בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שתי פרוסות ומה שביניהן

איך פותחים את היום, ומה שולחים עם הילד לכיתה

תגובות

תזונת הילדים בבית הספר אינה צריכה לחרוג מעקרונות התזונה הנבונה בכלל, כמו גיוון ושימוש בכל קבוצות המזון, מיעוט בצריכת שומן רווי, מיעוט בצריכת סוכר פשוט ומוצריו, הקפדה על שתייה מרובה של מים וכדומה.

ארוחת הבוקר

יש לה תפקיד חשוב במניעת עייפות ושיפור הריכוז ומניעת רעב במשך היום. מכיוון שהכל ממהרים בבוקר, דגני בוקר עם חלב הם אכן פתרון נוח, אולם יש לשים לב שרוב דגני הבוקר האהובים על הילדים עשירים בשומן רווי ובסוכר. יש להעדיף דגני בוקר ממקור של דגן מלא המועשר בסיבים תזונתיים ובעלי כמות שומן נמוכה. גרנולה, בהרכבים מסוימים, עשויה להיות בעלת ערך תזונתי גבוה.

תוספת חלב לדגני הבוקר משמעותית מאוד מבחינת צריכת סידן. כדאי אף לגוון ולאכול דגנים עם יוגורט, העשיר יותר בסידן ולעתים גם בחיידקים פרוביוטיים הטובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

כריכים

פתרון אידיאלי לאכילה בבית הספר. לימי לימודים רגילים די בכריך אחד, אולם לימים ארוכים כדאי לקחת שניים לפחות ופירות וירקות. לחם לבן ודומיו, כמו פיתה, לחמנייה ובגט, נחשבים בעלי ערך תזונתי פחות טוב מזה של הלחם המלא המועשר בסיבים תזונתיים. חשוב לבדוק את הרכיבים על גבי התווית ולשים לב שמדובר בקמח מחיטה מלאה. מומלץ לגוון בסוגי הכריכים. להלן הצעות למילוים וניתוח ערכם התזונתי:

* אבוקדו וביצה קשה: באבוקדו שמנים וויטמינים חיוניים לילד. ביצה קשה היא מקור מצוין לחלבון מלא החיוני לגדילה (לילדים ללא בעיית כולסטרול מומלצת צריכת ביצה כל יום).

* חביתה: עם מעט שמן זהו מקור מצוין לחלבון.

* טונה: הטונה, גם משימורים, היא מקור טוב לחלבון ולשמנים חיוניים.

* טחינה גולמית משומשום מלא מעורבבת בדבש: מקור טוב לסידן, ברזל ושמנים חיוניים.

* טוסט עם גבינה צהובה: מקור מצוין לסידן. עדיף לצרוך פרוסת גבינה המכילה 9% שומן. אפשר להוסיף קטשופ ופרוסת עגבנייה כדי להעשיר את הכריך בנוגדי חימצון וויטמינים נוספים.

* גבינה מכל סוג אהוב, רצוי עד 5% שומן: יתרונן בתכולת הסידן והחלבון.

* חמאת בוטנים: עשירה מאוד בשומנים וסוכרים. יתרונה הוא כתחליף חלבון לאלו הרגישים לחלבון מוצרי החלב.

* ממרח שוקולד: לא צריך לצאת למלחמת חורמה נגדו. כל דבר במינון סביר עשוי להיות חיובי. לשוקולד רכיבים המשמשים נוגדי חימצון ומשפיעים על מצב הרוח ועל ההרגעה והוא עשיר במגנזיום. לעומת זאת, יש בו שומנים רוויים וכמות סוכר גבוהה וכן קפאין ותאוברמין הנחשבים לממריצים ואינם מומלצים בכמות רבה מדי; הכמות שמורחים על הלחם סבירה בהחלט.

* ממרח חרובים: הורים רבים מעדיפים אותו בטענה שהוא בריא יותר. זה לא מדויק. ממרחי חרובים אינם מכילים קפאין או חומר ממריץ אחר ואינם מכילים את חלבון החלב ולקטוז שילדים מסוימים רגישים אליהם, אולם הממרח מכיל כמות גבוהה של שומן (לרוב זה שטוב פחות) וסוכר.

* ממרח שקדים: עשיר בסידן ובחלבון ומשמש תחליף לגבינות. חסרונו בכמות שומן גבוהה ובמחירו.

* סלט טחינה וסלט חומוס: עשירים בשומנים טובים.

בנוסף לכריך כדאי לצייד את הילדים בפרי וירק שהם אוהבים. גם כאן מומלץ לגוון כל יום בסוג הפרי והירק ובצבעם כדי להפיק יתרונות תזונתיים רבים ככל האפשר.

מירי ולצמן היא תזונאית רפואית BSc, יועצת מדעית ל"דרך חיים" מקבוצת שירותי בריאות כללית



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו