בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סופרבייק: גיל הזהב

אחרי שהוכתר אי שם במאה הקודמת לאלוף הצעיר אי פעם בסופרבייק, רוצה טרוי קורסר להשיג רק עוד דבר אחד קטן לפני שיפרוש. להיות האלוף המבוגר ביותר בכל הזמנים

תגובות

פתיחת עונה בסופרבייק | מירוץ פיליפ איילנד | 25 עד 27 בפברואר

טרוי קורסר מספק תשובה מצוינת לשאלה כל כך צפויה, האם בגיל 39 הוא מתקשה להתמודד עם אימוני הכושר הדרושים לו כדי להמשיך בקריירה. "לא, הם קלים יותר בגלל שאתה מרגיש את התוצאות בקלות רבה יותר", משיב רוכב האופנועים האוסטרלי, "בגיל צעיר הייתי בכושר טוב בכל מצב. כיום, אפילו אם אני מחמיץ שני ימי אימונים, אני ממש מרגיש בהבדל".

הוא אינו היחיד. לקראת סוף 2010 החל קורסר בהכנות לעונה המתקרבת בעזרת מחנה אימונים שקיימה קבוצתו BMW בגרמניה. בין בדיקות, עבודה בחדר כושר, מבדקי זמן תגובה ורכיבה באופני הרים, הצהיר ד"ר וינצ'נזו טוטה, שמפעיל את המחנה, כי "מצבו הפיסי של טרוי השתפר משמעותית בהשוואה לשנה שעברה".

קרוסר דוהר (ובתמונה למטה). המוטיבציה גבוהה יותר מתמיד (תצלום: גטי אימג'ס)

את אנשי BMW, הדבר בוודאי לא הפתיע. הם ידעו בדיוק במי הם בוחרים ב-2009, כשגייסו את קורסר לקראת כניסתם לסבב סופרבייק. ניסיונו העשיר נחשב להבט חשוב בפיתוחה של הקבוצה והאופנוע עליו שוקדים אנשיה מאז, בניסיון להביאו לרמה שתאפשר לאוסטרלי לסיים את הקריירה עם תואר שלישי.

בניגוד לרבים, קורסר לא היה נער מירוצים טיפוסי. למרות שחיקה את אביו ורכב על אופנוע, הוא לא חלם להפוך זאת למקצוע ואף לא הכיר את הכוכבים במירוצים בהם צפו יחדיו. רק בגיל מאוחר יותר תקף אותו החיידק, והוא החל להתחרות במסלולים מקומיים במקביל לעבודתו כמוכר מזגנים. "יום אחד", הוא מספר, "הבוס נתן לי אולטימטום - תפסיק לרכוב או תפסיק לעבוד. לא רציתי להפסיק לרכוב".

מאז הוא במסלול, כבר 21 שנה. ב-1992 הופיע לראשונה בסופרבייק, וכעבור שלוש שנים הפך לרוכב קבוע בסבב ומיד סיים שני בדרוג הכללי, לפני שהוכתר ב-96' לאלוף הצעיר אי פעם בזמנו, בגיל 25. בסוף השבוע יפתח את עונתו המלאה ה-16, כשבמאזנו שתי אליפויות, 355 מירוצים, 33 ניצחונות ו-130 הופעות על דוכן המנצחים.

לאורך השנים זכה קורסר לעבוד עם מגוון קבוצות - דוקאטי, אפריליה, פוגי פטרונאס, סוזוקי וימאהה - ולעבור מגוון חוויות. מההנאה ברכיבה על אופנועים מעולים ועד לזכייה באליפות השנייה ב-2005, שהיתה כמעט נס בהתחשב בכך שהאופנוע של פטרונאס "גרם לי לתהות אם הוא ייעצר, יעבור התקף, יתפוצץ או משהו".

כולם יכולים לרדוף אחרי

לכן ב-BMW כל כך רדפו אחריו, ואחרי שנתיים הם בהחלט לא מאוכזבים. "הניסיון שטרוי צבר בסופרבייק איפשר לו לבצע עבודה יקרת ערך", אומר ברטהולד האוזר, ראש מחלקת תחרויות הכבישים בחברה, "המטרה כעת היא לבנות על כך. אין לי ספק שנוכל להגשים את כל שאיפותינו ביחד אתו".

לא סתם משתדל האוזר להביט קדימה. ערב עונתה השלישית, BMW עדיין מחפשת ניצחון ראשון. למרות ש-2010 נחשבה להתקדמות והניבה פול פוזישן ראשון ושתי הופעות על הפודיום, היא נחתמה בקול ענות חלושה, כשקורסר מסתפק במקום ה-11. הכל, מאמין האוסטרלי, עניין של זמן.

"לא קל לפתח מכונה חדשה עם יצרן חדש ולהיות תחרותי", אומר הרוכב, "צברתי ניסיון אדיר עם מגוון יצרניות, וזה מלמד אותך לעבוד ביעילות. עבודה עם מגוון לאומים ואנשים לימדה אותי להיות מדויק במשוב שלי ולהסביר הכל בפשטות. אנו בכיוון הנכון, עלינו פשוט להמשיך לעבוד, ואז אני בטוח שהאופנוע שלנו יהיה זה שכולם ירדפו אחריו. לקבוצה ולי יש כל כך הרבה מוטיבציה לנצח".

היום יותר מתמיד. מאז 2006 לא רשם קורסר ניצחון, ואנשים, כמובן, מדברים עליו במונחים של רוכב שאיבד את המגע. "קל לאנשים לשבת בחוץ ולחשוב שאני מזדקן", הוא מגיב, "עולם המירוצים כל כך צמוד, שמספיק שמשהו קטן לא יהיה בסדר באופנוע או שתעשה טעות קטנה, ומישהו יצליח מעט יותר".

2011 אמורה להיראות אחרת. מעבר לכך שהתחיל את תכנית האימונים שלו מוקדם יותר - ביום טיפוסי הוא רוכב על אופניים שלוש שעות ועובד שעה וחצי בחדר כושר - גם האופנוע מגלה סימני שיפור בניסויים. למרות שהוא עוזר לבנו בן השמונה לפתח קריירה משלו, קורסר עוד לא רואה את עצמו פורש לדירתו במונאקו או לחווה שקנה באוסטרליה כדי להתמקד בטיפוח אוסף המכוניות והאופנועים שלו.

"הלהט והגישה שלי למירוצים מעולם לא השתנו", הוא מבהיר, "אני מקווה לסיים את הקריירה ב-BMW, בין אם בעוד שנה, שנתיים או חמש. לא נותרו לי הרבה שנים ברמה הגבוהה, ואני חדור מוטיבציה לנצל את הבאות באופן מקסימלי. אני אוהב מירוצים יותר מאי פעם, ההתלהבות לייצר הופעות חזקה כתמיד. הייתי האלוף הצעיר ביותר. ובכן, אני רוצה להיות גם הכי מבוגר".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו