בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שלושה בכירים ברכבת הואשמו בגרימת מוות בתאונה ברבדים

בתאונה נהרגו שבעה.בנוסף, הואשמו השלושה בחבלה ברשלנות לגבי תאונה שבה נפצעו 64 איש

תגובות

פרקליטות מחוז הדרום הגישה אתמול לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד רכבת ישראל ונגד שלושה בכירים לשעבר בה בנוגע לשתי תאונות רכבת: הראשונה אירעה ביוני 2005, סמוך לקיבוץ רבדים והשנייה אירעה כחודש אחר כך, סמוך למושב אחוזם, הנמצא חמישה קילומטרים דרומית לקרית גת. בתאונה הראשונה פגעה רכבת במשאית שחצתה את המסילה. כתוצאה מהתאונה נהרגו שבעה בני אדם ו-248 נוסעים נפצעו, 46 מהם קשה. בתאונה השנייה נפצעו נהג הקטר ו-63 נוסעים.

ביוני 2007 הודיעה הפרקליטות על כוונתה להעמיד לדין שבעה נאשמים, בהם רכבת ישראל, בכפוף לשימוע. לאחר שימוע שנערך למעורבים בתאונות, הוחלט להעמיד לדין את איליה וולקוב, ששימש סמנכ"ל חטיבת תכנון ופיתוח ברכבת, את סורין שיוביץ, ששימש סגן מנהל אגף תחזוקה ותשתיות ואת הראל אבן, ששימש סמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות. שיוביץ היה אחראי, בין היתר, על תחזוקת מפגשי מסילה-דרך, הטלת הגבלות על מהירות רכבת ומעקב אחר הגבלות מהירות שהוטלו על נסיעת הרכבת וטיפול בהן.

וולקוב היה אחראי, בין השאר, לתכנון וביצוע עבודות פיתוח ותחזוקה של התשתית המסילתית, בטיחות בתנועת רכבות וקביעת המהירות המרבית לנסיעת הרכבת. אבן היה אחראי לקביעת מהירות תנועת הרכבות ולחדר הפיקוד של רכבת ישראל, שמקבל בזמן אמת דיווחים מהשטח על בעיות בטיחות שבגינן נדרשת הגבלת מהירות הרכבת. לאחר מכן עליו להפיץ צווי זהירות, לרבות הגבלות מהירות, הנמסרים לנהגי קטר. שלושה הואשמו בגרימת מוות ברשלנות ובחבלה ברשלנות.

במקביל, בפרקליטות הוחלט שלא להגיש כתבי אישום נגד חברת אוליצקי, חברת עבודת עפר וסלילת כבישים, שעבדה במסגרת כביש 6, סמוך למסילה ברבדים ונגד מנהל פרויקט מטעמה, איליה גיטמן, לאחר שהתקיים שימוע בפרקליטות מחוז דרום על ידי עורך דינם, עופר דורון. השניים הואשמו בטיוטת כתב האישום בכך שהיו אחראים לתאונת רבדים בהיותם אחראים להפעלת משאיות שחצו את מפגש רבדים מדי יום, לנוכח חובתם לשמור על הבטיחות בחצייה.



תאונת הרכבת ברבדים.בנוסף להרוגים, 248 נפצעו בהתנגשות עם משאית שחצתה את המסילה ב-2005



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו