מפלצת תת-קרקעית: תחנת הרכבת החדשה יכולה לשנות את ירושלים - הארץ - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מפלצת תת-קרקעית: תחנת הרכבת החדשה יכולה לשנות את ירושלים

לכתבה
תחנת הרכבת החדשה בירושלים, אתמולאוליבייה פיטוסי

הרכבת עוד לא מגיעה ליעדה, הנסיעה לוקחת זמן רב והפעלתה יוצרת עומסים בכל הארץ. ובכל זאת, קו ירושלים-תל אביב נחנך השבוע ואיתו תחנת הרכבת בבירה – מבנה אדיר ממדים, שנמצא 90 מטר מתחת לקרקע. האם תצליח התחנה המיוחדת לממש את הפוטנציאל שלה?

78תגובות

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים שנחנך שלשום, או יותר נכון הקו בין נתב"ג לירושלים, הוא סיפור ישראלי קלאסי. ב–2001 החליטה ממשלת ישראל להקים קו רכבת חדש בין שתי הערים הגדולות והחשובות בארץ. בסוף דצמבר 2003 נבחר משרד אדריכלים לתכנון תחנת הרכבת בבירה וחברת התכנון אמ"י מתו"ם זכתה בתכנון הקו עצמו. דובר משרד התחבורה אז והיום, אבנר עובדיה, מסר בשעתו למקומון הירושלמי "כל הזמן" כי הרכבת המהירה לעיר תיחנך ב–2008. "אביגדור ליברמן (שר התחבורה באותן שנים; נ"ר) הורה לרכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו ולתחנת הרכבת בבנייני האומה", נכתב בכתבה. בכתבה שפורסמה ב"הארץ כלכלה" ב–2003, נכתב כי הרכבת צפויה להיחנך...

הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו כדי לקבל עדכון יומי מאתר הארץ

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות