בכיתה אפשר להידבק בקורונה? אז למה בעצם לא ללמוד בחוץ

מערכת החינוך נקרעת בין למידה בחלל סגור וצפוף למעבר לזום. אבל למה לא ללמוד בפארקים ובגינות?

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שיעור באוויר הפתוח על גבי מעבורת, מנהטן, 1911
שיעור באוויר הפתוח על גבי מעבורת, מנהטן, 1911 צילום: Library of Congress
שני ליטמן
שני ליטמן
שני ליטמן
שני ליטמן

בימים האחרונים הפיץ פרופ' ניר אוריון, מהמחלקה להוראת מדעים במכון ויצמן, מכתב למכריו במשרד החינוך ומחוצה לו. במכתב הוא קורא למערכת החינוך לנסות לנצל את משבר הקורונה, על מנת לשלב בבתי הספר הישראליים את הסביבה החוץ־כיתתית כסביבת לימוד. "מוסכם על כל 'מומחי הקורונה', כי עיקר ההדבקה היא במקומות סגורים, וסיכויי ההידבקות במרחב הפתוח נמוכים בהרבה מהסיכון הקיים בסביבה הבית־ספרית ובסביבה הביתית. לכן סביבת הלימוד החוץ־כיתתית היא הסביבה המתאימה ביותר לעידן הקורונה", כתב. הוא ציין גם כי כרגע משרד החינוך, בחושבו על צורות למידה שיתאימו לימי הקורונה, מביא בחשבון שתי סביבות לימודיות בלבד — את בית הספר ואת בתי התלמידים, במתווה של למידה מרחוק.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