בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

העבודות להקמת הגשר לרכבת הקלה בירושלים יחלו מחר ויגרמו עומסי תנועה

תגובות

מחר תתחיל הקמתו של גשר המיתרים מעל צומת הכניסה לירושלים, אשר עתיד לשרת את הרכבת הקלה בעיר. העבודות יבוצעו על ידי מוריה - חברה לפיתוח ירושלים. לדברי מנהל פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שמואל צברי, לנוכח העבודות צפויים עומסי תנועה כבדים במשך 24 חודשי הקמת הגשר.

המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים, יעקב אבישר, אמר כי עקב תחילת העבודות והסדרי התנועה החדשים צפוי עומס תנועה כבד בכניסה לירושלים. לדבריו, עם תחילת העבודות מחר יחולו שינויים בהסדרי התנועה בכניסה לירושלים מכביש מספר 1 ובצמתים הסמוכים. המסלול לתחבורה ציבורית בשדרות הרצל, בקטע שבין הכניסה לעיר לרחוב בן דור, יבוטל, והתחבורה הציבורית תנוע בנתיבי הרכב הפרטי. גם מספר הנתיבים לתחבורה ציבורית ברחוב יפו בקירבת התחנה המרכזית יצומצם.

לדברי צברי, הגשר התלוי, שעוצב על ידי האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלאטרווה, יהיה באורך 360 מטר ויבנה בזווית שבין רחוב יפו לשדרות הרצל. הגשר יינשא על תורן בגובה 118 מטר בעזרת מיתרי פלדה בעובי של 90-30 מ"מ ויורכב מ-24 חלקי פלדה במשקל כולל של כ-4,300 טונות. חלקי הפלדה ייוצרו בחלקם במפעלי כור מתכת במפרץ חיפה. חלקים מיוחדים ,כגון התורן, ייוצרו בכורי הפלדה של חברת צ'ימולאי שליד העיר ונציה באיטליה. עלות הגשר 135 מיליון שקל.

יחיאל לביא, מנכ"ל מוריה, אמר כי החברה תתחיל בהכנה לעבודות בניית הניצבים של הגשר. צברי אמר כי לאחר בניית הגשר לרכבת הקלה ובמטרה שלא לנתק אותו מחיי הרחוב, ייבנה בצמוד נתיב להולכי רגל, העשוי מפלדה וזכוכית אטומה. במקביל תיבנה מתחת לגשר ובכל מתחם צומת הכניסה, כיכר עירונית מרוצפת ובה יינטעו עצים בוגרים ופינות נוי; כמו כן יוצבו בה פנסי תאורה וספסלי ישיבה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו