בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"כביש מנהרות" חדש יחבר בין עפולה לנצרת ונצרת-עלית

קטע הכביש שנחנך הבוקר מחבר בין נצרת ונצרת-עלית לצומת תל עדשים; אורכו כשישה קילומטר ועלות הקמתו 365 מיליון שקל

תגובות

בשורה לתושבי הצפון: "כביש המנהרות" של נצרת ונצרת-עלית נפתח הבוקר (רביעי) לתנועה. מדובר בקטע כביש באורך כשישה קילומטר שיחבר את נצרת ונצרת-עלית לצומת תל-עדשים. הכביש החדש מחליף תוואי מפותל ועלות הקמתו היתה כ-365 מיליון שקל. חלק מהמימון בוצע בשיתוף עם הקרן לשיקום מחצבות.

אחד האתגרים בפרוייקט, כלל הקמת גשר מעל מחצבה בעומק עשרות מטרים, מתחת להר קדומים (הר הקפיצה). "בכוונתנו לשקם את המחצבה ולפעול ליצירת סביבה אטרקטיווית ומזמינה לפעילות פנאי ונופש לתושבי נצרת והאזור", אומר יו"ר הקרן לשיקום מחצבות, ד"ר יעקב מימרן, "אופי הפיתוח המוצע, יורכב מתכסית צמחית מתאימה לאופי האזור שתהיה דומה לתכסית השטח לפני פעולות החציבה, וישתלב בצמחייה הקיימת, ויהפוך אתר מחצבה פצוע לחלק מרצף השטחים הפתוחים הטבעיים באזור".

פרויקט נוסף בכביש זה והצמוד למנהרות ממערב, הינו הגשרים המובילים אל המנהרות באורך כ-410 מטר כל אחד. במע"צ אמרו, כי אלו הם גשרים מהמורכבים שהוקמו בישראל, בעיקר בגלל השבר הגיאולוגי העובר בקרקע המחצבה עליה הם מגשרים. קצב כריית המנהרות הושפע כאמור גם בשל העבודה באזור של שבר גיאולוגי ומפולות שנוצרו כתוצאה מכך. עובדה שחייבה תימוך בצפיפות גבוהה מהמתוכנן.

לצד שתי המנהרות, שאורכן כ-350 מטרים וגובהן כשישה מטרים, מתוכנן מבנה האנרגיה והבקרה, שממנו יבוצעו התפעול והאחזקה של המערכות במנהרות ובקרת התנועה בכביש. בין המערכות: ניטור תקלות, מצלמות, גלאי אש ועשן, מפוחים ודלת חשמלית לסילוק עשן ומערכת שילוט מתחלף לניתוב נהגים לכבישים חלופיים במקרה של חסימה במנהרות.

שר התחבורה, שאול מופז, אמר בטקס חנוכת הכביש כי "הפרויקט מהווה מופת של הקמת כביש מורכב שישפר את נוחות הנסיעה, יגביר את בטיחות הנוסעים בו ויחשוף בפני הציבור את יופיו של הצפון. הכביש מהווה הגשמת חזון חיזוק הצפון וקירובו למרכז הארץ. האתגרים התכנוניים, הסביבתיים והביצועיים של הפרויקט זכו לפתרון מרשים, המשתלב במארג הסביבתי והתחבורתי והם מעידים על חוזקה ויכולותיה של החברה הלאומית לדרכים לפיתוח תשתיות התחבורה במדינת ישראל".

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר אמר כי "זהו פרויקט בעל משמעות לאומית. האתגר הראשון במעלה, היה יצירת חיבור איכותי בין בירת העמק עפולה ללב הגליל - נצרת ונצרת-עילית. הכביש מחזק את הישובים ומאפשר לתושביהם נסיעה נעימה וקלה יותר. זוהי זכות גדולה להיות שותף בפרויקט כה חשוב. השקענו מחשבה רבה ולא חסכנו במאמצים, בכדי שהפרויקט ישתלב בנוף בצורה הטובה ביותר."




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו