בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפורטל זולו מחפש משקיע להרחבת פעילות השיווק

היזם שרון טל, בן ה-35, מודה שקשה לו לסחוב לבד את הפורטל, ומבטיח בדף הבית למשקיע החדש ש"ההנפקה הפרטית תסייע גם לצאת מאוחר יותר בהנפקת מניות"

תגובות

מי שייכנס לדף הבית של הפורטל הוותיק זולו ימצא שם מודעה מפתיעה - דרוש משקיע או קבוצת משקיעים. תוכן המודעה אומר כך: "הנפקה פרטית: זולו טכנולוגיות מפעילת האתר - מציעה בזאת מכירת מניות לאדם, חברה, או קבוצת משקיעים לצורך פיתוח מואץ יותר של הרעיונות הרבים של האתר. ההנפקה הפרטית תסייע גם לצאת מאוחר יותר בהנפקת מניות".

שרון טל, בן ה-35 מרעננה, הבין שלא די בלהחזיק פורטל ותיק בעל פופולריות גדולה בקרב הגולשים ורווחיות נאה. "אני רוצה להרחיב את הפעילות, ודרושה השקעה גדולה בשיווק - לבד זה כבר קשה", אומר טל.

הפורטלים המתחרים הגדולים - כמו וואלה, MSN, נענע, תפוז ואחרים - התחזקו מאוד ועיגנו את פעילותם בסידרה של שותפויות עסקיות מכניסות כסף. כך פורטל סטארט נמכר ל-MSN ונהפך לחלק ממנו. זולו נשאר הפורטל היחיד ללא גב כלכלי גדול מצד חברה ותיקה בעלת שותפויות תוכן עסקיות. למרות זאת, זולו עדיין מדורג במקום מכובד - מקום 26 ברשימת 100 האתרים הפופולריים בשפה העברית לפי דירוג מדגם הגולשים אלקסה Alexa.com.

שרון טל הוא עו"ד בהשכלתו, פריק מחשבים בשעות הפנאי, שהחל לעסוק ברשת האינטרנט עוד כשזו היתה בחיתוליה - וחיברה בין האוניברסיטאות בתחילת שנות התשעים. הוא פיתח מערכות לבנקים בתחום הפיננסי, וכאשר מכר את מערכות התוכנה הללו, השקיע את הכסף בפתיחת אתר זולו מתוך רצון לבנות פורטל ישראלי, שער כניסה ידידותי לאינטרנט.

"אני מנסה להיות פורטל במובן הקלאסי של המלה. כולם, מילדים ועד מבוגרים, חייבים לקבל מענה לצרכים ברמה היומית", אומר טל. "מרבית הפורטלים הגדולים היום לא מציגים תוכן או לינקים של מתחרים, אלא רק את מי שקשור איתם בקשר מסחרי כזה או אחר. אני לא עושה זאת, אני מנסה להציג את הכל, בלי קשר למי עובד איתי".

לדברי טל, האתר שומר על איזון מבחינת הכנסות ורווחים, וכי התקופה הקשה ביותר לאתר - מהתפוצצות הבועה ועד לפני כשנה - מאחוריו. "היה צריך להיות יצירתי בכל תחום", מספר טל, "גם בעבודה עם ספקי הפרסומות. אם פעם שילמו בהתאם לחשיפות לפרסומת, בתקופת המיתון שילמו על פי אחוזי הצלחה של הפרסומת. אינטרנט זו מדיה מדידה, לכן קל לבדוק את יעילות הפרסום בה". גם בשנים הקשות וגם היום, מגלה טל, האתר גדל ב-10% בהכנסותיו מדי שנה.

את זולו מתחזקים ארבעה אנשים, העובדים כל אחד מביתו. לאתר אין כלל מנגנון שיווק, והמפרסמים מגיעים אליו - הוא לא מחפש אחריהם. אבל טל מבין שגם המציאות הזו חייבת להשתנות. התחרות העזה מכתיבה כללים חדשים. "היום אנחנו מבינים שצריך מנגנון שיווק ופרסום. הגעתי מתחום נאיווי של פיתוח מערכות ואפליקציות, ובשבע השנים האלה למדתי את המדיה, והבנתי שחייבים להשקיע בשיווק ובפרסום - לכן אני זקוק למשקיע".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו