המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

טוהר הגזע העירוני

בין משיאי המשואות ביום העצמאות היו אחדים שייחלו לחיים של שיתוף ואחווה עם האזרחים הערבים של מדינת ישראל. לא נמנה עמם, למרבה הצער, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שלפני שנתיים כתב בדף הפייסבוק שלו את אבחנתו, ולפיה "האומה הערבית היא אומה נפסדת". האיש העומד בראש נבחרי העם אינו יוצא דופן בהשקפותיו. חסידיו הולכים ומתרבים, והם אורגים בהתמדה ובנחישות את רקמת היחסים העכורה והמעוותת עם המיעוט הערבי.

בערב יום העצמאות שוב נגלו פני הגזענות האפלה כשראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, שיתף את אזרחי עירו היהודים בהישגו ה"חסר תקדים": "לא עוד עצימת עיניים, לא עוד התרפקות על החוק המאפשר לכל אזרח לגור היכן שיחפוץ. זהו זמן לשמור על הבית! ואכן בעמידה נחושה בפרץ, במאבק יום יומי, באמירות פומביות ברורות ובמעשים שהשתיקה יפה להם, באומץ ובהתמדה, עשינו את הבלתי ייאמן: בלמנו את הנסיגה הדמוגרפית והותרנו את שיעור היהודים באוכלוסייה על 82%", כתב גפסו ב"מנשר לאזרח" שכותרתו "נצרת עילית זהות יהודית לנצח".

גפסו איננו יחיד. בתחילת החודש שלח ברוך מיכאלי, סגן ראש עיריית מעלות־תרשיחא, מכתב לשר השיכון ובו דרש לא לפתוח את מכרזי המגרשים לבנייה לתושבי תרשיחא הערבים. "מעבר לכך שצביון השכונה ייפגע, עצם מתן הרשות לבני תרשיחא להתמודד במכרז נותן להם עדיפות על פני בני מעלות", הסביר מיכאלי. בערים אחרות, כמו צפת וכרמיאל (שבה הופעל בעבר מלשינון לדיווח על מוכרי דירות לערבים), הלחצים למניעת התיישבות ערבים מופעלים ברמה שכונתית ואישית.

אף על פי שההסתה הגזענית הזאת חוסה תחת הסעיף ״חופש הביטוי״ - זאת היתה הסיבה לכך שמשרד המשפטים דחה תלונה נגד גפסו - על היועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה, כדי לברר מה הם אותם ״מעשים שהשתיקה יפה להם״, שבהם גפסו מתגאה.

במישור הציבורי יש לתהות היכן קולם של ראשי רשויות מקומיות אחרים - שלמה בוחבוט, יו"ר המרכז לשלטון מקומי, וראש עיריית מעלות־תרשיחא, שהזדעזע מביטויי גזענות שהשמיעו אוהדי בית"ר ירושלים, אבל לא מדברי סגנו. לא חוק נוקשה יותר יחסל את הגזענות, אלא הוקעה ציבורית ודוגמה אישית של ההנהגה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל מילה בסלע.  (לת) עמית
  • 00:58
  • 17.04.13

  •   הוסבר לכם אלף פעם ואתם עדין לא תופסים. כל עוד מגזרים מסוימים במדינה הזאת, לאחר 65 שנים, עדין מניפים בהפגנות שלהם דגלים של מדינות זרות, ולא של מדינת ישראל, אז הם פשוט בלתי רלבנטיים מתוך בחירה שלהם  (לת) שוקי
    • 09:46
    • 17.04.13

  •   מספיק לילל. מצב המיעוט הערבי בישראל מבחינה שוויונית/כלכלית/חברתית/בריאותית/אורך חיים/וכו', טוב הרבה יותר מאשר מצבו של כל מיעוט ערבי ולא ערבי במזרח התיכון.  (לת) יוסי
    • 09:51
    • 17.04.13

  •   לא הבנתי. האם מדובר בערבים המשרתים בצה"ל / שרות לאומי, או שבאותם שנים שבהם אזרחים אחרים במדינה הזאת משרתים לצען הציבור, אז אותם ערבים עושים לביתם, ואז על איזה שיוויון מדובר כאן בכלל?  (לת) נטלי.
    • 09:54
    • 17.04.13

  •   בתקופות פיגועי הטרור למינהם, נפגעים מעט מאוד אזרחים ערבים ישראלים, הרבה פחות ממשקלם היחסי באוכלוסיה, אז על איזה שיוויון מדובר כאן?  (לת) יעל
    • 09:59
    • 17.04.13

  •   לכל אלו שהגיבו עד כה לעמית: ובעיקר לשוקי: דיברת על דגלים, והזכרת לי את אסטרינה שמקימה את ילדיה למסדר דגל והמנון רוסי. ביום שבו נענו הזיקוקים שלנו ב"גראדים" יש להזכיר שרבים מהעולים ש"התחנכו" לערכי שיוויון והאחווה, בגוש הסובייטי מתנכרים לשיוויון ולאחוות העמים משל היו הרעיון הכי גרוע בגולה הדוויה. חבל שמפלגה כמו ישראל ביתנו מייצגת ציבור משכיל וחרוץ זה. בליכוד היתה שאלה של השתלטות הפייגלינים, והיא לא היחידה: חייפי
    • 14:37
    • 17.04.13

    חפשו באתר הארץ את "הקשר האוקראיני של חיים כץ"

  •   זו לא הייתה אסתרינה, אך מה זה משנה? כל הרוסיות אותו דבר, נכון?  (לת) קרן
    • 16:19
    • 17.04.13

  •   האם יתירו ליהודי להתגורר בעיר נצרת ? התשובה ידועה.  (לת) דן
    • 18:13
    • 17.04.13

  •   לא כל דבר הוא גזעני . לא כל דבר וכל פעולה שלא מתאימה לאג"נדה של עיתון הארץ הוא גזעני.  (לת) בני
    • 18:15
    • 17.04.13

02 מאמר מערכת יפה על הנייר.בפועל איש מהדוגלים בערים המעורבות לא גר בתוך רוב ערבי אלא בשכונה יהודית צפונית בדרך כלל במרכז הארץ כמובן.דיבורים כמו חול ועצות לאחרים זה יפה מאד.מאחלת לכם שהמואזין יצרח לכם כל בוקר באוזן  (לת) כתבני קשקשני רשת.זה מה שאתם
  • 01:00
  • 17.04.13

  •   לקשקשנית המטומטמת לאון מיפו
    • 02:27
    • 17.04.13

    אני גר בבית מעורב עם ערבים ויהודים. מה שלא הייתי רוצה בבניין זה מטומטמת גזענית כמוך. את בושה לעם היהודי שסבל במשך דורות מיחס כזה בדיוק, אבל את כמובן לא תביני את זה אף פעם. ועוד דבר בבניין שבו אני גר התנחלו דתיים לאומנים שהקימו ישיבה בניגוד לחוק כמובן כי כמו שאמר דילן, אלוהים לצידם. מטנפים עושים רעש עוברים על החוק ואפילו גרמו לשריפה בבניין. אבל את מי זה מעניין, מדובר ביהודים טובים אחרי הכל. אז תמשיכי לך בדרכך הגזענית ואת ושכמוך תובילו את העם הזה לאבדון. בהצלחה

  •   לאון יקירי אריה מיפו
    • 07:01
    • 17.04.13

    החלף בבקשה את המילים "דתיים לאומנים" (האם שאלת לדעותיהם הפוליטיות לפני שקבעת שהם לאומנים? אני לא בטוח...) ב"מסתננים אפריקאים" ותראה מה יצא...
    רמז: אתה גזען קטן. תתבייש.

  •   לאון,אתה יכול לבשר לשכניך הערבים שהנכבה השניה בדרך! שכבר יארזו מזוודות ויתכוננו!  (לת) לאון איש מאוד נאור רק קצת טמבל!
    • 07:42
    • 17.04.13

  •   יהודים וערבים צריכים לגור בנפרד אלא אם כן בחרו אחרת. ביישוב "נווה שלום" יש מתחים עצומים. הערבים לא אפשרו בעבר למשפחה להעמיד אנדרטה לזכר בנה שנפל בצבא. עתון זה מעודד באופן רשמי את היעלמות העם היהודי דרך נישואי תערובת, לכן אין פלא שדורש מגורי ערבים ויהודים משותפים. אבל האמת, כפי שלמדנו הרב פרומן ז"ל היא שכאשר שני העמים יהיו דתיים יותר ויגורו בקהילות נפרדות אזי ישכון שלום בין שני העמים. התרבות המערבית מטשטשת הזהויות לא תביא תועלת לאף אחד אלא רק את שלטון התאגידים שהאליטות מייחלות לו.  (לת) בשם רות גביזון, הצודקת- מה אתם יודעים על מגורים משותפים של ערבים ויהודים?
    • 07:56
    • 17.04.13

  •   זה בדיוק מה שצריך לעשות - לבנות שכונות לערבים בערים במרכז הארץ. נועם
    • 10:05
    • 17.04.13

    מתמטיקה פשוטה: אם רוצים שהמיעוט הערבי לא יהיה רוב בגליל ובנגכב צריך לאפשר לערבים לעבור למרכז הארץ. כמו שבונים יישובים ליהודים בפריפריה, לבנות שכונות לערבים בגוש דן.

  •   כל ישוב ערבי בישראל הוא מוצב של האויב.  (לת) רוקדים על הגגות
    • 15:09
    • 17.04.13

03 כשהיה פרויקט מגורים לדתיים בלוד ב"הארץ" קראו לזה "התנחלות" ונאבקו בזה, אבל משום מה זה פסול להאבק בהגירה מרובה של ערבים לישובים יהודיים עד כדי שינוי אופיים? עמית
  • 01:10
  • 17.04.13

הסטנדרטים הכפולים האלה הם משהו תמוהה.

נותרו 2 אפשרויות;
האפשרות האחת היא שמערכת הארץ תודה שהיא נהגה בגזענות לגבי פרויקט המגורים לדתיים בלוד. האפשרות השניה היא שמערכת הארץ תודה שהיא נוהגת בצביעה כשהיא מגנה ראש עיריית נצרת עילית על כך שהוא עושה בדיוק מה שהיא עשתה רק מהכיוון השני, ולהודות שזכותן של קהילות לשמור על אופיין וצביונן.

בכל אופן, מאמר המערכת הזה פסול ונגוע בצביעות רבה.

  •   הבדל קטן ודמיון גדול שי
    • 08:11
    • 17.04.13

    מגורים ליהודים, כלומר, מגורים רק ליהודים ולא לאף לאום אחר...

    לא למכור מגרשים לערבים, כלומר, מגורים רק ליהודים ולא לאף לאום אחר...

    תבדוק את ההגיון של מה שאתה כותב לפני שאתה כותב את זה

  •   שני מקרים מעניינים מאוד: אלי
    • 09:54
    • 17.04.13

    1. בירושלים החרדים נאבקים נחד התחרדות השכונות. זה בסדר? ידוע לי שחברי מרצ בעירייה אף דאגו לכך שיבוטלו בחירות דמוקרטיות למינהלים קהילתיים בשכונות בהם יש חרדים, על מנת שאלו לא "ישתלטו" על המינהלים בשכונות השונות למרות שהם מהווים את הרוב בשכונות, ובכדי לשמור את "הזהות" של השכונות. (אני מדבר על רמות, קריית יובל ועוד). שלא לדבר על תנועת 'התעוררות ירושלמים', והמלגות לסטודנטים בירושלים מטעם העירייה (!) כדי לשמור על רוב חילוני בשכונות מסוימות. כמו כן בוטל למפרע מכרז של האוניברסיטה העברית על בניינים השייכים לה לאחר שהתברר שהזוכים הם חרדים..
    2. מאבק תושבי רמת אביב כנגד תנועת חב"ד זכור לכולנו היטב.

    כמובן שהחבדניקי"ם משפיעים מאוד על אופי השכונה וזה מעצבן, אבל גם הערבים משפיעים מאוד על אופי השכונות (מואזינים, חאפלות וכו'), ולכן אין שום הבדל בין שני הדברים.

    מישהו יכול לעזור לי למצוא את ההומאניות שאבדה?

  •   יישר כוח. הלוואי שסודנים ופילסטינים יתנחלו בבתיהם של עורכי וכתבלב אל-ארץ  (לת) AND KICK THE SHIT OUT OF THEM
    • 10:25
    • 17.04.13

  •   לא מדובר על מקרים זהים, ואסביר: הערבים בישראל הם מיעוט אשר אופציות המגורים שלו הן מעטות עד בלתי קיימות. למרבית הישובים הערבים קיצצו וחסמו את כל האזורים המאפשרים התרחבות גיאוגרפית, בתוך הישובים עצמם הרשויות אינן מאשרות תב"א. והכי חשוב - מאז קום המדינה לא קם ולו ישוב ערבי אחד חדש!!! (מלבד הישובים לאיסוף פזורת הבדואים). ריקי1
    • 12:55
    • 17.04.13

    לעומת זאת ליהודים יש אינספור ישובים , ערים, קיבוצים, מושבים שקמו מקום המדינה ועד היום. כולם במגמת צמיחה והתרחבות ועידוד בניה.
    כאשר יהודים באים להתיישב בלב אוכלוסיה ערבית - בעיקר כאשר מדובר באוכלוסיה דתית-לאומית, הם באים על מנת "לגאול" את הקרקע. והם לרגע לא מסתירים זאת, הם מודים בכך בגלוי. הם באים על מנת "לייהד" את לוד.
    כאשר ערבים באים לנצרת עילית, הם עושים זאת עקב מצוקת דיור בלתי נסבלת ואפליה אתנית בוטה לה הם חשופים מהרשויות בארץ.

04 נכון. הגזענות בקרב היהודים הולכת מתפשטת, בכל מקום בארץ  (לת) מטילדה
  • 01:30
  • 17.04.13

  •   נכון מטילדה,ערבים זה עם מפגר ופרימיטיבי ומאוד אשמח שישארו בכפר שלהם.  (לת) אורן הגבר
    • 07:45
    • 17.04.13

  •   בעיקר בקרב החילונים, וכנגד החרדים: אלי
    • 09:54
    • 17.04.13

    1. בירושלים החרדים נאבקים נחד התחרדות השכונות. זה בסדר? ידוע לי שחברי מרצ בעירייה אף דאגו לכך שיבוטלו בחירות דמוקרטיות למינהלים קהילתיים בשכונות בהם יש חרדים, על מנת שאלו לא "ישתלטו" על המינהלים בשכונות השונות למרות שהם מהווים את הרוב בשכונות, ובכדי לשמור את "הזהות" של השכונות. (אני מדבר על רמות, קריית יובל ועוד). שלא לדבר על תנועת 'התעוררות ירושלמים', והמלגות לסטודנטים בירושלים מטעם העירייה (!) כדי לשמור על רוב חילוני בשכונות מסוימות. כמו כן בוטל למפרע מכרז של האוניברסיטה העברית על בניינים השייכים לה לאחר שהתברר שהזוכים הם חרדים..
    2. מאבק תושבי רמת אביב כנגד תנועת חב"ד זכור לכולנו היטב.

    כמובן שהחבדניקי"ם משפיעים מאוד על אופי השכונה וזה מעצבן, אבל גם הערבים משפיעים מאוד על אופי השכונות (מואזינים, חאפלות וכו'), ולכן אין שום הבדל בין שני הדברים.

    מישהו יכול לעזור לי למצוא את ההומאניות שאבדה?

  •   לכבוד אלי: מה דמוקרטי באוכלוסייה שלא משלמת ארנונה ורוצה להכתיב מה ייעש בארנונה? אחרי שתגמרו למרר את חיי החילונים (מקרה רסטו-בר) בי-ם. לא יהיה מי שיישא על גבו את אחזקת בירתינו, שכבר היום זקוקה לתקציה גדול מהממשלה. אז אילו חיימק'ה ואהרון נפגשו והתדיינו האם לתקצב קודם מקווה או עוד חיידר (לא לספרדים), הם מבצעים את שוד הציבור החילוני לשירותים שלא רק שהוא לא מעוניין בהם הם אפילו ידידותיים למשתמש כמו המועצה הדתית. אכי אכי שלא ייגמר
    • 14:49
    • 17.04.13

    אז כל ההשמצות שלך על ליברלים במקום, רק שהם לפחות נושאים בנטל המיסים, ואתם התנדבתם להתרבות עד שלא נוכל לחיות לא ביחד לא לחוד, פשוט אין מקום.

  •   מטילדה,תעשי לי ילד!  (לת) ערן ארגוב(הפוץ האמיתי)
    • 22:56
    • 17.04.13

05 יום יבוא, והוא לא רחוק, בו יעברו כל ערביי ישראל שאינם מכירים במדינה לרשות. אני
  • 01:31
  • 17.04.13

אזרחות יקבל רק מי שילמד את מורשת המדינה וישבע להיות נאמן לה, לסמליה ולהימנונה.

06 הטכס ביום העצמאות היה מופע אימה גזעני. נעם זגלמן
  • 04:08
  • 17.04.13

יום העצמאות בסימן המורשת הלאומית... איזה לאום? כמה דובר שם על תורת ישראל ולימוד התורה. למה הרוב הישראלי הדומם חייב להרכין ראש ולהיות מוכתם בגזענות הדתית משיחית הזו? הרי בעיני הנכדים שלנו אנו נושאים באחריות לעוול הזה. מה נגיד להם? הוא הרי יו"ר הכנסת שכולנו בחרנו. אפילו לא יצאנו למחות.

07 למגיב 2 הילית
  • 04:23
  • 17.04.13

כל אדם זכותו לבחור היכן יגור. מי שבא לגור במעלות והוא יהודי צריך לבדוק את האוכלוסייה לפני שהוא עובר לגור היכן שהוא, אם זה מפריע לו. מעבר לכך, תגובתך מעידה על אפלייה. לא יתכן שאדם החי במדינה חא יוכל לקנות דירה בגלל שיקולים אתניים, פשוט בושה.

08 בבוא היום ייזרקו לזבל כל "נבחרי העם" של משטר האפרטהייד — אז תהפוך ישראל למדינת כל ילידיה ואזרחיה  (לת) משה מזרחי: מקווה שלא ייארך היום
  • 05:18
  • 17.04.13

  •   קנית כבר כרטיס טיסה? משה אשכנזי
    • 07:04
    • 17.04.13

    כי במדינת כל שאהידיה לא יאהבו אנשים נאורים כמוך

  •   כנס חזרה לחור שלך שמאלן עלוב. לעולם לא תזכה ליום הזה.  (לת) אורן הגבר
    • 07:33
    • 17.04.13

  •   אני מקוה שאתה חושב גם על דרכי הגנה/בריחה במידה ושאיפתך ההזויה תתגשם.  (לת) אביב ערבי
    • 08:31
    • 17.04.13

  •   משה מזרחי הוא דוגמה חיה ובועטת לשמאל הקיצוני האנטי ציוני שמאפיין את העיתון הזה. הקיצוניות מימין ומשמאל היא האויב האמיתי שלנו ובו אנו צריכים להלחם כדי שמדינת ישראל תמשיך להתקיים.  (לת) גאה במדינת ישראל ובדמוקרטיה שלנו שיכולה להכיל אנשים כמו אדון מזרחי.
    • 23:05
    • 17.04.13

09 יולי אדלשטיין אינו ראוי להיות פרנס על הציבור.  (לת) גאה להיות מנוי על הארץ
  • 07:11
  • 17.04.13

10 להרחיק את גפסו ואת יולי אדלשטיין מכל מישרה ציבורית  (לת) יש הארץ ויש כל שאר העיתונים
  • 07:11
  • 17.04.13

11 הגזענות לא נולדה היום היא נולדה ביום שהפכנו להיות יהודים כל הדת היהודית היא דת גזענית כדי מסמר חלוד
  • 07:14
  • 17.04.13

להיגמל מהגזענות אנו צריכים להיגמל מהיהדות אין דרך אחרת.

12 לחקור מה הם אותם "מעשים שהשתיקה יפה להם" לדבריו של גפסו.  (לת) גאה להיות מנוי על הארץ
  • 07:14
  • 17.04.13

13 ישראל הגזענית נמצאת על פרשת דרכים. אם לא תתעשת במהירות תמצא את עצמה מוקעת ע"י כל ידידותיה, כולל יהודי התפוצות, ומבודדת. מצב הזוי
  • 07:21
  • 17.04.13

זהו פרי הבאושים של שנים של מערכת חינוך לקויה שאינה מלמדת לימודי אזרחות ודמוקרטיה. כיום רוב הציבור מאמין שבחירת מטומטמים שאינם יודעים דמוקרטיה מהי כל 4 שנים הם התגלמות הדמוקרטיה. התוצאה תהיה מכאיבה ביותר, אך קרוב לודאי שהרוב אפילו לא יבין את הסיבה.

  •   כן ממש מבודדת! שני ראשי המעצמות הגדולות בעולם הגיעו באותה שנה לביקור - אין לזה אח ורע בעולם., היצוא גודל משעמותית בכל שנה  (לת) הלוואי על כל מדינה בידוד כזה
    • 20:28
    • 17.04.13

14 השחיתות של ברוך מיכאלי מישהו מבפנים
  • 07:47
  • 17.04.13

ברוך מיכאלי ושותפו ב. דהן מקיימים קשר של סחיטה ביחס לבוחבוט, שיש לו הרבה מה להסתיר. לא מפתיע שהלאומנים הקיצוניים ביותר הם גם הטיפוסים המושחתים ביותר, ע״ע שמעון גפסו או ״הפטריוטיזם הוא מקלטו של הנבל״...

15 מי שכול כך רוצה לשמוע את קול המואזין יכול לעבור לעזה,שם אפשר לקבל גם קונצרט.  (לת) שמאלנים אוהבים קונצרטים לא?
  • 07:53
  • 17.04.13

16 בישראל אולי לא מציעים מגרשים בישובים יהודים לערבים, אבל ברשות הפלסטינית יש חוק האוסר מכירת קרקעות פרטיות ליהודים ומטיל עונש מוות על מי שמפר את החוק. אם למה לא ללמוד "ממתוני" הרשות?  (לת) הכל יחסי, חבוב
  • 08:41
  • 17.04.13

17 כמה יהודים גרים באום אל פאחם? בטירה? טייבה? כפר קאסם? סכנין? מה יקרה ליהודי שינסה לרכוש או לשכור שם בית?  (לת) קישקוש
  • 08:59
  • 17.04.13

18 הגזענות הזו נמצאת בסימן עליה ודעיכתה איננה נראית באפק. הרכב הכנסת משקף היטב את הגזענות ובוודאי הרכב הממשלה אולי סיום הכיבוש יגרום לשינוי המגמה
  • 09:22
  • 17.04.13

אין שום סיכוי שהיועץ המשפטי לממשלה יפעל בתחום זה כי גם המדינה מכרה ליהודים, לפני הרבה שנים, חלקות לבניה עצמית במעלות ואחד מתנאי המכירה היה שהנכס לא יימכר לערבים....

19 הגזענות במדינת ישראל מתעצמת מדי יום וקשה לראות שינוי במגמה בעתיד הנראה לעין המצב משתקף היטב בהרכב הכנסת ובמיוחד בממשלה
  • 09:29
  • 17.04.13

אין שום סיכוי שהיועץ המשפטי לממשלה יפעל בעניין כי המדינה שותפה ואף מובילה גזענות זו. לדוגמא, לפני כ 30 שנה מכרה המדינה חלקות ליהודים לבניה עצמית במעלות ואחד מהתנאים בחוזה המכירה היה שהנכס לא יימכר לערבים

20 "הסתה גזענית" = שקר. מלח הארץ
  • 09:45
  • 17.04.13

בכל ההיסטוריה ובכל מדינה בעולם "הגזענות" מעולם לא היתה הסיבה לעוינות ולשנאה, אלא התוצאה שלהן.

21 הכול יהיה בסדר אם אחד מקוראי הארץ גם יגור בערים המעורבות ולא רק ידבר על גזענות eli
  • 09:46
  • 17.04.13

חלאס.

22 שימו לב לתגובה ל - 2 !!!  (לת) בן דוד
  • 11:00
  • 17.04.13

23 השיח הגזעני הפך לשיח לגיטימי,פטריוטי וכל מודאגי הדמוקרטיה הישראלית צריכים לקרוא לילד בשמו ולהסיר את מסווה הלגיטימיות מעל שיח כזה. צעקה כזו צריכה לצאת מיהודים כי מחאות הערבים בנושא נגועות בצביעות(מידת האפליה ווהגזענות בקרבם זועקת לשמים).  (לת) טובה
  • 11:08
  • 17.04.13

24 היועץ המשפטי בתרדמת אילנה
  • 11:45
  • 17.04.13

במדינה בה היועץ המשפטי הממונה גם על אכיפת החוק נמצא בתרדמת עמוקה ופרקליט המדינה עסוק במינוי מקורביו בטרם יפרוש, אין פלא שאיש לא אוכף את החוק נגד הסתה - כשהמסיתים הם יהודים כמובן. אוי למדינה שזה פרצופה של שלטון החוק בה.

25 היועץ המשפטי בתרדמת אילנה
  • 11:45
  • 17.04.13

במדינה בה היועץ המשפטי הממונה גם על אכיפת החוק נמצא בתרדמת עמוקה ופרקליט המדינה עסוק במינוי מקורביו בטרם יפרוש, אין פלא שאיש לא אוכף את החוק נגד הסתה - כשהמסיתים הם יהודים כמובן. אוי למדינה שזה פרצופה של שלטון החוק בה.

26 גם אני שואלת מדוע קולו של יו"ר מרכז השלטון המקומי לא נשמע? רותי,ת"א
  • 11:50
  • 17.04.13

על פי מה שקראנו בעיתון 1) : לפני זמן לא רב נקנה רכב חדש ומפואר עבור היו"ר באילו כספים? על חשבון ה"אין כסף" !!!!! כנראה הוא עדיין מתרגל נהיגה ברכב החדש והיפה.
על פי מה שקראנו בעיתון 2) : נערף משתה ליקירי המרכז (30 במספר) ערב חג הפסח בעלות של 120.000 ש"ח. מאיפה הכסף? הוא נלקח מה"אין כסף" !!!! כנראה שנשפך שם יין רב והיו"ר עדיין לא התעורר.
כך מתנהלת לה מדינת חלם עם אלפי משרות של כבוד שעולות הון עתק למשלם המיסים . כאן נמצא הכסף, אדוני שר האוצר !!!!!

27 רבנים ומתווכי דירות-לא רק בנצרת עילית הכל אישי
  • 11:59
  • 17.04.13

מידע אישי- אנשי דת/רבנים בצפון הארץ,פונים למתווכי דירות מקומיים, לא למכור דירות לאזרחים ישראליים ערביים במעלות תרשיחא, כדבר שבשגרה. ואלה נענים בהכנעה לפניות הנתעבות הללו.
עוד מעשה במסכת הולכת ונמשכת,של התפוררות המשטר הדמוקרטי הישראלי,והחלפתו במשטר ימני פונדמנטליסטי.משטר של גטו מסתגר מפני העולם,מפוחד,מהלך אימים על עצמו וסביבתו,בור ונבער,מוקף חומות של פחד ושתיקה.
מלאכת הימין הפונדמנטליסטי(=קיצוני-דתי-חילוני),נעשית יום יום בעשרות צורות,ע"י ארגונים,גופי מימשל,אנשי ציבור,תורמים זרים,הפצת דיסאינפורמציה,פעילות בחו"ל(=פונדמנטליסטים אמריקאיים,יהודי תפוצות). הימין המקומי הצליח להפחיד,להרתיע,להחליש כל בקרת נגדו.
האם אין בכוחו של הציבור השפוי,המחובר לעולם,לעמוד מול הצונמי הימני הזה,להשיב מלחמה מתמדת שערה,בהגנה על חיינו,מול המהרסים מבית.מדוע אנו כה נרפים,כה מבוהלים,כה מיואשים.

  •   זה עוד כלום. בקצה הדרך מחכה לכל אחד מכם חבל תליה. עצה חינם: קחו את הדרכונים הזרים שלכם והימלטו על נפשותיכם כל עוד אתם יכולים.  (לת) נשים סוף לבוגדים
    • 16:25
    • 17.04.13

  •   כמה שילמו לך בשביל התגובה המטומטמת שלך שרק ממחישה את אפסות הימין.  (לת) גד
    • 19:58
    • 17.04.13

28 עשרות אלפי ערבים צעדו עם דגלי האויב- זה אומר הכל עליהם ועל עיתונכם.  (לת) רעמסס
  • 12:09
  • 17.04.13

29 צריך גם להגיד את זה : כמעט כל אלה שדוגלים בהפרדה גזענית גם דוגלים בסיפוח השטחים. מבחינתם אין סתירה בין שתי המגמות האלה. אז מה זה אומר עליהם ?  (לת) Reuven Holzer
  • 12:41
  • 17.04.13

30 לא ידעתי שישראל היא מדינת כל אזרחיה, למיטב ידיעתי ישראל הוקמה כבית היהודי הלאומי והיא אכן כזאת, מי שלא מוכן לסבול את זה שיהגר למדינות כל אזרחיהן כמו ערב הסעודית שכל אזרחיה ערבים  (לת) לאו
  • 12:44
  • 17.04.13

31 כאם וכאשר יפנה שלטון הימין הקיצוני-דתי-גזעני-לאומני את המקום לממשלה שפוייה, כבר לא יישאר כאן הרבה  (לת) וכבר הרבה קודם לכן תעזוב התבונה השפוייה והמבוססת כלכלית את ישראל
  • 13:06
  • 17.04.13

  •   אולי תקדים תרופה למכה ותעזוב אותנו במהרה. קח איתך בבקשה את כול "התבוניים והשפויים" אלה הנפוחים ממדעי הרוח והצילצולים!  (לת) תהיה בטוח שנמשיך לשגשג גם בלעדיכם.
    • 13:44
    • 17.04.13

  •   נו באמת, נראה לך שחיכיתי לשכמוך?  (לת) וכבר הרבה קודם לכן תעזוב התבונה השפוייה והמבוססת כלכלית את ישראל
    • 20:40
    • 17.04.13

32 אם וכאשר יפנה השילטון הימני-לאומני-גזעני-דתי את השילטון, לא יישאר כאן הרבה. אז גם מאה אלף חכמים לא יתקנו את הנזק הבלתי הפיך שהסרטן הרב גרורתי הזה יותיר  (לת) וכבר הרבה קודם לכן תעזוב התבונה השפוייה והמבוססת כלכלית את ישראל
  • 13:07
  • 17.04.13

33 על "הסתה גזענית". מלח הארץ
  • 13:32
  • 17.04.13

לכל אורך ההיסטוריה ובכל מדינה בעולם ה"גזענות" לא היתה הסיבה לעוינות ושנאה, אלא התוצאה שלהן.

34 הכותב והמערכת שוכחת שהערבים הם רוב בגליל רן
  • 15:09
  • 17.04.13

נצרת הוקמה כדי לבסס משבצת יהודית בגליל שהערבים הם רוב בו. ביום שבו יתאפשר ליהודים לקנות נכסי נדלן בישובים ערביים, יש לאפשר גם לערבים לעשות זאת. ערבי שימכור נכס ליהודי, דינו מוות. בנעוריי ובתום מלחמת השחרור, נשארו ביפו רק כמה מאות ערבים. מספרם היום כמה עשרות אלפים. יסביר לי העורך מאין הם הגיעו? עיתון הארץ מצטרף לטרוף הנכבה המתעורר ולא ירחק היום ודגל פלסטין יהיה הפתיח בשערו.

35 הגישה הנפסדת של עיתון הארץ ברוך מיכאלי
  • 15:11
  • 17.04.13

עיתון הארץ מתנהל כידוע תוך עצימת עיניים באופן סלקטיבי. מדוע עיתון הארץ אינו מתרעם על שמכרזי בניה בסקטור הערבי הנם לסקטור זה בלבד וליהודים לא ניתן לגשת למכרזים אלה? מדוע עיתון הארץ אינו מתרעם על שישובי המיעוטים בנויים בשכונות של מוסלמים / נוצרים וכד'? מדוע עיתון הארץ אינו מתרעם על שישובים ערבים לא נתנו לבדואים להתיישב בקרבם?
עיתון הארץ נזכר לצעוק, כאשר מנסים לתקן עוול ולעשות העדפה מתקנת. מזה שנים לא נבנה בניין אחד במעלות ולא יצא אף לא מכרז אחד למגרשים. בתקופה זו, יצאו מספר מכרזים לקרקעות בתרשיחא, כאשר הוגדר שרק בני תרשיחא יוכלו לגשת אליהם. התוצאה הרצויה כנראה ע"י אנשי הארץ- לתושב בן המיעוטים תהיה אפשרות לגשת לפי שניים מכרזים מהתושב היהודי. בעוד שלתושב יהודי של מעלות ניתן לגשת רק למכרזים במעלות, רוצים אנשי הארץ שתושבי תרשיחא יוכלו לגשת הן למכרזים בתרשיחא והן למכרזים במעלות. כל הכבוד לאנשי הארץ!

36 אל-ארד יהודי
  • 15:29
  • 17.04.13

רק עיתון המשרת באופן קבוע את האינטרסים של שונאי ישראל יכול לפרסם מאמר מנותק מההיסטוריה והמציאות. הקוראן ובחדית׳ יש למעלה מ-50,000 קריאות לרצח יהודים ונוצרים(לפי ראיון של הארכיבישוף הקופטי המתחבא בניו יורק שעל ראשו פרס של עשרות מליוני דולרים). בקוראן מופיעה המילה שלום פעם אחת בלבד וזה בהקשר להסכם מכה שהופר ושאחריו ביצע מוחמד שואה ביהודי ערב (חייבר). רק מסוממים יכולים להמשיך במ הריקות של שלום ואחווה. הכדור אצל המוסלמים ולא נראה שהם משנים את יסודות השנאה לאחר ואת האדרת המוות שהן יסוד מוסד באמונתם. זה עצוב אבל נכון.

37 הצביעות המתחסדת קולמוס בן חורין
  • 15:43
  • 17.04.13

מאמר המערכת לוקה בצביעות ובחוסר אמת ואיזון המחייב כל כותב, לבטח, עיתונאי, להציג גם את הצד "השני" לאמור גזענות היא בראש ובראשונה אצל הערבים ואתם המלבים את אש השנאה. ערבי תרשיחא וערבים מהסביבה הקרובה, הינם אזרחים לכול דבר ועניין ונהנים מזכויות כמו כל אזרח אחר בעירינו והראיה, רבים מהם גרים בשכונות השונות של מעלות, יש להם עסקים בעיר, רבים מהיהודים רופא המשפחה הינו ערבי והיריעה ארוכה. מה עושה הארץ ואו מאמר העמערכת? מסית ומדיח וקושר שני ערים בקשר זדוני וסר טעם. מדוע אתה מתעלם מהעובדה הפשוטה שמנהל מקרקעי ישראל אסר על יהודים להשתתף במכרז על קרקע ציבורית בתרשיחא? מה אומר מיכאלי, צריך ליצור שיוויון ואפליה מתקנת ולאפשר גם ליהודים להשתתף במכרזים בתרשיחא. הטענה שערבים נהנים מזכויות יתר יש בה עוגן, הם יכולים להשתתף במכרז בתרשיחא ובמעלות. ליהודים לא רבתי. או למשל, ועד תרשיחא עשה ניסיון למנוע מקבלת "ערבים" מערים אחרות לרכוש דירות בתרשיחא בטענה שהם לא מתאימים. או הסלקציה בגני הילדים בין נוצרים לבין בדוויים, בגלל איכות החיים ואכות הלמידה והפער בין נוצרים לבדוויים. ינסה מאן דהו בכפר להניף גדל ישראל. איזו תגובה זו תהיה? תקצר היריעה מלספר ולכתוב על גילוי "הלאומנות".
בהכירי היטב את ברוך מיכאלי, הטענה כלפיו היא מצוצה מהאצבע. אך זכותו הלגיטימית להעלות לדיון ציבורי את חוסר האיזון , במקרה הנדון. מה עושה "הארץ" והערבים? צועקים "גזענות" בכדי להתעלם כי המלך עירום.

38 תמורת כמעט 5 שקל אני לא מוכן לקבל את זיבולי המערכת  (לת) תות אוהב המון
  • 18:07
  • 17.04.13

39 אני מעדיף לחיות בנפרד מתרבות השקר , הכזב , הרצח והטירור רענן
  • 19:49
  • 17.04.13

איך זה שאין מדינה ערבית אחת עם דמוקרטיה נורמלית ? כי תרבותם שונה. , אז כל אחד יחיה בנפרד. כאשר נחתו עלינו רקטות מהחיזבאללה ... תושבי הגליל הערבים שעליהם גם ירו האשימו את...ישראל...נגד הירי מעזה שתקו כדג ואמרו משהוא במתק שפתיים . מול אסד הטובח בעמו - שותקים כי אולי בסוף הוא ינצח ואז עלול לפגוע בצדיקים אלו . אז מה הפלא שאני ממליץ שיגורו בינם לבין עצמם ומשם יריעו על כל רקטה נגד ישראל

40 אני רוצה לגור באום אל פאחם, אני יכול ????????? יוסי
  • 20:19
  • 17.04.13

מה תגידו אתם בעיתון הארץ ?????
אתם כאלה מגעילים

41 "האומה הערבית היא אומה נפסדת" - זו האמת! אתה הגזען כי אתה חושב שאסור להגיד את זה לערבים-בגלל שהם ערבים! רן
  • 20:20
  • 17.04.13

כדי לצאת הקיפאון התרבותי שהם נמצאים בו הם צריכים בראש ובראשונה לקבל את האמת הזו כי רק משם הם יתחילו לתקן ולעשות לביתם..

תפסיק את הפרטלנסטיות הדביקה, הנודניקת והגזענית שלך!

42 איזה כיף לדבר על גזענות כנגד ערבים, ולהסתיר את הגזענות של בית המשפט העליון שמעון
  • 20:42
  • 17.04.13

בת המשפט העליון מונה אשכנזים בלבד למעט ערבי אחד זה 65 שנה שאין שופט יהודי אחד רק אשכנזים

43 שימו לב! יולי אדלשטיין ! שם עברי, שמי, מובהק, גלגולו של אברהם העברי מעבר הירדן (עירק)!!  (לת) אנשים עם אוריינטצייה אירופאית מובהקת (מסוגו של יולי)....!!
  • 21:12
  • 17.04.13

44 ניתוח בשקל מעין
  • 07:25
  • 18.04.13

אתה קובע ״כאילו עובדות״ בלי שום נימוק וביסוס אמיתי