בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שר החינוך, גדעון סער, הכיר בהתנדבות תלמידים ב"ארגון הנוער הגאה"

בכך משווה שר החינוך את מעמדו של ארגון הנוער הגאה לתנועות נוער אחר, ומכיר בו לצרכי מחויבות אישית בכיתות י'

2תגובות

משרד החינוך הכיר, לראשונה, בפעילות של תלמידים ב"ארגון הנוער הגאה" (איגי) לצורכי פרויקט "מחויבות אישית", המופעל בכיתות י' במערכת החינוך. ההכרה, עליה החליט לאחרונה שר החינוך, גדעון סער, משווה את מעמדו של "ארגון הנוער הגאה" לתנועות נוער אחרות. לדברי מנכ"ל הארגון, אבנר דפני, "יש במשרד החינוך רוח חיובית מאוד כלפינו, ואנו מעבדים כעת את התוכניות לשלב תלמידים בפעילויות שלנו".

פרויקט "מחויבות אישית" פועל בכיתות י', ובמסגרתו נדרשים התלמידים להתנדב במשך 60 שעות במהלך שנת הלימודים. על פי נתוני משרד החינוך, כ-90% מבתי הספר מפעילים את הפרויקט. אפיקי ההתנדבות המקובלים הם תנועות נוער, נוער מד"א, מוסדות לאוכלוסיות מיוחדות ועוד.

"ארגון הנוער הגאה" מתרכז בעיקר בתחום החינוך הבלתי-פורמלי, בפעילות בשעות אחר הצהריים. הארגון פועל למען נוער המתלבט בנטיותיו המיניות או מגדיר עצמו כהומו-לסבי-בי-טרנסג'נדר, ב-15 סניפים ברחבי הארץ.

לדברי חנה שוורץ ממנהל חברה ונוער במשרד החינוך, ההחלטה האחרונה ביחס ל"ארגון הנוער הגאה", "משווה את מעמדו כמו כל תנועת נוער אחרת. אנחנו מגבשים כעת את התוכנית לקדם את הפעילות של הארגון שתהיה בכל המגזרים".

ב-2007 הכירה שרת החינוך הקודמת, יולי תמיר, ב"ארגון הנוער הגאה" לצורכי קבלת תמיכה כספית ממשרד החינוך. החלטתו האחרונה של השר סער מהווה צעד משמעותי נוסף בהשוואת מעמדו לתנועות וארגוני נוער אחרים.

בשנה שעברה קיבל הארגון כ-70 אלף שקלים ממשרד החינוך, ולדברי המנכ"ל דפני "עכשיו מנסים להגדיל את תקנת התמיכה".

לפני כמה שבועות נשלח לבתי הספר הממלכתיים מסמך שהוכן ב"שירות הפסיכולוגי-ייעוצי" במשרד החינוך, בנושא "סובלנות לאחר". בין היתר נכתב בו כי "אנו חיים בחברה מגוונת מבחינת ערכים, אמונות דתיות, תפישות עולם, תרבויות ונטיות מיניות. תפקידה של מערכת החינוך הוא לעודד בקרב כל האזרחים נכונות, פתיחות וסובלנות לקבל את מי ששונים מהם (...) הומוסקסואליות נחשבת כיום לסגנון חיים אלטרנטיבי ומקובל, שאינו דורש שינוי או טיפול. אנשי מקצועות בריאות הנפש, לאחר שנים של מחקר והתנסות בשטח, קבעו כי מדובר בהתנהגות שאינה מוגדרת כסטייה ואינה פתולוגית".

עוד נכתב במסמך כי משרד החינוך רואה בשינוי עמדות כלפי קהילת הלהט"ב (הומואים, לסביות, טרנג'נדרים ובי-סקסואלים) "תהליך חשוב והכרחי. כאשר תהליך כזה מתחיל מגיל צעיר במערכת החינוך ובבית, יש סיכוי טוב להתמודד עם הדעות הקדומות והפחדים הקיימים בכולנו מפני השונה".

בעצרת בכיכר רבין שנערכה לאחר הרצח במועדון ה"בר-נוער" באוגוסט 2009, אמר שר החינוך כי "לכל אחד אחת יש את הזכות הבסיסית לחיות את חייו, להיות מי שהוא או מי שהיא, בלי פחד ובלי להיות יעד לשנאה, לביזוי, לדה-לגיטימציה ולגינוי. מערכת החינוך תעמיק את החינוך לקבלת האחר והשונה, לסובלנות". השר סער הוסיף כי "מערכת החינוך תקיים הכשרות ותיתן למחנכים ולמורים כלים להגיע ולהושיט יד לנערות ונערים רבים שסובלים ממצוקה נפשית - לא בגלל חטא שחטאו, אלא רק בגלל מה שהם, או בגלל חשש מיחס חברתי באשר לזהותם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו