המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הילדותיות של משה גרטל

למרות הפיכתו לקאלט, גרטל הנוכחי - המוגזם, המועצם, המודע לעצמו - מכסה את הספורט במעטה סמיך ועבה של שטויות. השכבה הגרטלית, גם ברגעיה הטובים, מרחיקה את הצופה מהדבר עצמו, מהשחייה ומהשחיינים

1. משה גרטל אומר "הנה עולים השחיינים". מיד לאחר מכן הוא מתחיל לשיר את "יעלה ויבוא". הוא שר את "יעלה ויבוא" בגלל המלה "יעלה" ומשום שבמשפט הקודם השתמש במלה "עולים". הקשר בין "עולים" ל"יעלה" הוא השורש ע.ל.ה, שמרכיב את שני הפעלים. מובן שלא לכל אדם שאומר בקול רם "הנה עולים השחיינים", עולה לראש השיר "יעלה ויבוא".

העניין הוא שגם אנשים שהשיר "יעלה ויבוא" כן עולה בראשם, לא ישירו אותו בהכרח רק משום שהוא מצוי במגירה זמינה בחלל מוחם. הם לא ישירו אותו משום שעצם הימצאותה של אסוציאציה בראש אינה תנאי מספיק לביטוי פומבי שלה. כמעט כל משפט שאנחנו אומרים מלווה באסוציאציה שהקשר בינה לבין המקור נשען על מאפיינים שאינם רלוונטיים לשיח שאנחנו מנהלים. הבחירה אם לעשות או לא לעשות שימוש באסוציאציה נשענת על יכולת קוגניטיבית מסוימת, שאמורה לסנן בין עיקר לתפל, בין משמעותי ללא משמעותי, בין סתמי לחשוב. היכולת הקוגניטיבית הזאת מתפתחת ברבות השנים כחלק מתהליך ההתבגרות. היעדר סינון של אסוציאציות הוא מאפיין מובהק של ילדים.

גרטל אומר "קדימה עמית עברי שלנו... היא נחלשת, אבל זה לא משנה". אתה רוצה לשאול את גרטל מדוע זה לא משנה שהיא נחלשת - הרי מטרת המשחה היא להגיע ראשון לנקודת הסיום. אבל אתה יודע שאין טעם לשאול, הוא אמר את מה שעלה לו לראש באותו רגע. כמו ילד.

משה גרטל מקבל שאלות מהקהל בבית:

גרטל אומר "תשלחו לנו שאלות, לא תמיד נוכל לענות, לפעמים נעבור לאורי לוי". אתה רוצה לשאול אותו מה הקשר בין חלקי המשפט? בין המענה לשאלות לבין אורי לוי? אבל אתה מוותר כי אתה יודע שזה מה שקפץ לו לראש, ומה שקופץ לו לראש הוא פשוט אומר. כמו ילד.

גרטל אומר "המצלמה לפעמים מטעה, אז תשתדלו לראות את התמונה הכוללת". אתה רוצה לומר לו שהבעיה היא שאי אפשר לראות את התמונה הכוללת, בדיוק בגלל שהמצלמה מראה תמונה מטעה. אבל אז אתה אומר לעצמך שאין טעם לומר לו את זה, גם ככה הוא לא ממש חשב על מה שאמר, אלא סתם אמר את מה שאמר. כמו ילד.

2. משה גרטל הוא שדר ילדותי. שדר שמאפשר לאסוציאציות שבראשו לקבל פומבי באופן אוטומטי, מבלי להתבייש בתוצרים הנלווים, שלרוב נעים על הסקאלה שבין מביך לחביב, כשברירת המחדל העקרונית היא קשקוש. הוא אדם שמקנה לדיבור עדיפות על המחשבה - כשהוא פותח את הפה אין לו מושג ברור מה הוא הולך להגיד. הוא מאפשר לאינסטינקט שלו חופש יוצא דופן ולכן אחוז גבוה מהטקסט שלו הוא שטותי. כן, גרטל הוא פשוט איש שמדבר שטויות. כמעט כל משפט שלו הוא גילום של שטות - בין אם שטות חביבה, בין אם שטות אידיוטית. האיש שטותניק.

גרטל (משמאל) והפרשן בוקי צ'יש בבריכה
גרטל (משמאל) והפרשן בוקי צ'יש בבריכה . צילום: ערוץ 1

גרטל תמיד היה גרטל. הוא תמיד עשה שימוש חופשי בשדה האסוציאטיבי באופן ילדותי. אלא שבשלב מסוים, הילדותיות הזאת אומצה על ידי חלק מהצופים והפכה לקאלט. היא הפכה לקאלט משום שהיא סימלה ממד מסוים של חופש בעולם שהלך ונאזק בכבלי הפוליטיקלי קורקט. הטלוויזיה, שכדי לשמר קהל צופים גדול ומגוון נאלצה לדקלם מסרים סינתטיים על ידי פקידי שידור, הבליטה בעל כורחה את גרטל כאחד שלא עושה חשבון לאף אחד ואומר "מה שבא לו לראש".

ה"מה שבא לו לראש הזה" אלו למעשה השטויות שנעטפו באריזה של חביבות, כתגובת נגד לאפרוריות השלטת. אלא שה"מה שבא לו לראש" הזה השתלט על גרטל. הוא השתלט עליו מפני שגרטל קלט את ההתלהבות ושיתף איתה פעולה. שיתוף הפעולה היה כרוך בהכפלה של מכסת ועוצמת השטויות, שהפכו בשלב מסוים לדבר עצמו. כך הפכה הצפייה בשידורי השחייה מהבריכה בלונדון למופע פרטי של קשקושי גרטל, כשברקע כמה שחיינים מזיזים ידיים מסיבות כאלה ואחרות. ברגע שהגרטליות הפכה מקינוח למנה עיקרית, מרעש רקע למוקד המסיבה - החביבות הפכה למעמסה, האותנטיות הפכה לרפליקה, המציאות נכנעה לדימוי.

3. אני מחבב את גרטל. בעיקר משום שהוא עושה רושם של בחור טוב ונטול ציניות. אני גם חושב שהרעיון שלו לענות לשאלות הצופים דרך הפלאפון הפרטי שלו הוא חיובי בסך הכל. אבל למרות החיבה, אני חושב שבלונדון הוא עושה נזק. גרטל הנוכחי - המוגזם, המועצם, המודע לעצמו - מכסה את הספורט במעטה סמיך ועבה של שטויות. השכבה הגרטלית, גם ברגעיה הטובים, מרחיקה את הצופה מהדבר עצמו, מהשחייה ומהשחיינים. גרטל לא מתכוון לכך, הוא באמת אוהב את מה שהוא עושה, והוא באמת אוהב שחייה ושחיינים - אבל מה לעשות שהוא חותר תחת המטרה שלשמה התכנסנו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות של "ספורט הארץ" ישירות אליכם
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התחיל קצת כבר אבל נהפך למדוייק, היית יכול לסכם הכל במשפט "עלה לגרטל הכלור לראש""  (לת) בועז
  • 08:47
  • 02.08.12

  •   סיכום מדויק יותר: האיש אידיוט מדופלם ירון, לונדון
    • 20:10
    • 02.08.12

    חבל על כל שנייה שנותנים לו פיתחון פה. זילזול באינטיליגנציית הצופים והתעמרות במשלמי האגרה.

  •   מר לונדון היקר תענוג צרוף לישמוע את גרטל הוא היה שם אל תישכח מה עשית לניסים סרוסי בטלויזיה  (לת) זהר דניאלי
    • 02:36
    • 04.08.12

  •   יותר נכון: אוויל משריש, טרחן ואידיוט מדופלם נגסתא בגמבא
    • 02:50
    • 04.08.12

    אין בינו ובין פרשנות ספורט כל קשר (מה הקשר שהוא ספורטאי עבר - גם דני נוימן היה כדורגלן אבל אין לו מושג בכדורגל), ולו הקלוש ביותר. שילך לפרסם HD, נראה שזה כל מה שהוא יודע להגיד.

    יש לערוץ 1 נטייה לאסוף את כל הצ'יקמוקים האלה לכדי יחידה מובחרת ולתת להם את המפתחות לשידור. פשוט לא ייאמן.

02 אנחנו רב הזמן רואים את זה ללא קול. הקשקשת בלתי נסבלת לפעמים.  (לת) יעל
  • 08:51
  • 02.08.12

03 השטויות שלו לא מצחיקות וממש מעיקות גם. בנוסף- איך משיגים את המספר שלו? אילנה
  • 08:54
  • 02.08.12

גם אני רוצה לשלוח SMS

  •   גרטל סימי לאק
    • 07:12
    • 03.08.12

    בשמי ובשם תיקי פור: רק קוסמטיקאיות מוסמכות יכולות לסמס

    למרות שגם בעלי, הנהג מונית סמי דיזנגוף , סימס לו. אמרתי לסמי,
    מזל שאתה לא נהג משאית, עוד היו קוראים לך סמי טריילר. גם ככה לא הסכמתי להחליף לסימי דיזנגוף.
    אני לא מבינה את כל הסנובים האלה: שוקי גרוטחוב היועץ השקעות מהבנק שחושב שהוא מינימום מתעמל אולימפי כי השם שלו נגמר באוב, גם סימס.
    אפילו וילי סימס.

    והמוכר פלאפל הזה, שימחה ריף - מה לו ולשחייה? והספר שלנו - מיכה פפלי, ויש ת'גרוזיני הזה שכל הזמן מקטר - ישראל זהלובישבילי, והחבר שלו הרוסי - פולוטוב,
    מילא היו מבינים קצת בספורט כמו האתיופי ההוא - ברי צקלה. לפחות שולח אסאמאסים חכמים, אבל מה - בשחייה לא מבין. רק אתלטיקה.
    וההוא מהקהילה של ההומואים - עמית רומם, שפגשתי אותו אצל הפסיכולוגית שלי - בטי פול , יחד עם הדיאטנית לורה זית, המורה לאזרחות עזרא חוט, המורה נהיגה שימחה גורה, וגם התלמיד ישיבה שלא התגייס עמי שתמט.
    תודה לכולם.
    סימי.

  •   חחחחחחחחח מצויין. חלק לא הכרתי.  (לת) א
    • 20:36
    • 03.08.12

  •   איזה נאג'ס המבין
    • 00:41
    • 04.08.12

    זה מצחיק כשגורמים לשדר להגיד את זה בשידור. לא כשטוקבקיסט מעפאן מריץ את כל הבדיחות קרש שלו

04 אלון יקר- בדר"כ אתה מדויק, סרקסטי במידה ומהנה אבל... פלפס
  • 08:54
  • 02.08.12

בשבילך, תשתדל להנות, גרטל הוא האבטיח הקר, הבירה מהמקפיא... של הקיץ הזה, ברור שהוא מדבר שטויות , אבל הוא גם מוסיף לעיתים תכופות פיסות אינפורמציה (וכמובן הקולגה שלו בוקי) חשובות הקשורות למשחים, ולענף בכלל, בסה"כ מצחיק, וכן, מביא אותי לצפות במשחים דרך זה... אני בטוח שאיני היחיד, ועוד יותר בטוח, שפלפס, לוכטה, תומרקין וכו' לא נעלבים...
לא על כל דבר חייבים להעביר בקרות- קייץ נעים!!
נ.ב. אלופת ישראל הביסה את באקו 4:0 אתמול, אתה יכול לכתוב על הסיקור האדיר בכלי התקשורת ....

05 טוב שיש יורוספורט!  (לת) עלית
  • 08:58
  • 02.08.12

06 משה גרטל זאב קוליקובסקי
  • 09:03
  • 02.08.12

אכן מביך לשמוע מה קורה לאחד השחינים המצטינים בהיסטוריה של השחייה הישראלית כשנותנים לו מיקרופון לאורך שנים.

  •   מה הקשר בין שחייה מצטיינת ליכולת שידור? גיגה בייט
    • 13:53
    • 02.08.12

    למרות שהצטיין כשחיין (לפני יובלות), לא בהכרח מתאים לשדר.
    במקרה שלו, גם לא מתאים להיות פרשן.
    אני בטוחה שהפרשן היושב לצידו נבוך ומתבייש.
    אגב - שומעים את זה בשידור.

07 לא נעלמה ממני רב המשמעות במילה 'חותר''בסוף- גם גרטל חותר וגם השחיינים בבריכה חותרים. שנון.  (לת) ג'ק
  • 09:03
  • 02.08.12

08 ניסחת נפלא השדר הסקוטי
  • 09:05
  • 02.08.12

את נימוקי רשות השידור לפיטוריו. בכלל - השבוע אוספת ההנהלה את נימוקי הצופים ובשבוע הבא היא תשטח אותם בפניו ותאמר: "זה לא אנחנו, זה העם".
אבל האמת היא שבלתי אפשרי להקשיב לשטויות שלו. צ'יש היה עושה את זה נפלא בלעדיו.

09 נכון,גרטל מאלץ את הצופה לברור בין עיקר לתפל,אבל לא חסרים אנשים כאלו וגם כתבים...שחרר אותו. אסף
  • 09:06
  • 02.08.12

במדינה בה רוב האזרחים חושבים עצמם לגאון הדור ושכל מילה המופקת מפיהם צריכה להיווסף מינימום לתנ"ך,ישנם המון מבלבלי ב#$@ם ,פיתוח שמיעה סלקטיבית היא הפיתרון,יכולת ברירה בין שטויות לעיקר היא הכרחית אצל המאזין הישראלי במקרה בו הנואם הוא בלבלן מקצועי.אדון כתב,לתשומת ליבך.

10 השטויות של גרטל אלי
  • 09:07
  • 02.08.12

זהו. עד היום לא הבנתי מה אני יכול לסבול כשאני צופה בשידורים מהבריכה. עכשיו הבנתי. גרטל מדבר שטויות. כנראה שהבנתי את זה מהר מאד ולא הפנמתי או לא האמנתי. תודה לך אלון שפקחת את עיני. האיש מדבר שטויות. לא להאמין!!!

11 אתה כל כך צודק. חדל קשקשת ברשת! אלעד
  • 09:08
  • 02.08.12

לפחות בוקי צ'יש מספק פרשנות מקצועית, רהוטה ונטולת שטויות.

12 השידור מביך. אני עובר ליורו ספורט.  (לת) שי
  • 09:09
  • 02.08.12

13 גרטל-סיקור ענף השחייה באולימפיאדה אורההר
  • 09:10
  • 02.08.12

ממש לא נכון. הכתבה משקפת דעת יחיד "עדרית".
גרטל הוא הפרשן היחיד מכל ענפי הספורט המסוקרים שבקי בענף אותו הוא מסקר, מרחיב את הדעת ואת הבנת הצופה למתרחש בבריכה - כמקצוען המכיר את הנושא וכאיש תקשורת הוא מאזן בין השניים כדעת מומחה בתחומו.
מעביר את סיקוריו בחן, טבול בהומור באופן צבעוני ומשעשע.
בעברית תקנית, קולחת, עשירה ומגוונת,
אינו חוזר על עצמו ועל אותם ביטויים דלים כעמיתיו, סיקוריו רעננים, לא עגמומיים, יבשים ומשעממים כשל שאר הפרשנים.
"חריגותיו" נמצאות בגבולות הטעם הטוב.
בסה"כ 'קנאת סופרים'.

  •   אוקיי, אבל זה לא אומר שהרבה פעמים הוא פשוט מדבר שטויות. גם אם הוא בקי וידען, אז חלק ניכר מהזמן, אם לא רוב הזמן, הוא פשוט מקשקש דיבורים בלתי נסבלים.  (לת) צופה
    • 10:58
    • 02.08.12

  •   אני מת על גרטל בזכותו מקצה שחייה כל כך משמעם עובר להיות מצחיק ומהנה וקליל. אבל איזו שנאה יש בתגובות וצרות עין...כמה קנאים רוצים לקחת את התפקיד שלו...זה הרי ברור כל פושטק עם שפה נממוכה היום רוצה משבצת בשעות שידור ולהגיע לאולימפיאדה. מגעילים. עוד משתמשים לרעה בערוצים שהאתרים נונים לכם. אז ככה,אתם תמשיכו לעבוד באיזה טור עלוב ולהתלונן וגרטל ימשיך לשדר משם.בעבודה שהוא עובד 40 שנה כבר...אם הייתי מייחל לאלון עידן שלא תהיה לו יותר עבודה בחיים,למה זה היה הופך אותי עכשיו??אבל אני מנסה לפרגן לאלון ולתת לו במה. חבל שעם הכוח לעשות משהו באה אחריות ולא כל אחד יודע להפיק ממנה דברים טובים. אלון עידן מנצל זאת לפוליטיקה ולרעה.טיפש,תגדל קצת גבר  (לת) אזרח
    • 11:23
    • 02.08.12

  •   כנראה שאתה לא מבין בשחייה .  (לת) שחיין
    • 07:41
    • 03.08.12

  •   1. גרטל עשה לי את השבוע,ועשה לעוד עשרות אלפים את השבוע. 2. גרטל מגיע עם רקורד מכובד,וכל כתב צעיר שלמד להקליד רוצה למחוק זאת בהנף עפעף. 3. כשגרטל מדבר כולם מרגישים שהוא באמת מתרגש, והוא ממחיש לך את החוויה דרך עיניו ובך הוא מקרין את הכיף שבענף הכל כך משמעם הזה. 4. בשבוע הקרוב אני הולך לעשות מנוי לבריכת שחיה. כי האופן שבה גרטל שידר גרם לי ממש לאהוב את הבריכה. 5. גרטל הוא אנושי, ראיה לכך היא הבדיחות שאנשים שולחים לו והוא משתף פעולה גם בידיעה וגם באי הידיעה. 6.גרטל בגיל של אבא שלי, לכן צריך לכבד אותו ואת הניסיון שלו. 7. בגלל התוצאות המאכזבות של הספורטאים הישראלים. שאר הכתבים חיפשו על מי להוציא את הכעס ומצאו מול עינייהם את גרטל. 8. יש יותר כתבות על גרטל מאשר על האולימפיאדה. זה בטח מביא יותר רייטינג 9. גרטל הוא מלך הבריכה, הוא בא מהתחום וממשיך עד היום להתחרות לשחיה בגילו. 10. גרטל נותן את כל כולו בשידור 11. הלוואי עלינו כזאת רוח נעורים בגיל כה מופלג לפני פרישה לפנסיה. 12. ערוץ אחד החזיר עטרה ליושנה וגרטל הפך בין יום לכוכב הערוץ הראשון. עם רייטינג 27%  (לת) אני מדבר על השדרן ולא על השחייה
    • 16:09
    • 03.08.12

14 פשוט: פוץ.  (לת) ג'ורג'
  • 09:12
  • 02.08.12

15 גרטל מונע ממני ליצפות בשידורי הערוץ הראשון. תודה לאל על אירוספורט !!!  (לת) ליאור
  • 09:12
  • 02.08.12

16 בדיוק בשבילו המציאו את המילה " אינפנטיל ".  (לת) מיק
  • 09:22
  • 02.08.12

17 איפה רשות השידור כאשר באמת צריך לאזן מישהו?  (לת) גיג
  • 09:23
  • 02.08.12

18 כתבה יפה, מאוזנת, ביקורתית ולא מתלהמת אחד שלא מגיב בדר"כ
  • 09:24
  • 02.08.12

ולגוף העניין: גרטל עובר בדר"כ הרבה מעבר לגבול החינניות.

19 ברברן חסר תקנה. להעביר ליורוספורט  (לת) mimi
  • 09:26
  • 02.08.12

20 הו, שתוק. או תמצא נושאים אחרים
  • 09:26
  • 02.08.12

בחייך, זה כמו לבקר את המונוטוניות של השעון הדובר. מדובר בשדר ספורט. 600 מילים מיותרות. בחיי שאני יכול לכתוב טור שלם על הסגנון והדרך בה אתה מתאר אנשים. כדאי שתשתמש ביותר מאשר מה שעולה לך לראש. הייתי מצפה ממך ליותר ציטוטים והפניות למקורות אחרים (למשל כתבי ספורט אחרים שאתה מעריך) שיהפכו את הביקרות שלך לממשית. בלי זה הביקורת שלך חלולה וילדותית.

21 גרטל מצליח להפוך שידור בעל פוטנציאל משמים ביותר של שעות מבריכת השחיה למהנה, מצחיק, מעניין לפרקים, מרגש מדי פעם, וגם משעמם ולעתים מביך - בסה"כ עושה עבודה מצוינת! אתה יכול לחשוב על מישהו אחר שיצליח להחזיק שידור כזה? די, מספיק נו, גרטל ממש אחלה  (לת) ט
  • 09:27
  • 02.08.12

22 אמן אסף
  • 09:28
  • 02.08.12

גרטל הוא הסיבה העיקרית שהפסקתי לצפות בסיקור של ערוץ אחד ועברתי לשידורים באינטרנט. פתאום אפשר ממש לשמוע את התחרות. כשיש שקט באולם אז יש שקט. כשהקהל מוציא ״אוווו״ כשמישהו לא נוחת טוב אתה מרגיש שאתה שם, בלי ה״פרשנות״ המעצבנת שלא נותנת להינות מההופעה. השדרנים פשוט לא מסוגלים לסבול רגע של שקט וממלאים כל שניה או בטריוויה טפלה או בשוק על ירך. גם די נמאס לשמוע אותם מוצאים דופי קטנוני בכל תרגיל וכל ביצוע. הקהל שואג מביצוע מרשים אבל לנו מספרים שהוא בעצם כופף את הברכיים בנחיתה. תודה. הרגשה כיפית לדעת שההנאה שלנו היא שגויה בעצם.

23 מה כולם קופצים על גרטל? הוא עושה עבודה מעולה, מכניס את התשוקה ואת כל האהבה שלו לשידור,דבר שאף אחד מכל השדרים הצעירים לא מצליח לעשות מבלי להישמע מגוחך ומאומץ . אז תנו כבוד "לזקנים" האלו , שיכולים ללמד אתכם מה זו תשוקה ואהבה למקצוע ולענף !  (לת) רוכב הגמלים
  • 09:28
  • 02.08.12

  •   הבעיה היא לא בתשוקה שלו אלא בהיעדר היכולת שלו להביא אותה לידי ביטוי בצורה אינטילגנטית ולא מעיקה כמו כלכלב שמתעקש לבטא את התשוקה שלו באובססיה על הרגל שלך דווקא...  (לת) רוני
    • 11:39
    • 02.08.12

  •   תמשיך לרכב על גמלים אבל תראה שידורי טלוויזיה מדי פעם  (לת) צבי
    • 11:46
    • 02.08.12

24 גרטל אלוף אורי
  • 09:30
  • 02.08.12

גרטל משדרג את חווית הצפייה בתחרויות השחיה בשבע דרגות מעל שאר הפרשנים היבשושיים, הבינוניים ובעלי החשיבות עצמית. עד אתמול לא ידעתי שגרטל עצמו היה אלוף הארץ בשחייה והשתתף בתחרויות בינלאומיות רבות, גם כשהיה צעיר וגם לאחרונה בטורנירים לאולד טיימרס. אני לא מכיר שדר אחד בארץ שהיה עושה עבודה יותר טובה, שהיה מנסה לשלוח יד וירטואלית לבריכה ולדחוף את השחיינים שלנו, ושכל כך נהנה לשדר. אז מה עם הוא ילדותי? זה כל היופי בדבר.

25 כִּי גֵר הָיִיתָ בְאַרְצוֹ  (לת) הר המוריה
  • 09:31
  • 02.08.12

26 הכל עדיף על טייקון שיקנה את השידורים וישדוד אותנו בערוץ יקר.ודבר שני כולנו בני אדם, ירון
  • 09:32
  • 02.08.12

שמעצם טבעם שונים אחד מן השני,והיות וזאת הכצבה השנייה נגד משה גרטל הסוקר,נשאלת השאלה עד כמה כתבי הארץ מקבלים את השונה מהם ומבינים את מהות הדמוקרטיה

27 הערה אחת סתם אחד
  • 09:32
  • 02.08.12

מסכים לגמרי, אבל הערה:
'יעלה ויבוא' הוא התחיל לשיר כשהציג את אחד השחיינים הישראלים (לא זוכר מי).
הוא רצה להגיד 'ועכשיו יעלה ויבוא (אולי גל נבו), השחיין הישראלי' ואז התחיל לשיר.

28 ולכן רואים את השידורים ביורו ספורט  (לת) נמנעים מקישקושים חסרי שחר
  • 09:34
  • 02.08.12

29 יןקן קןקה וזארי איפון חמש נקודות שתי אזהרות שלוש נקודות ככה זה כבר שלושים שנה  (לת) אורי לוי
  • 09:35
  • 02.08.12

30 כתבנים נגד ספורטאים דוד ארליך
  • 09:39
  • 02.08.12

בניגוד למשה גרטל שהיה אלוף ישראל בשחיה שנים רבות, שבכל מילה שלו אתה חש את אהבתו לענף השחייה שאגב הוא פעיל בה עד היום, מנסים כל מיני כתבנים שלא מסוגלים לשחות חצי בריכה, להמעיט מהפסטיבל של גרטל. תנו להנות מהצבע שמוסיף השדרן, די לנו מאלו שחלמו להיות ספוטאים והדבר לא צלח בידם, שיפילו עלינו את תיסכוליהם. עדיף גרטלאחד שמסביר שמי הבריכה משנים טעמם , מהכתבן שעושה זאת עלינו מהמקפצה.

  •   אם הוא יודע לשחות - שישחה. את המקרופון צריך לתת למישהו שיודע לדבר בדרך שתורמת לשידור ולא מפריעה לו!  (לת) לארליך
    • 11:40
    • 02.08.12

  •   רק ספורטאי יכל לפרשן דוד ארליך
    • 16:02
    • 02.08.12

    בכל העולם השדרנים והפרשנים הם אוהבי ספורט, ורק הם יכולים לתרום, לצערי בישראל השתלטו על מדורי הספורט בעיתונות ובטלביזיה שונאי ספורטאים. שמוציאים את התיסכולים שלהם בצורה מבזה ומכוערת, וחבל ספורט זה דבר שמח ולא מקום בו יוכלו המתוסכלים לטפטף את שקיות הרעל.

31 אני נהנה לראות ושלמוע אותו רוני
  • 09:39
  • 02.08.12

וגם לשמוע אותו שר.

32 גרטל מזעזע. הוא הפך את חווית הצפיה במשחים לסיוט. איזה הבדל תהומי בינו לבין מירי נבו ששידרה את הקרב רב.  (לת) ערוץ 1 נושא באחריות למפגע הזה
  • 09:43
  • 02.08.12

33 עם ישראל עונה לו בדחקות משלו חוש הומור
  • 09:43
  • 02.08.12

ושלוח לו שאלות, אותן הוא מקריא בשיא הרצינות, תחת השמות שימחה ריף, ברי צקלה ואבי רון. לא הכל בחיים חייב להיות רציני.

34 מדובר בחובבנות, ובחובבנות גרועה. אי אפשר כלל להשוות למידע ולתובנות שמספקים קריינים ברשתות האירופאיות והאמריקאיות. במקום לעשות שיעורי בית, להיות מעודכנים בתחום ברמה העולמית ולאורך שנים, הכל נעשה באילתור, בשליפה מהמותן. חובנות כבר אמרנו?  (לת) משה
  • 09:46
  • 02.08.12

35 איזה מזל שיש אופציה אחרת עידו
  • 09:47
  • 02.08.12

באתר הערוץ הראשון משדרים, במקביל לשידור הראשי, מספר ענפי ספורט - כולל שחייה - בשידור רציף וישיר וללא פרשנות כלל. תענוג גדול לעקוב אחר אירועי השחייה בדרך זו. גרטל לא חסר לי לרגע :-)

36 מסכים לגמרי, עדיף לצפות ביורוספורט. צופה
  • 09:47
  • 02.08.12

שם השדרנים חביבים וזה לא בא על חשבון המקצוענות.כיף לשמוע אותם ומבינים את גודל המעמד.
לא נורא, העיקר שנמשיך להיכנס בכל ספורטאי שלתדהמתנו לא מביא מדליה. אנחנו מדינת ספורט.

