בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מי היו התקליטנים הראשונים ומתי הפך רעש למטרד

צלילים, קולות ורעשים הם חלק בלתי נפרד מהחיים האנושיים, אבל המחקר ההיסטורי התעלם מהם. עבודתה של חוקרת הסאונד אמילי תומפסון מוכיחה שהאזנה להם משתלמת

תגובות

כשההיסטוריונית אמילי תומפסון עילעלה לפני כמה שנים בכתבי עת משלהי שנות ה–20, ששימשו אותה בעבודתה, היא הופתעה למצוא בהם מודעות פרסומת למכשיר שנראה מוכר, אבל לא ממש שייך לתקופה: שני פטיפונים מחוברים בפיידר, המאפשר להשמיע מוזיקה על שניהם במקביל או לנווט ביניהם לסירוגין, מבלי לעצור את הרצף המנוגן. "זה זהה במידה רבה למה שתקליטנים עושים כיום", היא מאשרת. רק שב–1929 אף אחד לא ידע מה זה תקליטן. תומפסון, פרופסור באוניברסיטת פרינסטון, חוקרת בשנים האחרונות את השינויים שחלו בתעשיית הסרטים האמריקאית עם...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו