בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תחנת רכבת במבשרת תעכב קו ת"א-י-ם בשלוש שנים

תגובות

"אם יקימו תחנת רכבת במבשרת ציון, תתעכב בניית קו הרכבת ירושלים-תל אביב בשלוש שנים" - כך אמר אתמול בני גמר, מנהל אגף התכנון ברכבת ישראל, לוועדת הכלכלה של הכנסת. הוועדה דנה בהצעתו לסדר של ח"כ רן כהן (יחד) להקים תחנת רכבת במבשרת בקו ירושלים-תל אביב.

בוועדה הובעה התנגדות ללחצים הפוליטיים שמפעילים חברי כנסת להקמתה של תחנת רכבת במבשרת בקו ירושלים-תל אביב. אנשי המקצוע העריכו כי הקמת תחנה במבשרת תעלה כ-500 מיליון שקל.

לדברי גמר, אם תוקם התחנה, יהיה צורך לקרב מאוד את קו הרכבת ליישוב, דבר שהתושבים עצמם מתנגדים לו בשל חששם ממפגעים כמו רעש. הקמת תחנת רכבת במבשרת תחייב להוריד את הגובה של תחנת בנייני האומה והדבר קשה מאוד לביצוע.

גמר הוסיף כי המדובר בקו רכבת מהיר לירושלים כך שכל תחנה בדרך ובכלל זה במבשרת תפגע בתפעול הקו המהיר. לדבריו, הרכבת הקלה בירושלים תגיע עד מבשרת והיא תהווה פתרון חלופי ראוי לתושבי האזור.

שאול מרידור מאגף התקציבים באוצר אמר כי שינוי התוואי של הרכבת לצורך הקמת תחנת רכבת במבשרת פירושו עצירת הקמת הפרויקט ועריכת תכנון מחדש. להערכתו, מדובר בעיכוב של שנתיים לפחות.

ח"כ רן כהן, בעצמו תושב מבשרת, אמר כי העלה את הנושא על סדר יומה של הוועדה בעקבות פניות שקיבל מתושבי מבשרת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו