בעיני המתבונן || מטומטם? מטורף? אמיץ

מה גרם לארבל ונוימן להמטיר אבחנות פסיכיאטריות קשות על בחור שרץ על הדשא בטדי? כנראה העובדה שהמציאות התפרצה אל תוך הפנטזיה מבלי לבקש רשות

המשחק נעצר. שתיקה קלה בעמדת השידור. שריקות בוז ביציעים. דני נוימן צועק לעבר יורם ארבל: "מה... תראה את המטומטם הזה". ארבל מיד נדרך. הוא מורה לבמאי: "לא צריך להראות אותו...". מאוחר מדי, הבמאי כבר מראה אותו. עכשיו ארבל מתחיל לתאר: "נכנס בנאדם למגרש...", אבל נוימן קוטע אותו, "לא, זה מפגר", הוא קובע. גם ארבל נסער.

הוא שוב מנסה להעביר מסר לבמאי דרך הצופים: "אנחנו ננסה לא להראות לכם את המטורף...". אלא שהבמאי עדיין מחזיק את התמונה על האיש שנכנס למגרש. מאבטח רודף אחריו ומחליק. מצחיק. שני מתקל אותו. "או-ווה, ראית את התיקול מאחור? זה צהוב...", מתלהב ארבל.

"מאה אחוז", מחזיר נוימן, "זה צהוב". כעת המצלמה מתרחקת מעט, "נראה לכם מרחוק", מסביר ארבל, "שהאיש לא יקבל את הפרסום שהוא כל כך מבקש". יוצאים לחסויות. כשחוזרים, נוימן שואל את ארבל: "טוב, נראה לך שיהיה לו קר הלילה בצינוק?". ארבל עונה: "לא, יש מוסדות טובים באזור טלבייה" (מתכוון למוסדות לחולי נפש). נוימן: "לא, זה כבר נסגר, יש מקומות אחרים לא רעים". וארבל מסכם: "טוב, האמת היא שההוראה של אופ"א חד משמעית, לא מראים את המטורפים שפורצים למגרש, זה בדיוק מה שהם רוצים".

הרגע בו תוקל האוהד על ידי המשטרה. "זה כרטיס צהוב", אמר דני נוימן
הרגע בו תוקל האוהד על ידי המשטרה. "זה כרטיס צהוב", אמר דני נוימן. צילום: ניר קידר

מה שמעניין בכל הסצנה הזאת אלו המלים "מטומטם", "מטורף" ו"מפגר". ספק אם היה שידור ספורט כלשהו, שבו שמעתי צוות שידור משתמש במלים קשות כל כך, ובאבחנות מוקצנות כל כך לגבי אדם כלשהו. מה עוד שארבל אינו שדר אלים, לרוב הוא מתייחס למשחק כאל מופע בידור. גם דני נוימן ¬ שאגב השתפר לאחרונה (או שאולי התרגלתי) - אינו פרשן מתלהם, בוודאי ביחס לקולגות (שלמה שרף קרא לפני חודש להשטיח/למחוק את עזה).

אלא שדווקא משום שמדובר בשני שדרים לא אלימים, כדאי להתעכב על היחס המתלהם שלהם כלפי אותו בחור שרצה קצת תשומת לב. השאלה הבסיסית היא זו: מה כל כך הפריע לארבל ונוימן, שהאינסטינקט שלהם דרש להמטיר אבחנות פסיכיאטריות קשות על בחור שבסך הכל רץ על כר דשא?

נניח שאותו בחור ידע שיצלמו אותו בטלוויזיה ברגע שיפרוץ לכר הדשא וזאת היתה המוטיבציה שהניעה אותו לפעולה. האם הרצון להופיע לכמה שניות בטלוויזיה הוא סממן של פיגור? כי אם כן, אז אפשר לומר שגם ארבל ונוימן ¬ כמו גם כל השדרים, והפרשנים, והמגישים, והשחקנים, שלא לדבר על משתתפי תכניות ריאליטי, שעשועונים, פאנלים, משדרי חדשות - הם "מפגרים".

הרי גם הם מאוד רוצים להופיע בטלוויזיה. האם יש טעם להזכיר לארבל בכמה ערוצים הוא משדר בו-זמנית? האם צריך להזכיר לנוימן איך הוא נלחם על מקומו בערוץ הראשון למרות ביקורות קשות על תפקודו? האם צריך להזכיר לשניהם ש"מאסטר שף" (ריאליטי של אנשים שרוצים להופיע בטלוויזיה) קיבלה ביום שלישי האחרון 39.1% רייטינג, כשבמקביל "המקור" עם תחקיר מצוין על אביגדור ליברמן הגיעה ל5.9%- בלבד?

נראה שיותר מכל, מה שמפריע באמת לארבל ונוימן, כמו גם לאופ"א, זאת העובדה שהמציאות מתפרצת אל תוך הפנטזיה מבלי לבקש רשות. הרצון של "פרנסי הכדורגל (ככה מכנים פוליטיקאים של כדורגל) הוא לעשות הפרדה מוחלטת, פיסית ובעיקר מנטאלית, בין "המשחק" לבין "המציאות". הם יודעים שככל שהמשחק ייתפש כאקס-טריטוריה, כלומר כפנטזיה, כך אפשר יהיה לממש רווחים - כלכליים ומעמדיים - בצורה אפקטיבית יותר.

יורם ארבל. אינו שדר אלים ומתייחס למשחק כבידור בדרך כלל
יורם ארבל. אינו שדר אלים ומתייחס למשחק כבידור בדרך כלל. צילום: עופר וקנין

המציאות היא הרי דבר מטריד, פוליטי, מלוכלך, ולכן המשחק אמור להוות את העזר שכנגד - דבר טהור, נקי, פנטסטי, נתיב בריחה מהחיים עצמם. ולכן, כדי לממש את גדר ההפרדה, בכל פעם שבחור צעיר מתפרץ לכר הדשא, המצלמות מיד מקבלות הוראה להתנגד לאינסטינקט הטבעי שלהן ולא לצלם אותו.

אלא שדווקא המלים "מפגר", "מטומטם", "מטורף" - כלומר, האמוציות הקשות בתגובה
לסצנה - מלמדות שמדובר בהפרדה סינתטית, שברגעי אמת קורסת אל מול יצריו הטבעיים של האדם. הדרישה לא לצלם מישהו שנכנס למגרש (למה בעצם לא לצלם? אני רוצה לראות אותו, הוא האיש הכי מעניין כרגע) מזכירה קצת את הגינוי הגלגל"צי המפורסם שמופנה לאותם "סקרנים" שמאטים כדי לחזות ברכב שהיה מעורב בתאונה ומעכבים את התנועה.

הדרישה מבני אדם לא להסתקרן היא מגוחכת: טבעי מאוד שאדם שחיכה חצי שעה בפקק ירצה לראות מה עיכב אותו; וטבעי שאדם שרואה מכונית הפוכה, ירצה להבין מה בדיוק קרה לנהג; וטבעי שאם הוא רואה אדם מדמם למוות, הוא ייעצר, וייעצב, ואולי אפילו יתקשה להמשיך לנהוג. אלו החיים: יש דברים חשובים יותר מהסדר החברתי שאותם "פרנסים" מנסים לממש על ההמון. הסקרנות היא חלק מהיותנו בני אדם.

בדיוק כמו הרצון לתשומת לב. ארבל נוימן אולי כבר התרגלו לאורות המצלמה, ולכן הם קהים ביחס לצורך האנושי בהכרה, אבל אותו בחור שהתפרץ לכר הדשא עשה פעולה נורמאלית לחלוטין. הוא הפנים את העובדה שאין לו דרך אפקטיבית ממשית להיות "מפורסם" - אחת המטרות הנשגבות של התקופה - ולכן החליט לפרוץ אל תוך הפנטזיה. הוא ידע שהפנטזיה תפלוט אותו במהירות ובאלימות אל תוך המציאות (תחנת המשטרה הקרובה), ושהוא יגונה על ידי כל אותם ארבלים ונוימנים ופלאטינים ובלאטרים, שמעוניינים לשמר את מעמדם הרם בפסגות עמדת השידור ואולמות הכנסים המפוארים בשווייץ. ובכל זאת הוא הלך על זה. לא מפגר, אמיץ.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא. הוא מפגר.  (לת) אחד שיודע.
  • 07:31
  • 29.11.12

02 טור ענק... ענק!!!  (לת) לא מגיב בדרכ
  • 07:31
  • 29.11.12

03 מעניין שהמוטיבציה להחשף גדולה מהמוטיבציה להמנע מעונש אם נוימן - לא צופה
  • 07:38
  • 29.11.12

בכל מקרה
אני לא רואה את המשחקים בגלל דני נוימן..
וקורא את הטורים שלך בגלל אלון עידן.

04 כרגיל. מבריק.  (לת) אלון
  • 07:49
  • 29.11.12

05 ואם היה הפורץ פוגע באחד משחקני המגרש? כמה ייפי נפש אפשר להיות?!  (לת) שלי צמח
  • 07:58
  • 29.11.12

06 יפה מאוד  (לת) אנקדוטה
  • 08:04
  • 29.11.12

07 אלון, מדהים שבכתבה הזו הדגמת בדיוק את אשר עשה אותו פורץ מגרשים: השתטות פומבית כדי לקבל יחס ציבורי. ופודה משחת
  • 08:07
  • 29.11.12

מה למען השם אמורה להיות הצדקה לכתבה באמצע היום על משוגענער שמתפרץ לאירוע, יהיה אשר יהיה, ומגנה את אלו שגינו אותו?
אבל כל אחד וליטרת תשומת הלב שלו.

08 אויש תנוח  (לת) עידו
  • 08:08
  • 29.11.12

09 פילוסופיה מענינת , דרך חדשה להסתכל גם על רצח, אונס, אלימות... לך בעקבותיו פרוץ לפנטזיה שלך  (לת) אניהו
  • 08:09
  • 29.11.12

10 כותב הכתבה חי בלה לה לנד ,הזוי אתה !! לא שפוי אתה
  • 08:18
  • 29.11.12

כמה שטויות אפשר להוציא אין לזה סוף ..
לא להאמין שאין מישהו במערכת שלכם שמחליט מה להעלות לאתר פשוט ביזיון!

11 מעולה! כל האנטיפסיכיאטריה על רגל אחת (חוץ מהקטע של התרופות...)  (לת) פ
  • 08:22
  • 29.11.12

12 אהבתי  (לת) מעולה!
  • 08:25
  • 29.11.12

13 מטומטם או לא מטומטם, בדיוק כמו שאומרת הכותרת: הכל בעיני המתבונן  (לת) לא מצדיק כתבה טרחנית
  • 08:26
  • 29.11.12

14 לפעמים פנטזיה היא חיובית נדב
  • 08:33
  • 29.11.12

יש משהו מעניין בהמשך ניתוח של פנטזיה ומציאות. אבל ברור שאם כל 10 דקות מישהו היה פורץ למגרש אז לא היינו מבסוטים כאוהדים. (הייתי במשחק ודווקא זה די שיעשע אותי שיש מישהו שפורץ למגרש - יכול להיות בגלל שחיפה ניצחו והייתי מבסוט...).
הרי בסוף כשאני צופה בכדורגל אני מבקש את הפנטזיה, ברור לי שהמציאות איננה נמצאת על מגרש הכדורגל, ואולי יש משהו אגואיסטי בדרישה של האדם שרץ על הדשא בכך שהו אמכריח אותי לחזור למציאות? ואז אולי במקום אמיץ הוא סתם אגואיסט?
מעבר לכך אני מסכים עם כך שמדובר בהפרדה סינטתית בין מציאות לדמיון ושברגע של ניפוץ אפשר לחזות במציאות במלוא עוצמתה - אני פשוט, ב90 דקות של משחק, לא רוצה לחזות במציאות.

15 ואפילו קיבל עמוד בהארץ  (לת) ג'ק
  • 08:37
  • 29.11.12

16 למה לכתוב דווקא על זה? זוטא לאחשובשווילי
  • 08:37
  • 29.11.12

אלון עידן אחי, אוהב את כתיבתך מאוד, אבל אתה מתעסק בזוטות

17 אבחנה יפה. הכינויים באמת היו מפתיעים בחומרתם.  (לת) גור
  • 08:48
  • 29.11.12

18 אז מדוע אתה נותן לו במה בהארץ? אדיוט  (לת) יורם א.
  • 08:55
  • 29.11.12

19 עידן, בד"כ הטורים שלך מדיפים צחנת התאמצות יתר ובלבולי שכל. אבל הטור הזה אדיר, גבר.  (לת) מבקר קבוע
  • 08:55
  • 29.11.12

20 יש לא מעט אנשים במדינה בלי בלם אפי
  • 08:57
  • 29.11.12

המסווגים כמופרעים ויש שחקני כדורגל שהם לא שונים מהם הוא היה בחברה טובה .לדעתי שחקן המוכר משחק. יותר מתועב מאדם הפורץ למשחק . בכלל שבענו מקצועיות מדומה חייבים לחזור לדילטאנטיות באופן דחוף כי הכסף משחית . 

21 אם זה "טבעי" עבור אוהד אחד, מדוע שזה לא יהיה "טבעי" עבור 20 אוהדים? אתה בטח רוצה לראות משחק שמופסק בכל חמש דקות כדי לאפשר התנהגות "טבעית". אתה לא רציני, נכון?
  • 08:59
  • 29.11.12

הכתבה היא שיר הלל לכל מי שמתקשה לדחות סיפוקים ולעזאזל עם כל שאר האנשים. לא, זה לא מקובל שאנשים יפריעו לפעילות כלשהי (בין אם מדובר במשחק כדורגל, נהיגה או שינה) רק כי הם מתקשים להתגבר על היצרים ה"טבעיים" שלהם. זה לא מקובל שאנשים משליכים פסולת בכל מקום כי זה "טבעי" להתעצל ולחפש פח. זה לא מקובל שאנשים בוגרים עושים את צרכיהם במקום ציבורי שאינו מיועד לכך. יש עוד הרבה תופעות "טבעיות" שאפשר לחיות בלעדיהן.
איך אתה משווה הופעה בטלוויזיה של אדם שזו פרנסתו לזו של פרחח? על תופעת הריאליטי כבר נכתבו מספיק מילים המגנות את השימוש הציני באנשים חלשים תמורת רייטינג. אין מקום להשוות בין אדם המשדר כבר מספר עשורים באופן מקצועי לבין בור עילג בתוכנית רדודה ומשפילה.
טור ממש לא לעניין.

22 ואו עודד המעודד
  • 09:03
  • 29.11.12

מאמר מצוין שמזמן לא קראתי

23 כרגיל, נושא ממש חשוב קורא
  • 09:27
  • 29.11.12

אחרי שבעבר הטיס אותנו במנהרת הזמן לכיתה ו' ודן באריכות הטרחנית האהובה עליו בנושא "היד הצמודה לאן?", היום בחר עידןלהתעסק בנושא הממש חשוב הבא: האם שדרני כדורגל פוגעים באכלוסיות מוחלשות?

24 מעניין מה אלון עידן היה כותב אילו אדם היה מתפרץ אל בימת התיאטרון בהצגה שבה הוא היה צופה - האם הוא היה כותב את אותם נימוקים ? אנשים שעוצרים להתבונן בגורלם של נפגעים בתאונת דרכים מבקשים לחוות את הסנסציה ולא לחוש הזדהות עם מי שנמצא במכונית ההפוכה או המעוכה והם מזכירים את אותם אנשים שהיו נוהגים לעמוד מאחורי כתבי הטלוויזיה שדיווחו מזירות הפיגועים ועם חיוך רחב דיברו במכשירים הסלולריים שלהם וקראו למי שהיו בצד השני של השיחה להעביר ערוץ כי הם עכשיו בשידור ישיר בטלוויזיה.ההחלטה למנוע כניסת אוהדי כדורגל למגרש נועדה מעל הכל למנוע אלימות כלפי שחקנים ושופטים ואין בינה ובין המדומיין של אלון עידן ולא כלום.  (לת) הדס
  • 09:27
  • 29.11.12

25 כל מה שכתבת נכון, אבל אלי
  • 09:33
  • 29.11.12

כשאתה משתתף במאסטר שף או באח הגדול אתה לא מפריע לאנשים אחרים, אך כשאתה מסתקרן ומתעכב לאחר תאונה או רץ לתוך המגרש אתה בהחלט מפריע לסדר התקין.
בעולם שלנו, השיפוט המוסרי לטוב או לרעאינו יכול לנבוע אך ורק מבדיקה האם מעשי האדם הם התנהגות אנושית נורמלית שנובעת משאיפת הלב כמו הרצון לפרסום, אלא גם הדרך שבה הדבר מתבצע.
לרוב, ההבדל שבין אדם נורמלי לאדם מטורף אינו במה שהאדם רוצה, אלא בצורה שבה הוא ממש את מאוויו.
ולכן צמד השדרים צודק ואתה טועה.

26 חבל שכותבים על זוטות במקום להתמקד במשחק האדיר של קובי מויאל  (לת) רועי כהן
  • 09:38
  • 29.11.12

27 אולי כי אסור לפרוץ למגרש..... חיים
  • 09:44
  • 29.11.12

לא ברור לי על מה הכתבה, הבחור פרץ למגרש כדי שיצלמו אותו. פריצה למגרש היא אסורה, הבחור בכל זאת בחר לעשות זאת לכן הוא מפגר, מטומטם ומטורף.

28 חזק! אילון
  • 10:01
  • 29.11.12

לא מפגר - אמיץ!

29 מתי הקוראים יבינו שאלון עידן לא מבקר מלקיאדס
  • 10:02
  • 29.11.12

הוא מתאר.
מה שקראתם פה זה פשוט תיאור עובדתי של המציאות. על מה אתם מתלהמים? מה מפחיד את אותם המזדעקים לכל כתבה שלו? אתם לא חייבים לקרוא שוב דבר מפרי עטו.

30 אני ממש לא מסכים איהאב
  • 10:10
  • 29.11.12

אני ממש לא מסכים עם הגדרתך לבחור כ-"אמיץ". כמובן שלא הייתי מגדיר אותו "מפגר" אך מנגד קשה לי מאוד להגדיר אותו אמיץ.

ובכל זאת, אתה פשוט ענק, הטור שלך מעורר בי צורך לקרוא אותך שוב ושוב.

31 קדימה להתפרץ אופיר
  • 10:14
  • 29.11.12

קורא לכל מי שיש לו אומץ להתפרץ למגרשים,להתפרץ שוב ושוב,ואם אפשר בעירום מה טוב.ארבל ונוימן בוקים

32 התגובות ערן
  • 10:41
  • 29.11.12

רוב המגיבים כאן לא ממש חכמים. לא מבינים שאלון עידן לא הצדיק את הכניסה למגרש אלא ניתח אותה בכלים סוציולוגיים-פסיכולוגיים-תרבותיים. רוב המגיבים כאן הם אוהדי כדורגל טיפוסיים: בורים וטפשים, חסרי יכולת הפשטה ובעיקר חסרי מודעות עצמית.

33 סליחה אבל ללא קשר לפריצה למגרש , הבחור קצת מפגר פסיכואנליסט בשקל
  • 10:47
  • 29.11.12

וראו את אותו הבחור בקהל בתחילת המשחק עושה פרצופים משונים ולא צריך להיות פסיכיאטר על מנת לראות שמשהו לא מפותח לגמרי אצל האיש...

34 עד המשחק הזה חשבתי שנוימן הוא המפגר הראשי במגרשי הכדורגל. אבל בחשיבה שניה אני יודע שאני צודק. יורם ארבל ,גם זמנך עבר. יאלללה תיתפנה.  (לת) אלגרו
  • 10:50
  • 29.11.12

35 חוסר אחריות רק אני
  • 10:58
  • 29.11.12

לטעון שלפרוץ למגרש "זה בסדר" בגלל שזאת "הגשמת פנטזיה" או "מימוש עצמי" זה פשוט חוסר אחריות. מדובר בהפרת חוק. פשוט וקל. ואותו פורץ צריך להישלח לכלא. נקודה. כי דווקא ההקלות הללו שאתה מעניק, הן אלו שפורצות את הגדר.
הרי מה עשה הפורע השני ב"טדי"? בסך הכל זרק מצית על ראשו של הקוון. כי כמו הפריצה לכר הדשא, מה כבר יקרה? יכאב לו קצת הראש? והוא בכלל כיוון ליניב קטן ולא אל הקוון...
בקיצור כל אותן הפרות סדר קטנות ובלתי מזיקות לכאורה, הן שיוצרות את האווירה ש"זה בסדר" לפרוק כל עול ביציע. ואגב הדוגמה השנייה שנתת, לגבי סקרני תאונות הדרכים. רק אתמול, אחרי תאונת הדרכים שבה עפו מוטות ברזל ממשאית לתוך אוטובוס והרגו חייל ופצעו רבים נוספים, אירעה תאונה שנייה בנתיב הנגדי בין משאיות שנהגיהן נענו ל"צו האנושי" שאתה מצדיק ו"רק הסתקרנו". בקיצור, בחרת יום גרוע במיוחד להשתמש בזה כתירוץ....

36 תודה רבה, מאיר עינים - מעטים יודעים לכרוך כך דיון במשמעויות עם רגעים ארציים דיוגנס
  • 11:03
  • 29.11.12

שמחת אותי מאוד!

37 הייתי שם - אתה טועה - זה לא הפירסום דן
  • 11:09
  • 29.11.12

הבחור שפרץ לא רצה להיות מפורסם, הוא סתם היה אוהד מתוסכל מההפסד וכל מה שהוא עשה היה לרוץ ליציע של אוהדי חיפה ולהניף מולם אצבע משולשת - הריצה למרכז המגרש הגיעה אח"כ אחרי שהתחילו לרדוף אחריו.
אני לא חושב שמה שעניין אותו זה הטלויזיה - הוא רצה לעשות פשוט אקט מתריס כלפי אוהדי הקבוצה היריבה...

38 כנראה שהתרגלת לנוימן גיל
  • 11:24
  • 29.11.12

כי הוא ממש לא השתפר

39 אני רואה טלויזיה על מיוט. בהתחלה רק ספורט היום גם חדשות. באמאשלי. , דב קדושים  (לת) התנועה להחרשת הרעש והשבת האמת השקטה
  • 11:42
  • 29.11.12

40 כמו תמיד. פילוסופיה קטנה בגרוש.  (לת) godo
  • 11:54
  • 29.11.12

41 חופרים לרוחב כספית
  • 12:06
  • 29.11.12

מה קורה עם עורכי הארץ? למה צריך לקרוא מאמר פסבדו-פילוסופי שמראה שלכותב אין מושג מה קורה? האם גם בהארץ כל מי שמשמיץ ומטנף מרגיש שהוא קיים ( ראה מאמר ביקורת עלוב ומכפיש של מורן נגד הכתבת הפוליטית של ערוץ 2). אם עידן היה מתעלם ממיכסת המילים שהיה צריך למלא, היה מבין שההתלהמות של נומן נבעה מכך, שבתור ביתריסט, הוא הבין את הנזק של המתפרץ למגרש לקבוצת נעוריו. כמה פשוט, כמה קצר...

42 והנה אתה בעצמך "ממטיר אבחנות פסיכולוגיות" על ארבל, לא? די מטופש
  • 12:24
  • 29.11.12

ומה הכתבה אם לא נסיון להשגת תשומת לב?

ההבדל בין ארבל ודני נוימן (החובבן הנוראי) שגם אם עבודתם לעיתים מחפירה, הם אינה מנוגדת לחוק. מי שפורץ לדשא (גם אתה אימצת את הביטוי המטופש "כר" דשא? אפשר רק "דשא") עובר על החוק, גורם בגסות לעשרות אלפי בני אדם ומאות בקהל ומאות אלפים בבית לחכות עד שייתפס, ומבצע אקט של ונדליזם.

אם אכנס וארוץ בגופיה בחצר הבית שלך, ואסרב לצאת, תקרא לי "אמיץ"?

43 הטירוף הוא לא הרצון להיות מפורסם, אלא הדרך שבה עושים את זה ליאור
  • 13:15
  • 29.11.12

נכון, גם יורם ארבל, פרימו, אביבית, אלירז רוצים להתפרסם ואין פה שום טירוף. האופן שבו רוצים להתפרסם יכול כן להעיד על טירוף.
איפה עובר הגבול של טרוף המעשה? קשה לקבוע. אבל אולי הגדרת גבול טובה היא עבירה על החוק. ובמקרה של הפורץ למגרש, ירידה למגרש, זו עבירה על החוק.

44 המחבר צודק, נדהמתי כשנוימן אמר "מטומטם" איל
  • 13:24
  • 29.11.12

איכות השדר והפרשן אינה גבוהה והיא תואמת את רמת השיפוט ורמת הכדורגל בארץ - רמה ד' לצערנו.

45 ברבור ג'רי
  • 13:36
  • 29.11.12

תפסיק לברבר אתה לא ברבור.

46 הארץ מציג: חפירות חפירות חפירות דורון
  • 13:48
  • 29.11.12

למה זה צריך לעניין אותנו???

47 סקרנ לדעת ר
  • 14:23
  • 29.11.12

אני הייתי מבדיל הבדלה בין פריצה למגרש לבין הרצון לראות ראש מרוסק ...זאת מציצנות נטו,אם זו תאונה ויש נפגעים מה לאדם בפקק ולמצבם.כאשר הוא אמור לנהוג ולהביט אם קדימה אחורה ולצדדים אך לרוב נהגים מאיטים ומסכנים והם אשר גורמים לפקק להיווצר מלכתחילה.

48 נוימן היה ויהיה הכי גרוע לכל הגילאים  (לת) הזמיר האוקראיני
  • 14:24
  • 29.11.12

49 סליחה, אבל גם הכותב לא ראוי לכינויים אחרים. אם הוא רוצה לצפות בכדורגל ולא בחבורות של מפגרים שמתפרצים לכר דשא ירוק שמסביבו מצלמות, איך הוא יכול לכתוב כאלה דברים?  (לת) אילון
  • 14:24
  • 29.11.12

50 בעקבות התיקול האוהד בספק למשחק בנתניה  (לת) שהם שטקן
  • 14:57
  • 29.11.12

51 ירידה לדשא עבירה פלילית זה חוק! אלון
  • 15:26
  • 29.11.12

אל תעודד אנשים לפרוץ למגרש בשביל הכרה,יש לנו מספיק אנשים שפורצים מידי שבוע למגרשים ומכנים את עצמם שחקני כדורגל אז עשה טובה..
דבר שני אתה צודק ארבל ונוימן שתי מתלהמים!
ודבר שלישי

52 הפריע יותר הסגנון של השדרנים ולא הסיבה לכעס. גזענות
  • 15:39
  • 29.11.12

גם אני מתעצבן שסקרנים מאטים כדי לצפות במתרחש. להזכירכם, אתמול היתה תאונה בכביש 6 בדיוק בגלל הסיבה הזאת. כמשל, מתן פרסום למשועמם/מטורף/אדם לגיטימי המבקש אהדה או פרסום יכול להתברר כטעות חינוכית. יש כבר כמה סרטונים ביוטיוב על אוהדים שפרצו והכו שחקנים. בכל מקרה, אני אוהד ביתר, ואני חושב ש"מילות השבח" של ארבל ונוימן כלפי האוהד היו מוגזמות, מגעילות וצבועות. צבועות כי אם זו היתה אישה בבלומפילד או נער לבקן ונמוך עם שיער ארוך וחולצה אדומה המילים לא היו כאלה חריפות. קחו את שתי הדוגמאות וכנסו ליוטיוב לראות מה תגובתו של ארבל לפורצים. ובקשר לאיכות המילים, זה לא ערוץ ממשלתי? מזה המילים האלה? באותו הרגע באמת שנגעלתי מהם...

