בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

השר כץ: רכבת כבדה בין עכו לכרמיאל - החלופה הכי טובה

עלות הפרויקט שני מיליארד שקל

תגובות

שר התחבורה ישראל כץ החליט אתמול לאמץ את חלופת הרכבת הנוסעים "הכבדה" לקו הרכבת המתוכנן מעכו לכרמיאל, במטרה לזרז את הקמת המסילה לתושבי הצפון. ממשרד התחבורה נמסר כי כץ החליט להעדיף חלופה זאת על פני הרכבת הקלה, לאחר שהתברר כי היא הטובה ביותר לתושבי הצפון מבין כל החלופות האחרות שהוצעו. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה, באורך של 23 קילומטרים, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בשני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות.

הדמיית תחנת רכבת

השר כץ מסר כי לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת חדשות, האחת באחיהוד והשנייה בכניסה לכרמיאל. תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך של חמישה קילומטרים. קידום התוכנית יתבצע על ידי רכבת ישראל. כץ מסר עוד כי בתוך כמה חודשים ניתן יהיה להשלים את המכרזים הראשונים של הפרויקט. לדבריו, ניתן להשלים את כל הפרויקט בתוך כשלוש שנים וחצי מתחילת ביצוע העבודות.

השר כץ ציין כי ההחלטה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת המסילה בעתיד מכרמיאל לצפת ולקרית שמונה, ולאפשר נסיעה ישירה מתל אביב לקרית שמונה בתוך זמן קצר.

לפני כחודש הכריזו ראשי רשויות באזור הצפון על תחילתו של מאבק למען אישור סלילת קו הרכבת הכבדה מעכו לכרמיאל. ראשי הרשויות התכנסו בכרמיאל בנוכחות השר לפיתוח הגליל והנגב.ראשי רשויות יהודים וערבים חתמו בעת המפגש על מכתב שהופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והזכירו לו כי כבר ב-2003, בעת שכיהן כשר אוצר בממשלת שרון, העלה את סוגיית חיבור מסילתי לפריפריה, תוך מתן עדיפות למסילה המדוברת בין עכו לכרמיאל ומשם לקרית שמונה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו