בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הממשלה קיימה ישיבה היסטורית בבאר שבע. התושבים עדיין מחכים למימוש ההבטחות

תגובות

בפעם הראשונה בתולדותיה, העתיקה אתמול הממשלה את מקום ישיבתה השבועית מבירת ישראל אל בירת הנגב - באר שבע. המחווה ריגשה אמנם את תושבי העיר, אבל כבר במהלך הישיבה התברר כי מחוות לחוד ומעשים לחוד: חלק מהבשורות שהביאו עמם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו אל הדרום אינן חדשות ומחכות ליישום כבר שנים ארוכות.

"באר שבע נבחרה שלא במקרה", הכריז נתניהו בפתח הישיבה המיוחדת, "נעסוק היום בפרויקטים שנקים כאן: מפארק נחל באר שבע, דרך מעבר עיר הבה"דים בדרום שיחולל זינוק חד בהעברת אוכלוסייה בעלת יכולות מהמרכז לדרום, ובהרחבת כביש 6 עד צומת הנגב, מה שיפתח את הדרום לתנועת אוכלוסייה אזרחית עם רכב".

אחד הפרויקטים שהזכיר נתניהו לאחר הקדמה חגיגית זו, היה חידוש התוכנית לבניית קו הרכבת בין באר שבע לאילת. לדברי ראש הממשלה, מדובר בפרויקט "שיגרום לשינוי משמעותי ביותר בנגב ובמדינת ישראל בכלל". אך לא היתה זו הפעם הראשונה בה תושבי הדרום שומעים על פרויקט הרכבת. עוד בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה שקד נתניהו על תכנון הקו בין אילת לבאר שבע, או כמו שכינה זאת אתמול: התוכנית שתחבר "את אסיה לאירופה דרך מסילות".

"לפי הערכתי רכבת כזו לא תהיה. אני מציע לראש הממשלה להשקיע את המשאבים שישנם בתוכניות הקיימות", אמר אתמול בתגובה לבשורת הרכבת יו"ר הרשות לפיתוח הנגב, שמוליק ריפמן. "העלויות עצומות וישנן בעיות של איכות סביבה. הביורוקרטיה הישראלית תמנע את הקמת הרכבת. גם מבחינה ציבורית וגם מבחינה פוליטית ביבי ייבחן לא בדיבורים, אלא בתוצאות. לא צריך ללכת להרפתקאות שאף אחד לא יודע אם הן יקומו בכלל".

אבל היו גם מי שהביעו אופטימיות. "אנחנו ניתן לממשלה בראשותו של נתניהו הזדמנות לבצע את ההבטחות", אמר חבר מועצת העיר באר שבע, רון שטרן. "על אף שאנחנו שבעי הבטחות של ממשלות קודמות לגבי פיתוח הנגב, יש ממשלה חדשה שנראה לפחות כי שמה בראש סדר העדיפות את הנגב", הסביר שטרן. גם תושב העיר, יעקב, החליט לתת לנתניהו הזדמנות. "הפעם נראה לי שהרכבת אכן תנוע בין באר שבע לבין אילת", אמר יעקב בביטחון, "זה רעיון מצוין והנגב ירוויח הון תועפות אם יקרום עור וגידים".

בשורה נוספת לתושבי הדרום מסר נתניהו לראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', בפגישה שנערכה בין השניים טרם פתיחת ישיבת הממשלה. נתניהו הבטיח לדנילוביץ' כי יקצה 150 מיליון שקל עבור פרויקט נחל באר שבע - פרויקט לבניית אגם מלאכותי בעיר, לצד אמפיתיאטרון וטיילת של עשרות קילומטרים.

אך גם פרויקט זה אינו חדש ונמצא בתכנון כבר יותר מעשר שנים. עד כה הושקעו בתוכנית הנחל 50 מיליון שקל בלבד, מתוך 400 מיליון השקלים שעיריית באר שבע זקוקה להם עבור הקמתו. נתניהו הודיע לדנילוביץ' כי הכסף המובטח יועבר אל קופת העירייה מתקציב משרדי הממשלה במהלך שבע השנים הקרובות, וכי את התקציב הנותר תיאלץ העירייה לגייס באמצעות תרומות. בתום הפגישה שיבח דנילוביץ' את ראש הממשלה. "לנתניהו יש חזון לנגב ואנחנו נלך בשיתוף פעולה למען פיתוחו וקידומו של הנגב", אמר.

הבטחה נוספת שנעשה אתמול ניסיון לקדמה, היתה ההבטחה להקים בעיר אצטדיון כדורגל חדש. הבטחה שתושבי באר שבע שומעים כבר מאז שנת 1998, אז בישר להם זאת ראש העיר הקודם, יעקב טרנר. ראש העיר דנילוביץ' פנה אל השר לפיתוח הנגב, סילבן שלום - אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל העירונית - שהבטיח לתושבי העיר כי יפעל לקידום הפרויקט וכי עד שנת 2013 יהיה אצטדיון חדש בעיר.



ישיבת הממשלה בבניין עיריית באר שבע, אתמול. בתמונה למטה: נתניהו והשר ארדן מסיירים עם ראש העיר דנילוביץ'



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו