בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת ישראל נאשמת בגרימת מוות ברשלנות באסון רבדים

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד חברת הרכבת ושלושה מעובדיה הטוען כי רשלנותם לכאורה היוותה מעורבות באסון שבו נהרגו שבעה בני אדם

תגובות

כתב אישום חמור בגין גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות הוגש אתמול (רביעי) נגד רכבת ישראל ושלושה מעובדיה. הטוען כי רשלנותם לכאורה היוותה מעורבות באסון רבדים לפני כשלוש שנים שבו נהרגו שבעה בני אדם. בתיק המנוהל על ידי פרקליטות מחוז דרום מתוארת מעורבותו של כל אחד מהעובדים: סגן מנהל אגף אחזקת תשתיות, סורין שיוביץ, סמנכ"ל חטיבת תכנון ופיתוח, איליה וולקוב והראל אבן, שכיהן אז כמנהל אגף התנועה ברכבת. לטענת הפרקליטות, האסון נבע מתחזוקה לקוייה של מפגש מסילת הברזל, ומכשל בטיחותי חמור.

באסון, שהתרחש לאחר שהרכבת שהגיעה מכיוון צפון התנגשה בעוצמה במשאית שחצתה את הפסים, נפצעו עוד 248 איש. בבדיקות שנערכו לאחר התאונה התקבלו תוצאות כמעט זהות בכל פעם, שקבעו כי לנהג המשאית היו תנאי ראייה לקויים בכל הכיוונים, ובעת פגיעת הרכבת, משאיתו נמעכה על מסילת הברזל.

בתגובה, ברכבת הביעו זעם על כתב האישום ונמסר כי "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. החברה אינה אשמה בתאונה, אנו מאמינים שבית-המשפט יתקן את העוול".

"איש לא למד לקח"

שלמה ונטורה, אחד הפצועים באותה תאונה, אמר בריאיון לגל"צ כי "הבעיה היא שלא למדו לקח כי קרוב לאותו מקום הייתה תאונה שנתיים אחרי זה. אני זוכר מאותו היום את הצפירה של נהג הקטר ולאחר מכן את המכה. מכיוון שהייתי חובש בצבא התחלתי לטפל בפצועים בעזרת תחבושות אישיות של חיילים שהיו במקום. עברתי מפצוע לפצוע עם שלוש צלעות שבורות. האדרנלין בכל האירוע גרם לי לא להרגיש את הכאב".



אסון הרכבת ברבדים, לפני כשלוש שנים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו