המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ערביי ישראל - צאו והצביעו

המאמר פורסם הבוקר בערבית ובעברית. גללו מטה לקריאה בשתי השפות

ב-1948 החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה. הם בחרו להיאבק למען אזרחות שווה בדרכים דמוקרטיות. החלטה זו הציבה אתגר הן בפני המדינה, שביקשה להבליט את צביונה היהודי, והן בפני הציבור הערבי, שצעד על החבל הדק שבין מאבק לשוויון ובין מאבק להגשמת שאיפותיו הלאומיות.

لقراءة وتشريك المقال الافتتاحي بالعربية اضغطوا هنا

כיום, 65 שנים אחרי, אפשר לומר שבחירה זו הוכיחה את עצמה. האזרחים הערבים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה הישראלית, והם תורמים לה במגוון תחומים. כמיעוט לאומי הם גם מעשירים ומאתגרים את הדמוקרטיה הישראלית, ועל כן מן הראוי שיהיה להם ביטוי פוליטי שישקף את חלקם באוכלוסיית ישראל. מאז ממשלת רבין השנייה, שהסתמכה על קולות נציגי האזרחים הערבים בכנסת, פועל הימין בשיטתיות לשלילת הלגיטימיות של הערבים בקבלת הכרעות מדיניות. כיום פעילות זאת מתבטאת במסע הסתה נגד הח"כים הערבים ובחקיקה אנטי דמוקרטית. מן הצד האחר, כוחות המתיימרים להציב אלטרנטיבה לימין, מתעלמים על פי רוב מקיומה של האוכלוסייה הערבית. כדי לשנות את המצב הזה יש צורך בנציגות ערבית גדולה יותר בכנסת.

הבחירות לפרלמנט הן ליבתו של המאבק האזרחי, ולכן מגמת הירידה בהשתתפות הערבים בבחירות, והקריאות בקרבם להחרמתן מדאיגות. הסיבה המרכזית לירידה בשיעור ההצבעה בקרב הערבים היא התחושה שהפעילות הפרלמנטרית לא תרמה לשיפור חייהם. ואולם, בחינה כוללת מראה, שהאוכלוסייה הערבית השיגה הישגים נכבדים הודות למאבק עממי, אזרחי, משפטי - וגם פרלמנטרי.

לכן אין אלטרנטיבה טובה יותר לציבור הערבי ממאבק אזרחי, הדורש אורך רוח. הייאוש וההימנעות הם האויבים המרים ביותר במאבק כזה והם מותרות שאזרחי ישראל אינם יכולים להרשות לעצמם. השתתפות מסיווית של הערבים בבחירות תשרת את כל שוחרי הדמוקרטיה במדינה - היהודים והערבים. על האזרחים הערבים לצאת ולהצביע, למען שלום, שוויון ודמוקרטיה. _______________________________________________________

في العام 1948، قرّر الفلسطينيون الذين بقوا تحت الحكم الإسرائيلي أن يصبحوا مواطني الدولة، وذلك باختيارهم النضال لمواطنة متساوية بأساليب ديمقراطية. هذا القرار شكّل تحديًا للدولة التي سعت لإبراز طابعها اليهودي وللجمهور العربي الذي سار على حبل مشدود يوصل بين النضال للمساواة وبين النضال لتحقيق تطلعاته القومية.

يمكن القول، اليوم وبعد 65 عامًا، أن هذا الخيار قد أثبت جدارته، فالجماهير العربية هي جزء لا يتجزأ من المجتمع الإسرائيلي وتسهم في مختلف المجالات. وكأقلية قومية فالجماهير العربية تثري الديمقراطية الإسرائيلية وتشكّل تحديًا محفزًا لها، ولهذا من الطبيعي أن تجد التعبير السياسي الذي يعكس وزنها في المجتمع الإسرائيلي.

منذ حكومة رابين الثانية التي اعتمدت على أصوات ممثلي المواطنين العرب في الكنيست، يعمل اليمين بمنهجية لنزع شرعية العرب في اتخاذ قرارات سياسية حاسمة. وينعكس ذلك اليوم في حملة التحريض ضد أعضاء الكنيست العرب وفي التشريعات المعادية للديمقراطية. من جهة أخرى فإن القوى التي تسعى لوضع بديل لليمين، تتجاهل بأغلبيتها وجود المواطنين العرب. ولذلك، ومن أجل تغيير هذا الوضع، هنالك حاجة لتمثيل عربي أكبر في الكنيست.

الانتخابات البرلمانية هي جوهر النضال المدني. وعليه فإن الانخفاض في مشاركة العرب في التصويت، والدعوات الداعية لمقاطعة الانتخابات بين الجمهور العربي، هي مظاهر مقلقة. إن السبب الاساسي للتراجع في نسبة التصويت بين العرب هو الشعور بأن العمل البرلماني لم يُسهم في تحسين ظروف معيشتهم. ولكنّ، وبنظرة شاملة يتبيّن أن الجماهير العربية، وبفضل نضال شعبي ومدني وقانوني وبرلماني، حققت انجازات هامة في مجالات الحياة المختلفة. ولذلك فلا بديل ناجع للجمهور العربي سوى النضال المدني الذي يتطلب طول النفس. إن اليأس والامتناع عن التصويت هما عدوّان لدودان لهذا النضال.

اليأس هو بمثابة "ترف" لا يمكن لمواطني اسرائيل أن يتيحوه لأنفسهم. إن المشاركة الواسعة للجماهير العربية في الانتخابات هي لصالح جميع الديمقراطيين- العرب واليهود. لذلك فالمواطنون العرب مدعوّون للخروج للتصويت من أجل السلام والمساواة والديمقراطية.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 והשאלה הנשאלת היא: גדעון
  • 00:17
  • 15.01.13

האם נכון או אף לגיטימי להתייחס בעניין זה בנפרד ל"ערביי ישראל"? האם לא היה יאה יותר (ומתנשא פחות) להתייחס לעניינם במסגרת מאמר הקורא ל כ ל נמנעי הבחירות באשר הם לקחת חלק בהליך הדמוקרטי? להרגשתי מאמר זה על כל כוונותיו הטובות הוא חרב פיפיות...

02 זאת הסיבה האמיתית להקדמת הבחירות. אם הן היו מתקיימות במועדן, הן היו ביחד עם הבחירות לרשויות המקומיות, שבהן הערבים מצביעים בשיעור גבוה. אם הם כבר היו מגיעים לקלפי, הם היו שמים עוד פתק לכנסת והיינו זוכים ל-25 ח"כים ערבים כיאה לשיעורם באוכלוסיה.  (לת) ושלא יספרו שקרים על התקציב
  • 00:21
  • 15.01.13

  •   מה כבר אפשר לעשות עם 4 מנדטים? הערבים צריכים להתאחד למפלגה ענקית עם כוח רב....  (לת) צודקים. בשביל 4 מנדטים...
    • 09:40
    • 19.01.13

03 עיתון הארץ קורא להצביע עבור מפלגות ערביות שאינן מכירות במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, עיתון הארץ קורא להצביע עבור מפלגות שבכנסים שלהן לא רואים את דגל ישראל, אך כן רואים את דגל פלסתין. מדינת ישראל אינה זקוקה לאזרחות שכזו על מנת להוכיח שהיא אכן דמוקטיה.  (לת) שוקי
  • 00:27
  • 15.01.13

04 גם אם תגררו אותי אני לא הולך להצביע לכנסת הציוני, וזה שכתבתם את המאמר בערבית לא יגרום לשנות את דעתי  (לת) איהאב
  • 00:29
  • 15.01.13

  •   לאיהאב שחר
    • 16:25
    • 15.01.13

    מצטער אחי אבל אתה יורה לעצמך [וגם לי, שרוצה שיהיה לערבים את אותן זכויות והזדמנויות שיש ליהודים] ברגל. אתה חושב שאני מצביע בגלל שאני אוהב את הפוליטיקאים שלנו? ממש לא. אבל עדיף להצביע לפחות גרוע מאשר לגרוע מאד. יש לך מפלגות ערביות - יהודיות כמו חד"ש ודע"ם, שנלחמות גם על מדינה פלסטינית ובעיקר כדי שיהיה לערבים שחיים כאן שויון. וכשאתה לא מצביע הקול שלך הולך למקומות שאתה מתעב. חבל -קודם כל בשבילך.

  •   לשחר ראובן
    • 07:52
    • 17.01.13

    מצטער אחי, אבל הוא לא אחיך. והוא הבהיר בצורה חד משמעית שהוא לא יצביע, כי הוא לא מכיר במדינת ישראל ורוצה שהיא תיעלם מהמפה. אתה יורה ברגל לעצמך(וגם לי), ע"י העיוורון המוחלט שבו אתה שרוי.

  •   לראובן מנחם
    • 22:03
    • 20.01.13

    אנא הפנה אותי לקטע בו הוא הבהיר בצורה חד משמעית את מה שדחפת לו לפה?

05 מצבם הסוציואקונומי של ערבי ישראל הוא הטוב ביותר מבין ערבי המזה"ת, וזה לא בגלל המפלגות הערביות הקיימות, אלא בזכות אותם יהודים שהערבים אינם מכירים בזכותם למדינה בחלק מארץ ישראל  (לת) נטלי
  • 00:31
  • 15.01.13

  •   מצבם הסוציואקונומי של יהודי ישראל הוא מצויין, וזה הודות לשילומים מגרמניה ולסיוע החוץ האמריקאי .  (לת) לכל אחד התודה שלו.
    • 09:32
    • 16.01.13

06 מאז 1948 נהרגו בפעולות איבה פחות אזרחים ערביים ישראלים מאשר ערבים ע"י ערבים ב: סוריה, לבנון, ירדן, מצרים, עירק וכו'. במדינת היהודים החיים שלהם שווים יותר מאשר חיי הערבים במדינות ערביות. כל זאת לא בגלל מפלגות ערביות שעיתון הארץ מדרבן להצביע עבורן  (לת) משה
  • 00:36
  • 15.01.13

07 תודה על מאמר חשוב, מילים טובות ובקול ברור.  (לת) הלוחש לסוסים
  • 01:04
  • 15.01.13

08 מה???  (לת) א.ד
  • 01:07
  • 15.01.13

09 לא מבין בשביל מה אתם ממשיכים לטרוח לפרסם את רוב הכתבות שלכם בעברית נ
  • 01:20
  • 15.01.13

ולא כותבים את כולן מלכתחילה בערבית.

אני קורא אתכם ומרגיש כאילו אני קורא תעמולה של הערבים, שנכתבה בעברית כדי להגדיל את הסיכוי שתתקבל בצד שלנו.
איבדתם צלם עיתון. עיתון ישראלי-ציוני, בכל אופן.

10 הקריאה להצביע חיובית. ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר, כן ייטב. הקריאה לערבים להצביע - מפוקפקת משהו, כי כולנו יודעים למי הם יצביעו - אין מפלגה ערבית אחת שאינה לאומנית-קיצונית ברמה של "עוצמה לישראל" פלוס (כן, כולל חד"ש שמנהיגה כינה את ישראל "עכביש"). קריאה לערבים להצביע לאחר פרסום שני ראיונות אוהדים ונרחבים עם יורשת "דרך הניצוץ" מדעם וגברת חנין מרמרה זועבי, כמוה כקריאה להרחיב את התמיכה במפלגות גזעניות השוללות את זכות העם היהודי להגדרה עצמית - לא חבל דק ולא בטיח. מאבק לאומי אשכרה. והכי יפה: אתם עושים זאת גם בערבית! לפי נסיוננו עם הכותרות שאתם בוחרים למהדורה האנגלית של "הארץ", והשוני המשעשע בינן ובין הכותרות בעברית - בטח כותרת המאמר בערבית היא "כרוז מס 1 של המפקדה המאוחדת"... (: מודרניסט .
  • 01:22
  • 15.01.13

הקריאה להצביע חיובית. ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר, כן ייטב. הקריאה לערבים להצביע - מפוקפקת משהו, כי כולנו יודעים למי הם יצביעו - אין מפלגה ערבית אחת שאינה לאומנית-קיצונית ברמה של "עוצמה לישראל" פלוס (כן, כולל חד"ש שמנהיגה כינה את ישראל "עכביש"). קריאה לערבים להצביע לאחר פרסום שני ראיונות אוהדים ונרחבים עם יורשת "דרך הניצוץ" מדעם וגברת חנין מרמרה זועבי, כמוה כקריאה להרחיב את התמיכה במפלגות גזעניות השוללות את זכות העם היהודי להגדרה עצמית - לא חבל דק ולא בטיח. מאבק לאומי אשכרה. והכי יפה: אתם עושים זאת גם בערבית! לפי נסיוננו עם הכותרות שאתם בוחרים למהדורה האנגלית של "הארץ", והשוני המשעשע בינן ובין הכותרות בעברית - בטח כותרת המאמר בערבית היא "כרוז מס 1 של המפקדה המאוחדת"... (:

11 סוף סוף אל-ארץ מכבד את שמו וכותב שקרים מזעזעים לא רק בעברית, אלא גם בערבית. הינה הנארטאיב הערבי השקרי החדש מבית היוצר של אל-ארץ: "ב-1948 החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה. הם בחרו להיאבק למען אזרחות שווה בדרכים דמוקרטיות." ואני, שטוף מוח שכמוני בתעמולה ציונית, חשבתי עד היום שהם יצאו למלחמה ביישוב היהודי כדי למנוע בדם ואש, בשיטת ה'אד'בח אל-יהוד'. אמור מעתה: הפילסטינים רצו לחיות בשלום ובאחווה עם היהוד בישראל הדמוקרטית מדינת כל-אזרחיה, ובתגובה הנבלים הציוניים התנפלו עליהם באלימות וביצעו בהם נכבה מחרידה. ה'היסטוריה' באל-ארץ מזכירה את ה'היסטוריה' באל-מנאר
  • 01:43
  • 15.01.13

סוף סוף אל-ארץ מכבד את שמו וכותב שקרים מזעזעים לא רק בעברית, אלא גם בערבית. הינה הנארטאיב הערבי השקרי החדש מבית היוצר של אל-ארץ:

"ב-1948 החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה. הם בחרו להיאבק למען אזרחות שווה בדרכים דמוקרטיות."

ואני, שטוף מוח שכמוני בתעמולה ציונית, חשבתי עד היום שהם יצאו למלחמה ביישוב היהודי כדי למנוע בדם ואש, בשיטת ה'אד'בח אל-יהוד'.

אמור מעתה: הפילסטינים רצו לחיות בשלום ובאחווה עם היהוד בישראל הדמוקרטית מדינת כל-אזרחיה, ובתגובה הנבלים הציוניים התנפלו עליהם באלימות וביצעו בהם נכבה מחרידה.

12 מאמר הזוי עמרי
  • 01:53
  • 15.01.13

אני אמנם איש שמאל אך המאמר הזה הזוי. מדוע אין אבא ואמא למאמר הזה אלא רק ״ מאמר מערכת״. לא ידעתי שמערכת יודעת לכתוב טורי דעה

13 פחורי אמיר
  • 02:03
  • 15.01.13

אני מבין שכוונתם ראויה אבל גם אתם במאמרכם חטאם בפטרנליזם והלך מחשבה של קולניאליסט ...לטעון כי הפלשתינים בחרו באזרחות הישראלית אינה אלא זריית מלח על פצעי אסוננו ...העציבה אותי בורתכם! דווקא אתם !!!

14 למה לא להוציא את כל העיתון בערבית וככה תותאם השפה לתכנים?  (לת) גילי
  • 02:06
  • 15.01.13

15 אינני ערבי, ואני מסכים איתכם לגמרי. יפה עשיתם שכתבתם, יפה עשיתם שתירגמתם. יחי הארץ  (לת) אשרי הארץ
  • 02:20
  • 15.01.13

16 אם היה לי מנוי ל״הארץ״ - היום הייתי מבטלת אותו אלמונית
  • 03:56
  • 15.01.13

ביזיון

  •   השבוע חידשתי את המנוי והוספתי גם מנוי על haaretz.com תודה לשוקן שמצליחים לקיים את העיתון היחיד בארץ
    • 12:02
    • 15.01.13

    חבל שקוראי הזבל של שלדון והצהובונים ידיעות מוזס ומעריב לא רואים את הנעשה באמת בארץ.

  •   ולמה בדיוק?  (לת) יוסי
    • 12:02
    • 15.01.13

  •   ‎השבוע חידשתי את המנוי והוספתי גם מנוי על haaretz.com תודה לשוקן שמצליחים לקיים את העיתון היחיד בארץ
    • 12:06
    • 15.01.13

    חבל שקוראי הזבל של שלדון והצהובונים ידיעות מוזס ומעריב לא רואים את הנעשה באמת בארץ.

  •   ערביי ישראל: 1. צאו להצביע! 2. בחרו באנשים המייצגים את האינטרסים שלכם, שרוצים לשפר את החינוך והתשתיות במגזר, שמתכננים לצמצם את הפשיעה האלימה, ולא בחבורת הליצנים שמקבלים 40000 ש' לחודש כדי לקטר על זכויות הפלסטינים!  (לת) O
    • 14:50
    • 15.01.13

17 ‎זה כמו לפרסם ב- الاتحاد או ב- الصنارة וב- العرب קריאה ליהודים (דוברי העיוורית) להצביע משה מזרחי: אילו רצה שוקן באמת...
  • 04:45
  • 15.01.13

וכי מי מדוברי העוורית קורא את "אל-איתיחאד", את "א-סינארה" ו"כול אל ערב"?

‎ולכן: אילו רצה שוקן באמת... היה צריך לפרסם את עיתונו -"הארץ"- גם בשפה הערבית... וכדי להסיט את דוברי הרוסית ממפלגתו של עיוות דוברמן - גם ברוסית. ולמה לא מהדורה מיוחדת ל"עולי אתיופיה" בשפה האמהרית? בקיצור: גם בכל שפה בבלית לשוכני מדגל בבל - שבו בלל ה' (זה שהומצא שם) את שפת העוללים הכוזרים והמתבוללים.

18 אם אתם מוציאים מאמר מערכת בערבית מה ההתנגדות שלכם לסיפוח יו״ש  (לת) יגאל
  • 04:47
  • 15.01.13

19 מסכים עם כל מלה. ויפה שכתבתם גם בערבית.  (לת) ראובן
  • 05:25
  • 15.01.13

  •   בולבול עם מה אתה מסכים.האם אתה מסכים עם חוסר השיוויון בכך שהמפלגות הערביות נגד שרות צבאי/לאומי? אה, יש להם "אחים" המתנגדים למדינה ורוצים לחסלה? אם הם מזדהים יותר עם אותם "אחים" מאשר עם האזרחים היהודים של ישראל?  (לת) יוסי
    • 11:19
    • 15.01.13

  •   חסרה עוד שפה HMJE
    • 13:36
    • 15.01.13

    כדאי שהארץ יכתוב גם באידיש כדי שנטורי קרתא שונאי המדינה יוכלו לקרוא ויהיו מסונכרנים יחד עם הערבים הקיצוניים והשמאלנים הקיצוניים.

  •   מה כתבו אתה יודע?  (לת) המהדורה האנגלית שונה מהעיברית
    • 14:12
    • 15.01.13

20 האזרחים הערבים הם מיעוט חשוב ובלתי נפרד איתי
  • 05:42
  • 15.01.13

אולם, אין צורך ביותר נציגים למגזר זה. יש צורך בהחלפתם של הח"כים הערבים כדי שישרתו את האינטרסים של הערבים האזרחים במקום את האינטרסים של הפלסטינאים, הסורים וכו'.
ישכילו לעשות הערבים אזרחי ישראל אם ייבחרו בח"כים ערבים שיילחמו עבורם במדיניות הפאשיסטית של הממשלה וייצגו אותם בכבוד ולא יילחמו נגד לוחמי שייטת על ספינת המרמרה. רק כך יוכלו להביא הישגים לציבור החשוב והייחודי הזה.

21 אכן אל ארד הוא השם המתאים ל"עיתון" הזה.  (לת) רעמסס
  • 05:50
  • 15.01.13

22 הנתונים ההשוואתיים מראים כי מצבם של ערביי ישראל לעומת שאר מדינות ערב חיים
  • 05:59
  • 15.01.13

הוא לא מצוין, אלא מזהיר! אבל מה לעשות? תמיד, אבל תמיד, ערביי ישראל יתלוננו על מצבם ותמיד המוטיב הלאומי ישחק תפקיד ראשי . אני מקבל לחלוטין את קביעת המאמר שמצבם של הערבים מאז 48 השתפר לאין ערוך, והחלטתם של אותם 160 אלף איש להישאר הוכיחה עצמה כנכונה (ראו מה קרה לאחיהם המסכנים במחנות הפליטים?) אבל זה שערביי ישראל עדיין לא החליטו להזדהות עם המדינה שלהם, זה שהם עדיין מזדהים עם מדינות ערב נגד מדינתם, זה שהם לא יודעים לשיר את התקווה, זה שהם לא מכבדים את יום הזיכרון לחליי צהל, זה שהם לא מתגייסים לצהל, זה שהם לא מניפים דגל לאום מעל בתיהם, זה שהם לא מזמינים דמויות ישראליות לבתיהם ללא חשש מאלימות -זה לא בסדר. אז שיחליטו - הם כאן או שם?

  •   ומצב הצעירים בארץ הרבה יותר טוב מאשר בניגריה. אני לא מבין למה אנשים יצאו לפני שנתיים לרחובות...  (לת) מפוכח
    • 11:30
    • 15.01.13

  •   מדינות ערב זה לא דוגמא סביח
    • 12:02
    • 15.01.13

    לקיום זכויות אזרח. קצת מדאיג שבמדינת ישראל ציון ממוצע לבגרות באזרחות הוא 40. זה מראה משהו על הבנתם של ימנים בזכויות אדם ואזרח ולמה המדינה הזו נהיית ימנית קיצונית ופאשיסטית מיום ליום.

23 מאמר חשוב. חשוב מאוד שערביי ישראל יצאו לבחור - עבורם ועבור הדמוקרטיה בישראל כולה אחת העם
  • 06:27
  • 15.01.13

חשוב שכל אזרחי ישראל יצאו לבחור, בחירה מושכלת ולא בחירה עיוורת. דמוקרטיה אינה מובנת מאליה מאליו, ומי שלא נוטל בה את חלקו ומשאיר לאחרים את השליטה בקביעת אופיה והתנהלותה של המדינה, שלא יתפלא שהמדינה הזו מדרדרת ומאבדת את אופיה הדמוקרטי. הבחירה בידי כל אחד ואחת מאיתנו. זו לא רק זכות, זו גם חובה.

24 אין דמוקרטיה בלי בוחריה ובמקומותינו עדיפה הדמוקרטיה למרות האי נחת מהתנהלותה  (לת) פלץ
  • 06:32
  • 15.01.13

25 אולי הנוסח בערבית הוא מקדם שיוויוני אמיתי כי יש לקבל את התרבות המקומית כחבילה אחת הכוללת את שני העמים  (לת) פלץ
  • 06:34
  • 15.01.13

26 צעד חשוב של מערכת אל-ארד. אחרי היסוס מתמשך בין בל"ד-תע"ל-חד"ש יצא "הארץ" מהארון והכל כבר גלוי. מה שחסר במאמר הוא החצי השני: קריאה נרגשת לאזרחים היהודיים להימנע מהצבעה כדי לאפשר רוב למפלגות הערביות. אני מניח שהקריאה הזאת תבוא במאמר המערכת מחר.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 06:42
  • 15.01.13

  •   אז אם הקריאה הזאת לא תבוא במאמר המערכת מחר אבינועם
    • 11:50
    • 15.01.13

    - יהיה אפשר להניח שאתה טועה ומטעה ותפסיק לקשקש לנו?
    אם התחזית שלך תתברר כלא נכונה, ומאמר המערכת של מחר לא יהיה כמו שאתה צופה, אני מצפה להתנצלות ממך.

27 השתגעתם .  (לת) לא ייאמן
  • 06:43
  • 15.01.13

  •   מתברר, כי עבור אנשים מסויימים, קריאה לאזרחים ישראלים להשתתף באופן פעיל בהליך דמוקרטי היא מעשה שלא יאומן.... לא ייאמן....  (לת) ריקי1
    • 10:59
    • 15.01.13

  •   מה לך ולהליך דמוקרטי? הרי אם היית יכולה להפיל את ביבי באמצעים לא דמוקרטים היית עושה זאת דבר ראשון מחר בבוקר! על מי את באה להתייפיף?  (לת) הצביעות השמאלנית מסריחה לכול עבר.
    • 12:11
    • 15.01.13

  •   רק הימין הפיל ראש ממשלה מכהן "בהליך לא דמוקרטי"  (לת) בגב
    • 13:54
    • 15.01.13

28 בעיתון אנטי יהודי כשלכם, אין להתפלא ממאמר מערכת אנטי ציוני שכזה. אליהו
  • 06:50
  • 15.01.13

אתם בהדרגה ובעקביות הולכים ומתדרדרים, ומבטאים את מיעוט חלשי הרוח ורפי הנפש בחברה הישראלית היהודית. תפיסת עולמכם הפוסט-ציונית הייתה לזרה במקומותינו. אכן אתם עוברים תהליך הקצנה לכיוון השמאלני הסהרורי כפי שעורך "הארץ" לשעבר תאר בביקורתו כלפיכם. כבן העם היהודי אומר לכם בוז... תתביישו לכם.

29 כל הכבוד, קריאה אמיצה וחשובה  (לת) שרון
  • 07:17
  • 15.01.13

30 לא לשכוח-נצחון הרוב הימני אינו דמוקרטי,השריעה היא הדמוקרטיה האמיתית  (לת) לדרמן
  • 07:17
  • 15.01.13

31 כל ערבי שלא יגיע לקלפי יגרום לשמחה גדולה אצל ביבי וליברמן. האם אתם רוצים לשמח את הגזענים הלאומנים?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:26
  • 15.01.13

32 עיתון הארץ מוש השור
  • 07:26
  • 15.01.13

עיתון "הארץ" לאנשים חושבים שבמרוב שהם חושבים וביקורתיים הם כבר שכחו את היות מדינת ישראל -מדינת העם היהודי,אני לא בא להתריס כנגד הערבים אלא כנגד הצד היהודי של המדינה שהוא בסכנה!!
לכן אומר לכל מי ששיך לתפיסת עיתון "הארץ"-אם תמשיכו עם צורת חשיבה כזו ככל הנראה ילדכם לא יגדלו כציונים, פשוטו כמשמעו!!!!

33 אם הייתם משנים את שם העיתון היום ל אלארד היינו מאמינים לכם  (לת) יוסף אבו ניוקי
  • 07:31
  • 15.01.13

34 בטאון שמשחיר את הימין ומקדם ערבים ושמאלנים  (לת) נו
  • 07:56
  • 15.01.13

35 הם לא "בחרו" להישאר אלא לא גורשו... אגב, מה בדיוק הם "תרמו" לחברה הישראלית? בכוחות הבטחון, לא תרמו, במדע, הם לא תרמו, גניבות ותאונות דרכים, לא נחשב... אז אם אתם חוששים להתמוטטות השמאל ומסתמכים על הערבים, נא אימרו זאת בפה מלא, לא צריך לעטוף זאת בשקרים ושטויות... זה לגיטימי... רק שמה שאתם חוששים הוא מה"כשר אבל מסריח", כמו בסיפור הידוע ההוא... נשלח בשנית, בהמשך גם לקפה דה מרקר... איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:57
  • 15.01.13

הם לא "בחרו" להישאר אלא לא גורשו...

אגב, מה בדיוק הם "תרמו" לחברה הישראלית?

בכוחות הבטחון, לא תרמו, במדע, הם לא תרמו, גניבות ותאונות דרכים, לא נחשב...

אז אם אתם חוששים להתמוטטות השמאל ומסתמכים על הערבים, נא אימרו זאת בפה מלא, לא צריך לעטוף זאת בשקרים ושטויות...

זה לגיטימי...

רק שמה שאתם חוששים הוא מה"כשר אבל מסריח", כמו בסיפור הידוע ההוא...

נשלח בשנית, בהמשך גם לקפה דה מרקר...

  •   איציק,תחליט מי אתה??בתגובה מס" 1 מגיב נגד בגזענים וכאן אתה נגד הערבים ומתכחש לעבודה שכן הערבים תרמו וכמעט בכל התחומים חוץ מהביטחון.  (לת) סכניני מצביע חד"ש
    • 10:45
    • 15.01.13

  •   סכניני, יש תופעה של מסיתי השמאל במימון מדינות זרות עויינות המתחזים באופן שיטתי למגיבי ימין/מרכז, השמאל מאפשר זאת ומצנזר את המחאות על כך. ואני לא נגד ערבים, זה סתם שטויות, אני טוען שאין שוויון בזכויות ללא נאמנות ושוויון בחובות. בעיני, ערבי שישרת בכוחות הבטחון של המדינה וישלם מיסים כמו כולם, הוא בדיוק ככל אזרח אחר, ואתה? איך אתה תתייחס לערבי שכזה?ואדרבה, סכניני, ספר לנו מה תרומת הערבים, למשל, למדע... כמה ערבים זכו בפרס נובל? ולא, פרס נובל ל"שלום", לא נחשב... ומה תרומתכם לכלכלה מעבר ללקיחת כספי הביטוח הלאומי ועוד? אני דווקא בעד דיון פתוח על בסיס עובדות ונתונים, לא אני זה שחושש מכך...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:43
    • 15.01.13

36 יפה.  (לת) אחד
  • 08:05
  • 15.01.13

  •   מה יפה כאן? מי שקורא להצביע למפלגות ערביות, ראה עיתון הארץ, הוא נגד זכות העם הישראל למדינה על חלק מארץ ישראל, כלומר הציוויון היהודי של ישראל הינו רק מכח היות היהודים רוב במדינה, רוב שניתן לשנותו ע"י קליטת מה שמכונה פליטי 48, (כך דוגלות המפלגות הערביות), לפיכך בשל שנאתו החולנית של העיתון לביבי נתניהו הוא קורא בעברית/ערבית לערבים להצביע למפלגות ש: אין מכירות בזכות העם היהודי למדינה בחלק מא"י, מתנגדות לשיוויון בשרות צבאי/לאומי, בעד החזרת מה שמכונה פליטי 48, וכו וכו. העיתון הנושא את דגל הדמוקרטיה והשיוויון, גם מתעלם מכך שמצבם הסוציואקונומי של ערביי ישראל הוא הטוב ביותר מבין ערביי המזה"ת, וכך גם מצבם הבטחוני לעומת מאות אלפי הרוגים ערבים ע"י ערבים בחמשיים השנה האחרונות ב: לבנון, סוריה, ירדן, עירק, מצרים וכו'.  (לת) המונים
    • 10:18
    • 15.01.13

37 טעות בידכם-לא מדובר במדינה עם "צביון" יהודי,אלא הגדרה עצמית ללאום היהודי לדרמן
  • 08:10
  • 15.01.13

קשה להבין את "הארץ" שמצדד במאבק הפלשתינאים להגדרה עצמית ובאותה עת שולל במשתמע את זכות הלאום היהודי להגדרה עצמית.
אפילו הסקוטים מבקשים מדינת לאום, גם מחצית תושבי קויבק, מה לא לגיטימי בדרישת העם היהודי להגדרה עצמית ?

  •   האם יהודים הם עם, או קהילה דתית. יש עם ישראלי
    • 10:09
    • 15.01.13

    מה תאמר ליהודי אמריקאי שאיננו ציוני, ואיננו ישראלי.
    העם שגר בישראל ומדבר עברית הוא עם אותנטי, ושמו העם הישראלי, והעם הזה זכאי להגדרה עצמית... הגדרה עצמית ליהודים היא בעלת משמעות בערך כמו הגדרה עצמית להומויים.

  •   אין עם ישראלי יש עם יהודי, עם פלשתינאי וכו'.  (לת) נטלי
    • 11:29
    • 15.01.13

38 רעיון יפה  (לת) גדעון
  • 08:29
  • 15.01.13

39 המתלבטים והצפים אפי שינה 15/1/13:8:28
  • 08:34
  • 15.01.13

בהמונכם ברבובותכם תבחרו רק בנט בן ארי

40 הצביעו בנט,זה ט [ו ]ב למיזרוחניקים. אבל הם מלינים שכר.את הכסף תדרשו מיד !!!!!  (לת) תות אוהב המון
  • 08:40
  • 15.01.13

41 שקר וכזב בילאל
  • 08:40
  • 15.01.13

זהו מאמר שקר והסתה ממדרגה ראשונה. זאת לא הייתה ״החלטה״ של הציבור הפלסטיני להשאר בישראל אשר רוב הפלסטינים בגליל ובמשולש היו אמורים להיות תושבי המדינה הפלסטינית לפי תוכנית החלוקה! מלבד זה שהיו ונותרו חסרי כוח צבאי וחיו מתחת לממשל צבאי עד סוף שנות הששים! זאת הייתה החלטת ישראל לא לגרש אותם ובזכות זה נשארו במולדתם.

  •   אכן זו לא החלטה שלנו, זה אונס אחמד
    • 10:02
    • 15.01.13

    רוב הערבים שהפכו ל"אזרחי המדינה", במשולש כולו, ממשירפה עד כפר קאסם, לא נכבשו ב 48 אלא סופחו לישראל בהסכם רודוס ב 49. זאת לא היתה החלטה שלהם אלא של ישראל, ירדן והקולוניאלים הגדולים. בהסכם יש התחייבות לא לגרשם ולנהוג בהם כאזרחים. כך הם נשארו בכפריהם. ישראל, בניגוד להסכם, כפתה עליהם שלטון צבאי עד 66. אז שלא תחשוב ישראל שהערבים שאפו להתאזרח. פשוט אין להם ברירה. גם מתביישים בה.

  •   צודקים בילאל ואחמד בהחלט!  (לת) רן
    • 11:00
    • 15.01.13

  •   צודקים בילאל ואחמד בהחלט!  (לת) רן
    • 11:00
    • 15.01.13

  •   צודקים בילאל ואחמד בהחלט!  (לת) רן
    • 11:00
    • 15.01.13

  •   לא קיבלתם את עיקרון החלוקה ופתחתם במלחמה ועכשיו גם באים בתלונות שהתוכנית לא התקיימה. הגיון ערבי במיטבו. תודה שלא נהגנו בכם כפי שאתם הייתם נוהגים בנו. תודה על עשרות אלפי החיים שנצלו בזכות הרפואה המתקדמת שאתם נהנים ממנה פה. ועוד דבר אחד - אם לא היתה ישראל לא היה עם פלסטינאי, הייתם אזרחי סוריה או מצריים וכנראה מגוייסים להרוג זה את זה בשם איזה דיקטטור  (לת) זריקת מציאות
    • 21:24
    • 15.01.13

42 אחי ערביי ישראל. אל תשאירו אותי לבד מול כל הימין הזה. אתם 20% מתושבי המדינה ויחד, אנחנו יכולים לעשות את המהפך.
  • 08:43
  • 15.01.13

הבדלות עכשיו, תנציח את שלטון הימין לעוד 4 שנים. ובחיי, שאין לי כח לעוד שנים שחורות כאלו.

  •   יחד נשנה את הציוויון היהודי של המדינה למדינת כל אזרחיה, נחזיר לכאן את פלחיטי 48, נבטל את השבתון בשבת ובחגי ישראל ונהיה כמו כל מדינות אירופה. תחי מדינת כל אזרחיה  (לת) שקשוקה
    • 09:58
    • 15.01.13

  •   הם לא אחים שלך יא פסיכי! יבעטו לך בתחת בהזדמנות הראשונה שתהיה להם!  (לת) שמאל מטורלל גורם לנו להצביע ימין!
    • 10:01
    • 15.01.13

  •   אחי הערבים בואו ננצל את הטימטום היהודי שלא גירש אותכם מישראל בשנת 1948, כפי שאחיכם טיהרו מיהודים ב- 1948, את הגדה, ירושלים המזרחית וחבל עזה  (לת) זלמן
    • 10:02
    • 15.01.13

  •   אחים כמוך יותר מסוכנים מאויבים!  (לת) גבר גבר
    • 10:42
    • 15.01.13

  •   כי אני יהודי ישראלי, שמכיר אתכם הימנים, היטב.  (לת) והייתי בכיכר רבין...
    • 13:58
    • 15.01.13

43 לאחר שאוסלו קרס, שום הסכם שדומה לו, לא יתקבל ע"י רוב האוכלוסיה בישראל, הן בגלל סכנות הקיום הלאומי, הן בגלל הכעס על הפלשתינים, והן בגלל ניסיון העבר עמם, מה עוד, שהפלשתינים עושים הכל, בכדי להוכיח ששום הסכם עמם, לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו. עם בקרה בין לאומית, ובלעדיה, בהקשר למטרה הסופית, שתי מדינות בין הירדן לים, זה פתרון לא יציב, מכוון שתמיד יהיה דחף אצל הפלשתינים להשיג הכל, זה קרה ב-48, וזה קרה ב-56, וזה קרה ב-67, וזה קרה ב-73, וזה קרה ב-82, וזה קרה באוסלו. לכן זה יקרה שוב בעתיד. הפתרון הוא מדינה אחת עם שתי ישויות לאומיות, ישנם כל מיני סוגי מסגרות מדיניות בהרבה ארצות בעולם, שמאפשרות קיום של שנים או יותר לאומים, תחת קורת גג אחת, אבל בשביל להגיע לכך, חייבים לבצע קודם את "הכיבוש המשחית" מחדש. אין דרך אחרת. לסיכום: אני מעריך שזה מה שיקרה לבסוף, לא בצורה מודעת ומכוונת מראש, אלא כתהליך ממושך של הרבה מאבקים ומלחמות, בלי שום הסכם של פשרה טריטוריאלית, שני הלאומים יתאימו את עצמם אחד לשני. כמו שזה קרה בארצות אחרות. ולאחר כשהיאהוד וערבוש יתחילו להתחתן ביניהם, כלומר, ערביות עם יאהודים, ויהודיות עם ערבושים, האיבה תגמר, כי הם יהיו עם אחד, כמו הכוזרים והיאהוד לפני כ-1000 שנים, וכמו היאהוד והאדומים לפני כ-2000 שנה בתקופת ממלכת החשמונאים,  (לת) פליקס
  • 08:45
  • 15.01.13

