לפיד, הג'וינט והשקר

בראיונות שהעניק לפני הבחירות נשאל יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אם עישן אי פעם קנאביס. לפיד השיב שמעולם לא עישן והוא "נגד". שלשום חשף אורי משגב בבלוג שלו, "משגב לעם", כי לפיד שיקר. הוא הביא עדויות ממכרים שלו, שלדבריהם עישנו אתו מריחואנה לפני כעשרים שנה. לפיד סירב להגיב.

אמינותו של מנהיג המפלגה השנייה בגודלה בכנסת, המועמד לשר האוצר או החוץ בממשלה הבאה ומי שמטיף ל"פוליטיקה חדשה", ספגה מכה. אבל הסיפור מעורר שאלה עקרונית יותר: מדוע בכלל הכחיש לפיד את הטענה והסתכן בחשיפה פומבית? מדוע ב-2013 פוליטיקאי ישראלי לא יכול לומר שעישן מריחואנה בצעירותו, חדל מכך מזמן, והיום הוא חושב שזה רעיון גרוע?

עישון קנאביס אינו חוקי בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, אבל יש מעט חוקים שמופרים בגלוי כמו האיסור על עישון מריחואנה וחשיש. צריכתם נחשבת ללגיטימית בקרב שכבות רחבות בציבור, ומקובלת לא רק בחדרים סגורים, אלא גם ברשות הרבים. ריח הג'וינטים בברים בתל אביב מזכיר את הקופי-שופס באמסטרדם. אפילו בצה"ל ובשירותי הביטחון כבר לא שוללים סיווג ביטחוני ממי שהודו בעישון, אם הם מבטיחים שהפסיקו. אם יפסלו על הסף כל מי שעישן, יתקשו לאייש תפקידים רגישים.

הגראס נותר טאבו רק במערכת הפוליטית, שבה רווחת הצביעות ביחס לסמים בכלל ולקנאביס בפרט. הדיון בלגליזציה, שמתנהל בכל מדינות המערב, נתפש כאן כשטות של סטלנים ולא כעניין לפוליטיקאים שמכבדים את עצמם. לפיד לא המציא את השקר המוסכם, הוא רק הצטרף לטרנד, וחבל. אילו דיבר בכנות על התנסותו, היה מעשיר את הדיון ומראה שהצטרפותו לפוליטיקה חוללה שינוי בנושא שאינו הרה גורל, אבל מעסיק את ציבור הבוחרים לא פחות מגיוס החרדים.

עכשיו נותר לראות מי יהיה הפוליטיקאי החדש שיקרע את המסכה ויאמר "עישנתי ונהניתי, בא לכם לדבר על זה?"
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למה הכחיש? כי איך לומר זאת בעדינות, חכם גדול הוא לא  (לת) מישל
  • 00:20
  • 12.02.13

02 כמה יותר משקר, ככה יותר פופולרי  (לת) טוב בחשבון
  • 00:24
  • 12.02.13

03 חבריו של לפיד שאתם עישן שחטות - סיפרו שרק כאשר היה מעושן - היה לו בטחון עצמי. כנראה שהסיבה ששיקר היא חוסר בטחון עצמי. זו גם הסיבה לשקריו הבלתי פוסקים של ביבי...!!!  (לת) אורי
  • 00:24
  • 12.02.13

04 די, לא יכול להיות. מאמר מערכת של "הארץ" שלא רק מביע עמדה שאין מוצדקת ממנה, גם כתוב היטב! יכול להיות שמישהו סיפר ללוי, עידן, בן ועמירה שנציג האיחוד האירופי מתייפח מרה בחניון על אכזריות היהודים, וכשהם אצו-רצו לנחם אותו, למנוע "בידוד עולמי" ולנסות לשריין עמדת ניהול באיזה ארגון זכויות אם נגיד העיתון פתאום יפשוט את הרגל - באו גמדים וכתבו מאמר מערכת? מודרניסט .
  • 00:41
  • 12.02.13

די, לא יכול להיות. מאמר מערכת של "הארץ" שלא רק מביע עמדה שאין מוצדקת ממנה, גם כתוב היטב! יכול להיות שמישהו סיפר ללוי, עידן, בן ועמירה שנציג האיחוד האירופי מתייפח מרה בחניון על אכזריות היהודים, וכשהם אצו-רצו לנחם אותו, למנוע "בידוד עולמי" ולנסות לשריין עמדת ניהול באיזה ארגון זכויות אם נגיד העיתון פתאום יפשוט את הרגל - באו גמדים וכתבו מאמר מערכת?

05 הג'וינט והלפיד כהן משה
  • 01:06
  • 12.02.13

גם אביו לא היה הישר שבאדם באחת הכתבות הודה שקיבל שוחד ממפלגת
מפא"י על מנת שכעיתונאי צעיר לא יבקרה ויחשוף את השחיתות שבה.
ובנוסף בהיותו מנכ'ל רשות השידור דאג למשכורות עתק בניגוד לחוק לחברייו
העיתונאים.ימים יבוא ותבינו שהתפוח לא נפל רחוק מהרקב של העץ.

06 מי שעומד על במה ובוחר לשיר לאלפי אנשים דווקא את - Mmm,I get high with a little help from my friends, לא ממש משקר...  (לת) הוא לא ממש שיקר
  • 01:08
  • 12.02.13

07 גדול.  (לת) אני
  • 01:17
  • 12.02.13

08 מי אמר sex סמים ורוקנרול ולא קיבל צרכן קנאביס
  • 01:19
  • 12.02.13

לשקר אין רגלים רק בפוליטיקה שהיא במהותה פותחת רגלים ללא הפסקה. שמה השקר הוא לא מילה גסה בכלל. זה הנורמות. ובקשר ללפיד יש לו ספר נוטף חרמנות חולנית שנקרא האשה השניה. וזה ה sex סמים -הג'וינט המדובר-. ורוקנרול שר ביטלס במועדון. החיים היפים של מעמד הביניים.

09 אשכרה ?"עישנתי ונהנתי, בא לכם גם ?" נבות
  • 01:30
  • 12.02.13

מדיניות הסמים צריכה להתחיל בדיון איך לנתק סמים מפשיעה.
אם סמים יהיו באיכות מעולה ומפוקחת על ידי משרד הבריאות ,ולכל מכור לסמים קשים תוצע תכנית גמילה ושיקום, תעלם פשיעת הסמים .
זו מדיניות רווחה, בריאות ,וביטחון פנים נכונה, חסכונית ,ופרו חברתית.
סמים קלים צריכים להיות זמינים ,תחת פיקוח איכות ובריאות ,שימושיים לכל, אין בהם בעיה אמיתית, אמנם צריכה להיות הדרכה, זה לא שונה מנהיגה במכונית.
לפיד, פחחחחחחחחחחח.
לא רק בשקר הזה, בכלל ,
חקיין של ביבי, שגם הוא עצמו חיקוי של תוכי.

10 השקר שלו היה כל כך מגוחך וכל כך ברור ניר
  • 01:55
  • 12.02.13

איזה אידיוט אלוהים

11 מסתבר שלא רק דת היא אופיום להמונים.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 02:14
  • 12.02.13

12 היי, הוא כבר זקן. מותר לו לשכוח... מצב הזוי
  • 02:26
  • 12.02.13

וגם לפוליטיקאי צעיר...
ברוך הבא לחבורה!

13 יופי של מאמר מערכת. האם גם בישראל היום ואנרג'י יכתבו מאמר כזה? אורן
  • 02:37
  • 12.02.13

לא, מה פתאום, הרי ידוע שרק שמאלנים מעשנים....

14 הלוואי שלפיד פשוט יודה ולא יעשה מזה סיפור רון רביד
  • 02:47
  • 12.02.13

יותר גדול ממה שזה

15 וזה היה רק השקר הקטן של ... Mr Torch ל Mr Torch
  • 02:53
  • 12.02.13

גם הוא רוצה מאבטחים-נהג-לשיפוץ/תחזוק האגו

16 ח"כ אילן גילאון אמר שהוא עישן בנעוריו בדיון של וועדת הסמים. אחד
  • 02:55
  • 12.02.13

אני מכיר מספר אנשים שהתלבטו בין מרצ לעבודה ובחרו מרצ בזכות ההצהרה שלו שמראה על יושרה פוליטית נדירה.

17 למה הכחיש? כי, איך נאמר זאת בעדינות, חכם גדול הוא לא  (לת) מישל
  • 03:07
  • 12.02.13

18 אהבתי עמית
  • 03:19
  • 12.02.13

לייק , רק חבל שהכתבה קצרה ולא מספיק עמוקה אך הרעיון חשוב .

19 אהבתי עמית
  • 03:19
  • 12.02.13

לייק , רק חבל שהכתבה קצרה ולא מספיק עמוקה אך הרעיון חשוב .

20 תבוסת הפועל בדרבי יום חג לכל שוחר תרבות.  (לת) ילו סאבמארין
  • 04:42
  • 12.02.13

21 חפירה מיותרת. אלון ד
  • 04:45
  • 12.02.13

קטנוניות מטופשת וחסרת הכוונה. אתם לחלוטין מתעלמים ממי הוא לפיד, מה הוא מנסה לעשות, ובאיזו סביבה פוליטית ועיתונאית הוא קיים.

ברור שהוא נאלץ לומר שלא, שהרי אם לא הייתם שוחטים אותו כאן בעיתון. כל צעד שלא היה עושה - היה יוצא ברע, מולכם.

22 היהירות הרגילה של לפיד - הוא חושב שכל כך קל לעשות מניפולציה לאמת. 19 מנדטים אומרים שהוא לא לגמרי טועה...  (לת) אחד
  • 04:50
  • 12.02.13

23 כדורגל משחק כל כך פשוט. 23 שחקנים רודפים אחרי כדור אחד ובסוף הפועל תל אביב תמיד מפסידים.  (לת) פומרנץ
  • 04:52
  • 12.02.13

24 פוליטיקאי אינו יכול שלא לשקר, אחרת איננו פוליטיקאי.  (לת) מקיה ולי
  • 04:55
  • 12.02.13

25 מאמר מערכת תמציתי פשוט ולעניין.  (לת) יהודי מסין
  • 05:22
  • 12.02.13

26 I smoke but did not inhale World B. Free
  • 05:38
  • 12.02.13

Bill Clinton said that he tiried it but never inhaled
.
Obama was more straight forward when asked if he inhaled
he replied
:
that is the whole point
....
Lapid should learn from Obama
to be straight with the people

27 שיקר !, אז מה ? אדר
  • 05:46
  • 12.02.13

העובדה שהציבור לא מתרגש מהעובדה שפוליטיקאי שיקר לו אינה מפתיעה, היו (ויש) שנשאו על כפיים את יקירם, חבר כנסת ושר, אל בית הכלא תוך הבעות תמיכה קולנית, אחרים, כשפג הקלון (המשפטי) מנערים את הכתמים ומופיעים כאילו "חדשים".
הקלות הבילתי נסבלת שאזרחי המדינה מוכנים ששקרנים, גנבים ונוכלים ייצגו אותם כל עוד הם "מספרקים את הסחורה" המגזרית מסוכנת מאוד.
זכור לבעת שקלינטון עמד בפני הדחה היו שלא הבינו מדוע על מעשה מיני(שהוכחש) יש להדיח את הנשיא בעוד שהמעשה שבגינו הוא כמעט הודח היה השקר שבו הוא נחשד.
יאיר לפיד, וכל אחד אחר יכול לעבור על החוק ולהסתכן (או לא) בענישה זה בינו לבין עצמו. אי אמירת האמת זה בינו ובין הציבור.
על זה אין סליחה ומחילה.

28 פספסתם את הנקודה- לפיד שיקר, וזו לא הפעם הראשונה שהוא חוטא בכך.  (לת) מהנדס
  • 05:57
  • 12.02.13

29 אין לפיד ללא עשן. גם הוא יעלם בעשן אשר הצית נער השעשועים צ׳רלי
  • 06:21
  • 12.02.13

האיש הזה דוחה אותי מיום ליום.

30 שהחוק הוא רק המלצה, 'אנשים חושבים' רוצים לסמם את המוח  (לת) סלקטיביות בשלטון החוק
  • 06:23
  • 12.02.13

31 אבל אם תתעקשו אפשר קצת להאריך, השליך השוטה את עיקר העקרים של העיקר והוא להיפטר מהקרוק והעניש אותנו ואת כל כדור הארץ ובשם מה? בשם הזיה שהזה במומו הקודח, על חוק שלא היה ולא נברא ואם היה משל, ספק אם 18המוסקטרים שלו טרחו לקרוא את הדף שהזה להם ועל זה, הביא עלינו חורבן בית שלישי, אני חוזר בי : פולישוק ( למה להאריך אם אפשר לקצר).  (לת) Yigal Cohen
  • 06:55
  • 12.02.13

32 אחד מ18 נפל...נשארו עוד 17 ליאורה
  • 06:56
  • 12.02.13


לפיד אמר שמעולם הוא לא עישן מריחואנה.... אז הוא אמר, בדומה לקלינטון, ששאף ,אבל לא לקח לריאות וכמובן שהוא לא קיים יחסי מין עם האישה ההיא, היא רק מצצה לו...

אז לפיד לא עישן, הוא רק סידר את החברים...

33 מה שעומד כאן על כף המאזניים הוא גדול בהרבה מעישון חשיש דניאל פ'
  • 06:58
  • 12.02.13

לא הצבעתי עבור לפיד ואיני נמנה עם חוג מעריציו (או קוראיו), אבל נאום הבכורה שלו בכנסת היה מצוין ומפיח תקווה. חבל שמערכת הארץ ואורי משגב בחרו להיטפל לזוטות. מה שעשוי לחרוץ לשבט או לחסד את גורל המדינה השסועה הזו הוא ההתנהלות הפוליטית של לפיד וסיעתו בחודשים ובשנים הקרובות ולא אם אמר או לא אמר את האמת לגבי עישון ג'וינט לפני עשרים שנה.

  •   דניאל - אתה טועה ומטעה די לסילופים
    • 10:06
    • 12.02.13

    אין קשר בין הדברים; אין כאן, אם נשתמש באנלוגיה שלך, "כף מאזניים". הדברים מנותקים זה מזה, וכל אחד מהם הוא דיון חשוב בפני עצמו:
    אמינותו של לפיד, איחוי השסעים בחברה שלנו, והדיון במדיניות הסמים של ישראל.

    עד מתי נצטרך לשבת בשקט ולהנהן בכל פעם שמישהו טוען שהדיון על ליגליזציה של מריחואנה הוא "להיטפל לזוטות"?
    יש הרבה נושאים חשובים שצריך לדון בהם, והם לא אמורים לבוא זה על חשבון זה - צריך לתקן את החינוך, את הבטחון, את הכלכלה, וגם את מדיניות הסמים שלנו.

    ואם קראת היטב את מאמר המערכת, היית מבין שהסוגיה האמתית שעולה ממנו היא לא האם לפיד עישן או לא עישן ג'וינט לפני 20 שנה (ואם היית קורא גם את מקור המידע [הבלוג של משגב], היית מבין שלא מדובר על 'עישון ג'וינט לפני 20 שנה'. מישהי שם מספרת שהוא היה מארגן את כל הג'מעה שלהם..), אלא התחסדותה של המערכת הפוליטית בכל הנוגע בכלל לדיון בסמים.

    ולסיום סיומת:
    לפי נתונים של גופים ממשלתיים (הרש[ע]ות למלחמה בסמים), נכון ל 2010 יש בישראל 700,000 איש שמתשמשים בקנאביס באופן קבוע (כלומר, צורכים 4 גר' בחודש, או יותר).
    ברחוב, אצל סוחרי הסמים העבריינים שלהם, הסם הזה עולה להם מינימום 80 ש"ח לגרם (מגיע גם ל 120, בתקופות קשות).
    המדינה מוכרת את הסם ב 10 ש"ח לגרם, למי שיש לו מרשם רופא.. 700 אלף איש, כפול 4 גר' בחודש, יוצא 2.8 מיליון גרם.
    נניח שהמדינה תהיה זו שתמכור לאזרחים מריחואנה, ושהם ישלמו קצת פחות מהיום, נגיד - 50 ש"ח לגרם.
    50 ש"ח כפול 2.8 מיליון גרם בחודש הם 140 מיליון ש"ח - בחודש אחד - שהמדינה תכניס לקופתה.

    אתה יכול לחשוב על משהו שאנחנו יכולים להשתמש בכסף הזה כדי לתקן...?

  •   מה שעומד על כף המאזניים הוא דו"ח מודיעין על הצבא המצרי המובס ב-1967. עיקרי הדו"ח גלויים לכל ראש ממשלה בישראל ולפיכך לגליזציה של סמים קלים לא תותר בישראל לעולם. יודע דבר וגם שניים
    • 15:56
    • 12.02.13

    הדו"ח מצביע על היקפי הצריכה המבהילים (100%) של חשיש בקרב הצבא המצרי כולל חיל האוויר המצרי. מלחמת ששת הימים בגזרה הדרומית הייתה לצה"ל, מה שיציאה לקציר היא לחקלאי מגדל התירס. מסטולים לא נלחמים.

34 בימים הקרובים יתברר עוד שקר של לפיד - ממשלה של 18 שרים ובלי סגני שרים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:59
  • 12.02.13

35 שקר משה גליק
  • 07:04
  • 12.02.13

פעם שקרן תמיד שקרן. היהפוך כבש עורו ונמר חברבורותיו?

36 האיש גזען ציוני, עישן/לא עישן, פרט שולי  (לת) 2511
  • 07:05
  • 12.02.13

37 ‎וזה היה רק השקר הקטן של ... Mr Torch ל Mr Torch
  • 07:06
  • 12.02.13

גם הוא רוצה מאבטחים-נהג-לשיפוץ/תחזוק האגו

38 באמת? מאמר מערכת על זה? הכל בסדר חוץ מיאיר לפיד? עמית
  • 07:11
  • 12.02.13

חוץ מזה, זה נשמע לי כמו שקר לבן לגיטימי של פוליטקאי מתחיל. עזבו אותו במנוחה.

  •   לא, אבל זה לא אומר ש... די לסילופים
    • 10:09
    • 12.02.13

    אסור לכתוב על זה.

    החינוך לא בסדר, התרבות קורסת, הכלכלה עומדת לקרוס, המו"מ המדיני תקוע כבר מלאאא זמן.... וגם מדיניות הסמים של מדינת ישראל.
    למה 700,000 איש שהם עבריינים בעל-כורחם, אזרחים שלהוציא את הג'וינט שהם מעשנים בסוף היום הם אזרחים נורמטיביים לגמרי (עושי צבא, משלמי מיסים, לומדי תארים, מגדלי ילדים וכד') - זה לא נושא מספיק חשוב?

    אגב, 700,000 זה לפי נתונים של הרשות למלחמה בסמים.
    להערכתי מדובר אפילו בכפול, או משהו באיזור.
    בכל מקרה, 10 אחוז מהאוכ' אינם נתח שאפשר להתמשיך להתעלם ממנו.

39 לפני 20 שנה? או שכן או שלא. מיהם אותם חברים שמעידים על כך? מזכיר את האימרה "אחותך זונה" ואתה לך תוכיח שאין לך אחות.  (לת) גד
  • 07:19
  • 12.02.13

40 אין מצב שהוא שכח כמה "כיף" עשינו יחדיו מנחם
  • 07:24
  • 12.02.13

בחרתי בך אח יקר

41 מאמר מערכת?? ירמי
  • 07:36
  • 12.02.13

נשמע לי מוזר שבוחרים לפרסם ידיעה שוב אחרי שפורסמה כבר לא מזמן... אני בחרתי מרץ וממש לא בחרתי לפיד ולא אבחר אבל אני לא מבין את הנסיון להעלות שוב ושוב כתבה על עישון מריחואנה או לא. ומה מנסים להשיג בזה? הכפשה? שוב, לא הייתי בוחר בו אבל בטח לא אפסול אותו על עישון מריחואנה.

42 כל מילה בסלע. ג'ל לא יכול לדבר כנות, כמו שחלול לא יכול לדבר כנות. מצד שני, בפוליטיקה של הימין נחשב כל מי שהוא רב מאפיונרים. ראו את המכהנים בראש.  (לת) שומר חוק
  • 07:41
  • 12.02.13

43 כל מילה בסלע. ג'ל לא יכול לדבר כנות, כמו שחלול לא יכול לדבר כנות. מצד שני, בפוליטיקה של הימין נחשב כל מי שהוא רב מאפיונרים. ראו את המכהנים בראש.  (לת) שומר חוק
  • 07:41
  • 12.02.13

44 איפה קלינטון הענק שעישן ולא לקח לראות?  (לת) יובל
  • 07:48
  • 12.02.13

45 שאפו  (לת) ג'ורג' בוש האח
  • 07:50
  • 12.02.13

46 לפיד הוא הכי חכם כשהוא שותק. רק כשהוא פותח את הפה מתחילות הבעיות, והראשונה בהן ההתנגדות שלו ללגליזציה, שרון
  • 07:54
  • 12.02.13

ועוד מהנימוק הכי אידיוטי שנשמע אי פעם.
אדם חכם היה אומר שהוא בעד לגליזציה ונגמר הסיפור.

47 צודקים לגמרי אך בו נתחיל אם זה שכותב הכתבה, גם הוא לא יתחבא מאחורי ״ מאמר המערכת״.  (לת) אורי
  • 07:54
  • 12.02.13

48 ממש חולני להתעסק באופן אובססיבי ביאיר לפיד,ידוע שהוא לא מל"ו צדיקים דני
  • 08:07
  • 12.02.13

להקדיש מאמר מערכת לסוגייה שולית זו נתפס כקטנוניות, אני בטוח שהוא מדי פעם שוכח לאותת בנסיעה, ובילדותו היו לו מעשי קונדס לרוב.

49 מאמר גאוני ובוגר. הלוואי ושאר העיתונים יתחילו להתייחס לנושא באותה הצורה. מצחיק שבכנסת מדברים על הכל, אבל נושא הלגליזציה זה עדיין טאבו וכולם מפחדים להזכירו  (לת) ב
  • 08:11
  • 12.02.13

50 פולישוק-למה להאריך אם אפשר לקצר ? Yigal Cohen
  • 08:20
  • 12.02.13

אבל אם תתעקשו אפשר קצת להאריך, השליך השוטה את עיקר העיקרים של העיקר והוא להיפטר מהקרוק והעניש אותנו ואת כל כדור הארץ ובשם מה? בשם הזיה שהזה במוחו הקודח, על חוק שלא היה ולא נברא וגם משל לא היה, ספק אם 18המוסקטרים שלו טרחו לקרוא את הדף שהזה להם ועל זה, הביא עלינו חורבן בית שלישי,

אני חוזר בי : פולישוק ( למה להאריך אם אפשר לקצר).

51 אכזבה ראשונה...חבל  (לת) הארי
  • 08:21
  • 12.02.13

52 לא פוליטיקה חדשה ולא בטיח. יאיר לפיד הוא פוליטיקאי מהסוג הכי ישן.  (לת) עופר
  • 08:24
  • 12.02.13

53 שכחתם שהוא גם שיקר כשאמר שלא יכנס לפוליטיקה, ימים לפני שנכנס? עמית
  • 08:43
  • 12.02.13

יכל לא לענות, אבל לא הזיז לו לשקר.
הבוחר הישראלי, וזה כבר גם שמאל וגם ימין, רוצה שקרן, בתקווה שזה השקרן "שלו", שיתכמן היטב עבורו.