37 תרגיע ומהר yehuda
  • 09:57
  • 02.08.12

קשקשן טס על עצמו הרס לי את האולימפיאדה עברתי רב הזמן לערוץ 51

38 מילה אחת: יורוספורט. מי שבוחר גרטל - שישא בתוצאות.  (לת) סתם אחד
  • 09:57
  • 02.08.12

39 הוא אכן אוהב את מה שהוא עושה - ה"טאלנט" שלו הוא "קשקשן השחייה הלאומי" של רוממה, והוא אכן מלהג שטויות בקצב בלתי נתפס. עם עשורים של קביעות, משכורת נדיבה ומונופול מוחלט על שידורי שחייה באולימפיאדות אפשר להבין שהוא באמת אוהב את מה שהוא עושה... הצופים קצת פחות...  (לת) צופה ביורוספורט
  • 09:57
  • 02.08.12

40 שטויות במיץ  (לת) moshe
  • 09:58
  • 02.08.12

41 די כבר לקטנוניות וחוסר הפרגון,די!! גרטל מגיע לעבודה עם מה שאתה ורבים אחרים כבר שכחו :שמחת חיים קוראים לזה. הוא בא עם שמחת חיים ,שאתה מכנה "ילדותיות" ומכניס אותה לליבות כולנו! אני ,כצופה שמבין "קצת" במקצוע השחיה ,נהנה מכל רגע כאשר הצוות גרטל/צ'יש משדרים. לא כל משפט חיב לעבור סינון הכרתי לפני שישוגר/ישודר לחלל היקום. "עיתון לאנשים חושבים",אינו חזות הכל בעולמנו. תתבגר קצת מר עידן ואמץ לך גם את היכולת הלא ישראלית לפרגן. הנח לגרטל להמשיך ולבדר את כולנו. אגב, אין הדבר גורע בכהוא זה מהניתוחים המקצועיים שלו ושל בוקי צ'יש  (לת) צופה אדוק
  • 10:01
  • 02.08.12

42 בגללו עברתי ליורוספורט צופה
  • 10:03
  • 02.08.12

בלתי נסבל לשמוע את גיבובי השטויות שלו כל הזמן.

43 גרטל חובב שחייה
  • 10:07
  • 02.08.12

ערוץ 1 צריך להבין שהעסקתו של גרטל כשדר מרחיקה צופים שרוצים ליהנות מתחרויות השחייה. ההאזנה לבלבולי המוח שלו מעיקה ובעיקר מבזה את הערוץ השידורי

44 אני חושב שאתה סתם ג
  • 10:08
  • 02.08.12

כי צ'יש מאזן את העניין ויש שם התלהבות מבורכת שסוחפת אותך.
וזה מה שצריך התלהבות.

אם כבר פרשנים, מירי נבו, היא מעצבנת, היא נתפסה על המילה "מבריק" בעיקר בשילוב המילה "לא" (זה לא היה ביצוע מבריק)
ולא עוזבת אותה, זה שלצידה מדבר לעניין אבל היא, אין לה שום מושג חוץ ממה שכתוב לה מול העיניים.

45 גרטל אחלה לא מבין מה רוצים ממנו . עושה את השחיה המשעממת למעניין  (לת) עופר
  • 10:09
  • 02.08.12

46 יותר מדי מלים כדי להגיד "האיש הזה הוא אינפנטיל, והאידיוט היותר גדול זה מי ששלח אותו לשדר ספורט". וכמובן הצופים שאוכלים בשקט כל זבל.  (לת) צופה לשעבר
  • 10:09
  • 02.08.12

47 איזה מאמי אתה, אלון עידן... אתה טוען שאתה מחבב את גרטל? ומפוצץ אותו בהשמצות מרושעות....מעניין איך אתה כותב על מי שאתה פחות מחבב...צבוע מרושע שכמוך. שלמה ע.
  • 10:11
  • 02.08.12

גרטל הוא גרטל, על הטוב והרע שבו. דווקא השילוב בינו לבין בוקי מצןיין לדעתי.
בכל פעם שהוא מפשל טיפה בוקי מתקן אותו. האווירה בסדר. רק מה, רצוי לצמצם פטפטת. במיוחד בזמן הפעילות הספורטיבית עצמה. ובזה החבר'ה מגזימים.
לא רק גרטל אלא גם ובמיוחד אורי לוי ויעל ארד שמברברים הרבה יותר מדי
הרעין של שאלות בפלאפון לא רע בכלל אבל אסור שיבוא במקום אינפורמציה חיונית על השחיין או המשחה.
הנה הצלחתי לבקר בלי להיות נוטף רעל כעיתונאי נפוח . לא נכון ?

48 תתבייש שי
  • 10:13
  • 02.08.12

גרטל מעלה חיוך על פניהם של המוני אנשים, ואיני מבין את הרפש שהכותב ״המכובד״ מתפלש בו על חשבונו של גרטל החביב. כתבה שעושה לי בחילה, או בעצם הכותב שלה אחראי לבחילה. הלוואי עוד הרבה כמו גרטל!!!

49 געגועים לקוויתי. נסים
  • 10:14
  • 02.08.12

כששומעים את תיאוריו של גרטל בבריכה מתגעגעים כבר לנסים קיוויתי.אני מעדיף בזמן המשחה לדומם את מכיר הטלוויזיה כדי להנות מהתחרות.

50 כתבה אפורה על כתב צבעוני ומהנה פרופ׳ גור
  • 10:16
  • 02.08.12

בתור איש אקדמיה אני מרשה לעצמי לומר לאנשי הארץ- די עם הפלצנות ! אם אין לכם משהו מעניין ונכון לכתוב, אני ממליץ לכם לסגור את המחשב, להדליק את הערוץ הראשון ולהנות משידור מרנין ומהנה של גרטל הותיר והטוב!

51 למה להיות קטנוניים? עוד צופה
  • 10:21
  • 02.08.12

אמנם גרטל פטפטן רציני אבל סך הכל חווית הצפייה בו ובבוקי צ'יש הרבה יותר כייפית ונעימה מכל השדרנים האחרים של הערוץ. הם גם שמחים, גם מתלהבים, גם מבינים בשחיה ומסבירים טוב לצופה הממוצע כל מה שצריך לדעת ויותר וגם מאד מפרגנים לשחיינים (הישראלים ובכלל) שזה נדיר בנוף הישראלי הנפוח שאיך שספורטאי נכשל ישר מתחילים לרדת עליו.
נכון לפעמים הוא מגזים אבל סך הכל חווית הצפיה הכוללת היא טובה, בעיקר בהשוואה לעמיתיו השדרנים המשמימים שלא מבינים מה הם משדרים ולכן נוטים פשוט לרדת על כל ספורטאי שבמקרה העז לא להצליח בזמן השידור שלהם, כאילו שרק מי שמביא מדליה שווה התיחסות.

52 ודרך אגב הוא החל לשיר יעלה ויבוא לא רק כאסוציאציה למילה עולים אלא כי בדיוק נכנס לאולם שחיין ישראלי  (לת) עוד צופה
  • 10:23
  • 02.08.12

53 קראתי את הכתבה. נזכרתי איך יורם ארבל ושרף שידרו את נבחרת החלומות. תודה שיש את גרטל.  (לת) חושב אנשים חושבים
  • 10:24
  • 02.08.12

54 אז מה , עדיפה מגישה פריג'ידית ומרושעת ? גרטל אולי לא מתאים לפלצנים מתל אביב . לנו הוא מתאים מאד ואנו נהנים מכל רגע מהאנרגיות החיוביות שלו .  (לת) פרענק מסורתי מהפריפריה
  • 10:25
  • 02.08.12

55 אני שחיתי עם מוישלה גרטל בבריכת גן הדסה לפני 50 שנה, והוא באמת לא השתנה. ילד בנשמתו עד 120.  (לת) עמיצור
  • 10:29
  • 02.08.12

56 עשה לנו טובה אלון עידן אשר שחם
  • 10:32
  • 02.08.12

אל תקלקל לנו גם את מדור הספורט עם ההרהורים המעמיקים שלך.
מספיק לנו שחצי מהמוסף מלא בהגיגים, לא צריך גם כאן לקרא משפטים כמו
"לא ישירו אותו בהכרח רק משום שהוא מצוי במגירה זמינה בחלל מוחם. הם לא ישירו אותו משום שעצם הימצאותה של אסוציאציה בראש אינה תנאי מספיק לביטוי פומבי שלה. כמעט כל משפט שאנחנו אומרים מלווה באסוציאציה שהקשר בינה לבין המקור נשען על מאפיינים שאינם רלוונטיים לשיח שאנחנו מנהלים."

תן לנו ליהנות בשקט.
אנא

57 אתם מביכים עם הרצינות הזו, נראה אתכם כשתוכנות מחשב ישדרו. גרטל ממש סבבה ונהנתי לשמוע אותו  (לת) נ
  • 10:33
  • 02.08.12

58 זה דומה במקצת לתירגום סימולטני של נאום חשוב של אישיות חשובה-נגיד,אובמה בביקור בכותל.המלל של התירגום משתלט ומכסה עד שכבר עדיף היה-להקריא תירגום מלא או תמצית במהדורת חדשות מאוחרת יותר,ולהניח לצופים לחוות את המראה והמסרים הנאמרים,גם אם הם בשפה זרה-אנגלית למשל,בה שולטים כמה מאזרחי המדינה.  (לת) סמי מפ"ת
  • 10:35
  • 02.08.12

59 גרטל דור
  • 10:37
  • 02.08.12

משדר נפלא ואם יש מי שמקשקש, אלון עידן בודאי עולה עליו בכך. גרטל היה אלוף הארץ בשחייה ונדמה לי שלאחרונה ניצח באליפות השחיה למבוגרים. אז עדיף אדם שמבין עניין, בא מהתחום ומראה התלהבות כיפית גם בגילו הלא צעיר. הלעג לא במקום והפוסל במומו פוסל.

60 גרטל פרשן נהדר איתי
  • 10:44
  • 02.08.12

השידורים הם חוויה כיפית, מקצועית ומעניינת.
תרדו ממנו. עד שיש פרשנים ברמה מקצועית גבוהה, עם אופי שמעודדים ונהנים מהתחרות במקום לבקר.
פרשנים שמכירים את הספורטאים ויודעים לתת גם מידע מעבר לקלעים.
שידור חברי, כיפי, מקצועי, שמח.
אל תקחו לנו את גרטל ובוקי צ'יש!

61 די כבר עידן, די כבר. תן לנו לקרוא ספורט בשקט אשר שחם
  • 10:45
  • 02.08.12

בלי כל ההרהורים הנשגבים הללו.
מספיק שכל המוסף השבועי מלא בהגיגים מסובכים.
תן ליהנות בשקט.

62 אני דווקא נהנה מההתלהבות שלו. העיקר שאתה מוצא ממה להתפרנס... שי
  • 10:47
  • 02.08.12

ונראה שמשלמים לך לפי מילה...

63 איך נפטרים מהמכה הזו? הצופה המתוסכל
  • 10:48
  • 02.08.12

יש מישהו שם למעלה שמקשיב למצוקת הצופים?
צריך לסגור לו את הפה לפני שתגמר האולימפיאדה הזו.
כל מה ש -HD שיפר גרטל מקלקל.
כולי תקווה שבריו הוא כבר יהיה זקן מדי מכדי לקלקל לנו את החוויה הנפלאה הזו.

64 עידן,סתם שאלה מוקי
  • 10:50
  • 02.08.12

כתבת פעם משהו חיובי בחיים ?

65 אין כמו ביקורתיות להביס את השמחה ומה יוצא לכותב?
  • 10:57
  • 02.08.12

האם הרגע המזוכך של תחושת העוצמה של המבקר בזמן הביקורת שווה את תחושת חוסר הסיפוק המתמשכת בכל תחום ותחום? האם לא מדובר בחרב פיפיות?

66 בזכותו אני רואה תאולימפיאגה  (לת) חולה עליו
  • 10:57
  • 02.08.12

67 רוע לב דני
  • 11:01
  • 02.08.12

למה הרוע הזה. אם צריך למלא שורות בעיתון בכל מחיר- עדיפ לא לכתוב. צהוב וגרוע.

68 הבעיה של אלון עידן (בקליפת אגוז) טל
  • 11:05
  • 02.08.12

מעבר לפסיכואנליזה בגרוש (בה הוא כנראה הוא גאה במיוחד) שמייסרת את קוראיו, הבעיה העיקרית של עידן היא שהוא לוקח ספורט ברצינות גדולה מדי. וזאת, ידידיי, כבר בעיה פסיכולוגית אמיתית.

69 לידיעת העורך הלשוני, ט.פ.ל זה מהשורש נטפל רון
  • 11:07
  • 02.08.12

לכן כותבים עיקר וטפל , לא עיקר ותפל.

70 גרטל יעקוב
  • 11:07
  • 02.08.12

אני לא מבין גדול בשחייה אבל אוהב איך שהצוות מפרשן ... אני דובר אנגלית ושומע את הסקוטי ביורוספורט ומעדיף את גרטל. מה רע בקצת צבע.

71 בזבוז כספי ציבור - הספיק לי התאור העלוב והרדוד שלו בטקס הפתיחה, חוסר התייחסות (שקט נדיר) לגבי התוכן המוצג, שלא לכולם הוא ברור, שליפה מהמותן של חומר לא רלוונטי (במצעד המשלחות - בנגלדש - אנחנו זוכרים את האסון - זהו?)  (לת) Raanandu
  • 11:21
  • 02.08.12

72 קונוטציה אפי
  • 11:22
  • 02.08.12

ולא אסוציאציה

73 שאלה מביכה צופה מזדמנת
  • 11:22
  • 02.08.12

הייתי בטוחה שתזכיר את השאלה שלו מאמש - אם קיום יחסי מין לפני תחרות מועילה או לא. תהיתי אם רק אני הייתי בהלם מזה. כנראה שכן. טוב, לגבי מה זה אומר עלי אסיק לבד - אין צורך לטקבק.

  •   קיום יחסי מין לא מועיל לפני תחרות, אבל יועיל בזמן התחרות. אני מאמין שנראה את זה אי"ה כבר באולימפיאדה הבאה ואז נראה בגמר דברים מפתיעים באמת. גבוה יותר, חזק יותר, מהיר יותר
    • 17:24
    • 02.08.12

    ולכן גרטל ממשיך. הערוץ הראשון שומר אותו ל2016 הוא ישדר כי צריך את ההתלהבות הזו. לא תקבלי את זה משדרן סקוטי עם מבטא כבד.

74 יורוספורט בני
  • 11:26
  • 02.08.12

איזה סיבה בעולם יש לשמוע קישקושים?

75 אלון עידן, כתמיד תענוג לקרוא את מה שאתה כותב. אתה מסביר בהגיון צרוף וברהיטות את מה שאני מרגישה כל הזמן. ממש בלתי אפשרי להתבונן בשחייה ולשמוע את ההתלהמות של גרטל.  (לת) אירית
  • 11:31
  • 02.08.12

76 הערכה אישית. שאכפת לו.
  • 11:37
  • 02.08.12

אני מאד מעריך ומכבד אותך מר גרטל,אולם לדעתי הגיעה העת ״לתלות את הנעליים״.חלילה מבלי לפגוע,צריכים להיות ריאלים והמבין יבין מבלי לפרט.

77 גרטל - מעניין משעשע ומקצוען אמיתי זה מה שצריך במדינה מרים את השידור לגובה
  • 11:43
  • 02.08.12

אלון חולק עליך - אל תהיה פולני
תוציא פחית מהמקפיא תפתח שקית גרעינים תדליק את הטלוויזיה תתרווח על הכורסא ותתחיל להינות
כי כל מילה של גרטל פנינה כל משפט חגיגה
כל משחה אליפות
חבל שאין עוד שדרנים ברמה שלו
אני לא מוותר


78 חלק מהמגיבים לא קראו את הדברים. עידן לא משתלח בגרטל אלא רק מנתח את דרך ההגשה שלו על הטוב והרע שבה. הלוואי שגרטל יקרא זאת בלי התלהמות ויבין שהוא יכול לשנות את ההגשה. שייתן מהידע שלו אבל שלא ישתלט עלינו. על טעויות אפשר לסלוח אבל לא על קשקשת בלתי נלאית על חשבוננו.  (לת) אירית
  • 11:44
  • 02.08.12

79 משה גרטל אחד שצופה
  • 12:07
  • 02.08.12

כמי שצופה בשידוריו מן הבריכה ולא מבין שום דבר בשחיה ולכן צופה מתוך כיף של עצם התחרות והאווירה : לרוב הערותיו מוסיפות צבע גם כאשר הן שטותניקיות כפי שכותב אלון. לעתים הן מצחיקות בסגנון של סטנד אפ, למשל זאת שעליה אלון מתנפל " יעלה ויבוא". הסגנון הקטרזיאני של הביקורת של אלון המסתערת עם תותח לוגי על הדיבור החופשי של גרטל לא במקומו. פשוט בלבול של ז'אנרים ! גם אם יש לך ביקורת קצת חוש הומור לא היה מזיק לה.

80 האיש פתטי לחלוטין דני
  • 12:13
  • 02.08.12

צודק בכל מילה, אבל תיקון - לא ילדותי אלא מאוד לא חכם, וזה בלשון המעטה.
ובסה"כ מיותר, מביך ופתטי, וטוב היו עושים מנהליו אם היו נותנים לו לפרוש בכבוד ומהר ! מעורר געגועים (או שלא) לזוהיר בהלול המביך והלא חכם, ואפילו לניסים קיוויתי ולדני נוימן. אכן אוסף מדהים של שדרים ופרשנים היו ועודם בערוץ הראשון.

  •   הוי קויויתי - שדרן האתלטיקה הקלה הטוב מכולם בז
    • 17:58
    • 03.08.12

    וגם של כדורגל. לא הבנתי מה רצו ממנו פעם שטעה בכמה שערים. האיש משכמו ומעלה, אדם מיוחד. עשה את האולימפיאדות של 84' ו-88'.

81 נסכם את זה ככה: אילו משה גרטל היה נדרש לסוגיה, הוא ודאי היה כותב את זה טוב יותר, הרבה פחות טרחני וכבד, עם הרבה יותר צבע, שמחה והתרגשות, עם הרבה פחות כעס ומרמור. אלון, יש לך עוד הרבה מה ללמוד ממר משה גרטל הגדול (מופרע ככל שיהיה) מהו ומיהו "ילדותי"?
  • 12:22
  • 02.08.12

ובכלל, ממתי "ילדותי" הפכה לכזאת מילת גנאי?
במיוחד בכל הנוגע לשידורי ספורט, במיוחד בכל הנוגע לשידורי שחייה - שהם ללא ספק אפורים וחסרי חיים...
במקרה הזה ה"ילדותיות" של גרטל היא תוספת הכרחית, היא תמימה במינון הנכון, היא טהורה ומהנה. כמו ש"ילדותיות" אמורה להיות.
כשקוראים את הניתוח ה"בוגר" של הכתב, חשים געגוע גדול ל"ילדותיות" של השדר. ולו רק בגלל שה"בגרות" של הכתב הייתה כל צפויה ושבלונית, ואילו ה"ילדתיות" של גרטל מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש.

82 על ההבדל בין פילוסוף ספורט לשדרן שחייה גילגל
  • 12:31
  • 02.08.12

גרטל כמו שכבר כתבו כאן הוא אישיות צבעונית וקלילה, שיש להניח שאינו מעיין בכתבי ניטשה לפני השינה. הוא מסקר תחום ספורטיבי די משעמם וויזואלית (כמה אפשר להתלהב מתנועות מונוטוניות שחוזרות על עצמן כל חצי שנייה?) ולכן נאלץ לבנות את הדרמה בעצמו בשידור חי, משחה אחר משחה, יום אחר יום.
מכיוון שבשחייה לא מדובר בפרסונות בעלות פרסום עולמי, שאורח חייהם ניתן לעקיבה בפירוט באתרי העיתונות, הרי גם כמות הרכילות שבה הוא יכול לתבל את סיקוריו היא דלה (להבדיל מפרשני הכדורגל). בקיצור כשדרן הוא נאלץ להמציא יש מאין, ובשידור חי.

פילוסוף הספורט אלון עידן לעומת זאת, יושב לו על כורסתו המטאפורית, מעשן לו מקטרת מטאפורית וחוצב לו בנחת את הגיגיו למקלדת הלפ-טופ. כל מילה נשקלת, כל משפט נקרא פעמיים, שלוש ועשר פעמים. 'מלאכת מחשבת', תרתי משמע. הלחץ היחידי שלו הוא איזה דד-לין של המערכת
לא תתפסו את עידן בפליטת פה, שוב ושוב ישחיז וימרק את מחשבותיו בטרם יישלחו למערכת להדפסה ויחשפו לציבור.

מה הקשר בין העיסוקים של הפילוסוף (אולי הוגה הדעות?) ובין שדרן השחייה, רק כי שניהם מתייחסים לספורט? עם הבדלים כה משמעותיים, באישיות, באופי המשימה, איך יכול בכלל עידן לשפוט את עבודתו של גרטל?
לו היה עידן "פרשן טלביזיה", דמות עיתונאית הניזונה מפגרים בדמות פליטות פה אומללות של שדרני הטלביזיה, היה אפשר להבין את ההתגוללות על לעגנותו של גרטל. הרי מדובר בפרנסה.
אבל הרי עידן מתיימר לספק לנו זווית מבט ייחודית ממרומי מושבו המורם מעם. במקום זה מסופקת לנו זווית המבט של התגרן המיוזע בשוק, שלועג לסחורתן של מתחריו.
פספסת עידן.

83 בגללו אנחנו מסתכלים בלי קול! אי אפשר לשמוע אותו יותר. ומה עניין השאלות, ממתי זה דיווח מתחרויות ספורט?  (לת) אפרת
  • 12:33
  • 02.08.12

84 איף אלון עידן, תשחרר קצת  (לת) משה גרטל
  • 12:33
  • 02.08.12

85 שטויות. ההתלהבות של גרטל היא הסיבה היחידה שבזכותה אני מסוגל לראות חצי שעה אנשים שוחים.  (לת) יוסי
  • 12:44
  • 02.08.12

86 משפט המפתח בטקסט הפלצני והמיותר הזה הוא "גרטל תמיד היה גרטל." וואללה. הרי הציבור סבר בתמימותו שגרטל לא תמיד היה גרטל. הציבור האמין כי היו זמנים שגרטל היה דוד בן-גוריון, ושהיו זמנים אחרים שבהם גרטל היה פנינה רוזנבלום. בקיצור, אלון עידן, הפוזה הפילוסופית לא תשנה את העובדה שאתה קשקשן של הבלים בדיוק כמו גרטל. או, בניסוח שיהיה מובן לך יותר: אלון עידן היה תמיד אלון עידן (וכנראה שיישאר כזה). רוברט פוזן
  • 12:49
  • 02.08.12

משפט המפתח בטקסט הפלצני והמיותר הזה הוא "גרטל תמיד היה גרטל." וואללה. הרי הציבור סבר בתמימותו שגרטל לא תמיד היה גרטל. הציבור האמין כי היו זמנים שגרטל היה דוד בן-גוריון, ושהיו זמנים אחרים שבהם גרטל היה פנינה רוזנבלום. בקיצור, אלון עידן, הפוזה הפילוסופית לא תשנה את העובדה שאתה קשקשן של הבלים בדיוק כמו גרטל. או, בניסוח שיהיה מובן לך יותר: אלון עידן היה תמיד אלון עידן (וכנראה שיישאר כזה).

87 מה המספר פלאפון של גרטל  (לת) עידווו
  • 12:50
  • 02.08.12

88 משה גרטל מצוין!!! מי שמחפש בקטנות-מסכן. פרגן לערוץ הראשון אבנר
  • 13:00
  • 02.08.12

יש אנשים שתקועים בדימוי הישן. ראו איזה שירות מעולה אנחנו מקבלים. צריך לדעת לפרגן ויש הרבה על מה

89 טוב שבוקי לידו. ואז צריך פשוט רק לסנן, אחרת....  (לת) סובלת
  • 13:03
  • 02.08.12

90 תותח שרון
  • 13:10
  • 02.08.12

אין עליו, אוהב ומבין את הספורט הקשה מאד הזה. בפירוש משדרג את חוויית הצפייה בעידן הפוליטיקלי קורקט המזעזע שלנו.

91 וואי! אלון עידן, אתה מה זה כבד ומודע לעצמך גיא
  • 13:12
  • 02.08.12

תשתחרר קצת אח שלו. אולי כך לפעמים תוכל לדבר שטויות וזה גם בסדר. אפילו בסדר גמור.

  •   גיא, יש לי חדשות בשבילך: אלון עידן מדבר שטויות גם היום, הוא פשוט לא מודע לפלצנותו מרוב חשיבות עצמית  (לת) אלון
    • 15:53
    • 02.08.12

92 תודה גרטל - יישר כוח ! ירושלמי
  • 13:17
  • 02.08.12

אלמלא משה גרטל הבריכה האולימפית הייתה נראית יבשה. משה ושותפו הד"ר מכניסים אוירה נינוחה לשידור. השאלות והתשובות של הצופים, רעיון מעולה, כדאי שגם ענפי ספורט אחרים יאמצו את השיטה וכך להתגבר על דקות ארוכות של שעמום שצצות לעתים. יישר כוח !

93 בואנה יא ציני ישראלי מצוי. סע לאיזה לקולומביה, תעשן איזה משהו ותחזור. תשחרר גבר
  • 13:22
  • 02.08.12

מה הכל מפריע לכם. דיבור ילדותי, חוסר חשיבה..
מישהו עומד אצלך לאודישן? מתי בדיוק נהיינו כל כך הישגיים במדינה? עם מדליה ראשונה רק לפני 20 שנה, ו 7 בכללי. 7!!! לפלפס יש 19 ולנו יש 7. באיזה עולם אתם חיים? אנחנו קוטפי בננות בעולם הספורט. אז כן, מותר להגיד שעברי נחלשה, אפשר לנסות להסתכל על הצד החיובי של המקרה.
אני הישגי והכל, אבל אני גם יודע את מקומי בשרשרת המזון. שטילוב לא מועמד למדליה בקרב רב, וטומרקין לא יתן לנו מדליה באולימפיאדה הזאת אם בכלל.
אז יאללה, תשחררו. תנו לו להשתעשע קצת במקום להגיד כמו שדרן בריטי "טוב, לא עלינו" כמו רובוט

94 גרטל טיפוס חיובי טל ברטוב
  • 13:44
  • 02.08.12

מכניס קצת שמחה לבריכה! מה הבעיה ?
למדנו על כל דבר להתלונן אז יש פה שדר קצת מצחיק תהנו ממנו

95 "אולימפיאדה": אני לא מבין איך אנשים מבזבזים זמנם, רוחניותם ונפשם בהסתכלות על השטויות האלה. לא חבל לכם להשחית זמנכם ורוחכם על ההבל הזה? מה זה מעניין אם מישהו שוחה יותר מהר או זורק דיסקוס (רק שלא יפגע במישהו).  (לת) לא מעניין, לא חשוב. שטויות.
  • 13:46
  • 02.08.12

96 מזל שיש EUROSPORT  (לת) איש חופשי
  • 13:47
  • 02.08.12

97 מעריצה מושבעת מרב
  • 13:52
  • 02.08.12

משה גרטל הוא הסיבה (!) שאני צופה בערוץ אחד

98 איזה ביקורת מעולה. מנומקת היטב ומצליחה לנסח בדייקנות את מופע האימים המגוחך הזה ששמו גרטל  (לת) יאיר
  • 14:08
  • 02.08.12

99 למה להכביר מלים? עפר
  • 14:30
  • 02.08.12

גרטל הוא שדר טרחן, סטייל שנות ה 50 (מישהו אמר "קפד ראשו"?). הוא מצליח לשלב התלהבות פטריוטית מביכה (למדינה, לערוץ 1 ול... HD) יחד עם אין ספור "נבואות" שתוך עשירית שנייה מתבררות כמופרכות. יורוספורט הוא בהחלט פתרון, גם אם מחכה לנו שדר סקוטי עם מבטא כבד. לי באופן אישי זה עדיף על הקשקשת של גרטל.

100 ההבדל בין יורוספורט לערוץ 1 הוא שיורוספורט משדרים מהבריכה האולימפית וערוץ 1 משדר מהשלולית של גרטל זכי חלטורה
  • 14:33
  • 02.08.12

לעניות דעתי זה לא כפי שטוענים שהשתן עלה לו לראש אלא להיפך הוא בורח לו למטה (גם אם זה מרוב עליצות, זה עדיין בעייה). בהתחלה עוד זיפזפתי בין הערוצים כדי לשמוע יותר פרטים על השחיינים הישראלים, אבל אחרי יומיים נשברתי ונשארתי ביורוספורט (שאגב, אי אפשר שלא להבחין שהם מדלגים או עוברים במהירות כשמגיעים לישראלים). ההפסד הוא גם של המפרסמים נותני החסות שמשדרים ע"פי התגובות כאן ל 30% מהקהל הפוטנציאלי שלהם.

101 לא מסכים ,גרטל תשאר כמו שאתה וכך גם בוקי חגי
  • 16:15
  • 02.08.12

גרטל מעלה התלהבות,מראה אהבה וחיבה אינסופית לספורט ולשחיינים הישראלים בפרט
ונותן כבוד לכולם באשר הם
יופי של שידור...למרות שזה הערוץ ה1 ,המוגבל שלנו שלוקח אגרה ללא הצדקה באופן כללי.

102 גרטל לא יוצא דופן גדעון
  • 17:07
  • 02.08.12

הרבה מראיינים ושדרנים נשמעים חסרי סבלנות, קוטעים מרואיינים,
לא מקשיבים, מפריעים למאזין לקבל תמונה ברורה של מה שקורה
באמת. כנראה רובם חולים בתסמונת קשיי הקשבה וריכוז. עצוב.

103 חבר, אתה חופר  (לת) די לפלצנות
  • 17:17
  • 02.08.12

104 שטויות. מתה על גרטל. הופך את החוויה למהנה יותר.  (לת) הילה
  • 17:41
  • 02.08.12

105 אכן כתבה של חפירות  (לת) גם
  • 18:09
  • 02.08.12

106 כשם שגרטל מבטא את עצמו כך ידידי היקר אלון עידן. אמנם נודניק להגן חצי-מובן ולא חרזן, עדיין בשלב 'אני כותב סמינריון שנה א בחוג לא', אבל תנו לו את הכבוד שלו. אני בעדו ובעצם מה רע שיהיו עוד כמוהו? שישמח  (לת) גרטל בכבודו
  • 20:05
  • 02.08.12

  •   הבעיה היא שהוא שמח כשאנחנו רוצים לצפות בתחרות ולקבל רק מידע שרלוונטי לה. בשביל זה יש פרשנים ולא מפרישנים  (לת) הבעיה היא
    • 21:44
    • 02.08.12

107 תרדו כבר מגרטל. מדובר בשדרן מבדר, יצירתי וצבעוני!  (לת) ע
  • 20:14
  • 02.08.12

108 אני אוהב את השידור שלו! שחיין
  • 21:30
  • 02.08.12

הוא מצויין! הוא וד"ר צ'יש עלי ידע בענף שאותו הם משדרים הרבה יותר מאשר פרשנים עילגים אחרים מענפים יותר פופולריים.

109 כל כך מדוייק!!! אבל יש פתרון פשוט: תמונה ללא קול (רמז: כפתור הווליום) צץ במוחי רעיון
  • 21:42
  • 02.08.12

ועוד הצעה: להוסיף את קרן נויבאך ש"תאזן" אותו.

110 מתה על גרטל  (לת) הנזל
  • 22:02
  • 02.08.12

111 אני לא צופה בטלויזיה או באולימפיאדה ואיני חש הפסד כלשהו, או אפילו ניצחון.  (לת) ששון
  • 22:37
  • 02.08.12

112 כמה אנשים היו רואים שחיה בלעדיו? דן
  • 23:22
  • 02.08.12

זה לא מענפי הספורט המרתקים, ובודאי שלא מאלו שאנחנו מתבלטים בהם.
אם מישהו מכניס קצת צבע לענף וגורם לאנשים להתעניין אז זה משה גרטל.
ממשה עד משה לא קם כמשה.

113 מרי הנפש וחמוצי הפנים לא מסוגלים להנות משידור כליל וחביב מהנה ומקצועי תמשיך גרטל אנחנו נהנים  (לת) יאיר
  • 23:35
  • 02.08.12

114 גרטל ענק אהרון
  • 23:47
  • 02.08.12

נותן אקשן במים

115 מעניין שכולם רואים יורוספורט אבל מבקרים שדר שלא ראו מכביסט
  • 00:22
  • 03.08.12

והאמת היא שכולנו פותחים את הטלוזיה בערוץ 1 בדיוק ב-21:30 על מנת שלא להחמיץ מילה אחת מגרטל וזה לא משנה לנו בכלל איזה משחה יש. למזלי אני צופה בו גם בבוקר. ואם גרטל היה משדר כדור נוצה אז כולם היו מדברים על כדור נוצה בזכות גרטל.

116 יאללה יאללה אני
  • 03:18
  • 03.08.12

כן, כולנו אירופאים שמדברים במבטא בריטי, והו לורד, איך מעז השדר הזה לטמא את חצי גמר 400 מטר מעורב נשים בהלצות?

מי שלא בא לו לראות את גרטל, שיראה את השידור הסופר משעמם ביורוספורט, או שיראה באינטרנט בלי שידור בכלל.
לאנשים שבשבילם היא לא מקצוע שאת קדושתו אסור לחלל אלא רק עוד ענף אולימפי שהם נהני

117 גרטל נמצא על גבול האי-קוהרנטיות  (לת) תמיר
  • 06:10
  • 03.08.12

118 חבל גם על ההתעמלות תעברו לראות ביורספורט אביטל
  • 07:14
  • 03.08.12

אתמול צפיתי בקרב רב בנות. לא עם מירי נווה ויעקב וישניה עם הפרשנות האפורה והחיוורת אלא ביורספורט עם שני שדרים גברים, לא ילדותיים, שלא עלה להם הגיר והמגנזיום לראש. איזו חוייה. כמה ידע, איזו יכולת ביטוי. אלה אנשים שמתים על מה שהם משדרים, לוקחים את הספורט ברצינות תהומית - לא את עצמם. חובה למי שמבין אנגלית ורוצה ללמוד משהו על התעמלות!

  •   צודקת שדרוביץ'
    • 19:24
    • 11.08.12

    מירי נבו היא מהודרה מעודנת של גרטל. גם היא ,כמוהו, חושבת שהיא זה המסר. הרבה מושג אין לה אבל היא מנסה לכסות על זה ,ללא הצלחה יתרה, במלים גבוהות מלאות באויר חם ומעט ידע נסיון והבנה!!!

119 הדינוזאורים של רשות השידור לא מסוגלים לוותר על הצ'ופר האולמפי אביטל
  • 07:19
  • 03.08.12

ובטוח שיש אנשים יותר מוכשרים. מספיק היה לצפות בטקס הפתיחה עם האורי לוי, שלא טורח לברר פרטים בסיסיים על אנגליה לפני שידור כל כך חשוב.
צריך לחכות שהאנשים האלה יצאו לפנסיה כדי לקבל מישהו נורמלי.

120 גרטל מצויין  (לת) עילי
  • 07:33
  • 03.08.12

121 גרטל נהדר מלהיב את הצופים  (לת) דנה
  • 07:34
  • 03.08.12

122 השדר הטוב בלונדון  (לת) שי
  • 07:34
  • 03.08.12

123 גרטל חף מציניות,נהדר מחייה את השידורים  (לת) חנה
  • 07:35
  • 03.08.12

124 כשהוא מתחיל לדבר אני מעביר ל- eurosport. שי
  • 07:46
  • 03.08.12

השדרים האנגלים לא מרגישים שהם צריכים לדבר כל הזמן.

125 כל ההיסטריה סביב ספורט היא שטויות- לכן השטויות שגרטל פולט מהפה רק הולמות את המצב!  (לת) דנדן
  • 08:31
  • 03.08.12

126 תעברו לצפות בערוץ האירופאי שחיין
  • 09:38
  • 03.08.12

תודה לאל שגרטל הוא לא האופציה היחידה

127 גרטל מבין בשחיה. ההנהלה צריכה רק לשים לו קווים אדומים עם עונשים על חצייתם.  (לת) שחין
  • 14:41
  • 03.08.12

128 גרטל, קאלט דה לה שמאטע, נמאס עם שוטה הכפר הזה ושותפו בוקי, יש עדיין מעט שדרים נורמאלים בארץ. ופרשנים, הייתי מעדיף שחייני עבר טריים דוגמת איתן אורבך. ממש לא מגיע לנו שידורים עלובים כאלו!  (לת) daym
  • 08:14
  • 04.08.12

129 משה גרטל יהושע אוניקובסקי
  • 11:52
  • 04.08.12

בושו והכלמו כל המלעיזים ! בוקי וגרטל מעבירים בצורה קלילה ונעימה עם מקצוענות לעילא את התחרויות .
אז עיתונאי קטן : של נעליך !!!!

130 גרטל גדול מהחיים - שדרן מקצועי שמטבל את המונוטוניות החוזרת של המישחים בהומור וקצת צבע הצופה בדד
  • 18:19
  • 04.08.12

גם מקצוען וגם מצחיק - ממש לא מבין מה רע?

131 משה גרטל האיש והאגדה יבל
  • 20:27
  • 04.08.12

השילוב בין המקצועיות של בוקי והדאחקות של גרטל מעולה.
רק לראות אותם צוחקים מהמסמס 'רפי רפסודה' שווה ביותר.
לא היה אמצעי תקשורת שלא התייחס לגרטל בסוף השבוע והרייטינג לערוץ 1 בשמיים!

132 עידן צודק אבל גם מס'4..חוצמזה אי אפשר לא להתייחס לפרשן המופלא לצדו שפשוט מעורר געגוע למשהו שמזמן לא שמענו בכדורגל למשל-אינטיליגנטי, מאזן את השטויות של גרטל, שניהם מבינים אבל הוא ממש פנומן ומקצוען וענייני. תענוג. אף אחד משום מה לא מתייחס לביזיון האמיתי של השידורים - המעבר האובססיבי לחסויות שמעמיד את ערוצי חמש פלוס זיבי למיניהם וערוץ 2 מחווירים ממש - וזה עוד מתדרדר - התחילו לזרוק לפרסומות באמצע מקצה (של קורזיץ! נבלות!) ומיד עם סיום מקצי שיחה וריצה כשעוד לא הספקת לקרוא את שקופית התוצאות- פשוט לא נתפס - אין שום בקרה על החלאות הגנבים האלה שעושקים כספי ציבור ?! זה לא מידתי ברמה לא נתפסת, מזל שיש יורוספורט לברוח משטיפת המוח המכוערת הזו. מנוולים.  (לת) ד
  • 20:57
  • 04.08.12

133 ירידה ביכולת עיכוב של תכנים שעולים לתודעה היא דווקא מאפיין של זיקנה  (לת) רונית
  • 23:01
  • 04.08.12

134 צריךאמיר רייך לבחון כמה צופים עברו לאירו ספורט כדי להמנע מגרטל אמיר
  • 23:28
  • 04.08.12

קשקשן, טיפש וילדותי האיש הזה. הוא הרס את חוויית הציפייה בטלוויזיה הישראלית

135 רק מה, אלון עידן לא ייהפך לקאלט. אלעזר
  • 05:04
  • 05.08.12

אלון עידן הנוכחי - המוגזם, המועצם, ה(אולי לא)-מודע לעצמו - מכסה את ביקורת שדרנות הספורט במעטה סמיך ועבה של שטויות. השכבה העידנית, גם ברגעיה הטובים, מרחיקה את הקוראים מהדבר עצמו, מהביקורת הראויה ומהפרשנות בגרוש.

רק מה, אלון עידן לא ייהפך לקאלט.

גרטל תענוג.

136 ילדותיות - הפרעה נפשית? מדינה שלמה הוחזקה כבת ערובה  (לת) ז'אק
  • 08:55
  • 05.08.12

137 ככתב ילדותי הריני להודיעך : לא האסוציאציות הם שהמאיסו עלינו את הברנש תותוש
  • 09:09
  • 05.08.12

אלא צורת ההגשה של הפנינים, ואנו, אנטי ממסדיים בעליל , מחכים לשדר/פרשן בלתי שגרתיים כדי שיפיחו רוח חיים בשידור, גרטל מדבר בצורה בה מדבר מונגולואיד לחבורת מפגרים, ואנחנו לא כאלה. הא ותו לא

138 יא כבד אחד ! גרטל העביר את זה בצורה מהנה...קצת יותר גס מיורם ארבל אבל משעשע  (לת) אורי
  • 15:24
  • 05.08.12

139 אי-מיקצועיות מחרידה שי
  • 16:00
  • 05.08.12

למרות שחוסר המיקצועיות של מר גרטל הפכה לנטל על קהל הצופים, הבעייה המרכזית הינה ברשות שידור שמגבה ומתמרצת את הרמה הנמוכה על ידי שיבוצו בתפקיד שידור מרכזי.
רמת בקרה שמאפשת לחוסר רמה כלשהיא לקבל זמן מסך, תואמת את המוצר המוגמר. השאלה המרכזית הינה מדוע משלם המיסים נושא בנטל של תשלום עבור אי-מיקצועיות מחרידה של רשות שידור שאבד עלייה הקלח ושל שדרן שצריך להוציא לפנסיה מוקדמת.

140 פני הדור כפני גרטל:להפוך כל עיקר לטפל Doctor Who
  • 16:21
  • 05.08.12

האימרה המדיום הוא המסר משרתת היטב את מה שנאלצו להתמודד איתו צופי הערוץ הראשון:טפל בהיי דפנישן ופרשנות ספורט במונו. גרטל הזכיר את המטורף ההוא מהסרט "רשת שידור". איפה הוא ואיפה הפרשנות הקולחת והמסוגננת של הפרשנים של יורוספורט? שם לא תשמעו את הטירחון למוות של השחיין המתוסכל והקרתני.
פני הדור כפני הגרטל. אם הוא פרשו אני עציץ, אולי (א)גרטל.

141 מה מרגיז אותכם. יעקב
  • 12:15
  • 06.08.12

אלון עמית כועס על גרטל ומגיס לכך תיאוריות שאין להן קשר למציאות.
השחיה לרוב רובם של האנשים זה ספורט משעמם בצורה לא רגילה ברוב
שלבי התחרות פרט אולי לגמרים.הכסוי העיתואי של גרטל את התחרויות
לא רק שאינן מרחיקות אולי הן ורק הן מכניסים ענין בתחרות ורובנו מחכים
לתחרות בכדי גם לשמע את גרטל והגיגיו המשעשעין.מר אלון זה ספורט
ו"ספורט" בא מהמילה היונית העתיקה ספורטה שפרושה להשתעשע ואת זה
עושה גרטל מצוין.

142 הוא איש מציק מורן
  • 15:07
  • 06.08.12

אחרי כמה דקות של קשקושים ושטויות, ברחתי ליורוספורט. כשחזרתי לערוץ 1 מדי פעם, כל מה ששמעתי היה דיבורים על עשיית צרכים בבריכה ושאר דברים מגעילים.
ולא רק שהוא מגעיל את הצופים בניסיון להצחיק, הוא גם עונה על שאלות שלא ברור מאיפה באו, במקום לשדר את המשחים עצמם. עם השדרן של יורוספורט זה פשוט תענוג - הוא לא מבלבל את המוח, לא עונה על שאלות ומרוכז רק במה שקורה על המסך באותו רגע, כמו שצריך שדרן להיות.

143 די לראות את כמות הלייקים עבור כל תגובה בעד גרטל כדי להבין כמה הוא אהוב יוסי
  • 20:50
  • 06.08.12

ועד כמה הרוב השקט במקרה הזה הוא אכן הרוב.
האיש הזה מדהים בעיניי, שמחת החיים וההתלהבות שלו יכולה לשמח עצובים ולרפא חולים. איפה עוד נמצא אדם כזה, שמשדר במוטיבציה ופטריוטיות אדירה את השחיינים/שחיינית שלנו ובכלל ?
אחרי גרטל המבול רבותי !
אז, שלא יעבדו עליכם...

144 מאז האולמפידה שעברה בה אמר אחרי הסבוב האחרון במשחה - " ועכשיו יוצאת השחיינית לדרכה האחרונה" -לא שומע את הכסיל יותר.  (לת) זריזי
  • 12:18
  • 07.08.12

145 כמה צחקו על ניסים קיוויתי, אבל היום אני ממש מתגעגע. שדרן שעוסק באופן פעיל בספורט, וממש אוהב את מה שהוא רואה. לא שדרן מפלסטיק עם קול יפה וזהו.  (לת) אילן
  • 13:43
  • 07.08.12

146 גרטל נתן קצת צבע לכתבות שלו אבל זה לא יכול לבוא על חשבון מקצועיות. לא ייתכן סתם לפטפט, במקום להתרכז בתחרות שהוא היה אמור לכסות.גם נאום הפרידה שלא היה קשקוש מיותר, ואפילו בזוי, בבחינת זקן שמתעקש לא לפנות את הבמה.  (לת) גרין
  • 10:20
  • 08.08.12

147 המציאו את יורוספורט במיוחד עבור מקרים קשים כאלה.  (לת) שי
  • 17:46
  • 10.08.12


הפופולריות בבעיני המתבונן