על עקשנותו לא לדבר על שלום עם האוייב. הים נשאר ים ושמיר נשאר שמיר עד סופו.  (לת) הבחנה ברורה
  • 11:22
  • 02.07.12

24 מאמר מערכת פטתי המנותק מהמציאות  (לת) עזריאל
  • 11:27
  • 02.07.12

25 שמיר לא נתן לישראל ליפול לאותה מלכודת שרבין הפיל אותה.  (לת) בני
  • 11:48
  • 02.07.12

26 מי האדיוט חסר הרגש שכתב את המאמר העלוב הזה???? חבר מרכז ליכוד
  • 12:09
  • 02.07.12

זה פשוט חילול כבוד המת!התביישו לכם!!

27 עוד לא קברו אותו ואתם כבר רוקדים לו על הקבר נבלות!  (לת) אורן
  • 12:11
  • 02.07.12

28 עיתון הארץ ןליצניו--לא סתם לא סובלים אותכם ואת כל מה שאתם מייצגים!!!  (לת) הלוחש לצבועים
  • 12:17
  • 02.07.12

29 מהוזי אוסלו, אלה שהביאו לאלפי נרצחים ונכים לערינו ועד היום אינם מבינים את המציאות, היה ראוי שינהגו מעט צניעות וידומו כאשר הם מנסים לפרשן את המדיניות בכלל ושל שמיר , בפרט. שמיר היה אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו לנו. בזמנו, כמעט ולא היה טרור, הלאווי עלינו אינתיפאדת האבנים מאז, להזכיר, תחת סר בטחון שלא הבין כלל מה קורה, רבין. הוא דיכא את האינתיפאדה הראשונה, קלט עליה ענקית והכלכלה רק השתבחה אצלו ולא נהרסה כמו אצל רבין וברק. הוא היה ראש ממשלה צנוע, לא מושחת, בדיוק ההפך מכל מה שהשמאל הציע מאז רבין, אתם זוכרים, זה מהדולרים, האלימות בבחירות והשוחד לגולרפארב ושגב. לכן אתם מנסים ללכלך, להשמיץ, להשחיר את כל האנטי תיזה לשחיתותכם, לחוסר אחריותכם, לכשלונותיכם. רק שהציבור חכם מכם. אז מה נשאר מכם, כתבנים שכותבים דברי בלע שקריים כאחרון המגיבים? "מגיבים" המשקרים, מסיתים ומתחזים למגיבי ימין/מרכז ובמימון מדינות זרות עויינות? הרי אם אתם כ"כ צודים, מדוע אתם נאלצים להתחזות לי ולאחרים ובאופן שיטתי? אתם כ"כ עלובים... אתם פשוט לא יריב, אפילו השם שלכם שקרי... אתם לא מסוגלים לעמוד בדיון רציני, אין לכם ובכם דבר. נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 12:38
  • 02.07.12

  •   אחד השקרים הגדולים של הימין היא הטענה שמספר ההרוגים לאחר הסכם אוסלו עלה בצורה משמעותית. האמת: בשבעת החודשים הראשונים לאחר חתימת הסכם אוסלו היה מספר ההרוגים הישראלים דומה לתקופה של לפני אוסלו. העלייה החדה במספר ההרוגים הישראליים החלה במובהק לאחר הרצח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. אלי הרחובותי
    • 16:20
    • 02.07.12

    פיגועי האוטובוסים של החמאס החלו עוד לפני שערפאת ואנשיו הגיעו מטוניס.
    האם הסכם אוסלו "אשם" גם באלפי הקורבנות הישראליים מהכיבוש ב 1967 עד 1993?
    אסון אוסלו עבור הימין הלאומני היה אילו היה מושג שלום. אובדן אדמת א"י זה האסון האמיתי של הימין הלאומני. לכן כאשר הם מכנים את אוסלו "אסון" הם משקרים. הם עשו הכול כדי להכשיל את אוסלו. לכן אם הם היו הגונים הם היו צריכים לקרוא לתוצאות אוסלו - הצלחה.
    איך זה ששלוש שנים (1997 - 2000) שלאחר הסכם אוסלו היו בין השקטות ביותר בתולדות המדינה?
    ב 7 השנים לאחר הסכם אוסלו נהרגו 302 ישראלים. בשבע השנים שלאחר מכן (מיום ששרון הצית את האינתיפאדה) נהרגו כ 1150 ישראלים. השנה שקדמה לעליית שרון להר הבית הייתה אחת השקטות בתולדות המדינה; רק 3 הרוגים.
    להאשים את אוסלו בהרוגים הוא ניסיון להסתיר את האמת שהקורבנות הם כתוצאה ישירה מההתנחלויות, הכיבוש ואלה שעשו הכול להכשיל את אוסלו.

  •   אלי הרחובותי. זה שאתה מתייחס לסרח עודף הזה איציק ימין קיצוני, בכזאת רצינות עושה לו רק טוב. הדבר הזה מרכז מסלף באופן קבוע עובדות כמנהג הימין הקימוני כדי לעורר מהומה כזו כמו תשובתך. אל תטרח . המח המעוות שלו לא מסוגל לקלוט אינפורמציה אמיתית.  (לת) הבחנה ברורה
    • 16:55
    • 02.07.12

  •   אלי הרחובותי, לשיטתך הרוגים ישראלים זו גזירת גורל ששום הסכם לא אמור לשנות. ולגבי טענתך על "השנים השקטות" - הן הושגו במאמץ רב של השב"כ וצה"ל, כאשר שלטנו ברצועת עזה, אבל את זה קל לך "לשכוח"...  (לת) שמואל ההררי
    • 18:36
    • 02.07.12

30 התפוח לא נפל רחוק מהשמיר אחד העם
  • 12:45
  • 02.07.12

התפוח נפל לא רחוק מהשמיר

31 גם אני כבר די מיואש... א
  • 12:55
  • 02.07.12

מכם.
מדוע אין אפשרות להגיב לדברי הבלע של אדמו"ר השמאל הקדוש יצחק לאור שליט"א?
הוא מפחד?
אתם מפחדים?
חופש דיבור הוא רק לשמאלנים כבדים ושמאלה?

32 לבוחר הישראלי יכולת לבחר בראש ממשלה אחר ומשום מה מעדיפים את הימין  (לת) מר"צ עדיין מחכה לכם...
  • 14:00
  • 02.07.12

33 פרגמטיזם לא מוסדניק
  • 14:07
  • 02.07.12

אם זה פרגמטיזם מפוכח אז מה זה פרנויה 

34 שבע שנים היה ראש ממשלה וכל מה שזוכרים לו זה את העקשנות ואיזו אמירה על ערבים וים (שדווקא מתארת לא רע את אופיו שלו). שלושים שנה מהיום, וזה כל מה שיישאר ממורשת נתניהו. עמידה במקום תוך כדי צניחה חופשית.  (לת) תומר
  • 14:12
  • 02.07.12

35 אין ולא היה אף פעם הסכם שלום המבוסס על פשרה טריטוריאלית, הדחף הטריטוריאלי הוא ביאולוגי (גנטי), והוא קיים אצל כל בני אנוש, (להוציא את הסמולנים ההזויים היודו-אנטישמיים הישראלים), האבולוציה עדיין לא מחקה דחף זה אצל בני אנוש, ,כל מאבק בין שני לאומים על אותה טריטוריה, והטריטוריה המדוברת אצלנו, היא לא רק עזה ויו"ש וירושלים ורמת הגולן, אלא גם כל הטריטוריה בין הנהר לים, נגמר באחת מהצורות הבאות, - הצד המנצח במאבק לוקח הכל, - והצד המפסיד במאבק, או שמגורש מהטריטוריה, או שמושמד כליל, או שנשאר ומסכים לעליונות הצד המנצח, כך זה קרה לאורך כל ההיסטוריה הרחוקה, והקרובה, והעכשווית, בכל ארצות אירופה, בכל ארצות אמריקה, הצפונית, המרכזית, והדרומית, וכך זה יקרה גם כאן, בטריטוריה בין הנהר לים וברמת הגולן. גם המאבק שלנו עם הערבושים שנמשך כ-100 שנה, עדיין לא הסתיים בהסכם פשרה טריטוריאלי בר קיימא, את סיני החזרנו כולו עד לגרגר האחרון, את דרום לבנון החזרנו כולו, עד למטר האחרון. את הגולן הסורים רוצים בחזרה, כולל החוף המזרחי של הכינרת. את רצועת עזה החזרנו כולה. והקאסמים ממשיכים לעוף. וממשלת החמאס שנבחרה ותבחר ברוב, רוצה כיום גם את ת"א / יפו. ועדיין נמשכת המלחמה. והיא תמשך עד שתוכרע בכח. השאלה הפתוחה היא: מי יהיה המנצח ?. היאהוד או הערבוש.  (לת) רינו
  • 14:18
  • 02.07.12

