בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

וואלה מקימה עם ויקיפדיה את וואלה פדיה

מדובר בפתיחת חזית מול Ynet, שמפעילה אנציקלופדיה בתשלום. החברה מקימה גם אתרים קטנים בהם תמכור פרסום

תגובות

אתר האינטרנט וואלה מרחיב את שירותיו כדי להתמודד בתחרות מול Ynet וגוגל - הוא מקים את וואלה פדיה - אנציקלופדיה אינטרנטית של האתר שתהיה מבוססת כולה על ויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית באינטרנט הנכתבת על ידי גולשים. כן הוא מקים את וואלה נטוורק - רשת שהחברה יוצרת כדי למכור למפרסמים שטחי פרסום באתרים קטנים שמתקשים לעשות זאת לבד.

וואלה פדיה הוא שיתוף פעולה אסטרטגי חדש בין וואלה וויקיפדיה, שלמעשה עשוי להתחרות בשירותי האנציקלופדיה בתשלום של אתר Ynet. המשמעות היא שאפשר יהיה לצפות בכל הערכים של ויקיפדיה בעברית דרך וואלה בלי להיכנס לוויקיפדיה עצמה, ובנוסף במנוע החיפוש של וואלה יעלו תוצאות התשובות מוויקיפדיה במקומות הראשונים, כתשובה לשאילתא, בלי להיכנס ללינק של ויקיפדיה.

בוואלה מוסרים כי במסגרת שיתוף הפעולה, תתרום וואלה חלק מנתח ההכנסות שלה, לטובת ויקיפדיה, ופעילותה בישראל ובעולם. לדברי ארז פילוסוף, משנה למנכ"ל וואלה, "הוויקיפדיה היא מיזם המשקף ברוחו את ערכי וואלה המייצגים מידע חופשי והעצמת אנשים באמצעות ידע, באשר הם". פילוסוף אומר כי מערכת התוכן של וואלה תרחיב חלק מהערכים והתוכן בוויקיפדיה בעצמה, והעדכונים יהיו זמינים דרך וואלה פדיה ובאתר המקורי של ויקיפדיה. "זו מהפיכה של ממש מכיוון שכעת אתר גדול נותן כעת לגיטימציה למידע שנוצר על ידי גולשים", הוא אומר. פילוסוף לא חושב שהטעויות שהתגלו לאחרונה בתכנים של ויקיפדיה יצרו בעיה לאמינות המידע. "להיפך", הוא אומר, "המקרה הזה חיזק את האכיפה לגבי מה ניתן להכניס לוויקיפדיה ומי יכול להכניס, ומה יישאר בחוץ".

פילוסוף מספר כי זה לא הפרויקט הראשון שוואלה צפויה לעשות בתחום שיתוף תוכן גולשים באתר, וכי יש כוונה לעשות דברים נוספים בעתיד עם תוכן גולשים - בעיקר בתחומי היצירה, הווידאו והאמנות.

וואלה הקימה בשבועות האחרונים גם את וואלה נטוורק, כדי לסייע לאתרים קטנים המעוניינים למכור את שטחי הפרסום שלהם, אך אין להם מספיק תקציבים להחזיק אנשי מכירות ולעשות זאת לבד. מדובר במהלך שהוא תחרות ישירה לגוגל ישראל, שכעת מרחיבה את משרד המכירות שלה ואת מכירת שטחי הפרסום דרך מנוע החיפוש שלה. בישראל כבר פועלות כמה רשתות כאלה, המאגדות כמה אתרי אינטרנט ומוכרות את שטחי הפרסום שלהם למפרסמים ומשרדי אינטראקטיב, כמו למשל נטינג, אך עד כה לא פעל חוץ מגוגל אף אתר גדול בתחום. הכניסה של וואלה צפויה להכניס כללים חדשים לשוק הזה - האתרים ימכרו את שטחי הפרסום שלהם לוואלה, הוא זה שידאג למלא אותם בפרסומות, ויעשה עבורם את הליך הגבייה. ההכנסות מהפרסומות יתחלקו בין וואלה לבין האתרים. מאחר שוואלה הוא האתר הפופולארי בישראל אחרי גוגל, מתרכזות אצלו מאסות פרסום גדולות והיכולת שלו לחשוף את האתרים הקטנים למשרדי האינטראקטיב גדולה יחסית. ארז פילוסוף מדווח שכבר כשישים אתרים קטנים הצטרפו לוואלה נטוורק.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו