בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המדינה ודניה סיבוס אמורות לחתום היום על ההסכם לסלילת כביש 431

תגובות

היום אמור להיחתם ההסכם בין המדינה לדניה סיבוס לסלילת כביש 431. בעשרת הימים הקרובים אמורה המדינה לחתום על הסכמים עם הסקטור הפרטי בכ-5.8 מיליארד שקל, בהם הסכם הזיכיון לרכבת הקלה בירושלים והסכם הזיכיון למנהרות הכרמל בחיפה. החתימה תלויה בחזרתו של שר האוצר בנימין נתניהו מלונדון.

המכרז לכביש 431 הוא אחד המכרזים החשובים שהוציאה המדינה בתחום התשתיות בשנים האחרונות. הכביש עתיד להיות אחד מכבישי הרוחב החשובים של כביש חוצה ישראל, והוא מתוכנן לחבר בין ראשון לציון למודיעין, דרך כביש ירושלים-תל אביב וכביש חוצה ישראל. אורכו יהיה 20 ק"מ, ויוקמו בו 12 מחלפים. עלות סלילתו מוערכת ב-1.5 מיליארד שקל. הכביש הוא הפרויקט התחבורתי הראשון בישראל המתוכנן להתבצע באמצעות יזם פרטי בשיטת Private Financial Initiative) PFI), שבה הזכיין מקים את הכביש, מתחזק ומתפעל אותו במשך 25 שנה ומקבל תשלום מהמדינה בתקופת הזיכיון. הכביש צפוי להיפתח לתנועה ב-2008.

חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל זכתה לפני כמה שבועות במכרז. מנכ"ל דניה סיבוס, איתמר דויטשר, אמר: "מדובר באחד הפרויקטים המרכזיים של החברה בתחום התשתיות. הקמנו מינהלת להקמת הפרויקט, המבוססת על המינהלת שעמה סללנו את כביש חוצה ישראל. להערכתי בתוך שישה חודשים נוכל להציג הסכם מימון. בכוונתנו להתחיל בעבודות עוד השנה". משרדי האוצר והתחבורה השקיעו במכרז זה מאמצים רבים, והוא נחשב למודל שעליו יתבססו מכרזי ה-PFI הבאים של המדינה.

בשבוע הבא ייחתמו, כאמור, שני הסכמים נוספים. הראשון הוא לקו הראשון בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שתבצע קבוצת סיטיפס הכוללת את החברות אשטרום, פולאר השקעות, הראל, אלסטום וקונקס. עלות הקמת הפרויקט כ-2 מיליארד שקל, בנוסף למיליארד שקל שהושקעו בפינוי התשתיות על ידי המדינה.

כמה ימים לאחר מכן צפוי להיחתם הסכם הזיכיון המתוקן בין המדינה לקבוצת כרמלטון לכריית מנהרות הכרמל בחיפה. כרמלטון, המורכבת מהחברות אשטרום ושיכון ובינוי, זכתה ב-98' במכרז BOT להקמה, אחזקה ותפעול של פרויקט המנהרות. מדובר בפרויקט בהיקף של 1.15 מיליארד שקל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו