בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שני קרונות ירדו מהפסים ליד קרית גת; 2 בני אדם נפצעו קל

2 נפצעו קל ועוד כ-10 לקו בחרדה לאחר ששני קרונות נשמטו מהמסילה. מתחקיר ראשוני עולה כי הרכבת נתקלה בעצם זר שהונח בין הפסים

תגובות

מספר בני אדם נפגעו היום (רביעי) לאחר ששני קרונות רכבת נוסעים ירדו מהמסילה, באזור כפר מנחם, שמצפון לקרית גת. ממד"א נמסר כי מהזירה פונו שני פצועים קל וכעשרה נפגעי חרדה.

הרכבת עשתה את דרכה מבאר שבע לכיוון תל אביב, ובשלב מסוים, סטו שני הקרונות האחרונים לצד המסילה. על פי ההערכות נראה כי הרכבת נסעה במהירות נמוכה יחסית, ולכן הקרונות לא התהפכו.

זירת התאונה, היום: תצלום: אילן אסייג

מתחקיר ראשוני שערכה רכבת ישראל עולה כי הרכבת נתקלה בעצם זר אשר הונח בין הפסים ופגע בתחתיתה. צוות הבדיקה איתר נקודת פגיעה במרחק של כ-6 ק"מ לפני מקום עצירת הרכבת וכן שברי חלקי רכבת אשר התפזרו לכל עבר מאותה הנקודה. לפי הערכות, נגרר העצם תחת גלגלי הרכבת עד שנתקל במסוט (מפלג) שבאזור כפר מנחם וגרם להרמת גלגלי הרכבת, ולשימוט הקרונות.

העצם הפוגע עדיין לא אותר וברכבת מציינים כי לפי שעה נבדקות כל האפשרויות, וכי מוקדם להגיע למסקנה חד-משמעית. יש לציין, כי נוסעים ברכבת העידו על-כך שדקות לפני הירידה מן הפסים, שמעו רעש חזק בעקבותיו איבד הקרון מיציבתו. לטענתם, לא נכח במקום פקח רכבת על-מנת שיוכלו ליידעו בנושא.

בעקבות האירוע, החליט שר התחבורה, ישראל כץ, על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת. בראש הועדה יעמוד סמנכ"ל בכיר לתכנון במשרד התחבורה, ישעיהו רונן, ויהיו חברים בה פרופ' דורון בלשה מהטכניון, וכן נציגים של משרד התחבורה, משטרת ישראל ורכבת ישראל. הוועדה שתחל מיידית את עבודתה תתבקש להגיש מסקנות ראשונות לשר התחבורה ולמנכ"ל משרדו בתוך מספר ימים.

בשל חקירת האירוע תופסק תנועת הרכבות בקו לוד-באר-שבע עד יום שישי בבוקר.

"רק כמה דקות אחרי הודיעו שנפל קרון"

מירי טופ, שהיתה על הרכבת בעת שזו ירדה מהפסים, סיפרה לקול ישראל מוקדם יותר היום כי 20 דקות לפני שאירכה התאונה, הרכבת היטלטלה ורעדה. "20 דקות הרכבת היטלטלה מצד לצד. אף אחד לא ידע להסביר מה קרה. הסדרנים לא עברו ורק כמה דקות אחרי הודיעו שנפל קרון".

מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, שהגיע למקום עם היוודע דבר התאונה סיפר כי נוסעי הרכבת פונו ממנה והועברו לרכבת נוספת שפינתה אותם מן המקום. לדבריו, נהג הרכבת סיפר שבעת שהאט את מהירות הנסיעה לקראת מפגש עם רכבת אחרת שהגיעה מכיוון צפון, הוא שמע קול מכה ועצר את הרכבת.

לדברי הראל, הבטיחות ברכבת ישראל היא מהגבוהות בעולם. "אירועים מתרחשים מפעם לפעם. נתחקר את זה ונפיק את הלקחים. כפי שזה נראה כרגע, יתכן שהמעבר בין המסילות גרם לשמיטת הגלגל מהמסילה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו