מדינת חסמב"ה

צבא פולש למרחב האווירי של מדינה שכנה ועוינת, ומפציץ שיירה של כלי רכב צבאיים עמוסים בטילים נגד מטוסים. לפי כל הגדרה אפשרית, זו פעולה מלחמתית, שגם לא הוסתרה. קדמו לה אזהרות פומביות לשליטי המדינה שהותקפה, ופריסה מקדימה של מערכת הגנה מרקטות סביב ערי המדינה התוקפת.

זה מה שקרה בין ישראל לסוריה בשבוע שעבר. אבל שום גורם ישראלי רשמי לא נטל אחריות להפצצה. במקום לפרסם הודעה מסודרת, בחרה ישראל בנתיב העקיף של מסירת מידע לכלי תקשורת זרים, שהסבירו את מטרת הפעולה - סיכול העברתם של טילי ס"א 17 מסוריה לחיזבאללה.

הפרקטיקה הזאת מקובלת ביחידות ל"לוחמת התודעה": המידע נמסר לסוכנויות ידיעות זרות, או ל"עיתוני יעד" במדינות ערב, באירופה ובארה"ב, בתחפושת המרופטת של "גורמים מערביים". צנזורה מוטלת על התקשורת הישראלית, אבל "הגורמים" רומזים לעיתונאים הישראליים שכדאי להם לצטט מהפרסום בחו"ל. ההדלפה לעיתון בכוויית, או למקומון בארה"ב, נועדה לשמור על עמימות, והציטוט העקיף בישראל נועד לחזק את אמינות הפרסום הזר.

התרגיל המשומש הזה נכשל הפעם, כי הסורים סירבו להשתתף בו, וחשפו את ההפצצה הישראלית בהודעות רשמיות וצילומי וידיאו. בתגובה, שר הביטחון אהוד ברק נטל אחריות עקיפה לפעולה, שם קץ לעמימות הרשמית, והציג את הצנזורה במלוא גיחוכה כאילו הופעלה לשווא.

בדיעבד נראה שהמטרה העיקרית של העמימות הרשמית, בוודאי אחרי שהסורים פירסמו את הפרטים, היתה למנוע דיון ציבורי בישראל על התבונה והאחריות שבהידחפות ללבה הרותחת של מלחמת האזרחים הסורית. ראש הממשלה ושר הביטחון מעדיפים לשחק בג'יימס בונד, ולהפוך את העיתונות הישראלית ללוחמת בצבא "עיצוב התודעה", במקום להסביר את הפעולה ומניעיה. הגישה הזאת התאימה בדוחק לישראל בשנותיה הראשונות. הגיעה העת להתבגר ולנהוג כמדינה ולא כגיבורי חסמב"ה
 

איור: ערן וולקובסקי
איור: ערן וולקובסקי.
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נראה שהמשורר חיפש משהו שלילי לכתוב על התקיפה, משלא מצא - כתב מניפסט מעומעם, בחייכם! לרגעים נראה שהארץ ישמח אם חיזבאללה יצטייד גם בטנקים!  (לת) P
  • 00:35
  • 05.02.13

02 האם כותב המאמר מתגוון לחיסול בן-לאדן או אולי סאדם חוסין שהתקבלו בהתלהבות בכל העולם  (לת) שש בערב
  • 01:21
  • 05.02.13

03 מדיניות בטחונית הרפתקנית ומסוכנת של הממשלה טל
  • 02:46
  • 05.02.13

טילים נגד מטוסים הם לא איום קיומי על מדינת ישראל ובודאי לא מצדיקים פעולות מסוג זה. חיל האויר ימצא דרכים להתמודד מול איום שכזה. חעתים אש קטנה יכולה להבעיר תבערה גדולה.

04 הצרה האמיתית במדיניות פופוליסטית הרפתקנית וילדותית זאת היא שהיא נתמכת ואלי גם יזומה בידי "ידידתנו"-גרורתנו ארה"ב משה
  • 02:47
  • 05.02.13

מדיניות ישראל, במקום שתשאף ותגשים כוונה של הפגת מתח, עושה הכל כדי לשמר את הכיבוש, שהוא אבי אבות הטומאה.עוד פיגוע, עוד חיסול, עוד הפצצה, הכל מפי מקורות זרים, ולאחר מכן הכל רועדים מפני תגמול אי שם בעולם

05 המקורות הזרים גם פירסמו שהפעולה בוצעה באישור ותמיכת יקיר עיתון הארץ-הנשיא אובמה...אז מי הוא לצורך הענין? מנשה התימני?  (לת) חסמבה, חסמבה, חסמבה
  • 02:56
  • 05.02.13

06 כותב המאמר מנסה ללכת בין הטיפות. אם לדעתו לא צריך לתקוף נשק שובר שיוויון שעובר לחיזבאללה, יש לכתוב זאת ישירות. כדאי גם לשקלל למשוואה את העובדה שבמקום לטפל במשגרי רקטות במלחמה הבאה עם לבנון מטוסי חיל האוויר יצטרכו להתמודד קודם כל טילי נ"מ. טור-אמא-פולניה שרוטן ורוטן אבל לא אומר ישירות כלום - בערך כמו מושאי הביקורת שלו  (לת) בנציג
  • 03:04
  • 05.02.13

07 עוד יבוא היום יחזקאל
  • 04:09
  • 05.02.13

בו תשלמו על הבגידה במולדת.

08 "התבונה והאחריות שבהידחפות ללבה הרותחת של מלחמת האזרחים הסורית" - אין במערכת מישהו בעל עבר קרבי סימלי שיסביר לחברים הנכבדים שזו לא התערבות בסוריה אלא מרכיב חיסכון בחיי חיילים ישראלים בסיבוב הבא עם החיזבללה?  (לת) מנחם
  • 05:47
  • 05.02.13

09 מדינת חסמב"ה עדיין קיימת במדינת ישראל...החבר'ה הטובים בממשלה ובצבא ממשיכים את מסורת מוסינזון במציאות...  (לת) רוני
  • 06:03
  • 05.02.13

10 מה שנראה כמאמר המתנגד לאסטרטגיה הישראלית הופך בשורה התחתונה להתמרמרות מהסגנון "למה לא אמרו לי כדי שאוכל להשתתף בחגיגת הטקסטים?". הטענה עלבה ומגוחכת, ובכל מקרה העיתון לא נמנע עד כה מליטול חלק בהררי המים שנכתבו.  (לת) פאתטיות
  • 06:24
  • 05.02.13

  •   לא נכון שמאלן
    • 09:08
    • 05.02.13

    המאמר אומר משהו חשוב מאד- במדינה דמוקרטית חייבת להיות אפשרות לביקורת ציבורית על פעילות הממשלה. אומנם אי אפשר לדווח לציבור בטרם התקיפה, אבל חובת הממשלה לדווח לציבור לכל הפחות לאחר התקיפה. הציבור נתן לממשלה מנדט, הציבור צריך לקבל דיווחים על פעילותיה.

  •   צנזורה היא כלי לשימור הדמוקרטיה, לא אמצעי אנטי דמוקרטי כמו שכל מיני חלמניים למיניהם אומרים. שקיפות היא עיקרון בעל גבולות ברורים.  (לת) אלברט
    • 11:09
    • 05.02.13

  •   כן נכון וכן נכון נה נה בננה
    • 16:49
    • 05.02.13

    א. קיבלת תיאור מלא של כל מה שקרה תוך זמן קצר מאד מהפעולה.

    ב. יש לך ולכל אחד אחר אפשרות לכתוב מאמרים וטוקבקים נגד הממשלה ונגד מדיניותה. אתה יכול לטעון כל טענה לגבי טעויות במדיניות או בביצוע או להציע מדיניות חלופית או סתם לקלל את ראש הממשלה אישתו והשרים כמו שמקובל בשמאל.

    ג. הצנזורה מעולם לא ניסתה לצנזר ביקורת אישית או מהותית, אך ורק פרטים טכניים.

    ד. זה ששבוע לאחר מעשה נלקחה אחריות חלקית ומרומזת לא אומר שלא היה נכון להסתיר מראש. שבוע לאחר מעשה מתבהרת נכונות ומוכנות האויבים להגיב לתקיפה. הצהרה פומבית מצד ישראל מיד לאחר התקיפה היתה מוסיפה להשפלה, האם זה לא היה מביא לתגובה קשה יותר של אירן\חיזבאללה\סוריה? זה היה כדאי?

    ה. כותב המאמר (ג.ל.) מתנגד לכל פעילות צבאית ישראלית, אבל אין לו נימוק משכנע, אז הוא תוקף את הפרט השולי של הצנזורה כי חייבים למלא את מיכסת האנטי-נתניהו השבועית.

  •   נה נה בננה, דברים שרואים מכאן, לא רואים משם... מיסטר טמבורין
    • 22:21
    • 05.02.13

    1. אינני מצדיק את גישתו של כותב המאמר הנ"ל, כלל וכלל, ואני שמאלן, צבר וצנחן בדימוס.
    2. הקללות הן שפת-אם של לאומנים ימנים, תראה בכל העולם.
    3. פרטי התקיפה, ומי שעומד מאחוריה, וזכות הציבור לדעת, ודיון ציבורי, פוליטיקה ברומו של עולם, רק מסיחות את הדעת מזעקת מעמד הביניים ומטה. תנו לחיות במדינה בה שלטון העם הוא לטובת העם, ולא לרעתו. (לידיעתך, השחיתות כאן כבר מעוגנת בחוק).
    4. ביבי שקרן, ואת זה כבר כל העולם יודע, חוץ מליכודניקים, כמובן.
    5. גיבור ישראל אמנון ליפקין-שחק - איפה יש עוד אנשים כמוהו, רמטכ"ל ושר בישראל, אמר: "ביבי מסוכן לישראל!"
    6. גיבור אחר, יבדל לחיים ארוכים, שאול מופז, רמטכ"ל ושר בישראל, אמר: "ביבי שקרן!"
    7. לראשי שב"כ והמוסד, בעבר כמובן, לא היתה מילה טובה אחת להגיד עליו, וזה בלשון המעטה. "פחדן, זגזגן, לא לוקח אחריות... האינטרס האישי בא לפני האינטרס הלאומי". הרשימה עוד ארוכה, ועוד לא דיברנו על הסיגרים של באבא-ביבי...
    להמשיך?

11 כשאין מה להגיד עדיף לשתוק  (לת) בלבלן שכל
  • 06:31
  • 05.02.13

12 שאלה: על איזה פלנטה נמצאים כותבי המאמר?  (לת) ram
  • 06:52
  • 05.02.13

13 עתון "הארץ" - די לאובססיה! אזרח מודאג
  • 06:59
  • 05.02.13

אני קורא "הארץ" כבר כשלושים וחמש שנים. אבל יש מקומות - כמו מאמר המערכת הזה (שנכתב, יש להניח, ע"י אמיר אורן)- שהקורא הנאמן באמת שואל עצמו - השתגעתם? זה מה שחשוב? מעמד הצנזורה במדינת ישראל? אופן העברת המידע לציבור? עד כדי כך הביקורת על הממשלה העבירה אותכם על דעתכם? די לאובססיה!

  •   בפירוש חשוב שמאלן
    • 09:10
    • 05.02.13

    הצנזורה זהו אחד הכלים הכי אנטי-דמוקרטיים. שמאפשר לממשלה להתנער מחובתה לציבור. לכן צריך לבדוק בכל מקרה לגופו האם השימוש בו הכרחי. אחרת נהיה בדיקטטורה, ואנחנו בהחלט בדרך לשם.

14 קורס לעיתונאות מיללת שנה א , השווה את הנתקף או מעשיו למשהו מגוחך. או דוחה, מדינת חסמבה , מריבת ילדים על ארגז חול, החטפתי לך אחרון הולך לא רע. ,  (לת) א ב
  • 07:00
  • 05.02.13

15 ארוחה במזרח התיכון  (לת) במזרח התיכון מי שלא מוזמן לארוחה או לא מזמין את עצמו עלול להיות מוגש כמנה העיקרית
  • 07:37
  • 05.02.13

16 יפה כתבו אנשי המערכת של הארץ. מתייחסים אלינו כנתינים, לא כאזרחים  (לת) ירון
  • 07:48
  • 05.02.13

17 עם שטויות כאלה עדיף צנזורה אתם אמיתיים
  • 07:53
  • 05.02.13

מה זה אמור להיות ? תחרות עם הפרשנות של ראש אמ"ן לשעבר על המאמר הטפשי של העשור ? אתם כותבים כל כך הרבה בולשיט,ארס ושיטנה שפשוט וויתרתם לחלוטין על האמינות שלכם. לאחרונה אני קורא את עמודי הדעות רק כדי לפתוח את הבוקר בחיוך . זה כמו לראות תכנית ריאלטי שבה אחד המשתתפים הוא לחלוטין נטול מודעות עצמית ומשמש כבדיחה הפרטית של המלהקים. הנטיה שלכם להיות אנטי ישראל ( רק מכיון שנתניהו עומד בראש המערכת ) העבירה אתכם על דעתכם. עילה למילחמה? כשחיזבאללה חטף חיילים זו היתה עילה למילחמה אבל לא זכור לי שתמכתם בה . גם לא נראה לי שאנחנו ממש ששים להידחף למילחמת האזרחים בסוריה אבל אנחנו בהחלט לא מעוניינים לסבול מתופעות הלוואי שלה. מה הקטע שלכם שם בעיתון עם אחדות הדעים לאפשר לחיזבאללה להתחמש ? ומדוע שלא נפר את הריבונות האווירית של לבנון ? האם לבנון מילאה אחר חלקה בהסכם הפסקת האש, לפרק את חיזבאללה ? בלבנון שולטת מיליציה שמטרתה העיקרית היא מילחמה בישראל . אנחנו לא מחוייבים לשבת בחיבוק ידיים עד שהם יחליטו שהגיע הזמן לתקוף.

18 הגיע העת להתבגר ולנהוג כמדינה ולא כגיבורי חסמב"ה - אהוד ברק הורס לנו את החיים.  (לת) כמה כסף עולה לנו אהוד ברק, להוציא אותו מן החיים הציבוריים
  • 07:53
  • 05.02.13

19 אם ישראל תתנהג כמו שעורך הארץ רוצה שהיא תתנהג , היא לא תישרוד חצי שנה  (לת) י
  • 08:16
  • 05.02.13

20 הסיבה היתה כדי לאפשר לסורים לא להגיב, כפי שהיה עם הפצצת הכור.  (לת) שפוי
  • 08:38
  • 05.02.13

21 זאת לא פעולה מלחמתית. זוהי פעולה למניעת מלחמה עתידית קשה ומסוכנת.  (לת) אופיר
  • 09:40
  • 05.02.13

22 "הארץ" כל כך נגד מדינת ישראל שישמח אם לחיזבללה יהיה נשק כימי.  (לת) אופיר
  • 09:41
  • 05.02.13

23 הבעיה איננה העמימות אלא העברת אמצעי לחימה מסוריה לידי חיזבאללה - האם עיתון הארץ לא מוטרד מהעברת אותם אמצעי לחימה ? איך לדעת עיתון הארץ צריכה ממשלת ישראל לפעול במקרה שמתבצעת העברת אמצעי לחימה מסוריה לידי חיזבאללה ?  (לת) סתם אחד
  • 09:54
  • 05.02.13

24 תודה על קול שפוי בתוך הבדיחה הזו שאנו חיים תחתיה.  (לת) דמוקרט .
  • 10:18
  • 05.02.13

25 הארץ זועם על כך שהפרענו לחיזבלה להתחמש. למה? גדעון לוי
  • 10:52
  • 05.02.13

הארץ זועם על כך שהפרענו לחיזבלה להתחמש. המדינה האירופאית המתנגדת להגדרת החיזבלה כמדינת טרור היא צרפת ונורוגיה בעיקר. הקורא מוזמן להסיק את מסקנותיו.

26 הארץ בשרות חסמב"ה מאמר בזוי שמטרתו העלבת הקוראים שאינם שונאים את מדינתם  (לת) אזרח
  • 11:05
  • 05.02.13

27 יישר כוחו של "הארץ" שמעז לחשוב מחוץ לקופסה!  (לת) הילריון קפוצ'י
  • 11:05
  • 05.02.13

28 לא ישראל פעלה בסוריה, אלא הפלמ"ח, כדברי השיר הנודע.  (לת) רבותי ההיסטוריה חוזרת
  • 11:14
  • 05.02.13

29 מבחינת ה"עורך" גם תקיפה בפצצות קונפטי מהווה פעולה מלחמתית.  (לת) אנטי-יוכוס.
  • 11:14
  • 05.02.13

30 כל הלוחמה לעיצוב התודעה, טומנת בחובה פוטנציאל להונאת האזרחים, בתיחכום חסר גבולות.  (לת) לת
  • 11:18
  • 05.02.13

31 כולם מחליפים בין מטס הצדעה לשר הבטחון היוצא לבין התקפה מתוכננת. במקרה של המטס הנ"ל המטוסים היו בכוננות ונשאו מטען עודף של חומרי בעירה בלתי ניתנים להחזרה לכן הפילו אותם במקום שנראה כמו פח האשפה של המזרח התיכון שבמקרה או לא היה סוריה . ודי לכחימא.  (לת) אלגרו
  • 11:20
  • 05.02.13

32 איך ישראל העזה להגן על עצמה בלי לבקש רשות ממערכת הארץ,ובלי להסביר בפרוטרוט לגידון ולעמירה בדיוק כמה ״לוחמי חופש״ עלולים חלילה להיפגע. מעניין אם תעלו את תגובתי הפעם.  (לת) פראבדה
  • 11:21
  • 05.02.13

33 אף אחד בעולם לא מודה שעשה פעולה תקפית אלא אם כן יש לו תועלת מזה כמו ההודעה על חיסול בין לאדן ששיפרה את סיכויי אובמה בבחירות לנשיאות  (לת) לאו
  • 11:23
  • 05.02.13

34 בכיית המשורר. הבכיין
  • 11:25
  • 05.02.13

לא הבנתי על מה בוכה הכותב.על הפצצת השיירה או על מדיניות הפרסום של צהל.אם הוא בוכה על השמדת הטילים אז ברור נגד מי הם היו מכוונים ומצווה היה להשמידם.אם הוא בוכה על םנייה לעתונות זרה ולא לעתונות ישראלית אז התשובה היא .יש דברים שהשתיקה יפה להם ואם ישראל תקפה את השיירה לא היה צריך לרוץ לספר לחבר*ה.לא לומר כלום לתקשורת הזרה ולא למקומית.

35 קריקטורה משעשעת  (לת) פליק, זזזזז.. מי זה יכול להיות...
  • 11:31
  • 05.02.13

36 מי שנדחף ללבה הרותחת של מלחמת האזרחים בסוריה זה עיתון "הארץ", איך בדיוק חיסול שיירת נשק לחיזבאללה משפיע על המאזן בין אסאד הרוצח ליריביו?  (לת) לאו
  • 11:32
  • 05.02.13

37 כאילו שאם ברק היה מסביר את הפעולה ומניעיה "הארץ" לא היה מאשים את ישראל בהתערבות במלחמת האזרחים בסוריה  (לת) גיחי גיכי
  • 11:34
  • 05.02.13

38 צריך לחדד לראשי המדינה שיקפידו לבקש אישור מעיתון הארץ בעתיד הקורא
  • 11:43
  • 05.02.13

הארץ, הקיצוניות בה אתם נוקטים הופכת אתכם ללא רלוונטים ולא רציניים

39 כתבה רדודה וילדותית  (לת) רוני
  • 11:54
  • 05.02.13

40 חבורת סוד מוחלט בהחלט עם כיפות ושביסים  (לת) המדינה הזו מעייפת לגמרי
  • 12:06
  • 05.02.13

41 לפי המגיבים יש יותר כאלה שאידלסון משלם להם מאשר אנשים חושבים אלון
  • 12:07
  • 05.02.13

הפשיסטים (הכינוי החלופי לימניים בדיוק כפי שסמאל הוא הכינוי לשמאלנים) בשכר של אידלסון השתלטו על התגובות, הגיע הזמן ש "הארץ" ישים לזה סוף. קיימים לא מעט כלים לזהות מגיבים בתשלום, אנא השתמשו בכלים אלה כדי שהשיח בתגובות יחזור ל"אנשים החושבים"!

42 כותבי המאמר צודקים. מדוע יש להתחבא מאחורי העיתונות הזרה? אם התקיפה מוצדקת לדעתכם, תודיעו על כך בראש גלוי.  (לת) AA
  • 12:15
  • 05.02.13

43 שטויות, לא שווה מאמר מערכת הולך לאיטו
  • 12:29
  • 05.02.13

מה כבר משנה מי אמר ואיך אמר, בעוד יומיים הכל ייישכך ויהיו סיפורים חדשים

44 ברק הרס את כל התקוות שהיו ממנו בשחר של יום חדש. מהשחר הזה נותרה אפלה גדולה.  (לת) עוזב העבודה
  • 12:35
  • 05.02.13

45 רוני 39 תגובתך רדודה הפסל במומו פוסל.הכתבה מעולה.!  (לת) קורא הארץ
  • 12:37
  • 05.02.13

46 אולי תכתבו על ספרי ילדים במקום? יאיר
  • 12:40
  • 05.02.13

נו באמת, זה מאמר מערכת בעיתון? הרי רואים שהכותב לא מבין דבר וחצי דבר בנושא וכמובן שגם אין לו (וטוב שכך) גישה לחומרים ולמניעי התקיפה.
העיקר לנגח את ביבי ולשחק בנדמה לי....
כתבה ברמה נמוכה....

47 נעים לכם פה? איפה שאתם נמצאים? Yaely Benor
  • 12:59
  • 05.02.13

כי לי לא. לא נעים לי. כולם חארות. רוצים להיות שונים. בואו

48 לפראבדה ,אני מציע לך לצפות ולשמוע את חסון וחבר עדיה בערוץ הראשון כדי להבין מה זה פראבדה. קורא הארץ
  • 13:01
  • 05.02.13

משפט אשכנזי, מתנהל כבר חודשים בערוץ הראשון "בהכל דיבורים" ומתחת לכל עץ רענן של תשקורת, עם תובעת, שופטת, ומענישה, וחבר אומרי הן עדים , ורק אין סניגור ורק אין עדי סנגוריה.ורק אין מאשים את ברק וחבר יחצניו ועיתונאי החצר שלו.זה פראבדה. הבנת?

49 אני מזהיר מזה כמה שבועות שביבי מכין לנו את מלחמת בנט השניה, בראשונה הוא "דפק" לפחות שני מנדטים מ"עוטף עזה".  (לת) Yigal Cohen
  • 13:02
  • 05.02.13

50 שאפו עליכם עיתון הארץ. אומרים את האמת בלי בלה בלה בלה  (לת) Yaely Benor
  • 13:02
  • 05.02.13

51 ההחלטה לשמור על עמימות נובעת מסיבות רבות אבל ודאי לא קשורה למניעת דיון ציבורי בישראל. ולראיה מאמר המערכת הנמוך הזה. והמגוחך מכל, שבשם חופש הביטוי ובשם עידוד הדיון הציבורי "הארץ" נותן במה חופשית לדעות הזויות כמו זו שעודדה מעבר נשק להשמדה המונית לחיזבאללה ללא תגובה צה"ל שמה ייפול נשק זה בידי של גורמים סוריים קיצוניים (אפילו מהחיזבאללה). הצעת ייעול: השאירו את הקריקטורה של ערן וולקובסקי לדבר בשם עצמה.  (לת) אבו-4
  • 13:15
  • 05.02.13

52 עיתון הארץ, כמו כל דמוקרטיה, חייב להתגונן מפני אלה המכפישים אותו ופוגעים בכבוד עיתונאיו. רות פריאל
  • 13:40
  • 05.02.13

לא יתכן שמגיבים יבוזו לכתבות שהם מתנגדים להם. לא יתכן שמגיבים יתגוללו על עיתונאים ויוציאו אותם לפנסיה, או יקללו. זה העיתון הכי מגוון בדעותיו, יותר מכל כלי תקשורת אחר. מי שלא מסכים זו זכותו ומוטב שגם ינמק.מערכת העיתון חיבת לפעול ,כי מי שמוחל על כבודו כבודו מחול.

53 מה יש ומה אין במאמר המערכת מנתח טקסטים
  • 13:41
  • 05.02.13

בניגוד לנכתב במאמר, אף אחד לא "מונע קיוום דיון ציבורי על התבונה והאחריות שבהידחפות ללבה הרותחת של מלחמת האזרחים הסורית".

מאמר המערכת נטפל לעניין השולי של הדרך העקיפה בה ישראל בישרה לעולם על אחריותה ("מקורות זרים"). המאמר לא מעלה תובנות באשר לתבונה או העדר התבונה שבהידחפות וגו'. המסקנה היא שלכותב מאמר המערכת אין הרבה מה לתרום לדיון המוצע על ידו.

54 יאיר 46 התגובה שלך ברמה מאוד נמוכה. כן זה מאמר מערכת מצוין, ואנחנו נחלקים בדעותינו. מגיבה
  • 13:44
  • 05.02.13

מי שמך להחליט שזה לא מאמר מערכת? אולי תכתוב אתה ספרי ילדים,
וזה יותר קשה ממאמר מערכת. ביברק סכנה לישראל. מותר לי לחשוב כך בלי לקבל ממך רשות.

55 מאמר מערכת מעולה. הסכמתי עם כל מילה.  (לת) קורא
  • 13:57
  • 05.02.13

56 בין נזקיו הגדולים של ברק הנזק הכי גדול לדעתי הוא ההשתלטות שלו על התקשורת שואל
  • 14:15
  • 05.02.13

יום יום הוא בתקשורת, והתקשורת שיטפה אתו פעולה כולל עיתון הארץ.
דפים שלמים מרוחים עם תמונותיו מכל זוית, עוד לא היה מצטלם כזה אובססיבי. מילא את התשקורת ביחצניו ובעיתונאי חצר. כמה מרחב תקשורתי יתפנה כשברק ויחצניו ילכו הביתה. מתי זה כבר יקרה?

57 מעניין שבימים בהם חמאס ירה רקטות אל ישובים ישראלים,אקט מלחמתי לכל הדעות (למעט לדעת עיתון הארץ כמובן),מאמרי המערכת של הארץ קראו פעם אחר פעם להבלגה.מדוע מאמר המערכת של הארץ לא קורא גם הפעם להבלגה (מצד הסורים) ?  (לת) סתם אחד
  • 14:32
  • 05.02.13

58 המטרה היא לא להכריח את סוריה להגיב, להישאר בתחום הלא ברור אבל שלא מחייב תגובה מצד מדינה ריבונית  (לת) אריק
  • 14:42
  • 05.02.13

59 מישהו יכול להסביר את התגובה של ארדואן לכל המהלך הזה?  (לת) לא רציונלי הבחור
  • 14:46
  • 05.02.13

60 מאמר מערכת חסמב"הית אברהם רותם
  • 14:50
  • 05.02.13


זה מאמר מערכת? דעה עדיין בגבול הסביר, אבל כך חושבת המערכת?
וואלה חסמב"ה!!!

61 טעם לפגם.. GREEN
  • 14:57
  • 05.02.13

ישראל פעלה למען אינטרס בטחוני חיוני - שמירה על עליונות ח"א הישראלי ומניעה עתידית של אבדות במטוסים ובטייסים ע"י נשק נ"מ מתוחכם הנמסר לחיזבאללה (השולל את קיום מדינת ישראל) ע"י סוריה .
מאמר המערכת המוצא בכך טעם לפגם רק מעיד על כותב המאמר וטיבו .

62 אדון שוקן-אתה בכח רוצה שהעיתון שלך יפשוט רגל? דייויד
  • 15:04
  • 05.02.13

כבר מכרת את חלקו לנאצים,למי תמכור את חלקו השני?
לחסן נסראללה?
יש דברים שעדיף לא לפרסם אם עדיין יש לך אינטרס כלכלי.
הבנו שאתם עוכרי ישראל,לפחות תן פרנסה לחברה שעדיין לא פיטרת.

דייויד,אחד שעבד אצלך.

63 מישהו קרא את המאמר של ראש אמ"ן לשעבר "תנו לנשק להגיע לחיזבאללה"? יואב
  • 15:25
  • 05.02.13

גזית כותב שעכשיו לבנון יציבה מסוריה, ולכן אין סיבה מוצדקת לתקיפה שכזו

64 הגיע הזמן להתערב במלחמת האזרחים בסוריה רן
  • 15:45
  • 05.02.13

בעבר היתה באזור מדינה צלבנית.
יום אחד הגיעו לאזור המונגולים ותקפו את המוסלמים, אוייבי הצלבנים.
הצלבנים יכלו להחליט על אופציה אחת מהשתיים:
1. לעזור לפולשים המונגולים נגד אוייביהם בנפש - כך לתגבר את הפולש המונגולי ולהפטר מהאוייב המוסלמי
2. לעזור למוסלמים במאבקם הנואש נגד המונגולים - כך יוכלו להשיג הישגים מדיניים ניכרים (המוסלמים היו מוכנים לוותר על כל דבר, העיקר להפטר מהמונגולים המסוכנים).
בפועל, החליטו הצלבנים לא להתערב

היתר ידוע - המוסלמים הצליחו לבלום את המונגולים. לאחר שליקקו את פצעיהם, פנו אחורה והעיפו את הצלבנים חזרה לאירופה.


גם אנחנו -
יש להצהיר קבל עם ועדה שאנו תומכים במורדים. להזרים להם נשק (בזהירות. יכול להיות שזה יופנה יום אחד כלפינו), להגיש המון סיוע הומניטרי (יש הרבה מה לעשות במחנות בצפון סוריה) ובעיקר לעשות המון רוח וצלצולים.
אם אסד ינצח בסופו של דבר - הנזק לנו די מועט (קשה להאמין שהמצב ביננו לאסד יכול להדרדר). אם אסד יובס, אולי תצמח לנו תועלת מכך (אולי לא, אבל להפסיד אי אפשר).

65 חוסר יושרה של עורך טור התגובות: מצד אחד הוא מצנזר את רוב התגובות שלי, היות ואינן מתאימות לאג'נדה הפוליטית של העתון, ומצד שני מרשה לפרסם תגובות של מתחזים בשמי, כמובן התומכות בקו של העיתון, ומצד שלישי אינו מפרסם את תגובתי לגניבת שם העט שלי.  (לת) קסנדרה
  • 15:51
  • 05.02.13

66 הארץ מיכה
  • 16:03
  • 05.02.13

מאמר שמסביר בדיוק מדוע הפסקתי להיות מנוי של העיתון החולה הזה

67 בוודאי חסמבה...הרי לפניכם אהוד השמן  (לת) עוזי
  • 16:17
  • 05.02.13

68 לא ברור לי למה הסובלים מהעיתון מתעקשים לקרא אותו. תלכו לעיתון חינם. שחינם שווה.  (לת) מגיב
  • 16:46
  • 05.02.13

69 ישראל צריכה להגן על עצמה. כמעט הכל מחיר. לא אתם ולא אנחנו יודעים את מכלול השיקולים. לא בטוח שדיון ציבורי יעיל במקרה הזה. מה בדיוק הבעיה עם חיסול הטילים האלה? מה הבעיה בחיסול נשק כימי/ביולוגי/גרעיני? לי אין בעיה עם זה וברור לי שלא בכל פעם מחליטים הכי נכון שיש. לא רוצה דיון על כל דבר. רוצה בטחון מירבי. מול פסיכים - בטחון מירבי לא תמיד עובר דרך דרכי שלום או הבלגה.  (לת) יואבחלב
  • 18:41
  • 05.02.13

70 חשבתי שהתקשורת היא כלב השמירה וקבלתי פה כלבים נובחים על כלב השמירה.  (לת) קורא
  • 19:16
  • 05.02.13

71 הצמד ביברק מתפרק תודה לאל. למי יצמד ביבי עכשיו?  (לת) שואל
  • 19:17
  • 05.02.13

72 הארץ צריך לגבות כסף מקוראי האינטרנט, ולבטל את התגובות עמו עיתונים אחרים.  (לת) חושב
  • 19:20
  • 05.02.13

73 בעוד חודש ברק יוצא לעשות לביתו. בלי תקשורת, איך הוא יחזיק מעמד?  (לת) תוהה
  • 19:34
  • 05.02.13

74 תעזבן, לעורך הארץ יש הגיון משלו. להמשיך לבטל מנויים  (לת) עמנואל מ
  • 19:37
  • 05.02.13

75 גם הפלישה הרוסית לגרמניה וכיבוש ברלין מנוגדת לחוק הבינלאומי אמנון י
  • 19:38
  • 05.02.13

החוק הזה שהארץ מפעילו על ימין ועל שמאל......

76 איזה דיון ענייני יכול להיות אחרי שהפעולה כבר בוצעה ? ביבי וברק מתייחסים לצבא ולמדינה כאילו זה של סבא שלהם, וממש לא מטריד אותם אם לעיתונאי מסוים, או למשל ל90% מהציבור, יש בעיה עם הפעולות המלחמתיות שהם אוהבים לבשל חדשות לבקרים. רמת התגובות (הימניות) מאשרת שכנראה הם צודקים, ורמת הציבור הישראלי כרגע לא מאפשרת שום דיון ראציונלי וענייני בענייני בטחון - עדיף ביבי וברק בנושאי בטחון על פני אוהדי ביתר  (לת) עצבני
  • 19:46
  • 05.02.13

77 ותעביר ממשלת זדון מן הארץ במהרה בימינו אמן. תקוותנו שהממשלה שעדיין לא קמה לא תוציא את שנתה.  (לת) אלף
  • 19:49
  • 05.02.13

78 מחשבות הן כמו זרעים יש אנשים שמנצלים לטובתם את העובדה שיש להם השפעה גדולה על סוגי צפיפות האוכלוסין של המחשבות שצומחות לכם בראש  (לת) יורם
  • 19:56
  • 05.02.13

79 ברק סתם חיפש כותרת אחרונה, לקראת העלמותו הסופית מן החיים הציבוריים במהרה בימינו אמן  (לת) קצת התחשבות בנעבעך הזה
  • 20:07
  • 05.02.13

80 איזה קשקוש תקפו על מנת להרתיע ממשלוחי נשק מסוכנים
  • 21:44
  • 05.02.13

כנראה אתם חושבים שהקוראים שלכם מטומטמים. אז אתם יצאתם מטומטמים ולא אמינים

81 הודעה מסודרת מלבה בשלב ראשון טבעי לאותת  (לת) Orenyoiosh
  • 23:59
  • 05.02.13

82 אין רגע דל לברק בתקשורת, מה עוד מזמן לנו האני ואפסי עד הקמת ממשלה חדשה.  (לת) מגיב
  • 10:12
  • 06.02.13

83 משהו חייב לסכם את כל הרעות החולות שהביא עלינו ברק.מנהיג שלא רוצים עוד אחד כמותו.  (לת) מגיב
  • 10:13
  • 06.02.13

84 ותודה רבה שיש לנו עיתון כעיתון הארץ. רק למה התמונות של ברק הפכו גלריה לאיש המנופח הזה?  (לת) מגיב
  • 10:14
  • 06.02.13

פעילות
המלצות