54 ספג מכה ? הצחקת אותי מיצפטל
  • 08:55
  • 12.02.13

לפיד גורר אחריו אוסף שערוריות וסתירות שהיו מחסלות כל אחד אחר ואותו הן בכלל לא מדגדגות בגלל חבוק מלטף ומאתרג של התקשורת. אמנה רק כמה ותאמר לי איזה פוליטיקאי ישראלי אחר היה שורד:

א. פרשת הדוקטורט בבר אילן
ב. השקר לגבי החשיש
ג. השקר לגבי ההצבעה למנחם בגין.
ד. השירות הצבאי התמוה והוא עוד מטיף לשוויון בנטל משל היה לוחם דגול.
ה. מסיבת הנצחון עם ה"נצחנו" ההזוי וטירוף הגדלות שאפילו לא ניסו להסתירו.

לפיד יכול לטעון דבר והפוכו בכלל בלי בעיה. הוא יכול לשרת ככתב במחנה למרות כושרו הגופני הגבוה אבל להטיף נגד השתמטות. הוא יכול להיות בלי תעודת בגרות אבל להטיף על חנוך ועל רצונו להיות שר חנוך. הוא יכול לעבוד בשירות הבנקים והטייקונים כל חייו אבל להיות נציג מעמד הביניים. הוא יכול להיות שמאלן אבל לא לוותר על ירושלים המאוחדת. בקצור הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה ולעשות מה שהוא רוצה בלי לדפוק חשבון כי התקשורת לא עושה את עבודתה.

55 לזה מקדישים מאמר מערכת? לא ייאמן. דניאל
  • 08:58
  • 12.02.13

בוודאי שלפיד לא רוצה לפתוח את הנושא, כשרוב האנשים שהם בעד ליגליזציה נתפסים ככאלו שאין להם דאגה יותר גדולה בחיים מהשאכטה היומית שלהם, מסרבים להכיר בהשפעות השליליות של החומר, נכנסים למנטרה ילדותית של 'למה סיגריות כן וזה לא' ואחר כך עוד אומרים שהם יכולים להפסיק מתי שבא להם, זה בכלל לא ממכר.
וזה עוד בלי להגיד מילה על הבדיחה שהיא מפלגת עלה ירוק.
אין לי בעיה עם לגליזציה של מריחואנה בתיאוריה, אבל אנחנו בקושי מצליחים להשתלט על סיגריות, לא מונעים ממוכרים בפיצוציה למכור זבל תחת השם של נרגילה, ולא מצליחים למנוע מכירת אלכוהול לילדים תחת גיל 18. אלו שבעד לגליזציה חיים באשליה שתוך שניה נהפוך לאמסטרדם, כאילו שלא כולם יתחילו למכור סחורה זולה ואף מסוכנת, כאילו שילדים לא יוכלו בקלות להשיג את זה, בגיל שלמריחואנה יש השפעה גדולה על המוח שלהם. ואף אחד מכם לא מציע תוכנית מורכבת יותר חוץ מלצעוק 'מגיע לי'.

  •   לחזור דחוף לשיעורי אזרחות, ואתה יודע מה? אפילו לנאום הראשון של לפיד בכנסת די לסילופים
    • 10:15
    • 12.02.13

    ראשית, יש לי המון דאגות בחיים - השאכטה היומית שלי עוזרת לי להתמודד איתן... מה הבעיה בזה?
    למה אני צריכה להרגיש שאני לא בסדר? למה אני צריכה להרגיש שההרגל הזה, או ההתמכרות הזו - אם תרצה - היא 'בדיחה'? או 'ילדותית'?
    למה אחרי יום קשה בעבודה, זה לגיטימי להיכנס לפאב ולפרק חצי בקבוק עראק ואיזה כמה בירות (ואז לעלות על האוטו ולנהוג הביתה, כמובן) זה סבבה ולגיטימי ומקובל, אבל לעשן ג'וינט על הספה בבית זה לא...? צביעות היא צביעות היא צביעות, ולא משנה איך תהפוך את זה.

    שנית, כמו שלמדנו בשיעורי אזרחות וכמו שלפיד הסביר אתמול בנאומו, האנשים שיושבים בכנסת נבחרו על-ידינו כי אנחנו סומכים עליהם ונותנים להם את המנדט לפעול, להביא שינוי, ולפתור את הבעיות שמציקות לנו.
    יש לי המון רעיונות לכיצד אפשר לשנות את מדיניות הסמים של ישראל בצורה אחראית וטובה, אבל אני לא נבחרתי לכנסת, ולא עליי מוטלת האחריות לעשות זאת.

    היושבים בכנסת דואגים לתושבי המדינה ופותרים את מצוקותיהם - בתחומי החינוך, החברה, התרבות, הכלכלה, וכד' - למה לא גם בתחום הזה?

    (ובקשר לזה שכולנו רק צועקים 'מגיע לי' - ובכן.. באמת מגיע לנו.)

  •   אז למה שלא נתיר עוד סוגי סמים, אם הם עוזרים לך ולשכמותך?  (לת) ערן
    • 14:09
    • 12.02.13

56 מכרים סיפרו למשגב שלפני עשרים שנה... מקארתיזם אפל!מאמר מערכת עלוב ומניפולטיבי, ולא, לא הצבעתי עבורו.  (לת) אדגר ג׳יי הובר
  • 09:00
  • 12.02.13

57 מסתבר שעישון גראס פוגע בזכרון  (לת) דויד
  • 09:05
  • 12.02.13

58 החינוך ברמה נמוכה מוליד בוחרים ברמה נמוכה שאינם מסוגלים לנתח בעיות ולהציע פתרונות חכמים...הם רוצים הוקוס-פוקוס  (לת) רצו קוסם וקבלו קוסם, כלומר מאחז עינים
  • 09:09
  • 12.02.13

59 קרימינליזציה של מריחואנה היא הפשע, העובדה שזה לא חוקי לצרוך וגם למכור מריחואנה היא הבסיס לעוד פגיעות בחופש שלנו, בצורה מזעזעת כמו כאן. רבים נוספים נעצרים ועוברים טרור ע"י הרשויות משום שצורכים צמח ירוק שאינו מזיק כלל.  (לת) בן
  • 09:10
  • 12.02.13

60 הסקר שלכם גרוע צריך להתחבר עם הפייסבוק אר
  • 09:14
  • 12.02.13

ולא מצויין אם זה מפרסם בוול מה הצבעתי

61 עזבו אותו ,שקרן או לא, העיקר חתיך הורס, אמאאא!  (לת) יפית יופה
  • 09:18
  • 12.02.13

62 יש משהו לא אמין במישהו שמנסה להיות נחמד עם כולם ופוחד להביע עמדה נחרצת. זו רק המעידה הראשונה שלו. ראו הוזהרתם  (לת) יודעת שהוא משקר
  • 09:22
  • 12.02.13

63 הכל בגלל שלאף אחד אין אומץ לדבר על זה בפומבי תמיר
  • 09:27
  • 12.02.13

תמיד מאשימים את הסם ולא את האדם הכל בכדי לברוח מאחריות אישית ממעשים.

64 חבל שלא שיקר בקשר לזועבי'ז. מתחנף לנתניהו, צבוע לגבי סמים. באמת בהצלחה לו, בחיי!  (לת) אסף בארי
  • 09:27
  • 12.02.13

65 שוויון בנטל? להקטין את הצבא ולא להגדילו.  (לת) בראוו להארץ!
  • 09:36
  • 12.02.13

66 זה מאמר מתוך הפוזיציה שולה
  • 09:37
  • 12.02.13

אני חושבת שאי אפשר להגיד באופן גורף שהגראס הוא חלק מהקונצזוס הכללי

67 סוף העולם dude
  • 09:41
  • 12.02.13

אוי ווי.. ג'וינט לפני 20 שנה.. אין לנו בעיות אמיתיות להתעסק איתם?!

68 מאמר רכילותי ברמה נמוכה  (לת) MAKO
  • 09:46
  • 12.02.13

69 מריהואנה נפתלי
  • 09:51
  • 12.02.13

השב״כ עדיין פוסל מועמדים למשרה ממשלתית שעישנו ג׳וינט, גם אם הודו בכך וגם אם הפסיקו להשתמש. ראוי כי תבדקו זאת.

70 אובמה כתב בספרו שנכתב לפני כהונתו הראשונה שלקח קוקאין נדב
  • 09:51
  • 12.02.13

והנה, הוא פתח את הנושא והצליח להיבחר בכל זאת. אולי זה קשור לצביעות האמריקאית - לא בטוח שהיו סולחים לו אילו היה לבן, אבל זה עניין לדיון אחר. בכל מקרה, פוליטיקאי לוקח סיכון אדיר כשהוא עונה כן לשאלה כזו. העניין המהותי הרבה יותר הוא שלנוכח החולשות בדמוקרטיה יש לגזור תקופת צינון על אנשי תקשורת, ולא חשוב מי הם ומאיזה צד של המפה הפוליטית הם מגיעים. מה לעשות, אם מישהו אצלך בסלון כל יום זה כבר נותן לו כמה מנדטים, ולא בזכות...

71 לפיד הראה יותר מפעם אחת שאין לייחס חשיבות רבה למוצא פיו ונראה שאין חדש תחת השמש  (לת) איל
  • 09:52
  • 12.02.13

72 זה ומקרים אחרים מראים את "אמינותו" של יו"ר "יש עתיד" אבי
  • 10:12
  • 12.02.13

ומפחיד לחשוב שאדם כזה רוצה לנהל לנו את מדיניות החוץ ו/או האוצר

73 לייק! נטע
  • 10:13
  • 12.02.13

כל הכבוד על העמדה ועל ניסוחה.

74 כל אמצעי או צעד שיינקט לרפורמה בתחום -יביא בהכרח לפיטורי אלפי שוטרים  (לת) חסרי כל תועלת אחרת ....
  • 10:13
  • 12.02.13

75 לא בחרתי בלפיד, אבל העיסוק הזה מיותר לחלוטין, כמו מדור רכילות צהוב... (כלומר עמדת המאמר צודקת - אבל בחיאת זה הבעיות במדינה? זה הבעיה עם לפיד? תתעשתו)  (לת) א.ד.
  • 10:21
  • 12.02.13

76 כמות האנשים שיאיר לפיד חסם בפייסבוק כי שאלו אותו אם עישן גראס ולמה הוא מתנגד לכך עוברת את אחוז החסימה גם אותי לפיד חסם כששאלתי על הגראס
  • 10:24
  • 12.02.13

יאיר לפיד הוא בלוף וככל שיבדקו מה עשה ואמר ימצאו שהאיש בלוף גדול יותר.

77 הארץ ובעליו מתלונן על צביעות... - ומה אומרים בגן החשמל ?!  (לת) ר. ר.
  • 10:26
  • 12.02.13

78 כל אדם משקר מינימום שלוש פעמים ביום !!!  (לת) בדוק :-)
  • 10:27
  • 12.02.13

79 כל עם ראוי לשלטון שיש לו... HMJE
  • 10:31
  • 12.02.13

היה לנו ראש ממשלה שאהב (לפי הפרסומים) את הטיפה המרה, היה לנו ראש ממשלה מושחת שכדי לחמוק מהעמדה לדין עשה את ההתנתקות, היה לנו ראש ממשלה שחיבב דולרים במעטפות, כעת יש לנו אחד שצרך סמים ושיקר לגבי כך בעוד שהוא מכריז על עצמו שהוא יהיה ראש הממשלה הבא... אכן כל עם ראוי לשלטון שיש לו.

לפני הבחירות, במקום לבדוק רקורד עשייה של המועמדים, הציבור הסתנוור מהג'ל, המראה החיצוני של המועמדים ומהרוח הגבית שהעניקו להם חבריהם בברנז'ה העיתונאית המושחתת והרדודה.

80 הבעיה עם ההכחשה שהיא טפשית !(מה לא ידע שמישהוא יגלה?)  (לת) י"ע
  • 10:31
  • 12.02.13

81 אנשים שמעשנים מריחואנה הם אנשים חלשים, שלא מסוגלים להתמודד עם המציאות אחד
  • 10:33
  • 12.02.13

(מלבד אלו שעושים זאת מסיבות רפואיות, רק במקרה שלהם זה מוצדק)

אסור בשום אופן להפוך את המריחואנה לחוקית!

82 זה מאמר המערכת בהארץ?  (לת) כל יום נהיה יותר עצוב לראות את העיתון
  • 10:40
  • 12.02.13

83 די להתעסק בשטויות, למה שיודע? רק טיפש מודה, אתם רוצים רוה"מ טיפש!?  (לת) מספיק עם השטויות
  • 11:25
  • 12.02.13

84 ישר כוח ZYZ
  • 11:26
  • 12.02.13

לא בגלל התוכן, שכובס ונאמר כבר במיליארד וריאציות שונות, אלא בגלל שמדובר במאמר מערכת.

85 אויש! תשחררו כבר! נושא לעוס ומאוס! שי
  • 11:59
  • 12.02.13

אויש! תשחררו כבר! נושא לעוס ומאוס!

86 ל-17 מה לפיד מנסה לעשות ??? חיים
  • 11:59
  • 12.02.13

יש לך מושג מה הוא מנסה לעשות בבטחון? בכלכלה? במדניות פנים?
לי אין!
כל מה שאני שומע זה שיוויון בנטל לחרדים. אף לא מילה על שיוויון בנטל לחילונים משתמטים וקיצוץ בהקצבות לאוניברסיטאות שמחזיקות אותם.

יש לו מנטרה אחת : שיוויון בנטל ואיתה הוא מנסה להרדים את בוחריו כיאין לו מושג בשום דבר אחר.

87 דיוק דנה רובינשטיין
  • 12:04
  • 12.02.13

כיון שאתה מבקש מהמגיבים להזדהות בשמם המלא , האם לא ראוי שתצטט את המרואינים בשמם המלא ולא כ״מקורבים״. אני דוגלת ב״נאה דורש נאה מקיים״. זה עושה איזה סדר בחיים ומשדר אמינות ודיוק.

88 כל הכבוד! הנה סופסוף מאמר כנה ואמיתי! BJ PEN
  • 12:18
  • 12.02.13

לקח לכם 20 שנה כדי לגדל זוג ביצים ולומר שגראס צריך להכנס לקונצנזוס
20 פאקינג שנה מחכים מעיתון הארץ לקצת ביצים
הגיע הזמן חברים,אולי עכשיו אנשים באמת יטרחו לקרוא אתכם

89 מאמר מערכת שפל ונמוך. הטרנד של מערכת הארץ להשפיל יריבים פולטים נמשך. הפעם זה לפיד. ביבי יחכה בתור. מבנט מערכת הארץ פוחדת. הוא יקרקס אתם כמו שקרקס את שול  (לת) מויישלה ונטילטור
  • 12:32
  • 12.02.13

90 אל תגידו שהוא לא עקבי. לג'ובניק ב'במחנה' שקורא ל'שוויון בנטל', מתאים בהחלט להתכחש לג'וינטים שעישן  (לת) ישראלי אמיתי
  • 12:32
  • 12.02.13

91 כמה אהבלים יש במדינה? יוחננה בת שמעונה
  • 12:49
  • 12.02.13

מסתבר שמספיק לפחות ל 19 מנדטים.
וכמו שקרה בקרב המפורסם שלו עם "טייסון" בו הוא נקרע לגזרי גזרים בשלושה סיבובים, ככה יהיה בשבילו בפוליטיקה, זוהי רק יריית הפתיחה. יקרעו לו את הצורה, יש לו פשוט נוכחות שמזמינה את זה, ההליכה הגמלונית הנחמדה הזאת, המתחנפת, המזוייפת. השרירים המנופחים באוויר, אשר מספיקה סיכה קטנה אחת כדי לשחרר אותם לגודל האמיתי שלהם. אני מביטה בו ואומרת, נכון שנעים להסתכל, אבל בכול זאת, צער בעלי חיים [סתתתם נראה לכם]

92 עיתונות רדודה, תצבעו את העיתון שלכם בצהוב, כי לבן הוא לא!  (לת) איתי
  • 13:08
  • 12.02.13

93 לפיד לא אמין אמיר
  • 13:13
  • 12.02.13

עיקר העניין חסר במאמר והוא שלפיד ככל הנראה איש לא אמין שלא מתבלבל להצהיר בפני כל דברי שקר, עניין שהוא כשלעצמו דגל אדום ובמדינה מתוקנת היה גורם לשערוריה ולהתפתרותו של לפיד!

94 לפיד לא אמין אמיר
  • 13:13
  • 12.02.13

עיקר העניין חסר במאמר והוא שלפיד ככל הנראה איש לא אמין שלא מתבלבל להצהיר בפני כל דברי שקר, עניין שהוא כשלעצמו דגל אדום ובמדינה מתוקנת היה גורם לשערוריה ולהתפתרותו של לפיד!

95 אולי החזיק ג'וינט בפה אך לא שאף לריאות, כמו הנשיא קלינטון? אולי הוא לא נהנה?
  • 13:30
  • 12.02.13

האם יש משמעות לשאלה אם פוליטיקאי עישן בנעוריו חשיש? האם פוליטיקאי או כל ידוען אחר חייב להשיב בכנות לשאלה? סביר לחלוטין שאדם שלא עישן חשיש או מריחואנה מימיו, כמוני, יתמוך בלגליזציה של הסמים הקלים, וסביר לא פחות שמי שכן ניסה סמים בגיל הטיפש עשרה או אפילו בבגרותו המוקדמת יחשוב שמדובר במעשה שלילי שאין להתיר אותו. רוצים עוד דוגמה? האם מצפים ממי שנתפס נוהג במהירות גבוהה בהרבה מהמותר, ומי מאתנו לא עבר מעולם על המהירות המותרת ולמזלו לא נתפס, שיתמוך בביטול ההגבלות על המהירות?

96 מאמר מערכת קטנוני ומתחסד קלאוזוביץ
  • 13:31
  • 12.02.13

הארץ- הדהמתם אותי.
לפיד - כמו צעירים רבים התנסה פעם בג'וינט- ביג דיל.
ועכשיו- כל תשובה שיתן על כך תהיה רעה.
אם יודה- מתחסדים כמוכם יגידו שהוא פסול לכל תפקיד ציבורי.
אם יכחיש- מתחסדים כמוכם לא יאמינו לו.
תגידו- אין לכם נושאים אמיתיים לעסוק בהם?

97 צאו קצת מהבועה שלכם. עלה ירוק רצה כל מערכת בחירות וכל פעם נכשלת מחדש. אין כזאת תמיכה במסוממים כפי שאתם מנסים לתאר.  (לת) אבי
  • 14:05
  • 12.02.13

98 יש דברים קצת יותר חשובים מלעודד אנשים לעשן סמים.  (לת) יוסי
  • 14:11
  • 12.02.13

99 בלי הסחים לא היה לו חצי מנדט  (לת) חשצקד
  • 14:19
  • 12.02.13

100 ידוע שהימין שמרן ומקובע ואנכרוניסטי.תבדקו כמה מחתני פרס נובל מצביעים ימין  (לת) חבורת ימניים מתלהמים בורים
  • 14:25
  • 12.02.13

101 איך לומר בעדינות אני לא בטוחה לגבי יאיר אבל לגביך ברור לגמרי שאתה  (לת) ימני בור וטיפש
  • 14:26
  • 12.02.13

102 עלוב עודד מ
  • 14:35
  • 12.02.13

זה מה שיש לכם להתעסק אם לפיד לקח שכטה לפני עשרים שנה? ואם הנושא כול כך בוער בעצמותיכם למה שלא תהללו בנשימה אחת את בנט שפשוט המליץ חד וחלק לעשות לגליזציה?

103 תעזבו אותו...איזו קטנוניות...אין לכם במה לעסוק?  (לת) נדב
  • 14:54
  • 12.02.13

104 טוב ביי לפיד
  • 15:03
  • 12.02.13

טוב ביי

105 מעניין שהלכלוך יצא רק אחרי הבחירות... את בנט שחטו, בלפיד לא נגעו. פוליטיקה ישנה. מיקו
  • 16:14
  • 12.02.13

שונא שקרנים וצבועים (לפי העיתון לפחות...)

106 אין כל בעייה בלשקר לגבי כניין פרטי שנוגע רק לך לא מצביע לפיד
  • 16:28
  • 12.02.13

"הוא הביא עדויות ממכרים שלו, שלדבריהם עישנו אתו מריחואנה " נשמע יותר כמו רכילויות של חולדות...

107 למד מקלינטון מרק בריל
  • 16:45
  • 12.02.13

גם ההוא הכחיש, אבל נהיה נשיא ל 8 שנים.

ותעיד על זה מוניקה...

108 מעניין איפה היו כל החדשות על לפיד לפני הבחירות כשכיהן על תקן מועמד הסמול לגוש חוסם  (לת) שאול
  • 17:55
  • 12.02.13

109 ממתי הארץ הפך לצהובון ? התוהה
  • 18:10
  • 12.02.13

הג׳וינט של לפיד - הנושא הראוי ביותר בנמצא למאמר מערכת ?

110 כי אין לנו בעיות יותר ממשיות?  (לת) שמחת זקנתי
  • 18:24
  • 12.02.13

111 הארץ -אתם סתם נטפלים ....  (לת) דרור
  • 18:27
  • 12.02.13

112 עישנתי וחטפתי פאר ומה. ממש לא נהנתי, וזו אמת. לא פוליטיקאית
  • 18:51
  • 12.02.13

היה מפחיד. אין דבר מפחיד כמו טרמפ רע.
(אגב, זה לא היה בפעם הראשונה שעישנתי, אבל זה די חתם את הגולל על העניין).

113 אלכוהול מסוכן, עישון מסוכן, שניהם חוקיים. קנאביס לא מסוכן אבל לא חוקי ??!!  (לת) אזרח שפוי
  • 19:05
  • 12.02.13

114 הוא היה צריך להכחיש וטוב שהכחיש. בדיוק כמו שקלינטון הכחיש. יש דברים שחייבים להכחיש, והגיע הזמן שהארץ יתבגר קצת.  (לת) גרין
  • 19:10
  • 12.02.13

115 זה עיסוק בקאקאלאך. חידלו מכך רם גרנות
  • 19:34
  • 12.02.13

אנחנו לא בתקופת בן גוריון. מנהיג יכול להיות "עמך"-אחד מן השורה.

116 יישר כח!  (לת) קורא
  • 19:53
  • 12.02.13

117 חוק אידיוטי שעבר דרך מגדלי הכותנה באר ב׳ יעקב
  • 19:59
  • 12.02.13

מטעמים כלכליים ואנחנו אוכלים אותה

118 מסכים לחלוטין, ויותר מזה ג'ף
  • 20:28
  • 12.02.13

השיח הזה כבר נמאס. הגיע הזמן שאנשים יתבגרו ויתגברו על דעות קדומות. העשב הזה הוא פחות מסוכן משתיית אלכוהול ובטח פחות מהסיגריות החוקיות שהורגות מיליונים כל שנה ועולות לחברה הון בל ישוער. צר לי מספר תגובות של מפגרים בקרב קוראי הארץ למרות אחוז ההצבאה הגבוה בעד ליגליזציה.

119 המממ...שאכטה תביא שלום  (לת) thc
  • 20:40
  • 12.02.13

120 אולי נשאל אותו אם עבר פעם עבירת תנועה? עופו עם השטויות האלה  (לת) עיתונות של זבל
  • 21:33
  • 12.02.13

121 קנאביס הוא הסם המסוכן ביותר מבחינה נפשית! פסיכיאטר
  • 22:30
  • 12.02.13

הכנסו לכל מחלקה פסיכיאטרית ותפגשו את נפגעי הקנאביס!
לא, הירואין, לא קוקאין, לא פטריות - קנאביס.
(וגם מכורים לאלכהול, אגב)

122 לפיד ענה נכון על שאלה טפשית אמינות, סמים ופוליטיקה
  • 23:32
  • 12.02.13

מה רוצים מלפיד. הוא אינו מודה בצריכת סמים, מנסה לזכות בתואר אקדמי בדרך לא כשרה, מפגין בורות בכל הנוגע להסטוריה, השכלה כללית ומושגים בסיסיים. מה מצפים שיהיה אם לא פוליטיקאי.

פעילות
המלצות