פרשנות || הניצחון המשמעותי בתולדות בית"ר ירושלים

השריפה בליל חמישי מחקה אולי פריטים היסטוריים, אך לא את כתם הגזענות שדבק בקבוצה מהבירה. לאור תגובת אנשיה, נראה שהפעם צפוי לנו טוב

בימים אחרים, שנראים היום רחוקים כל כך, כיכב הקהל של בית"ר ירושלים דווקא בהקשרים עליזים בהרבה מאלה של השבועיים האחרונים. חברי "הגשש החיוור" נהנו מטקסטים מופתיים של יוסי בנאי ואפרים קישון, שהולידו מערכונים מיתולוגיים כמו "שירים, שערים וטכנאים" ו"אופסייד סטורי". בראשון, מאיים אוהד בית"ר לשרוף את המועדון אם לא יענו כל דרישות האוהדים, בעוד השדר שנשאל מהאולפן מה עושה המשטרה בעניין, מסביר למנחה כי היא מפזרת את העשן.

בתשובה לשאלה נוספת של המנחה "מה עושים האוהדים בינתיים?", משיב הכתב "מפזרים את המשטרה". את השידור, מזכיר הרפורטר האמיץ, הוא מעביר מבור הביטחון בימק"א. במערכון אחר מואשם בבית המשפט שמעון כסאח, אוהד בית"ר, איך לא, כי עלב בשופט המשחק יוהיכין פנדלוביץ' והסית את הקהל נגדו. כסאח מזוכה בסופו של דבר על ידי אב בית הדין, בעצמו אוהד בית"ר ואחראי על החצוצרה ביציע.

גם המערכונים הללו הם חלק מההיסטוריה של בית"ר. למזלנו, משטרת ישראל המביכה אינה אחראית על שמירת הארכיונים של "הגשש החיוור", כך שדבר לא הוצת בלילה שבין חמישי לשישי וגרם לאובדנם. למתחם בית וגן, לעומת זאת, מקום שהיה אמור להיות מאובטח בקפדנות בנסיבות האחרונות, הושלך בקבוק תבערה, שהביא לפגיעה קשה בלא מעט פריטים היסטוריים של המועדון. גביעים, צלחות אליפות וחולצות של שחקני עבר עלו באש. גורמים בכירים בקבוצה טענו בתגובה כי "כל ההיסטוריה של בית"ר נשרפה ואבדה".

ובכן, לא כולה. יש עוד חלק בהיסטוריה של בית"ר שחייב להישרף. הוא לא נוצץ כמו גביע, הוא לא מוחשי כמו צלחת אליפות ואותו קשה הרבה יותר להעלים. חברי "לה פמיליה", אותו קומץ של 200-300 נבערים, הם המייצגים הקולניים והאלימים ביותר לגזענות של בית"ר ירושלים, אבל הם תופעה של חמש השנים האחרונות. העובדה שעד היום לא שיחק בבית"ר ירושלים אף שחקן ערבי, היא היסטוריה מבישה שרובצת לפתחם של כל מי שהיו חלק מהמועדון הזה מאז הקמתו. ואת הכתם הזה, אף שריפה לילית לא תמחק.

בית"ר ירושלים נלחמת היום על ההווה שלה, אולי גם על העתיד, ובדרך עליה להתמודד עם עבר מביש. עבר, שכל גביע וכל צלחת אליפות רק סייעו להסתירו. המלחמה הזאת לא נולדה מתוך מחשבה סדורה או בכוונת מכוון, אלא כנראה בשל גחמה אופורטוניסטית של הבעלים ארקדי גיידמק להנחית כאן שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. ראשי בית"ר והחלק הארי והטוב של אוהדיה היו יכולים להרים ידיים כפי שעשו כל כך הרבה פעמים בעבר, אלא שהפעם ייתכן שלסיפור הזה יהיה סוף טוב.

שחקני הקבוצה, המאמן, היו"ר ואלפי אוהדים שפויים ואוהבי אדם, התייצבו מול גזעני "לה פמיליה". האחדות הזאת והנחישות שבאה עמה, מובילות את בית"ר לניצחון היפה והמשמעותי ביותר בהיסטוריה שלה. ייתכן שאספסוף הגזענים שמתקשה לקבל את התבוסה, חשף בסוף השבוע האחרון את הצד העברייני שלו. בכל מקרה, אלו פרפורי הגסיסה של ארגון הטרור הזה, וכל מה שנדרש עתה הוא פעולה אפקטיבית סוף סוף של המשטרה והפרקליטות, יחד עם הגורמים בבית"ר שהתפכחו, כדי לסגור פרק דוחה בתולדות מועדון מפואר.

בית"ר מתמודדת עם בעיה שאינה שלה בלבד. הגזענות היא נגע שפשה בחברה הישראלית, ומי שחושב שהצרה הזאת היא עניין פנימי של בית"ר טומן את ראשו בחול. הגינוי הרופס של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההצתה, בא באיחור. אם נתניהו, שמעיד על עצמו כאיש בית"ר וכאוהד הקבוצה, רוצה לסייע לה, מוטב שיגיע מחר לאיצטדיון טדי, כפי שעשה לא פעם בעבר, כדי לתמוך באורחים מצ'צ'ניה ומסכנין, ובעיקר בגורמים בבית"ר ירושלים שהעזו סוף סוף לצאת נגד הגזענות וההיסטוריה של המועדון.

הגביעים המפויחים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. את כתם הגזענות השריפה לא מחקה
הגביעים המפויחים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. את כתם הגזענות השריפה לא מחקה. צילום: אוליבייה פיטוסי
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הגזענות של אוהדי בית״ר לא החלה בשנים האחרונות והניסיון להציג תמונת מצב כוזבת כאילו מדובר בקומץ של כמה מאות גזענים מבטא הכחשה חמורה של המציאות.הגזענות של אוהדי בית״ר באה לידי ביטוי עוד בימק״א,עשרות שנים לפני שהוקם ארגון לה פמיליה שהוא תוצר מובהק של התנועה הכהניסטית שחיבקה את בית״ר ואת אוהדיה כבר בסוף שנות השבעים ובתחילת שנות השמונים (תבדקו אצל רפעת טורק איך זה היה לשחק בימק״א בסוף שנות השבעים).חשוב להבהיר : רוב בקרב אוהדי בית״ר מתנגד להחתמת שחקן ערבי (וצריך לשים את הדגש על ההבדל בין שחקנים מוסלמים לשחקנים ערבים).החברה הישראלית היא אכן חברה גזענית אבל בכל הקבוצות הימניות בארץ כולל בני יהודה וקרית שמונה שיחקו ומשחקים שחקנים ערבים ורק בית״ר נותרה המעוז האחרון של טהורי הגזע (ולכן היא זוכה לסיקור משמעותי בתקשורת הזרה).כל מיני ידוענים אוהדי בית״ר מתיפייפים בימים האחרונים ועולים על העגלה האנטי גזענית אבל כולנו זוכרים מי מהם ישבו לאורך השנים ביציעי טדי ושרו את השיר על סלים טועמה או הצטרפו לקריאות על מוחמד.מעמידי הפנים הצבועים (כולל זה שהציע בשבוע שעבר להפגיש את המנוולים מלה פמיליה עם ברוך מרזל כדי שהכהניסט יטיף להם מוסר) גרועים יותר מהזבל האנושי של לה פמיליה.  (לת) שער 5
  • 23:46
  • 09.02.13

02 יופי של מאמר. יישר כוח. והערה לשונית: יש לומר "חלק הארי" (=חלקו של האריה) ולא "החלק הארי".  (לת) תרומפלדור
  • 00:02
  • 10.02.13

03 תמיד מצחיקה אותי המימרה "טהורי הגזע" ביחס לביתר ואוהדיה. איזה טהורים ואיזה גזע. סה"כ חבורות של פרחים שעירים ברובם אנאלפאביתים ומכים את הנשים השמנות שלהם השכם והערב. בקיצור ערב רב שהמציאות פה נתנה להם כוח פוליטי.  (לת) יאיר לנזא
  • 00:12
  • 10.02.13

04 ביתר ג'רוסלם אדום
  • 00:23
  • 10.02.13

קבוצה מיותרת. צריך לפרק אותה ולזרוק את חלקים לבלבים.
אדום

05 זה לא הקומץ-זה הרוב, בין אוהדי בית"ר, בכנסת, בממשלה, בצבא. אילו נבחרי ציבור ומפקדים במשטרה ובצבא היו נענשים בגין גזענות אפשר היה להבין את הגינויים לאוהדים האלימים והמגעילים של בית"ר. כל עוד דעותיהם ופעולותיהם הם הנורמה בישראל, מה לנו כי נלין על חבורה של בורים?  (לת) "קןמץ" כזה יש בכנסת
  • 00:25
  • 10.02.13

06 מי שטוען שביתר לא הביאה ערבי ב-70 שנה האחרונות מתוך עקרון טועה ומטעה! "אוהד" במלעיל (שלומי תקרא)
  • 00:44
  • 10.02.13

קודם כל ראיתי את חבר הכנסת לווין עכשיו בטלוויזיה בדיון על ביתר ואני חייב לומר שהוא המייצג של הליכוד כיום. הליכוד של שנות ה-2000 הוא ליכוד אליטיסטי - תל אביבי ועוד יותר גרוע גם גזעני!!! שכחו מבגין וקבלו את אוהד הפועל התל אביבי מר לווין (אל תריעו!) . אין כבר מרידור או ריבלין. מה שנשאר זה לווין. ומדוע אני כותב זאת? משום שמי ששופך (או שחברתו שופכת) על חבר כנסת ערבי כוס מים בועדה פוליטית סופו שחבריו למדינה יזרקו אבן על אזרחים ערביים באצטדיון טדי. והוא בא לדבר על אוהדי בית"ר... הגזען הזה שמנבל ( הוא וחבריו) את הפה מבוקר עד ערב על ערביי ישראל בצורה כ"כ כוללנית. ובנוגע לעניין שהעלתי בכותרת: ניקח קבוצה כמו מכבי חיפה כמייצגת הכדורגל הישראלי לרגע. במכבי חיפה לא היו ערבים עד שנות ה- 80 !!!!!!!!! הכדורגלן הערבי העדיף להישאר בגבולות הקבוצות הערביות עד שנות ה-80 ,ושמישהו יתקן אותי אם אני טועה, ואני לא! בשנות ה-80 שרף אחרי חודש של שכנועים רבים הביא את זאהי הארמלי. לפי דעתי עד תחילת שנות ה-90 כמות הערבים ששיחקו בליגה הראשונה הסתכמה אולי בחמישה. בתחילת שנות ה-90 החל גל של שחקנים ערביים שהגיעו לליגה וביתר רצתה לקנות גם כן את באדיר אבל בגלל בעיות תקציב לא קנתה לבסוף!!! רק בתחילת שנות האלפיים אחרי האינתיפאדה ביתר לא קנתה שחקנים ערבים מבחירה בגלל פחד מהקהל . אני שומע ילדים מהלה פמיליה שטוענים ש-70 שנה לא היו ערבים בגלל עקרונות ואני משתגע! הם לא יודעים שבחמישים השנה הראשונות כמעט ולאף קבוצה בארץ לא היה שחקן ערבי?! איזה עקרונות ואיזה בטיך... השנאה וקריאות ה"מוות לערבים" החלו להימצא בטדי באופן קבוע רק בשנות האלפיים אחרי הפיגועים והאינתיפאדה! ושלומי ברזל המקסים צריך לכתוב על זה ולחקור את התפתחות השחקן הערבי בישראל. אגב מחר אתם תראו שהרוב השפוי הוא באמת רוב ושהקומץ באמת קומץ. יאללה ביתר

07 שלומי, כמה שאתה נאיבי! זה לא קומץ ולא בטיח! הקומץ הינם האוהדים השפויים, כל יתר אלפי האוהדים הינם גזענים ופרימיטיביים שמקומם לא בקהילתינו! מענין שמלכינו ביבי השלישי נזכר לגנותם רק לאחר שהציתו את מועדונם ! איפוא הוא התחבא עד לכאן? פשוט לפני הבחירות הוא לא רצה לאבד הרבה אלפים של בוחרים! אבוי לנו שכך אנו נראים.  (לת) חוני
  • 01:14
  • 10.02.13

08 די כבר א חיפה
  • 05:08
  • 10.02.13

כל יום מיליון כתבות על ה'קבוצה' הזו. תקשורת יקרה - כדי להילחם בדבר רע - דבר ראשון צריך למעט לסקר כמה שאפשר. כל 'כתבה' רק מחזקת אותם, ולמען האמת זה ככה מהיום שאני זוכר את עצמי.
שאלה: למה במשחקים שלה יש מאות שוטרים? הביטחון שלנו האזרחים נעלם בזמן שה'קבוצה' הזו משחקת. זה בדיוק כמו משפחות הפשע בארץ, שגוזלות את כל כח האדם של המשטרה. זה מצטלם הרבה יותר טוב למשל מסתם גניבת רכב משעממת.
לא רוצים לשמוע על הקבוצה הזו יותר. תבינו ותפנימו.

09 מעניין שהכותב לא מוטרד מהגזענות של הקיבוצים בהם אין ולו ערבי אחד, או הגזענות של אנשי השמאל שמכנים בשם נאצים אנשי ימין ומתנחלים....  (לת) רעמסס
  • 05:37
  • 10.02.13

10 שער חמש - מתחסד טיפוסי צ׳רנוחה
  • 06:42
  • 10.02.13

מרבית אוהדי בית"ר מתנגדים לערבי? אשמח למראה מקום לסקר הרלוונטי, אחרת זה שקול ל״מרבית אוהדי הפועל תומכים בזריקת רימוני הלם למגרש״. הגזענות הייתה בבית״ר גם בשנות השבעים - תשאלו את טורק? אכן עדות מהמנה. אותו פוליטיקאי בגרוש שיוצא חדשות לבקרים נגד כל העולם החל מפרנסי הפועל ועד כריית ת״א. אולי תשאל דווקא את עלי עותמאן שהיה קרוב להגיע לבית״ר (ותשמע ממנו גם איך אוהדי בית״ר הצטערו כשלא הגיע שבל פער כספי). בסופו של יום, אני ושכמותי נמצאים כבר שנתיים בחזית המאבק בגזענות. גם היום בערב אגיע לטדי להוסיף את גרוני למסר הברור שלה פאמיליה יקבלו. המקהלה תצרצק ואנחנו נמשיך במאבק על הבית.

11 תכלס 1 צודק. די לצביעות וגם.. יניב
  • 08:37
  • 10.02.13

בוא ניהיה עד הסוף לא צבועים ונראה את המשחקים של ביתר בזמן עופרת יצוקה איך שרו מוות לערבים ואלף הרוגים. ואז אף אחד לא דבר. מה קרה פתאום עכשיו? ביתר קבוצה גזענית וככה היא רוצה להיות ושתשאר ככה. היא לא נבחרת ישראל שכולם צריכים להתערב בה היא קבוצה ירושלמית של הירושלמים שעברו מסכת פיגועים ולא בא להם ערבי בקבוצה. דרך אגב כולנו גזענים אם הבת חס ושלום תביא שוודי לבית הורים לא יגידו כלום אבל אם היא תביא ערבי? די להתיפיף.

12 העלמת העין היא לא 5 שנים. לפני 10 שנים הלכתי בפעם האחרונה בחיי למשחק של בית"ר. נדמה לי שדגו שיחק בקבוצה היריבה, וקולות הקופים היו מעל ליכולותי אנשים שפויים כמוני וכמו משפחתי פשוט התרחקו מהקבוצה
  • 09:16
  • 10.02.13

היה אפשר לטפל בזה באלף דרכים.
טוב שנזכרו עכשיו, אבל את הילדים שלי כבר לא הבאתי למגרש בקטנותם, והאהדה לקבוצה לא נטמעה בדמם.
להיפך, הם יודעים שאמא וסבא היו פעם אוהדי ביתר, אבל היום ביתר גזענית, ואנחנו נגד זה.

13 אם הילדים האלה טרוריסטים... מה תגיד על זורקי האבנים השמאלנים , על חיילינו בבעלין.  (לת) אייל
  • 09:41
  • 10.02.13

14 האם גם את זורקי רימון ההלם על ביתו של אלי טביב אתם מכנים "ארגון טרור"?  (לת) גרוסמן
  • 09:55
  • 10.02.13

15 הרשויות בארץ מתערבות רק משום שפיפ"א התחילה להתעניין במה שקורה פה לפרק את הקבוצה הזאת
  • 09:56
  • 10.02.13

רק חשש של חרם בי"ל על כל קבוצות הספורט בארץ גרם לפוליטיקאים להזיז את ה... שלהם. זוכרים מי המפלגה שמנהלת את המדינה, נכון?

16 השמאל הרע שולט כאן בתקשורת ומשמיץ את בית"ר ואוהדיה לה-פמיליה, אי של שפיות
  • 10:21
  • 10.02.13

אין כל פסול בשלילת קבלת שחקן ערבי ומוסלמי לבית"ר.
מדובר על אויבים בהווה של היהודים וישראל, (חוץ מהשמאל הרע וההזוי מאד שרואה בהם פרטנרים).
בעולם יש מיליארד או שניים של מוסלמים 99% לא רוצים ולא מקבלים יהודים בשום צורה ובשום מקום. למשל מדינה כמו מלזיה שרק חציה מוסלמי. במלזיה השניאה לישראל וליהודי היא מטורפת והזויה ולמה? פשוט כי הם ערבים לאחיהם המוסלמים הערבים בישראל, אגב הרבה יותר מאשר מצביעי השמאל לגוניהם ערבים ליהודים דתיים, ימניים, מתנחלים וכדומה.
שלילת קבלת מוסלמי/ערבי לבית"ר אינה קשורה לגזענות, בניגוד למיליארדי המוסלמים, אלא לשנאת האויב. אויב שהורג בעזרת מתאבדים, ילדים זקנים, תינוקות ושאר חפים מפשע. שנאת האויב היא דבר טבעי בריא ונכון והיא אף כתובה בתורת ישראל בנוגע לעמלק, אדומי ומואבי.
אלא שהשמאל ובתוכם שלומי ברזילאי איבדו את הצפון ולוקים בסינדרום סופני של אהבה והזדהות עם האויב הרע !!!

17 צריך להתחיל במחלקות הילדים והנוער גלעד
  • 10:22
  • 10.02.13

איציק קורנפיין צריך לעשות מהלך ולרתום את שחקני העבר + אוהדים ידועים ולנצל את האירוע ולמנף אותו לפתיחת דף חדש ולהביא את המדיניות הזו לידי ביטוי במחלקות הילדים והנוער - זה הכי מוסרי וגם יביא הכי הרבה תועלת לקבוצה בטווח הארוך . כמה ילדים מסתובבים בעיר עם פוטנציאל להפוך לארמלי , טורק , באדיר או גאדיר . לא חבל ?

18 אז המדינה צריכה היתה לשמור על המועדון? ירון
  • 10:37
  • 10.02.13

מי בדיוק ניזוק מהשריפה? במי פגעו אלו שזרקו את בקבוק התבערה? רק באוהדים, לא באף אחד אחר. רוצה בית"ר לשמור על המועדון? שתתכבד ותממן את האבטחה מכספה, בשום אופן לא מכספי משלם המיסים. מה פתאום שהמשטרה תשמור על המועדון?

19 הימין פרושו גזענות. מי שהפך את ביתר ירושלים לחלק מהקומפלקס הגיזעני של הימין אלה אלפי האוהדים שלה ששונאים את כל יתר הקבוצות בליגה, והמאחלים לכל יתר הקבוצות סוף לא נעים. כמו מוות ל...  (לת) אלגרו
  • 11:18
  • 10.02.13

20 לפזר את קבוצת הכדורגל. הספורט הישראלי יסתדר איכשהו בלי בית"ר.  (לת) ציפורה נפש
  • 11:18
  • 10.02.13

21 גם הרייך השלישי התחיל כקומץ. חלה אחריות מוסרית של אלו שלא בקומץ לעצור את הקומץ, כאשר הם נמנעים מכך, גם הם יישאו בתוצאות ובצדק, על מעשיהם של הקומץ.  (לת) ComunistaSimpatico
  • 11:19
  • 10.02.13

22 קיימת סימטריה פנטסטית בין שריפת ביתם של ה-"קומץ" ע"י ה-"קומץ" לשריפת הרייכסטאג על מנת להפוך את ה-"קומץ" מתוקפן ל-קורבן  (לת) ComunistaSimpatico
  • 11:40
  • 10.02.13

23 צודק ונכון, ומחמם את הלב לקרוא טור כזה דווקא בעתון הארץ. אוהד בית"ר
  • 11:41
  • 10.02.13

קומץ הגזענים ביציע הבית"רי הוא בעיה. אבל יפה אמרת, מדובר בקומץ קטן ומאוד קולני. מרבית אוהדיה של בית"ר הם אנשים טובים וראויים, שהמאפיין המרכזי שלהם, הוא אהבתם לכדורגל ולקבוצתם. אין קשר בין גזענות לבית"ר. זהו חיבור שנוצר ע"י קומץ ילדים אלימים על גבול העבריינים, בעידוד סיקור מוטה שנתן להם במה גדולה וחסרת פרופורציה, כאילו היו פניה של הקבוצה כולה. הגזענות הזו מאפיינת את כלל החברה בישראל: איש לא אוהב ערבים, וגם הפיתרון של השמאל הליברלי שואף להרחקת הערבים ויצירת מדינה יהודית "טהורה" עד כמה שניתן מערבים- שתי מדינות לשני עמים, אנחנו פה והם שם. זו תפיסה "פרגמטית" שנגועה באותה שנאת אחר וסלידה ממנו.
בפי הקומץ זה יותר בוטה ויותר מגעיל, אבל אין הבדל גדול. בכל אופן, שכל אחד ישמור את דעותיו לעצמו, ולמגרש יביא רק את האהדה לקבוצתו, והאנטי לקבוצה המתחרה- בגבול המותר כמובן.
הטוב במעשה העברייני הזה, הוא שכולם הבינו היום שמדובר בעבריינים ולא באוהדים. עכשיו שהגורמים המוסמכים יטפלו: המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, ויפסיקו לדרוש ממועדון כדורגל לנסות לשנות את פני החברה. יש לו תפקיד חשוב, אך הוא אינו יכול לעשות זאת לבד.

24 בית"ר והפועל - מהפח אל הפחת. ניטשה
  • 12:09
  • 10.02.13

תקשורת הספורט בארץ היא זו שנותנת את הלגיטימציה לאותם גזענים חשוכים בבית"ר.

כיצד היא עושה את זה? בכך שהיא מחזקת את רגשות הנחיתות של אותם אוהדים. הרי אוהדי בית"ר הגזענים הם אלה אותם מיזרחים שלא משנה מה יקרה במדינה וגם אם יהיה פה ראש ממשלה מזרחי במשך 20 שנה - הם עדין ירגישו מקופחים. למה? כי זה כבר חלק מהתרבות שלהם. (ואני לא נכנס למה המדינה צריכה לעשות כדי לשנות הקיפוח הזה, אני מדבר על חיזוק התחושה הזו).
אז מה עושה תקשורת הספורט? כולם מדברים יפה מאוד כנגד הגזענות והבעות מחאה שליליות. אבל מתי כולם רוגשים? כשזה בית"ר. כי זה נוח - כי בית"ר כבר עמוק בתוך תבנית המקופח. כי כאשר הפועל שרפו את הדרבי שנה שעברה, כאשר הפועל שרים שירי שואה או הבוקר כאשר אוהדי הפועל תלו שלט "תעשו להם שואה" על האוטובוס של הפועל - אז שקט בתקשורת ספורט.

מי שנלחם כנגד גזענות, יוצא כנגדה בכל מצב. לא משנה אם זה מבית או מחוץ. אין משום כך להמעיט במעשים של אוהדי בית"ר, צריך להעניש בחומרה כל אחד באופן אישי ולא קהל שלם. אך צריך לעשות את זה גם למי שמגיע מקהל אחר, קהל "מועדף". כי אם נמשיך להתעלם ממה שקורה בקרב הקהל של הפועל אז הקהל הבית"רי יימשך אחרי הלה פמיליה - כי הם ירגישו שזה "כל העולם נגד בית"ר". וכפי שאמרנו, זה הבסיס המנטלי של אוהדי בית"ר, קל להם מאוד להישאב לזה. מעבר לכך, לא רחוק היום שבו נמצא את אוהדי הפועל מבצעים משהו שאין חזרה ממנו, הם כבר הוכיחו שהם מסוגלים לעבור גבולות.

אז אם מישהו באמת רוצה לגנות אלימות אז שיגנה אותה אצל כולם. אחרת הוא מחזק את אלה שלא נענשים ומחזק את תחושות הקיפוח אצל החלש. וכידוע לנו מהמציאות המזרח תיכונית שלנו - כאשר מישהו מרגיש שאם ינהג באלימות או לא אז בכל מקרה מצבו יהיה רע, אז יעדיף להוציא את התיסכול שלו באלימות.

25 קצת היסטוריה יחיאל
  • 13:46
  • 10.02.13

כתבכם מציין שרק בחמש השנים האחרונות 200-300 אוהדי לה פמיליה הם הבעייתיים.להזכירכם :מזה עשרות בשנים אוהדי ביתר הם האלימים ביותר בליגה ללא תחרות. זכור מאד איך פוצצו גת המשחק נגד הפועל ת"א וארועים רבים אחרים. זה רק מזל או נס שלא קרה מהו חמור יותר.

26 הבעייה היא חוסר מנהיגות שתספק דוגמא אישית vubuu
  • 14:35
  • 10.02.13

נתניהו הוא דוגמא קלאסית למנהיג כזה. לכן הוא לא הבין שעליו לצאת מיידית נגד הגזענים הללו ונכבד גזענות כבר תקופה ארוכה. לכן דקל עדיין סובב סביבו ועוד אינספור דואג אות למנהיגות שלילית ללא קשר לדעות פוליטיות

הפופולריות במגרש ביתי