אבו סובחי דיבר. מישהו הקשיב?

כולם מדברים על: האופן שבו התסיס אבו סובחי מבני לוד את האווירה לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים. צריכים לדבר על: המציאות

1 השאלות שכולם שאלו היו מהתחום האסתטי, הצורני. את כולן אפשר לזקק לתהייה העקרונית: אבל למה ככה, אבו סובחי? "ככה", כלומר: למה השתמשת דווקא במלים האלה? למה דווקא לפני משחק טעון? למה להתסיס? למה להלהיט? למה לא חיכית אחרי המשחק? למה להיות קיצוני? למה שלא תהיה כמו מאזן גנאים למשל? נו, ההוא שמחייך כל הזמן? שכולנו אוהבים? למה שלא תהיה ערבי כמו ב"עבודה ערבית"? נו, נחמד כזה, מנומס, עם חוש הומור... נו, כמו יהודי?

אבו סובחי דווקא ענה. ענה לא רע. דיבר על כבוד, דיבר על הקהל של בית"ר ירושלים, דיבר על קבוצה גזענית. הוא עשה את זה בלי כל הגינונים, ההתנצלויות ומתק השפתיים שהורגלנו אליו. הוא לא בא לעשות נעים בגב, הוא בא לפרוק תסכול. כללי הטקס יחכו לסיבוב הגביע הבא. התנועה המגונה שעשה בסיום המשחק היתה מדויקת. אם צריך לתמלל אותה: "זה מה שאני חושב על כל מי שלא מקבל אותי בגלל שאני ערבי".

אבו סובחי. הניצחון על בית"ר לא היה מקרי
אבו סובחי. הניצחון על בית"ר לא היה מקרי. צילום: אילן אסייג

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

ההיתפסות של השדרים והפרשנים לעניין הצורני אינה מקרית. כשאי אפשר לסתור תוכן, מחפשים פגמים בצורה. ולא שאין פגמים בצורה (פשטנות, הכללה. "אוהדי בית"ר" כמקשה אחת), אבל לפתע כולם הפכו חנה בבלי, אבירי הסובלנות והטקס. משה פרימו, שמפטר מאמנים בכל יום אי-זוגי בשבוע, הביע סלידה מהאופן שבו נאמרו הדברים. נפשו רגישה מדי, לא מורגלת בחוסר תרבות שכזה, הוא הרי לא יושב פעם בשבוע ליד שלמה ("זרים לכדורגל") שרף, שיושב פעם בשבוע ליד רון ("כלום ושום דבר") קופמן.

2 אם כבר פרימו. כשחזרו לאולפן (5+ לייב) אחרי הניצחון של בני לוד והראיון עם אבו סובחי, אמר פרימו: "טוב, אבו סובחי לא אוהב יהודים". יהונתן כהן, המנחה, אמנם תיקן ("לא אוהב את אוהדי בית"ר ירושלים"), אבל האמירה הזאת חשפה את האופן שבו עובד - או לא עובד - הראש של אחד הפרשנים המרכזיים של ערוץ הספורט.

מבחינת פרימו, העובדה שהבעלים של בני לוד מתעב קבוצה שמסרבת לקבל לשורותיה שחקן ערבי - אקט של גזענות טהורה - היא הוכחה לכך שהוא שונא את כל היהודים. עבור פרימו, בית"ר ירושלים - על גזענותה והאלימות של חלק מאוהדיה - היא סמל יהודי לגיטימי ומי שמתנגד לה מתנגד ליהודים באשר הם. פרימו לא מסוגל לעשות הבחנה בין קבוצה גזענית לבין קבוצות לא גזעניות, בין לגיטימי ללא לגיטימי. העולם שלו מחולק ל-0 ו-1, מחשבתו בינארית, הם ואנחנו, שחור ולבן, הכל או כלום. הוא לא פרשן, הוא טוקבק.

3 גם יובל נעים הוא טוקבק. איך מזהים טוקבק: כשהמלים שיוצאות לו מהפה יכולות היו להיכתב כתגובה מספר 281 לידיעת ספורט שעוסקת למשל בדברים שאמר מאמן בני לוד סלימאן אזברגה. לאחר שמגיב 281 היה קורא בזעם שאזברגה טען ש"אם הייתי מאמן את בית"ר, היא היתה נשארת בליגה", הוא מיד היה מקליד בכעס את הדברים הבאים: "הוא יחליף אותי בבית"ר ביום שאני אאמן את נבחרת איראן".

בדומה לפרימו, גם הראש של הטוקבקיסט יובל נעים פשטני וגזעני. אצל נעים מתקיימת סימטריה בין ערבי-ישראלי לבין איראני. מבחינתו, אזברגה הוא אחמדינג'אד. ואם אחמדינג'אד רוצה להשמיד אותנו, יוצא שגם אזברגה רוצה להשמיד אותנו. מבחינתו של נעים, כל ערביי ישראל - אפילו תושבי לוד - הם אחמדינג'אדים שרוצים להשמיד יהודים. נעים חושב שהמשחק מול בני לוד הוא משחק מול נבחרת אחמדינג'אד. מלחמה גרעינית. אגב, בתוך ההנחה הזאת מתקיימת הנחת משנה, שכל האיראנים באשר הם רוצים להשמיד את היהודים.

נעים היה עד אתמול המאמן של בית"ר ירושלים, מי שאמור להנהיג את הקבוצה, להחדיר מוטיבציה בשחקנים, להוות דוגמה וכו'. מהבחינה הזאת, הוא מתאים בול לתפקיד.

4 בסופו של יום צריך לזכור מה הסיבה ומה המסובב, מה מקור המחלה ומה הסימפטומים. מתחת לכל שכבות העילגות, התדהמה הסינתטית והדרישה לפוליטיקלי קורקט, מתחבאת מציאות פשוטה מאוד: במדינת ישראל, כמעט 64 שנים לאחר הקמתה, יש מועדון כדורגל שמסרב לקבל לשורותיו שחקן ערבי מטעמים גזעניים. זו האמת. כל השאר, משה פרימו.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כותרת גזענית מה שיש יש
  • 09:09
  • 09.02.12

אבו סובחי הוא לא אדם נחמד. לא ערבי לא נחמד, אלא אדם לא נחמד. בדיוק כמו 80% מיתר המשתתפים בהצגת הכדורגל, החל בפרשנים וכלה בנער המים. חרא של משחק שמושך חרא של אנשים.
יש עוד הרבה קבוצות גזעניות בעולם (ר' הליגה הספרדית) זה מתבקש מעצם זה שהקבוצה מייצגת קהל אוהדים מסויים שנותן לה את נאמנותו. אם כל קבוצות הליגה היו פועלות ככה זה היה מחריד, אבל שקבוצה אחת תתנהג ככה זה מתבקש.

02 כל מילה בסלע. ושוב תודה לאבו סובחי שהשפיל את הגזענים פעם שנייה בשבוע  (לת) איתי
  • 09:11
  • 09.02.12

03 שאפו. מדוייק  (לת) א
  • 09:11
  • 09.02.12

04 אלון עידן, לפעמים אתה גורם לי לחשוב שיש תקווה. תודה  (לת) הנרי
  • 09:20
  • 09.02.12

05 מה הייתה הכותרת בהארץ אם מנג'ר בית"ר היה אומר אותו הדבר על ערבי ?  (לת) הידד לצביעות
  • 09:24
  • 09.02.12

06 טור מעולה! מסכים עם כל מילה!  (לת) יואב מלכה
  • 10:15
  • 09.02.12

07 גדול פת של מכבי
  • 10:23
  • 09.02.12

שאפו.הכל נכון!

08 כשיחלקו את ירושלים, חייבים להחזיר את ביתר עם החלק המזרחי  (לת) ביתר מזרח ירושלים
  • 10:27
  • 09.02.12

09 כתבה מדוייקת ונכונה לירון
  • 10:45
  • 09.02.12

כל הכבוד,העיקר שהם מאמינים בני מאמינים .

10 אלון עידן צודק, כמו תמיד...כל השאר, משה פרימו! דורון
  • 10:56
  • 09.02.12

מדוייק, צלול, כל מילה בסלע. תמשיך לכתוב אלון.
אל תהסס.
אתה כותב כמו שאריק קאנטונה שיחק. פשוט ייחודי. אחרת.
אם רק היה אפשר להרים צווארון במקלדת...

11 שמחתי לראות שלמרות קיצוצו של מדור הספורט, שווה בדיקה נשאר באזור  (לת) ליאור
  • 10:59
  • 09.02.12

12 בסופו של יום, היה עדיף אם הדברים של אבו-סובחי לא היו נאמרים. ל.
  • 11:22
  • 09.02.12

זכותו להגיד מה שהוא רוצה, ואם היה או לא היה צדק בדבריו, זה בכלל לא משנה. הנקודה היא שזה היה מיותר. יתרה מזו, עכשיו זה לגיטימי. ואם זה לגיטימי, זה לגיטימי לכולם.

13 כתבה חד צדדית בעליל צבי
  • 11:29
  • 09.02.12

איני בעד שום צורה של גזענות. אני האנטיתזה לאוהד בית"ר למרות היותי אחד כזה. אני אשכנזי מהרצליה, יש לי תואר ואני מלומד.
אני מעוניין לדעת, למה אף אחד במערכת עיתון הארץ לא עצר לרגע לדבר על ההתנהגות הגזענית של אוהדי בני סכנין בטדי.
לפני תחילת המשחק הושמע ההמנון הלאומי של ישראל (על כל תושביה) "התקווה" כל אוהדי בית"ר ( הטיפשים המזרחים כפי שמייצגים אותנו בעיתון הארץ) עמדו ונתנו כבוד. ומה עשו הערבים מסכנין, הם שרקו בוז וצעקו מוות ליהודים. אבל זה כנראה בסדר והתנהגות הולמת עם היא לא קיבלה שום במה בעיתונות הספורט הישראלית.
תעשו בדק בית לפני שאתם יוצאים בהכרזות שכל הכדורגל בארץ הוא גזעני וחד צדדי.

14 כל מילה בסלע. הלוואי וביתר תרד ליגה. איינשטיין
  • 11:35
  • 09.02.12

מצד שני היא תמשיך להיות גזענית גם בליגה לאומית אז כדאי שתרד עוד כמה ליגות ולא נשמע יותר את גאוני 103FM מלהגים שעות על "אם ומתי יובל נעים יעוף ומי המועמדים להחליף אותו"...

15 יש לי תחושה שאלון(האשכנזי?) יקבל זאת פחות בהבנה  (לת) אם מרוקאי יעשה תנועה כזאת
  • 11:59
  • 09.02.12

16 ניסחת זאת מצוין  (לת) aisar
  • 12:25
  • 09.02.12

17 שאלה לעניין עלא
  • 12:41
  • 09.02.12

האם הההתאחדות והמשקיפים במשחקי בית"ר במיוחד כשזה נגד קבוצה ערבית האם הם עד כדי כך חירשים ועלובים שהתבטאות נגד נביא או קריאה מוות לערבים הם לא שומעים או מציינים בדו"ח המשחק אך השלכת שקית גרעינים הם ישר מדווחים נראה לי להטמין ראש בחול זה זה

18 עפ"י סקר שנערך לא מזמן, 60% מאוהדי בית"ר לא יתנגדו לשחקן ערבי בקבוצה. זה הקהל ה"גזעני" של הקבוצה ה"גזענית" בית"ר השפויה
  • 13:09
  • 09.02.12

שאגב, לא שמעתי מישהו מההנהלה שלה שולל באופן מוחלט דבר כזה. אבל ממתי העובדות משנות משהו לכתב "הארץ"?

19 וואו אני מתפלא שהטקסט בעברית מוקדון
  • 13:10
  • 09.02.12

לא הייתי מתפלא אם הוא מתורגם מערבית

20 אם קורנפין היה עושה תנועה מגונה מה היתה אומר  (לת) עובדניר
  • 13:22
  • 09.02.12

21 שפתי כהן קורא לזה : " ביידיש זה נשמע יותר טוב ", אנו עדות המזרח גם סובלים מזה.  (לת) יגאל כהן
  • 14:07
  • 09.02.12

22 כואב ומדויק- לבית"ר הגזענית מגיע רק בוז אחד גדול. השחקנים הערבים יכלו לתרום לה, ובסירובה לקבל אותם היא גזרה את דינה ליפול למטה.  (לת) האמת הכואבת
  • 15:01
  • 09.02.12

23 אז הפסדנו את המערכה מול האירנים? גיל
  • 15:06
  • 09.02.12

לפי יובל נעים ומשה פרימו, אתמול נגמר הסיפור? לאיראנים יש פצצה? ומי ארה"ב בסיפור? כרגיל, תעמוג ענק לקרוא את הטור דל אלון עידן

24 כל הכבוד !! נחמד לדעת שיש אנשים שחושבים ככה  (לת) רואן
  • 15:51
  • 09.02.12

25 סוף סוף מישהו העיז להגיד לביתר צילה
  • 15:56
  • 09.02.12

סוף סוף מישהו העיז להגיד לביתר את מה שכולם חושבים .
יאללה ביתר - הביתה למטבח.

26 כתבה נפלאה וכל מילה בסלע אלא שזה שתגובת פרשני הספורט היא רק אפס קצהו של המוח השטוף של יהודי ישראל שוש
  • 16:01
  • 09.02.12

בית"ר ירושלים היא פירור אחד שחור משחור אבל ראו מה קורה בכל שטחי חיינו !!!
הניאו לאומנות חדרה עמוק למוחם של ישראלים טובים וישרי דרך שפשוט נסחפו אחרי ההחרדות של ממשלה פשיסטית

27 אבו סובחי הוא "הילד ההולנדי" ששם את אצבעו בחור שבסכר ., הבעיה היא שהחור יותר מדי רחב והזרם העכור של הגזענות כבר שטף והטביע את המדינה  (לת) עדי
  • 16:04
  • 09.02.12

28 אבו סובחי גבר ערבי נחמד ו"דוגרי" (אני לא מעתיק מנתניהו כשנאם באו"ם),אבו סובחי הביע את העמדה של רוב הערבים בישראל שיש להם כבוד עצמי ולא מסמפתים את הקהל הגזעני הזה,אבו סובחי לא נמנה על ה"ברנג'ה" או ה"ג'מאעה" של מאזן גנאיים ולא מדבר בספה שלו "כן חביבי,כן אחי" חד וחלק,מי שלא אוהב אותי ולא מקבל אותי איך שאני,צריך להחזיר לו בהתאם,אבו סובחי לא "מלקק" הוא דובר אמת ולפחות אני יכול להגיד שהוא דיבר בשמי על הקהל הגזען הזה וחלק נכבד מההנהלה של הקבוצה שהם לא פחות גזענים מהקהל שלהם.  (לת) סכניני
  • 16:39
  • 09.02.12

29 אוהדי ביתר יוסי
  • 16:45
  • 09.02.12

עד כמה שאני זוכר רצו את מוחמד גאדיר בביתר כאשר רצו לזרוק אותו ממכבי חיפה אבל משפחתו של גאדיר אמרה לו לא להגיע לביתר רוב אוהדי ביתר מעונינים בשחקן ערבי כמובן אם הוא שחקן טוב

30 טור מצויין. כל הכבוד!  (לת) שאפו
  • 18:51
  • 09.02.12

31 זה שהוא אמר לבית"ר מה שאמר בכלל לא מפריע, הרוב בארץ יסכימו איתו ויתפללו שיתגשם, זה שהוא בהמה גסה ועושה בושות שאפילו שלמה שרף וברקוביץ' היו מחווירים לידן זה כבר משהו אחר...  (לת) גיל
  • 18:59
  • 09.02.12

32 פרימו הוא לא פרשן, הוא לא טוקבק, הוא אידיוט...  (לת) פפ ג
  • 19:24
  • 09.02.12

33 כתבה אינטליגנטית ויצירתית, פרובוקטיבית בניסוח, אבל זהירה בעובדות ובהבחנות-איכויות זרות בדרך כלל לכתיבה על ספורט  (לת) עופר
  • 19:42
  • 09.02.12

34 בעד אבו סובחי מרסלו
  • 20:03
  • 09.02.12

תודה אבו סובחי, כן ירבו כמוך!

35 היינו מתרשמים לו היה ערבי אחד - רק אחד! - שמעביר ביקורת כלשהי על הגזענות הערבית שמתבטאת בכל פרסום, נאום, מאמר. נכון, אוהדי בית"ר לא סימפטיים. ועדיין - הם גזענים פחות (וככל הנראה אלימים פחות) מאוהדי בני לוד או כל קבוצה ערבית אחרת. מה לעשות. וזה עורך המאמרים של "הארץ"... זה מה שהוא מבין. כך הוא רואה את המציאות. הנה - היום מאמר אחד של בורג שקורא למלחמה עם סוריה של אסד (ואפילו לא מבין את זה ברוב טמטומו) - ועוד אחד של פדהצור בקיצור שחוזר כשוטה על המנטרה הצ'מברליאנית שלו. מה לעשות, כאמור. מודרניסט .
  • 20:25
  • 09.02.12

היינו מתרשמים לו היה ערבי אחד - רק אחד! - שמעביר ביקורת כלשהי על הגזענות הערבית שמתבטאת בכל פרסום, נאום, מאמר. נכון, אוהדי בית"ר לא סימפטיים. ועדיין - הם גזענים פחות (וככל הנראה אלימים פחות) מאוהדי בני לוד או כל קבוצה ערבית אחרת. מה לעשות. וזה עורך המאמרים של "הארץ"... זה מה שהוא מבין. כך הוא רואה את המציאות. הנה - היום מאמר אחד של בורג שקורא למלחמה עם סוריה של אסד (ואפילו לא מבין את זה ברוב טמטומו) - ועוד אחד של פדהצור בקיצור שחוזר כשוטה על המנטרה הצ'מברליאנית שלו. מה לעשות, כאמור.

36 ששמאלנים אוהבים גזענים בתנאי שהם ערבים  (לת) מהתגובות אני למד
  • 21:24
  • 09.02.12

37 כתבה ענקית כל מילה בסלע -משה פרימו מייצג עיתונות זולה  (לת) ערבי נוצרי
  • 21:47
  • 09.02.12

38 אין קשר בין ערבי ליהודי אריק
  • 22:12
  • 09.02.12

נימקת יפה את עמדתך בעניין. אני איני מאמין שאלימות נוספת היא הדרך לפתרון אלימות, ואין זה משנה אם היא על סמך דת גזע מין או נטייה מינית.
לדעתי זה היה פרץ של רגשות שהצטברו בו, די בצדק , חייבים לציין.

39 פרשן אלק קובי
  • 22:53
  • 09.02.12

תנסה פעם להקשיב לפרימו בתכנית בה הוא משתתף והסטנדרטים שלך לתת רמה ישתנו פלאים

40 רשימה חשובה ומדוייקת שי
  • 23:33
  • 09.02.12

בדרך כלל לא סובל את הפלצנות של אלון -אני עיתונאי חשוב- עידן, אבל הפעם פגע בול.

41 אבו סובחי מגעיל בדיוק כמו אוהדי בית"ר. כמוהם, גם הוא גזען מסריח.  (לת) אני בכלל מהפועל
  • 00:53
  • 10.02.12

42 אבו סובחי , מלך העולם בלונדה מהכיכר
  • 16:52
  • 10.02.12

אחמד , אתה המלך של כיכר אתרים.
כל האשכנזים והרוסיות הבלונדיות בכיכר אתרים חולים עליך.
עשית כבוד לכיכר !

43 איך שאנן סטריט אוהד ביתר  (לת) איךזה
  • 06:41
  • 17.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בבעיני המתבונן
פרסומת