בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חוק חדש: תוך 5 שנים הכתיב על כל שלטי הדרכים יהיה זהה

Caesarea ,Queysaria ו-Ceysariya זה אותו מקום?

תגובות

ייקבע כתיב אחיד בעברית, באנגלית ובערבית בתמרורי הדרכים בכל רחבי הארץ - כך קובע חוק חדש לתיקון פקודת התעבורה, שהתקבל אמש בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. יוזמי הצעת החוק, הח"כים אמנון כהן ודוד אזולאי (ש"ס) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי), נקטו בצעד זה נוכח חוסר האחידות שניתן לראות בשלטים ובתמרורים המוצבים בצידי הכבישים הבין-עירוניים והעירוניים.

שר התחבורה יוסמך להתקין תקנות לקביעת הכללים לכתיב אחיד: מחלקת עבודות ציבוריות (מע"צ) - בדרכים הבין-עירוניות, והרשויות המקומיות - בדרכים העירוניות תהיינה אחראיות להציב את השילוט המעודכן והנכון.

לדברי הח"כ כהן, נתיבי איילון, חוצה ישראל, מע"צ והרשויות עושים דין לעצמם ומאייתים שמות מקומות כפי שהם מוצאים לנכון. תייר המסייר בישראל ואזרחי הארץ עשויים להיתקל באותו שם כשהוא כתוב בצורה שונה כל מספר קילומטרים, ובתוך הערים, אף כל מספר גושי בניינים.

כך, לדוגמה, תייר המבקש לנסוע משדה התעופה בלוד לקיסריה, ייתקל פעם בשם "Queysaria", פעם ב"Caesarea" ופעם ב"Ceysariya"; תייר המבקש להגיע לכנרת יתבלבל בין השלטים המובילים ל-Sea of Galilay ("ים הגליל") לשלטים המובילים ל-Yam Kineret; נוסע המבקש להגיע לתחנת הרכבת בתל אביב ייתקל בשלטים המובילים ל-train station ולחילופין בשלטים המובילים ל-rakevet. התופעה שגורה גם בתוך שטחי הרשויות המקומיות. במקרים לא מעטים, שמות הרחובות על גבי שלטי הרחוב עמוסים שגיאות כתיב, בכל השפות.

בזמן הקרוב ייקבעו בסיוע האקדמיה ללשון העברית הנחיות לכתיב אחיד של כל השמות - בעברית, באנגלית ובערבית. כדי לא להעמיס על הרשויות מבחינה תקציבית, נקבע כי עדכון השמות, בהתאם לחוק החדש, ייעשה עם ההחלפה התקופתית של שלטים חדשים בישנים. עבודות העדכון יסתימו תוך חמש שנים לערך מיום קבלת החוק.

"התברר לי שיש ארבעה גופים שמטפלים בנושא תמרורים: יש מי שקובע לגבי שלטים בין-עירוניים, הרשויות קובעות את האיות בשלטים בתוך הערים, בכביש חוצה ישראל נקבע האיות על ידי החברה שמפעילה את הכביש, וגם בנתיבי איילון נקבע על ידי המפעילים", אומר ח"כ כהן. "למרבה הצער, אין גוף אחד במדינה שקובע מדיניות אחידה לגבי כל השלטים. בעקבות כך, תיירים שרוצים לנסוע מצפון הארץ לדרומה לא מגיעים ליעדם או טועים בדרך כי השילוט אינו מסודר". הוסיף.



שלטי רחוב באיות שונה בתל אביב, אתמול. לדברי הח"כ כהן, נתיבי איילון, חוצה ישראל, מע"צ והרשויות עושים דין לעצמם ומאייתים שמות כפי שהם מוצאים לנכון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו