שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הפקק עבר דירה: הפקק בצפון עבר מצומת המוביל לצומת רמת ישי

גשר ענק המשלים מחלף, פתח את צומת המוביל, שהיה הסיוט של נהגי הצפון. עכשיו נוצר פקק בצומת רמת ישי

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אלי אשכנזי

השבוע חולץ אחד מפקקי התנועה המעיקים בצפון הארץ. בתום עבודות שנמשכו שנתיים וחצי הסתיימה בניית מחלף המוביל, בצומת הכבישים 77 ו-79, המקשר בין מרכז הארץ וחיפה, לבין הגליל והצפון.

מעל לכביש 79 נבנה גשר ענק באורך כ-120 מטרים. בכך נפתחה למעשה תנועת כלי הרכב בכל הכיוונים במחלף. בחברה הלאומית לדרכים ציינו כי העבודות לבניית המחלף הסתיימו חצי שנה לפני המועד המקורי - פברואר 2012. לדברי מנכ"ל החברה, האדריכל שי ברס, "מחלף המוביל, שיאפשר הפרדה מוחלטת של התנועה בכבישים 77 ו-79, המצטלבים כיום, הוא חלק מסדרת פרויקטים לפיתוח מערכת התנועה בצפון והגברת הבטיחות". ברס הוסיף כי "העבודות במחלף המוביל הן חלק משדרוג ציר התנועה בכבישים 77 ו-79, לכיוון צומת ישי וצומת סומך", וכי "העבודות בוצעו בשלבים, באופן שנועד לגרום הפרעה מינימלית לתנועה".

פתיחת מחלף המוביל אכן הביאה הקלה גדולה לנוסעים רבים, אבל הסיטה את העומס לצמתים הבאים, בעיקר לצומת רמת ישי ממערב לצומת המוביל. ביום שבו נפתח צומת המוביל, נראו עשרות נהגים חסרי סבלנות עוקפים את הפקק הגדול שנוצר בצומת רמת ישי, תוך שימוש בנתיב תחבורה ציבורית, בלי להניד עפעף ובלי לחשוש מהמשטרה, שלא נכחה במקום.

בחברה הלאומית לדרכים מבטיחים שזה רק עניין של זמן עד ש"הזרוע המזרחית" תיפתח לתנועה חופשית. שם אמרו השבוע כי מחלף המוביל הוא חלק מתוכנית "נתיבי ישראל", של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, שנועדה לחזק את רשת הכבישים והרכבות בין מרכז הארץ לנגב ולגליל.

"מחלף המוביל החדש משחרר צוואר בקבוק משמעותי ומקצר זמני נסיעה", אמר יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן. הוא ציין כי "העבודות בפרויקט כללו שיתוף פעולה עם גופים רבים, בהם הקרן הקיימת לישראל ורשות העתיקות, ועבודה הדוקה עם חברת מקורות, בשל הדרישות המיוחדות של רצועת המוביל הארצי, הצמודה לדרך". לדבריו, החברה דאגה גם לטיפול בנחל יפתחאל ולשימור אתר עתיקות ייחודי הקיים מתחת לכביש.

בין הצמתים סומך והמוביל נעשות עבודות להכפלת נפח התנועה ופיתוח רצועת דרך לטובת הרכבת. עד סוף השנה אמורות להסתיים גם עבודות אלה, כמו גם בניית מחלף סומך, מה שיכניס שיפור ניכר באחד מנתיבי התנועה העמוסים היום בצפון, בעיקר בשעות הבוקר ואחר הצהריים.

התוכנית הממשלתית כוללת, בין היתר, את "הזרוע המזרחית" של כביש 6, שתיצור רשת כבישים שתאפשר נסיעה ללא עצירה ברמזורים, מהקצה העתידי של כביש 6 בתל קשיש (אזור צומת התשבי), דרך מחלף ישי, צומת המוביל, צומת גולני ובהמשך עד לצומת עמיעד.

אבל לא כולם מבינים את הדחיפות בסלילת כביש ללא מחלפים המוביל לעמיעד, לפני שנפתרו, לטענתם, בעיות תחבורתיות בוערות יותר. "הכסף מושקע במקום הלא נכון", אמר מוטי דותן, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון. חלק מהכביש בתחום המועצה של דותן, בקטע שמצומת גולני וצפונה, אכן יזכה לשדרוג משמעותי. אבל הוא סבור כי נכון יותר היה להשקיע בקטע שמדרום לצומת גולני. "מהמוביל ועד עמיעד כמעט אין פקקים, וגם אם עומדים מדי פעם בפקק, זה לא נורא. מה עוד שבין המוביל לגולני כבר יש ארבעה מסלולי נסיעה. מנגד, בקטע שבין עפולה לצומת גולני יש תאונות קשות ונפגעים רבים, אבל את הקטע הזה זרקו לחומש הבא. נראה לי שבחרו כאן בסדר עדיפות פופוליסטי, שלא תואם את הצרכים האמיתיים בשטח". *

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