בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת הבוקר הפכה לרכבת בקר

תגובות

תחנת הרכבת בנהריה היא האחרונה או הראשונה במסלול הנסיעה, תלוי את מי שואלים: את זה תושבי הגליל המערבי, היוצאים ממנה או השבים אליה. פסי הרכבת מסתיימים שם לכל מי שבא מדרום לצפון, ומתחילים לכל מי שנוסע מהצפון דרומה. ביום ראשון בבוקר התחנה עמוסה חיילים, שחלקם באים מאזור המרכז צפונה ואחרים הנוסעים מהגליל המערבי דרומה. אבל בגלל העובדה שזו תחנה ראשונה או אחרונה, תמיד אפשר למצוא מקום לשבת ברכבת. כמעט אין נוסעים עומדים או ישובים בין הקרונות, אלא אם כן חפצו בכך.

אף שמדובר בתחנה מרכזית, אין בה קפיטריה מסודרת כמו בתחנות אחרות. מי שמחפש שתייה או סנדוויץ' ייאלץ להסתפק באוטומטים בתחנה, או שיתכבד לילך לאחד הקיוסקים הנמצאים מחוץ לתחנה. הרכבת מנהריה לכיוון מודיעין יצאה בדיוק בשעה 8:08, כמתוכנן, עם קרונות דו קומתיים. כל מי שרצה יכול היה לשבת.

דב הלר, תושב נהריה, נחשב נוסע מתמיד. זה שש שנים הוא לוקח את רכבת הבוקר לכיוון חיפה. "בסך הכל, אפשר להיות מרוצים כשנוסעים מנהריה דרומה. אבל ברור שככל שמתקדמים עם התחנות, היא נעשית יותר ויותר צפופה. בנסיעה בכיוון ההפוך, מדרום לצפון, החיים הרבה יותר קשים. לפעמים מרגישים שהרכבת הופכת לרכבת בקר. בקטע מסוים, בין עכו לחיפה, יש מסילה אחת, והדבר גורם לעיכובים שיכולים להגיע עד לרבע שעה".

יש לציין כי בחלק מהקרונות לא מרגישים את מיזוג האוויר או את החימום, ובקרונות אחרים המיזוג קר מאוד.

למצוא מקום ישיבה בתחנת עכו, ביום ראשון בבוקר, זו משימה קשה. בתחנה יש קיוסק המוכר מזון ושתייה, וחניה בשפע, אבל מעלית הנכים היתה מקולקלת. רכבת ישראל טרחה להדביק הודעה על המעלית, האומרת שזו תקלה זמנית, מבלי להתחייב על מועד התיקון. ליאת שושן, תושבת עכו, באה לתחנה עם בנה התינוק בעגלה, והתקשתה לעלות לרכבת במדרגות. אבל תלונתה התייחסה דווקא למעברים בין הקרונות, או למדרגות בין הקומה הראשונה לשנייה בקרון, שם המדרגות צרות.

רכבות מגיעות לתחנת בעכו עם שפע מקומות ישיבה. רק מעטים שבמעטים נוסעים צפונה. אבל הרכבת, שהיתה אמורה להגיע ב-9:26, ביום ראשון בבוקר, איחרה בארבע דקות.

רכבת ישראל מציגה: צפיפות, איחורים והרבה עצבים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו