איך נולד לוגו התפוח של אפל - גאדג'טים - הארץ

איך נולד לוגו התפוח של אפל

אדם וחוה, הפיסיקאי אייזיק ניוטון או מחווה לאבי המחשב המודרני אלן טיורינג. מהיכן צמח אחד הסמלים המזוהים ביותר בתרבות הפופולרית?

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יובל סער

בהמשך אותה שנה עיצב רוב ג'אנוף את הלוגו המוכר בדמות התפוח הנגוס שצבוע בצבעי הקשת. שלל סיפורים סופרו במשך השנים על משמעות השם והעיצוב: החל בתפוח שמסמל את פרי גן עדן שנתן את הדעת לבני האדם, דרך מחווה לניוטון ועד אמונתו של ג'ובס, שבאותה תקופה דגל בטבעונות קיצונית המטיפה לאכילת פירות בלבד. על פי הסבר אחר, הלוגו הוא מחווה לאבי המחשב המודרני, אלן טיורינג, שנמצא מת במיטתו ולצדו תפוח נגוס טבול בציאניד. צבעוניות הלוגו מוסברת במקרה זה בכך שטיורינג היה הומו, ואף נרדף בשל כך, ומכאן הדמיון לדגל הגאווה. מאז ועד היום צורתו של הלוגו לא השתנתה, אבל מאז 1988 החברה מעדכנת את צבעו. בשנת 1998 הוא נהפך לשחור ומאז 2001 נוספו גרסאות נוספות שלו בגוני כסף.

עם השנים היה הלוגו לאחד הסמלים המזוהים ביותר בתרבות הפופולרית. מחשבי מקינטוש, בעיקר הניידים, הופיעו עד כה באין-ספור סרטים ותוכניות טלוויזיה. את הפריצה למסך הקטן חייב הלוגו ככל הנראה ל"סקס והעיר הגדולה". קארי ברדשו, בגילומה של שרה ג'סיקה פרקר, כתבה את הטור השבועי שלה במחשב נייד של אפל, ונודעה בקשר הרגשי העז שלה למחשב הנייד שלה.

הלוגו הראשון. ניוטון והתפוח

העובדה שבכל פעם שרואים את קארי והמחשב שלה (כמו דמויות טלוויזיוניות וקולנועיות נוספות) הצופים רואים גם את לוגו החברה לא נעלמה מעיניהם של קברניטי אפל, שהחליטו בשלב מסוים להפוך את הלוגו על גבי המחשב כך שיפנה אל מי שמביט בו מאחור. דוגמה נוספת למרכזיותו של המותג ניתן למצוא בפרסומים של חברות אחרות, כמו למשל בקטלוג האחרון של חברת איקאה. רוב המחשבים שמופיעים בפרק הריהוט המשרדי הם מחשבי מקינטוש, המשלימים את המראה הפשוט והבסיסי שמבקשת החברה להעביר.

קיימים סיפורים על מעריצים שהחליטו לקעקע על גופם את סמל החברה. הגדיל לעשות חוואי ביפאן, שהחל לגדל תפוחים ממותגים. הוא מדביק עליהם מדבקות בצורת לוגו התפוח בעודם מבשילים, ולאחר הקטיף הן מוסרות וחושפות על התפוח שטח ירוק בצורת הלוגו המפורסם.

התפוח ב"סקס והעיר הגדולה"

ההשפעה ניכרת גם בפוליטיקה. בארץ, במערכת הבחירות האחרונה, יצאה מפלגת חד"ש בקמפיין שחיקה את סרטוני הפרסום המפורסמים של אפל. בארצות הברית קיבל המותג את חותמת ההכשר הסופית מהנשיא ברק אובמה. מתברר שמשפחת אובמה חובבת מק: הוא נצפה כמה פעמים משתמש בכמה ממכשירי החברה, ודווח שאשתו קנתה מק-בוקים לבנותיהם.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