44 אזרחי ישראל צאו, ראו והצביעו - ,,__ ,,,,___,, __, ,,,,,,,_, (לו ידעתי לכתוב בברייל הייתי כותב גם לעיוורי ישראל לצאת ולהצביע) - אלק מאמר מערכת. ואם כבר מאמר מערכת הייתי רוצה שיוון זכויות מלא כולל מאמר מערכת בא-סאנרה המקומי שיקרא לאזרחי ישראל היהודים לצאת ולבחור.  (לת) אבו-4
  • 08:50
  • 15.01.13

45 ערביי ישראל מאתגרים את הדמוקרטיה הישראלית- אזרחי ישראל הערבים לא הביעו מעולם צער על שאבותיהם רצחו עשרות יהודים בבתי המלאכה במפרץ חיפה, רצחו את מגיני גוש עציון לאחר שנכנעו, טבחו 79 רופאים ואחיות בשיירת "הדסה", רצחו את אנשי הל"ה והתעללו בגופותיהם. בכתביהם אין כל הבעת צער על האירועים הרצחניים הללו ורבים אחרים. הצער הוא על כישלון מאמציהם לחולל לכל היהודים את מה שחוללו למיעוטם.  (לת) מנחם
  • 08:54
  • 15.01.13

  •   גם פעילי הלח"י לא הביעו צער על רצח הסרג'נטים הבריטים אחת העם
    • 09:45
    • 15.01.13

    וגם אנחנו לא הבענו צער על הרג מאות ואלפי חפים מפשע פלסטינים. רק "רעד קל בכנף", זוכר?....

  •   אחרי שהרגת, נישלת, גזלת, גרשת, אתה מתבכיין... וכמו כל ימני, במקום לבנות עתיד אתה מנפנף בעבר כדי להנציח אותו,,,  (לת) "חוללנו למיעוטם", ועוד איך חוללנו
    • 09:48
    • 15.01.13

  •   סלאח שחאדה חוסל כשמיקם עצמו בבניין מגורים. אבל בטח היית מעדיפה שימשיך לרצוח עוד עשרות ישראלים רק שנמשיך לנפנף ביופי נפשי ולא משנה כמה מבני עמנו ישחטו  (לת) לאחת העם - ממנחם
    • 10:25
    • 15.01.13

46 "הארץ" עיתון פלסטיני אנטי ציוני לכול דבר. לא יעזור לכם גם אם תפרסמו בערבית!  (לת) אתם תמשיכו לנבוח וליילל עוד 4 שנים לפחות...
  • 08:55
  • 15.01.13

47 התנשאות וגזענות במסווה. במה שונים הערבים משאר האזרחים, שצריך לכתוב להם במיוחד לצאת ולהצביע? כולם צריכים להצביע, בלי הבדל מוצא!  (לת) האזרח הקורא
  • 09:06
  • 15.01.13

48 יחד נקום ! יחד ניפול ! רק מרצ אחת מול כל הימין הזה,,,  (לת) כל המפלגות הן סניפים של הימין - רק מרצ היא שמאל וסיכוי לשלום.
  • 09:08
  • 15.01.13

  •   מרץ היא המתכון להתאבדות לאומית. השמאל המטורלל ימשיך להיות קטן וזניח.  (לת) בולשביקים הזויים מקומכם בברלין עם גברת שפיר ושאר הדרעקים!
    • 10:05
    • 15.01.13

  •   אני איתך - מרצ היא התשובה לשלום אמיתי בתוך המדינה ערביה
    • 12:00
    • 15.01.13

    אי אפשר לדבר על שלום עם מדינות אחרות אם יש את כל השנאה הזאת בינינו. אנשים תתעוררו - תנו לילדיהו לחיות

  •   הימניים - מ פ ח ד י ם - פתאום ?! יופי  (לת) והתגובה משעה 10:5 של ימנון מקלל מצוי.
    • 14:01
    • 15.01.13

49 לשמאל האנטישמי המוטרף אין תקומה ללא אזרוח המוני של ערבים ב"איחוד משפחות", פולשים מאפריקה ועובדות זרות רמאיות. אבל זה לא יעזור לכם. זה לא יעזור לכם. עם ישראל ינצח אתכם וישים לכם סוף.  (לת) סופו של השמאל קרב בצעדי ענק. אתם חיים על לוע של הר געש.
  • 09:19
  • 15.01.13

50 מאמר חשוב ביותר !  (לת) מ
  • 09:24
  • 15.01.13

51 לא רק נתניהו, רק בן גוריון הנהיג את מדד מק"י בכנסת. מאז ומעולם הם היו אויבים מרים של מדינת ישראל, לא תורמים לה בכלום חוץ מבסטטיסטיקת השנאה, הכחשת השואה, הלאומנות והתמיכה המתבטלת בפני הרוצחים הגדולים בדורינו, סדאם חוסיין (אז) ובשאר אסד (היום) שחר
  • 09:28
  • 15.01.13

תרשום להם גם את זה בערבית יא חביבי.

52 מאמר מערכת בערבית, כראוי לעיתון "אל ארד". לא ברור מדוע יש לכתוב בערבית אם הערבית בחרו להיות חלק מהמדינה.  (לת) איתי
  • 09:33
  • 15.01.13

53 אהבתי נועם
  • 09:36
  • 15.01.13

כל הכבוד להארץ על תוכן המאמר ועל השימוש בערבית על מנת לתקשר ולא על מנת להעצים שנאה (ע"ע עוצמה לישראל)

  •   לא אהבתי תות אוהב המון {יהודים }
    • 15:56
    • 15.01.13

    השמוש בשפה הערבית היה מיותר.נתן לתקשר גבלי השפה הערבית.השנאה לימין בעתון לא פחותה גם מזו של עוצמה לישראל לשמאל.אם אתם משוים עצמכם לעצמה לישארל אתם בחברה טובה.סתם בא לי לספר,העתון הילדים הראשון שקראתי היה " לפי המלצתה של המורה שולמית אדלר(אלוני היום ) "הארץ שלנו".לפי דעתי, זה לא אותו עתון. הקו נטה יותר מדי שמאלה. השוקנים הצעירים עברו כברת דרך ארוכה לכוון הקומוניזם.לא שזה רע,אבל הדרך של בנט נראית לי יותר טובה,יותר אידיאלית,תוססת יותר וגם אמיתית יותר. מכל מקום בהצלחה לכולם.

54 עיתון פוסט ציוני אני מבטל את המנוי אליעזר
  • 09:41
  • 15.01.13

חרפה של מאמר. תמיכה של עיתון במפלגות אנטי ציוניות. יש במגזר הערבי אנשים ראויים ומגיעים להם זכויות ( יש גם חובות). לדאבוננו המפלגות הערביות רובם ככולם חותרות לדבר אחד והוא לא דווקא טובת בוחריהם

  •   העתון לא פוסט-ציוני, אתה פרה-דמוקרט. העיתון לא הביע תמיכה בשום מפלגה אלא קרא למיעוט הלאומי להמשיך להיות חלק מהמדינה ולהשתתף במאבק הפוליטי הדמוקרטי. זו קריאה להטמעות ולקבלת כללי המשחק, ולא למרד. זו קריאה למאבק על שינוי המדינה בכללים לגיטימיים. אתה נפגע מכך כיוון שאתה אנטי דמוקרט שלא באמת רואה בערבים אזרחים שווי זכויות. בהנחה שאתה מקבל את מגילת העצמאות כמסמך ציוני מכונן - איבתך לדמוקרטיה היא אנטי ציונית.  (לת) קופיקו
    • 10:35
    • 15.01.13

  •   אתה מנוי להארץ כמו שאני מנוי ל"יתד נאמן"...  (לת) כל הכבוד למערכת הארץ!
    • 11:25
    • 15.01.13

  •   מאמר הרתיח אותך אינסטטסיה תצנן אותך .בל"ד בלב לעולם איאד אבו סעדה
    • 11:34
    • 15.01.13

    מעולם לה היה לך מנוי, כי הרמה שלך נמוכה , זה מהשפה שאתה משתמש בה אני לא מסכים עם רוח המאמר אך אין לא משמיץ ומחרים. זה לא כבוד לאתר שאנשים מסיתים כמוך כותבים כאן . המפלגות הערביות רק יגדלו

  •   ישראל היום זה חינם - גם בצבע וגם לרמה שלך !  (לת) שלום ולא להתראות
    • 12:01
    • 15.01.13

55 אז מה, כל קוץ במדבר פרח?  (לת) פוסט ציוני, לשעבר
  • 10:11
  • 15.01.13

56 למה העברית מופיעה קודם? זה מריח מהתנשאות  (לת) מאהר
  • 10:14
  • 15.01.13

  •   כי העברית כשפה קדמה לערבית.שנית,אכן היהודים שכותבים בעיתון זה הם אנשים חושבים. ככאלו, הם מוכנים גם לכבד זכויות פלסטינים ושפה ערבית כמקום שני. זה לא מהתנשאות. זה "ריאל פוליטיק ", כך סדר הדברים  (לת) מוס קאראף
    • 13:42
    • 15.01.13

57 מיעוט של 20% הוא גדול מדיי. בחלוקה ל-2 מדינות צריך לשנות את הגבולות לחלוקה דמוגרפית שונה.  (לת) מיעוט גדול מדיי
  • 10:16
  • 15.01.13

58 אבקש תרגום המאמר גם לפרסית  (לת) פהלבני
  • 10:19
  • 15.01.13

59 אתמול בפעם הראשונה הבנת למה חלק גדול מאזרחי המדנה הפלשתינם מעדיף לא להצביע, אבל כן - אם יהיה להם סיכוי להשפיע אז יהיה טעם להצביע!!! מקווה שרבים יקראו, ישמעו ויפעלו בהתאם!הגע הזמן שנשמע (גם) את קולו של הרוב הדומם הערבי ושנניח לו להשפיע לטובת כולנו במדינה של כולנו!!!  (לת) פטריוט ישראלי
  • 10:21
  • 15.01.13

60 להיות אזרח זה גם חובות - לשרת שירות לאומי ולשלם מיסים כמו כולם שלום
  • 10:25
  • 15.01.13

כמה פשוט - מי שרוצה להיות אזרח צריך לבקש זכויות ולהבין את החובות.

להתלונן רק על "הזכויות" זה בדיוק הנבזות שכולנו מאסנו בה. גם הערבים וגם החרדים הם אזרחים סוג ב' מבחירה, ובידם להוביל שינוי

61 הארץ אתם משוגעים. ואם לא משוגעים אזי בוגדניים.  (לת) משפריצים לכל עבר
  • 10:26
  • 15.01.13

62 רק "נץ-עוצמה לישראל" אומרת ליהודים ולערבים: "אין זכויות בלי חובות מלאות !" "נץ-עוצמה לישראל": "בלי חובות אין זכויות"
  • 10:27
  • 15.01.13

רק "נץ-עוצמה לישראל" לא מתחנפת לכל המגזרים ולא מפזרת אשליות כמו שאר המפלגות המושחתות, ואומרת את האמת ליהודים ולערבים: “אין זכויות בלי חובות מלאות"! האזרח המקופח מצביע רק "נץ-עוצמה לישראל" בראשות הח"כים פרופסור אריה אלדד וד"ר מיכאל בן-ארי, היחידים אומרי האמת לאזרחי ישראל, ולא מנסים לקנות קולות באשליות שווא והטעיות לאזרחי ישראל.

  •   הארץ הולך בעקבות ח"כ ד"ר אלדר וח"כ ד"ר בן ארי, שדיברו ערבית בתשדיר הבחירות  (לת) תשדיר עוצמה לישראל כמורה דרך
    • 16:33
    • 15.01.13

63 שיח אמין אל חוסייני נפגש עם היטלר ואף שלח חיילים מוסלמים מירושלים לעזור לנאצים  (לת) הארץ מסלף את העובדות ההיסטוריות
  • 10:29
  • 15.01.13

64 ניתן לראות את אי השתתפותם של חלק מערביי ישראל בבחירות, כהשלמה שלהם שישראל היא מדינה יהודית  (לת) זוית אחרת
  • 10:32
  • 15.01.13

65 למה שיצביעו? אפילו מפלגת העבודה מסרבת לצרף אותם לקוהליציה.  (לת) באמת אין סיבה שהם יצביעו
  • 10:33
  • 15.01.13

66 בשלב הבא חובה לרשום בצד הכותרת "הארץ" את שמו של העתון בערבית - "אל-ארד". שהחיינו וקיימנו והגיענו ל"אל-ארד" הזה!
  • 10:42
  • 15.01.13

בהמשך, יודפס העתון בערבית, עם תמצית בעברית (בדף האחרון)...

67 יפה. אהבתי גם את דו הלשוניות. למה שלא יהיו כל המאמרים בעיתון שירה
  • 10:44
  • 15.01.13

מוצגים מעתה והלאה בשתי השפות הרשמיות של המדינה?

68 אני לא מצביע כי אין דימוקרטיה חוסאם עומרי
  • 10:47
  • 15.01.13

תחת שלטון (כולל הכיבוש) חיים 12 מיליון תושבים.. 5.9 מיליון מהם יהודים כלומר מיעוט...
לכל היהודים זכות הצבעה , כולל היהודים שגרים בשטח הכבוש משנת 1967 אך הערבים שגרים בשטח הכבוש אין זכות הצבעה ..
לזה קוראים אפרטהייד כלומר אנחנו חיים במדינת אפרטהייד יהודים וכללי הדימוקרטיה אינם מתקיימים.. אז למה שנצביע!!!

  •   אחלה מן אחלה, יא חוסאם. אל תצביע. למה, למי היית מצביע? בשאר אסד... עזמי אסד בשארה, חנין אסד זועבי, מוחמד אסד בראכה. מספיקה השאביחה בסוריה, עבד אסד. לא צריך גם פה. מודרניסט .
    • 16:16
    • 15.01.13

    אחלה מן אחלה, יא חוסאם. אל תצביע. למה, למי היית מצביע? בשאר אסד... עזמי אסד בשארה, חנין אסד זועבי, מוחמד אסד בראכה. מספיקה השאביחה בסוריה, עבד אסד. לא צריך גם פה.

69 זה הזמן למהדורה ערבית של הארץ אזרח
  • 11:08
  • 15.01.13

למה שקורא ערבית יפתח את אתר הארץ בעברית?
מה הסבירות שביום כל שהוא יהיה מאמר / ידיעה בערבית?
האם הגיע הזמן למהדורה ערבית כמו שיש מהדורה באנגלית?
ואולי השאלה היא למה יש מהדורה אנגלית לפני מהדורה בערבית. מה זה אומר על מערכת הארץ.

70 מזל שפרסמתם את המאמר גם בעברית, אחרת איך ג. לוי היה מסוגל לקרוא?  (לת) אנטי-יוכוס.
  • 11:15
  • 15.01.13

71 vote Bas
  • 11:21
  • 15.01.13

bravo Haaretz, journal intègre et juste

72 הארץ הפך ל"לאטמה" אבי
  • 11:24
  • 15.01.13

להזכירכם, עד 1965, הציבור הערבי ברובו היה נתון לממשל צבאי..

73 קריאה להחרמת הבחירות בדיר
  • 11:26
  • 15.01.13

כל עוד המגזר מחולק למפלגות להחרים את הבחירות ... שייתאחדו תחת דגל אחד מפלגה אחת ואז שווה לחשוב על הנושא

74 למה להתנפל על הארץ ותקוף את מערכת אם לא סובלים מה שכותבים כאן לכו לישראל היום ותקראו על פי טעמכם, אם אתם לא סובלים עיתון ומכבישים את כותביו ועובדיו אז איך תסבלו ערבים דימוקראטיים ונאורים !! ראיד מ בל"ד
  • 11:27
  • 15.01.13

למה להתנפל על הארץ ותקוף את מערכת אם לא סובלים מה שכותבים כאן לכו לישראל היום ותקראו על פי טעמכם, אם אתם לא סובלים עיתון ומכבישים את כותביו ועובדיו אז איך תסבלו ערבים דימוקראטיים ונאורים !!

  •   אין חיה כזו ערבים דמוקרטים ונאורים! אתם עדיין תקועים בימי הביניים ולא נראה שתצאו משם כל כך מהר!  (לת) ראיד,את השקרים שלך תספר לחבורת היהודים המטומטמים שמאמינים לכל דבר שיוצא לך מהפה!
    • 13:03
    • 15.01.13

  •   מי זה הערבי הדמוקרטי הנאור, יא ראיד? עזמי בשארה, שטיווח טילים על אזרחים וברח לחיזבאללה כשראה שהולכים לתפוס אותו? יאללה, רוח פיל ביתכ. מודרניסט .
    • 16:17
    • 15.01.13

    מי זה הערבי הדמוקרטי הנאור, יא ראיד? עזמי בשארה, שטיווח טילים על אזרחים וברח לחיזבאללה כשראה שהולכים לתפוס אותו? יאללה, רוח פיל ביתכ.

  •   גאה בחינוך ימי הביניים שקיבלתי אך בז לחינוך שקיבלת ראיד מ בל"ד
    • 18:41
    • 15.01.13

    אני מאד גאה בחינוך שקיבלתי מימי הביניים לפי דבריך, כי הוא לפחות לא עשה ממני גזען קיצוני, החינוך שקיבלתי הוא אהבת האחר, אך גם חונכתי "בימי הביניים" לדרוש מה שמגיע לי אפילו אם האחר לא רוצה להקשיב לי. החינוך שקיבלתי מונע ממני להגיב לביטויים ולמילים שיוצאים לך מהפה ערב והשקם ולפחות מזהמים את האוויר לפני שמזהמים את האתר הזה ואת החברה.

75 וואוו קברניטי "הארץ" בפאניקה  (לת) י
  • 11:31
  • 15.01.13

76 "החליטו" מרתא
  • 11:37
  • 15.01.13

"החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה" !!??? "החליטו" !! די .. באמת..

77 מיטב השמאל, שקריו. נמרוד
  • 11:38
  • 15.01.13

"ב-1948 החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה. הם בחרו להיאבק למען אזרחות שווה בדרכים דמוקרטיות."
לא החליטו- נכפה עליהם. הם החליטו להשאר פה למרות היהודים שנצחו אותם במלחמת השמד שקיוו לה. בכל מקום שבו ניצחו- יהודים נטבחו וגורשו , בלי שריד ופליט (גוש עציון, ירושלים העתיקה, עטרות וכו'). ה"דרכים הדמוקרטיות" כללו סיוע לפדאיון, עזרה פעילה לאוייב במלחמתו בכל שנות קיום המדינה, גניבות רכוש ופשיעה על רקע לאומני.
השקרים שבטאון השמאל הקיצוני שלכם ממשיך להפיץ לא יעזרו לכם. מ"עתון לאנשים חושבים" הפכתם לבטאון זניח שמנסה לגייס ערבים למטרותיו.

78 لا صوت الآن! من يصوت يعطي الشرعية للنظام אל תצביעו! מי שמצביע נותן לגיטימציה לשיטה لا تترك البلد
  • 11:44
  • 15.01.13

אחוז הצבעה נמוך = פחות לגיטימציה לממשלה!
انخفاض نسبة الاقبال = أقل الشرعية للحكومة!

79 עד היום הייתי בטוח שמאמרי המערכת ב"הארץ" מתורגמים מעיתונים ערביים.  (לת) אש
  • 11:55
  • 15.01.13

80 מדוע מסרבים להתמודד עם המציאות ומעדיפים לחיות במין הזיה יפה ואינפנטילית..ערביי ישראל לא יהיו לעולם חלק מן החברה הישראלית..זאת עובדה שמנסים לטשטש..הפתרון ברור יש לאפשר אוטונומיה תרבותית ניהולית ומגזרית למיעוט הגדול הזה.הערבים בישראל הם פלסטינאים בלאומיותם ואזרחים שווי זכויות באזרחותם..אבל האם הם חיים באמת כאזרחים במדינת היהודים?האם יש חיבור תרבותי מנטאלי אידיאולוגי בין החלק היהודי לחלק הערבי של האוכלוסייה?.חובה לחפש את התחומים המשיקים ולחזק אותם אבל מצד שני חובה לקבל את ההבדלים לכבד אותם ולתת להם מקום.ערביי ישראל צריכים לחוש שבמדינת היהודים למרות שהם צריכים וזכאים לקבל את כול זכויות האזרח שלהם יהיו תמיד ציבור נפרד מסיבות רבות..יש לאפשר להם לנהל את ענייניהם בעצמם אפילו לאפשר להם להקים רשות מבצעת נבחרת בתחומים מסוימים שלהם.שיבחרו בפרלמנט ערבי שיעסוק בנושאים הקשורים לחייהם..שם יבחרו נציגיהם שיהיו אמונים על ניהולם.לא נראה כבר את המחזות האידיוטים בכנסת שלנו  (לת) פלוטו
  • 12:03
  • 15.01.13

81 "הארץ", אין לי משהו יותר טוב לומר לכם חוץ מ: לכו קיבינימט!!!  (לת) הקורנס
  • 12:04
  • 15.01.13

82 מאמר מצוין . רק חבל שנציגי הערבים בכנסת לא עושים את מלאכתם . עופר
  • 12:05
  • 15.01.13

ו

83 כל אזרחי ישראל: צאו והצביעו Abed Azab
  • 12:11
  • 15.01.13

הימין ושותפיו מעוניינים שערביי ישראל לא יצביעו. ברור ומובן. הוא גם נוקט בטקטיקה האהובה והישנה: הרצת מפלגות "ערביות" שברור שלא יעברו את אחוז החסימה ובכך ירוויחו הימין ושותפיו. אבל הבעיה של ערביי ישראל איננה הימין. הבעיה שלנו היא סלמאן מצאלחה, התנועה האיסלאמית והקיצונים שבינינו. כל אחד מטעמיו וממידת מסירותו לימין קורא לנו לא להצביע. מצאלחה לא רואה מפלגה ראויה. כנס לפוליטיקה גיבור ונראה אותך. שני האחרונים לא רוצים שנכיר רחמנא ליצלן בישות הציונית כאילו הם חיים על המאדים. אז חברים, נצביע ועוד איך נצביע. וכן בהחלט, אנחנו מכירים במדינת ישראל. נכון, לא טוב לנו כאן, אבל לא נהגר לשום מקום: נפעל בכל דרך חוקית כדי לשנות את המצב. זה בדיוק מה שעושים חברי הכנסת הערבים. בזכותם השגנו הישגים לא מבוטלים לאורך השנים אך הדרך עדיין ארוכה מאוד. אני קורא לכל בעלי זכות הבחירה בישראל להצביע. לא רק לערבים. זו הזכות האזרחית הראשונה והחשובה ביותר. תוצאת ההצבעה תעצב את העתיד של כולנו. אנא, הצביעו.

  •   כל מילה אמת. תפעלו כחוק מתוך הכרה במדינת ישראל וללא נסיון גלוי או סמוי להחריבה ו/או לשלול את זכות העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו, ואף אחד לא יגיד מילה. להפך. תפאדלו ותפאדלו. רק כך יצומצמו הפערים. רק כך נוכל לחיות יחד. רק כך אולי פעם ישוב האמון בקרב הישראלים בעצם אפשרות השלום עם הפלסטינים. אהלן וסהלן. ובכל זאת, הבהרה קטנה למתקשים: "כל דרך חוקית" אינה השתתפות במשטי מחבלים שמטרתם אספקת טילים לחמאס. גם לא ריגול לטובת חיזבאללה. בטח ובטח לא חסימת צירים אלימה והסתערות המונית על יישובים תוך זעקות "אטבח אל יאהוד". שוקראן. מודרניסט .
    • 16:22
    • 15.01.13

    כל מילה אמת. תפעלו כחוק מתוך הכרה במדינת ישראל וללא נסיון גלוי או סמוי להחריבה ו/או לשלול את זכות העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו, ואף אחד לא יגיד מילה. להפך. תפאדלו ותפאדלו. רק כך יצומצמו הפערים. רק כך נוכל לחיות יחד. רק כך אולי פעם ישוב האמון בקרב הישראלים בעצם אפשרות השלום עם הפלסטינים. אהלן וסהלן. ובכל זאת, הבהרה קטנה למתקשים: "כל דרך חוקית" אינה השתתפות במשטי מחבלים שמטרתם אספקת טילים לחמאס. גם לא ריגול לטובת חיזבאללה. בטח ובטח לא חסימת צירים אלימה והסתערות המונית על יישובים תוך זעקות "אטבח אל יאהוד". שוקראן.

84 עיתון הארץ מדהים אותי כל פעם מחדש: איכותי, שובר מוסכמות, אמיתי וישר.  (לת) ישר כוח. (את המנוי כבר עשיתי)
  • 12:20
  • 15.01.13

85 MUST VOTE TO STRENGTHE _MERETZ_LABOUR  (לת) Israeli Arabs
  • 12:21
  • 15.01.13

86 כל מילה בסלע נאורה
  • 12:31
  • 15.01.13

כל הכבוד . הגיע הזמן לקרב את ערביי ישראל ולא להרחיקם. צריך באמת את מסע הדלגיטימציה של המגזר. עם זאת ראוי להתייחס לנציגיהם בכנסת. הם מהווים את אחד הגורמים לכך שהציבור הערבי מדיר את רגליו מהקלפי. נציגיהם דואגים למדינה הפלסטינית לתושבי עזה ולא לבוחריהם. אגב מעורבותם בעניין הפלסטיני מובנת ולגיטימית, אך היא משתלטת עליהם. כבר נאמר :עניי עירך קודמים

87 מאמר אמיץ. צאו להצביע!  (לת) יעל
  • 12:34
  • 15.01.13

88 אני מצדיע לעיתון הארץ על אומץ ליבו יהודה מיבנאל
  • 12:49
  • 15.01.13

ואני גם שמח לקרוא את התגובות של החולירות שאני לא קורא להם ימין אלא פשיסטים וכהניסטים. זאב ז'בוטינסקי (כמה מביניכם שמעו עליו?), אילו קם לתחייה, היה מסכים לכל מה שכתבתי כאן וכמוהו תלמידו מנחם בגין. אני שמח לתגובות שלכם מפני שכשהלכלוך יוצא החוצה זהו אות שמתבצע תהליך של טיהור והתנקות. אתם הכהניסטים הינכם המוגלה של החברה הישראלית.

  •   אם מישהו לא מסכים איתך ישר אתה מתייג אותו, ואתה עוד קורא לעצמך נאור... אתה ליברלי כל עוד מישהו חושב כמוך.  (לת) זכויות האדם השמאלי בלבד
    • 18:39
    • 15.01.13

89 כל הכבוד לעיתון בשל מאמר המערכת הזה. ובכלל זאת העוז להדפיסו גם בערבית  (לת) נפתלי אור-נר
  • 13:11
  • 15.01.13

90 הישג פרלמנטרי נביל
  • 13:40
  • 15.01.13

בקולות שלנו שלחנו את דב חנין לכנסת ומה יצא לנו מזה - חוק לעידוד סירוס כלבים וחוק איסור עקירת ציפורני חתילים .

91 אנחנו מצביעים לש"ס כי המרוקאים הם למעשה ערבים יהודים! מוסטפא איברהים
  • 13:54
  • 15.01.13

רק חבל על שנאת האחים השוררת אצלהם, הם הרי הרבה יותר קרובים לתרבות שלנו מזו של היהודים.
לא חרם?
אבל מה, הם מאמינים שהם יותר טובים מאחיהם הערבים המוסלמים ומנסים להראות, למרות שהם נחותים בהרבה מאתנו ואפילו מהיהודים, כאילו הם שווים משהו.
ואת זה הם עושים רק על ידי תככנות, תחמנות, רמאות, גנבה ופשיעה.

במחשבה שנייה, לא! אני לא מצביע לגזלנים האלה.
עדיף מר"ץ או המפלגה של שלי חיימוביץ'.
הם באמת דוגלים בשוויון.

אולי הגיע הזמן להקים מפלגה של ערביי ארץ ישראל שתייצג אותנו ולא את ערביי השטחים!

  •   דוקא מפלגת ש"ס שלנו מייצגת את הערבים בצורה המיטבית! מזלטו חמימו
    • 15:21
    • 15.01.13

    כי היא מזרזת בצורה היעילה ביותר את אבדנה של מדינת ישראל ובכך משרתת נאמנה את שאיפתכם למדינה ערבית על כל שטח הארץ.

92 אנחנו מצביעים לש"ס כי המרוקאים הם למעשה ערבים יהודים! מוסטפא איברהים
  • 13:56
  • 15.01.13

רק חבל על שנאת האחים השוררת אצלהם, הם הרי הרבה יותר קרובים לתרבות שלנו מזו של היהודים.
לא חרם?
אבל מה, הם מאמינים שהם יותר טובים מאחיהם הערבים המוסלמים ומנסים להראות, למרות שהם נחותים בהרבה מאתנו ואפילו מהיהודים, כאילו הם שווים משהו.
ואת זה הם עושים רק על ידי תככנות, תחמנות, רמאות, גנבה ופשיעה.

במחשבה שנייה, לא! אני לא מצביע לגזלנים האלה.
עדיף מר"ץ או המפלגה של שלי חיימוביץ'.
הם באמת דוגלים בשוויון.

אולי הגיע הזמן להקים מפלגה של ערביי ארץ ישראל שתייצג אותנו ולא את ערביי השטחים!

93 לא להצביע זה כמו להצביע ביבי  (לת) מאיר
  • 14:03
  • 15.01.13

94 יוזמה מבורכת חסין
  • 14:11
  • 15.01.13

רעיון טוב! הייתי מציע לכם לשקוד על תרגום מדור דעות לערבית מדי יום! ככלות הכל כך תאפשרו ליותר קוראים להתחבר לעיתון ולהיחשף למגוון רב של דעות!

95 יוזמה מבורכת חסין
  • 14:12
  • 15.01.13

רעיון טוב! הייתי מציע לכם לשקוד על תרגום מדור דעות לערבית מדי יום! ככלות הכל כך תאפשרו ליותר קוראים להתחבר לעיתון ולהיחשף למגוון רב של דעות!

96 ערביי ישראל godo
  • 14:12
  • 15.01.13

ערביי ישראל צאו והצביעו בעד השמדת מדינת ישראל ואז שוקו יוכל לעשות כסף - כי יהיה שלום!

97 פרט שולי שלא הוזכר: מירי
  • 14:21
  • 15.01.13

ב-1947 בחרו הפלסטינים לסרב להצעת האו"ם למדינה משלהם, בתקוה שיצליחו להעיף אותנו מכאן. על זה אמר דוש ז"ל (קריקטוריסט דגול, לצעירים שבינינו): "סליחה שניצחנו"...

98 גדול ,התגלגלתי מצחוק.הסמאל האובד מגרד את תחתיות החבית. תומר
  • 14:28
  • 15.01.13

את תחתיות החבית על מנת להציל את הסמאל ההולך ונעלם מאובדן סוםי כבר בבחירות הקרובות...

99 ממחר אני קונה את עיתון הארץ ,על מנת לא לקנות ממי שמפרסם את סחורתו בעיתון.
  • 14:34
  • 15.01.13

עד לאן יכול עיתון להיות רע למדינתו?
והכל בשם "חופש הביטוי"?
מה עוד נותר לשמאל לעשות עד שבוע הבא?
טוב, כרגיל גם תגובה זו תצונזר.

100 המאמר הזה לא כוון לערביי ישראל כי הם כמעט ואינם קוראים עתונים עבריים יונתן
  • 14:44
  • 15.01.13

לכן זה ברור שהמאמר פורסם כדי להשפיע על קוראים יהודיים - אך באיזה כיוון? צריך לעקוב אחרי מספר המנוייםן לעתון הזה בימים הקרובים.

101 למה הארץ מצנזר מעל 95% מהתגובות?ממה הוא חושש/פוחד/מסתיר? כך לדעתי.
  • 14:49
  • 15.01.13

מה הם שיקולי המערכת?
האם הם שווים כלפי כל המגיבים?
למי הפתרונות?

102 מאמר נפלא ד״ר קנלר
  • 15:26
  • 15.01.13

זהו המאמר היפה, החכם, האמיץ, והחשוב ביותר שהופיע בעיתונות כולה זה שנים. ״הארץ״ הוכיח כי אין לו תחליף.

103 אזרחים ערביים, הצביעו! יש לך כאן לא פחות זכויות מכל אברך שלא משרת בצבא. ואלה כן מצביעים  (לת) ראובןג
  • 17:30
  • 15.01.13

104 עובדות, רבותיי עובדות בודק בציציות
  • 17:54
  • 15.01.13

1. "ב-1948 החליטו הפלסטינים שנשארו תחת שלטון ישראל להיות לאזרחי המדינה. הם בחרו להיאבק למען אזרחות שווה בדרכים דמוקרטיות." -- סליחה? החליטו? בחרו? מי החליט בדיוק? מי בחר? ... העובדה הפשוטה שערביי 1947 ה פ ס י ד ו המלחמה שהם ה ת ח י ל ו

2. " החלטה זו הציבה אתגר הן בפני המדינה, שביקשה להבליט את צביונה היהודי" .... המדינה לא מבקשת שום דבר, סו מדינה יהודית -הדגל פה הוא עם צביון יהודי, ההמנון מזכיר את העם היהודי, ימי החופשה הרשמיים פה הם של העם היהודי, על מה מבוסס המשפט הזה?

3. "והן בפני הציבור הערבי, שצעד על החבל הדק שבין מאבק לשוויון ובין מאבק להגשמת שאיפותיו הלאומיות." -- בבל"ת, יואיל נא המחבר להציג ולו מבואה אחת בה מציג ערבי את הלבטים שלו" ... למעט נראטיב של השנים האחרונות שבו מכבב סייד קשוע הנושא לו מוזכר ולו פעם אחת בעיתונות הערבית (נו טוף ...למעט העתונות של המפלגה הקומינסטיתץץץ נו טוב, אבל הם יהודים ןערבים-נוצרים )

4. "אזרחים הערבים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה הישראלית, והם תורמים לה במגוון תחומים." ... באמת ממזמן לא שמענו על שחקן הטניס הכורדי ....

אני מרים ידיים, לא מסוגל להמשיך ךכתוב שאני רועד מרוב צחוק



105 למענכם ולמעננו הצביעו  (לת) גיא
  • 18:04
  • 15.01.13

106 עוד הוכחה שעיתון "הארץ" הוא עיתון לאנשים חושבים, אבל בראמאללה ושכם...  (לת) עיתונות במשבר
  • 18:30
  • 15.01.13

107 ערבי ישראל יצביעו בלד בהמוניהם גמיל
  • 22:27
  • 15.01.13

בלד תהיה הפתעת הבחירות וערבי ישראל יצביעו בהמוניהם וישנו את מאזן הכוחות לטובת השמול ביחד יקבלהערים ים 15 מנדטים

108 לא מצביע לשום כנסת ציונית. רק כשתתממש זכות השיבה של עמי למולדתו ההסטורית אצביע למפלגת אל-חוסייני זצ''ל. עד אז, שיחוללו אל-יאהוד לפנינו בנסיונות פיתוי. צוחק מי שצוחק אחרון.  (לת) נאציר
  • 22:33
  • 15.01.13

109 בתור יהודי אני מוכן לקבל אותכם כשווי זכויות אבל יש רבים בתוככם
  • 23:09
  • 15.01.13

שהם טרוריסטים וגיס חמישי והילוד מנהיגיכם אשר גורמים לקרע עמוק בן היהודים לערבים שרוצים לחיות בשלום

110 לא להתיאש, להצביע שרה
  • 05:55
  • 16.01.13

ערביי ואזרחי ישראל צאו להצביעה

111 מה זאת אומרת החליטו להיות אזרחי המדינה? הלא זו המדינה שלהם, כאן נוולדו, גדלו, עבדו, חיו ש מ
  • 18:44
  • 16.01.13

מה זאת אומרת החליטו להיות אזרחי המדינה? הרי פה נולדו, גדלו, חיו, בנו בתים, עבדו את האדמה. ומה היתה ברירת המחדל האחרת? להפוך לפליטים? Small שמאל (ש.מ.)

112 מה זאת אומרת החליטו להיות אזרחי המדינה? הלא זו המדינה שלהם, כאן נוולדו, גדלו, עבדו, חיו ש מ
  • 18:44
  • 16.01.13

מה זאת אומרת החליטו להיות אזרחי המדינה? הרי פה נולדו, גדלו, חיו, בנו בתים, עבדו את האדמה. ומה היתה ברירת המחדל האחרת? להפוך לפליטים? Small שמאל (ש.מ.)

113 העורך משער שרבים מקוראי העיתון משתייכים למגזר הערבי-ישראלי אליהו גליל
  • 08:28
  • 20.01.13

יש כאן מעיין הצהרה, לא?

114 לא יעזור לכם היהודים. לא מצביע כי הערבים בכנסת הם פלטינאים  (לת) נאסר
  • 10:30
  • 20.01.13

115 חרם ערבי! לא להצביע!  (לת) מורד
  • 23:01
  • 20.01.13