בשבח ניתוק המגע

המצלמות מתעדות רגעים מתוחים, המסתיימים בלא נפגעים: חיילי צה"ל בעיר חצויה כחברון ובכפר פלסטיני כקדום נתקלים במפגינים, נרגמים באבנים, נוצרים את נשקם, מנתקים מגע, וחוזריהם לבסיסם.

בושה וחרפה, מתרעמים המתנחלים, ואתם גם מבקרים מימין, המתרפקים, לדבריהם, על מורשת צה"ל; אוי להרתעה המהוללת שאבדה. זו תגובה רגשית, המתכחשת לעובדות ונאחזת במושגים מיושנים. הרתעה אינה פועלת כלפי קבוצות של יחידים, היא פועלת רק בין מדינות או ארגונים כמו-מדינתיים, דוגמת החמאס והחיזבאללה. דיכוי הטרור במחצית הראשונה של העשור שעבר הושג בהשתלטות על שטח ולחימה עיקשת, לא על ידי הרתעה מקומית המבקשת להטיל מורא על מפגינים.

פעולות שיטור בתוך אוכלוסייה אזרחית אינן עניין לחיילים. לשם כך קיימים גופים משטרתיים, ובמיוחד משמר הגבול. הפעלת חיילי ההנדסה והתותחנים, או אף יחידות של חיל רגלים, במשימות שאינן דומות ללחימה אמורה, בעיני הצבא, להיות ניצול חסכוני של הכוח הסדיר. אם מפעילים למשימה חיילים, מוטב לגייס חיילי מילואים, שהם בוגרים ושקולים יותר מחיילי החובה ונקראים בעיקר לאימונים ולמבצעים. אבל דבר כזה הוא למעשה מעילה באמון הלוחמים מצד הדרג הפוליטי והפיקוד הבכיר. וכך החיילים מוטלים לחיכוך עם אזרחים, רבים מהם נערים, בלי סיכוי להצליח, וודאי לא להגיע לניצחון או הכרעה.

מפקדים נבונים, הנתקלים בצורך לבחור בין ירי על אזרחים לבין נסיגה, יודעים שאין טעם להתעקש במשימה כזאת. פתיחה באש עלולה להסלים לטבח. מוטב לספוג את המבוכה והביקורת מאשר להפיל חללים, לחשוש מאימת הדין ¬ הצבאי והבינלאומי - ולהמיט נזקים מדיניים. איפוק הוא כוח; איפוק לנוכח מצלמות הוא גם שכל. מה שנכון לדרג הטקטי נכון שבעתיים ברמה האסטרטגית. לישראל אין תועלת ואין תוחלת בהמשך החיכוך עם הפלסטינים. נחוץ לתחום גבולות - שתי מדינות. הסירוב להכיר בכך דן דורות נוספים של חיילים למראות חברון וקדום.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אחלה אסטרטגיה למילואימניק שבו"ז מהמדינה שלא אכפת לו מהממשלה - תתחיל לירות על הפגנה ותראה איך אתה מצית את האזור.  (לת) c
  • 03:58
  • 13.12.12

02 האם גם הגירוש מגוש קטיף הוא פעולה למשטרה ולא לחיילים? תחי הצביעות.  (לת) יוחנן המלמד
  • 06:22
  • 13.12.12

03 שמאלנים קיצונים יקרים למה שלא תנתקו מגע, תחזרו לגרמניה ותעזבו אותנו בשקט  (לת) דוקטורנט
  • 06:54
  • 13.12.12

04 בעידן שבו לכל זב חוטם יש מצלמה בסמרטפון צה"ל לא יכול להתנהג כפי שהתנהג בעבר.  (לת) מודרניסט
  • 07:03
  • 13.12.12

05 לא מסכים קשקושים של ג׳ובניקים
  • 07:21
  • 13.12.12

זריקת אבן על חייל מטווח קרוב היא תקיפת חייל בנשק קר לכל דבר.
לא ייתכן שחייל חמוש מותקף ולא מגיב, רימון הלם אחד או שניים שרק מרעישים או ירי באוויר היו עושים את העבודה ומפסיקים את זריקת האבנים.
במידה ולא - גז מדמיע היה מספיק.
הרתעה מקומית עובדת בענק - מנסיון אישי, ויש הרבה דרכים ליצור הרתעה מקומית מבלי לפגוע באיש.

06 לעיתים הכוח להבליג חזק יותר מהכוחנות לשמה, מה גם שהצד השני ממתין לנו עם מצלמות שהפכו לנשק ממשי, בתקופתנו. מדינאים נבונים, מפעילים כוח בעיתוי ובמידתיות הראוייה. ואמנם, נכשלנו בהפעלת כוח בעופרת יצוקה , ובאסון המשט. בשני המקרים הללו האדרנו את עוצמתם של אויבנו עשרות מונים. כך גם קרה עם החיזבאללה, ובמידה מסויימת במבצע עמוד ענן, שלא שולבה בו פעילות קומנדו יבשתית. בתחום הכוחנות המדינית, ביבי וליברמן, נוהגים להשליך מחדליהם על קורבנות מזדמנים. אבל מזמן לא חווינו איוולת מדינית שמתשתמשת באירופאים כקורבן רק כדי להעצים, בעשרות מונים, את צעדו של אבו מאזן באום.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:27
  • 13.12.12

07 מתי השמאל יבין השפוי
  • 07:29
  • 13.12.12

ערבים מבינים רק כוח ברגע שאתה מראה סימן של חולשה מיד הם מפרשים
זאת כניצחון יעידו מעשי הרצח היומיים במגזר הערבי
השמאל מתייחס לערבים במנטליות מערבית חברה אתם במזרח התיכון
ראו מה קורה בעולם הערבי או במסע הניצחונות בעזה
לפני שתפסלו את דברי תעצרו רגע ותחשבו על זה

08 רווח טקטי רגעי בכייה לדורות אסטרטגית - בושה  (לת) ישראל
  • 07:35
  • 13.12.12

09 כל מילה בסלע. ויותר מכך- "הסירוב להכיר בכך דן דורות נוספים של חיילים למראות חברון וקדום" והשחתה של החברה שלנו בכל תחום, בכל דרג. את המחיר הכבד הזה אף אחד לא סופר. איך כיבוש משפיע על התנהגות נהגים על הכבישים- שאינם סופרים לא רמזור אדום ולא הולך רגל במעבר חציה, על התנהגות משטרה באזרחים מוחים בתחומי הקו הירוק כאילו היו מפגעים, בעוד שאת מפגעי תג מחיר ודומיהם בשטחים- אף אחד מהם לא נתפס ולא מואשם. ואם מואשם, אז הוא ייכנס כמו נשיא מדינה לכלא- אחרי החגים. עם בריונים כמו ליברמן וביבי בראש צריך עוד משהו לומר? הם ידאגו כבר להצתה של האזור. זו המומחיות שלהם. גם לברוח מאחריותם.  (לת) שומר חוק
  • 07:40
  • 13.12.12

10 כשל פיקודי - ולא ברמת הש.ג.  (לת) אין כיבוש לייט.
  • 07:52
  • 13.12.12

11 מאמר חובה בשיעורי אזרחות  (לת) להקריא לפני התלמידים במקום להכניס גנרלים לכיתות
  • 07:55
  • 13.12.12

12 צהל במיטבו וישר כח למי שלא נמצא שם בשביל הכיבוש אבל מכוון בשביל השלום  (לת) פלץ
  • 08:03
  • 13.12.12

13 העובדה ש"הארץ" משבח את צהל , מייד מבהירה שצהל עושה מעשה התאבדות אלון
  • 08:11
  • 13.12.12

את ה"הארץ" עורכים סמולנים שחפצים בהצלחת הפלסטינים . לכן ממילא כל מה שטוב ל"הארץ" הינו , רע ליהודים.
ולעצם העניין , האם אדם שפוי מעלה על דעתו ש"ניתוק מגע" מעלה את ההרתעה ?
ואולי אני אשאל שאלה מהכוון ההפוך על מנת שעורכי "הארץ" יבינו אותה יותר טוב . אם כל פעם כשקבוצת פלסטינים שזורקת אבנים , תימלט מיד כשצה"ל נראה באופק , האם זה יפחיד את חיילי צהל ?? ודאי שלא , זה יעודד את חיילי צה"ל.
כנ"ל הפוך

14 צאו מהשטחים הכבושים שלא שייכים לנו וצ.ה.ל לא יצטרך לעמוד מול דילמות כאלו.  (לת) גיורא
  • 08:34
  • 13.12.12

15 אוי לבושה של הארץ הומלס
  • 08:34
  • 13.12.12

אוי לבושה כאשר עיתון הארץ מתחיל לפרשן טכניקות של דיכוי. מדובר בדיכוי של אוכלוסייה שמעולם לא היו לה זכויות אזרח. כולם נולדו לשלטון כיבוש שרומס את זכויותיהם כבני אדם. במקום לתרץ תירוצים בזכות ניתוק המגע בכפר יש לחזור על האמת היחידה - צריך לנתק מגע משטחי הכיבוש. נקודה.

16 מה הקשר? משה גליק
  • 09:03
  • 13.12.12

אין קשר בין פינוי גוש קטיף ובין פעילות בט"ש בשטחים . לצערי כל שלטון כובש דינו להתפורר ואנו בהתפוררות.

17 סוף סוף הצלחנו לשכנע את מערכת "הארץ" לתמוך בבטול הענישה על עברינות אידאולוגית: "הרתעה אינה פועלת כלפי קבוצות של יחידים".  (לת) תג מחיר
  • 09:04
  • 13.12.12

18 נסיגה לאחור אריה סעדיה
  • 09:16
  • 13.12.12

יחי מכבסת המלים כדי להצדיק כל מהלך הפוגע בחיילי צ.ה.ל ובמדינת ישראל. מה שנשאר זה לכבות את האור (חנוכה) ולשוב לגלות ולהרגיש סיפוק שעשינו משהו הומני למען העולם.ולזכות בדמעות התנין של העולם ושל השמאל תוך קריצת עין לעולם הערבי. תחי מדינת ישראל!

19 אני חייב לצטט כאן מה שכתב סייד קשוע רק לפני חודש Reuven Holzer
  • 09:25
  • 13.12.12

אני מוכן להניף דגל לבן, רק בשביל לא לראות אבא אחד שנושא את הגופה של הילד שלו.
לפעמים להניף דגל לבן זה יותר ניצחון מאשר להרביץ עם נבוט על הראש ולזרוע פחד.

20 חבל שיכולת הביקורת של ביטאון המפלגה "הארץ" נאלם דום במקרים כאלה. ידוע הרי, שזהו משחק שמנוהל על ידי הפלסטינים: חבורת ילדים/נערים (העיקר קטינים) זורקים אבנים, בלוקים, בקת"בים וכו, כמה צלמים מבית הספר לוידאו ארט של בצל"ם, וכמה פרובוקטורים עם נשק משמעותייותר מסתתרים. המטרה היא למשוך את החיילים להגרר לפרובוקציה ואז "לתעד" כיצד הם "מתעללים בילדים תמימים". כך, אם הם נגררים לפרובוקציה, הפלסטינים הרוויחו יחצנות נהדרת ואפקטיבית ברמה הבינלאומית, אם הם בורחים, כנ"ל. עכשיו תדברו על כל הבבל"ת של הפסטיבל של "כמה לברוח זה מוסרי".  (לת) אלברט
  • 09:26
  • 13.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת