בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"שיפור יורגש בעוד שנתיים"

תגובות

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לבדיקת "הארץ" כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבות, ולפיכך נעשית היערכות לפיתוח תשתית הרכבות בארץ, הכוללת רכש של רכבות חדשות, בין היתר. "בשנה האחרונה נרכשו עשרות קרונות נוסעים בעלות של כ-700 מיליון שקלים, ובמקביל נסללים קווי רכבת חדשים ומוקמות תחנות חדשות", נמסר. "רכבת ישראל ממשיכה להגדיל את צי הרכבות שברשותה, וזאת כדי להקטין את הצפיפות ולשפר את השירות לנוסעים. התוכנית ממתינה לאישור הממשלה".

מדובר בתוכנית רכש של עוד 12 רכבות של שתי קומות כל אחת, שיתווספו לצי הקיים של 28 רכבות כאלה. מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, אמר אתמול ל"הארץ" כי בקרוב יפורסם מכרז למימוש תוכנית הרכש, אך בכל מקרה, נוסעי הרכבת ירגישו בשינוי לכל המוקדם בעוד כשנתיים, כשהרכבות יגיעו. גם אז, כך לפי הראל, בעיית העומס לא תסתיים. "אם להצטייד על פי הביקוש, הרי שאנחנו צריכים להזמין פי שניים רכבות. אין תקציב", אמר.

נתונים שמסרה רכבת ישראל מלמדים כי בכל שנה חלה עלייה של 10% במספר הנוסעים ברכבות בכל רחבי הארץ. "התפתחותה המהירה של רכבת ישראל יוצרת ציפייה בקרב הנוסעים, אך יש להבין שמדובר במיזמים ארוכי טווח", נאמר בתגובת הרכבת. "כיום מפעילה החברה בשעות העומס את כל הציוד הנייד שעומס לרשותה, ופועלת בתפוסה מלאה. בימי ראשון וחמישי אנו מפעילים רכבות כפולות שבהן 1,800 מקומות ישיבה... עם זאת, לא ניתן להכניס עוד רכבות לשימוש בגלל היעדר מספיק מסילות".

רכבת ישראל מציגה: צפיפות, איחורים והרבה עצבים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו