בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצעה בת"א: אוטובוסים כל 3 דקות

סיעת "עיר לכולנו" בת"א תחל היום בקמפיין למערכת תחבורה ציבורית חדשה במטרופולין, שתתבסס על האמצעים הקיימים, בלי לחכות לרכבת קלה. עיקר התוכנית: הקמת 2 קווי אוטובוסים, חוצה וסובב העיר, שיסעו בתדירות בנתיבים שיקבלו עדיפות מוחלטת

תגובות

סיעת "עיר לכולנו" בתל אביב תחל היום בקמפיין חדש להקמת מערכת תחבורה ציבורית חדשה בעיר. ראשי התנועה ופעיליה מקווים שעם חשיפת התוכנית, לראשונה ב"הארץ", ייווצר לחץ ציבורי על קובעי המדיניות לפעול בכיוונה, תוך חתירה למטרתה המרכזית: יצירת מערכת תחבורה מהירה באמצעים הקיימים, בלי להמתין לתחילת העבודות על הרכבת הקלה.

הקמפיין, בשם "מהיר בעיר", מציג מודל חדש להסדרת התחבורה הציבורית ומתבסס, לטענת פעילי "עיר לכולנו", על עבודת מחקר שארכה יותר משנה. המחקר נעזר במומחי תחבורה, בנציגי תושבים ובעבודת שטח. הקמפיין יושק באתר אינטרנט ובעבודת שטח.

במרכז התוכנית, המשתרעת על שטחי העיר תל אביב יפו, עומדים שני קווים - חוצה וסובב. הקווים יקבלו עדיפות דרך מוחלטת באמצעות נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית), רציפים, עדיפות ברמזורים, מת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית המופרדים מיתר הנתיבים), והגבלת תנועה במקומות מסוימים רק לאוטובוסים.

התדירות בשני הקווים תהיה אוטובוס כל שלוש דקות בשעות היום, וכל 15 דקות בלילה. בלילות חמישי-שישי תוצע תדירות גבוהה יותר. עם השקתה של התוכנית - מציין ח"כ דב חנין, יו"ר הסיעה המורחבת - יחל הליך שיתוף הציבור, כדי להחליט יחד עם התושבים בשכונות על אופן הפעלת הקווים המהירים עם מיניבוסים, בשבתות ובחגים.

לפי התוכנית, האוטובוסים בשני הקווים יהיו מהדגם המשופר ביותר. הקשר בין שני הקווים לקווים אחרים בעיר, וביניהם לאמצעי תחבורה אחרים (כמו רכבת ישראל והרכבת הקלה), הובא בחשבון בבניית מסלול הקווים ויהיה נוח ויעיל.

בשנים האחרונות חלה ירידה תלולה בשימוש בתחבורה הציבורית בישראל. לפי נתוני משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, שהוצגו למועצת עיריית תל אביב לפני כחצי שנה, חל פיחות של 25% במספר הנסיעות לתושב במטרופולין תל אביב, מאז 1994. בשנים האחרונות עמלים במשרד התחבורה (באמצעות חברת נתיבי איילון), בשיתוף הרשויות המקומיות, על תוכנית לרה-ארגון של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שתכליתה להפוך את הנסיעה באוטובוסים ליעילה וידידותית יותר.

תוכנית הרה-ארגון, שהוצגה לפני כחצי שנה למועצת העיר תל אביב, והתחלתה צפויה בקרוב, פורסת מחדש את קווי התחבורה הציבורית. תוכנית הרה-ארגון תצמצם את מספר הקווים מהערים הסמוכות לתל אביב שעוברים בה, אבל תגדיל את תדירותם. מתוכננים גם קווים פנימיים בעיר, שברבים יותר מהם יהיה שימוש במיניבוסים או מידיבוסים. בין היתר מדובר בתוכנית הרה-ארגון על רפורמה בתעריפים, שימוש בכרטיס חכם וטכנולוגיה מתקדמת לקבלת מידע בתחנות.

תוכנית "עיר לכולנו", מסבירים הפעילים, איננה באה לשלול את תוכנית הרה-ארגון, אלא להתבסס עליה ולהציג קונספט "הרבה יותר מרחיק לכת". "אנחנו מדברים על מהפכה תפישתית. ניתן יהיה לעבור למערכת תחבורה מהירה באמצעים הקיימים, בלי לחכות לרכבת הקלה", אמר ל"הארץ" ח"כ חנין.

כמו תוכנית הרה-ארגון ורפורמת התעריפים המתוכננת, גם התוכנית של "עיר לכולנו" מדברת על שימוש בטכנולוגיה מתקדמת להעברת מידע לנוסעים: צגים ממוחשבים בתחנות, שמודיעים מתי יגיע האוטובוס הבא, ושימוש בכרטיס חכם למעבר מקו לקו ללא תוספת תשלום.



נתיבי חוצה - אדום - וסובב - ירוק - העיר, לפי תוכנית ''עיר לכולנו''



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו