בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אל הגולה תל אביב היושבים אל נהר כבר

בניגוד לגלות בבל שנחרתה בזיכרון הלאומי, גלות יהויכין שהתרחשה 11 שנים קודם לכן לא הונצחה כלל. מחקר חדש מגלה שגולי יהויכין, שהתבססו כלכלית וחברתית בבבל והקימו ערים ויישובים יהודיים, הם שהניחו את התשתית לחיים יהודיים מחוץ למולדת

6תגובות

"בשנה השביעית בחודש כסלו אסף מלך אכד את חילו וצעד אל ארץ חתי וצר על עיר יהודה. בחודש אדר ביום השני כבש את העיר ותפס את המלך. מלך כלבבו הפקיד בתוכה קיבל מס כבד ושלח לבבל". כרוניקה אכדית זו של נבוכדנאצר השני מלך בבל משנת 598 לפסה"נ היא עדות חוץ מקראית מרכזית על הרקע לגלות הראשונה של יהודה — גלות יהויכין. מתוך מלכים ב' כ"ד ח'-י"ז מתברר שיהויכין הוא המלך שנתפס והוגלה עם "כָּל־הַשָּׂרִ֞ים... כָּל־גִּבּוֹרֵ֣י הַחַ֗יִל עשרה עֲשֶׂ֤רֶת אֲלָפִים֙ גּוֹלֶ֔ה וְכָל־הֶחָרָ֖שׁ וְהַמַּסְגֵּ֑ר... וַיֶּ֥גֶל...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו