בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הקרב בין בֵּית השִׁמּוּשׁ לשֵׁרוּתִים

בֵּית כִּסֵּא, בֵּית כָּבוֹד, נוֹחִיּוּת, שֵׁרוּתִים סָנִיטָרִיִּים — התלבטויות רבות היו לעברית בנושא עדין זה, עד שנמצא מנצח ברור לעניינים של מטה

17תגובות

לעברים הקדמונים לא היו שֵׁרוּתִים במובנם המודרני. על פי הנכתב בספר דברים, נראה שהם עשו את צרכיהם בחוץ: "וְיָד תִּהְיֶה לְךָ מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וְיָצָאתָ שָּׁמָּה חוּץ וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ עַל־אֲזֵנֶךָ וְהָיָה בְּשִׁבְתְּךָ חוּץ וְחָפַרְתָּה בָהּ וְשַׁבְתָּ וְכִסִּיתָ אֶת־צֵאָתֶךָ" (כ"ג, י"ג־י"ד). סיפור מלחמת יֵהוּא בֶן יְהוֹשָׁפָט בפולחן הבעל, בספר מלכים ב׳, מגלה לנו שאותו מקום ייעודי נקרא מַחְרָאָה: ״וַיִּתְּצוּ אֵת מַצְּבַת הַבָּעַל וַיִּתְּצוּ אֶת בֵּית הַבַּעַל וַיְשִׂמֻהוּ למחראות עַד...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו