מפלצת תת-קרקעית: תחנת הרכבת החדשה יכולה לשנות את ירושלים

הרכבת עוד לא מגיעה ליעדה, הנסיעה לוקחת זמן רב והפעלתה יוצרת עומסים בכל הארץ. ובכל זאת, קו ירושלים-תל אביב נחנך השבוע ואיתו תחנת הרכבת בבירה – מבנה אדיר ממדים, שנמצא 90 מטר מתחת לקרקע. האם תצליח התחנה המיוחדת לממש את הפוטנציאל שלה?

תחנת הרכבת החדשה בירושלים, אתמול
תחנת הרכבת החדשה בירושלים, אתמולצילום: אוליבייה פיטוסי
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים שנחנך שלשום, או יותר נכון הקו בין נתב"ג לירושלים, הוא סיפור ישראלי קלאסי. ב–2001 החליטה ממשלת ישראל להקים קו רכבת חדש בין שתי הערים הגדולות והחשובות בארץ. בסוף דצמבר 2003 נבחר משרד אדריכלים לתכנון תחנת הרכבת בבירה וחברת התכנון אמ"י מתו"ם זכתה בתכנון הקו עצמו. דובר משרד התחבורה אז והיום, אבנר עובדיה, מסר בשעתו למקומון הירושלמי "כל הזמן" כי הרכבת המהירה לעיר תיחנך ב–2008. "אביגדור ליברמן (שר התחבורה באותן שנים; נ"ר) הורה לרכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו ולתחנת הרכבת בבנייני האומה", נכתב בכתבה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