המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לכלא, בלי משפט

מהשבוע הבא תוכל המשטרה להעביר מהגרים מאפריקה שנעצרו בחשד לעבירות פליליות לידי רשות ההגירה. שם יוחלט אם לעוצרם במעצר מינהלי לתקופה ממושכת. ההחלטה תתקבל על סמך שיקול דעת ובלא הליך שיפוטי. המהלך, שעליו הוכרז שלשום, הוא חלק מ"תהליך עבודה, שגובש עם משטרת ישראל על דעת משרד המשפטים", לשון רשות ההגירה והאוכלוסין של משרד הפנים.

משמעות ההליך היא מרחיקת לכת: כל מהגר אפריקאי עלול לשהות בכלא במשך תקופה ארוכה רק מפני שהוא מהגר אפריקאי. כל זאת משום שהקריטריון שעליו הכליאה מתבססת הוא "חשד לעבירות פליליות", ולא "הרשעה בעבירות פליליות". נדמה, שההליך השיפוטי המקובל בישראל - הכולל מעצר, הגשת כתב אישום ומשפט - התייתר בכל הקשור למהגרים מאפריקה. המטרה - לגרש כמה שיותר מהם למדינות מוצאם - מקדשת את האמצעים, גם אם הם סותרים את התשתית הדמוקרטית. מובן מאליו, שכלפי אזרח ישראלי חשד לעבירה פלילית - או מה שמכונה בעגת רשות ההגירה "רקע פלילי" - אינו מצדיק כליאה, בוודאי לא למשך פרק זמן ארוך.

מקור העיוות חבוי בתיקון הדראקוני לחוק למניעת הסתננות. התיקון, שאושר בכנסת בתחילת ינואר ועבר ברוב גדול, העניק לרשויות המדינה סמכויות נרחבות לפעולה נגד מהגרים אפריקאים. על פי התיקון, ניתן להחזיק מהגרים אפריקאים במשמורת במשך שלוש שנים, בלי שהמסתנן הורשע בדין או נגזר עליו עונש מאסר. הפתח שמאפשר המושג הרחב "חשד לעבירה פלילית" עלול להוביל למצב, שכל מהגר אפריקאי שהתנגד למעצר והכעיס את השוטר או פקח ההגירה עשוי לשלם על כך בשהות ממושכת בכלא.

בימים אלה מתבצעות עבודות בנייה במתקן הכליאה בנגב. עם השלמת המתקן הוא אמור לקלוט 4,000 מהגרים אפריקאים. מדינת ישראל בדרכה לאכלס את המבנה החדש רומסת ברגל גסה זכויות אדם בסיסיות.

Read this article in English: To prison, without trial




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין "מהגרים" יש מסתננים מוסלמים מאפריקה! אלי הרחובותי
  • 04:35
  • 05.07.12

מערכת הארץ ממשיכה במסע שכנוע הציבור שהמסתננים המוסלמים הם מהגרים שמתעללים בהם ולא כל היא! אלו בפירוש מסתננים מוסלמים מיובאים ע"י השמאל כדי "לאזן דמוגרפית" בין יהודים למוסלמים כסמן דרך ראשי להפוך את ישראל למדינה מוסלמית ערבית נוספת במזרח התיכון! לא נאפשר לכם לכבס את מעמד המסתננים והשוהים הבלתי חוקית ולכנות אותם בשם השקרי "מהגרים"!

  •   דעות כאלו נשמעו גם לפני 80 שנה משה שינדלר
    • 09:51
    • 05.07.12

    רק שבמקום "מוסלמים" רשמו "יהודים".
    ואח"כ שואלים איך נוצרה שואה.

  •   הכושי מאפריקה בן עמי יותר מהרחובותי  (לת) אם אלי יהודי אני מוותר על יהדותי
    • 10:07
    • 05.07.12

  •   ליהודים לפני 80 שנה לא היתה מדינה...למסתננים האפריקאים יש מדינות!  (לת) צא ולמד
    • 10:25
    • 05.07.12

  •   נכון משה. גם לפני 80 שנים היהודים הסתננו לגרמניה בניגוד לחוק כדי לעבוד, ולגרמניה נשקפה סכנה של איבוד הרוב הגרמני. כמו כן הרבה מהיהודים היו נגועים בשחפת ו/או מחלות מסוכנות אחרות  (לת) אוסקר שינדלר
    • 12:25
    • 05.07.12

  •   אתה אף פעם לא היית "בן עמי" לכן גם לא הפסדנו אותך!  (לת) אלי הרחובותי
    • 15:51
    • 05.07.12

  •   יהודיך ישראל
    • 16:58
    • 05.07.12

    אלה יהודיך ואתה מוזמן לעוף בבעיטה יחד עם חבריך חזרה לסודן. יא צדיק על חשבון אחרים

  •   למוותר על יהדותו, למה שפשוט לא תךך לבני עמך באפריקה, יש שם כבר עכשיו הרבה יותר בני עמך מאשר פה, תתאחד עם עמך  (לת) לאו
    • 20:04
    • 05.07.12

  •   מגיב יחיד משתולל עם מבול של גידופים וסיסמאות גזעניות והצנזור יושב באפס מעשה?  (לת) נרדמתם בשמירה?
    • 21:42
    • 05.07.12

02 הם אינם מהגרים אלא גונבי גבול וככאלה מקומם לא יכירם בקרבנו.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 04:46
  • 05.07.12

  •   רויטל משהו פישי בנשמתך המוזהבת כנשמת אכילס  (לת) בן לגונבי גבול בהונגריה
    • 10:08
    • 05.07.12

  •   כשמאלן אינטלקטואל תשיב לגופם של דברים ואל תלעג לבחורות.מחר נכניס לביתך אוטובוס של אריתראים וקוה שתלמד אותנו מהי הכנסת אורחים הונגרית  (לת) משורר הנשמות
    • 19:52
    • 05.07.12

03 למערכת הארץ היקרה בקצב הזה של המהגרים החדשים לא רק שנצא מהשטחים אנחנו נצטרך לכבוש עוד שטחים ,לא חבל .צפוף לאללה הירקון כבר ירקון החולות הנודדים וכבר לא נודדים בני האדם החיות צדים את חיות הבר ,צפוף פה לאללה .אין מקום כבר לנשום במדינת הבטון.  (לת) יהודי אותנטי
  • 05:54
  • 05.07.12

  •   חזק. אז מה, הארץ, כבר לא אטרקטיבי למוסלמים להסתנן בהמוניהם לישראל, אה ? ישראל רעה. עובדה, כתוב בהארץ.  (לת) יוסי
    • 09:12
    • 05.07.12

04 זה הליך תקין המקובל בחלק גדול מהמדינות כאשר בשאר ההליכים נגד גונבי גבול חריפים בהרבה.  (לת) יוסף גנז
  • 06:12
  • 05.07.12

05 המסתננים רומסים ברגל גסה את החוק הישראלי ומדינת ישראל בתגובה רומסת ברגל גסה זכויות אדם בסיסיות. לא טוב? שיחזרו למדינותיהם!  (לת) רמיסה תחת רמיסה
  • 06:21
  • 05.07.12

06 שוב עיתון הארץ מבלבל את המוח עם הדמוקרטיה שלו.  (לת) הנבואה ניתנה לשוטים והשוטה ארי שביט מתנבא שאם מרץ הייתה בשלטון לא היה שלום. לעולם לא אשכח את הנבואה/דחיפה של ארי שביט להיכנס ללבנון ביום האחרון למלחמת לבנון השנייה דבר שגרם לעשרות הרוגי שווא.
  • 06:54
  • 05.07.12

  •   אני לא מעריך את ארי שביט כהוא זה, אבל אם מדינת ישראל הייתה מסיימת את מלמחת לבנון השניה עם תדמית של מדינה שארגון חיזבאללה עצר אותה קילומטר מהגבול, ההשלכות היו גרועות בהרבה מכמות ההרוגים שהיתה במהלך הצבאי.  (לת) ערן
    • 17:10
    • 05.07.12

07 מדינת הרוב היהודי והדמוקרטית מחייבת חוקים דרקוניים הנאכפים בכח צבא העם. אז על מי נלין  (לת) פלץ
  • 07:10
  • 05.07.12

08 לסיים ת'גדר ולשלוח חזרה את עשרות אלפי המסתננים הסודנים, ניגרים ואריתראים לסיני. זו התגובה למאמר המערכת הראל
  • 07:19
  • 05.07.12

מהגרים מאפריקה MY ASS, , , אלו מסתננים שגוזלים משאבי המדינה מהשכבות החלשות וגורמים לעומס בלתי נסבל על בתי החולים, רשויות הרווחה והמשטרה.
גם אם עיתון הארץ יעמוד על הראש וינפנף ברגליים לא יעזור לו. 98% מאזרחי המדינה רוצים את האפריקאים בחוץ ועכשיו.

09 פרט לכתבות, מה אתם תורמים לאוכלוסיה החלשה, מאמצים חלקם? מקבלים אותם לעבודה בעתון הארץ ובבית הדפוס כעובדים לא מקצועיים?או שאתם נהנים בקומה ה 22 ברמת אביב ג' בלהטיף מוסר לתושבי הדרום האומללים ולפשוטי העם שנאלצים להתערבב באיכילוב עם חולי שחפת ואינם יכולים לשלם עבור בית חולים פרטי?  (לת) מה אתם עושים הארץ?
  • 07:49
  • 05.07.12

10 פעולה נדרשת טל ספיר
  • 07:51
  • 05.07.12

מה יכול האזרח לעשות כדי לשנות החלטה מסוג זה?

11 מה עם הזכות האלמנטרית של תושבי דרום ת"א ואילת לא לחלות במחלות נגיפיות? הכרתם פעם מישהו חולה בשחפת? עם השיעול הראשון תהפכו ליותר קיצוניים ממירי רגב.  (לת) דתא
  • 07:52
  • 05.07.12

12 למה למערכת 'העיתון-לאנשים-חושבים' אין את האינטגריטי לכתוב במפורש 'מסתננים' ולא 'מהגרים' ? ככה זה עם 'פראבדה' בעיברית...  (לת) אבי.ש
  • 07:54
  • 05.07.12

13 מצבים קיצוניים דורשים צעדים קיצוניים, מי שתומך בהגירה בלתי חוקית ומנסה לתקוע מקלות בהתנהלות המדינה בכל עניין הנוגד לדעותיו, גם במימון מדינות זרות עויינות, אינו יכול להלין על התוצאות. ולא, אין כאן דבר הנוגד את התשתית הדמוקרטית, אין שום זכות מוקנית למהגרי העבודה הבלתי חוקיים, בכל מדינה מקובל לזרוק החוצה מהגרים בלתי חוקיים. האלטרנטיבה היא אנרכיה. לא נאפשר לשמאל הפו"צ להרוס את מדינת היהודים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:22
  • 05.07.12

  •   איציק מהמרכז אתה ניזון מרוח הגזענות אתה גם מושפע מהאידיאולוגיה של מדינת הרוב יהודי  (לת) פלץ
    • 12:54
    • 05.07.12

  •   לפלצן, בטח בטח... ונכון, אני ציוני ואתה פו"צ, לא ממש חדש...  (לת) אציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:46
    • 05.07.12

  •   פלצלה עד מתי נצטרך לשמוע את הגיגך ההזויים? מאחורי החזות הנאורה והליברלית מסתתר גזען לא קטן....... נכון?  (לת) הלוחש לצבועים
    • 02:00
    • 06.07.12

14 מדינה בושה  (לת) דור
  • 08:26
  • 05.07.12

15 אין בררה הביתה למולדתם בחיוך ופרח  (לת) הגיון
  • 08:46
  • 05.07.12

16 כל מסתנן בלתי חוקי הוא עבריין על חוק הכניסה לישראל ולכן ראוי למעצר עד סילוקו מהארץ (אלא אם כן ימצא ראוי למעמד של פליט).  (לת) מיכה
  • 08:48
  • 05.07.12

17 הפליטים באים לכאן מסודן בגלל שהערבים מבצעים בהם 'טבח עם' שמה, בשנים האחרונות נטבחו בדרפור ובדרום סודן כמיליון בני אנוש. ואף יפה נפש מהסוג המוכר לא מתרגש מזה. ולמה לא מתרגש ?, בגלל שאת הטבח מבצעים הערבים. במצרים ישנם כיום כ-5 מיליון פליטים מסודן. והיחס שם אליהם מצד המצרים גרוע מיחסם לעכברושים. ושוב אף יפה נפש מהסוג המוכר לא מתרגש מזה. ולמה לא מתרגש ?, בגלל שאת היחס מבצעים הערבים. לסיום. קודם וראשית כל, שכל יפה נפש יזדעזע מעצם הטבח שבסודן. במקביל ילין על הערבים שבסודן שמבצעים את הטבח, וגם ילין על כלל ארצות ערב והתיקשורת שבם שנותנים לטבח חסות וצידוק. ולבסוף ירד על ברכיו, ויתחנן לאמריקה שתשלח לשם את המרינס. רק כשאמריקה תחסל את הטובחים ותפסיק את הטבח. יפסיקו הפליטים לזרום משם לכאן. ואפילו רובם יחזרו לשם. אחרת נמצא את אותם 5 מיליונים פליטים שבמצרים במשכנות יפי הנפש שבת"א. ואז באמת ובתמים יהיה צידוק לזעקות השבר של יפי הנפש הנ"ל.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 09:19
  • 05.07.12

18 עכשיו אפשר להבין איך מדינה מדרדרת לדיקטטורה משה שינדלר
  • 09:48
  • 05.07.12

לא האמנתי שזה יכול לקרות בישראל, אבל עיני הרואות.
אחרי האפריקאים יבואו התושבים המקומיים שדעותיהם לא מתאימות לממשלה, כבר נראו ניצנים לזה ביחס המשטרה למפגיני המחאה.
וגם בפוליטיקה רואים איך כולם מפחדים להמרות את פיו של ראש הממשלה.....

  •   אם היינו דמוקרטיה אמיתית והיו שואלים את העם-רוב מכריע היה מצביע בעד לגרש את כל המסתננים. אבל, ממשלת ישראל פוחדת מהדיקטטורה השיפוטית של בג"צ ולא עושה כמעט כלום. יחס משטרת ישראל למוחים שלא כחוק, הוא סופר עדין יחסית ליחס שמקבלים מוחים-בדנמרק, בריטניה, יוון, ארה"ב, אוסטרליה ועוד...אם אתה לא מאמין תקיש ביויטוב RIOT POLICE ואת שם המדינה...ותראה לבד. לגבי ראש הממשלה אף אחד לא פוחד ממנו-לא ממפלגות השמאל ולא ממפלגתו שלו. אז...לסיפורי הסבתא שלך אין שום בסיס.  (לת) אמאל'ה...איזה פחד
    • 10:33
    • 05.07.12

19 המגמה להמנע בשימוש בחוק הולכת ומואצת באחרונה באדיבותו של השר "יענקל'ה".  (לת) מדינת אין חוק
  • 09:53
  • 05.07.12

20 מחריד מפחיד. לצאת מיד נגד האלימוצ המדינציצ נגד אנשים שלא חטאו  (לת) ערלות לב ורוע
  • 10:26
  • 05.07.12

21 הטעייה במאמר לא מתבלבל
  • 11:03
  • 05.07.12

כותב המאמר בתחכום רב, כורך שני דברים שאינם קשורים זה בזה על מנת ליצור הטעייה מכוונת.

בקטע הראשון מדובר על נוהל שגובש בין משרד הפנים והמשטרה ולפיו אזרח אפריקאי שחשוד במעשה פלילי לא יזכה לברור הרגיל (חקירה, מעצר, הבאה בפני שופט, וכד'), אלא יכלא לכאורה עד לגירושו. זהו איננו חוק שהתקבל, אלא יוזמה של משרד הפנים והמשטרה, שאם המתואר כאן מדויק - לא תעמוד במבחן בג"ץ.

בחלק השני מדובר על החוק שהתקבל בכנסת וקובע שמסתנן שנתפס יעבור שימוע בפני שופט, שבסופו יגורש למולדתו, או יוכרז כמקבל מקלט מדיני. מי שיוכרז כבר-גירוש ואין אפשרות מיידית לגרשו למולדתו, יושם במתקן "משמורת" לתקופה של עד 3 שנים על חשבון המדינה, במטרה להרתיע ולבלום את ההגירה הכלכלית הלא חוקית שהולכת ומתגברת. זהו חוק סביר ומידתי, המשאיר בידי גנבי הגבול את האפשרות לחזור לפחות למצרים ממנה נכנסו, ולחסוך מעצמם את השהות הכפויה במחנה אוהלים בנגב. החוק תואם התייחסות של מדינות מערביות אחרות לתופעה.

אין קשר בין שני המקרים. אחד לא חוקתי (ויבוטל בקרוב), השני כן. במקרה שניהם עוסקים במסתננים.
מכיוון שלכותב יש אג'נדה, הוא לא מהסס להטעות ולהוליך שולל על מנת לקדם אותה.

22 תענוג לראות את הסמולנים משתוללים ומתלהמים, שום חשיבה רציונלית אין להם, הכל מהבטן.  (לת) לאו
  • 11:18
  • 05.07.12

  •   מה שנכון נכון. אפשר להגיד על אנשי הימין הרבה דברים לא מחמיאים אבל אי אפשר להגיד עליהם שאינם רציונליים.  (לת) יוליוס שטרייכר
    • 12:06
    • 05.07.12

  •   שם נה בחרת לך, לא מקרי רק ש"שכחת" שהנאצים היו שמאלנים, יעני, נציונאל סוציאליסטים, זה השם המלא...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 12:51
    • 05.07.12

  •   במבחן התוצאה אזהרות הימין מאז ימי אוסלו העליזים התממשו אחת לאחת, והזיות השמאל על מזרח תיכון חדש התפגגו בעשן האוטובוסים המתפוצצים. והעובדה שהימין צדק הוא מה שהכי מטריף את השמלאנים...  (לת) דרזדן עכשיו!
    • 13:25
    • 05.07.12

  •   הימין גם "הזהיר" שמיד אחרי החזרת סיני, המצרים יתקפו.. אייל
    • 14:45
    • 05.07.12

    יותר מזה, הימין לא רק ניבא את כשלון אוסלו, אלא גם הביא את הניבוי למציאות: והמשיך במפעל המשיחי וריסק את השלום בדעת הקהל בצד הפלסטיני. הימין הפלסטיני (החמאס) בהתאם ריסק את דעת הקהל על השלום בישראל.

    כך הימין הישראלי והימין הפלסטינים משתפים פעולה כדי לרסק כל סיכוי לשלום, ואז כשהצליחו, אומרים "אמרנו לכם".

  •   אין חדש אצל השמאלנים, "היהודים תמיד אשמים"! אלי הרחובותי
    • 15:28
    • 05.07.12

    לעולם לא תשמע שמאלני מודה שהוא טעה! גם אחרי פשע אוסלו והאוטובוסים המתפוצצים שלו, גירוש גוש קטיף והקאסמים שלו, דרישה להחזיר את רמת הגולן "עבור שלום עם הרופא המשכיל" והקצב מדמשק שלו, לא תמצא שמאלני הזוי אחד שיעצור לרגע ויגיד, "אולי אני טועה"? המזל שלנו הוא שרוב העם הרבה יותר חכם מהמיעוט הצעקני השמאלני!

  •   קיוינו שטעינו בעניין סיני ו"השלום" עם מצרים, אך לצערינו גם בזה הימין צדק! אלי הרחובותי
    • 15:42
    • 05.07.12

    לצערי, בזמן הקרוב נראה שהחזרת סיני עבור "שלום" לזמן קצר לא היה שווה את הנייר שעלין חתמו, "האחים המוסלמים" יוכיחו לנו בעתיס הקרוב מאוד, שכל מה שהזהרנו מפניו אכן מגיע! (אגב, אני בטוח שאפילו שמאלנים הזויים יסכימו ש-30 ואפילו 50 שנים של שקט הוא היסטורית זמן קצר מאוד!)

  •   אייל, בודאי שהימין צדק, לו היה שלום אמת עם מצרים לא היתה נורית אפילו רקטת קסאם אחד מעזה כי ה"בעיה" של העם שלא קיים היתה נפתרת כבר בקמפ דיוויד. לאו
    • 20:15
    • 05.07.12

    אבל מצרים רצתה המשך המלחמה בדרכים אחרות ואת זה בדיוק קיבלנו.

23 הטעייה במאמר לא מתבלבל
  • 12:47
  • 05.07.12

כותב המאמר בתחכום רב, כורך שני דברים שאינם קשורים זה בזה על מנת ליצור הטעייה מכוונת.

בקטע הראשון מדובר על נוהל שגובש בין משרד הפנים והמשטרה ולפיו אזרח אפריקאי שחשוד במעשה פלילי לא יזכה לברור הרגיל (חקירה, מעצר, הבאה בפני שופט, וכד'), אלא יכלא לכאורה עד לגירושו. זהו איננו חוק שהתקבל, אלא יוזמה של משרד הפנים והמשטרה, שאם המתואר כאן מדויק - לא תעמוד במבחן בג"ץ.

בחלק השני מדובר על החוק שהתקבל בכנסת וקובע שמסתנן שנתפס יעבור שימוע בפני שופט, שבסופו יגורש למולדתו, או יוכרז כמקבל מקלט מדיני. מי שיוכרז כבר-גירוש ואין אפשרות מיידית לגרשו למולדתו, יושם במתקן "משמורת" לתקופה של עד 3 שנים על חשבון המדינה, במטרה להרתיע ולבלום את ההגירה הכלכלית הלא חוקית שהולכת ומתגברת. זהו חוק סביר ומידתי, המשאיר בידי גנבי הגבול את האפשרות לחזור לפחות למצרים ממנה נכנסו, ולחסוך מעצמם את השהות הכפויה במחנה אוהלים בנגב. החוק תואם התייחסות של מדינות מערביות אחרות לתופעה.

אין קשר בין שני המקרים. אחד לא חוקתי (ויבוטל בקרוב), השני כן. במקרה שניהם עוסקים במסתננים.
מכיוון שלכותב יש אג'נדה, הוא לא מהסס להטעות ולהוליך שולל על מנת לקדם אותה.

  •   אין לישראל חוקה ולכן כל הקשקושים על "לא חוקתי" הם בולשיט. אנחנו לא חייבים כלום לאף פולש אפריקאי. אם בג"ץ יתערב, העם יחסל את בג"ץ. העם הזה לא מוכן להמשך הפלישה הזרה והוא יתחשבן עם כל מי שימשיכו להציף אותנו בזרים.  (לת) ראו הוזהרתם. אתם משחקים באש.
    • 14:12
    • 05.07.12

  •   סלח לי, אבל היופמיזם שלך מחליא אותי עומר כץ
    • 15:21
    • 05.07.12

    מתקן 'משמורת'? הוא אפילו לא עומד בתקנים החוקיים של בית כלא בישראל. תבין לבד כמו מה זה מריח. הפתרון הוא להביא את נציבות הפליטים של האו"ם ולבקש מהם להעביר חלק מהפליטים למדינה שלישית\להקים כאן מחנה פליטים. זו גם אחריות שלהם בדיוק כמו שלנו. לחלופין לתת להם אשרות עבודה על חשבון קבלני העובדים הזרים (או אם נהיה כנים קבלני הסחר בבני אדם).האינטרס של אלי ישי לא לעשות את זה הוא האינטרס של אותם קבלנים. אולי גם קורטוב של גזענות ואתנוצנטריות אבל בעיקר הון-שלטון-עולם תחתון.

24 העיקר שעוד קוראים למשטר שלנו 'דמוקרטי' אזרחית
  • 13:12
  • 05.07.12

זו לא דמוקרטיה וזה לא צדק. וכל מי שחושב ש'מגיע להם' רק בגלל שהם מהגרים מאפריקה (ומדובר במי שנמצא כאן באופן חוקי, אחרים מגורשים במקרה בו נתפסים בלי קשר למעשים פליליים) שלא יתפלא אם בסוף זה יגיע אליו.

  •   גברת את מדברת שטויות! ברוב מדינות המערב חוקי ההגירה הרבה יותר נוקשים ודרקונים ואת יכולה לבדוק את זה!  (לת) צדקנות לשמה!
    • 01:27
    • 06.07.12

25 לכלא, בלי משפט - כך הייתה צריכה להיגמר פרשת אורי בלאו, ולא כפי שהסתיימה!  (לת) גילריון וספוצ'י
  • 14:16
  • 05.07.12

26 "הארץ" רומס בעקבו כל זכות אזרחית של אזרחי ישראל היהודים - החל בזכותם לא לסבול מעברות "מחאה" ברחובותיהם וחסימות כבישים פראיות, דרך זכותם להגן על חייהם מפני פושעי מלחמה רוצחי אזרחים המצהירים בפומבי על שאיפתם להשמדת עם, וכלה בזכותם המובנת מאליה לשמור על ארצם מפני הצפה במהגרי עבודה אפריקאים. יחד עם רוב רובם של אזרחי ישראל, אני בז לגישה שעיתון האדיוטים השימושיים מייצג. מיום ליום נראה שאתם בטאון של מיעוט הולך ונעלם, שאין לו כבר שום ייצוג פוליטי. משהו כמו "דרך הניצוץ" של שנות ה80 או "מצפן" של שנות ה70. לכלוא פליטים ללא משפט? כבר הכותרת שקרית. הם אינם פליטים. לא נמאס לכם לשקר כל הזמן? חושבים שאתם משפיעים? מועילים למטרתכם? פחחחח. מודרניסט
  • 14:36
  • 05.07.12

"הארץ" רומס בעקבו כל זכות אזרחית של אזרחי ישראל היהודים - החל בזכותם לא לסבול מעברות "מחאה" ברחובותיהם וחסימות כבישים פראיות, דרך זכותם להגן על חייהם מפני פושעי מלחמה רוצחי אזרחים המצהירים בפומבי על שאיפתם להשמדת עם, וכלה בזכותם המובנת מאליה לשמור על ארצם מפני הצפה במהגרי עבודה אפריקאים. יחד עם רוב רובם של אזרחי ישראל, אני בז לגישה שעיתון האדיוטים השימושיים מייצג. מיום ליום נראה שאתם בטאון של מיעוט הולך ונעלם, שאין לו כבר שום ייצוג פוליטי. משהו כמו "דרך הניצוץ" של שנות ה80 או "מצפן" של שנות ה70. לכלוא פליטים ללא משפט? כבר הכותרת שקרית. הם אינם פליטים. לא נמאס לכם לשקר כל הזמן? חושבים שאתם משפיעים? מועילים למטרתכם? פחחחח.

27 החלטתי להראות לך כמה אתה צבוע ע"י העתקת תגובתך בשלמותה והכנסת "תיקונים קטנטנים" בסוגריים ! אלי הרחובותי
  • 15:21
  • 05.07.12

עכשיו אפשר להבין איך מדינה מדרדרת לדיקטטורה
משה שינדלר

לא האמנתי שזה יכול לקרות בישראל, אבל עיני הרואות.
אחרי "האפריקאים" (יהודי גוש קטיף) יבואו "התושבים המקומיים" (תושבי מיגרון, עמונה ואולפנה) שדעותיהם לא מתאימות לממשלה, כבר נראו ניצנים לזה ביחס המשטרה למפגיני "המחאה".(נגד הגירוש שעצרו את האוטובוסים שלהם בדרך להפגנה)
וגם בפוליטיקה רואים איך כולם מפחדים להמרות את פיו של ראש הממשלה.....(של האתרוג שרון שפיטר שרים וציפצף על משאל המתפקדים).
עכשו אפילו אתה מבין מדוע אנחנו קוראים לכם צבועים שמאלנים!!!

28 הלוואי שהיית צודק בעניין "שלום" עם מצרים, אך גם בזאת הימין צדק! אלי הרחובותי
  • 15:48
  • 05.07.12

לצערי, בזמן הקרוב נראה שהחזרת סיני עבור "שלום" לזמן קצר לא היה שווה את הנייר שעלין חתמו, "האחים המוסלמים" יוכיחו לנו בעתיד הקרוב מאוד, שכל מה שהזהרנו מפניו אכן מגיע! (אגב, אני בטוח שאפילו שמאלנים הזויים יסכימו ש-30 ואפילו 50 שנים של שקט הוא היסטורית זמן קצר מאוד!) אייל אל תשכח ש"שלום" עם מוברק הכלוא, לא עושה "שלום" עם נשיא מצרים החדש מוחמד מורסי מ"האחים"! ועוד סתם שאלה, ממה כולם "התנערו" לפני הבחירות? רמז? "השלום" עם ישראל!

29 עדיף כבר לכלוא את כולם ולא ליישם את התיקון באופן הזה א
  • 16:15
  • 05.07.12

יש לעתור נגד חוקתיות התיקון. מי מרים את הכפפה?

30 אם "הארץ" כל כך רוצה אני מציע לאכלס את המהגרים בבתים של עובדי העיתון. כך יפגין העיתון את אנושיותו  (לת) ג
  • 17:08
  • 05.07.12

  •   "מערכת הארץ" לא תאפשר למסתננים אפילו להתקרב ..לצפון ת"א! הם "נדיבים ונאורים", אבל רק על חשבון תושבי דרום ת"א "הנחותים!" אלי הרחובותי
    • 22:15
    • 05.07.12

    צבועים שמאלנים!!!!

31 קשה להתייחס לטיעונים של מאמרי המערכת של העיתון ברצינות כאשר הם לעולם לא מתייחסים לאינטרסים של מדינת ישראל, אפילו לא לאלה הקיומיים. זה בסדר לקבול על עוולות, אבל משום מה הדברים כל כך חד-צדדיים ומנותקים מכל מה שקורה בעולם ובמדינה שפשוט קשה אפילו לקחת את זה ברצינות. מאמר רציני היה מכיר בזה שיש בעיה חוקית, בטחונית ובריאותית בהגירה/הסתננות לישראל ושיש למצוא פתרון לכך. הוא היה מכיר בזה שמדינת ישראל הקטנה והמאויימת (לא, זו לא סיסמה חלולה, זו המציאות) לא יכולה לקלוט מהגרים ומסתננים בכמויות בלי להעמיד אותה בסכנה קיומית ועוד ועוד. אם הוא היה אומר "אכן ישנה בעיה, אבל יש לפתור אותה בצורה שונה", ניחא, עוד אפשר היה להתייחס לזה באופן ענייני. ככה זו פשוט כוס התרעלה היומית נגד מדינת ישראל וממשלתה.  (לת) ערן
  • 17:17
  • 05.07.12

32 מוזר שהאפריקאים נוהרים למדינה הגזענית ולא נשארים בדמוקרטיה המצרית דני
  • 17:22
  • 05.07.12

אולי הם יודעים משהו שאתם לא יודעים ?

33 העתון כבר אינו מנסה אפילו להסתיר את חד צדדיותו.ניתן לשער מה תהיה הכותרת הראשית כל יום כל השנה:מג"ב או צה"ל שהיכה פלסטינאי או קילל אותו.מסתנן שעוכב בבית חולים בחשד שהוא נשא מחלה, וחוזר חלילה יום יום,אין התעייפות,דבקות במטרה.  (לת) עתון הארץ
  • 19:56
  • 05.07.12

34 בתקופת כהונתו של נתניהו, יש כרסום עמוק במהות הדמוקרטייה הישראלית!!!  (לת) החוקים האנטי דמוקרטים יחלחלו כלפי פנים,יש כבר סימנים ברורים!!!
  • 20:03
  • 05.07.12

35 מה היה עושה עתונאי של "הארץ" אם פליט היה מתנחל בביתו הפרטי לזמן בלתי מוגבל, ואולי גם מוליד ילד?  (לת) צבועים נמאסתם!
  • 20:48
  • 05.07.12

36 גם בארה"ב. שב"ח שעושה עבירה פלילית נלקח מיד למעצר אצל רשויות  (לת) ההגירה לשם גירוש
  • 21:08
  • 05.07.12

37 מציע לכבוש את עזה מחדש,לשכן שם את המסתננים,או אז השמאל בכלל יתחפרון  (לת) אילן
  • 21:35
  • 05.07.12

38 BRAVO SEND THEM BACK HOME  (לת) reb
  • 00:24
  • 06.07.12

39 The paragon of undesrtadinng these issues is right here! Shaikmunna
  • 21:52
  • 23.07.12

The paragon of undesrtadinng these issues is right here!