טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לראשונה: מסופי מטען יוקמו מחוץ לשטח של נמל התעופה בן גוריון

תגובות

מסופי מטען יוקמו לראשונה מחוץ לנתב"ג - כך עולה מסיכום בין שר התחבורה, מאיר שטרית ושר האוצר, בנימין נתניהו. מדובר בצעד מהפכני שנועד לתרום להגברת התחרות בענף הטסת המטענים לחו"ל, בנוסף להקמתו של מסוף מטענים נוסף בנתב"ג.

ל-TheMarker נודע אתמול, כי יחד עם זאת, הקמת מתחם הקליטה של המטענים מהמסוף החיצוני בנתב"ג, תידחה בחמש שנים, קרי עד ה-1 ליוני 2010. זאת על מנת לאפשר את כניסתו של מפעיל מטענים נוסף - חברת סוויספורט לנתב"ג, שתתחרה בממ"ן - מסופי שינוע וניטול מטענים ובמסוף אשדוד בונדד, שניהם בנתב"ג.

שרי התחבורה והאוצר אימצו מסקנות של ועדה מיוחדת, בראשותו של עמי סגל, סגן מנהל אגף המכס שבדקה את הנושא. הבדיקה על ידי צוות בינמשרדי התבצעה בהמשך לעתירה שהוגשה לבג"ץ קודם לכן על ידי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים. בעתירה דרש איגוד המשלחים לפתוח את שוק המטענים לתחרות על ידי הקמתם של מסופי שינוע וניטול מטענים פרטיים, מחוץ לנתב"ג.

בא כוחם המשפטי של המשלחים וסוכני המכס, עו"ד שמואל גרוסמן אמר אתמול בתגובה ל-TheMarker, כי הוא מברך על עמדתם המשותפת של משרדי התחבורה והאוצר. לדבריו, המטענים מהמסוף החיצוני שייבנה יעברו דרך שטחי המטענים בצד האווירי של המסופים אשר קיימים ויפעלו בנתב"ג, במחיר הנתון לפיקוח.

חברת סוויספורט מתכוונת להקים מסוף מטענים נוסף בהשקעה של כ-20 מיליון דולר בנתב"ג, לאחר שזכתה במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת) בנושא. פתיחתו צפויה במהלך המחצית השנייה של 2006.

פליינג קרגו, שהיתה שותפה למיזם, הודיעה בסוף השבוע על החלטתה לפרוש בשל נימוקים פנימיים ונראה כי את חלקה במיזם ירכשו יתר השותפים הישראלים - דנקנר השקעות (מקבוצת דלק נדל"ן), לאופר תעופה וק.א.ל - קווי אויר למטען.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#