פרשנות || שמעון מזרחי בתפקיד המנהלת הזועפת

הדברים שאמר גיא פניני ליונתן שולדבראנד והתגובה הצהובה, הזכירו כמה צביעות יש בקבוצה שמתיימרת להיות הקבוצה של המדינה

שמעון מזרחי אמר שגיא פניני לא "התכוון" לדבריו. והוא צודק שמעון מזרחי, הפעם הוא סוף סוף צודק. כי גיא פניני באמת לא התכוון לכך שיונתן שולדבראנד הוא נאצי גרמני (שולדבראנד הענק הוא הרי איש הפועל שוודי ולא נאצי גרמני), ולבטח לא חפץ בכך ששולדבראנד ואביו ילקו בסרטן. הפעם הוא צודק, המזרחי הזה.

מצד שני, כשאוהדי הפועל מייעצים לשמעון מזרחי להתאבד וקוראים בקול רם "שתהיה שואה למכבי", גם הם לא "מתכוונים". הם הרי לא מאמינים ששמעון ירכוש חבל, וגם לא מתכננים להקים את ברגן בלזן מחדש ולהסיע לשם את אבי נמני ברכבת. ואוי ואבוי אם שמעון סבור אחרת.

***

הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

מימין: שמעון מזרחי, שי רקאנטי ודייויד פדרמן. ראשי הצהובים התנהגו בצביעות?
מימין: שמעון מזרחי, שי רקאנטי ודייויד פדרמן. ראשי הצהובים התנהגו בצביעות?.

מסכן גיא פניני. גם לא תיאר לעצמו שמצלמים אותו, וגם לא הביא בחשבון שהדברים שלו נאמרו בסיומו של אחד מהקמפיינים המתועבים ביותר שנעשו כאן, כל זאת בחסותם האדיבה של חתן פרס ישראל והערוץ הפרטי שלו ושל רקנאטי המכביסט. כי כבר שבוע אנחנו שומעים מהמזרחים שהם מזועזעים מהקריאות, שמדובר בתופעה פלילית ושמי שיצעק "שואה" ו"תתאבד" אמור להיעצר ישר. כי זו עבירה פלילית חמורה. ולו היה מזרחי איש בעל יושרה ועקביות, היה גורס היום שיש להעמיד את פניני לדין. כי מה ההבדל בין "תתאבד" ובין "סרטן בראש", בין "שואה" ובין "נאצי". אה, אין הבדל? אולי שמישהו יבשר את זה למשפטן ולחתן הפרס מזרחי.

***

ואם כבר דין משמעתי, אל תספרו לי שהעונש שספג פניני ממכבי חמור. כי ברור הרי שה"השעיה" שלו ממכבי לא תהיה ארוכה בהרבה, אם בכלל, מהעונש שיטיל עליו האיגוד; ואל תספרו לי שזה שהוא לא ישחק נגד פרוקטום או איך שלא קוראים להם יזיק לו או לקבוצה; ועד שלא נפתח את ספרי החשבונות של מכבי, גם נסרב להאמין שמישהו פגע בכיסו. טוב, לא מגיע לו באמת עונש, הוא הרי לא התכוון. רק אוהדי הפועל מתכוונים.

***

ובכל זאת קרה משהו טוב השבוע. כי אם המזרחים בחרו למצות את הדין המשמעתי עם פניני ולא קראו להחלת הדין הפלילי עליו, או אז גם הם מודים שהטיפול בקריאות כאלו צריך להיות משמעתי ולא פלילי. אלא אם כן המזרחים הם אנשים צבועים ומתחסדים בעלי מוסר כפול. מזרחי? מה פתאום. הוא לא כזה.

***

ולמה דמה השבוע חתן פרס ישראל שמעון מזרחי? למנהלת בית ספר זועפת וקשוחה שמאיימת לזרוק לאלתר מהמוסד החינוכי כל תלמיד שייתפס מעתיק בבחינה, וכשתופסים בכף את בנה האהוב עושה כמעשה הזה היא מסתפקת בהשעיה לשבוע ושולחת אותו לעמוד בפינה. איזה מזל ששמעון הוא לא מנהלת בית ספרנו.

***

ומכבי היא לא קבוצה צבועה. הם הרי פטריוטים ולאומיים כל כך. ולכן הם לא חיללו מעולם את יום הזיכרון, ולא שיחררו את מורן רוט בכוח משירות המילואים שלו ב"עמוד ענן", ובין לבין גם חיללו את השבת בסיינה. אה, הם עשו את כל זה? אז איך שמעון קיבל את פרס ישראל? כנראה גם ישראל צבועה.

ולקראת סיום הרשו לי לצטט אדם נערץ בשם נח קליגר, שהועמד פעם לדין משמעתי באיגוד הכדורסל לאחר שקרא לשופט "שק לי בתחת". לדיין אמר קליגר שמדובר בסך הכל בהצעה: ירצה יישק, לא ירצה לא יישק. לתשומת לבם של אוהדי הפועל, אם ייקראו פעם לתחנת המשטרה על מנת להסביר למה קראו למזרחי להתאבד.

וכל הכבוד, באמת כל הכבוד, לניב רסקין, שהיה הראשון לחשוף בשידור ישיר ואף לבקר את התנהגותו של קפטן מכבי תל אביב. מצד שני, חייבים לשאול, מה גרוע יותר - לחלל את יום הזיכרון או לקרוא למישהו נאצי? צריך באמת לשאול את שמעון.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אחלה גוז'ף ה.
  • 22:16
  • 07.12.12

של טור הידד!

02 ארי שמאי אריק
  • 23:06
  • 07.12.12

אוי ל"הארץ" שמפרסם כתבה מגמתית של אוהד הפועל עלוב נפש שהואשם ביחסים עם קטין.

03 וטוב לדעת שמותר לומר מה שבא, הרי גם לאוהדי הפועל מותר כשיש עיתונאים שמגינים וגם לשחקני מכבי,
  • 02:15
  • 08.12.12

אלא שפניני בכל זאת "קצת בפינה", ואוהדים סתם שמציקים לאבירי העיתונות הנאורה ולעזל האתיקה-הם ממש בבעיה

04 כל מילה איתי
  • 02:37
  • 08.12.12

הצביעות של אנשי מכבי תל אביב בכל הפרשה הזו היא מדהימה ומקוממת.
וזה עוד בלי שהזכרנו את "הנצחון עבור פניני", ציטוט של ע. המאמן גודס.
כשאוהדי הפועל אומרים "נאצי" יש לשלוח אותם לניידת המשטרה
כשפניני אומר "נאצי" הוא הקרבן המסכן

05 גם אני חונה באוסישקין לירן
  • 07:21
  • 08.12.12

חבל שלא ראית את התנהגות האוהדים בשער 4,5 יורקים זורקים מקלות ודגלים ופניני הוא השעיר לעזאזל של כול הספורט בישראל ושילם תמחיר. ומה שחשוב גם אני חונה באוסישקין שאני מטייל בירקון...

06 הוא הא, מה קרה?! מ-כ-ב-י!! מ-כ-ב-י!! מורה נבוכים
  • 08:34
  • 08.12.12


מכבי כדורסל היא התוצר המזוקק של קפיטליזם חזירי, של הכסף הטייקוני הגדול ושל ארוגנטיות אימפריליסטית ברפובליקת בננות. כשאתה אוהד את הקבוצה הזאת אתה מתחבר לתחושת אני ואפסי ותקפצו לי, ל'אני כזה כי אני יכול' ונא באוזן. להיות צהוב זה קודם כל לחיות בעבור הקתרזיס האורגזמי של השפלת היריב, הוא הא מה קרה. מי שמפקפק בכנות התנצלות מכבי על חרפותיו של הקפטן שלה ישאל את עצמו קודם כל למה מלכתחילה מונה פניני לקפטן מכבי? לשחקן הזה יש היסטוריה ארוכה של משחק מלוכלך על המגרש וטרש טוק. מישהו מתוך הקבוצה טרח להעיר לו על זה? להעביר אותו סדרת חינוך? איפה!? האם מזרחי, בן דמות היגון זעום העפעפיים, לא היה מודע למה שהכול ידעו?

ההתנהגות של פניני היא פשוט חלק מן האתוס המכביסטי. הזלזול ביריב, השפלתו וההתנשאות כלפיו הם הדי אן איי של הקבוצה, ופניני היה לא רק בשר מבשרה של ה'אימפריה' אלא גם נציגה המובהק ביותר. אז שהאיפרטור מזרחי לא יקשקש בקומקום: פניני התכוון בדיוק למה שהוא אמר - לא לתוכן הספציפי, אלא להשפלה ולביזוי.

07 משתמט זה, התחזויותיו ופרסיו. זבאלה ממדינת תל אביב  (לת) אין תועבה גדולה בישראל מגמד
  • 10:23
  • 08.12.12

08 עוד לא קלטת? גרכד עדנאן
  • 10:53
  • 08.12.12

על פי התפיסה של מכבי ת"א (גם כדורגל ןגם כדורסל) חובה להכפיף את הכל לאינטרסים שלהם .כל דבר אחר הוא פסול לחלוטין!!!לכן עם כל הכבוד לכתבתך המענינת אתה לא מציאותי!!!
בכבוד רב
גרכד עדנאן

09 לו פניני היה בהפועל והיא כך מדבר לשחקן מכבי האזרח י.
  • 11:36
  • 08.12.12

הוא היה היום גיבור ישראל...ביציעי הפועל היו מזמרים לו שירים על גדולתו. הוא היה נהפך לגיבור...בעצם פניני כבר היה כזה כשהכה וכמעט חנק את ליאור אליהו במדי הפועל י'ם...ואז כמובן שלא נענש כי להיות אנטי מכבי זאת גבורה אבל להיות אנטי הפועל זאת חרפה.

10 אלימות מילולית גוררת אלימות פיזית אלון
  • 11:45
  • 08.12.12

אם כבר ישנה כאן צביעות, היא מגיעה מכיוונו של ארי שמאי, שמגבה כאן אלימות מילולית נוראה בשם אינטרסים של אוהדים של הפועל. אין מקום לאלימות הזאת בשום מקום - לא עם קריאות ״נאצים״ ו - ״שואה״, ולא עם קריאות ״איש חמאס״ ו - ״מחבל״. קריאות כאלה מלבות שינאה ומצדיקות אלימות פיזית, כמו זריקת דגלים, מטבעות, רימונים ואבנים - דברים שמשום מה אנחנו מאפשרים לעצמנו לשכוח מקיומם. כבר נרצח ראש ממשלה בישראל לאחר שאלימות מילולית הכינה את השטח לכך. כבר היו מקרי אלימות בספורט הישראלי שבנס לא נגמרו ברצח. האם ארי שמאי מוכן לקבל שיהיה רצח על רקע ״ספורטיבי״ בארץ?

11 אלימות מילולית גוררת אלימות פיזית אלון
  • 11:45
  • 08.12.12

אם כבר ישנה כאן צביעות, היא מגיעה מכיוונו של ארי שמאי, שמגבה כאן אלימות מילולית נוראה בשם אינטרסים של אוהדים של הפועל. אין מקום לאלימות הזאת בשום מקום - לא עם קריאות ״נאצים״ ו - ״שואה״, ולא עם קריאות ״איש חמאס״ ו - ״מחבל״. קריאות כאלה מלבות שינאה ומצדיקות אלימות פיזית, כמו זריקת דגלים, מטבעות, רימונים ואבנים - דברים שמשום מה אנחנו מאפשרים לעצמנו לשכוח מקיומם. כבר נרצח ראש ממשלה בישראל לאחר שאלימות מילולית הכינה את השטח לכך. כבר היו מקרי אלימות בספורט הישראלי שבנס לא נגמרו ברצח. האם ארי שמאי מוכן לקבל שיהיה רצח על רקע ״ספורטיבי״ בארץ?

12 שוב שמאי חכם על קטנים ממנו עאלק
  • 12:15
  • 08.12.12

איך הכנסת לפניני.. אתה האיש שאפילו האדומים לא סובלים. ארי שמאי תתבייש, הוא בסך הכל...

13 ארי שמאי מייצג אותי לא את הפועל  (לת) יגאל עמיר
  • 14:06
  • 08.12.12

14 עמוס שוקן : ארי שמאי כותב ב"הארץ", אני מבטל המנוי. ריינבאו
  • 15:53
  • 08.12.12

אנחנו מכירים שנים רבות. אבל פחות מ-45 השנים בהן אני קורא הארץ. אני בולע ברטינה את צבא הכתבים האדום של מוסף הספורט שלך. אבל, כאשר אני רואה שארי שמאי מועסק אצלך, אני מבטל בצער המנוי על העיתון. לא אקרא עיתון שעורך דינו של השרץ יגאל עמיר כותב בו. אני יודע הרבה על מעשיו ודבריו של ארי שמאי בעבר. רק אם חלק מהם אמת, אין לו מקום בעיתון מכובד. אבל, אתה בעלי העיתון. הבחירה ביני לבינו נתונה בידך.

15 כל מילה בסלע - נכון בטירוף ארכימדס
  • 10:52
  • 09.12.12

חולי הצהבת העיוורים צריכים לתול קורה מבין עיניהם.

הפופולריות במגרש ביתי