36 רצח ברנדוט ולורד מוין, הם רק משל לעובדה שטרוריסט נחשב לקדוש באומתו ולשופך דם נקיים בזירת הפעולה שלו.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 14:26
  • 02.07.12

37 עיתון הארץ תמך במדינה עד 15 למאי 1948  (לת) אברהם אבינו - מערת המכפלה
  • 14:32
  • 02.07.12

38 הייכן ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא?  (לת) כמו ג'ורג' בוש האב
  • 14:49
  • 02.07.12

39 ועדיין, מי שטרפד מהלכים מדיניים בראשיתם עדיף על נתניהו, שחיבל בהסדר קיים, ועל אחת כמה וכמה על נפוליאון ברק, שחיסל את ההסדר במודע ובמכוון  (לת) עוכר ישראל
  • 15:00
  • 02.07.12

40 בלונדון הייאוש יותר נוח  (לת) עודד מ
  • 15:06
  • 02.07.12

41 תארו לעצמכם את הניו יורק טיימס כותב כך ביום קבורתו של נשיא אמריקאי  (לת) עיתון לאנשים שחושבים את עצמם
  • 15:32
  • 02.07.12

42 "ארה"ב לא הותירה מרחב תמרון גדול בידי ישראל, כשהורתה לה שלא להתערב בנעשה" סליחה? מתי הפכנו לחלק מארצות הברית? אין לנו שום מחוייבות לציית לארצות הברית!! אינטרסים יש והמון מחוייבות נאדה!!! גם הכרזת המדינה ומלחמת ששת הימים נעשתה ללא הסכמה מארה"ב.... "הארץ" מה זה השטויות האלה לשמיר הייתה כל זכות להגיב על ירי טילים מעיראק אפילו אם האמריקאים היו מתעצבנים מה כל כך קשה להודות שהוא עשה משהו כמו שצריך?? פשוט קשה לקרוא את השקרים שלכם... דוד
  • 15:52
  • 02.07.12

מה לא ככה?

43 ההתקפה על שמיר נועדה לטשטש את העובדה שמי שבא אחריו הכניס אותנו לברוך כזה שאי אפשר לצאת ממנו  (לת) קורא חושב
  • 16:44
  • 02.07.12

44 שלום השמאל מתרסק לנגד עיניהם באביב הערבי ועלית האחים המוסלמים. הזדמנות לימין לחגוג? אין שמחה כמו שמחה לאיד? כדאי לנו לעלות קצת מרמת רצפה שמופגנת במאמר רדוד זה. כדאי  (לת) פול
  • 19:47
  • 02.07.12

45 מערכת יקרה בשביל מה משלמים לכתב לאור אם אי אפשר להגיב ? אולי בכל זאת תשובה  (לת) ברנארד הופרסטיינר
  • 20:55
  • 02.07.12

46 שמיר האמין כי השלום מסוכן יותר מהטרור  (לת) פלץ
  • 22:50
  • 02.07.12

47 נפטר מנהיג ישראלי, וכך הארץ מספיד אותו? אני שמח שאני מבטל את המנוי שלי  (לת) מישו
  • 23:31
  • 02.07.12

48 כל בוקר אני מודה על כך שיש לנו שמיר-ים ונתניהו-ים שינהלו לנו את המדינה, בכדי שלא נמצא אותה בידיים מופקרות ומסוכנות מהסוג שכותב מאמרים כאלה  (לת) אלון
  • 00:10
  • 03.07.12

49 בזמן הלוויה פרצו לביתה של בתו של ראש הממשלה המנוח שמיר. מיואש מהארץ.
  • 00:41
  • 03.07.12

חבורה של אידיוטים.