53 עדיף לראות את זה מאשר את מה שמכונה כדורגל בארץ כדורגלן עבר
  • 16:19
  • 29.11.12

סה"כ אוהד נואש שפרץ למשחק וניסה להכניס קצת אקשן בחבורת הליצנים כבדי הרגליים המתקראים בארץ כדורגלנים משום מה. השערורייה היא המשכורות המנופחות שחדלי אישים אלה מקבלים

54 טעות בידך - כי הרי ברור שמדובר באדם מטומטם שמוליק
  • 16:40
  • 29.11.12

אדם, שמוכן לעשות את כל המאמץ הכרוך בירידה למגרש - בריחה ממאבטחים (ולעיתים גם משחקנים כמו שראינו בעבר), מכות ממאבטחים, שמתלווים אח"כ לעיכוב ע"י מאבטחים, וזאת רק כדי לקבל זמן מסך בטלוויזיה, שללא ספק לא מוציא אותו בצורה חיובית בעיני כל מי שטיפת שכל בראשו, הוא ללא כל ספק מטומטם. לא נראה שיותר מדי אנשים יתווכחו על כך.

55 כלום ושום דבר.... בזבוז זמן. רון
  • 17:53
  • 29.11.12

חיכיתי לפואנטה, אין פה כלום. הכתבה ריקה כמו ה'תנועה' של לבני.
מה אתה רוצה מאיתנו!? ולא.. זו לא כתבה באיזה קטע מתחכם כזה שלא מבינים.. זה סתם בלוף.

56 ושוב אלון עידן מביא את המובן מאליו עם ציפוי ניו אייג' אוורירי  (לת) רמי
  • 19:50
  • 29.11.12

57 אחד פורץ למגרש, אמיץ. 3000 פורצים זה 3000 אמיצים?  (לת) מתמטיקה של עיתון הארץ
  • 20:07
  • 29.11.12

58 ענק!  (לת) ארז
  • 21:03
  • 29.11.12

59 וואו וואו וואו!!! ואני כבר חששתי שאלון עידן כבר לא בכושר...:-)  (לת) שי
  • 00:52
  • 30.11.12

60 נקודת המבט קובעת ג'. ווילשר
  • 15:58
  • 02.12.12

המגונה אינו הסקרנות עצמה - ברור שהיא טבעית. המגונה הוא הכניעה לה, כי מחירה, מנקודת המבט שאינה הפרטית שלי - אלא זו הגדולה, לה אני מחוייב ככל האחרים, אחרת לא יכולנו להסכים לחיות יחד - הוא רב מידי. הגינוי אינו נטורליסטי - הוא נורמטיבי, כמו שאתה בוודאי מבין, ומוצדק. נראה פשטני? אולי, אבל לא תמיד מה שפשוט הוא מוטעה או מגוחך. הגינוי האוטומטי הזה הוא הכלי של הכלל כנגד הפרות של פרט. הכלל בנוי על הסכמות של פרטים, ופרטים טבעם שיש להם רצונות משלהם. אבל לא יהיו כללים - חיבורים של פרטים מרצון משותף - אם הרצון המשותף לא יוכל להתנגד לרצונות הפרטיים, המשחיתים. ומה בדוגמה זו באמת יוצא כנגד כל אלה?
נכון, ארבל ונוימן קצת מצחיקים ביישור הקו: כל פרט כאשר מגרונו בוקעת מנטרה של כלל נשמע קצת כמו חייל בדיל. הגיחוך ברור. המצב מעצם טבעו, לפיכך, מביך.
המילים שיצאו להם מבטאות פשוט את אותה מבוכה, מהולה בתרעומת על הפרת הסדר, השלווה - נחלתם של אלה שרוצים להיות בכלל. הכלל , כולל אתה ואני, רוצה להגן על הפנטזיה המשותפת בגבולות ברורים שיאפשרו את קיומה. הכלל פשוט רוצה לראות כדורגל, ואחרת אין.
עם כל זה, נהניתי לקרוא.

61 עייף מביקורת תתרבות  (לת) גראמשי
  • 20:56
  • 03.12.12

62 Thanks alot - your answer solved all my problems after several days sutrlgging Bozz
  • 18:25
  • 04.12.12

Thanks alot - your answer solved all my problems after several days sutrlgging

פעילות
המלצות
פרסומת