בעיני המתבונן || פניני קיבל את הכאפה שכל כך רצה

קפטן מכבי ת"א המודח קיבל אישור רשמי להיותו "רע". הרמאות של מכבי טבועה בה עמוק. ועדיין, השירה של אוהדי הפועל לרגב פנאן חמורה יותר

פניני. כבר שנים שגיא פניני רוצה לחטוף כאפה. במובנים רבים, הכדורסל היה עבורו רק פלטפורמה אפקטיבית לקבלת כאפה. אם היה נמוך יותר, ייתכן שהיה מחפש את הכאפה בכדורגל. אם היה בעל יכולות תיאטרליות מורכבות יותר, ייתכן שהיה מחפש את הכאפה בקאמרי. אם היה בעל חוש טעם מפותח, ייתכן שהיה חוטף את הכאפה במטבח של הבראסרי.

המרדף אחרי הכאפה הוא בעיה פסיכולוגית שאינה שמורה לפניני בלבד. ברוב המקרים הצורך לחטוף מכה מוסבר ביסוד מזוכיסטי, ששורשיו העמוקים נוגעים בתקופות מוקדמות בהתפתחות הילד. קשה להסביר לאדם "רגיל" איך ספיגת מכה יכולה לענג את הצד המוכה, אבל המציאות מלמדת שאנשים רבים מגיעים לסיפוק או לגירוי מיני על ידי כך שהם סובלים כאב או אפילו השפלה.

הכאפה שפניני חיפש אינה פיסית בהכרח, למרות שההיגיון הפשוט מצביע על כך שהתגרות מילולית קבועה גוררת בדרך כלל תגובה אלימה. אלא שההיגיון הפשוט, תפקידו לשרת היגיון מורכב יותר שלרוב מוסתר מהמודע. נדמה לי שהכאפה הפיסית היתה רק מטאפורה לכאפה אחרת שפניני חיפש. כאפה שניחתה עליו במלוא העוצמה ביום שני. זו היתה כאפה מנטלית. כאפה של ציבור גדול, שמגדיר את עצמו דרך מסגרות שמרניות של טוב ורע.

שולדבראנד ופניני בדרב. אלימה ריקה, לא כמו השירה של אוהדי הפועל
שולדבראנד ופניני בדרב. אלימה ריקה, לא כמו השירה של אוהדי הפועל. צילום: ניר קידר

למעשה, ביום שני קיבל פניני את הגושפנקא שכה חיפש לכך שהוא "רע". זה כמובן לא אומר שהוא "רע" ­ מה זה בכלל "רע"? ­ אבל לפעמים אדם מעדיף ודאות מסוימת, שלילית ככל שתהיה, מאשר לחיות תחת זהות לא מוגדרת. לכן, נדמה לי שבדיעבד הרגע האסוני הזה שלו יתברר כרגע של קתרזיס, רגע שישחרר אותו מעט מאותה התנהגות כפייתית (טראש-טוק) שמלווה אותו שנים.

מכבי. מה שמעניין יותר מפניני זו מכבי תל אביב. כי פניני הוא רק מקרה פרטי שפועל בתוך מסגרת כללית. והרי פניני מחזיק באותה התנהגות כפייתית מאז שהוא דרך על מגרשי הכדורסל. ולמרות שבמכבי תל אביב ידעו בדיוק במי מדובר, הם פעלו לא מעט -­ כולל הסתבכות עם החתמתו בזמן שהיה שחקן הפועל ירושלים ­ כדי להביאו ואף למנותו לקפטן הקבוצה. המסקנה הפשוטה היא שמכבי העדיפה להעלים עין מבעיה מהותית כדי להמשיך ולתחזק את המסגרת החזקה שהיא.

זה נשמע טריוויאלי, אבל נדמה לי שבדיוק הפער הזה ­ בין מהות לפסאדה, בין פעולות בשטח לבין הצהרות ויומרה ­ מאפיין את הישראליות ואת מכבי ת"א כאחת מנציגותיה. כי מכבי היא מסגרת שמקדשת שתי מטרות במקביל: היותה מועדון כדורסל גדול והיותה ייצוג של מדינה. והבעיות מופיעות תמיד כשיש ניגוד אינטרסים בין שתי המטרות. הדוגמה הקלאסית לניגוד האינטרסים ­ ולפתרון המועדף במקרים כאלו ­ הוא המיסוי המופחת שחל על השחקנים הזרים בכדורסל.

נדמה שלא ניתנת מספיק תשומת לב לנושא הסמלי הזה: כל פטריוט ישראלי אמיתי היה מעדיף שדווקא שחקנים ישראלים ייהנו מהפריבילגיה הזאת, או שלפחות יושוו התנאים בינם לבין השחקנים הזרים. אלא ששמעון מזרחי - יו"ר המועדון, אחד האנשים החזקים באיגוד הכדורסל ובעיקר מי שמציג את עצמו כפטריוט ישראלי - דואג כבר שנים לטפח לובי חזק כנגד השוואת התנאים. המסקנה פשוטה: כשיש ניגוד אינטרסים בין המדינה לבין המועדון, המועדון מנצח. כלומר, הייצוגיות מתפנה מפני הרצון לנצח ולשלוט.

האם העונש של פניני היה ראוי או מוגזם? ספרו לנו בפייסבוק של "ספורט הארץ"

כמובן שבכל פעם שניגוד האינטרסים מוכרע לטובת הקבוצה, הוא נצבע בגוונים לאומיים עזים, שתפקידם להסוות את המניעים הצרים-אך-עמוקים. הפריבילגיה שניתנת לזרים, למשל, מוסברת בצורך לנצח ביורוליג, ובאופן הזה להביא כבוד למדינת ישראל. כך בדיוק מוגדר "כבוד" במילון המכביסטי-עברי החדש: עשרות ישראלים צעירים מאבדים את מקום עבודתם לטובת עובדים זרים, כדי שאומה שלמה תמחא כפיים לגביע שמונף על ידי מי שבעוד כמה ימים כבר יחתום בקבוצה רוסית שהציעה לו משכורת מרובעת.

גם המקרה של פניני משרטט מתחילתו ועד סופו את הדו פרצופיות שמוטבעת עמוק ב-DNA המכביסטי. כאמור, החתמה של שחקן עם התנהלות מלוכלכת על המגרש היא רק נקודת ההתחלה; מתן סרט הקפטן הוא ההמשך; אבל גם העונש שניתן לו ושלכאורה מוגדר כחמור הוא צורה נוספת של צביעות. להלן הפירוט: מאה אלף שקל הוא לא סכום משמעותי עבור שחקן שמרוויח מאות אלפי דולרים במשך שנים; ההשעיה עד להודעה חדשה תסתיים ברגע שההודעה החדשה תזהה משחקים חשובים; שלילת סרט הקפטן היא מהלך סימבולי, שיכול להיות קריטי עבור מישהו שהסמליות אכן חשובה לו, ולא עבור מישהו שאומר נאצי או מאחל סרטן בראש סתם בשביל להרגיז.

אפשר לומר שהעונש הוא חמור בעיקר עבור אלו שלא בדיוק מבינים בכדורסל ואינם בקיאים בפרטים. אנשים שמביטים בתפאורה ­ מאה אלף שקל! עד הודעה חדשה! שלילת סרט הקפטן! ­ ואינם מסוגלים או רוצים לצלול את תוך ההקשר והמהות. כלומר, זה עונש שנוסח בדיוק עבור ההמונים, הדיוטות כדורסל בעלי צורך להזדהות עם מותג מנצח שהופכים את מכבי תל אביב ל"קבוצה של המדינה".

הפופולריות העצומה של מכבי ת"א בישראל חרף היותה דו פרצופית, מלמדת משהו על הישראליות עצמה. מאחר שלא יכול להיות שמכבי תל אביב מרמה את כולם כל הזמן, אין אלא להסיק שהדו פרצופיות שמקדשת את המטרה היא הצורה המייצגת ביותר של הישראליות. כלומר, ההזדהות של ההמון עם מכבי ת"א היא ההזדהות עם אופני הפעולה המכביסטיים. הישראלי מעריך מסגרת סמלית שבה המטרה מקדשת את האמצעים; מסגרת שבה מותר לפגוע בפרט כדי להאדיר את הסמלי; מסגרת שבה הכבוד וההכרה חשובים מהמבנה המוסרי הפנימי.

פניני. דו פרצופיות שמוטבעת עמוק ב-DNA המכביסטי
פניני. דו פרצופיות שמוטבעת עמוק ב-DNA המכביסטי. צילום: רמי שלוש

הפועל. יש הבדל אחד עקרוני בין הקריאות של פניני לעבר יונתן שולדבראנד לבין הקריאות של אוהדי הפועל תל אביב לעבר רגב פנאן במשחק ההוא מול גלבוע/גליל. ההבדל טמון בכך ששולדבראנד אינו נאצי או בן זונה; שהעובדה שפניני איחל לו, או לאביו, סרטן בראש לא אומרת שיהיה להם סרטן בראש. האמירות של פניני הן אכן ביטוי של אלימות, אך הן ריקות במונחים רגשיים עמוקים. שימוש במונחים שלא מצויים בתוך הנפש של זה אשר עולבים בו, הוא בעל ערך מוגבל מאוד.

לעומת זאת, אבא של רגב פנאן אכן התאבד. בדיוק כמו שאבא של גור שלף מת. בדיוק כמו שהתינוק של אובארוב אכן נפל מהחלון. ומאחר שהצבעה על טרגדיה שאכן קרתה לא מתרחשת במישורים סמליים, אלא פוגעת במקומות רגשיים עמוקים וממשיים, הופכת אותה לחמורה יותר.

בדיוק באותו אופן: השימוש ברטוריקה של שואה (נאצי וכו') לא פוגע באופן ממשי בשולדבראנד, אלא דווקא בניצולי שואה שמחזיקים זיכרון רגשי טראומתי ביחס לאותו פרק בחייהם. לכן, טראש-טוק ­ פעולה לא פומבית ­ שעושה שימוש במונחים כמו "נאצי", היא פעולה פחות מזיקה מאשר שימוש פומבי בשירי שואה, שעושים דרכם גם לאוזניים בעלות מטען פרטי כואב.

נדמה לי שההבדל בין הצבעה על טראומה שקרתה (רגב פנאן) לבין קללה או איחול ריק מתוכן (שיהיה לך סרטן בראש), הוא ההבדל בין רוע לטמטום.

הסקר השבועי + תוצאות + תפילה*

מדוע נאלצה צ'לסי להוציא הודעה רשמית לפיה אברהם גרנט לא מועמד לאימון הקבוצה?

1. כי היא רצתה לתת גב לרפא בניטס (14%)
2. כי הקהל מאוד רוצה אותו (34%)
3. כדי לא לטרפד לו את ההצעה מריאל מדריד (51%)
4. כי היא באמת לא מתכוונת להביא אותו (1%)

* אלוהים, תעשה שזה ייגמר כבר

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גאי פניני , אני מאמין לך, הסליחה מכל הלב , כמה עצות... אחד מהעם
  • 05:58
  • 06.12.12

גאי ידידי,
אל תהסס לקבל ייעוץ פסיכולוגי.

קבע פגישה עם יונתן מהפועל, תגיד לו בוא נקח ביחד חלק מהסכום ושאני תורם ונעשה משהו ביחד אתו.

אל תתייאש, לפעמים משבר בחיים מלמד ומבגר.

תחשוב היטב עם עצמך לאן אתה רוצה ללכת בחיים.
קבע תכנית עבודה.

המון אנשים מזדהים אתך, אוהבים אותך.
בסך הכל התנהגת באופן מגעיל, נו באמת אז מה?

בנקל תוכל לחפר על כך.

כל טוב, אחד

02 תמוה לא קצת פאתטי?
  • 06:00
  • 06.12.12

כתבה הזויה. פילוסופיה בגרוש בשילוב נקמנות נמוכה. קצת מביך.

03 לגבי פניני הכל נכון, לגבי הפועל נכון חלקית כי הרצון של האוהדים הוא לפגוע בדו-פרצופיות שמוני פנאן היה חלק חשוב מימנה, רגב הוא שחקן סוג ז' שמי שנותן לו לשחק פוגע בו, אין לו שום חשיבות  (לת) כרגיל כתוב טוב
  • 06:05
  • 06.12.12

04 נאה דרשת. רגינה
  • 06:06
  • 06.12.12

כתבה כתובה היטב ומאוד מעניינת. חבל רק שאותם אנשים שהכותב מתייחס אליהם לא קוראים הארץ. 

05 כל הכבוד לשולדבראנד רועי
  • 06:39
  • 06.12.12

שהצליח לשמור על קור רוח

06 השוואה godn
  • 06:57
  • 06.12.12

איך אתה משווה שחקן וקפטן לאוהד אידיוט. סתם פלסף.

07 אני לא מסכים עם כמה נקודות, אבל חשוב לי לומר זאת: מרגע שספורטאי הופך למקצוען, הוא חייב לתת דוגמה ספורטיבית. "טראש טוק" זה אקט ספורטיבי שנועד להגביר את האדרנלין והתחרותיות של הספורטאים; קללות וניבולי פה צריכות להיות מחוץ ללקסיקון של מקצוענים. אשר לקהל; הקהל שילם על ההופעה ורוצה את תחושת הקבוצתיות. לפעמים תחושה זו מושגת ע"י שאיפות להישגים, ולפעמים ע"י קריאות גנאי ליריבים. אבל הקהל הוא ציבור שמחפש שיתופיות, הוא לא נציג מקצועני של תרבות מסוימת (ספורט, תיאטרון, מוזיקה או שמירת חוק), ועל כן אין מקום לדרוש ממנו את אותם סטנדרטים של התנהגות ראויה  (לת) אם כותבים, צריך לחשוב על כל התמונה
  • 06:59
  • 06.12.12

08 שמעתי את פיני מתנצל, הבחור לא סובל מעודף משקל בראש.  (לת) דוד
  • 07:10
  • 06.12.12

09 על הדחה מתפקיד קפטן שחקן כדוריד
  • 07:22
  • 06.12.12

הכותב, כעל מנת לשרת את התזה שלו, פיספס בגדול לגבי הנקודה הזו.
אני איבדתי את תפקיד הקפטן (יש לציין בגלל פרשה חמורה הרבה פחות).
זה כואב וצורב לי בנשמה מאז ועד היום - 16 שנים!
אלון עידן - האם היית ספורטאי? אתה בכלל מבין מה זה ספורט קבוצתי תחרותי מבפנים?

10 קצת על כסף המבקר האמיתי
  • 07:38
  • 06.12.12

ידידי, מאה אלף שקל הם סכום גדול בשביל רוב בני התמותה. פניני אמנם מרוויח משכורת נאה, אבל עדיין לא שלדון אידלסון. מאה אלף ש"ח גם בשבילו הם סכום לא פעוט כלל וכלל. קצת פרופורציות. לא צריך לכופף את המציאות בשביל תיאוריית הכאפות.

  •   מאה אלף ש"ח משכורת חודשית כקנס זה בדיחה !!! דורון
    • 11:15
    • 06.12.12

    מי שמרויח 5,000 שקל בחודש ולוקחים לו כקנס משכורת חודשית, זה המון המון כסף, אבל מי שמרויח 100,000 ש"ח לחודש, ולוקחים לו משכורת חודשית, זה בדיחה. יש לו הרבה מאוד כסף פנוי. אחד כמו פניני היה צריך לחטוף 100,000 דולר ולא שקל. בכל מקרה הקטע זה לא הכסף, אלא ההרחקה השולית. איגוד הכדורסל האימפוטנטי היה צריך להרחיק אותו עד סוף העונה.

11 אלמלא נתפס במצלמות, היה פניני מכחיש, שמעון מזרחי היה מגבה אותו, ושניהם - ברוח גבית של השדרנים בטלוויזיה - היו טוענים שזו פרובוקציה של הפועל כדי לכסות על הקהל שלה  (לת) סתם אחד
  • 07:42
  • 06.12.12

12 אנחנו הפכנו לעם מושחת ורע. מקרה פניני הוא נורת אזהרה לכולנו.  (לת) שי
  • 07:52
  • 06.12.12

13 כתבה מעולה, חכמה ומעניינת! אליקו
  • 08:31
  • 06.12.12

כל הכבוד!

14 אני בספק אם הוא חיפש כאפה, זאת השלכה שלך. הוא טראש טוקר כי זה מה שהוא יודע לעשות בועז
  • 08:49
  • 06.12.12

ובגלל זה מכבי הביאה אותו. בנקודה הזאת אני מסכים, מכבי ושמעון מזרחי הפכו אותו לשעיר לעזאזל והתממו בתקשורת כאילו שהם לא ידעו שהוא כזה.
מי שהיה צריך לקבל את הקנס זה שמעון מזרחי ומכבי. האשמה היא בהם, פניני הוא רק ילד מטומטם שנשלח על ידי הוריו לעשות נזק לשכנים.

15 חלש, אלון, חלש נעמה
  • 08:52
  • 06.12.12

פעם הייתי כל כך נהנית מהטורים שלך. עכשיו הם הפכו להיות אוסף פיתולי מילים שהשורה התחתונה דומה בכולם - מכבי הקפיטליסטית-דורסנית- מקור הרוע-בעולם, הפועל סמל ומופת ליושר טוב לב וקורבניות. גם כשאתה מבקר את הפועל ואוהדיה עדיין תמצא דרך לקבע את הטענה הזו. התעייפתי, אלון יקירי. הרומן בינינו נגמר סופית, כלומר עד להודעה חדשה.

16 אם היה ספק אם עידן הוא על גבול הגאונות הגיע הפוסט מתרשם
  • 09:11
  • 06.12.12

אחד הטובים שקראתי מאז ומעולם. מבריק!!!

17 הלו, זה כתב ספורט או טראש טוק של פסיכיאטר שנכשל במבחני הכניסה ללימודים?  (לת) ס.א.
  • 09:16
  • 06.12.12

18 היו שנים שהתנגדתי לשירים שבהם הופיעו המילים שואה,נאצים,גטו. היו שנים שחשבתי שאסור שקבוצה קטנה ושולית של אוהדי הפועל תגרור את כל הקהל אל המחוזות הללו של שימוש ציני במושגים שאמורים להיות מקודשים ומנותקים מהשיח היומיומי. בשנים האחרונות שיניתי את דעתי והסיבה לכך היתה הגילוי שגיליתי אודות העובדה שכולם כולל כולם בהווייה הישראלית משתמשים בשואה באופן אינסטרומנטלי על מנת לשרת מטרות פוליטיות. בשנים האחרונות הבחנתי שנתניהו מנצל את זכר השואה וליברמן מנצל את זכר השואה ושר החינוך מנצל את זכר השואה ושר הפנים מנצל את זכר השואה והמתנחלים מנצלים את זכר השואה והחרדים מנצלים את זכר השואה והשמאל הקיצוני מנצל את זכר השואה והימין הקיצוני מנצל את זכר השואה ואפילו אלון עידן מנצל את זכר השואה מפעם לפעם (לאחרונה זה קרה כאשר כתב על מחנות המעצר בדרום הארץ שהוקמו בעבור המהגרים מאפריקה שנכנסו באופן בלתי חוקי לישראל מסיני) - כולם כאמור מנצלים את זכר השואה ורק לאוהדי הפועל אסור ? רק את אוהדי הפועל מגנים כאשר הם מנצלים את זכר השואה לקריאות מתריסות כנגד מכבי ? החלטתי להפסיק להיות צבועה. עשרות שנים ממשלות ישראל נשאו לשווא את זכר השואה,הזניחו את ניצולי השואה והותירו אותם בעוני מחפיר,ניצלו את זכר השואה כדי לתקוף בלבנון ובשטחים הכבושים ולהרוג אלפי אזרחים לבנונים ופלסטינים,התקרבנו והתמסכנו בשם זכר השואה לפני אומות העולם. אני לא מוכנה להיות שותפה לכך עוד. מאסתי בשקר הגדול של הישראליות ולכן אין לי בעיה עם שירת שתהיה שואה למכבי אם כי אני מסתייגת משימוש במילים ציקלון בי,משרפות וכל שאר המילים והביטויים הקשורים לשואה שטרם נכנסו לשיח הפוליטי היומיומי (גם יומם מן הסתם יגיע).  (לת) הדס
  • 09:19
  • 06.12.12

19 מכבי היא ישראל אופיר מורן
  • 09:41
  • 06.12.12

ישראל היא מכבי,ושמעון מזרחי הוא ביבי. מופת של קפיטליזם דורסני הרואה בכל גורם אחר שמחוץ ל"קבוצה" אויב שיש להשמידו. כך מכבי בליגה וכך ישראל בשטחים הכבושים. בסופו של דבר, כמו ימני ישראל מכבי היא אוסף של שכירי חרב ללא זהות ומחויבות למעט ה"מהר שלל חש בז" ונפילתן של השתיים תהיה מרה וקשה. או אז יחל תהליך ההחלמה הממושך שאולי יצלח

20 100,000 ש"ח זה סכום לא משמעותי? לפי פרסומים פניני מרוויח כ-600,000 דולר לעונה. שזה כ-200,000 ש"ח בחודש. אם מקום העבודה שלך היה קונס אותך בחצי משכורת?  (לת) מניר
  • 09:42
  • 06.12.12

21 נפיחה שהתנפחה מעבר למידותיה ויני ג'ונס
  • 09:43
  • 06.12.12

הפאשלה היחידה של פניני היא שהוא נתפס. הוא תמיד היה חרא קטן, אבל טראש טוק הוא דבר לגיטימי בספורט ונפוץ במיוחד משום מה בכדורסל. ברור לגמרי שזה משהו שפניני עושה דרך קבע - והוא בטח לא היחיד - לכן ההתנצלות שלו היא מגוכחת והעונשים שקיבל הם צביעות פתטית. ולמה כל כך מתרגשים כאן עדיין מקללות כמו נאצי כמעט 70 שנה אחרי השואה? זו אכן סתם קללה ריקה מתוכן. הרי אף אחד לא באמת חושב ששולדבראנד מאמין בתורתו של א. היטלר

22 באמת יש מיסים מופחתים לשחקנים זרים? האם זה לפי החוק? אם כן איך לא הוגש בג"צ נגד זה?  (לת) שומר חוק
  • 09:58
  • 06.12.12

23 כרגיל בונה מגדלים פורחים היה אופסייד?
  • 10:03
  • 06.12.12

ראוי שאלון עידן יקדיש פעם מאמר לכתיבתו של אחד, כתב ספורט ופילוסוף חובב בעיני עצמו, הנושא את השם: אלון עידן. אני מחכה לפננינים שיצאו משם.

24 אבל למה נותנים לאוהד הפועל לנתח את מכבי ת"א? הרי אובייקטיבי זה לא. צהוב
  • 10:08
  • 06.12.12

ד"א רוב הדברים שאלון עידן כותב הם נכונים, אבל קשה לי להתחמק מהתחושה של חוסר גילוי נאות. כששמעון מזרחי הביא לכאן קבוצות זרות שלא רצו לשחק נגד הפועל ירושלים, אז הוא כן היה פטריוט? כשאנשים מהמערכת האדומה "השקיעו" אצל פנאן ואף אחד לא דיבר על זה, אז הם עדיין קדושים? מכבי עשו דברים איומים במהלך השנים, הנה אני אומר את זה, אבל טלו קורה מבין עיניכם, כסף ציבורי הלך גם להפועל והדו פרצופיות איננה נחלתם הבלעדית של הצהובים.

25 ב NBA המציאו את הטרש טוק ואפילו דויד סטרן הצדקני לא חשב להוציא את זה מחוץ לחוק היה אופסייד?
  • 10:16
  • 06.12.12

ישנה הפרדה גמורה בין האישי או הבינאישי בין השחקנים במגרש ובין הפרהסייה.
הדרך שבא בוחר גיא פניני להוציא את יריביו משיווי משקל, ממש לא תואמת לתפיסתי המוסרית, אך כל עוד היא מקובלת בספורט בארץ ובחו"ל, בדיוק כמו עברה על שחקן, או עבירה במכוון (בסוף המשחק כדי לשלוח את הקבוצה השנייה לקו) -היא פשוט חלק מהמשחק.

התקשורת תפסה את פניני על חם ובכך הפכה את דבריו לפרהסייה, לכן הוא התנצל וגם נענש. ניתן לחשוב על אין ספור התרחשויות דומות של שחקנים שנתפסו מקללים במצלמות, גם מהפועל, מבלי שהדבר יהפוך לכתב אישום נגד מכבי ת"א, המכביזם ומדינת ישראל בכלל.
אלון עידן כרגיל מתלהם (בדרכו הטרחנית), וכרגיל מוצא את אשם ביריבה העירונית השנואה. כמה ילדותי, כמה צפוי, כמה פתטי.

26 הכתב קשקשן - זהו עונש חמור בכל קנה מידה. דן
  • 10:50
  • 06.12.12

מאה אלף שקל זה הקנס הכי גבוה שניתן לשחקן בארץ אי פעם, מעבר להדחתו והשעייתו.

מכבי פעלה יפה. וטראש טאלק זה חלק מהמשחק, רק צריך לשים גם לו גבולות

27 אז עכשיו אלון עידן הוא פטריוט ישראלי כי הוא רוצה פחות כושים בליגת הכדורסל כדי שיותר ישראלים יוכלו להתפרנס ? אלי ישי היה חותם על הטיעון הזה והיה מן הסתם מוסיף שהכושים הגבוהים האלה חומדים את בנות ישראל הצנועות והחסודות.טוב שאלון עידן חשף את פרצופו האמיתי.  (לת) שער 5
  • 11:07
  • 06.12.12

28 פעם חשבתי שעידן יודע להסתכל על העולם כולו באובייקטיביות פיקחית, היום הבנתי שהוא אוהד הפועל אלעד
  • 11:23
  • 06.12.12

את הניתוח הפסיכולוגי אהבתי, אין ספק שפניני חיפש כאפה, הרבה זמן, ולא רק על המגרש. טייטל של ילד רע הוא טייטל והוא אחלה מכשיר שיווק. מדובר בצורך להתבלט בעיקר בגלל שאם היה מציע כדורסל נטו לא היו קונים לסחורה שלו. דווקא הפרשה הזו תיתן לו את הפריבילגיה להפסיק עם השטויות כי עכשיו עצם היותו שחקן נקי שלא מתעסק בשטויות יהווה טייטל בפני עצמו (השינוי..)
בעניין מכבי- כולם יודעים מי זו מכבי, היא קבוצה שמקדשת את הניצחון וזה מוגדר בדי אנ אי של המועדון, קבוצותיו ואוהדיו. אני אוהד מכבי ולא מתבייש בכך, להיפך. אין צורך להכביר במילים ואלון עידן לא מגלה את אמריקה בכתיבתו. מהסיבה הזו בדיוק מכבי משלמת לפניני. פניני מקדש את הניצחון יותר טוב מכולם, בכל מחיר, ולכן דמותו גם מתאימה כל כך לדמות הקפטן.
מאחר וגם פניני יודע למה הוא במועדון הוא מרגיש מחוייב להפעיל את כל הכלים שבאמתחתו לא רק בשביל לנצח אלא גם כדי לרסק את היריבה העירונית עוד ועוד.. טרש טוק הוא כלי לגיטימי ומקובל במגרש הכדורסל ואם ג'ורדן וקובי יכולים גם לפניני מותר.
הטעות היחידה שלו היתה שהוא נגרר, בלי לשים לב ובלהט הרגע שחט פרות קדושות- לעיני המצלמה.
הוא פשוט הגזים הפעם, כמו שכל אחד מגזים לפעמים (על הכביש, בארוחה, בויכוח עם האישה וכולי וכולי). זה מה שזה וגם הרכלנות התקשורתית בישראל לא תעשה מזה יותר. על הטעות וההגזמה פניני שילם מחיר משמעותי גם אם לא פשט רגל...
מכבי כמועדון עשתה מה שהיתה צריכה לעשות ושם נגמרה הפרשייה.
הכתיבה של עידן פרובוקטיבית ואופורטוניסטית ומוסיפה קיסם למדורה בגלל שאפשר. הרי ברור שפניני חרג מתפקידו (הלא מוגדר, זה שבין השורות) וברור ששמעון לא שלח אותו לעשות את מה שעשה, אבל למה לא לנסות להאשים קצת את המועדון הצהוב בשחיתות מן היסוד, רוע וביריונות אם אפשר?
מה עידן היה אומר אם פניני בחולצה אדומה היה אוכל את הראש לשחקן צהוב?
דוד פניני נגד מכבי גוליית או משהו בסגנון..
תישאר אובייקטיבי, לא עושה לך טוב לפאסון להיות עמנואל רוזן

29 מכבי אשמה שאיפשרה לפניני לעשות זאת במשך שנים. קבוצה מגעילה. מכבי בעעע
  • 11:27
  • 06.12.12

ועוד מזרחי הנוכל אומר, שמעתי שיש וידאו, לא ראיתי. חחח, אם לא היה וידאו, לא היה קצה של עונש. גם העונש הכבד הוא רק למראית עין.

30 אין ספק שהמון ניצולי שואה רואים משחקים של הפועל אדום
  • 11:29
  • 06.12.12

באופן קבוע ונפגעים מהקריאות האלה

31 אוהדים דליה ג
  • 11:36
  • 06.12.12

אין מקום להשוואה בין התנהגות אוהדים לבין התנהגות שחקן על המגרש כלפי שחקן יריב. כל הזמן מנסים להמעיט מהתנהגותו הבזויה של פניני על ידי השוואתה להתנהגות מיעוט רע של אוהדי הפועל כי לא נמצא להשוואה שחקן כדורגל או כדורסל בזוי ושפל עם פה מלוכלך כמו פניני.רק עונש הרחקה לצמיתות ממגרש הספורט צריך כאן.

32 הסיפור פשוט : אוהדי כדורגל וכדורסל מעריצים שחקנים כמו פניני כאשר הם משחקים בקבוצות שאותן הם אוהדים והם שונאים ומתעבים כאשר שחקנים כמו פניני משחקים בקבוצות היריבות.אוהדי הפועל היו הופכים את פניני לסמל גדול אילו שיחק בהפועל והראיה לכך היא היותם של שמעון אמסלם ויוסי אבוקסיס סמלים גדולים בהפועל.  (לת) ניר תרכיז
  • 11:51
  • 06.12.12

33 אלון עידן הוא רולאן בארת של ימינו n
  • 12:15
  • 06.12.12

המיתולוגיות שלו מנותחות בחוכמה ובזהירות.
תענוג לקרוא!

34 כל הכבוד אלון אחד מהפוסטים הטובים שלך.  (לת) אורן
  • 12:17
  • 06.12.12

35 Out Goni
  • 14:31
  • 06.12.12

להעיף את פניני. התנהגות של חלאת אנוש

36 חכיתי לקרוא מה יהיה לאלון עידן לכתוב על פרשיית פניני עמית
  • 17:38
  • 06.12.12

ולא התאכזבתי.
כרגיל כתוב מלוטש ובוחן את המקרה מהזוויות הרלוונטיות.
מכבי התגלתה פה בשיא צביעותה.

37 אלון עידן, כל הכבוד על היכולת להתייחס בחומרה גם לקללות המבחילות של אוהדי הפועל לרגב פנאן ( וזאת למרות שאינך מכביסט)  (לת) מתן
  • 12:16
  • 08.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת