נמל התעופה החדש בתמנע: ישראל מצטרפת למאה ה-21 - אדריכלות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נמל התעופה החדש בתמנע: ישראל מצטרפת למאה ה-21

לכתבה
נמל התעופה בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון. עלות הבנייה היא 1.75 מיליארד שקלים עינב סיבוני/דניה סיבוס

השבוע ייחנך בתמנע נמל התעופה החדש של ישראל. המתכננים נאלצו להתמודד עם אתגרים מדבריים יוצאי דופן, והתוצאה היא מבנה א־סימטרי מרענן ומתקדם. ואולם, באילת כבר מזהירים מבעיות גישה שעלולות להפוך את המקום לפקק אחד גדול

98תגובות

לנמל התעופה בתמנע, על שם אילן ואסף רמון, הגעתי אחרי ביקור בשני שדות תעופה קטנים — דב הוז בתל אביב ושדה התעופה באילת, אותו יחליף נמל התעופה החדש. בעוד שהביקור בשדות התעופה בתל אביב ובאילת מנכיח כמה הם צפופים, מוזנחים, מלוכלכים, לא נעימים לשהייה, ומזכירים שדות תעופה במדינות עולם שלישי - הביקור בחדש, שנבנה לא רחוק משמורת הטבע תמנע ומהיישוב באר אורה, הוא חוויה מרנינה למדי. ללא ספק, מדובר בתחושה של חזרה למאה ה–21, עת בה נמלי תעופה הם המבנים המתוחכמים, הגרנדיוזים והיקרים ביותר שיש.  נמל התעופה רמון נבנה בחמש השנים האחרונות בעלות של 1.75 מיליארד שקל — סכום אסטרונומי למבנה ציבור ישראלי (אך נמוך מנמלי...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות